Huhtikuun hurmurit 2015

Toivottavasti kaikki muutkin saatte hyviä uutisia ultrasta!
(olis pitänyt tajuta toivottaa jo eilen, mutta onnenhuumassani katse oli vaan omaan napaan.)
CVAD toivottavasti tiistaina vauvasi suostuu näyttäytymään kunnolla ja kaikki on hyvin! Ja Jmia, pelko pois, olet nyt vain lukenut ja kuullut liikaa mahdollisista ongelmista.

Nyt ei muuten ole enää sellainen kokoaikainen etova olo, vaikka aamullakin piti taas yökkiä. Ai niin, raskausvitamiinit on ottamatta! Olen siirtänyt niiden ottamisen aamusta iltapäivään, etten oksentaisi pois, mutta tahtoo helposti unohtua...

Kevis + itu 12+2
(eikä vieläkään olla kerrottu mun vanhemmille, ne tulee niin sekoamaan :D )
 
  • Tykkää
Reactions: Jmia
CVAD: Toivottavasti pieni on seuraavassa ultrassa ihan ok kokoinen <3

(.) Olisi pitänyt jäädä tänään kotiin sairastamaan. Yöllä voin pahoin ja oksensin aamulla. Töissä sain hymyiltyä vaikka olo oli ihan järkyttävä. Mummolassa nukahdin ja sitten vielä oksensin sielläkin. Sinne meni subwayn patonki viemäriin.
Nyt kotona on ihan tööt olo.

Silvia ja pikkuinen 9+4
 
Viimeksi muokattu:
Varokaa sitä Pepsodent Gold -hammastahnaa, sain housuostoksilla näytetuubin, ja se tahna jättää suun (kielen) siniseksi! Ja sitä kun yrittää huuhtoa ja hammasharjalla auttaa, oksentaminen on taattua. Hyi kauhee! Sapen maku suussa on ihan sama, onko hampaat muka valkoisemmat.

Kevis + itu 12+3
 
  • Tykkää
Reactions: Jmia
Varmaan sama hammastahna jota tiputin laivalla yöpaidalle ja vaikka pesen yöpaitaa, niin edelleen näkyy jälki yöpaidassa.
Noi hammastahnat eivät tee ikinille hyvää. Parasta on kuulema ihan tavallinen vihreä pepsodent.

Valvottua tuli viime yönä. Oksetti koko ajan :-(
Nyt sitten super virkeänä lähden viemään tyttöä konserttiin espooseen. Ja sinne on yli 1h matka julkisilla.


Silvia ja pikkuinen 9+5
 
Mahtava animaatio, Silvia Logo!

Tuolla näkyi jo olevan kesäkuisten pinkka, tuntui heti että ollaanpa me jo pitkällä! :D Matkaa toki on edessä pitkälti enemmän kuin takana, mutta silti!

Katselin tänään äitiys- ja vauvanvaatteita, kun olin käymässä Kampissa. Voi että ne pienet vaatteet on sööttejä! Pienimmät vaatteet olivat kuitenkin kokoa 68, niin mistä niitä ihan pikkuisia, 50 cm vaatteita saa? En toki vielä hanki mitään, mutta sitten keväällä.. varmaan kirppareilta kuitenkin, kun varmaan ovat varsin vähän käytettyjä, pienimmät vaatteet.

Kevis + itu 12+3
 
Ihan pieniä 50 cm vaatteita löytyy ainenkin h&m:ltä ja erikoisliikkeistä. Kirpparit hyvä vaihtoehto, eihän ne kulu mihinkään, mutta kokemuksesta voin sanoa, että monet pesee kaiken sekaisin ja värit on sitten levahtaneita ja valkoinen ei ole valkoista, tosi paljon näkee huonoa vaatetta myös myynnissä.

T. Paulanna ja pavut 12+3
 
Mun äiti sortui ostamaan tänään bobosta ihanan mekon. Sanoi että jos mä en tyttöä saa, niin antaa sen siskonsa tytölle joka saa tytön.
Itse en ole vauvalle vielä mitään ostanut. Ehkä vasta joulukuussa sitten jotain ostan.

