Huhtikuun hurmurit 2016 *Joulukuussa*

Kelaneuvola takana ja sain todistuksen. Pistin heti Kelaan menemään hakemukset ja töissä sain tuon lapun skannattua joten sain sen liitteenä menemään netin kautta. Töissä "pomo" ei eväänsä liikauta mun äippäloman ja kotiin jäämisen suhteen kunnes nyt eilen jo vähän ärähdin. Tein kirjalliset ilmoitukset ja firman lakimies tarkistaa onko se kunnollinen. Pelaan todella varman päälle kun yksi meidän pomoista on vähän inha heppu ja monoa voi tulla jos löytää mun jutuista mitään. :unsure: Kelaan täytyykin soitella mitä lappuja mun täytyy äitiyspäivärahaa varten sinne sitten toimittaa. Nykyään kun olen osa-aikainen niin työpaikka maksaa mulle vain sen ja erotuksen haen sitten Kelalta itse. Hiukan nämä on sekavia eli jos joku osaa auttaa niin olisin todella kiitollinen. :)

Rokotteen mä saan ensi viikolla ja tosiaan yksi suurimpia syitä mulle tuohon on että melkein joka vuosi olen influenssan sairastanut. Tulen aika herkästi kipeäksi :( nyt ei annettu kun mulla oli alkuviikosta hiukan lämpöä ja flunssainen olo. Mullakin on huonot poskiontelot ja syykin tiedetään mutta en pärjää pelkän nokkaeläimen avulla. Nyt onneksi raskausaikana mennyt ohi sen ja yhden nenäsumutteen avulla eikä ole tarvinnut antibiootteihin turvautua *koputtaa puuta*

Kaikista oireista joita on eli rintojen vihlonta, masun juiliminen ja äkillinen virtsaamisen tarve, näistä sanoi että on ihan normaalia. Muistutti taas että saan aina soittaa jos jokin mietityttää. Ilmoittauduin myös erilaisiin ryhmiin joita täällä järjestetään. Mielenkiintoisin on tuo aistipaja jossa sokkona koetaan vauvan maailma muiden aistien kautta. Meillä ei pääse osastolle tutustumaan mutta synnytysvalmennuksessa näytetään kuvia ainakin. Onneksi yksi kaveri on jo täällä uudella puolella ollut joten osasi kertoa kokemuksia. :)

Hb oli laskenut ja oli nyt 100 joten rautalääkkeet tulivat nyt ainakin ensi neuvolaan asti. Muuten oli kaikki hyvin, mitä nyt turvotuksesta sanoi hiukan. Painoakaan ei lopulta ollut tullut kuin 3,1 kg josta olin kyllä todella positiivisesti yllättynyt! Seuraavan kerran pääsen neuvolaan alkuvuodesta heti ja sen jälkeen on lääkäri. Seuraavassa sokerirasituskokeessa käyn 23pvä kun on vapaa töistä. :)

Mua himottelee ostaa jo huonekaluja mutta en vielä viitsi kun se muutto kuitenkin on edessä. Nykyiset vaatteetkin vauvalle täytyisi käydä läpi ja miettiä tarvitseeko lisää jotain :)

Kakkonen on meillä tosiaan melkein heti suunnitelmissa, mutta tosiaan katsotaan sitä omaa oloa ja mielentilaa siinä vaiheessa kun on ajankohtainen  :LOL:

Kuinka paljon muuten veikkaatte saavanne vauvatavaraa joululahjaksi? Itse hiukan kauhullakin odotan kuinka monta bodya ja pikkusukkaa meillä joulun jälkeen onkaan :LOL:
 
Me kerrottiin esikoiselle siinä rv12 tuntumassa. Hän on semmoinen hyvin hitaasti lämpiävä tapaus niin kerkee totuttelemaan ajatukseen vaikkei tuo 3v siitä nyt niin kovin ymmärrä kuitenkaan :D Ensin totesi ettei tykkää vauvasta ja nyt sitten juttelee mahalle ja kyselee et joko vauva on syntynyt :)ROFLMAO:) ja jumppaako/nukkuuko vauva massussa. Muille kerrottiin suht aikaisin,kun ne olisi arvannut varmaan heti kun oisivat huomanneet et lopetin tupakanpolton ja kahvinjuonnin!

