Huhtikuun hurmurit 2016 *Heinä-elokuussa*

Taitaa mulla jäädä sit tuon Seaband-rannekkeen osto... Olin muutenkin vähän skeptinen sitä kohtaan. Täytyy vaan taistella läpi tästä pahoinvoinnista jollain muulla keinolla. Tää on jännää, kun tulee aaltomaisesti pahaolo ja sit välillä menee taas pois. Mut tätä tapahtuu kyl useemman kerran päivässä eikä oksentamiseltakaan oo välttyny :(

MeaMinnis: Toivottavasti kaikki on kunnossa!

Niin ja tervetuloo taas kaikki uudet huhtikuiset! (y)
 
MeaMinnis, toivotaan että kaikki olisi hyvin kun meet uuteen ultraukseen.

Mulla oli jotenkin tänään aamulla kamala pelko siittä että menisi kesken raskaus. Eli oli pakko aamulla tehä testi sen takia. Kyllä niin hyvät viivat tuli että ei oo koskaan noin hyviä tullutkaan. Lauantaina teen kyllä vielä toisen digin niin näkee onko se noussut sinne 3+ tasolle.
4+5 olisi viikkoja tänään.

 
Mulla tuli tänä aamuna aivan minimaalisen verran ruskeaa tuhrua pikkuhousuun, ja oon täällä jo itkua vuodattanut koko päivän sen takia. Joo tiedän,että vuodot ovat normaalia, mutta on vielä sen verran tuoreessa muistissa, kun kesäkuussa se km alkoi ihan samanlaisella pienen pienellä tuhrulla, ja seuraavana päivänä sitä tulikin sit enemmän, ja sitä seuraavana desitolkulla verta..... Siis eihän tässä nyt mitään hätää ole,jos tämä tähän jää, mutta kun pelottaa että se taas yltyy tästä. :unsure:
 
Seaband rannekkeet ostin laivareissua varten ja mun mielestä ne auttoi (voihan olla myös psykologinen vaikutus). Monesti yksilöllisiä tuollaiset jutut niin kannattaahan se aina kokeilla. Kovasti ne apteekissa tyrkytti jotakin pahoinvointipillereitäkin jotka sopivat raskaana oleville.

Katjuska tsemppiä, toivottavasti harmitonta!<3 Mä tein eilen taas vaihteeksi testin kun odotan että se viiva lähtisi haalistumaan, vaikka eihän se välttämättä haalistu vaikka kaikki ei hyvin tuolla oliskaan. Ultra ainut joka antaa varman vastauksen.
 
Katjuska87 voi ei, toivottavasti on harmitonta vuotoa. Varmasti säikäyttää. Mullahan tuota vuotoa tulee edelleenkin. Tullut jo toista viikkoa :/ Parina päivänä viime viikolla ei tullut ollenkaan ja kerkesin jo innostua että loppui kunnes sunnuntaina taas alkoi. Ei kuitenkaan paljon tule. Sen verran kuitenkin että oon pikkuhousunsuojaa pitänyt. Sellasta ruskeaa, ei verta onneksi ollenkaan. Mutta kyllä itselläkin huolettaa. Pitää ottaa puheeksi neuvolassa ja jos lisääntyy niin menen kyllä päivystykseen ultrattavaksi.
 
Day
Heippa kaikille! Liityn mukaan :). Viikkoja tänään 6+2. Oikein ylläripylläri raskaus kyseessä! Eilen nimitäin kävin otattamassa kierukan pois, kun raskaus huomattiin. Oli lääkärikin ihmeissään ja halusi kolleegaltakin kysyä mitä tämän asian kanssa pitäis tehdä. Jättääkö vain ottaakko kierukka pois. Pois ottamisessa on keskenmeno riski ja jättämisessä infektion ja ennenaikaisen synnyttyämisen riski.

Kuitenkin lopputulos oli se että napattiin pois. Pientä rusehtavaa vuotoa tänään ollut, mutta toivotaan että pikku kaveri pysyisi matkassa. Eilen ultraattiin ja siellä pieni syke jo sykki!
 
