Huhtikuun hurmurit 2015

Täältä ilmoittautuu yks plussannut lisää! Eilen tein testin ja haalea viiva ilmestyi, täytyy viel tehä uuskin että varmistuu. LA olis 5.4 ja sairaala KHKS. Ikää minulla 31 ja vauva olis neljäs. Meillä on tyttöjä 11v ja tuplat 5v.
Pieni pelko on kaksosraskaudesta mutta eihän se maailma siihenkään kaatuis :)

Millis 4+3
 
Viimeksi muokattu:
Minä kun oon mammalomalla ni ei onneks tartte miettiä tota että millon kertoo töissä :D muutenki ku ihmisiä näkee niin harvoin ni menee varmaan aika pitkälle että kerron ihmisille. Yks ystävä kylläki arvas ku sanoin et ois kiva nähdä et olis asiaa (muuta asiaa ku raskaus, olin just kaks tuntii ennen sitä plussannu :D ) ni tää heti arvelemassa että oon raskaana.. En voinut kieltääkään.. :) varmaan elokuun lopussa kerrotaan miehen siskoille ja isälle, kun on semmoiset isommat juhlat ja miehen sisko muuttaa sitten loppuvuodeksi Saksaan ni kivempi kertoa kasvotusten. Olis kiva hommaa tytölle vaik joku "tuleva isosisko" paita tms. Miten muut aiotte kertoa? Miehen isästä ku tuli ekan kerran pappa ni ostettiin cociksen ukki cola :D hän sitten ihmetteli sitä ennen ku tajus :) miehen äidille taas "vahingossa" ujutettiin pieni body :)

Vielä ei oo alkanu pahoinvointi mut kamala päänsärky kylläkin. Edellisessäkin raskaudessa pahoinvointia oli viikosta 7 viikkoon 13.

Ajattelin jos pääsisin johonki varhaisultraan ku mulla ehti tosiaan yhdet iiiihan minimenkat tulla välissä, enkä päivämäärää muista. Lisäks sen tiiä et ne oli joskus iäisyys sitten, jolloin toisten menkkojen ois pitäny alkaa. Mut hedelmöitys on ilmeisestitapahtunu just sillo kun menkkojen ois pitäny alkaa.. Ärsyttävää kun eimitään laskettua aikaa tiedä :/ vaik tosiaan harvemminpa nuo sillon syntyykään.. :)
Tsemppiä meille kaikille tulevaan! <3
 
Samaa mietin minäki että miten kerrotaan.. Sisko kertoi esikoisesta äitille joka veti raivarit kun olin niin nuori, toisesta laitoin jälleen siskon kertomaan, tais olla vaan hämmästys kun esikoinen oli vasta ½-vuotias ja nyt se on puhunu että meidän ei pitäis missään nimessä tehdä kolmatta :D

Muuthan menee ihan vaan kertomalla kun muutenkin kyselevät jo ja näille tutuille ja vähemmän nähtäville kavereille selviää ultran jälkeen kun laitan kuvat FB.. :)
 
Minä jättäydyn pois.. Äsken mitään ennakkovarotusta kävin pissalla hulahti hirmuset veret pönttöön, että eiköhän se tässä nyt sitten ollu :ashamed: :'( en usko mihinkään norm.vuotoon, ei oo muittenkaan raskauksien aikana vuodellu.
Onnea matkaan teille muille :)


HooKoo & hulahdus 4+3.. :ashamed:
 
HooKoo-82 :hug: ! Mun hyvällä ystävällä kanssa verta vuoti alkuvaiheilla ja tietysti sit hän kans oletti et kesken meni, mutta ultrassa se pienen pieni syke näkyi. Onko mahdollista että sullakin tuo vuoto ois vaaratonta ?
 
saanae mua kans ärsyttää kun laskettua aikaa ei tiedä, viikot millä mennään niin kiinnostais kovin :D Sillä sainkin neuvolan kautta varhaisultraan ajan kun en tosiaan itsekkään muista milloin oli viime kuukautiset, vu ois ens tiistaina :) !
 