Täällä ollaan taas nokka vuotavana o_O Miksen saisi olla edes kolmea kuukautta terveenä????

Kotona ajattelin olla sen 3v. Mä en tiedä uskallanko ikinä olla enää raskaana et tuleeko meille lisää. Talosta loppuu ainakin tila :D Esikoinen meni 1v7kk päiväkotiin ja sitä rumbaa kiitos ei. Ja nyt kun olin töissä niin mulla oli koko ajan syyllinen olo, kun joku muu hoiti mun lasta kuin minä ite. Plus että mun ei edes kannata mennä töihin jos kahdesta lapsesta pitää maksaa melkein 500€ hoitomaksua kuukaudessa..
Mun mies on yksityisyrittäjä,mut kovasti toivoin et pitäisi sitten pari vkoa vauvan syntymän jälkeen lomaa. Mitään kesä-,talvi-, tai joululomia ei ole, usein ollut aattonakin aamusta vielä töissä. Miehen työpäivät on 12-14h, 6pv viikossa. Odotan kyllä kauhulla kevättä kun ollaan pojan ja vauvan kanssa kaksistaan kaikki päivät et mitä tästä tulee...:unsure::alien:

Monet on ihmetelly miksi meidän lapsilla tulee olemaan niin iso ikäero,3v 8kk. Musta se on ihan sopiva, esikoinen ollu pois vaipoista jo kohta puoli vuotta ja on omatoiminen. Ei tarvii auttaa pukemisessa tms niin selvitään päivistä kolmistaan.
 
Meilläkään ei oo missään vaiheessa kysytty mitään hätäkaste juttuja tai mitään :alien:

Minä veikkaan, että ei varmaan hirveesti tulla samaan vauva tavaraa joululahjaksi :D kun mulle on kuulemma järjestetty sitten vuoden alussa vauvajuhlat:barefoot:

Mulla raskausoireita enää on jatkuva pissalla käyminen, rintojen tai oikeastaan nännien arkuus ja liitoskivut :D

Me ei olla vielä kakkosta mietitty, että millon semmonen sitten tulee :) mutta kyllä ainakin sen toinen vauvakin halutaan :)
 
Mulla tuli tänään yllärinä vapaapäivä, kun hoidettavat lapsukaiset kipeänä. Laitoin aamulla pojan kouluun, ja jatkoin itse unia..ja nyt heräsin aamukahvin keittoon. Ai että nautin. Minusta on jo ihanaa pian rauhoittua vauvaa odottamaan, mullahan on enää 5 työpäivää jäljejjä,ja sitten joulun aikaan 2vk ylityövapaita ja sit 31.12. lääkärineuvola,josta pyydän saikkua..eli jään kokonaan töistä pois. Äippäloma alkais sit 1.3.. Saan täyttä palkkaa kesäkuun alkuun asti :)
Odotan kovasti jo töistä pois jääntiä,niin alan pestä pieniä vauvanvaatteita, ja silitän ne myös. En kyllä enää vauvan syntymän jälkeen aio silitellä :D Ja muutenkin ihanaa,että saan aamusta jatkaa unia aina kun laitan pojan kouluun.Yöt ovat niin katkonaisia, niin aamusta menee vielä helposti pari tuntia unta sitten :)

Minä kävi viemässä raskaustodistuksen kelaan, ja netissä tein hakemuksen.

Tuosta kotona olosta muuten, tietenkin jokainen perhe tekee oman valinnan niin kuin parhaaksi näkee. Mutta itse entisenä päiväkodin tätinä, nykyisenä perhepäivähoitajana suosittelen lämpimästi kotihoitoa ainakin 1½v ikään asti, ja sen jälkeen perhepäivähoitoa alkuun. Se on aika hurjaa se meininki jos joutuu ihan pienenä hoidossa olemaan isossa lapsiryhmässä, kun tarviis vielä oman rytmin mukaan mennä,eikä sitä pystytä isossa ryhmässä huomioimaan. Jos vaan mahdollista,niin olkaa kotona lapsen kans mahdollisimman pitkään! :)
 
Moi,

vieläkö mahtuis mukaan uusi huhtikuinen? Olen kirjoitellut toukokuisissa, kun menkoista la oli toukokuun alussa, mut np-ultrassa muuttuikin 27.4., ja sit tuolla "mummo-osastolla" eli 40+-puolella. Täällä olis kuitenkin ehkä enempi samoilla viikoilla olevia, ja aiemmat raskaudet ei koskaan ole menneet yhtään yli :) Lapsia ennestää kolme, ja tää neljäs oli ihan täydellinen ylläripylläri, alkushokin jälkeen kyllä ihana sellainen.

