Huhtikuun hurmurit 2016 *lokakuussa*

Anscu en ota pakkausta, tärkein syy siihen on että meillä on vaatteita ihan hirveesti, esim pelkän koon 62 bodeja on 22kpl, paljon käyttämättömiäkin. Toiseks meillä on myös kaikki muut tarvikkeet, kynsisakset, kestovaippoja, kylpymittari, ihan kaikki mitä paketissa tulee mukana joten miksi haluaisin tuplana kaikki tavarat? Kolmanneks tarvitaan oikeestaan pakollisena vaan vaunut ja äippäpaketin raha tulee hyvään tarpeeseen että sellaset saadaan hommattua, hyvät vaunut kun on kalliita.

Sivukommenttina sanoin, että MINUN mielestäni vaatteet on rumia joten eipä haittaa se, ettei sitä oteta. Esikoisen äippäpaketin ulkopuku oli kyllä vieläkin karseempi, mutta tuolla se kaapissa silti on. Ja monta muutakin rumaa vaatetta. Miten se on sinulta pois jos vaatteet ei ole minun makuun?? :eek: Mun mielestä toi on outoa että sun mielestä on parempi valehdella ihmisille kuin puhua totta. (n) Olishan se hirveetä jos kaikki tykkäisi vaan samannäköisistä asioista? Maailma olisi todella tylsä paikka. Kukaanhan ei paketin ulkonäölle mitään voi, ainut jolla olisi kommentistani syytä pahastua on paketin suunnittelija itse. :D

Itse ainakin vihaan tekopyhyyttä ja ettei uskalleta sanoa mielipiteitään vaan valehdellaan ja hymyillään nätisti. Ystäväni remppasi keittiönsä 50-luvun tyyliin ja sanoin että itse en tykkää 50-luvun tyylistä eikä hän todellakaan pahastunut, hänen keittiönsä se on joten miksi minun edes tarvitsisi tykätä siitä? :D Se on hienoa että maailmassa on erillaisia ihmisiä, asioita ja mielipiteitä. (y)

Tipsu meillekkin tuli kirjeellä tulos vain downinsyndroomasta, eikä siinä lukenut edes riskilukuja! Neuvolassakin ihmettelivät asiaa... Sieltä sitten kertoivat että kaikki testit oli puhtaat ja down-riski 1:2500 ja trisomia18 riski 1: 100 000
 
Sadeyes, ok, eli siis sit kun sä ostat esim ne uudet vaunusi, niin se on sulle ihan sama vaikka porukka täällä kommentoisi niitä rumiksi. okris, jos porukka täällä tykkää sellaisesta kommentoinnista, niin ei kai siinä sit mitään.. (y):D
 
Ps: Tulen varmaan jatkossa postaamaan joitakin kuvia esim millaset vaunut on hankittu, mitä olen kutonut vauvalle tms ja vapaasti saa sanoa mielipiteensä tykkäs tai ei! Kudoin tuollaisen vanhanaikaisen ja perinteisen vauvanmyssyn joka on itsenikin mielestä aika ruma, mutta tollainen on käytännöllinen niin teinpä ihan sen takia. :p Itse harvemmin kommentoin toisten ostoksia just siksi että toiset pahoittaa mielensä. Äippäpakkaus nyt eri juttu kun se ei ole kenenkään päätettävissä millanen se on. :)

Anscu juuri näin. Ihan virkistävääkin saada erilaisia näkökantoja ja mielipiteiden vertailua. Tylsää se olisi muuten.
muoks vielä: harmi jos sä tykkäät ennemmin siitä että keskustelu on täynnä valheita.
 
  • Tykkää
Reactions: Katjuska87
Tokassa neuvolassa käyty, siellä kaikki kunnossa. Jännäsin saako th vauvan sykettä kuuluviin, kun aiemmissa raskauksissa ei ainakaan vielä rv 12 ole saatu kuuluviin. Nyt rv 13+4 ja kauan sai etsiä, kunnes pari kertaa muutaman sekunnin ajan kuului vauva jumpsutus <3 Ei pysynyt paikallaan niin kauaa, että sykelukemia olisi saatu, mutta kuului syke kummiskin :) Mulla kun on jonkin verran ylipainoa ja lisäksi vähän taaksepäin kallistunut kohtu.
Muutenkin neuvolassa kaikki kunnossa. Mun verenpaineet ei kovin korkealla huitele, mut se on mulle melko luonnollista. Paino on viime nla-käynnistä tippunut -700g/vk. Pissa puhdas jne. Maanantaina käyn ekassa sok.rasituksessa ja 16.11. eli v 17+0 on eka nla-lääkäri.
 
