Huhtikuun hurmurit 2016 *maaliskuussa*

Joku tuolla puhu aikaisemmin vauvan liikkeistä. Itekkin oon huomannu sen, että nyt vauva ei liiku ehkä yhtä paljon, mutta ne liikkeet kyllä on kovia sitten uus vauva liikkuu :D varsinkin eilen, kun sai vähän jäätelöö :ROFLMAO:

Tuli tosta valkovuodosta mieleen, että ite oon kanssa huomannu sen et aamuisin tulee varmaan kaikista eniten tai siis saattaa sängystä noustessa tulla kunnon hulahdus housuun :D:LOL:

Mullakin on välillä iltasin mieli maassa, liekkö mistä sit johtuu:confused:

Me ruvettiin eilen miehen kanssa miettimään mitä ehkäisyä käytetään sitten synnytyksen jälkeen, mutta ei vielä oikein päästy sopuun siitä:D:LOL:

Pippuri ja papu Rv37 :love:
 
Heh,meillä pinnis osina vintillä, vauvan lakanat pesemättä säilytyslaatikossa niin ikään vintillä. Tutit ja vaipat kaupassa, vaatteet pesemättä jne. Niin ja vaunut on myös siellä vintillä (n) Tosi hyvin ollaan valmistauduttu!:( Varmaan sit siellä lähempänä LA:ta vasta valmistelen noi, esikoisen aikaan tein kaikki liian aikaisin.

Alakuloa on täälläkin ollut. Jotenkin nyt raskausaikana taas korostunut se, kuinka yksin sitä on. Kavereita ei ole kuin yksi enää jäljellä ja mun välit perheeseen on mitä on.. Suurin osa ajasta kökötetään esikoisen kanssa kotona ja yritän keksiä sille kaikkea puuhaa. Pari krt viikosa käydään anoppilassa. Siinäpä se. :unsure:

Joku puhui mahan kommentoinnista.. Mä ärsynnyyn ihan suunnattomasti niistä "kauhea kun sä oot iso"-kommenteista. Minkä minä sille voin, että tähän 158cm varteen ei sitä vauvaa saa piiloon niin maha on valtava. Tai näyttää ainakin! Sainpa kuulla myös "oot sä ainakin viime näkemän lihonnut"-kommentin.:devil::devil::devil:
Mulla se SF-mitta oli viimeksi 30,5cm ja viikkoja oli 33+2.. Kokoarvion saan vasta siellä synnytystapa-arviossa ensi viikolla, jännittää kamalasti!! :unsure:
Täällä ei kokoarviota tehdä automaattisesti myöskään.. Mulle sanoi lääkäri käynnistykseen mentäessä arvion (4300g) esikoisesta joka heitti sitten 600g, poika painoi 3700g :X3:
 
Mulla kanssa alakuloisuutta on havaittavissa ja yltiöpäistä itkeskelyä, mutta samoin äärimmäisen paljon iloisuutta ja höppänyyttä kuitenkin joka toinen hetki. Ota näistä hormooneista sitten selvää :D Kiukkunen oon kanssa nykyään vieläkin enemmän, ihan ilman mitään syytä voin alkaa kiukuttelemaan miehelle vaikkei hän edes sano mitään, onneks tästä on naureskellen puhuttu kyllä yhdessä.

Mä juhlin tänä aamuna herätessäni ihan innoissani: viime yönä nukuin piiiiitkästä aikaa niin paljon paremmin enkä herännyt kun kolme kertaa (muut yöt menneet 6-8 vessaheräämisellä). Oon alkanut päivisin kans juomaan vettä paljon enemmän ja yritän iltaa kohden vähän toppuutella mutta iltasin jumppien ja suihkun/saunan jälkeen onkin yleensä enempi jano.