Rokotuksista, mä otin influenssapiikin, ja aika luja luottamus mulla on lääkäreiden asiantuntemukseen asian suhteen, niillä on kuitenkin vuosikausien akateeminen koulutus takanaan, ja varmaan se tuorein tieto. Sekin painaa, että rokotuksilla on saatu hävitettyä monta kuolettavaa sairautta, kuten isorokko, ja johan perustuhkarokko tappoi ennen sotia ihan hirveän määrän lapsia, tuberkuloosi ja kurkkumätä samoin. Influenssarokotteen suhteen musta on ihan ok käyttää omaa harkintaa, mut ns yleinen rokotusohjelma musta kyllä pitäis olla vähän kuin pakollinen, kun se tosiaan ei vaikuta vain siihen omaan perheeseen.

Kotona ajattelin olla reilun vuoden, sitten alkaa talous tulla vastaan, ja mulla kiristyy pinna sitä mukaa kuin kukkaron nyörit. Muuten kyllä voisin olla helposti sen kolme vuotta, jos vaan talous kestäis. Toisaalta olen sellaisella alalla töissä, et aika nopeesti jää kehityksestä jälkeen, jos on pidempään pois.

Onko kellään muulla ns hengenahdistusta ts tulee yht'äkkiä olo, ettei saa henkeä tai et pakko istuu alas tai pökrää? Edellisessä odotuksessa oli ihan sama, mut nla ei oikein kantaa ottanut. Joskus vaan tulee esim kassajonossa kiusallinen olo, et pystynkö seisomaan vai pökräänkö tyylikkäästi :LOL:

O ja 20+2 (puolivälikin hujahti ihan huomaamatta)
 
  • Tykkää
Reactions: Katjuska87
Toinenkin mummo ilmoittautuisi mukaan. :) Ikää nyt 40 mutta ehtii vielä 41ksi ennen kuin tämä Nöösikkä maailmassa. LA 7.4. poika tulossa ja järjestysnumeroltaan 4s. Synnytyssairaala Jorvi. Isot sisarukset ovat 19, 15, ja 5. tyttö, poika, tyttö ja nyt sitten tämä poika. Tasaisesti mennään!

Keskusteluanne olen lukenut kaikki nämä kuukaudet taustalla, mutta en ole uskaltautunut mukaan, sillä edellinen meni kesken rv14. Jotenkin sitä vaan miettiin takaraivossa, että mitenköhän nyt... No nyt siis 23+1, ja vaavin pitäisi olla jo yli 500g joten eiköhän tämä onni tästä nyt meille suoda.

Itse on tarkoitus olla töissä ihan loppuun saakka. Minulla on ihana mahdollisuus tehdä töitä myös kotoakäsin, mikäli tilanne vaatii ja uskoisin että sen avulla mennään helposti tuonne helmikuun loppuun. Edellinen tosin alkoi supistella hieman etuajassa ja avasi vähän paikkojakin, mutta syntyi sitten muutaman päivän lasketun ajan yli. Ja äitiyslomalla on tarkoitus olla noin vuosi. Eka viralliset äitiyslomat ja sitten säästyneet lomat päälle. Muutama kuukausi töitä ja sittenhän pääsee jo taas kesälomille :)

Raskausaika on sujunut hyvin. Painoa on toistaiseksi tullut alle 4 kg ja toivonkin että pysytellään tuossa noin +10 kg tämä raskaus. Minulla imetys ei juurikaan vie kiloja ja yleensä sairaalasta kotiutuessa ei edes vauvan paino ole tippunut, niin en millään viitsisi hirveästi ylimääräisiä taistella pois sitten synnytyksen jälkeen. Ihana kesä kaikkine herkkuineen kuitenkin tulossa... Masu tuntuu kasvavan enemmän kuin aikaisemmin ja nyt huomaa jo törmäilevänsä masulla pöytiin, lavuaariin jne. kun ei ole jotenkin tottunut että se tuossa edessä töröttää.

