Huhtikuun hurmurit 2016 *maaliskuussa*

Mä käyn aina siellä polilla ja sieltä napsahtaa reilu 30 euron polimaksu.. Mutta meillä ei ole neuvolassa ultraa ja lääkäri käy vaan silloin tällöin. Ja siis lääkäri on perus neuvolalääkäri (eli yleislääkäri) polilla ne on naistentautien tms. lääkäreitä tai erikoistuva? Me kun asutaan perähikiällä eli vanhassa Nummi-Pusulassa :LOL:

Johtuiskohan siitä ja siitä ettei nämä mun sokerit pysy vaikka tekisin mitä. .. :confused:
 
Heissan! Mä tänään vähä huolestuin, kun oli alushousut kosteena ku heräsin :O ei auttanu ku soitella polille, että voiko se olla lapsivettä. Kävin sitten siellä otattamassa tikkuun näytteen ja negatiivinen tulos. Maha oli kans aamulla kuralla.
Sanoi kätilö, että nyt seurata tilannetta ja jos viel noin menee nii sit suoraan synnärille tilanne tarkasramaan, koska mulla on se streptokokki b positiivinen. Mulla on nyt valkovuodon mukana tully jotain limaakin, nii saapa ny nähä.

Jotenkin aamulla tuntui ku aattelin, että jos se onkin lapsivettä, että apua nytkö jo :D vaikka koko ajan onkin tuntunu 37+ jälkeen että oisin niiiin valmis synnyttymään :D täytyy ny vaa seurata. Ja kun tuo tikkukin näyttää vain sen hetkisen tuloksen, nii oisko sit tullu pissaa housuihin ettei oo pidätyskykyy enää tai ollu valkovuodin seaasa sitä pissaa, että housut oli nii kosteet. Eikä siis ollu sidettä.

Sydänkäyrää otettiin kans ja hyvin beibi tuntui liikkuvan ♡ vaikka itestä tuntuukin, että nykyisin liikkuu vähempi ku ennen, tietty tilaakaan ei oo enäö ni paljon. Ja tunnusteli kätilö sisälrä, nii sano että kyllä pää on alhaalla :)

Että tämmöstä :D
Anscu ja Pikkuinen 38+0
 
Mulla tuntuu olevan ihan normitila toi et alkkarit on märkänä vähän väliä... Oon pistänyt tän hikoilun piikkiin osan ja varmaan on vetistä valkovuotoa. Mä ihan oikeasti hikoilen ihan kamalasti ja ilmeisesti JOKA paikasta :unsure:
Ja normaalisti musta ei montaa hikipisaraa saa edes missään jumppatunnilla irti....

Meillä ainakin on neuvolassa ihan peruslääkäri joka on vielä kaikenlisäksi semmonen 50v mies... Onneksi mulla oli se alkuraskauen lääkäri niin et pääsin naapurikunnan neuvolaan jossa oli naislääkäri. Ne tutkimukset on muutenkin niin inhottavia ni vielä sit mieslääkäri... :eek: Kuulostan varmaan ihan siveyden sipulilta :cautious: Ja nytkään en joudu sille lääkärille kun mulla se äitiyspoliaika niin ei tuu lääkärikäyntiä enää sen päälle.

Täällä on vauvan liikeet enää semmosta möyrimistä ja tonne alaspäin tökkimistä. Potkuja ei enää satele, ei varmaan tyyppi mahdu niin jumppailee. Puolta vaihtaa sujuvasti ja muljuaa pyllyään tohon ylös. :rolleyes:

Mä joudun tyytymään säilykeananakseen, kun oon allerginen hedelmille niin tuoreena en sitä voi syödä :oops: Onneksi jollain merkillä oli ananasta omassa mehussaan niin ei tuu turhia kaloreita.

Mä olen miettinyt tota perhekerhoon menoa sitkun vauva on vähän kasvanut.. Mä oon vaan niin antisosiaalinen ja ahdistun uusista ihmisistä et en tiedä mitä siitä tulee.. Kuitenkin ois kiva et esikoinen sais jotain lapsikontaktia kun ei täällä maalla oo leikkikavereita kun naapurit on ikähaarukassa 70-90v.. Ehkä mä koitan vaan tsempata vaik jännitän uusia ihmisiä ja uusia tilanteita ihan karmeasti.
 