Mulla on ens maanantaina viimenen neuvolalääkäri jossa painoarvio, jota odotan kovasti. Väkisinkin hieman jännittää että mitä jos silloin tällöin suurellakin herkuttelulla olisi ollut kuitenkin vaikutusta vauvam kokoon. Sen näkee sitten ja lopultahan vasta synnytyksessä sitten tulee todellisuus esiin :)

Aamusta heitetty mies töihin ja käyty salilla. Nyt lusmuilua kotisohvalla. Lähden tänään reissun päälle loppuviikoksi kavereita ja vanhempia moikkaamaan, sen jälkeen ajattelin tutitt/pullot/rintapumpun keittää ja vikat ostokset hankkia mm vaipparoskis vielä puuttuu. Kohtahan onkin pääsiäinen ja sen jälkeen huhtikuun alku. Oijjettä miten aika menee. Kun nyt miettii tätä koko raskauden kestoa niin mulla itellä mennyt ainakin tosi nopeesti :) Justhan mä vasta tuskailin kun mahaa ei näkynyt ja nyt tuskailen isomman takin ostamisessa loppuajallenlenkkeilyä varten ;) Ihanaa! Mä nautin näistä vikoista viikoista edelleen tosi tosi paljon. Nyt pyykkiä laittamaan ja pakkailemaan loput reissukamat!

pumskeli rv 35+0
 
Täälläkin alakuloa ilmassa, mä pistän kyllä ihan unettomuuden piikkiin. Liikaa valvottuja öitä takana tai ihan liian vähän unta....
Ahdistaa ja ärsyttää naapurit ja välillä turhan saamaton mies, jonka mielestä mun tehtävä on muistuttaa sitä hoitamaan omat asiansa (työjuttuja), esikoinenkin on ihan mahdoton ollu nyt. Ekat kuus hammasta sillä tuli ihan kivuttomasti ja seitsemäs hammas nosti monen päivän kuumeen ja oksenteli ilmeisesti kivun takia sitten sappinesteitäkin ja nyt vissiin pukkaa sitä kasia eikä oo mitenkään erityisen aurinkoista seuraa. Mun äiti tulee onneks todennäköisesti huomenna vapauttaa mun kädet taas kokonaan töidensä jälkeen ja saa hetken vaan olla, kun toi meijän isimies on vähän sellasta levotonta sorttia, että sen kanssa pitäis aina olla vaan menossa johonkin kun sillä on yhtään vapaata aikaa, onneks se on huomenna 16 tuntia töissä.

Näin viime yönä ekaa kertaa synnytyksestä unta, se oli vielä jopa pelottavan todentuntuinen ja koko unen mä vaan huolehdin, että mitenhän se esikoinen pärjää mummin ja paapan hoivissa :D

Tää on kuitenkin se viikko, kun esikoisesta meni vedet. Saas nähdä käynnistyykö tämä synnytys samoilla viikoilla, vai mennäänkö jopa sinne huhtikuulle asti.
 
Heips.
Ihana aurongonpaiste ja nyt ehtii vähäksi aikaa istahtaa ja hengähtää ja koneelle :)
On ollut nyt touhukas alkuviikko. Tänään vasta touhukas päivä ollutkin. Verikokeissa käytin poikaa, kun viikon ollut maha oudosti kipeä, ei oksentele tms, mutta sattuu joka päivä ja kipua oikealla reunalla painettaessa. Hyvä tutkia. Eli voi olla, että päivällä vielä lääkärille, jos jotain verikokeissa on.

Neuvolakäynti oli tälle päivää ja kaikki ihan ok. Verenpaineessa alapaine vähän koholla, mutta saan itse mitata tilanteen mukaan jos päänsärkyä, kun kotona mittari ja ensi viikolla jo uusi nvla käynti. Painoa tullut kolmessa viikossa 200g, 70g/vko. Yhteensä 10kg koko aikana. Siinä saisikin pysytellä :) Hb oli pysynyt ihan monivitamiinien syömisellä riittävän korkealla 126. Sf mitta oli 33. Tasaantunut siihen keskikäyrän tuntumaan. Luulin, että olis korkeampikin.

