Huhtikuun hurmurit 2016 *huhtikuussa* MEIDÄN KUUKAUSI!

Onnea Pumpuli ja tsemppiä Kapusha! Ei varmasti yhtään auta tieto siitä ettei enää pitkään mene, kun pari viikkoa tuntuu ajatuksena ikuisuudelta. Oletko koittanut lypsää käsin?

Täällä vauva-arki alkaa hahmottua. Eilen kävi terkkari kun oli 8 päivää ikää, painoa oli tullut +280g/6 päivässä eli oikein hyvin. Alkuun tämä söikin 1-2,5h välein omasta aloitteestaan, öisin laitoin kellon 4h välein mutta koskaan se ei ehtinyt soida ennen kuin tyttö heräsi. Nykyään syödään n. 3-4h välein ympäri vuorokauden, tänään tuli enkat kun nukkui ekan kaupunkireissun jälkeen 4,5h.

Vauvalla siis kaikki hyvin. Mulla oli kohtu jotenkin kookas ja kipeä vaikka. oli kotiutuessa pieni ja hyvin supistunut. Huolestuttaa, seurailen sitä nyt. Kävin synnärille viemässä kakun niin käskivät seurailla ja jos pahenee/muita oireita niin sinne heti näytille. :confused: kohtutulehdus tästä nyt vielä puuttuiskin..

Vauva on kyllä aivan ihana ja rauhallinen. Ilmoittaa kyllä napakasti jos jokin vituttaa mutta rauhoittuu heti kun syy poistuu. Nälkäisenä on yhtä kiukkuinen kuin äitinsä mutta ruokaa saatuaan itse aurinko :rolleyes: mulla suihkuaa tissit joten meillä syödään 2-4 erässä välillä röyhtäisten. Sain jo sairaalasta pumpun, on vissiin alettava luovuttaa kun pakkanen täynnä jo omia maitoja joille ei toistaiseksi ole mitään käyttöä. Kiva kun maito riittää mut on tää aika säätämistä ja valumista.

Pitäis laittaa vauvan paperit maistraattiin että sais Kela -kortin että sais hakea passin. Vai voiko sitä hakea ilman? Ja toinen kansalaisuus olis haettava kans, sitä varten on mentävä Helsinkiin. Loppukesästä lähdetään sinne Meksikoon.
 
Irith alle 18v ei tarvitse kela-korttia, annatte nyt maistraatissa nimen (jos olette naimisissa tai jos ette ole ja olette tehny neuvolassa isyyden tunnustuksen niin joudutte peruuttamaan tunnustuksen ja tekemään sen lastenvalvojalla myöhemmin tai odottamaan +1kk että se astuu voimaan ja voitte vasta sitten nimetä lapsen). Maistraatti kertoo milloin nimi on rekisteröity ja sitten otat oman passin mukaan kun menet hakemaan vauvalle passia. Minä vein eilen nimipaperit ja sanoivat että maanantaina nimi on rekisterissä ja voin mennä poliisille passihakemusta täyttämään.
 
  • Tykkää
Reactions: Irith
Mulla taas ei tuo pumppaaminen aiheuttanut yhen yhtä supistuta, vaikka lypsin vauvalle ennen syntymää jo pari litraa maitoa pakkaseen. Niitä on tullut välillä sulatelta sieltä vieraiden aikaan jos en oo kerennyt lypsää maitoa..

Meillä mies kun on nyt lomalla niin hoitaa enemmän vauvaa kuin minä. Mulla lähinnä imetys minkä minä tietty hoidan, ja mies vaihtaa vaipat ja sylittelee enemmän vauvaa. Minä teen sit enemmän kotihommia muilta osin, mies tekee ruoat. Hyvä työnjako :) toki itsekin välillä vauvan kans olen, mutta näin enemmän.

Joo ei täällä kerkeä enää oikein käydä..arki vie mennessään. Toki viimeiset synnyttäjät päivittelen vielä :)

Meillä on aika selkeä rytmi vauvalla jo..heti alusta asti hoksasi onneksi että yöllä nukutaan, ja päivällä ollaan enemmän hereillä. Ollaankin tehty tosi iskoski yön-,ja päivän ero, niin helppo pienenkin hahmottaa.

Katjuska ja poju huomenna 2vk
 
Tsemppiä Kapusha!