Liitoskipuja on, harjoitussuppareita on, öisin saattaa oikea käsi puutua, jotain päänsärkyjä jne. mutta nehän kaikki kuuluvat tähän, joten niistä yritetään olla valittamatta :D

Influenssaroketetta en ota, eikä ota muutkaan meidän perheessä. Meidän suvussa kun ei ole hyviä kokemuksia näistä uusista rokotuksista ja siskoni tytär sairastui siitä sikaflunssarokotuksesta loppu elämäkseen, niin oma mielipide on aika selvä. Kaikki muut rokotukset, jotka "vanhoja, perinteisiä" otetaan kyllä ohjelman mukaisesti, mutta ei siis ylimääräisiä. Paljonhan nämä flunssarokotukset jakavat mielipiteitä ja toisille sopivat.

Mitään hankintoja ei olla vielä tehty ja mitään ei ole säästössä lukuunottamatta Stocken pinnistä, joka on jostain syystä vielä säästynyt! Ajattelin tehdä hankinnat sitten kun alet alkavat. Joku kirjoitti täällä vaunuista Brio Happy, ja niitä olen itsekin nyt hieman vilkuillut. Näyttävät olevan jo nyt tosi hyvissä hinnoissa.

Meillä on tosi hakusessa pojan nimi. Ehdotuksiakin otetaan vastaan :) jotain ajatuksia on, mutta mikään ei ole vielä täysin kolahtanut... voi tietenkin olla että nimi muotoutuu sitten kun näkee tyypin. Toivottavasti!

Ihanaa viikonlopun alkua kaikille meille!

Nöösikkä 23+1.
 
tuosta kotona olosta, mä oon työttömänä ollu enne raskautta ja nyt sairaslomalla joten uskoisin mulla on mahdollisuus olla kotona ainakin sen 3v ennen kun on pakko ilmottautua työkkäriin työnhakijaks et sais jotai rahaa ku en usko meijän perheen pärjäävän vaan miehen tuloilla, mies kyllä sitä mieltä et kotona mun pitäis olla pidempänki kotona lasten kanssa,
mä pääsen vasta viikon päästä hakemaan äitiyspakkausta yms, ku on seuraava neuvola,
nyt ollaan katottu netistä pinnasänkyä ja päädyttiin ostaa se suoraan netistä koska jos liikkeeseen mennään joudutaan maksaa kuljetusmaksua ku meillä ei ole autoa eikä kummallakaa ajokorttia,
noista inluenssa rokotuksista mä en usko ottavani sitä, joskus otin mut nyt raskaana ollessa vähä epäilyttää ottaa jos se ei olekaa turvallista.
mulla on alkanu vähän kipuja rasituksessa ja pakko ollu vaan levätä, hyvin vähän pystyn tekemään kotitöitä tms, ilman kipuja, uloskaa en kauheesti uskalla lähtee yksin liukkauden takia, miestä välillä tuntuu rasittavan mu hidas kävely niin hän sitte hoitaa lähes kaikki kauppakäynnit ja siivoaa kotona koulunsa jälkeen, jos mä yritänki auttaa käskee mut lepäämään.
meillä tulosa tyttö niin ei olla mietitty pojan nimeä paitsi mies enne kun tiedettiin sukupuolta ehdotti yhtä nimee joka mulle kävi mut nyt ku tiedetään tyttö tulossa niin ollaan sitte tytön nimee mietitty ja vähän tuntuu et myös päätetty kun ehdoti yhtä nimeä joka on suomalainen ja miehen kotimaan nimi ja helppo molemmille.
nostremame rv 23+1
 
Tänään 22+2 ja Kela-neuvola! Nyt sit paperit vetämään pakkausta ja rahoja varten :D kaikki kunnossa, sf-mitta keskikäyrällä ja Hb vähän tippunut, käskivät olon mukaan aloitella rautaa jos siltä tuntuu, on väsyttänyt kovin. Influenssarokotteen otin pitkän pohdinnan jälkeen, olen tulevan lapsenikin päättänyt rokotuttaa ja täytyy alkaa miettimään paljonko länsimaiseen lääketieteeseen luotan - tässä asiassa luotan. Harvoin sairastan mutta raskaus heikentää immuniteettiä ja enpä ole jättänyt vakuutustakaan ottamatta siksi että harvoin meidän talo palaa :D kerta riittää.