Täällä ollut puhetta synnytyksen alkamisesta. Minulla eka oli käynnistetty, mutta seuraava käynnistyi itsestään kotona. Silloin kivuliailla supistuksilla, jotka tuntui alaselässä ja parin tunnin päästä meni lapsivesiä, jonka jälkeen lähdettiin samantien sairaalaa kohti omalla autolla. Tunnin päästä oli sitten vauva pihalla. Kiva nytkin jos alaselkää alkaa särkeä ja muutenkin se vaivaa. Mietinkin mikä hyvä synnytysasento olisi selkävaivaiselle. Täysi makuuasento ei ainakaan tunnu itseltä hyvältä. Joku pystympi varmasti.

Valkovuoto on lisääntynyt ja juuri tänään siitä neuvolassa mainitsin, niin on normaalia, että loppuraskaudessa sen määrä saattaa lisääntyä. Ei vielä limatulppaa siis, vaikka senkin tuloa yrittänyt seurata. Toisesta meni limatulppa pari päivää ennen synnytystä.

Hikoilusta. Olen huomannut, jo pidempään että etenkin öisin hikoan kummasti. Niskahiukset ihan märkänä jossain vaiheessa yötä ja tarvii tyynyäkin kääntää. Taitaa vaan liittyä tähän odotukseen.

Pumpuli81 rv 37+0
 
Viimeksi muokattu:
Kla: Asutaan Nummelassa!! Mehän voitais jopa vaikka nähä? :LOL: Meidän koirakin kaipais kaveria, jos teidän koirasta sellasen sais?

Hirveä heikotus, tais verensokerit laskea liikaa, hups.. :sick: Heräsin tosi aikaisin ja unohduin aamupalan jälkeen järjestelee tavaroita, niin tuli liian pitkä ateriaväli. Join myös pitkästä aikaa kunnon kahvia, mikä ei tainnut auttaa asiaa. :coffee: Ja on koko ajan niiiin kuuma!! :X3:
 
Sori pitkä hiljaisuus! Viikko sitten tuli 35 viikkoa täyteen ja yläpää oli niin kypsä että lopetin makaamisen. Nyt olen joka päivä ollut varovasti pystyssä ja käynyt miehen kanssa pienellä kävelyllä. Ja mitä tapahtui?

Vauva ei ole syntynyt. Supistukset ei ole lisääntyneet (niitä tulee kyllä edelleen, mutta entiseen tahtiin). Liitoskivut on hieman helpottaneet. Seksi ei enää lisää supistuksia mutta nyt se lisää liitoskipuja (ne asennot ja niiden vaikeus..)! Turvotukset on vähän helpottaneet liikkumisen myötä, mutta edelleen niitä on ja viikkopainonnousu on jotain 900-1500g ja joka paikasta näkee että turvotusta on siitä iso osa.. Mut yllättävintä mulle oli se miten 3 viikon makaaminen veti niin huonoon kuntoon että nyt pienikin 10 min rauhallinen lenkki tai pieni siivoilu, ruoanlaitto tms vetää ihan rätiks. Olen älyttömän väsynyt koko ajan! Vauva on myös pystyssä olon myötä alkanut laskeutua takaisin lantioon mistä se makoilun aikana nousi. Laskeutumisen huomaa kyl tihentyneestä vessarallista päivin ja öin, turvotuksen purkautuminen varmaan lisää sitä kans. Yöt on levottomia ja hikoilu on järjetöntä päivin ja öin, koko ajan on kuuma!

Imetyspaitoja oon ostanut tasan yhden. Sen sijaan oon ostanut halpispaitoja joihin mahtuu nyt maha (=käyvät raskausvaatteesta) ja jotka aukeavat edestä (=käyvät tarvittaessa imetykseen+synnytyksen jälkeen maha mahtuu). Liivejä ostin yhdet halvat lätkät näin alkuun ja imetystoppeja ne tuplat mitä H&M myy halvalla :D

Nyt alkaa tuntua siltä että tässähän voidaan päästä ihan laskettuun aikaan tai ylikin, kun kaikki toiminta ei enää aiheuta hirveää painetta ja supistelua. Vaikka alkaa käydä raskaaksi niin silti mieluummin näin päin! Kuitenkin ne muovit on siellä sängyssä! Maha on omasta mielestä iso ja muiden mielestä siro :D kasvaa tasaisesti hieman alle keskikäyrän. Täällä ei oo mitään painoarviota enää automaattisesti mut omiin näppeihin ei tunnu ihan niin isolta kuin keskikäyrän mukaan pitäisi olla, olisko nyt jotain 2,6-2,7kg. Hb on pysynyt 120 tienoilla vaikka syön rautaa hyvin satunnaisesti.