Anscu ikävä kun ei voi aina tietää mikä tarkoittaa mitäkin, mutta onneks voi aina käydä näytillä. (y) Oon ymmärtänyt että sikiön liikkeiden väheneminen voi olla yks synnytyksen lähestymisen merkki. Ja onhan sillä tosiaan vähemmän siellä tilaa. Mulla on tän flunssan, yskimisten ja niistämisten, aikana liikkunu ihan hurjasti tää beibi! Tai en tiiä onko flunssa siihen vaikuttanu mutta mojovat on liikkeet.

Muuten, laittelin tossa hoitopöytää ja lakanoita valmiiks vauvansänkyyn. Ootteko muuten muut laittaneet? :D Meillä on siis pinniksessä patja ja reunasuojukset ym. valmiina, mutta laitan vauvan siihen äitiyspakkauksen laatikkoon aluks, kun on niin pieni. Siitä mulla ois kysymys teille: Laitatteko vauvalle äitiyspakkauksen peiton esim. kaksinkerroin vai jonkun pienemmän viltin/huovan? Oon miettinyt jos kapalois vauvan sellaseen Ikean vauvanhuopaan ja sillä on vaatteet siellä alla, niin tarviiko se enää mitään peittoa siihen päälle nyt keväällä saatika kesällä?? Sittenpä sen tietty näkee niskasta kokeilemalla ym., mutta onko kokemuksia? Ja katsoo nyt miten se kapalointi sujuu. Vaunuunkin jo laitoin valmiiks taljan ja makuupussin. :D Pesänrakennusta pakko toteuttaa. :geek:
 
  • Tykkää
Reactions: anscu
Meidän "pienikokoinen" poika sai tänään rv 38+0 kokoarvioksi 3,3kg :love: ihan normaalikokoinen siis, osui juuri nätisti keskikäyrälle. Poika on vaan niin syvällä jo tuolla lantiossa, että vaikutti siksi pieneltä.

Muuten kaikki hyvin, verenpainetta tosin taas seurailen kotona ja verikokeetkin otettiin raskausmyrkytyksen poissulkemiseksi. Sisätutkimuksen tehnyt lääkäri epäili, että synnytys voisi olla piankin.. no, kuukauden päästä viimeistään :) aikamoiset olot tuo rupeama kävelyineen, seisoskeluineen ja sisätutkimuksineen sai kyllä aikaan, ei pysty oikein keskittymään tähän kirjoittamiseen..
 
Kiitti Pähkinäpuu, näinpä se on että mieluummin katsoo kuin katuu, eikä halua elää epätietoisuudessa kin kuitenkin niin tärkeästä asiasta kuin oma pieni on kysymys♡
Js joo, mäkin olen laittanu jo kaikki vslmiiksi, että ainut mikä puuttuu on se pikku nyytti! :D :)

Lily, heh, onpa tosiaan "pieni" teidän poju :D varmaan just ihanteellinen koko! :)voi sulla olla kyllä jo lähtö lähellä!♡ :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu
Olitko sä anscu saanut jonkun kokoarvion? :) kun kerta samoilla viikoilla ollaan. Vanhojen viestien selaaminen puhelimella on hankalaa, niin ajattelin kysyä ennemmin kuin lähteä etsimään :D

Mutta joo, pieni maha ei näköjään tarkoita yhtään mitään. Oli ihanaa saada varmistus siitä että poitsulla on kaikki hyvin. Olen niin paljon kuullut päivittelyä pienestä mahasta, että aloin jo melkein huolestua välillä kasvetaanko siellä normaalisti.
 