Onnittelut kaikilla odottajille! Lueskelin ketjun läpi ja jätänpä sanasen minäkin. 35-vuotias ensimmäistä odottava ilmottautuu mukaan varovaisin mielin täältä helteisesti Kaliforniasta. Reilun vuoden yrittämisen jälkeen odotellaan. Synnytyssairaalasta ei vielä tietoa, mutta luultavasti se tulee olemaan Suomessa. Viikkoja ilmeisesti takana 7+0, menkoista ei hajua, joten arvaamalla mennään. Kahen viikon päästä ois ensimmäinen lääkäri & ultra, sinne asti koitetaan elää hiljaiseloa tämän kanssa.

Vaikeeta on, kun seurana huono olo koko päivän. Oksentaa ei oo tarvinnu, mutta öklöttää koko ajan. Syöminen auttaa joskus, mutta monet ruuat aiheuttaa aivan älyttömän röyhtäilyn ruuan jälkeen ja joskus öklötys pahenee, joskus paranee. Onko muilla samoja kokemuksia? Kaurapuurolla ja kananmunilla aamu lähtee käytiin ilman ongelmia, mutta ei niitäkään koko päivää viittis syödä. Ruoka ei houkuttele yhtään, eniten himottaa kylmät hedelmät ja kasvikset. Toisaalta kiva, ku pelkäsin, että suklaa- ja herkkuhimot pahenee entisestään, mutta ei oo pelkoo siitä vielä ainakaan. Ja täälä pitää olla niin pirun tarkka mitä suuhunsa pistää, tuntuu ettei löydy etes jogurttia mihin ei ois tyrkätty kaiken maailman aineita...

Työ jumppaohjaajana ei oikeen houkuttele huonon olon takia... Mites muuten muilla liikunta tuntuu? Juoksulenkillä jalat tuntuu painavan sata tonnia ja lihaskuntotunnilla ei puhettakaan, että pystyis ottamaan vanhat painot, ei vaan jaksa nostella niitä enää... Ootteko muuten saanu ohjeistusta sykkeeseen? Aikasemmin ainaki oli jotku rajat mitkä on turvallisia vauvalle, mutta onkohan vielä? Ei taho spinning tunnilla millään saada pidettyä sykettä alle 150...

Olipahan siinä tarinaa kerrakseen... Facebook ryhmää mietin kunhan varmistuu onko masussa elävä asukki vai jotain muuta.
 
Moikkis! :)mulla alkoi eilen vk10 :) huono öllötys olo aina välillä ja töissä ei millään jaksaisi olla, väsyttää.......
salmiakkii ja lakuja tekee mieli, nii onkoha siks himot ku mulla on verenpaine aina matala, neuvolas mitattiin nii oli 90/70 ja pulssi 47. Nii onkoha siks ny himotki, että ne nostattas vähä verenpainetta? Ei oo mitn huimausta kuitenkaan...(n)
mukavaa päivää kaikille! :)
 
anscu, hyvinkin voi noi sun himot salmiakkiin ja lakritsaan johtua alhaisesta verenpaineesta. Mulla on ollut koko nuoruuden alhainen verenpaine ja söin aivan hulluna salmiakkia ja kaikkea suolaista kuten suolakurkkuja. Luultavasti elimistö vaatii suolaista korjatakseen tilannetta. Nyt kun ikää on tullut ja paineet nousseet, niin on suolasen himokin vähentynyt. Alhasimmillaan mulla on ollut verenpaine esikoista odottaessa 90/40. Terveydenhoitaja kysy vaan että mitä sä täällä teet, eikö sua huimaa tai heikota. Vastasin vaan, että ei ja ajattelin mennä tästä suoraan töihin. Siihen terveydenhoitaja totes vaan, mikäs siinä jos sulla itsellä on kerta hyvä olo, mutta moni muu sun tilanteessa makais kotona sängyssä :ROFLMAO: Ilmeisesti mulla elimistö oli niin tottunut jo luontaiseen verenpaineen alhaisuuteen ettei tuokaan tuntunut missään :D Nyt on kyllä alkanut esiintyä välillä huippausta, jos nousen nopeasti ylös, joten varmaan on taas paineet laskussa.