Kun tyttöä odotin, niin kaikki sanoi että älä vaan osta 50-56 koon vaatteita. Olisi ollut ikävää pukea tyttö ihan järkky isoihin vaatteisiin. Itse tykkään että vauvallakin on sopivan kokoiset vaatteet päällä. En mä vastasyntynyttä halua laittaa esim ä.pakkauksen haalariin, kun se on niin järkky iso.
Tutitkin meillä oli sävy sävyyn vaatteiden kanssa :p

Silvia ja pikkuinen 9+5
 
Note to myself: älä leivo kun pää on pelkkää pumpulia! :D mokkapalat kävi uunissa ilman puolia raaka-aineista. Onneksi kyse oli vain leivon-kun-tekee-mieli-hyvää -mokkapaloista niin ei ole niin väliksi vaikka niitä ei sitten tullutkaan syötyä.

Neuvolassa tuli käytyä pari päivää sitten. Oli kyllä oikein mukavan oloinen hoitaja, ymmärsi ettei kiinnosta kaikkia esitteitä ja lippulappuja kantaa kotiin kun ei ole oikein mitään uutta sitten parin vuoden takaiseen. Kilpirauhasen vajaatoiminnastakin tuntui tietävän enemmän kuin edellistä raskautta hoitanut.

Mies valmisti päivälliseksi kiinalaista tahmapossua, mikä oli hyvää mutta ei todellakaan tehnyt hyvää. Toista viikkoa on ollut kamala etova olo, mutta nyt ensimmäistä kertaa oli oksentaminen lähellä. :x

Lapsen sukupuoli halutaan kyllä tietää, jos vain mahdollista. Kumpikin on ihan yhtä toivottuja ja tervetulleita, mutta jotenkin se tieto tuo odotukseen uutta kiintymyspintaa. Ja jos sieltä sattuisi poika näyttäytymään, meillä alkaisi kova kädenvääntö nimen suhteen! Tytölle olisi jo nimi valmiina edellisestä odotuksesta.

Hassua, miten aikaisemmin joku puhui pitävänsä niistä mahan yli vedettävistä äitiyshousun resoreista. Äitiysleggingsit on ainoat joissa itse niitä siedän. :rolleyes: Farkuista olen aina pätkäissyt korkeat resorit pois ja ommellut uudet matalat tilalle. Äitiysvaatteita ajattelin ostaa mahdollisimman halvalla ja vähän. H&M:ltä olen ostanut parit leggingsit ja yhdet housut alesta 15 eurolla. Paitojen osalta ajattelin venyttää H&M:n perustrikoita, ne kun maksaa yleensä n. 5-10e ja mammavaatteissa kun tuntuu aina olevan se 10 euroa lisää hintaa vaikka kyse olisi ihan peruspaidasta.

Kevätkaihonkukka muistaakseni Lindexin koot alkaa jo 46cm:stä. Lindexin pienten vaatteet on mielestäni myös kauniita ja neutraaleja ja ainakin ennen kietaisubodeja löytyi mukavasti.

Vauvanvaatteet tullaan hommaamaan pääosin kirppikseltä, ainakin enaimmäinen puolivuotinen. Esikoinen kasvoi melkeinpä yhden vaatekoon kuukaudessa ja siinä olisi kyllä menny paljon rahaa hukkaan, jos kaiken olisi ostanut uutena. Silvia Logon kanssa olen samaa mieltä, että lapsi on kiva pukea oikean kokoisiin vaatteisiin. Varsinkin ihan pienellä yksi vaatekokokin voi olla iso heitto. On kai se nyt vauvallekin mukavampi ettei kokoajan tarvi nykiä vatteita paremmin tai korjata käsi takaisin hihaan kun se kuitenkin kohta taas luiskahtaa masun viereen.
 
Sukupuolesta Mekin halutaan ehdottomasti tietää :) Jotenkin vauvasta tulee konkreettisempi kun tietää sukupuolen. Ja minusta on kiva hankkia sitä värikoodattuakin kamaa valmiiksi :D Tietty esikoinen oli selvästi poika ja se todettiin 4d-ultrassa joskus rv 30, en tiedä uskaltaisinko täysin luottaa rakenneultran tyttölupaukseen...