Lily: Joo ei se mahan koko kerro kyllä vauvan koosta mitään :) Mun tuttu sai vähän aikaa sitten kaksoset (molemmat vauvat n.3,2kg) ja sillä oli pienempi maha mitä mulla nyt..eikä tää omakaan masu mikään jätti ole! Toisilla se vaan uppoa tonne sisemmälle lantioon :)

Täälläkin on valmiiksi laitettuna kaikki, vauvan sänky pedattu jne... joutuu varmaan kohta tosta hoitopöydältä pölyjä pyyhkimään vaippapaketeista yms.. :D

Meillä päin muuten polimaksut 41,70€/kerta :eek: kallistui vuoden alusta..
 
Lily mikä sillä on se mitta ollut? Mullakin aika pieni masu, menee vähän alakäyrän yläpuolella. Toisaalta kun olen niin lyhyt, niin masu näyttää isommalta kuin onkaan :)

Anscu mulla myös viimeisen viikon aikana alkkatit ollut enemmän tai vähemmän märkinä... aamulla hulahtaa aina housut ihan märäksi :barefoot: Mutta eiköhän se ole sitä vetistä valkkaria niin kuin aina ennenkin mulla loppuraskaudesta. Edellisissä raskauksissa olen käynyt kerran kummassakin testauttamassa ja aina se on ollut valkkaria.

Se mua pelottaakin, miten tajuan jos lapsivettä alkaa tihkumaan, kun paikat on kosteat koko ajan..
 
Lily, mulla otettiin kokoarvio viimeksi tasan kaksi viikkoa sitten eli 36+0 ja silloin oli 2800 g ja sanottiin että heittoa voi olla + - 15% tosta painosta. Se oli siis ultralla. Että saapa nähä mikä ois ny arvio mutta mulla on ollu kans koko raskauden pieni maha, viime viikon maanantaina tai tiistaina oli neuvola ja siinä mun sf mitta oki 32. Kyllä muakin ailloin alkoo huolestuttamaan, että onko maha muka liian pieni ku jotku tututkin siitä sanoi, mutta kun ei se oikersti kero kyllä mitään vauvan koosta, ja normikäyrillä on menty koko ajan :)
Mun ima rakenne on sellainen, että pituutta on 174 cm ja varmaan lantiostakun tilaa löytyy, nii eihän se maha sikskään nii iso o. :)
 
AOS
Mulla auttaa parhaiten turvotukseen runsas vedenjuonti! Juon päivän aikana normaalisti n.3litraa, mutta mikäli oon syöny paljon suolasta, juon siihen ainakin yhden ekstralitran päälle :) Tällä oon pystyny pitää suurimmat turvotukset loitolla. Nykyisin turvotusta aiheuttaa lähinnä liikkumattomuus, kun ei enää hikijumppia pysty harrastaa!

Tuosta kokoarviosta tuli mieleeni, että onko muita, kelle ei olla tehty arvioita? Minulla oli viimeviikolla lääkärikäynti, jossa tutkittiin/ultrattiin kohdunsuun tilanne, mutta kokoarviosta ei ollut puhettakaan. Kertoi vain kohdunsuun pehmenneen, mutta muuten ei muutoksia. Käynti kesti n. 10min, kaikki kuulemma kunnossa :D Ihmettelin vain jälkikäteen, että mielestäni neuvolatätikin puhui kokoarvion tekemisestä viimeisellä lääkärikäynnillä..

Meillä myös vauva tulee nukkumaan äitiyspakkauksen laatikossa, jonka olen verhoillut :) Näin tykkäsin esikoisellakin. Pinnis tuntuisi liian avaralta vastasyntyneen nukkua!
Laatikon olen jo pedannut valmiiksi, ja kun kansi on päällä vielä, ei pääse lakanat pölyyntymään :D

Tänään 36+4 :)
 
Meillekkään ei oo tehty varsinaisesti tota kokoarvioo :) Viime viikolla lääkäri kahto kaikki paikat ja vähän ultras, mutta en saanu mitään muuta kokoarvioo, kun sf-mitan :D