Viimeksi muokattu:
HooKoo-82 verenvuoto voi olla harmitontakin. Iso halaus sinulle!

Mulla kävi esikoisen raskaudessa niin, että rv 5+2 aamulla vessaan menessäni kirkasta verta hulahti suurensuuri määrä, ilman kipuja tosin (nipistelyä taisi olla). Samana pävänä myöhemmin hulahti uudelleen vessassa, hyytymiäkin joukossa. Menin lääkäriin ja kyseessä oli hematooma eli verenpurkauma kohdunsuulla. Se vuoteli vajaan viikon kunnes vuoto tyrehtyi. Toisen tytön raskaudessa mulla oli polyyppi tms joka vuoteli mutta sekin raskaus meni ihan hyvin. Keskemennyt raskaus taas alkoi kovalla selkäkivulla ja verenvuodolla. Verenvuodon syitä on monia, peukut pystyyn että kaikki olisi sittenkin ok!
 
Viimeksi muokattu:
HooKoo-82 :hug: tsemppiä sinulle, toivotaan että olisikin harmitonta vuotoa!

Mullakin stressi päällä. Typeryyksissäni tein eilisiltana Apteekin Oman raskaustestin, ja se oli haaleampi kuin muutamaa päivää aiemmin testattu. No, iltapissa, ajattelin, ja tein tänä aamuna uuden. Se oli ehkä hieman vahvempi kuin eilisiltainen, muttei sekään yhtä vahva kuin tuo aiempi, ja pitäisihän nyt viivojen näillä viikoilla vahvistua eikä haaleta :( soitin klinikalle ja varasin vielä uuden ar-ultran jo ensi tiistaille, silloin olisi rv5+6. Sykettä en odotakaan, mutta ruskuaispussi oikeassa paikassa antaisi edes vähän mielenrauhaa.. Miksi piti mennä sen viimeisimmän digin jälkeen testaamaan enää..
 
HooKoo-82, voi ei :hug: täällä varovasti vielä peukut pystyssä kuitenkin!

Ricardina, koita olla stressaamatta. Raskaana olet kunnes toisin todistetaan. Nauti! (tälleen on niin helppo sanoo toiselle, itse voisin kyl yrittää samaa :) )

Sain myös varatuksi varhaisultran ja neuvolaankin soitin. Harmi ku muuton takia en pääse samalle ihanalle neuvolantädille vaan joutusin nyt ihan eri paikkaan.

Me kerrotaan kans jo nyt heti alussa, varmaan vkloppuna, sisaruksille ja molempien vanhemmille. Mietin tota töihin paluuta, siellä kun on sillasia "kyyliä" (mukavia naisia kylläkin) että ne tajuaa aika nopeesti et mikä on meininki. Noh, jos kaikki menee hyvin, niin onneks alkaa olee sitten turvallisemmalla puolella tää raskaus niin ei haittaa vaikka tajuaisivatkin sen. Heti en aio sanoa kyllä.
 
HooKoo82, toivon kovasti, että kaikki olisi kunnossa vuodosta huolimatta! <3

Ricardina, mullakin näytti välillä, että testien viivaset eivät vahvistu. Ymmärrän hyvin huolesi. Tsemppiä! <3

Minun ei tarvinnutkaan yksityiselle lähteä vu, kun neuvolan täti varasi heti ekalla soitolla ajan ultraan raskauden keston määrittämiseksi. Aika on 12.8. Jännityksellä mieheni kanssa odotetaan tuota hetkeä! Toivottavasti kaikki on sitten niin kuin pitääkin. <3

Nyt tämä odotus tuntuu taas astetta konkteettisemmalta, kun ultra-aikakin on jo varattu. Mieskin intoutui suunnittelemaan tulevaa ja höpöttelemään meidän pikkuisesta. <3
 
Toivottavasti HooKoolla kaikki hyvin kuitenkin. :)

Itse olen alkanut kärsiä pienestä pahoinvoinnista... Melkein koko ajan vähän etoo, ei tekisi mieli syödä mitään, ja aina välillä vähän yökkäilen, mikä sitten sattuu rintoihin jostain syystä. :D Kyllä tämä aika selkeästi alkaa raskaudelta tuntua, mutta tein silti uuden raskaustestin tänään, ja selkeä plussahan sieltä tuli.

