Huhtikuun hurmurit 2016 *Heinä-elokuussa*

Aigle NIPT-tutkimus kehitettiin pari vuotta sitten eli ei varmaan ollut käytössä vielä kun synnyit? :p Tänä vuonna vasta Suomeen tullut käyttöön. Nuo tutkimukset muutenkin kehittyy vuosi vuodelta paremmiksi. Kun seulonnat otettiin käyttöön joskus 1970 luvulla niin eihän silloin paljon mitään osattu tutkia. 1970-luvulla syntyi enoni jolta puuttui osa aivoista ja edes sitä ei etukäteen tiedetty. Hän eli sairaalassa letkuissa 12vuotiaaksi kunnes kuoli. :/ Kyllä on hyvä että nykyään on hyviä tutkimuksia.

Kirjoitteleeko kukaan jollain toisella palstalla? Täällä kaksplussassa kun tuntuu kuihtuvan kasaan keskustelut ajan kanssa facen takia niin ajattelin jos on joku toinen sivusto jolla keskustelu pysyisi yllä?

Syönyt olen samalla tavalla kun ennen raskautta, mutta on kyllä tullut nyt herkuteltua vähän liikaa. :whistle: Normaalisti en ikinä syö makeeta, esim suklaa on ihan ykkösinhokki, mutta nyt sitäkin on tullut syötyä melkoisesti. o_O Kunpa se kielisi siitä että tyttö tulossa. :D Alussa oli pakko syödä sitä homejuustoa, se meni kyllä ohi yhtä nopeasti kun tulikin!
 
Mulla uutena oireena alkanut kova hiustenlähtö. Onko muilla vastaavaa?

Pahoinvointi vaivaa aamusta iltaan :confused:Kurjaa koska aamulla herätessäni toivon, että olisi jo ilta koska nukkuessa pahoinvointi ei vaivaa. Ei pysty nauttia tällä hetkellä oikein mistään ja töissä on uuvuttavaa. Toivottavasti helpottaisi mahdollisimman pian.

Mä kirjottelen sekä facessa että täällä. En muualla. Face on puhelimella mulle kätevämpi käyttää mutta kiva täälläkin on lueskella :)
 
Hellou! Täällä yksi huhtikuista masuasukkia odottava, mikäli mukaan mahtuu :) toinen lapsi on kyseessä meidän poppooseen! La menis tuonne 18.4. Neuvolan mukaan ja oviksen mukaan 19.4... mutta mennään nlan la:lla! Raskaus on aivan erilainen kuin esikoisesta tähän asti, mietinkin olisiko matkaaja tällä kertaa tyttö: väsyttää, tekee mieli suolaista ja oon vähän tunneherkkä.. pojasta olin niin seesteinen, mässäsin karkkia ja olo oli hyvä.. no, aika näyttää!!

Tsemppiä kaikille odotukseen, pitää katsoa kuinka aktiivinen nyt olen, kun poika pitää kiireisenä, eikä kerkeä elämään "raskauskuplassa" niinkuin ensi raskaudessa :) Fb ryhmään olisi kiinnostusta, kunhan käyn ensin varhaisultrassa parin viikon päästä!

Eli Sandri/18.4/ 2.lapsi
 
Hei vaan! Muutamia kertoja sivusta seuranneena uskaltaudun mukaan. La 8.4 ja kolmas lapsi tulossa (03 ja 05) ja ikää 36.
Järkyttävää väsymystä ollut nämä viikot ja työhousut vaihtui jo kokoa isompaan.. pahoinvointiakin on ja vessareissuja vähäväliä, myös öisin. Jotenkin nämä kaikki oireet oli unohduksissa.. ja/tai sitten jo tässä iässä tää on vaan rankempaa
 
Päivitelty taas!

