Huhtikuun hurmurit 2016 *maaliskuussa*

Mun tietääkseni tuota maidon pumppaamista etukäteen ihan suositellaan,ainakin jos on raskausdiabetes :) että sais vauva oman äidin maitoa lisämaitona heti syntymän jälkeen!

pippuri: Mulla on ollut paino vuosikaudet aikalailla 60kg.. ja nyt painan about 81kg (saa nähdä mikä on virallinen lukema kun kohta menen neuvolaan) Minä kun oon nyt ollut jo 11kk miltei putkeen raskaana, nii päässyt näitä kilojakin vähän enemmän kertymään :D virallinen painonnousu mikä katottu tämän raskauden ekasta neuvolakäynnistä niin on nyt noin 15kg, mut kun kerekesi sitä turvotusta jo kertyä ennen sitä, ja lohtusypöttelyä keskenmenon jälkeen.. Päätin kyllä että tän vuoden loppuun mennessä paino on max.62kg.. uskon ja luotan siihen,että kilot karisee kun pääsee vaunulenkille taas ja nää nesteet häviää jne :) esikoisen jälkeen lähti 3kk aikana 23kg :D

omega3 syönnin minä lopetin jo kuukausi sitten, juuri tuon verenvuotoriskin takia :)
 
Ihanaa! Onnea Lily!!!! Synnytyskertomusta tosiaan odotellaan heti kun jaksat :love:

Itse oon henkisesti sinne 40+ viikoille varautunut, vaikka mitä "outoja" tässä tapahtuukin. Viime yö oli ihanien touhuilujen päätteeksi aika kivulias. Hyvin kyllä huomaa miten tuo tosiaan kiihdyttää noita supistuksia ja tekee niistä ihan erilaiset. Alkavat muistuttaa oikeita supistuksia. Sitten yöllä alkoi tehdä ihan hirveesti mieli sipsejä :p lähellä oli etten noussut ylös niitä mussuttaan. :love:

Tänään ajattelin siivota koko loppu talon. Pari huonetta on vielä jynssäämättä ja sauna pitää pestä että kehtaa miehet sitten varpajaissaunottaa :D

Päikkärit ovat maistuneet nyt kolmena päivänä. Meni tää sitten yli tai ali, niin kyllähän tuo synnytys vääjäämättä lähestyy ja selkeästi kroppa alkaa siihen valmistautua.
Vanhin tulee lauantaina kotiin ja tulee myös pääsiäiseksi. Silloin olis kyllä vaavin hyvä tulla, niin olis tuo kuopuksen hoito helpointa.

Mutta vielä onnea Lilylle! Nyt rättiä ja imuria käteen (y)

Nöösikkä 37+1
 
Mä sain suosituksen pumppaamiseen suoraan äippäpolilta. 38+ viikolta aloitan pumppaamaan 4 kertaa päivässä kummatkin tissit, 4 min per tissi. Ideana nopeuttaa maidon nousua, saada maitoa pakkaseen ja mahdollisesti nopeuttaa synnytyksen käynnistämistä.

Mulla ohjeistus johtuu radista, mutta en ymmärrä mitä taitaa tuosta olisi kenellekkään? Ohjeistus on aika uusi, joten voi olla ettei Kla sun terkka ollut siitä kuullut?
 
Onnea Lily <3

Täällä alkanu asennoitua siihen, että ehkä ollaan silloin 42 synnyttämässä, jos ne silloin suostuu käynnistelemään. Ei oo viikkoihin ollu supistuksia tai jomotuksia, vaikka mitä tekis päivän aikana :)
Esikoinen syntyi 37+6 mikä olis edessä sunnuntaina, silloin ei mitään oireita, aamulla heräsin siihen, että vedet meni sänkyyn ja supistukset alkoi siitä tunnin päästä tuntua. Ens viikko ois hyvä viikko kyllä syntyä, kun mun äiti kerkeäisi hoitamaan esikoista mihin aikaan tahansa :D
Mutta tulee, sitten kun tulee. Väsynyt taidan olla silti, jos ei ihmeitä tapahdu ja nukkumatti heitä joku ilta extra hiekkoja.