Meilläkin mies vielä muutaman viikon "lomalla" eli siis työttömänä ja sitten onneks sillä alkaa työt! :)

Meillä kanssa menee vauvan hoito vähän niin, että minä imetän ja mies vaihtaa vaipat yms. Tietysti minäkin silittelen ja pusuttelen vauvaa <3 Kotihommat menee niin, että minä siivoon ja mies hoitaa ruuat ja tiskit. Tyytyväinen oon tähän :)

Meillä vauva ehkä myös hahmottaa jo jonkimoista päivärytmiä. Viime yönäkin heräs vaan kerran ja sitten seuraavan kerran heräs tossa puol 8 aikaan :)

Kohta pitää ruveta siivoomaan, kun päivällä tulee vieraita :D

Ihanaa viikonloppua kaikille <3
 
Meilläkin mies työttömänä joten saa olla kotona meidän kanssa ja isyyslomat säästyy, ollaan tyytyväisiä kun on vielä toistaiseksi varaa tähän. Toivottavasti töitä kuitenkin jossain vaiheessa löytyisi. Se tekee kotihommia joka kulloinkin ei ole vauvan kans, kun vauva nukkuu ja kotihommat on tehty niin on omaa/parisuhdeaikaa :)

Täällä syödään yötä päivää tasaisesti mutta päivisin vauva seurustelee ja on hereillä ja öisin vain vetää tissin silmät kiinni ja jatkaa uniaan - ehkä jonkinlaista ideaa sit yöstä ja päivästä on :rolleyes: ehkä se vaikuttaa et öisin syödään makuulla ja päivisin pääasiassa pystyssä kainalosta.

Muoks. Kiitos Sadeyes!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös syödään tosi tiheään! Ei kyllä 12 kertaa vuorokaudessa riitä. Mehän ylitettiin syntymäpainokin jo 5 vrkn iässä :D
Myös äiti syö tosi tiheään :p mikään ei tunnu nyt riittävän! Aivan järkyttävä nälkä koko ajan! Tänään meinaankin syödä ihan ähkyt ja antaa kropalle mitä se vaatii. Jospa se sitten helpottaisi...
Jälkivuotoa ei nyt ole taas ollut kahteen päivään mutta varmaan tulee vielä. Paino on pysynyt samassa kotiutumisen jälkeen eli raskauskilot ovat poissa mutta siitä ei oo tippunut. Masu on lähes entisissä mitoissaan mutta liikanahkaa on toki vielä. Olisko toi bellybinding auttanut? En tiedä mutta hyvältä tuntuu! Teen kyykkyjä yms liikkeitä kun nukutan vauvaa vaunuihin ja se tukee keskivartaloa kivasti. Vatsalihasliikkeitä en uskalla tehdä vielä. Ja juoksemisen neuvola kielsi jälkitarkastukseen saakka. En käynyt raskausaikanaan lenkillä joten ihan vielä ei varmaan kannatakaan aloittaa.
Nyt heräillään taas syömään ja seurustelemaan :) sitten pesulle ja mennään molemmat yhteisille päikkäreille niin jaksaa vaikka perjantain kunniaksi istua vähän iltaakin!
 
Helou! :) Onnea vauvan saaneille!♡
Täällä miehellä loppui isyysvapaa toissapäivänä, no onneks sai sen viikon kotona olla♡ meillä mie nyt hoidan enimmäkseen kotihommat ja beibin, kun mies töissä, mut sit ku tulee töistä nii sylittwlee vauvaa ja tekee kotihommia :) meillä vauva kans nukkuu kuitenkin sellasia tuntien pätkiä, että mulla on hyvin aikaa tehä kodinhoitohommia ja hoitaa kisut :)
Ihana oli kyllä miehen ja beibin (ja tietty kisujen :D) kans hengailla se viikko täällä :)

Jos huomenna on hyvä keli , niin aattelin vauvan kans ekan kerran ulkoillla ( itekseen oon kyllä lenkkeilly miehen hoitaessa vauvaa :) )

Tänään tulee mun veli perheineen kylään,joten alanpa tarjottavia vähä ottamaan esille , beibi nukkuu nyt nii hyvä tehä kaikki valmiiksi :D
Hyväö viikonloppua kaikille!♡
Anscu ja pikkuinen 13vrk
 
Me aloitettiin 2vrk ikäisenä jo vaunulenkit. :D

Missä teillä vauvat nukkuu? Meillä päivällä yleensä sitterissä (ei oo jalkoja pujotettu sinne vielä,vaan viltti sitterin päällä ja vauva sit sen viltin päällä) tai sit meidän sängyllä kun nukahtaa siihen jos imetän makuulleen. Ja yöt nukkuu meidän sängyssä. Yhden kerran on laitettu illasta pinnasänkyyn jossa nukkui ekaan yösyöttöön asti :)
 