Katjuska87, hyvä hyvä! Onneksi meni pelkällä säikähdyksellä :)

Toukka16 & pikku-toukka 6+3
 
anscu, hyvinkin voi noi sun himot salmiakkiin ja lakritsaan johtua alhaisesta verenpaineesta. Mulla on ollut koko nuoruuden alhainen verenpaine ja söin aivan hulluna salmiakkia ja kaikkea suolaista kuten suolakurkkuja. Luultavasti elimistö vaatii suolaista korjatakseen tilannetta. Nyt kun ikää on tullut ja paineet nousseet, niin on suolasen himokin vähentynyt. Alhasimmillaan mulla on ollut verenpaine esikoista odottaessa 90/40. Terveydenhoitaja kysy vaan että mitä sä täällä teet, eikö sua huimaa tai heikota. Vastasin vaan, että ei ja ajattelin mennä tästä suoraan töihin. Siihen terveydenhoitaja totes vaan, mikäs siinä jos sulla itsellä on kerta hyvä olo, mutta moni muu sun tilanteessa makais kotona sängyssä :ROFLMAO: Ilmeisesti mulla elimistö oli niin tottunut jo luontaiseen verenpaineen alhaisuuteen ettei tuokaan tuntunut missään :D Nyt on kyllä alkanut esiintyä välillä huippausta, jos nousen nopeasti ylös, joten varmaan on taas paineet laskussa.

Katjuska87, hyvä hyvä! Onneksi meni pelkällä säikähdyksellä :)

Toukka16 & pikku-toukka 6+3
Kiitti Toukka16 vastauksesta, näin mäkin oon aatellu! :) ja huh, siullahan se matala onkin ollu jos 40 alapaine! Mut oma vointi ratkasee ja toisilla se on ominaista, kuten mullakin! :)
 
Mä voin ruveta päivittämään ku kerta tämän aloitinkin :)

Laskettu-aika--nimimerkki--monesko lapsi--ikä--synnytyssairaala?
Päivitettäviin tietoihin, mielellään tummennetulla taikka muuten erottuvasti!

Päivittelen viikonlopun aikana sitte :) Nyt kuitenkin töihin ja niin tänään 5+0!

Moi kaikki! Saanen liittyä seuraan:) Plussasin eilen. Olin helmikuisissa jo, mutta sain juhannuksena keskenmenon:( Minulla on 8kk ikäinen esikoispoika Viljo. Toivottavasti tämä pysyisi mukana huhtikuulle saakka ja raskauslaskurin mukaan sijoittuisi huhtikuun loppupuolelle. Nyt siis 4+6. Kutsumme tätä Lempi-vauvaksi, kun samana vuorokautena, kuin tämä sai alkunsa, kuoli mieheni mummo nimeltä Lempi. Hautajaisten jälkeen tein testin, joka näytti plussaa.

28.4.2016/Siel86/2.lapsi/29v/KSSHP

Laskin raskauslaskurilla 30 kiertopäivän mukaan. Voi olla yhtähyvin 28, mutta en oikein tiedä, sillä esikoisesta raskauduin heti kun lopetin pillerit, eli kuukautiset eivät ehtineet tulla kertaakaan ja tästä aikalailla epäselväksi jäänyt ku imetän vielä.
 
Mulla tuli tänä aamuna aivan minimaalisen verran ruskeaa tuhrua pikkuhousuun, ja oon täällä jo itkua vuodattanut koko päivän sen takia. Joo tiedän,että vuodot ovat normaalia, mutta on vielä sen verran tuoreessa muistissa, kun kesäkuussa se km alkoi ihan samanlaisella pienen pienellä tuhrulla, ja seuraavana päivänä sitä tulikin sit enemmän, ja sitä seuraavana desitolkulla verta..... Siis eihän tässä nyt mitään hätää ole,jos tämä tähän jää, mutta kun pelottaa että se taas yltyy tästä. :unsure:
Minullakin oli kesäkuussa keskenmeno:( Tosin alkoi tiputtamalla kirkasta verta ensin vähän ja sit runsastui vuorokaudessa kunnon vuodoksi. Toivottavasti tässä raskaudessa ei tule mitään vuotoja, kun ne aina huolestuttavat:/ Esikoisesta en vuotanut tippaakaan missään vaiheessa.
 