Täällä painoa tullut nyt 12, neuvolassa sitä mieltä, että saa olla. Muutamat kilot tosta on kuitenkin nesteitä, jotka lähtee "helpolla " eikä tuon esikoisen kanssa kerkeä paikoillaan olemaan sittenkään, kun vauva syntyy.
 
Lily! Eka vauva huhtikuisilla! Onnea paljon! Synnytystarinaa odotellessa... =)

Alakuloisuudesta, joo sitä on ollut täälläkin. Tai oikeastaan semmoista mielensäpahoittamista ja tunteiden vuoristorataa.

Synnytyksen alkamisen merkit, eipä niitä kyllä ole ollut kahdessa edellisessä odotuksessa. Toinen käynnistyi veden menolla ja toinen supistuksilla alusta maaliin reilussa kolmessa tunnisssa.

Turvotuksista ja painonnoususta, molempia on tullut ihan kiitettävästi. Sormus piti ottaa pois sormesta, kun yhtenä yönä sormus oli juuttunut sormeen, vaikka olin sen siirtänyt jo toiseen sormeen. Painoahan seurataan neuvolassa monesta eri syystä. Yhtenä syynä on turvotusten seuranta. Eli jos paino nousee viikossa ns. liikaa, ei välttämättä äiti ole elänyt miten sattuu, vaan pitää pikaisesti kiinnittä huomiota siihen, voisiko olla kyseessä turvotus ja ettei ole raskausmyrkytys uhkaamassa.

Vauvojen salainen elämä oli kyllä hyvä ohjelma. Alkuun olin vähän että hohhoijaa ja mies vielä enemmän hohhoijaa. Mutta kun ohjelma eteni, huomasin miehenkin vilkuilevan ohjelmaa yhä enemmän.

Nivelet ovat täälläkin kipeät. Kävelen kuin ankka aina liikkeelle lähtiessä. Polviin sattuu, jalkapohjiin sattuu. Yöllä sattuu sormiin, ranteisiin. Ihan hiukka piukka on turvotusta. Naamakin on turvoksissa. Vaan verenpaineet ja pissa ovat ok.

Yöunet ova aivan onnettomat. Herään parin tunnin välein. Lonkkakipuihin ja muihin kipuihin ja vessaan. Ei tämä juuri huonompaa voisi tämä nukkuminen olla vauvankaan aikaan, joten siinä mielessä voisi jo syntyä.

ON Eilen oli äitipolin käynti ja suunniteltiin vähän synnytystäkin. Kohdunkaula on jo pehmennyt ja enää 2cm pitkä ja koko matkaltaan auki 2cm. Lääkäri tutki kyllä reilusti mutta ei antanut enää kätilöopiskelijan tutkia, että ei vielä kalvot puhkeaisi. Alhaalla jo on mutta ei kiinnittynyt. Siksi pitää lähteä makuulla lanssissa, jos vedet menee. Pistelyt alas johtuvat kuitenkin siitä, että hiertää päällään kohdunsuuta, kun olen pystyasennossa. Mutta sen verran kypsä tilanne ja kun on ollut nopeat synnytykset ja pitkästä matkasta tullaan niin kontrolli ja todennäköinen käynnistys sovittiin kahden viikon päähän eli slloin olisi 38+1. Painoarvio oli nyt 3.1kg. Synnytystä toivotaan tosiaan alkavaksi sairaalassa, että ei tulisi kiire ja ehtisi kivunlievitystäkin laittaa, kun viimeksi avautumisvaihe oli niin raju. Spinaalipuudutusta suositteli näin uudelleen synnyttäjälle. Hirveästi ei saisi liiskuskella, "ellen halua synnytyksen käynnistyvän kotona". Pikkuhippasuja siis nämä meikäläisen touhut enkä kyllä enempään voinnin puolesta pystyisikään. Vähän kateellisena lueskelen teidän liikuntoja ja siivoiluja... Mutta eipä tässä enää kauan tarvitse hissutella. Synnytys kyllä välillä jännittää melkoisesti ja välillä sitä ajattelee suht tyynesti.