Meillä vauva nukkuu joko vaunuissa (aloitettiin myös ulkoilu 2vrk iässä), sylissä rinnan päällä tai mun ja vauvan huoneessa jos meen itekin päikkäreille. Me nukutaan siis vielä vauvan kans omassa huoneessa että mies saa nukkua heräämättä koko yön. On myös mies sellainen sikeä ja levoton nukkuja että oppii varomaan vauvaa vasta kun se on vähän isompi. Siirrytään omaan makkariin sit varmaan noin kuukauden päästä? tai sit kun alkaa muutkin sutinat ;)
Miten toi pinnasänky onkin noille vauvoille niin vastenmielinen paikka???(n)
 
  • Tykkää
Reactions: Zenmama
Onnea Pumpuli! :love:

Omaa napaa:
Neuvolassa käyty rv 39+4. Pissa puhdas. Verenpaine 119/73. Painoa tullut +318g/vk. Sf 34,5cm (0,5cm enemmän kuin rv 38+0). Sykettä koitettiin saada pidemmän aikaa kuuluviin, kun oli niin liikekannalla ja vauvan selkä enempi mun selkään päin (istukka on edessä). Saatiin ne sitten kuuluviin. Pääsääntöisesti oli 140-150 luokkaa. Aiemmin olleet 150-160 pääsääntöisesti, kertaakaan ei alle 150. Pää on vielä alempana kuin aiemmin, mutta hieman sitä saa vielä liikutettua, joten ei ihan täysin kiinnittynyt ole. Viimeiset pari päivää ollutkin sellainen olo, että on tipahatnut aiempaa alemmas vielä, kun peräsuolessakin jo tuntuu painetta. Supistellut on eilen illalla ja tänään taas enempi ja hieman kipeämmin. Mut saas nähdä edistyytkö tässä hommat ollenkaan...
Niin ja tämä meidän oma terkkari oli samaa mieltä viime kertaisen terkkarin kanssa käsikopelolla siitä, mitä kokoluokkaa vauva olisi. Arviolta n. 3600-3700g. Lapsivettäkin hänen mielestään oli tunnustelemalla normaalisti.
Varattiin me nyt vielä aika neuvolaan rv 41+0 päivälle (2.5.). Toivon kovasti ettei enää tarvitsisi mennä!
 
Meidän vauva ei oikein viihdy kuin sylissä. Päiväunet nukkuu siis koko kantoliinassa tai sylissä/rinnan päällä. Öisin tuo nukkuu meidän sängyssä, mutta yöunillekin täytyy useimmiten nukuttaa sylissä kapalossa, ja varovasti siirtää sänkyyn. Yösyöntien jälkeen nukahtaa kuitenkin melkein aina suoraa viereen.

Auton turvakaukalossa nukkuu myös hyvin, sekä liikkuvissa vaunuissa. Muutamana viime kertana hän ei tosin viihtynyt vaunuissakaan, toivottavasti se ei ole jäädäkseen..

Kateellisena siis luen täällä teiltä kotitöiden teosta ja muusta puuhailusta, se ei meillä oikein onnistu. :D vauva kantoliinassa teen joitain pieniä askareita tai ihan pakolliset, sillä vaikka se onnistuu siten, ei se ole kovin kevyttä saatika ketterää.

En kuitenkaan valita, sillä edistystä on tapahtunut. Vielä pari viikkoa sitten vauva vaati yölläkin syliin/rinnan päälle nukkumaan. Hän on alkanut myös viihtyä hieman enemmän sitterissä, hyvin lyhyitä hetkiä mutta kuitenkin. Joskus hän myös nukahtaa päivällä niin sikeästi, ettei herää heti jos poistun vierestä tai nostan sylistä muualle nukkumaan.

Mun tekemiset on siis tällä hetkellä hyvin vauvan ehtoisia, mutta siihen on jo tottunut. :rolleyes:
 
Kiitos onnitteluista! :)

Täällä edelleen sairaalassa. Enköhän jo huomenna pääse. Univelkaa ihanasti ja omassa sängyssä unet, ne pätkätkin vois olla laadukkaampia.