Esikoinen aloitti tosiaan koulun nyt ja hurjan innoissaan on, koko viikko ollaan ihmetelty koulukirjoja ja pari uutta kaveriakin oli jo meillä, äiti on niin onnellinen:love:

Täällä minä ainakin jatkan kirjoittelua, musta on jotenkin tosi kiva kirjoitella tälläisessä palstassa, katsoo parin viikon päästä jos liittyisi facessakin mutta tänne pitemmät kirjotukset ja kuulumiset!

Tänään päivällä oltiin kaupungilla lounaalla koko porukka, äitini ja isäni kanssa, isä tietää, että rakastan graavilohta ja katkarapuja ym. Oli tilaamassa sitten minulle graavilohiskågenia, totesin vain, että ''taidan ottaa toista tällä kertaa'' ja no pitihän se sitten kertoa että odotellen,. Vanhempani riemastuivat mutta ymmärsivät hyvin tilanteen kertoessani, ovat osanneet aina pitää suun kiinni, taustastamme johtuen kun on aika epävarmaa. Silloin kun raskaus rv 18+ kesken ja kaikki tiesi tuli suru ja pettymys tuplana joten en kerro ihan heti tästä.

Ja syömisen jälkeen oksensin kaikki heti ulos ja ei loppu päivänä olekkaan tarvinnut syödä kun paha olo vaivaa aika runsaasti.
Tänään 8+0!!!

Vilma ja minit
 
Tänään piti vielä tehdä digi. Näytti "Raskaana 3+" niin kuin pitikin. Pari päivää on taas mennyt ilman minkäänlaista oiretta, turvotusta lukuunottamatta. Tänään tuntuu taas olevan mahakramppipäivä ja tissejä aristaa. Pahoinvointia ei juuri ole ollut. Ihan pientä etovaa oloa välillä. Sitä alkaa miettimään, että onko kaikki kunnossa, kun ei oireitakaan kamalasti näy...

Nyytti ja papu 5+4
 
Moi kaikki! Ilmoittaudun mukaan :).

22.4. / makau / 31v / 2. / KOS

Taustalla yritystä pikkasen alle vuosi. Tammikuussa yksi km varhaisia viikoilla (5+2). Kevät hirveetä himotestaamista, greippimehua ja maholehmä-itseinhoa. Sitten tuli kesä ja rai rai. Lopputus: haamuplussa bongattu dpo10, eikä niitä menkkoja elokuun alussa sitten tosiaankaan näkynyt :).

Tänään siis viikkoja 5+2.

Lupaan lukea tämän ketjun läpi ja tutustua teihin muihin paremmalla ajalla :)
 
  • Tykkää
Reactions: pionii
Moikka!

20.4./Niandra/2. lapsi/31v/KOKS

Täällä yks kohtuutuore huhtikuinen, LA omien laskelmien mukaan 20.4. Aattelin naamikseenkin liittyä jo vaikka varmempaa olis ehkä nt-ultran jälkeen. Mutta siis varmasti olen raskaana, testasin pari viikkoa sit pari haaleeta viivaa, olo sen sijaan on nyt sen mukainen ettei epäselvyyttä ole. 1. lapsen raskaus oli melkein täysin oireeton, nyt tässä parissa viikossa on koettu 24/7 pahoinvointi ja omituiset mieliteot, tänään kävin hakemassa Seaband-rannekkeetkin testiin :D

Oireet alkoi itseasiassa jo ennen plussaa väsymyksellä, kutinalla ja huonolla ololla, vaikka olin varma et tässä kierrossa ajotus ei osunu kohdilleen, itseasiassa oli tarkoitus vältellä raskautumista vielä töihinpaluun takia. Olen ollut esikoisen kanssa kotona ja syksyllä alkaa työt, mutta parempi näin, kunhan kaikki menee hyvin. Josko sanonta vaikea raskaus, helppo synnytys pitäis paikkansa JA pahoinvointi menis hiljalleen ohi..
 