Niittys 36+2
 
Paljon onnea Lilylle :love: täällä jo kovasti odotellaan omaa nyyttiä. Liitoskivut on ihan järkyt, iltaisin tuntuu liikkuessa että ikää olis sellainen +80 :D sf mitta oli eilen jo 35 cm, ens viikolla lääkäri joka tekee painoarvion. Himppusen jännittää paljo on jo herra keränny massaa. Supistuksia on päivittäin, mutta ei ne kivuliaita ole, muutamia kertoja joutunu hengittää vähä syvempään. Toivon että synnytys olis jo oven takana mutta hieman epäilyttää. Jospa viimestään laskettuna pikkunen haluais ulostautua. Ihme väsymys iskeny ja muutamana päivänä ollu etovaa oloa. Päikkärit oon ottanu joka päivä(y) ihanaa kun aurinko paistanu useampana päivänä, mieli paljon virkeämpi. Vaunulenkkejä odotellessa. Leppoisaa viikonloppua kaikille :)
Rv 37 tänään :rolleyes:
 
Onnea Lily!!!:love: Kateellinen olen, vaikken todellakaan halua oman vauvan vielä näillä viikoilla syntyvän (34+3). No koittaa se aika meille muillekkin ;)

Pippuri; Täällä samaa valitusvirttä. Ei taas oikeen mikään huvita ja yö meni ihan persuksilleen.. Lonkkia särki ihan kamalasti ja alakertaa pisteli niin kivasti koko yön et unet oli mitä oli. Sit heräsin miehen herätyskelloon 4:30 ja siitä valvoin seiskaan kun rupesin miettimään kaikkea huolia... Viisasta (n)
Eilinen koko talon siivoaminen ei selkeesti tehny issiakselle ja lonkille hyvää..

Mulla on painoa tullu alusta nyt sen 11kg, näistä viimeisten 3vkon aikana se 900g/vko!!! :(:( Turvotusta kyllä huomaan itsekkin, et lohduttaudun edes vähän sillä. Ny ei oo taas viikkoon noussu paino ollenkaan kiitos varmaan ton vedenjuonnin ja ananaksen!
Mulle kun ei sitä painoa ois tarvinnu tulla yhtään enemmän kun mitä vauva+muut jutut painaa. Pääsee taas aloittamaan ihanan laihdutusurakan kun vauva on maailmassa :eek::oops:

Mua ei toi aurinkoinen ilma saa yhtään piristymään.. Tulee ärsytys kun ois "pakko olla ulkona" kun on niin hyvä keli. Tosin täällä etelä-Suomessa tuulee niin tukka lähtee, et ei tarvi haaveilla!

Hyvin vaihtelee noi käynnistyspäätökset.. Mulla yksi tuttu jolla käynnistettiin 39+jotain kun oli niin väsynyt ja uupunut. Ite en saanut millään käynnistystä ennenkun se raja ylittyi. Toisille suositellaan käynnistystä suoraan ja toiset ei saa vaikka ois jalka poikki ja pää irti ennenkun se 42vko täynnä. Vissiin lääkärikohtaista, ja tietysti riippuu äidin/vauvan voinnistakin, mut välillä tuntuu et toiset saa sen helposti ja toiset sit kärsii :( Mäkin niin toivoin et tää käynnistys itsestään!
 
Mä käyn välillä kanssa yöllä syömässä jotakin pientä:LOL:

Mulle ei oo annettu mitään ohjeita pumppaamisen kanssa :D

Mistä muuten tietää onko vauva kiinnittyny (n) Mulle ei se lääkäri sanonu sillo neuvolassa mitäön semmosesta.
 