Täällä on kaikki kyllä valmiina vauvaa varten :) Pinnasänkyä en oo laittanu vielä valmiiks. Patjat ja kaikki tämmöset on , mutta ne on vielä tuolla vaatekaapin ylhäällä. Äitiyspakkauksen oon laittanu silleen valmiiks, että kaikki lakanat yms on pestynä ja ottaa vaan kannen pois, nii siinä on valmiina kaikki :D Kun ajateltiin, että vauva nukkuu ekana äitiyspaukkauksessa ja se äippäpaukkaus on sitten pinniksessä :)

Käytiin tänään perhevalmennuksessa, missä puhuttiin seksuaalisuudesta. Tuli semmonen mieleen, että te kellä on jo enemmän lapsia niin miten kauan synntyksestä ootte sitten harrastanu seksiä? :D Ihan vaan uteliaisuutta kysyn :)
 
Pippuri: 4vk synnytyksestä meni ennen kun uskalsi ekaa kertaa yrittää, ja jälkivuotoa oli vielä siinäkin vaiheessa vähän (kesti 6vk) ja jännitti kyllä kuin ois neitsyt ollut :D kumia käytettiin, mistä en tykkää ollenkaan, mutta hyvin se meni,eikä sattunut ollenkaan..(välilihaa oli leikattu synnytyksessä ja tikkejä ollut) :) pitäis varmaan miettiä mikä ehkäisy ois sit synnytyksen jälkeen, yhdistelmäpillereitä ei vissiin imetyksen aikana voi käyttää, mut varmaan minipillierit ois jees..kun ei tuo kuminkäyttö oikein innosta.

Täällä ei ole mitään kokoarivoita, eikä lääkärikäyntiä loppuraskaudesta edes ensisynnyttäjille..soitellen sotaan vaan. Paitsi minä oon menossa pelkopolin kautta kokoarvioon vk 39-40, ettei anneta yli mennä ennen kuin koko tsekattu.
 
Täällä tänään siis myös viimeinen lääkäri. Ei tietoakaan kokoarviosta :rolleyes:
Näillä siis mennään...
Seksiä sitten kun jälkivuoto on loppunut. En nyt muista montako viikkoa siihen menee, miten kullakin... Mutta on se sit jännää! Tosiaan kuin eka kerta olis :D
Taas iltana ja taas mieli maassa :notworthy: mitä ihmettä tää tälläinen nyt on????
 
Nöösikkä mulla on ollut kans jotain ihme alakuloa. Tänään tuntuu että alkais kirkkaammalla mielellä päivä. :) Illalla on synnytyssairaalaankin tutustuminen! Se voi tämä kevätkin vaikuttaa joillakin mielialoihin sekä nämä hormonit. Tsemppiä! <3

Säälittää tuo koira kun se vain katselee ikkunasta ulos variksia. :( En oo päässyt käyttää sitä lenkillä tän flunssan ja osittain raskauden takia. Mies tekee niin pitkiä päiviä töissä ettei sekään paljon jaksa. Se on niin kiltti ja tyytyy vaan kaikkeen... Tulee sillekin äksöniä kun vauva tulee taloon. :D Mielenkiinnolla ootan miten suhtautuu, ainakin se tykkää lapsista hirveesti! Vauvat on varmaan mysteerisempiä, kun ne vaan rääkyy ja haisee. :giggle:

Jännä ettei kaikilla tehdä tuota kokoarviota. Mun lyhyys (n. 160 cm) saa tosiaan sf-mitan vähän suuremmaks (34) mutta silti vauva oli keskikäyrillä (2800 g).

Mulle muuten mies sanoi eilen, että on se hyvä kun tuo mammapalsta olemassa, ei miesten tarvi kuunnella kaikkea! :D:geek::cool:
 
Kokoarviota ei tehdä automaattisesti täälläkään päin Vantaata. Neuvola laittaa lähetteen sairaalaan jos on jotain epäilyttävää vauvan koossa tai lantiossa. Pelkopolilla kävin esikoisesta kerran eikä sielläkään tehty kokoarviota.