Viimeksi muokattu:
Itse tykkään kirjoitella tänne toistaseks. Mulla on toi facen käyttö vähän jäänyt ja oon ihan miettiny sieltä lähtemistäkin... Mutta siis tänne aion kirjoitella :)

Täällä bongattu kunnon pahoinvointi väsymyksen lisäks... Menkkamaiset jomotukset on jääny pois, onneks. Viikonlopun juhlissa sain pidettyä viel raskauden salassa, mutta nyt tuntuu että miten pystyy esim. töissä salaan, kun pahoinvointi on näin voimakasta? :ninja: Seaband-rannekkeita on ollut joillakin käytössä, mitä olette tykänneet? Kannattaisko hankkia?
 
Vilmuska miksi katkarapuja pitäisi välttää? :eek: onko sekin nykyään lisätty neuvolan pelottelulistalle? itse tuli vedettyä viikko sitten laivalla kyllä aamiaisbuffetissa graavilohta ja päivällä kylmäsavulohileipää ja illalla juustokakkua jne :D eikä listeriaa edelleenkään (ylläripylläri).
 
Täällä sitä epätietoisuus jatkuu:unsure:. Menossa pitäisi olla 6+4 mutta sitä se ei ilmeisesti ole.. Mulla kun tosiaan on ollut sitä pientä vuotelua ja jomottelua, varasin yksityiselle ultran ja ajattelin että katsotaan mitä näkyy. Oletin siis että 6+1 näkyisi jo syky jollei ole mennyt kesken. Ruskuaispussi siellä näkyi mutta mitään muuta, paitsi pieni hematooma mistä sanoi että vuotelua saattaa johtua. Lääkäri totesi että jos raskaus on normaali, menossa olisi nyt jotain viikko viisi, eli hedelmöittyminen olisi tapahtunut sitten myöhemmino_O. Eli ei osannut antaa vastausta vaan sanoi että pitää odotella 1-2 viikkoa ja sitten saadaan selvyys. Mietin tämän jälkeen että tein negatiivisen raskaustestin 28/28, positiivisen vasta kun oli 30/28. Eli periaatteessa voisi puhua tuon puolesta o_O. Mutta, jotenkin kyllä epäilyttää koko homma:(. Tein nimittäin viikko sitten digitestin ja se näytti 3+. Eli eikö raskaus pitäisi olla sen mukaan pitemmällä sitten.. Mä olen ihan varma että tää on tuulimuna:(. Viikon päästä neuvola ja siellä sitten katsotaan ultralla masun päältä kuuluuko mitään:oops:.
 
MeaMinnis, toivottavasti kaikki olis nyt kuitenkin hyvin!

Noista seaband -rannekkeista omalta kohaltani ainakin osaan sanoa että eivät toimi. Ostin sellaiset viikko sitten ja olen nyt neljänä päivänä pitänyt, en huomaa minkäänlaista helpottavaa vaikutusta. Eka luulin että olin laittanut väärään paikkaan ne ja tutkein sitten lisää sitä opastetta miten ne laitetaan, mutta ihan oikeassa kohtaa oli. Yritin sitten varmuuden vuoks vielä vähän siirrellä sen napin paikkaa, hiukan ylös, hiukan alas, hiukan sivulle, jos se oiskin parempi vähän eri kohdassa, mutta ei, en oo huomannut yhtään mitään vaikutusta, pahoin voin ja aika aggressiivisesti vielä kaiken lisäksi. Alkaa tosissaan kyllä mennä hermot siihen että oon ihan kyvytön tekemään mitään kun vaan voin pahoin, en pysty syömään ja oksennan :mad: Nyt on alkanut jo olla 24/7 paha olo ja koko ajan saa miettiä et mihinkäs voin oksentaa jos lähden hetkeksikään kotoa pois.

Oon hiukan huolissani mein koirasta ku se on alkanut yskiä ja vinkua, nenä vuotaa yms. Varailin jo ell aikaa ku pelkään että se mikä sillä nyt sattuu olemaankaan niin tarttuis muhun ja tekis pahaa pavulle. :unsure: Harvemminhan noi kai koirasta ihmiseen tulee, mutta silti jänskättää.
 