Meillä on kaikki valmiina vauvalle kun hätäilin että syntyy ennenaikaisesti. :ROFLMAO:Pinnis on valmiina sivuvaununa mutta perhepedissä luultavasti nukkuu kuitenkin. Outoa nukkua yöt sen sivuvaunun vieressä ja miettiä että kohta siinä köllöttää vauva :love: se mainittu vauva on alkanut käydä aika väkivaltaiseksi tuolla mahassa, tila ei vissiin riitä mikä ei neitiä miellytä. Joka päivä käydään puskemassa ja koputtelemassa kohdunsuuta että joko pääsis pois :ROFLMAO:
 
Hei pitkästä aikaa! Täällä on vähän ristiriitaiset fiilikset. Eilen kävin vihdoin neuvolalääkärin luona (hieman yli viikko niistä todella kipeistä suppareista). Paikat oli ihan kunnolla kiinni onneksi, mutta selvisi, että pikkuinen onkin päättänyt kääntyä perätilaan!! :/. Nyt en sitten tiedä onko neuvolatädin arvio aiemmasta RT-tilasta ollut väärin ja poika on koko ajan ollutkin noin päin.

Kauheesti ajatuksia nyt risteilee päässä. Tänään on 34+1 ja on toki mahdollista, että pikkuinen kääntyy vielä itsekin. Mutta jos niin ei käy, niin pitäisikö uskaltaa antaa lääkäreiden kokeilla ulkokäännöstä. Olen lukenut koko eilisen päivän, että 50% käännöksistä onnistuu ja joillain on lapsi vammautunutkin tuon käännöksen johdosta. Ihan kivutontakaan se ei taida olla. Mutta kaikkein eniten jotenkin tulee mieleen sellaisia ajatuksia, että vauva on siellä noin päin FOR A REASON. Ja mitä jos lähdetään kääntämään ja napanuora onkin kaulan ympärillä!! Hirvittää oikeesti.

Sitten toinen asia on itse vauvan syntyminen. Perätilasynnytyksestä en lähde edes keskustelemaan, eli sektio olisi siinä tapauksessa ainoa vaihtoehto minulle. Hyvinkään lääkärien on turha edes alkaa ehdottamaan perätilasynnytystä. Sektiossa toki on omat riskinsä, mutta niin on perätilasynnytyksessäkin.
Nyt on myös massu alkanut jotenkin roikkua ja olla painavampi kuin aikaisemmin. Ilman sellaista tukivyötä ei juuri tee mieli olla.

Muutenkin on vähän flunssainen ja kurja olo. :( Vaikka ulkona paistaakin ihana aurinko. En ollut osannut edes ajatella, että voisinkin päätyä sektioon. Ja mitä jos saankin sovittua sektioajan ja vauva päättääkin alkaa syntyä ennen sitä. Hirveesti kysymyksiä ja huolestunut olo :(. Uusi käynti neuvolalääkärille sovittu 36+0 ja silloin sitten selviää miten päin siellä masussa ollaan siinä vaiheessa.

Mustikka 34+1
 
Menin tänään tutustumaan synnärille. Kierroksen lopuksi kysyin kätilöltä tuosta miun turvotuksesta. Maanantain ja tiistain välillä tuli 2 kiloa painoa, joka onneksi oli hävinnyt tänä aamuna kun olin syönyt sitä ananasta ja join vihreää teetä. Kätilö halusi ottaa kuitenkin paineet jotka olivatkin aika paljon korkeammat kuin normaalisti. Laittoi käyrille hetkeksi. Pissassa oli valkuaista ja nyt sitten odotan lääkärin tutkimusta
 
Mustikka onpa kurja juttu :( En kyllä osaa sanoa mitä sinun pitäis tehä, ymmärrän kaikenlaiset huolet mutta yritä luottaa kätilöihin, tietty myös omiin vaistoihin. Toivottavasti pikkuinen kääntyis!