22+0 tunsin ekan kerran itse kädellekin liikkeet ja tänään mies kärsivällisen odottelun jälkeen tunsi myös yhden kovan potkun, vaikka aikaisemmin typy on ollut visusti hiljaa isänsä käden alla - itsepäinen kun on :ROFLMAO:

Äitiyspakkaus otetaan, sairaslomalle ei olla jäämässä (yövuorojakin on suunnitteilla vielä tammikuulle) ja aika seuraavaan sokerirasitukseen varattiin (joulunvälipäiville) sekä neuvolalääkärille (tammikuun tokalle viikolle). Häntäluukipu vaivaa edelleen, nyt kun maha on kasvanut niin meinasin kokeilla sitä terkkarin tyrkyttämää tukivyötä. Ja suonikohjuoireet pahenee mut alkuraskaudessa ostetut tukisukkikset ei vieläkään pysy ylhäällä kun maha ei oo riittävän iso :unsure:
 
Britax ostaa Brion niin siksi niitä myydään nyt halvalla pois. Vaikuttaa kyllä aivan ihanilta vaunuilta ja samaa oon kuullut monelta niitä käyttäneeltä!

Itse kans pidän perusrokotteita toki hyvinä ja ehdottomasti rokotan lapseni niillä, mutta kausi-influenssa tuntuu jotenkin ylimääräiseltä. Lääkärit ja hoitajat ilmeisesti myös joutuu suosittelemaan niitä tai eivät ole itse niihin välttämättä perehtyneet, vaan nojaavat lääketehtaiden tutkimuksiin... Mutta tiedä häntä, turha näistä on väitellä. :) Kumpikin vaihtoehto voi olla ihan yhtä hyvä, riippuen henkilöstä. Muuten, toisaalta kuulee että raskaus nostaa immuniteettiaa, toisaalta että laskee. Mitenköhän se sit on tai onkohan yksilöllistä? Alussa tuntui että itsellä laski, mutta nousiskohan se sitten loppua kohden?

Tänään löytyi taas aivan ihania vaatteita kirppikseltä! Sukkia ei tahdo löytyä. Ostin myös muutaman pipon, yksi ihan mahdottoman pienen näköinen, saattaa olla kutistunut pesussa. Minkä kokoinen onkaan vastasyntyneen pään ympärysmitta, 30-40 cm?
 
Huomenta :)

Ja uudet tervetuloa mukaan :)

Mulla ei oo ollut tuota hengenahdistusta :D

Mun pitäs uudelleen varata se sokerinrastius :D Vaikka arvot olivat hyvät, nii kuulemma silti pitää käydä uudelleen ja samalla otetaan sitten se verikoe, mistä näkee sen vauvan verirymän ja selviää saanko minä sen piikin :D

Tuli mulla semmonen eilen mieleen, että miten nopeasti se maha palautuu synnytyksestä? :D Tietysti jokaisella on yksilöllistä, mutta mun tuttu sai tossa muutama päivä sitten vauvan ja sekin mietti sitä, kun sillä on vielä maha semmonen "röllykkä" :D ja tuttunu ei ollut lihava vaan aika hoikka.
 
Pippuri: Minä olin aivan järkyttynyt esikoisen syntymän jälkeen, kun vielä muutama päivä synnytyksen jälkeen kun käänsi kylkeä,niin mahanahka oikeasti vyörähti aina puolelta toiselle..se oli ihan järkky! :poop: Mut kyl se muutamssa viikossa sit kuroutui kasaan, ja onneks valtavat maitobosat vähän kompensoi sitä,ettei mahakaan näyttänyt niin isolle :D

Mulla särki eilisen illan ja viimeyön ihan tolkuttoman paljon vasenta kättä,ja kamala turvotus iski päälle, ja tuntuu ettei oikein oo kädessä tuntoa vieläkään :/

Löysinpäs kivan punaisen neuleen jouluksi: http://aijaa.com/N8nBu9

Katjuska rv 23+2
 
Meillä mies oli jo esikoisen aikaan sitä mieltä että lasta ei laiteta päiväkotiin (itse ei ole koskaan ollut). Sitä oli vaan niin epävarma äitiydestään silloin et menin töihin kun "kuului mennä kun pää hajoo kotona". Tällä kierroksella luotaan itseeni ja tiedän etten halua laittaa lapsia päiväkotiin ja kun pph:ita ei tällä kylällä ole... :(
Muutenkin tuon päiväkodin kanssa on ollut nyt hankauksia,kun tuntuu etteivät tee muuta kuin valita.