Seksiä oli n.2vk synnytyksestä. Jälkivuoto loppui jo n. viikko synnytyksestä joka on tosi nopeasti.. en myöskään revenny tai saanut tikkejä niin uskalsi senki puolesta.. kumia käskettiin käyttämään jälkitarkastukseen asti ja niin tehtiin. Kaverilla leikattiin väliliha, repesi pahasti ja jälkivuoto kesti tosi pitkään, hänellä meni pari kuukautta ennenkun pystyi ilman kipuja ja runsaiden tikkausten takia jäi pysyvästi kiristäväksi se välilihan alue eli edelleenkään ei tunnu normaalilta seksi, jotain arpikudostakin sisällä.
Sukulaisellani murtui lantio synnytyksessä ja oli pari kuukautta sairaalassa kun joutui opettelemaan uudestaan kävelemään. Se vielä tapahtui just ennen omaa synnytystä ja se kyllä pelästytti. SiitäKIN syystä pidän esikoisen päiväkotipaikan vielä jos tuleekin pitkä sairaala-aika niin miehen on palattava töihin ja esikoisen päiväkotiin
 
Mulla oli sf- mitta 28cm rv 33+4 ja siitä viikko vauvan painoarvio 2,3-2,4 kg ja keskikäyrällä meni. Mäkin olen lyhyt (158 cm), mutta mulla varmaan uppoaa kohtu lantioon/selkään tms? Tosta kyllä huomaa ettei ne sf mitat anna kun suuntaa antavan arvion vauvan koosta!

Seksiä harrastettiin esikoisen jälkeen n. 1 kk synnytyksestä. Silloin tuli 2 tikkiä. Kuopuksesta ei tullut repeämiä ja kokeiltiin ihan onnistuneesti 10 päivää synnytyksen jälkeen :LOL: Ei olla odotettu jälkivuodon loppumista, mulla kestää se aina ikuisuuden.. Ohjeeksi saatiin, että pitää käyttää kondomia (ehkäisemään tulehduksia) niin kauan kun vuoto kestää ja aloittaa saa heti kun siitä tuntuu ;)
 
Minusta tuo koko sf-mitta on yhtä tyhjän kanssa. Mulla se oli vkolla 35+ jotain 36cm ja silti vauva kasvaa keskikäyrän alapuolella useamman ultran mukaan.

Täällä alkoi eilen tulla limatulppaa, jota tuli sitten pitkin yötä. Muutama tujakka supistus tuli nukkumaan mennessä. Sitten loppuivat ja nukuin pitkästä aikaa yön suht hyvin!

Nyt ei kerkeä enempää, pitää lähteä viemään kissa eläinlääkäriin, kun oksentelee jo toista päivää :(

Huhtihapsukkainen 36+4
 
Kla
Huomenta!
Onpahan melkoinen yö takana. Juuri kun pääsin sanomasta että täällä nukutaan hyvin, niin eiköhän heti viimeyönä ollu hirveä hikoilu päällä. Muakin kiinnostaa mitä toi hikoilu oikein on? Ei oo ollut aiemmin.. Vauva piti eilen illalla sellaista myllerrystä ja punki itseään joka suuntaan, että alapää on ihan hellänä. Jännittää tän päiväinen neuvolalääkäri kun en nyt millään haluaisi mihinkään tutkimuksiin! Sattuu! :(

Pähkinäpuu ja Kevätkukkanen: Kiitos vinkistä, liityn siihen fb ryhmään.
Tästä viestiketjustahan voisi myös tehdä jossain vaiheessa fb ryhmän, jos jollain muullakin on halua sellaiseen? :)