Anismo no onpa hyvä että sanoit ja että kätilö otti tosissaan!

Mä oon kans ihan pian lähössä synnärille tutustuu. Mietin pitäiskö kysyä tästä mun heikotuksesta.. taitaa olla ettei oo ihan sokerit nyt kunnossa. Voi himskatti. :( Ennen ruokailua näytti 6,9 eli ihan liikaa, ja olin kuitenkin n. 3 tuntia syömättä ja juomatta. Voisko se olla nostanu niitä, kun aamulla mulle tuli liian pitkä ateriaväli ja se hirveä heikotus ja sitten piti äkkiä syödä ettei tyyliin pyörry. Niin jos sen takia ne meni nyt sekasi hetkeks? Oon myös juonu hirveesti hunajateetä viime päivät. :unsure:
 
Tänne on taas tullut niin hirveästi asiaa etten mitenkään pysty kaikkeen reagoimaan, joten tässä tulee vähän oma napapäivitys.

Eilen oli neuvola ja lääkäri. Verenpaineet hyvät, turvotusta hieman joten painonoussut alusta 13kg, ei kuitenkaan valkuaisia tai sokeria näytteessä, josta samalla tehtiin streptokokki B:n kontrollinäyte ja jonka tulokset saan parin päivän päästä. Sf-mitta 31cm, kohdunsuu pehmennyt muttei vielä auki. Toukan painoarvioksi saatiin 2700g, jalat olivat kuitenkin niin edessä ettei lääkäri pystyny sanomaan kumpi on, joten edelleen sitä tyttöä odotellaan. Toukka oli kuitenkin nyt sit taas sitä mieltä että perätilassa on mukava olla eikä todellakaan ole kiinnittynyt. Lääkäri laittoi lähetteen äitipolille perätilan ja raskausdiabeteksen takia, joten nyt sitten odotellaan sieltä aikaa. Ohjeiksi sain vielä kotiin lähtiessä, että mikäli synnytys alkaa vesien menolla niin en saa nousta edes ylös vaan pitää maata koko ajan kylkimakuulla, soittaa ambulanssi, eikä saa kävellä itse edes sinne ambulanssiin, koska tuota välimatkaa sinne sairaalaan on.

Kyllä mä tässä rupesin jo miettimään että mikäli se synnytystapa-arvio menee pääsiäisen yli, niin olisko se sittenkin järkevää jäädä jo Rovaniemelle odottelemaan. Ehkäpä teen sen päätöksen vasta sitten kun kuulen mitä siellä äitipolilla sanovat. Siinä kuitenkin saattaa mennä vielä kolmekin viikkoa ennen kuin h-hetki on käsillä.

Toukka16 36+2
 
Eli ens viikolla on varmasti ekat vaavit täällä. Onpas hienoa!!
Tsemppiä teille perätilaiset! Toivottavasti mahdollisimman moni vaavi vielä kääntyy itsekseen!!!
Täällä uusi juttu: päikkärit!!! :D Eilen ja tänään vedetty reilu tunti ja silti illalla on tullut uni! Alkuraskaudesta uni tuli ysin tai kympin aikaan. Nyt iltaisin väsyttää mutta uni on tullut puolen yön korvilla. Herään tossa vähän ennen kasia. Mutta nyt siis kaks päivää takana myös päikkäreitä. Toistaiseksi ei hassumpaa, sanon minä :)
Kyllä tämä keho taitaa olla aika viisas kapistus. Kunpa vaan aina ehtisi ja ymmärtäisi kuunnella kaikkea mitä se meille kertoo.
Vauva liikkuu todella voimakkaasti! Kunhan nyt vaan ei enää pyörähdä ympäri.:mad:
Päivä mennyt hyvin ja mieli ollut virkeä. Töissä ja Sellon sembaloillakin tuli pyörähdettyä. Nyt voikin sitten alkaa odotella sitä illan alakuloa:LOL:
Nöösikkä 36+6
 