Vaatteista Ehdottomasti kannattaa kirpparit hyödyntää noiden vauvanvaatteiden kanssa, jos mahdollista. Täällä onneksi on paaaljon kirppareita ja isot valikoimat, niitä vaatteita kun saa sitten olla ostamassa koko ajan seuraavat 2 vuotta... Säästää ison pennin kun ostaa kirppikseltä. Toki jotain uuttakin aina tulee ostettua, hennesillä on nyt ihana tuo uusi mallisto ihan pikkuisille vauvoille :)

Äitiysvaatteista Niihin ja imetysvaatteisiin saa todellakin uppoamaan omaisuuden myös. Ärsyttää kun joku imetyspaita maksaa helposti sen 50-60€ /kpl. Hennesistä saa onneksi vähän halvemmalla mama-mallistoa, mutta aina kun itse olen siellä käynyt niin xs-s koot on loppu, etenkin noissa leggareissa ja sukkahousuissa. :kieh: No täällä on yks kirppari, missä on erikseen piiitkä äitiysvaaterekki, sieltä ajattelin käydä tällä kertaa katselemassa vaatetta. Mulla on turvotus kyllä edelleen sitä luokkaa, että esim. mies sai yks päivä naurunremakan kun näki minut tavallinen toppi päällä. Se kun näytti ihan napapaidalta. :LOL: Täytyy tosiaan käydä hamstraamassa hennesiltä noita normikokoa isompia peruspaitoja ja toppeja kasvavalle mahalle....

Äitii88 & mini rv 10+2
 
Oli muuten eka aamu kun en kalpeena könynnyt nakertamaan digestive-keksiä ja mehua, vaan rupesin suoraan tekemään leipää ja ottamaan jugurttia aamupalaksi! Eikä ne tulleet ulos! Nyt täytyy varmaan alkaa katsomaan tarkemmin, mitä syö, kun ruokahalua tuntuu olevan, enkä ennestäänkään ollut pikkuinen.

Mulla on myös useammankin paidan kanssa tullut tuollainen napapaita-ilmiö :p
Onko muuten ne masutuubi-nimiset vaatekappaleet olemassa "paidan jatkamiseksi", vai mikä niiden tarkoitus on?

Kevis + itu 12+4
 
Kevätkaihonkukka Masutuubit on yleisimmin juuri "paidan jatkeita". :) Joidenkin mielestä ne myös antaa tukea masulle ja (varsinkin) talvella lämmittää kun saa mahanpäälle lisää kangasta. Henkilökohtaista kokemusta ei ole, itse olen tyytnyt venyttämään Cubuksen, H&M:n ja GinaTricotin pitkiä toppeja. Toivottavasti niitä löyty vielä tähän odotukseen eikä muoti olisi kaikkia toppeja lyhentänyt napamallisiksi. :D
 
Moi!

Täällä ilmoittautuu kolmatta lasta odottava äiti mukaan porukkaan. Ennestään meillä on nelivuotiaat kaksostytöt.

Olen käynyt jo pariin otteeseen ultrassa. Ekan kerran rv 6+3 kun haluttiin varmistaa että raskaus on oikeassa paikassa ja uudelleen kävin ultrassa yksityisellä torstaina, kun vaivana on ollut niukat vuodot tässä pitkin matkaa. Onneksi tässä vaiheessa tyyppi näytti olevan kunnossa ja kasvavan kuten pitää. Toivottavasti jatkossakin!

Tsempit kaikille odottajille! Ja mielelläni otan vastaan vinkkejä jäätävän pahoinvoinnin lievittämiseksi. Tuntuu että mikään ei oikein auta, aargh...

21.4./ Puppe78/ 36/ 3. / ? / ?

T: Puppe78 (9+5)
 
Moikka!
Täällä ilmottautuisi kanssa yksi huhtikuun odottaja mukaan! Ennestään kotoa löytyy 01/12 syntynyt tyttö.
Kerran on käyty neuvolassa ja neuvolalääkärilläkin tuli jo käytyä rv 8+2. Siellä on ultralaite joten on varmistettu että pikkanen on oikeassa paikassa ja sydän lyö. Nt-Ultra on varattu 29.9.

Pahoinvointi on ollut välillä ihan järkkyä mutta oksentaa ei ole tarvinnut. Kunhan syö jotain tunnin välein niin olo pysyy siedettävänä :)
Painoakin on jo kertynyt muutama kilo johtuen tosta ainaisesta napostelusta ja siitä että tupakointi loppu kun positiivinen tulos pamahti testiin. Onko täällä muita jotka ovat tupakoineet tai tupakoivat edelleen?