Vähän edelleen jännittää mitä sanon pahoinvointioireiden syyksi kun joku ne kohta huomaa... kun ei tuo mies haluaisi, että kenellekään vielä selviää mitään.
 
välitietoja: liuska testi vahvasti+ ja digi "raskaana 1-2" vuotoa ei tule nyt ainakaan kuin pyyhkiessä, side ja pönttö puhtaita. Mies kävi mulle aamuks ostamassa vielä digin niin huomenna saa kahtoo mitä sanoo, vaa varautunu oon pahimpaan ja oottelen että vuoto yltyisi. Eiks ton digin pitäs olla jo vahvemmilla viikoilla (2-3)?? Tänään olisi 4+3.. Noh ootellaan mitä tapahtuu.. kipuja ei ole, se kai ainut hyvä asia, käy kivuttomasti tämä :(
 
Hookoo elä vaivu synkkyyteen, toivoa siis vielä on et kaikki pienellä hyvin <3 Digitestin tuloshan on luotettavin, kun sen aamupissasta tekee :). Ja oon myös lukenut et joillakin digi näyttänyt pitkäänkin 1-2 tai 2-3 ja ei oo saanut ollenkaan +3. Pääasia et puikkoon kuitenkin tuli raskaana 1-2 ja liuska näyttänyt vahvaa plussaa :) !

Ricardinalle myös tsemppiä ja toivotaan tietysti et pissa ois ollut vaan laimeaa jonka takia testiviiva ois haaleampi :).

Täällä ei vieläkään oloja, rupeaa vähän jännittämään mistä kiikastaa kun esikoisen aikaan oksentelin näihin aikoihin jo aika tiuhaan...
 
Mulla on ens viikon alussa esikoiselle neuvola, ni aion samalla kertoa raskaudesta josko pääsisin viikkojen tarkitukseen ultraan. Oon liian laiska soittamaan sinne ku on niin kehnosti aina noi soittoajat, ettei meillä tyttö sillon nuku.

Voi apua, mulla tekis mieli jo kertoa kaikille <3 Etenkin kun eilen taas tuleva täti vihjaili että millon tulee toinen (hän tietää että tulee olemaan sylikummi). Kovasti ois tehny mmieli kertoa, mutta nuorempi täti oli mukana ja hän lörpöttelisi papalle ja kaikille ni ylläri menis mönkään. Täytyy kumminkin ajoissa kertoa, kun tädit vierailee esikoisen vuoksi meillä viikottain. Olis noloa jos ite oksentelisit ja toiset vaan ihmettelis.. :D

Voi Hookoo, älä vielä vaivu synkkyyteen! Toivottavasti kaikki on hyvin <3 Tarrasukkia paljon pikkuisille <3
 
Mies toi siis testejä lisää ja sanoin tekeväni ne apteq testiin 10miu tuli vahvanlainen plussa ja aattelin dippaan digin samaan pissakuppiin tuli "ei raskaana" :ashamed: kauhee pettymys.. Menin saunan lämmittämään ja purskahdin itkuun, ei nää raskaudet enää onnistu mitenkään.. oon näköjään epäkunnossa.. Oon niin surullinen ja pettynyt itseeni :'( aamun hulahdus ja päivän tiputtelu on huuhtonut pienen pois..