Synnytyksestä jotain:
Eli ma käynnisteltiin ballonkilla, oli klo 10-13 ja hajosi. Limatulppavuotoa alkoi tulla. Lääkärin odottelua puoli seiskaan illalla ja uus ballonki, 45min ja tuli itsestään pois.
Yöllä klo 3-6 supisteluja.
Ti cytotec käynnistystä ilman sen suurempia tuntemuksia, illalla kivuliaits supisteluja jotka laantui ja yöllä vaikeroin 3h taas 03-06välillä.
KE 20.4. Synnytyspäivä! Aamusta ravinnotta saliin. Tilanne sama 4cm auki, kohdunkaulaa jäljellä, ylhäällä. Oksitosiinitippa käynnistys alkuun pienimmällä nopeudella, ei oikein suurempia tuntemuksia. Lääkäriltä lupa sokeritippaan, että jotain energiaa edes saan. Ennen puolta päivää oksitosiinitippaa nopeutettiin 30ml:iin ja melko pian supistella alkoi kipeästikin ja harvemmin. Tilanne tarkistettiin ja edelleen 4cm auki mutta kaula hävinnyt. Tuskastutti kun ei edisty asiat. Tippa lopetettiin hetkeksi. Aloitettiin uudestaan puoli kolmen maissa ja kalvot puhkaistiin, niukasti vihreää lapsivettä tuli. Ilokaasua otin ja välillä happea, kun vauva ei tykännyt kaikista asennoista ja sydänäänet välillä laskivat. Mies hieroi kivuissa selkää, sekin hetken auttoi.
Puoli neljältä sain epiduraalin kun sillä pidempi vaikutusaika ja vielä pystyi laittaa. Tutkittiin tilanne ja olikin yhtäkkiä 8cm auki. Siinä sai levätyksi hetken ja kerätä voimia kunnes lopulta urakka ohi klo 17.39. Happea otin aina ponnisteluiden välissä. Kätilöt oli ihania ja hyvä mieli jäi, vaikka pitkän sitkeää oli koko käynnistely. Kesto 4h45min.
 
Pikaisesti, kun kotihommat odottaa..

Meillä vauva nukkuu päivisin yhdet unet ulkona vaunuissa ja muutoin pääasiassa vaunuissa sisällä tai välillä pinnasängyssä tai sylissäkin. Yöt nukkuu vaihdellen pinnasängyssä tai minun vieressä. Pääsääntöisesti ekaan syöttöön asti pinniksessä ja sitten jää viereen, mutta nukkuipa tuo toissayön koko yön pinnasängyssäkin. Ihan yhtä hyvin nukkuu joka paikassa, tosin vaunut on ehkä se ykköspaikka.

Olikos täällä pari muutakin, jolla vauva on ihan pulloruokinnalla? Kiinnostaisi, paljonko maitoa menee / vrk? Meillä Niilo syö kerrallaan 100-120ml ja syö siis 2-4t välein, aikalailla se 3t yleisin syöntiväli on. Aamusta ja illasta hieman tiheämmin ja sitten taas päivällä ja yöllä nukkuu yhden pidemmän välin.

Meillä ei ole aiemmin ollut kevätvauvaa ja on vähän hakusessa tuo ulos pukeminen välillä. Esim. eilen oli jäätävän kylmä tuuli, mutta aurinko paistoi = tuli puettua hieman liikaa ja unet jäi tavalista lyhyemmäksi. Mutta eiköhän tuon pikkuhiljaa opi.

Meillä perheen isukki lähtee maanantaina 4 vkoksi reissuun Jenkkeihin. Haikeaa kyllä, mutta osaapa sitten taas arvostaa toista enemmän!

T. Huhtihapsukkainen ja Niilo 3 vkoa 5 pvää

ps. Ensimmäiset vaatteet on jo jääneet pieneksi, niin se aika menee...
 
  • Tykkää
Reactions: Irith
Onnea Pumpuli vauvasta!

Tsemppiä kovasti loppumetreille Kapusha ja vaimo85!

Meillä tyttö nukkuu pääasiassa meidän sängyssä. Viihtyy myös vaunuissa, sitterissä ja turvakaukalossa mutta ei äitiyslaatikko-sängyssään. Eilen ostin uuden patjan pinnikseen, toivottavasti ei ollut turha ostos ja suostuu vielä joskus siellä nukkumaan.