Mies on niin innoissaan että on jo kertonut melkein kaikille vastaantulijoille raskaudesta. On siis hänen ensimmäinen lapsi ja hänellä on vauvakuume ollut jo kymmenen vuotta ainakin. Me ollaan miehen kanssa tunnettu jo seitsemän vuotta mutta vasta viime kesänä suhde syventyi seurusteluksi. Tänä kesänä sitten jo vietettiinkin häitä ja melkein heti sen perään pikkanen ilmoitteli itsestään!
Tsemppiä kaikille odotuksiin!

12.4./ mimmu1986/ 28/ 2./ Tays/ ?

T: mimmu ja pikkanen (11+0)
 
Tervetuloa uudet! :wave: Sekaan vaan ja vaikka heti ei tiedot päivity niin ei tarkoita etteikö mukaan mahdu. :)

Nyt alkaa elämä voittamaan.. :heart: jo viikon pysynyt ruoka sisällä..jesh jesh! Oli hieman epätodellinen olo alkuviikosta kun etova olo oli päällä mutta ei tarvinnu oksentaa. Ja se on paljon siihen 20x/pv kun sitä harrasti. Ja voi että ruoka on nannaa.. toki kaikkia ei vielä pysty syömään mutta paljon kuitenkin. Mulla on ollut kyllä ihan erilaiset raskaudet kuin äitilläni, hän yhdestä muksusta oksensi pari kertaa (johtuen navetasta) ja ihmettelikin miten voin olla niin huonovointinen.

Meillä ei kyllä kestoilla, pyykkikone laulaa entisestään paaaljon ja monesti..yhtään en kaipaa lisäpyykkiä vaikka kuivausrumpu onkin käytössä.

Halutaan selvittää sukupuoli jos se vain näkyy tällä kertaa. Esikoisen aikaan odotin loppuun asti mielessäni poikaa (kunnes näin että on tyttö) ja ultrassa ei koskaan näyttänyt kumpi hän on. :D

Rennietä tääläkin on määrätty kun on tarvis, ihan tänäkin päivänä.Ja gaviscon on toinen, sen päälle ei vaan saa juoda/syödä mitään kun vie suojaavan tehon pois. Vielä ei ole tarvinnu pahemmin siihen turvautua, välillä kyllä.

Hitsit tuo kusihätä on tullut ongelmaksi..tiedä sitten johtuuko siitä mutta jos ei yöllä heti pääse vessaan kun on hätä niin se laukaisee astmakohtauksen. Mistä en siis kärsi kuin yleensä rasituksessa.. toinen vaihtoehto syylle on rintarangan jumitus, ensviikolla näkee kummassako olis vika. Mitäs muuta kivaa..ei kait muuta. :LOL:

Nauris ja rusina 11+3.
 
Moi! Oisin kiinnostunut liittymään huhtikuisiin :) oon jo plussattuani mennyt maaliskuisiin, ja olenkin tässä jokusen aikaa lueskellut sekä maaliskuisia että tätä teidän ketjua. Neuvolan mukaan la on 1.4 ja nt-ultran mukaan la on 31.3. Mutta tosiaan lueskeltuani molempia ketjuja teidän raskaudessa etenemiset kuulostaa paljon ajankohtasimmilta itselleni :) niin ja jos tämä kirppu tulee yhtään äitiinsä, tai isosiskoonsa, ei kovin helposti jätä asumustaan joten odotettavissa on että pitkälle huhtikuulle mennään jos meinaa ihan normaalitietä ulos löytää. Että jos tämmösen rajatapauksen huolitte niin oon mielelläni mukana :D

Raskaus tähän asti on ollut suht oireeton. Sillon tällöin tullut huono olo nälän tunteesta, on ollut myös päiviä jolloin ei ole oikeastaan ollut edes nälkä. Oksentaa ei ole tarvinnut kertaakaan ja ihan pientä menkkatuntumaa on joskus harvoin ollut. Väsynyt kyllä olen ollut. Hirveän epäuskoinen olin nt ultraan asti siitä että ylipäätään yksiössä ketään asustaa mutta on nyt varmistettu ja onhan ihanaa <3

Eli: (pahoittelut että en osaa tällä puhelimella nyt maalata punaiseksi! :( )

1.4./Pallofisu/33/2./HUS

Mä oisin kiinnostunut tuosta Facebook ryhmästä jos se vaan on salainen? Ettei esim. kaverit näe että siihen liityn? Miten siihen pääsisin? :)

Pallofisu ja kirppu 12+4 (tai 5)
 
Viimeksi muokattu:
Lähin sellasta kyselemään, kun jäi mieltä askarruttamaan jo aiemmin varhaisultrassa ja nyt viime viikolla neuvolalääkärin vastaanotolla myös, kun lääkärit sanoivat, että mulla on taaksepäin kallistunut kohtu.