Mulla uutena oireena alkanut kova hiustenlähtö. Onko muilla vastaavaa?

Pahoinvointi vaivaa aamusta iltaan :confused:Kurjaa koska aamulla herätessäni toivon, että olisi jo ilta koska nukkuessa pahoinvointi ei vaivaa. Ei pysty nauttia tällä hetkellä oikein mistään ja töissä on uuvuttavaa. Toivottavasti helpottaisi mahdollisimman pian.

Mä kirjottelen sekä facessa että täällä. En muualla. Face on puhelimella mulle kätevämpi käyttää mutta kiva täälläkin on lueskella :)
Mullakin oli kauhea sulkasato! Odottelin sitä esikoisen syntymisen jälkeen, mutta ei koskaan tullut. Hän on 8kk. Nyt sitten viikko pari sitten lähti ihan kunnolla. En tiedä onko yhteyttä tähän raskauteen.

Mikä on facebook-ryhmän nimi ja miten siihen pääsee? On varmaan salainen? Voisiko joku lisätä minut siihen :)
 
Katjuska87 eikä :( Toivottavasti ois ihan harmitonta vuotoa. Onko lisääntynyt?

Mä varasin tänään neuvolaan ajan :) Ja kysyin samalla tosta vuodosta ja rauhoitteli että ihan normaalia ja yleistä tuo ruskea tuhru. Ja meidän neuvolassahan on ultra mutta ei saa ultrata jos ei ole siihen koulutusta. Mutta sanoi että jos vielä silloin vuotoa voidaan varata neuvolalääkärille aika niin voi ultrata. Tai äitipolille. Kyllä mä ajattelin pyytää sinne aikaa ni näkisin että onko mahassa mitään elämää :)

erica87 ja möykky 5+6
 
Sain tänään ekaan neuvolaan ajan. 9+3 ois menossa silloin kun ultrataan <3 la 23.4 jos oikein muistan, mitä neuvolantäti sanoi. Milloinkohan tän uskoo todeksi? :D

3s päivä menossa ilman tupakkia! Sisupastillit on aika hyviä :D Olo muuten mainio..
 
Day
Itse varmaan kerron jo tällä viikolla, kun viikonloppuna ois yks juhla jossa alkoholia otetaan että kiinni jäisi:) rv vasta 6+3.

Itse olen miettinyt että jos keskenmeno tulee niin onpa sitten tukiverkkoa, kun on jo raskaudestakin kertonut.

.. ja eihän se rv 12 jälkeenkään ikinä voi sanoa että oltais täysin turvallisilla vesillä.
 
Mä oon kertonut äidille ja siskolle. Töissä pitää varmaan ainakin esimiehille kertoa lähiaikoina kun työ on kuitenkin fyysisesti aika raskasta. Muille vasta myöhemmin sitten. Saa nähdä paljastunko kuitenkin koko suvulle kun parin viikon päästä on veljen häät missä otetaan kuitenkin alkoholia.
 
Moikka!

Saanko tulla tänne pinoon, vaikka luulenkin että oikeastaan kuulun toukokuisiin kun sellaisen vain joku perustaa (edelliset kun menneet sen pari viikkoa yli lasketun ajan). Tämä asia nyt kuitenkin pyörii niin mielessä että pakko kirjoittaa heti :D

Maanantaina plussasin ja LA olisi 30.4.

30.4.2016 / Kvart Över / 3. lapsi /36v / KOS
 
  • Tykkää
Reactions: AmppaKoo
Tervetuloa uusille! :)

Täällä käyty taas pikkuista ultrassa katsomassa, kaikki hyvin ja hienosti on pieni kasvanut :love: Paha olo on melkein koko ajan ja mitään ei tee mieli.. Vettä tulee juotua litratolkulla ja se kyllä auttaa tosi hyvin! Vesipullo mukana kaikkialla.. :) Muutamille ollaan tulokkaasta kerrottu mutta muuten pidetään omana tietona niin pitkään kuin mahdollista.

Ens vkolla eka nla! Ei malttas oottaa :)
 

Yhteistyössä