Sisätutkimuksessa vauvan pää tuntuu sen verran korkealla ja jostain muustakin sanoi, että siitä tiedettiin ettei ole kiinnittynyt. Mahan päältäkin sen saa tunnusteltua.

Nyt on sitten varmaan sänkyhommat taputeltu toistaiseksi. Hirveästi kyllä jostain syystä tekis mieli väsymyksestä huolimatta mutta fysiikka ei enää oikein kestä. Tai no, peppuseksihän onnistuis ;) mutta sitä ei kannata touhuta, kun paikat on aukeamassa, että ei varmasti mene vääriä pöpöjä väärään paikkaan. Tuosta tulikin mieleen, että oletteko katsoneet Marja Hintikka Liveä? Joitakin jaksoja olen katsonut. Välillä tykkään ohjelmasta, välillä en yhtään.
 
Onnea Lily, voi ihanaa :love:

Mulle tota lypsämistä suositeltiin, kun mulla on radi. Se saattaa aikaistaa synnytystä, ja olis hyvä saada maidontuotanto käyntiin jo ennakkoon, kun radi-vauva tarvitsee lisämaitoa. Hirveen aikaisin ei tuota lypsämistä siis saa aloitta, ettei synnytys käynnisty liian aikaisin. Saa nähdä, miten lähtee maito herumaan, kun oma paino vaan menee koko ajan radi-dieetillä alaspäin. Toisaalta, imettää ne Afrikassakin, vaikka äidit on luuta ja nahkaa, raukat.

Yöllä taas kivoja menkkajomotuksia, toivottovasti kestäis vielä pari viikkoa, ennen kuin lähtee syntymään, kun on kaikki valmistelut vielä vähän vaiheessa, ja muutenkin turhan varhaiset viikot vielä.

Niittys, täällä vaakamamboilut ollu tauolla jo kauan, mä tule ihan hillittömän kipeeks, vaikka muuten ei oo liitoskipuja tms. B-rappua ei muuten oo edes tullut ajatelleeks, mä en hirveesti ole sille koskaan lämmennyt.

Ai niin, nlaan pitää kuulemma soittaa, jos vauva vielä kääntyy väärinpäin. No mulla ei ole mitään havaintoa, miten päin tuolla pötköttää, kun liikettä tuntuu joka puolella. Hirmu terävät kulmat tällä tyypillä kyllä on, näkyy ja tuntuu vatsanahan läpi, kun vaihtaa asentoa :ROFLMAO:

O ja 34+2
 
Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin.. Ultralla katsoi että pää on kiinnittynyt jo.. Sf mitta oli 32, verenpaineet hyvät,ja hemoglobiini mulla ennätysmatalalla,"vaan" 129 (muuten ollu siinä 140 luokkaa)! rautaa ei oo tarvinnu kummassakaan raskaudessa syödä. Sit sellainen harvinainen juttu mitä ei oo tapahtunut kummassakaan raskaudessa..mulla oli paino laskeunut edellisestä kerrasta 100g :D ..koko muun raskauden tullut jopa 600-900g. Esikoista odottaessa viimeisillä viikoilla tuli 1500-3500g viikkoon..kun oli se raskausmyrkytys.

Niittys: Minusta tuntuu tälleen raskaana että maha toimii sen verran huonosti ettei b-rapun touhut houkuttele :D Muuten on menty nyt silleen kerta viikkoon tahdilla tää loppuaika..haluja kyllä ois enempikin,mut pidetään sit vaikka omaa kivaa kun ei meinaa oikein taipua muuhun tää ruho enää :D