Meillä mies aloittaa tämän päivän jälkeen 3 viikon isyysloman. Eli mie olen pääosin hoitanut kodin vauvan kanssa. Mies käy vielä salilla 5 krt viikko niin hänelle jää yleensä aamutoimet ja nukkumaanlaitto meidän 7- ja 9-v:n kanssa ja kahden pojan eri aikoina olevat fudistreenit hoidetaan kumpi ehtii. Onneksi tyttö on elämäänsä tyytyväinen ja itsekin teen mitä jaksan. Vanhemmat lapsetkin auttavat, jos vähän käskee :) Vauvan ehdoilla menen kuitenkin täysin ja nukun kun nukuttaa. Ihanaa olla vielä vauvakuplassa :love:

Miten teillä muilla on jälkivuoto "edistynyt"? Miulla on nyt 11 vrk synnytyksestä ja ei näy laimenemisen merkkejä. Ihan punaista verta tulee edelleen melko runsaasti ja erityisesti pyyhkiessä tarvitsee useamman paperin. Tänään huomasin mustan verihyytymäklöntin, oli reilun teelusikan kokoinen. Soitin neuvolaan ja käski seurailla, meillä on maanantaille painokontrolliaika. Jos tulee kipua tai kuumetta niin päivystykseen. Miulla on muistikuva että edellisissä neljässä on vuoto jo vähentynyt näihin päiviin.
 
Mä oon myös huolissani tuosta jälkivuodosta. Synnytyksestä on kuitenkin aikaa jo yli 5 viikkoa, eikä loppua näy.

Muistaakseni ensimmäiset 2 viikkoa vuotoa tuli runsaasti, josta se alkoi vähentyä pikkuhiljaa. Viimeiset 1-2 viikkoa vuoto oli jo todella niukkaa, hailun punertavaa/rusehtavaa kuten kuukautisten loppuessa. Ajattelin että pian se loppuu. Pari päivää sitten vuoto alkoi yhtäkkiä uusiksi! Välillä tuntuu oikein hulahduksia ja vuoto on kirkkaan verenpunaista. Myös alavatsalle tuli tänään tuntemuksia, ei varsinaista kipua, mutta samanlaista kuin mulla on kuukautisten aikana.

Voiko nää olla jo kuukautiset? :eek:
 
Juu en pistäis yhtään pahitteeksi Nöösikkä, jos pääsis tositoimiin tänä viikonloppuna :D

Kiitos tsempeistä Anismo! :)
Toivottavasti pian loppuisi sulla tuo vuotelu eikä tulisi mitään infektio-oireita!

Jokos mustikka on päässyt synnärille asti?
 
Meillä vauva nukkuu päivät sitterissä. Yöt sitten nukkuu joka äitiyspakkauksessa, joka on pinniksessä tai minun ja miehen välissä :D Yleensä laitan itlaruuan jälkeen vauvan äippäpakkaukseen ja sitten yöllä,kun herää syömään niin nukahtaa meidän viereen :)

Mulla alkaa jälkivuoto olla aika loppussa. Yhdellä pienellä sitellää pärjää päivän ja yölläkään ei oikeestaan tuu mitään :)
 
Mulla on jälkivuoto loppunut jo kokonaan. Eipä se kyllä ollutkaan kuin ekan vuorokauden runsasta ja sen jälkeen nopeasti väheni. Viikko synnytyksestä kun oli mennyt, pärjäsin jo pienemmällä siteellä ja kolmen viikon kuluttua oli loppunut kokonaan. Mulla asiaan vaikutti varmaan kaavinta, joka synnytyksen jälkeen tehtiin. Muutenkin "alakerta" on palautunut aikalailla entiselleen. Mulle laitettiin kolme ommelta, jotka ei missään vaiheessa vaivanneet ja ovat jo sulaneet pois.
 
Meillä vauva nukkuu päivisin sohvalla lampaantaljan päällä, jonkin verran sylissäkin mutta antaa yleensä siirtää sohvalle. Paikkaa vaununukutukselle ei ole, mutta jos tehdään pieniä lenkkejä vaunujen kanssa niin nukkuu tyytyväisenä sielläkin. Öisin nukkuu vieressä. Oikeastaan nukkuisi varmaan ihan missä vaan. Jos on enemmän oltu liikkeellä tai ollut vieraita niin vaatii enemmän syliaikaa. Kyljelleen nukkuu kun on nuo suihkutissit eikä aina röyhtäise hyvin. Mahalleen tai selälleen nukkuu vain valvottuna ja mahakipuisena.
Jälkivuoto oli tosi niukkaa viikon kohdalla mutta runsastui sit taas. Pikkusiteellä silti pärjää.
 