Onko muilla vastaavaa? Kokemuksia raskauteen liittyen ym? Onko suoranaisesti vaikutusta raskauteen?

Pohdein lähinnä yhteyttä mun selkäkipuihin. Onko mahdollista esim, että kohtu painaa selässä johenkin hermoon ym.
Kävin viime viikolla naprapaatilla ja sain tuomion, että ristiselkä oli ns pois paikoiltaan (PERUS :D). Jäin kuitenkin miettimään vaihtoehtona, että voiko vaikuttaa ns hermoperäiseen särkyyn.

Luin jostain myös, että kohtu suoristuisi raskauden aikana ja lähinnä taaksepäin kallistunut kohtu vaikuttaa alkuraskauden sydänäänien kuunteluun ja, että nt-ultra voidaan joutua tekemään sisäteitse, koska kohtu on sen verran kauempana selkäpuolella.

En ole siis huolissani asiasta, mutta kokemuksia kyselen :)

BTW! Tänään poksahdellaan taas 9+0! Jeejee:heart:
 
Moikka

Tervetuloa uusille! Ryhmään mahtuu ihan varmasti,mutta tietojen päivitys etusivulle voi hieman kestää (ja ehkä vaatia muutaman muistutuksen). :)

ttaisku, mulla on taaksepäin kallistunut kohtu. Ei ole ollut edellisessä kahdessa raskaudessa vaikutuksia selkäkipuihun tai muutenkaan raskauden etenemiseen. Ainoa vaikutus mielestäni on, että masu ei kasva niin paljon ulospäin, kuin jos se olisi suorassa.
Luulen,että se voi jopa olla eduksi selälle ja tukilihaksille, kun painopiste on lähempänäselkää... Tiedä häntä, nämä siis omia spekulointejani.

Hauskaa maanantaita kaikille!

Pikku-Katti 9+6
 
Tervetuloa uusille :-D

Pahoinvointi vaan jatkuu ja alan olemaan jo todella kypsä tähän oksentamiseen. Tänään taas saikulla, kun koko yön olen voinut pahoin ja en saanut nukuttua. 3v. heräsi ja niin oli äidinkin pakko herätä vähien unien jälkeen.
Eilen iski ihan hirveä ahdistus, kun elokuussa meni kesken juuri tällä viikolla. Ja nyt ei ole tuntunut mahassa semmoista palloa aamulla. Voi kun äkkiä menisi 3 viikoa ja pääsisi näkemään onko masussa joku elossa.

Silvia ja pikkuinen POKS 10+0
 
Tänään omien laskujen mukaan täällä poksahti 11+0 tai siis lapsettomuusklinikan mukaan. Neuvola haluaa mennä omien laskujen mukaan. Verikokeissa on nyt käyty ja vielä puoltoista viikkoa ultraan. Huoh... Oloja ei täällä hirveästi ole. Melko normaalilta tuntuu. Vatsaa nipistelee ja vihloo aina välillä, eli toivottavasti siellä jotain kasvaa. Onko kellään muulla käynyt niin, että nälkä on kadonnut näillä viikoilla. Alussa oli koko ajan nälkä. Nyt se on hävinnyt johonkin. Ruokaa ei tee mieli, mutta yhtäkkiä tulee huono olo, kun ei ole ruokaa pitkään aikaan saanut.

Ttaisku ja Pikku-Katti, mulla kanssa jossain lapussa lukee että taaksepäin kallistunut kohtu, mutta ei siitä kukaan muu lääkäri ole noteerannut. Tiedä sitten. :)

Tervetuloa uusille palstailijoille!

Joppu 11+0
 
Mulle voi laittaa yv:tä jos haluaa facebook-ryhmään, on salainen, ei näy muille! :)

Kohdun hkallistelusta, mulle varhaisultrassa sanoi, että olis taaksepäin, mutta viime raskaudessa oli kuulemma eteenpäin.. Että en sitten tiedä! Lääkäri sanoi, että ei sillä sen kummempaa vaikutusta ole mihinkään.