Katjuska rv 37+1
 
tosta kiinnittymättömyydestä... Olen käsittänyt että mitä useampi synnytys takana niin voi olla ettei kiinnitykään...??? Edellinen ei kiinnittynyt eikä tääkään ole vaikka alhaalla jo onkin. Silti mistään makuullaolosta saati ambulanssista ei ole puhuttu ja mä pönötän aina ylhäällä niin pitkään kun vaan annetaan lupa, sairaalassakin. Täytyypä varmaan tosta jutella neuvolassa ens viikolla.
Meillä seksi ei välillä sujunut vaikka yriteltiinkin, kun jotenkin kai vauva oli sellaisessa asennossa ettei tonne oikein päässyt sisään :rolleyes: nyt taas kun vauva laskeutunut ja selvästi eri asennossa niin sujuu hyvin! Jotenkin vaan sitä kaipaa tuotakin läheisyyttä kun tässä aletaan muuten oleen aika omanapaisia... Ettei menis ihan "kaveriasteelle" tämä homma. Mutta siis joo, minkäs sille teet jos ei onnistu, niin ei onnistu. Onpahan sitten yks asia lisää mitä odottaa vauvan lisäks:p
Voi vitsi mä alan oleen iloinen meidän kaikkien puolesta kun lähellä ollaan jo kaikki. Onko joku muuten vielä töissä?

Liikuntaa ei täällä tule juuri harrastettua vaikka liitoskivuista jo pääsinkin. On kävely silti semmoista ankkaa etten siitä nauti. Mun nautinto on nyt tää siivous :D oon aina ollu vähän siivoushullu ja oikein harmitti kun välillä tossa oli niin väsy ettei jaksanut. Mä en osaa rentoutua jos paikat ei oo siivottu, joten nyt tälläinen perusteellinen kuuraaminen tässä kämpässä on paikallaan. Sit vauvan tulon jälkeen menee kuitenkin taas hetki että pääsen ja jaksan luututa.

Nöösikkä
 
Joo mulle just sanoi terkkari neuvolassa,että tälleen uudelleensynnyttäjlle molemmat on ihan normaalia, pää voi kiinnittyä muutaaa viikkoa ennen synnytystä,tai sit ei kiinnity ollenkaan..! Ensimmäistä odottaessa pää kiinnittyy yleensä aina jo jonkin verran ennen synnytystä.
 
Lily onnea!!!! :love:

Zenmama harmi että kunnallisella ei saa valita hammaslääkäriään. Mulla on tuon kipeän poskihampaan viereen puhjennut viisuri ja koska viisuri pitäs aina kuvata ynnämuuta niin siksikään ei kuulemma voi poistaa kun ei edes tiedä kumpi noista hampaista on se poistokuntonen :cautious:

Kiinnittyminen ennen synnytystä on harvinaisempaa uudelleensynnyttäjillä. Mulla ei kiinnittynyt kyllä esikoinenkaan (osasyy se kun kääntyi niin myöhään oikeinpäin että jäi vettä pään ja kohdunsuun väliin). Kivuista päätellen varmaan sama juttu tämän kanssa (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Zenmama
Onnea Lily!! Ihania uutisia!

Hauskoja b-rappu-keskusteluja täällä. Itsekään en ko. jutulle ole koskaan lämmennyt ja nyt on meillä ollut vaakamamboilut suhteellisen jäissä jo useamman kuukauden. Välillä aina jaksaa miestä huomioida ;) mutta muuten on kyllä toooosi hiljaista. On vaan niin kurja olo lähes koko ajan.

Aurinko paistaa taas ihanasti ja täällä sitä vaan sisällä kökötetään. Onneksi on Viaplay ja Person of interest- sarja! :)

Vauvanvaatteet on kaikki nyt pestynä ja viikattuna omaan lipastoonsa. Muutkin hankinnat vauvaa varten jo kunnossa.
 
Mullekin suositeltiin pumppaamista radin takia rv 38 eteenpäin. Mietin uskaltaisko jo viikolla 37 vähän kokeilla.. Lähinnä sen takia, että maidontuotanto käynnistyis sitten nopeammin synnytyksen jälkeen eikä vauva tarvis lisämaitoa muualta.