Pähkinäpuu: Me saatetaan hyvinkin olla samaan aikaan synnyttämässä :) Löysin vielä lisää yhtäläisyyksiä, koska meillekin on lupailtu poikavauvaa :) Me asutaan Nummelassa, ette vaan tekin sattuisi asumaan? Unohdin aiemmin sanoa, että oon 26.v.
Ajattelin tänään keittää rintapumpun valmiiksi ja pakata mukaan sairaalakassiin. Tuttipullot keitän varmaan vasta vauvan synnyttyä. Meillä vauva nukkuu aluksi sängyn vieressä äitiyspakkauksen laatikossa, joka pitäisi lähipäivinä pedata valmiiksi. Haluaisin niin perhepedin, mutta en vaan uskalla, kun pelkäisin kokoajan ryttääväni vauvan. Samaa mieltä on mieskin ollut.
Kapalo toimi meillä esikoisen kanssa hyvin, ja rauhoitti itkuista vauvaa.
Mullakin on hirveä pesänrakennusvimma. Koko asunto on pitänyt siivota lattiasta kattoon ja kaikki ylimääräinen antaa pois/myydä kirpparilla. Onneksi meillä on lemmikkejä, niin en ihan ylihysteeriseksi voi ruveta ton siivoomisen ja puhtauden suhteen :D
Meidän koira on alle vuoden ikäinen rasavilli tapaus, ja jännittää kans miten se suhtautuu vauvaan..

Kevätkukkanen: Mekin saatetaan hyvässä lykyssä olla samoihin aikoihin synnyttämässä!
Mäkin mietin äiti-vauva-ryhmiin osallistumista. Mulla ei ole kavereita samassa tilanteessa, ja kun en tosiaan tunne vielä täältä meiltä päin ketään, niin en haluaisi jämähtää vauvan kanssa vaan kotiin. Mun äiti puhui myös avoimesta päiväkodista, jonne voisi vauvan kanssa mennä muutamaksi tunniksi viikossa. Oli mun kanssa käynyt sellaisessa ja kehui kovasti. Täällä meillä päin oli ainakin netistä nopeasti katsottuna yksi päiväkoti, jossa järjestetään tuollaista.
Oliko sun kuopuksen synnytys nopeampi kuin esikoisen?
Kuulostaa hurjalta nuo vauvan rytmihäiriöt! Mitä neuvolassa on niistä sanottu? Mistä ne voisivat johtua? Toivottavasti eivät ole mitään vakavaa!

Anismo: Toivottavasti ei nyt heti käy samalla tavalla kuin tuon nukkumisen kanssa, kun sanon ettei mulla oo vielä juuri ollut turvotuksia :D Kait sekin vähän riippuu henkilöstä, koska mä oon syönyt suolaa välillä aika reippaastikin ja liikkunut huonosti. Vettä tosin juon paljon, monta litraa päivässä. Öisin tulee yleensä kevyttä turvotusta naamaan, mutta se haihtuu aamukahvin jälkeen. Jalat tuntuu välillä tönköiltä suuren vatsan takia. Ehkä makaaminen istumisen sijasta vois välillä helpottaa turvotukseen ja jalkojen nostaminen aavistuksen muuta kehoa korkeammalle parantaa verenkiertoa.

SaNii: Huiman jännää jos teillä synnytys käynnistetään jo ensi viikolla! :)
Kait sitä voisi itsekin alkaa jo asennoitua että lähtö voi tulla milloin vaan..

Sadeyes: Oli kyllä samanoloista se lima kuin limatulpassa, jonka viimeksi bongasin. Nyt ei vaan ollut onneksi verta mukana.
Mulle on sopinut aika hyvin nestemäinen rautavalmiste floradix. Sen aloittamisen jälkeen on aina muutaman päivän huono olo, mutta sitten se menee ohi. Tabletteja en pysty syömään ollenkaan, koska se pahoinvointi ei vaan lakkaa.
Olis kamalaa joutua verensiirtoon! Viimeksi pyörryin synnytyksen jälkeen, mutta se saattoi johtua yhtä hyvin ilokaasusta kuin verenhukasta.

Hanzu89: Joo pitää kyllä pyytää kaikki apu ja tuki sairaalassa. Luin jostain että Lohja ois tosi imetysmyönteinen sairaala ja että siellä sais hyvin tukea. Sairaaloissakin on vissiin sen suhteen eroja. Esikoinen syntyi Naistenklinikalla ja siellä imetyksen tuki oli lähinnä kaalinlehtiä.
Miten raudan syöminen voi vaikuttaa vauvan keltaisuuteen? Tai onko siitä haittaa? :O

Lilylle tsemppiä ja toivottavasti raskausmyrkytys ei puhkea! Ihana kuulla että kaikki on pienellä kunnossa :)