Huhtihapsukkainen, meillä mennään nyt myös pelkällä pulloruokinnalla! Vauva syö vuorokaudessa 500-600ml vrk, meillä myös syödään 2-4h välein, yöllä välillä pidempi väli mut yks syöttö siinnä 3-4aikaa yöllä ja aamulla herää 7-8 aikaa syömään :)
 
Kiitos kaikille tsempeistä! :) Eihän tää tila loputtomiin kestä, näillä näkymin enää sen 17päivää maksimissaan. Jos kuitenkin saa toivoa niin toivon et paikat kypsyis itekseen niin et saisin sen käynnistyksen jo 41+5! Torstain masiksessa jo itkin miehelle et miksen vaan pyytänyt sectiota, nyt ois ollu jo vauva sylissä! (onneksi en kuitenkaan pyytänyt!!)
Eilen puuhailtiin miehen kanssa et kun kerran sen sperman pitäis kypsyttää paikkoja. Synnytystä se tuskin käyntiin saa näin raa'asta tilanteesta, mutta jos edes vähän jotain edistystä. Olihan se aikamoista ähräämistä, mutta "ei kipuu ei hyötyy" :LOL::LOL: Jos nyt reipaistuisi ja yrittäisi vielä pari kertaa ja tietysti pysyä aktiivisena mut myös levätä tarpeeksi niin ois sitten paras mahdollinen kunto ja tilanne siellä h-hetkellä.
Tänään taas vähän parempi päivä :LOL:

Ihana lukea kaikkien vauvajuttuja vaikka vähän (kröhöm..) olen kateellinen, haluaisin oman vauvanki jo!:love:
Ristiäiset pidetään varmaan sit vasta heinäkuun alussa jos kerran tää herra tulee vasta toukokuun puolella! :sneaky:

Oiskohan sitä ihan hurja ja lähtis hakemaan sen rintapumpun kaupasta. Autolla ajaminen ei oo enää mitään herkkua,mut en jaksa kertakaikkiaan kökkiä kotona. Tällä viikolla sitä saanu tehdä ihan tarpeeksi o_Oo_O Ja kun tiedän et synnytyksen jälkeen en hetkeen oo poistumassa kotoa lähikauppaa kauemmas niin nyt vois vielä yrittää (n):p
 
Hyvä että on jo valoisampi mieli Kapusha :love: Mä suosittelen lämpimästi saunaa, seksiä ja pumppausta. Esikoinen käynnistyi saunalla, lenkillä ja seksillä ja tämä viimeisin pumppauksella, saunalla ja seksillä.
Me harrasteltiin joka viikko aika aktiivisesti seksiä ja se ehkä kypsytti paikat ja pumppaus laukaisi koko homman. Mähän olin myös aika epäkypsä, ulkosuu sormelle auki, sisäsuu kiinni, kanava 2 cm ja ihan ylhäällä.

Meillä vähän takkuilee arki oksennustaudin vuoksi, mutta pääasia että vauva on ainakin vielä terve. Vauva syö ihan hirveästi ja jaksaa aktiivisesti imeä aina vähintään puolituntia. Herää itsekseen syömään alle 3 h välein. Välillä on tissillä monta tuntia putkeen...Viime yönä nukkui jo kaksi 3 h pätkää, jee:love:(y)
 
Viimeksi muokattu:
Meillä nukkuu öisin ihan tyytyväisenä pinnasängyssä jossa on tosin äitiyslaatikko. Muutoin mihin nukahtaakaan: sohvalla viltin sisässä ja usein imetystyynyn keskellä, nojatuolissa, vaunuissa, meidän sängyssä, sylissä. Lenkit aloitettiin kans ihan heti ja on kyllä tosi tyytyväinen ulkona. Kantoliinan ja -repun otin lainaan ja aletaan nyt testailee niitä.

Pitäiskö se nimikysely maistraatista tulla automaattisesti? + kelakortti. Meille ei oo vieläkään tullu vaikka vauva tiistaina jo kuukauden. Passi pitäis kans hommata.

Meillä on niin pieni tuo poika että vieläkin pienimmät vaatteet liian isoja, no on pari pienintä sopivia. Syntymäpainon kyllä oli ylittänyt jo viimeistään kahteen viikkoon mennessä, mutta muuten on niin lyhyt ja siro.

Hei milloinkohan seksin uskaltais alottaa? Mulla jälkivuoto ollut pitkään jo ihan pikku tihkumista jos sitäkään joka päivä. Ei enää mitään verta varsinaisesti tuu, viikon vaan tuli kunnolla. Mulla tikkejä siinä klitoriksen alapuolella pari pientä.
 

Yhteistyössä