Sovimme miehen kanssa jotta minä en sekoais näistä keskenmenoista otamme ehkäisyn toistaiseksi käyttöön ja taidan alotella koulun syksyllä. johon pääsin kesällä sisään. ja otan ISON tauon kaksplussan foorumista.

Kaikkea hyvää teille kaikille ja pienille masuasukeille :heart:
 
moikka!

Uskaltautunen ilmoittautumaan tänne, vaikka tämä tuntuukin vielä kovin epätodelliselta. Viikko sitten plussasin, tai "viivasin", ja sen jälkeen on pitänyt tarkistaa parillakin testillä, ja totta se näyttää olevan! :heart:

2.4. / Kevätkaihonkukka / 34 / 1. / Kos /?

Olen mielenkiinnolla lukenut tilanteistanne ja oireistanne, ja kovin tutulta kuulostaa. Jo ennen testaamista palelsi (ei yhtään huomiotaherättävää nukkua anoppilassa 30 asteen helteessä villasukat jalassa) ja rintoja aristi. Nyt on etovaa oloa ja nuo helteet tuntuvat vielä tavallistakin tukalammilta. Ja kahvi ei enää maistu.

Tässä oppii jännittäviä asioita itsestään ja kropastaan, ja täällä ihan uutta sanastoa :D

Tsemppiä kaikille!

- Kevis
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa :)

mulla on uus oire.. Heikotus/yökötys. Loppuis ees tuo helle niin saattais auttaa asiaa, syöminen ja juominen ei helpota. Jospa ei pitkään kestäis, huomenna pitäis siivota loppuun kun tänään sain kerättyä 3 lelua ja piti mennä hetkeks istumaan ennen jatkamista. Muutenkin tuo ylös alas liike meinaa heikottaa ja siivotessa teen ison kasan ja siitä lajittelen. Toivotaan siis että kestän imuroida huomenna :)
 
HooKoo-82 kovasti jaksamista <3

täällä ei ihmeempia oireita. Läpi päivän kestävä etova olo taitaa olla ainut. Ruoka ja kahvi ei oikein meinaa upota.

Tänään tuli postissa esitieto -lomakkeita neuvolaa varten. Jotenkin tällä hetkellä yritän keskittya muihin asioihin ja ajatella mahdollisimman vähän koko raskautta. Pelottaa ja huolettaa niin. Kuvittelen et jos vu:ssa syke löytyy jne. ehka sitten osaisi edes ihan vähän rentoutua.
 
Kyllä nyt tuli hyvään saumaan.. Ulko-ovi auennut yöllä, ilmeisesti tuullut niin kovaa, kun eilisen kauppareissunkin aikana oli käynyt niin. Eikös oo kissat hypänny välioven auki! Nyt on vanhin kissa kadoksissa :( Toiset ollut ilmeisesti viisaampia ja ollut menemättä, tai sitten tullu takasin sisälle.. Mutta tää vanhin menee paniikkiin ulkona :( Kunhan lapset herää niin lähdetään etsimään, ite oon ollu viidestä asti hereillä kun mies tuli töihin lähtiessä kertomaan..
 
Jmia, toivottavasti kisu löytyy mahdollisimman pian! josko hän ei olisi kovin kauas ees lähteny vaan lymyää jossain lähellä.

Huomenna ystävän polttarit ja siellä nyt raskaus varmasti paljastuu kun en voi juoda. Ei auta minun kohdalla selitykset antibiooteista ym.
 
Sehän tässä onkin kun ei tiedä minne se ois ees voinu mennä kun pelkää siellä.. Ainakin tulee kuntoiltua sitä etsiessä, vaikka tänäänkin ollu heikotusta. Kauhean stressin ja pahan mielen tästä sai :(
 
Juot polttareissa omia juomia? Ostat holitonta ja uitat ne etiketit irti, sanot että olivat toissapäivänä vesisaavissa pihalla mukana :D Tai käyt "tekemässä paukkuja" ja otat pelkkää limpparia/mehua lasiin :)
 

Yhteistyössä