Mulla ainakin raskaus laski vastustuskykyä ihan kauheasti... Koko tämän vuoden olin terveenä kunnes plussasin elokuussa.. Sen jälkeen 8vkon sisään 3krt kipeenä. Nyt taas alkoi nenä vuotamaan,kurkku on kipeä ja yskittää... Esikoista odottaessa taisin olla kerran flunssassa ja kerran vatsataudissa.

Maanantaina rakenneultraan!!!:) <3 Meni se aika sittenkin nopeesti! Tänään viikkoja 21+4.

Siitä mahan palautumisesta.. Mulla on kaksi ystävää joiden kanssa ollaan lapset saatu 2v sisään.. Yhdellä maha hävisi melkein heti kun lapsi oli maailmassa, toisella vatsa oli vielä 4kk synnytyksestä pussi jäljellä ja minä taas sitten... Mun vatsa oli ihan kauhean iso, sain koko vatsan peittävät raskausarvet ja kaikenlisäksi vielä se sectio. Kauhea pussi jäi joka -23kg jälkeen ja ahkeralla jumpalla pieneni kyllä,mutta ei sitä koskaan enää littanaa tule :( Ja nytkin kun massu on kasvanut niin sitä nahkaa on tuolla alhaalla sivuissa edelleen... Ehkä ostan itselleni 30v lahjaksi uuden vatsan ;)
 
Itselläni tosiaan kilot eivät jää synnärille vaan tulevat mukana kotiin... Vatsa pienenee pikku hiljaa... Hirveintä synnytyksessä onkin se jälkihoito... Se kun vatsaa sairaalassa painellaan ja tunnustellaan kohdun palautumista. Huoh!!!! Itse olen huomannut vielä vuoden päästäkin että vatsa ei ole entisellään mutta kyllä se siitä. Aika tekee tehtävänsä. Kyllähän tässä sitä lähes vuosi kasvatellaankin niin saa sitten rauhassa palautuakin. Onnellisia ne, jotka kuukauden päästä jo näyttävät siltä kuin mitään vatsaa ei koskaan olisi ollutkaan :D
Masuasukki on ollut viimepäivät hurjan aktiivinen! Mulla on istukka takana, niin aika kipeitäkin potkut välillä.

Tänään ollaan pikku neidin kanssa tehty joulukortit ja illalla lähdetään vielä perheen kesken viihtymään. Keilaamaan ja syömään!

Hauskaa iltaa kaikille!
 
Täällä paukkuu viikot, nyt tasan 23+0. Hitaasti, mutta varmasti ne lisääntyy!

HOITOON VIEMISESTÄ vielä. Minähän olen itse töissä päiväkodissa, joten arki siellä on hyvin tuttua. Olen ollut myös perhepäivähoitajana. Sekin tuttua siis. Omat isommat lapset ovat olleet perhepäivähoidossa, ryhmiksessä ja päiväkodissa. Periaatteessa olen sitä mieltä, että alle 3-vuotiaan paras paikka on kotona. Kuitenkin elämä on kompromisseja. Meillä aikanaan, kun nuo neljä olivat pieniä, mies paiski kahta työtä, jotta minä pystyin hoitamaan lapset kotona. Se oli sitä aikaa, ja olen ikuisesti kiitollinen, että sain kokea ne kotiäitivuodet. Nyt meidän elämäntilanne on aivan eri ja oli jo iltatähteä suunniteltaessa selvää, että en voi jäädä kotiin. Tai voisin, jos asioita järkkäilis tarpeeksi, mutta kuten sanoin, ne kompromissit.. Meillä on onneksi aivan ihana päiväkoti ihan vieressä, josta positiiviset kokemukset kuopuksen eskariajalta. Lisäksi tosiaan pyritään siihen, että hoitopäiviä tulee mahdollisimman vähän, eikä kauhean pitkiä päiviä ainakaan ihan pienelle. Laskeskelin eilen, että meille riittää 12-14 hoitopäivää kuukaudessa ja todennäköisesti pisimmät hoitopäivät tulevat olemaan pikkuisen yli 6-tuntisia. Oikeasti en halua kauheasti ajatella vielä koko hoitoasiaa, koska se tulee olemaan mulle tietynlainen kriisi jättää taapero hoitoon :(