Mustikka: Mulle on tehty sectio ja haluan vaan sanoa sen, ettei kannata sitä pelätä! Eihän se leikkaus koskaan mukavaa ole, mutta ei kannata loppuodotusta uhrata sen pelkäämiseen. Saat hyvät kipulääkkeet ja tikitkin paranee aika nopeasti. Itellä oli se eka vuorokausi kipein, mutta sen jälkeen olo oli ihan hyvä :) Pidetään kuitenkin peukkuja että vauva vielä kääntyisi oikeinpäin!!:)

Ai päiväunet! Kun saisikin nukkua. Esikoinen on sen verran villi tapaus et voin ainoastaan pikkusen makoilla kun kattoo pikkukakkosta..
 
Tsemppiä teille joiden vauva on perätilassa! Toivotaan, että kaikki vauvat kääntyy oikein päin :)

Täällä ollu tänään ihana auroinkoinen ja lämmin päivä :) Päivä on mennykkin sitten kaupungilla ja kaverin luona kahvitellessa. Nyt on ihan semmonen olo, että vois jo mennä nukkumaan :D Ajattelin kyllä tänään keittää tutit ja tuttipullot.

Tuli semmonen mieleen, että ootteko ostanu vauvalle valmiiksi apteeksi joitakin tippoja jo esim niiä d vitamiinitippoja?(n)
 
Kiitos tsempeistä Pähkinäpuu, Kapusha, Sanii ja muut. Paljon on mietittävää, mutta kiva kuulla, että sektiota ei tarvitse pelätä. Mä en oikein ymmärrä muutenkaan, miksi siitä niin kovasti pelotellaan! Miksi iso leikkaus olisi niin kamalaa? Tehdäänhän noita suunnitellusti tosi paljon.
Onko kellään kokemusta tuosta kääntämisyrityksestä? Uskaltaako siihen edes ryhtyä. Mulla kun on vielä istukka edessäkin.
 
pippuri: Täällä ainakin saa ekan d-vitamiinipullon neuvolantädiltä kun hän tulee kotikäynnille. Mut minä ostin sellaisia gefilus maitohappobakteeri/d-vitamiinitippoja apteekista. Kun sai semmoisen söpön pipon kaupanpäälle :D ite oon kans syönyt maitohappobakteereita monta kk jo, ja aion syödä myös imetysajan niin vauva saa sitäkin kautta maitohappobakteereita mikä vois ehkäistä allergioita ja mahakipuja yms.. :)

Toivottavasti perätilassa olevat kääntyy itestään!! :)
 
Viimeksi muokattu:
Mustikka, minulla on kokemusta kääntämisestä, mutta se ei ole syy siihen miksi en siihen nyt suostu. Kääntäminen sujui minulla helposti vaikka tuntuikin epämiellyttävältä, eikä epäilyttänyt ollenkaan, koska silloin asuin Tampereella ja max 20 min päässä sairaalasta, lisäksi TAYSissa on paljon kokemusta käännöistä ja perätilasynnytyksistä. Tällä kertaa en kääntämistä kuitenkaan halua siksi että matka-aika sairaalaan on niin pitkä (3,5h) enkä halua ottaa turhia riskejä.
 
Hurjasti multakin tsemppiä sulle Mustikka!♡

Pippuri, mäkin emmin ostanko vielä noita d-vitskoja, ja missä muodossa, ilman vai yhdessä maitohappobakteeriwn kans. Sit sabottiin, että ennen paria viikkoa vauvan syntymästä niitä ei vauvalle ees cielä anneta, nii aattelin sit oottaa siihen asti, ku nään onko vauvalla vatsanväänteitä jne ja jos on niin ostan sen vähä hintavamman d-vitamiini+maitohappobakteeripurkin, mutta jollei ole mitään, nii sit peljästään niitä d-vitamiinejä. Sekin vaan että kummassa muodossa d-vitamiinit öljytön vai öljy. No se selvii sit. Ja neuvolassakin tosta varmasti puhutaan tai sitten twekkari kun käy eka kotikäynnin kun vauva on syntyny. Varmasti on monia vaihtoehtoja ja jokainen calitsee itse parhaiten itselleen toimivan :) nenätippoja tai sitä suolaliuosta kyllä jo ostin apteekista beibille :)
 
Pikaisesti, verikoe ok ja toinen pissanäyte puhdas eli pääsin kotiin. Paineita eivät kyllä enää ottaneet. Nyt pitää varata ensi viikolla ylimääräinen neuvolakäynti paineiden ja pissan kontrolliin. Olihan nuo paineet tänään kohollaan, maanantaina oli neuvolassa 126/78 ja tänään äpolilla 139/92.