Nöösikkä: Komppaan Pähkinäpuuta ja veikkaan että kevät ja hormoonit aiheuttaa alakuloa. Ja toki synnytyksen ja sen tuoman hurjan muutoksen läheneminen. Täällä maaliskuun ekat aurinkoiset ja lämpimät ilmat vaikutti niin että olin tosi kiukkuinen ja väsynyt :D

En oo vielä löytänyt imetysvaatteita.. En varmaankaan osta niitä uutena kuin vain ihan pakon edessä, koska ne on aika hintavia ja sit jos mulla se imetys ei taas onnistukaan. Ostan kyllä heti jos kirpparilla tulee imetysliivejä tai -paitoja vastaan.

Kohta neuvolaan!

T. Koala ja pikkuihana 35+5
 
Täälläkin viime yö meni harakoille.. kaks tuli jo yhen aikaan meidän sänkyyn kun olivat nähneet painajaisia, siitä seurasi ahdasta nukkua ja viime yö oli ensimmäinen kun minäkin hikoilin ku hullu, kai se kuuluu jotenkin asiaan :unsure::) Kävin kyllä eilen illalla kävelemässä reilun kilometrin lenkin ja olihan tuskaista mutta aattelin silti uhmata oloa ja käyä :D Ootan niin perjantain hierontaa, ja jos se ei auta ni maanantaita jolloin edessä käynnistys :LOL: Viime yönä näin jo unta että vauva otettiin leikkaamalla ja olin niin pettynyt kun haluaisin alakautta synnyttää, siinä se kirurgi vaan puukko kädessä seisoi ja kaiken lisäksi kaksi nuorimmaista oli kattomassa toimenpidettä :whistle:

KLA: Mulle neuvolassa sanottu että jos ihan loppuun asti syö rautaa niin voi olla vaikutusta sit vauvan keltasuuteen eli bilirubiiniarvoihin, ja jos ne vauvalla koholla niin joutuu sinivaloon. Mutta toisaalta jos äidillä hb matala ni mikä se pienempi paha, ehkäpä ne ammattilaiset ohjaa oikein?! :)

Mulla myös alakuloa välillä ja välillä taas niin iloinen ja pirteä mieli.. taidetaan olla samassa veneessä ;):ROFLMAO: välillä itkettää jotku ihan naurettavan pienet asiat.

Nyt pitäis lähtee antaa välipalaa ipanoille, sit hakemaan esikoinen eskarista ja Oulua kohti asioille ja kylästelemään, vielä kerkeää ennen ku vauveli syntyy (y) Illalla sit ulkosaunan lämmitykseen ja nauttimaan saunasta:love: Pitää ettiä näitä positiivisia asioita välillä ni ei tuu koko ajan valitettua, tää palsta on kyllä nii huippu juttu ni ei tartte miehelle koko ajan jostaki ruikuttaa :p
 
Kla Lohja on tosiaan hyvin imetysmyönteinen synnäri! Täysimetys prosentti yli 90% ja lisämaito pyritään antamaan ruiskun tai hörppyytyksen avulla jos tarvis.

Lohjalla on myös pari avointa pk:ta. Meiltä on sama matka Nummelaan ja Lohjan keskustaan, joten pitääpä tarkistaa myös Nummelan tarjonta :)

Esikoisen virallinen synnytyksen kesto oli 4 h., josta kipeitä supistuksia oli reilu puoli tuntia. En ehtinyt saamaan mitään kivunlievitystä, kun syntyi melkein heti kun päästiin sairaalaan. Kuopus käynnistettiin (myös rytmihäiriöitä) ja synnytyksen virallinen kesto vähän yli 3 h., josta kipeää teki 1 h.

Vauvan sydäntä on nyt ultrailtu aika paljon, juurikin kuopuksen sydänvian vuoksi. Lääkärit ovat onneksi sitä mieltä, että häiriö on hyvälaatuista eteisperäistä rytmihäiriöitä, josta ei ole vauvalle haittaa :love:
 

Yhteistyössä