Monilla paikkakunnilla on tosi paljon aikaisemmin noi lääkärineuvolat mitä meillä? Mitä siellä tehdään noin aikaisilla viikoilla? Itse kun esikoista odottaessa kävin samoin kuin nytkin lääkärillä vasta joskus rv 28 tienoilla.. nytkin siis rv26-30. Silloin kokeiltiin kohdunsuun tilannetta ainakin.. Mut kokeileeko ne siis kohdunsuuta jo reilusti ennen raskauden puoltaväliä,vai mikä virka sillä käynnillä on? :)
 
Katjuska: Täällä meidän kunnassa eka nla-lääkäri oli aiempien lapsien aikana rv 12. Mikä oli musta ihan typerää, koska samoihin aikoihin oli myös sairaalan ultra. Nyt sitä on järkeistetty ja siirretty tuonne rv 17. Th:n mukaan silloin on jo jotain järkeä katsoa kohdunsuun tilannettakin kuin rv 12. Ja tuo lääkäri on osa tätä mun tän päiväistä nk. laajaa terveystarkastusta. Toka lekuri on sit rv 35-36.
 
Viimeksi muokattu:
Joo meillä se laaja tarkastus on siis silloin viikolla 26-30, mun kohdunsuuta ei siis tulla tiirailemaan ennen sitä,ellen jostain syystä hakeudu lekuriin supistusten tms. takia.. On kyllä monenlaista käytäntöä näissäkin paikkakunnasta riippuen.Meillä on vaan tää yksi lääkärikäynti.
 
Tiedättekö muuten maksaako, jos ottaa ylimääräisen ultrakäynnin tai pyytää kuuntelemaan sydänäänet? Tai varmaan se maksaa, mutta paljonko? :D Kun mulla on 23.11 rakenneultra eikä sitä ennen ole mitään neuvolakäyntejä, nii ajattelin jaksanko odottaa sinne marraskuun loppuun asti, että näkee pikkuisen seuraavan kerran ja tietää onko kaikki hyvin.
 
Pippuri: kyllä neuvolaan varmaankin pääsee kuuntelemaan sydänääniä,jos on huoli.. Mutta sullakin luultavasti alkaa jo liikkeet tuntua kohta niin selvästi, itellä ainakin tuo varmuutta kun tuntee jatkuvan liikkeen mahassa,että on se siel elossa edelleen :D eilen illalla oli taas semmoset potkunyrkkeilyt että mies tunsi kans hyvin liikkeet. Kyl ne yleensä ekaa odottaessakin alkaa tuntua siinä 17-18 viikon aikoihin. :) Kotidoppleritkaan ei paljoa maksa käytettynä..
 
Katjuska meillä on nykyään vain 2 käyntiä lääkärillä, eka on on rv 16-18 ja se on se laaja terveystarkastus. Seuraava käynti on rv 35-36 jossa muistaakseni arvioitiin synnytystapaa, siltä käynniltä sain viimeksi lähetteen sairaalaan kun esikoinen oli perätilassa.
Raskaustodistuksen Kelaan saa terveydenhoitajakäynnillä, joissain paikoissa sen ilmeisesti saa vain lääkärikäynnillä kun tässä nyt tullut lueskeltua.
Mä muuten pääsen ehkä sittenkin synnyttämään naistenklinikalle, sanottiin neuvolassa joten jos vaikka päivittäisit mulle synnäriks NKL/JS :)

Pippuri tervetuloa mukaan! Mulla on sama la :) tai no neuvolan mukaan mulla olis 3.4 mutta ultrien ja oviksen mukaan 6.4 niin meen sillä. Oon pohtinut että kuinkahan moni lapsi oikeasti syntyis lähempänä laskettua aikaa jos se laskettais kuukautiskierron/oviksen mukaan eikä aina sen 28päivän mukaan.. (n)

Toiv lääkäri ottais multa hemoglobiinin nyt 4.11 vaikka ne ei niitä normaalisti otakkaan... eilen illalla taas sohvalla istuessa leposyke oli 100 ja ei meinannu silmät pysyä auki. Luin että raskausajan anemiasta puhutaan jos Hb on alle 110, mutta ei se th sanonut, että sulla on anemia, sano vaan että rautaa naamaan. Syön kuitenkin vitamiinejä missä on 150% päivän saantisuosituksesta rautaa ja syön muutenkin monipuolisesti ja terveellisesti niin vähän hassu juttu. :cautious:
 
Sadeyes: Toisilla vaan ei yksinkertaisesti imeydy tuo rauta.. :( Jännä muuten kun sanoit että maha menee löysälle siitä, monilla taitaa käydä toisinpäin.