PÄÄNYMPÄRYKSET on meillä olleet vastasyntyneillä 33-38cm. Voin kertoa, että kolmen pienipäisen jälkeen tuon 38-senttisen huomasi siinä synnyttäessä :p Tulokkaalla on ainakin rakenneultran perusteella onneksi isänsä suvun pää, eli päänympärys vastasi hieman pienempiä viikkoja kuin muut mitat. Kiva niin :D

Minä tein juuri Kelan sivuilla tuon äitiysavustus-hakemuksen. Saan todistuksen tulevana perjantaina neuvolasta ja vien sitten samantien Kelaan. Ihania vaatteita taas pakkauksessa, se pakkauksen saaminen on aina jotenkin herkkä hetki.

Meillä on jo aikalailla kaikki tarvikkeet vauvalle hankittuna. Vaunuja ei ole vielä haettu, mutta niistäkin kaupat sovittu (käytetyt hankimme). Vaatteita olen kirpareilta ostellut pikkuhiljaa ja luulen että tarvimme enää puolipotkareita. Muuten taidetaan pärjätä nuilla mitä on, jos ei tule kovin rajua pulauttelijaa.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

T. Huhtihapsukkainen 23+0
 
Päänympärys on keskimäärin 35cm vastasyntyneellä (useamman vuoden niitä työkseni mittaillut). N. 34-36 menee aika normaalimittoihin, alle tai yli näkee v harvemmin ja ovat enimmäkseen tosi pieniä tai suuria vauvoja :rolleyes::rolleyes::) 38cm on jo aikamoinen, repesitkö pahasti :confused::confused::S
 
Ihana maha katjuskalla :love:

Meiltä puuttuu vielä tavaroita vauvalta, vaatteita ollaan aika paljon saatu, joten niitä tuskin tarvii hirveesti enää ostaa :D

Jos vauvan vaatteet olen pessyt jo kertaalle, tarviiko tai kannattaako niitä enää pestä uudelleen myöhemmin? :D oon vähän hölmö vielä näissä kaikissa asioissa =D
 
IRITH: Poika ei ollut mikään jättiläinen noin muutoin, vaan painoi 3855g ja oli 51,5cm pitkä. Mutta minun suvussa on perinteisesti vauvoilla isot päät ja tämä meidän tämänhetkinen junnu oli tosiaan sen perinyt. En revennyt lainkaan, mutta vauva ei meinannut millään laskeutua kunnolla kanavaan ja olin hirveissä työntösupistuksissa pari tuntia, ennen kuin alkoi homma edetä.
Toisilla lapsilla meillä on ollut päänympärykset 33-34cm, painoiltaan ovat olleet 3000-3410g. Ja ovat olleet helppoja synnyttää :)

Minä pesen uudet vaatteet kertaalleen, ajattelin säästää pesu-urakan ja vaatteiden laiton äitiysloman ajalle. Nyt on töitten jälkeen aina niin poikki, että saan vapailla tehtyä nuo akuutimmat kotihommat vaan. Mieluusti jätän sitten äitiysloman aikaan tuommoisia ihania vauvahommia, sitten on aikaa hypistellä ja laitella.

Huomenna minun pitää mennä heti aamusta verikokeisiin. On vahva epäily, että olen tällä viikolla tietämättäni ollut tekemisissä parvorokkoa sairastaneen henkilön kanssa ja minulta katsotaan nyt vasta-aineet, olenko kyseistä sairautta joskus sairastanut. Toivon kovasti, että minulta löytyisi vanhat vasta-aineet, eikä siten tarvitsisi stressata mahdollista tartuntaa.

Eilen vauva oli aivan poikkeuksellisen vilkas ja pari kertaa maha ihan heilahti, kun teki jotain kuperkeikkoja siellä. Tänään on ollut inhottavaa repivää kipua koko alamahalla. Toivottavasti menee pian ohi.