Katjuska, mua lohduttaa että meillä on noussut paino saman verran. :D Mullakin alla se varhainen keskenmeno keväällä, minkä luulen vaikuttaneen että alla oli jo vähän lisäkiloja sekä just lohtusyömistä. Mieskin sanoi mulle, ettei sen mielestä näytä että olisin muualta erityisesti lihonut, joten jospa ne lähtis sitten helposti, ainakin nesteitä lähtee jonkin verran!

Meillä on ollut nyt ennätyspitkä tauko puuhailuista, koska oon niin pitkään sairastellut. Meillä mieheenkin on vaikuttanut nämä mun hormonit!

Kla pitääpä katsoa joku sopiva päivä, joko ennen vauvoja tai niiden synnyttyä. :) Täällähän voi vaihtaa yksityisviesteillä vaikka yhteystietoja/facebook.
 
Kiitos kun te kaikki kokeneet ja muutkin vastaatte tämmöselle tohelolle noihin kysymyksiin :D Tuntuu oikeesti välillä, että oon ihan tyhmä näitten juttujen kanssa :(

Joo meilläkään ei oikein enää noi seksi jutut oo mielessä :D Mutta onneks se ei miestäkään tunnu kauheesti haittaavaan vaikka mua ei enää niin paljoa haluta ja ei kyllä oo semmonen seksikäs olokaan :D

Minä oon onneks vielä salilla päässy käymään :) Aamuisin yleensä käyn, kun sillon ei oo vielä mitään kipuja. :ROFLMAO: Mutta käyn enää tämän kuukauden ja sitten menee korttikin tauolle :)
 
ONNEA Lily!! :love: Ihanaa, mullakin tuo tilanne todennäköisesti muutaman päivän sisällä :love::love:

Hierojalla kävin aamusta, oli kyllä niin ihanaa! Nyt on ihanan tuntoinen kroppa, lantio ja jalat löysännee niin ei oo aivan krampissa ja turrana niinku ollut useamman viikon, jospa vauva pääsis nyt laskeutuun. Mullakaan ei ole kuin ensimmäinen kinnittynyt. Pitänee vielä vähän yrittää lenkkeillä tms pientä vaikka tuskaista onkin, kun supistelee mutta jospa ne lyhentäs kanavan pois ja aukos sen verran paikkoja että maanantaina pääsis suorilta kalvot puhkaisemaan tai hyvässä lykyssä syntys ennen maanantaita! :D
Täällä nyt hyvä mieli ja aurinkoinen keli, ulkona vaan jäätävän kylmä tuuli :mad: Käytiin kuitenkin aamupäivällä vielä perhekerhossa mutkat. :)

Mulle herunu tisseistä jo kauemman aikaa maitotippoja.. en oo lypsäny enkä kuullut koko asiasta muualla kun tällä palstalla :)
 
Paljon onnea Lily!!! <3
Mä alan olla jo kans niin malttamaton kun kaikki paikat niin kipeät, kävely sattuu, harkkasuppareita ihan jatkuvasti mitä vaan tekeekin, menkkajomotusta , alkkarit kans jatkuvasti märät :D ja eniten mua häiritsee se kun oon heti miettimässä et joko nyt alkais synnytys kun vähänki supistelee ns hetken säännöllisesti ja muutenkin kyttään kaikkia oireita, rasittavaa :D
Esikoisesta lähti limatulppa irtoilemaan pikkuhiljaa noin viikon ajan ennen kuin meni vedet ja tyttö syntyi 39+4 , kesto 10h45min josta ponnistus 15min. Saas nähdä millon ja miten lähtee tää synnytys käyntiin :)
 