Noh, jotain "hyötyäkin" tuosta käynnistä oli. Lääkäri ultrasi ja arvioi vauvan kooksi 2,7-2,8 kg
 
Satuin äsken ihan vahingossa kattomaan ykköstä ja siellä näkyi Vauvojen salainen elämä prisma dokumentti. Oli tosi mielenkiintoinen ja siinä näkyi myös pikkupätkä esim synnytystä ja pikku vauvoja, siis ihan vastasyntyneitä♡ kannattaa kattoo tuo vaikka yleareenasta, luulisin wttä siellä se on. Vauvakuume senkun kasvaa!♡ :)
 
Mä katsoin saman kuin anscu, oli kyllä tosi mielenkiintoinen. On ne vauvat kyllä ihmeellisiä :love: kärvistelen tässä samalla kipeiden supistusten kanssa, vähän helpotti niiden ihanien vauvojen katselu. Sehän tästä kärsimyksestä on kuitenkin palkintona :)
 
Vieläköhän apteekit muuten myy sitä vesipohjaista jekovit D2 vitamiinia, kait se vähän vatsaystävällisempi on, vaan jostain luin tutkimuksen ettei tosta D2-vitamiinista imeydy kuin n.10%, eli yhtä tyhjän kanssa. D3 suositellaan :)

Miten muuten tuota omaa vitamiinipuolta, kun noissa multivitan raskaus&IMETYS-vitamiineissa, nimenomaan tuo imetyspuoli, niin eikös imetysaikana voi siirtyä kuitenkin jo ihan normaaliin monivitamiinilisään? Ne on kuitenkin paljon halvempia ihan normi mulitvitat tms.. Nyt raskausaikana käyttänyt siksi tuota, koska siinä ei ole sitä A-vitamiinia, ja enemmän foolihappoa yms.. Mut onko näillä enää merkitystä imetysaikana? Vai onko tossa nyt vähän rahastuksen makua.. Apteekista kysymällä toki selviää, mut onko jollain tietoa/ajatuksia tästä?

Tänään paukkuu 37+0!!!!! Jippii!! Ei ainakaan keskoisena syntynyt tämä vauva <3 !
 
Mä syön kans maitohappoja ja Multivitan raskaus+imetys. Vois kysyä apteekista jossain välissä tuosta mitä suosittelisivat imetyksen ajaksi. D-vitamiinin vauvalle ajattelin kans hommata myöhemmin. Oon kuullu hyvää jostain suihkutettavasta D-vitamiinista, ettei aiheuttais niin paljon vatsanväänteitä. Ei se auta kuin kokeilla.

Olipa muuten ihan huippu tutustumiskierros synnärille eilen, ja hulvattoman hauska kätilö! :LOL: Siellä käytiin läpi synnytykseen liittyvät asiat ja muutakin sekä kierrettiin kaikki tilat. Lopuksi nähtiin aamulla syntynyt pieni vauva, joka oli muuten sen kokoinen mitä mun mahassa asustavan pitäis nyt olla! Eli se 2,7 kg. :barefoot:
Kysyin sieltä vielä siitä omassa ammeessa lillumisesta avautumisvaiheessa. Siksi ei suositellut, koska veden lämpötila on niin tärkeä olla tarkka. Liian kuumassa vauvakin kuumenee. Oon nytkin siis ollut liian kuumissa kylvyissä, hyvä että tuli tietoon! Käski pitää veden 36 asteessa.

Onnittelut Katjuska täysiaikaisuudesta. Mulla vielä viikko siihen, eli tänään rv 36+0! Sen kunniaksi kuva tästä möhömahasta. :p

 

Yhteistyössä