Ei täällä muuten neuvola käyntejäkään järin tiuhaan ole :D eka käynti oli rv 9+6, ja toka käynti 18+1..
 
Moikka :) täällä kans yksi uusi foorumilla kirjoitteleva tuleva mamma. Esikoista odottelen ja laskettu on 8.4, nyt viikkoja tasan 16 :) alkuviikosta löysin tämän keskustelun ja olen mielenkiinnolla lukenut kommenttejanne. Nyt ajattelin liittyä mukaan, vertaistukea ei ole koskaan liikaa :) ollaan käyty neuvolassa rv 8+3 ja nt-ultra oli 12+3. Tulevana maanantaina on neuvola ja rakenne uä marraskuun lopussa. Meille ei ole edes puhuttu lääkärin käynnistä, tuntuu olevan erilaisia käytäntöjä. Liikkeitä kovasti odottelen :geek:
 
  • Tykkää
Reactions: anscu ja vaimo85
Katjuska niin siis kirjotin että toivottavasti ei mene löysemmälle vaan kävis toistepäin. Oon joskus vuonna 2008 joutunu rautalisää syömään ja sillon meni kyllä löysälle. :confused: Mutta se pieni Hb heitto johtui sillon menkoista.:D Mulla luulis raudan normaalisti imeytyvän, keväälläkin oli hemppa tosi hyvä ja nyt edellisessä neuvolassa joka oli 6viikkoa sitten, hemppa oli 129 eli näinä viikkoina tippunut tohon 105. Edellisessä raskaudessa oli synnytykseen asti 120-131. Ja myönnän, että edellisessä raskaudessa söin liian vähän ja liian huonosti eikä silti tippunut... Äsken normaalisti kävellessä syke oli 140, kohta varmaan leikkaa pumppu kiinni :whistle::D
 
Mulla oli hemppari 147, ku viimeks mitattiin neuvolassa :p
Onko teillä millasia raskaus oireita? Mulla oli alussa paha olo, väsymys, rinnat arat, alamahan nippailut ja melkein kaikki mahdolliset :ROFLMAO: enää ei oo, ku vähän alamahan nippailut ja väsymys. :D
 
Tänään poksuu 13+0.

Mulla oli alkuun kaiken näköisiä raskaus oireita. Pahoinvointia, huimausta, päätäsärki, matkapahoinvointia, hajut otti kovastikkin nenään, mahaa nippaili, tissit oli kipeet ja väsymys alusta asti vaivannut. Nyt enään vaihtelevasti pahoinvointia, päätäsärkee vähän harvemmin kun alussa, tissit on vieläkin kipeet ja väsymys vaivaa koko ajan.

Mulla on 15+6 neuvola lääkäri 12.11. En muista miten mulla oli kaksi vuotta sitten. Alkaa jännittämään kun sokerirasitus on 10.11 hienosti alkaa syntymäpäivä silloin. Mulla kun vielä välillä on pahoinvointia ja jos sitten silloin juuri on huono aamu.

Täällä oli ollut vähän raskaushormoonit vauhdissa. Täytyyhän draamaa olla vähän kun naiset keskenään keskustelee. Kaikilla on omat mielipiteensä ja niistä ei kannata kiistellä. Mä oon kanssa sellainen joka sanoo suoraan. En kai oo ketään loukannut, mutta kaikilla pitää olla omat mielipiteensä.

Mulla oli ekalla neuvola käynnillä 144 hb. Edellisessä raskaudessa ei tainnut laskea edes 140 hb synnytyksen jälkeen oli 132 hb. Nyt vähän jännittää että laskeeko se enemmän. Toivottavasti ei.

Mä laitan masusta kuvan vielä tämän päivän aikana, mutta nyt en vielä kerkiä kuvaa ottamaan.

Norappi ja pikkukakkonen 13+0
 

Yhteistyössä