Paljon onnea Lily!!! <3
Mä alan olla jo kans niin malttamaton kun kaikki paikat niin kipeät, kävely sattuu, harkkasuppareita ihan jatkuvasti mitä vaan tekeekin, menkkajomotusta , alkkarit kans jatkuvasti märät :D ja eniten mua häiritsee se kun oon heti miettimässä et joko nyt alkais synnytys kun vähänki supistelee ns hetken säännöllisesti ja muutenkin kyttään kaikkia oireita, rasittavaa :D
Esikoisesta lähti limatulppa irtoilemaan pikkuhiljaa noin viikon ajan ennen kuin meni vedet ja tyttö syntyi 39+4 , kesto 10h45min josta ponnistus 15min. Saas nähdä millon ja miten lähtee tää synnytys käyntiin :)
 
Paljon onnea Lily!!! <3
Mä alan olla jo kans niin malttamaton kun kaikki paikat niin kipeät, kävely sattuu, harkkasuppareita ihan jatkuvasti mitä vaan tekeekin, menkkajomotusta , alkkarit kans jatkuvasti märät :D ja eniten mua häiritsee se kun oon heti miettimässä et joko nyt alkais synnytys kun vähänki supistelee ns hetken säännöllisesti ja muutenkin kyttään kaikkia oireita, rasittavaa :D
Esikoisesta lähti limatulppa irtoilemaan pikkuhiljaa noin viikon ajan ennen kuin meni vedet ja tyttö syntyi 39+4 , kesto 10h45min josta ponnistus 15min. Saas nähdä millon ja miten lähtee tää synnytys käyntiin :)
 
Me ihme kyllä innostuttiin myös petipuuhiin yksi ilta ja oli ainakin mielenkiintoista jos ei muuta :D Sattui ja tuntui hyvältä samaan aikaan. En tiedä tuleeko tässä enää touhuiltua, sais olla aika akrobaatti et onnistuis jotenkin tuo homma :D Tosin se kypsyttävä vaikutus houkuttelee et jospa tekis noille paikoille jotain ;)

Uskaltaisikohan sitä nyt sen synnytystapa-arvion jälkeen lähteä pikkusille lenkeille?:p Vai odottelisiko sinne rv37. Tuskimpa tosin vauva lenkkeilyllä lähtee syntymään.

Mä arvon sitä hierojaa kovasti, et menisinkö. Tarvii vaan lähteä tohon isompaan kaupunkiin et pääsis hierojalle.. yli 30km suuntaansa eikä toi autolla ajelu enää kauheasti houkuta, varsinkaan missään ruuhkissa. Mul kyl selkä ja lavat aivan jumissa et tekis varmaan niiiiiin hyvää. PItäis soitella vähän hierojia läpi et kuka suostuu ottamaan viimesillään olevan asiakkaaksi :D

Hanzu; tehtiinkö sulle kokohieronta? Olitko kyljelläsi vai miten se onnistui? Pystyitkö rentoutuu yhtä hyvin kun jos ois mahallaan/selällään pötkötellyt?
 
Helou! Nyt on rahkapiirakka uunista otettu ja vähä maistrltu, loput pakkaseen :D
Mulla on muuten ollu hirvee mämmihimo, vaikken sitä yleenaä oo pääsiäisen aikoihin hirmusti syöny. Nyt oon varmaan sit senkin eestä vaniljakastikkeen kera :)

Meillä oli viime vkonloppuna petipuuhia rv 37 aikoihin, mut oli se jo aika tukalaa, varmasti molempien osalta ;) siinä mielessä ois roki hyvä, ku luin jostain että spermassa on samaa ainetta kuin jossain mitä annetaan synnärillä, jos pitää käynnistää. Että seksi oli sen artikkelin mukaan oikeeataan ainut asia, joka voi kotioloissa nopeuttaa synnytyksen alkua, mutta tiedä nyt tosta ja ei se lempiminen tän masun kans enää kovin nautinnollista oo :D mut toki läheisyyden kannalta ois hyvä asia♡

Mäkin oon välillä kattobu Marja Hintikka ohjelmaa, ja välillä en kyllä ollenkaan jaksa kattoo. Riippuu biistä aiheista ja vieraista, että kiinnostaako.

Ihanaa vloppuu kaikille!♡
 

Yhteistyössä