Pahoinvointi on helpottanut, mutta tämä väsymys on jotain järkyttävää...

truudy 10+4
 
Mulle on gyne sanonut että on kauniisti taaksepäin kallistunut kohtu, joten oon ajatellut sen olevan vain hyvä asia :)

Meillä ois tossa kolmen tunnin päästä eessä nt-ultra, jännittää niin vietävästi, vaikka pariviikkoa sitten jo kuultiin neuvolassa sydänäänet. Melkein enemmän tosin stressaa että vauvassa on jotain vikana.
 
Moikka! pääseekö tänne vielä liittymään mukaan? Ensimmäistä lasta odotan, viikkoja tänään 10+0 ja juuri varasin ensimmäiseen ultraan ajan.

Oireita ei juurikaan ole ollut, vähän etovaa oloa ja väsymys on kamala. Työskentelen hoitoalalla ja yövuorot alkaa olla aika rankkoja. Jännittää kovasti onko ultrassa kaikki hyvin. Töissä yritettiin meidän huonolla ultralla mahan päältä katsoa, mutta sillä ei ainakaan saatu mitään näkyviin.. Iski pieni epätoivo, mutta meidän ultra on kyllä niin vanha, että ei välttämättä näin aikasin vatsan päältä vielä näe.

19.4/riksuu/20/1./TAYS/?
 
Heippa uusille (ja vanhoille). Eiköhän tänne sovi mukaan kaikki halukkaat =)

np ultraa odotellaan kiivaasti. Aika olis perjantaina. Olispa jo perjantai!! Sydänäänet kuultu neuvolassa, väsyttää ja masu kasvaa eikä sinänsä ole mitään
isoja huolia mutta silti se hetki kun näkee oman pikkuisen ekan kerran ruudulla ja
saa kuulla että kaikki on hyvin niin tekee tästä odotuksesta taas astetta todellisemman.
Sen jälkeen meinattiin kertoa myös tuleville isoveljille asiasta (vaikka isompi onkin jo laukonut parikin kertaa kommettia että äiti sulla on iso maha ja sulle syntyy kohta vauva :LOL:)

Ruoka maistuu täälläkin. Ihan oikea ruoka, ruisleipä ja mikä vaan. Aina olis nälkä melkein. Oksentamiset ei oo ollu täällä lähelläkään. Kahvi on ainoa joka ei mee entiseen malliin alas. Erityisiä mielitekoja ei oikeestaan oo ollu. Mites muilla?

Maha on selkeän iso ja tulee koko ajan kommettia ja onnitteluja. Tavallaan kiva ja sitten kuitenkin huomaan että on tekemistä tän asian kanssa. Ultran jälkeen ei niinkään haittaa mut kunhan ensin tietäis et "manu" on masussa ok. Ja mietinpähän vaan et kuinkahan iso mä oon sitten huhtikuussa?? Äitiysvaatteet vielä siskolla enkä tiedä milloin kulkeutuvat tänne. Alkais olla aika siirtyä niihin nimittäin pikkuhiljaa...

liikunnasta sen verran et nyt meinaan vähän keventää ja edetä itseäni kuunnellen. Mulle helpommin sanottu kuin tehty kylläkin :ashamed: Teen työkseni liikunnanohjausta mutta lisäksi olen vielä palloillut ihan sata laisissa esim eilen pelasin 90min jalkkista. Liikunta on tuntunut koko ajan tosi hyvältä vaikkakin väsymys on painanut (mm alhaisen hemoglobiinin takia) vähän suorituskykyä. Masukin alkaa olla jo isompi enkä halua riskeerata enää mitään. Luulen, että alan ehkä käymään kuntosalilla ja tekemään rauhallisempi tempoista liikuntaa ja hyötyliikuntaa esim lasten kanssa ulkoilua, puistoilua, kävelyä, uintia jne. Miltä muilla liikunta tuntuu?

Väsymys on rasittava ja aina väsyttää oikeestaan. Rautakuurin aloitan varmasti pian ja nyt jo käytössä luontaistuote-rauta mikä-se-nyt-olikaan, joku "Bloodsaft" (jota en muista vaan koskaan ottaa). Menoa ja tekemistä riittää töissä ja kotonakin kahden vauhtihirmun kanssa. Osaispa levätä riittävästi.

Päällimmäisenä tosiaan se perjantain ultra jota malttamattomana jo oottelen....menispä viikko nopeasti!!

Ihanaa viikonalkua kaikille mammoille :heart:

Baby3 + manu 11+5
 

Yhteistyössä