Väsymys pahenee.. voi kyllä johtua siitä, että ollaan reissussa, mut epäilen.. pahoinvointikohtauksia tulee välillä, tää on niin erilainen raskaus ku edellinen!

Mistä tulikin mieleen: onko tääl muita joilla tulee lapset aika pienellä ikäerolla? Meil on poika vähän alta vuoden vielä :)
 
Täälläkin väsymystä ilmassa , hiukan kyl helpottanut ja etovaa oloa pitkin päivää mutta tässä raskaudessa kerran vaan oksentanu pari viikkoa sitten ja ekassa 6+5 alkaen useamman viikon joka päivä. Nyt kumminki menossa 8+1 ni saa nähdä pysyykö oksentelu poissa ja onko tämä raskaus todella pahoinvointien osalta helpompi :)

Sandri meillä myös esikoinen alle vuoden, tällä viikolla täyttää 11 kk :)

Hei tyhmänä kysyn miten saa korostettua kun vastaa jollekkin just tai päivitettyy punasella jos tarvii, tyhmä kysymys mut oon niin huono tämmösissä :D
 
MeaMinnis, toivottavasti kaikki kuitenkin olisi hyvin.

Itselläni on nyt alkanut pahoinvointi nostamaan päätään. Pysyy kyllä kurissa, kun napostelee tasaisin väliajoin vaikka hedelmää. Tänään tosin tuntui siltä työmatkapyöräilyn jälkeen, että oksennan justiinsa pihaan. Tänään olin myös keskellä päivää tosi väsynyt, mikä on mulle aivan epänormaalia, koska en nuku päiväunia. Vaikkakin kyllä toista odottaessa tuli nukuttua samalla kuin esikoinen nukkui päikkärit. Rinnat myöskin kivistää. Toisaalta mukava että on vähän tullut oireita, niin tuntuu konkreettisemmalta koko odotus, vaikkakaan ei niiden oireiden tartteis tästä enää yhtään pahentua :D

Toukka16 & pikku-toukka 6+1
 
Täällä kans riemun ja jännityksen tuntein plussasta onnellinen esikoista odottava. Tällä hetkellä menossa rv5. Oloja on jos jonkinlaisia: väsymys, etova olo, rinnat kipeät ja todella turvoksissa. :sick::) Varpaat ja sormet ristissä, että kaikki menisi hyvin ♡
 
Täällä tuli tänään selkeä plussa! 2 haamua kyllä jo herätti epäilyksiä.. Viimeisimmät menkat oli 17.7 eli rv 4-5? menossa jos oikein osasin laskea Ikää 25 ja esikoinen tulossa.

Oireina turvonneet ja arat rinnat sekä alamaha "pömpöttää" kun turvottaa Appelsiinimehu aamuisin on tullut pakkomielihaluksi.. Huvittavinta, koska ennen inhosin sitä.. Pahoinvointia ei ole (koputtaa puuta), mutta pientä kuvotusta sillointällöin..

Tänään loppui myös tupakointi! inhalaattori sekä nikotiinitabletit apuna. 4-12 ampullia vrk suositus ja itse olen pärjännyt kolmella! Toivotaan että kaikki menee hyvin. Neuvola-aikaa pitäisi kohtapuoliin soitella
 
Amppakoo: Jos sulla on normi noin 28pv kuukautikierto,niin sulla ois jo 6. raskausviikko menossa.. Mut onko niin että sun kierto on pidempi,koska vasta tänään olet kunnolla plussannut, ja silloin tietysti viikkojakin vähempi :)
 
AmppaKoo: Juu, kuudes raskausviikko menossa siis :) Suunnileen 5+3 ois nyt viikkoja! Tsemppiä tupakoinnin lopetukseen! :)

Täällä taas puolestaan tulee aika iso ikäero, kun mulla kerkee esikoinen täyttää 8v ennen kun vauva syntyy.
 

Yhteistyössä