Huhtihapsukkainen 23+1
 
Mulla oli kans eilen tosi vilkas vauva aamulla, niin että maha heilui ja mieskin taisi eka kertaa tuntea potkut. Kiitos Irith pään ympäryksen selvennyksestä. Onko pipoissa koot merkattu ympäryksen mukaan? Muutama multa jo löytyyki. Laitatteko huhtikuussa vielä aika lämpimät pipot? No sittenpä sen näkee millaset kelit.
Mulla vauvan vaatteet tuolla just kuivausrummussa pyörii, koitan saada sen inhan huuhteluaineen tuoksun mitä jotkut käyttää pois, musta se on todella vahva! :confused: On siis kirpparivaatteita. Itse käytän hajusteetonta pyykinpesuainetta aina. Leikkasin myös kaikki pesulaput pois, itse en siedä niitä ollenkaan herkkää ihoa vasten ja vauva ei voi kertoa jos ne häiritsee. :LOL:
 
Täytyy kyllä tuosta influenssa rokotteesta todeta näin terkkarin näkökulmasta. Eihän se ole kuin sitä influenssaa vastaan, eli ei esimerkiksi suojaa normaalilta flunssalta tai kuumeelta. Tuotakin rokotetta kuitenkin ollaan pistetty useita kymmeniä vuosia ja tutkimustietoa siitä on erittäin paljon, joten ei ole mikään "uusi" rokote kuten esimerkki hpv-rokote. Itse ainakin suosittelen sitä kaikkia ottamaan ihan tutkimustiedon perusteella ja epäilen vahvasti että tuskin on lääkärinkään näkökulmasta eettisesti oikein tyrkyttää rokotetta jonkun lääkefirman vuoksi.
 
Helou! Perjantaina tuli meille äitiyspakkaus ja nyt oon päässy niitä hypistelemään, ihania ovat :love:
Käytiin nyy viikonloppuna joululahja ja vauvajutska ostoksilla. Nyt on sitten pinnasänky, hoitopöytä ja kaikkee muuta ihanaa vähä hankittu:love: oli kiva laittaa jo hoitopöydän laatikoihin vaatteita. Mäkin pesen hajusteettomalla vauvan vaatteet.

Mä aattelin, että ekat kuukaudet beibo nukkus tossa äitiyspakkauksrn laatikossa, jonka sijoitan pinnasängyn sisään. Jotta vauvalla on sitten piempi turvallinen tila käytössä. Voihan toki olla, että viereskin sit nukkuu, sitä vauvanpesää oon aatellu, ettri päälle koerähdä. Saas nähä mitrn sit tekee. Miten te ootte aatelleet?

Mukavaa sunnuntai illan jatkoo kaikille:)
 
Aion kans laittaa äitiyspakkauksen laatikkoon ja laatikon pinnikseen. Sänky on ihan mun vieressä, niin että yletän kädelläkin pinniksen raoista vauvaa rauhottelemaan. Se oli tilankin puolesta paras paikka.
Ihan hurja pesänrakennusvietti ollut tän viikonlopun! On tullut touhuttua asunnon ja vauvan juttujen kanssa. Tuntuu että hormonit oikein höyryää. :X3: En ehkä miehellekään oo ollut ihan helpoin tapaus. :D
 
Huomenta :)

Me ei olla vielä keretty miettii, miten se vauva nukkuu :D tai siis pinnasänky kyllä hommataan ja meidän makkariin laitettaan, mutta ei olla mietitty, että säästetäänkö se äitiyspakkauksen laatikko vai mitä tehdään :D

Kauanko muuten teillä on mennyt siinä äitiyspakkauksen tulemisessa? :) Kun laitoin viime viikon keskiviikkona hakemuksen ja toimitin paperit kelaan, nii mietin vaan saadaankohan vielä tämän vuoden puolella äitiyspakkaus kotiin :)
 
Huomenta! Tänään aamulla kontrolliultrassa käyty kystien tiimoilta, on kuin kivi olisi pudonnut sydämeltä kun niitä ei enään näkynyt. :love: Kaikki rakenteet lääkäri vielä katsoi ja kaikki näkyi olevan kunnossa. Hyvä näin, nyt sai sellaisen mielenrauhan itselleen.

Sokereita pitänyt mittailla edellisen neuvolakäynnillä jäljiltä kun pissassa sitä huomattiin. Paastoarvot olleet 3-4 ja tunti syömisen jälkeen 5-6, joten ei niidenkään osalta huolta.

Miten muut olette mahojenne kanssa pärjäillyt? Onko vielä töissä haitannut? Itsellä ei onneksi tiellä vielä ole ollut.. Joten toivoa voisi olla että loppuun asti kykenisi olla töissä. :)
 

Yhteistyössä