Huhtikuun hurmurit 2016 *maaliskuussa*

Jee, supistuksia. Eilen illalla ja tänään aamuyöstä alkoi. Ehkä mä ens viikolla oon synnärillä :D Riitti kun käänsi kylkeä, että alkoi uudestaan :)
Jos nyt vihdoin pakkaisin loppuun sen sairaalakassin :D
 
Onnea Lily!! Ihanaa, kun vauvoja alkaa nyt syntyä :)

Mulla oli myös eilen tosi paljon supistuksia, oikeastaan klo 15-21.30 supisteli semmoista 3-5x tunnissa ihan napakasti. Jokainen supistus aiheuttaa hirveän paineen tuonne alas. Mutta sittenpä ne loppuivat ja nukuin yön ihan suht hyvin. Jotenkin on sellainen tunne, että ensiviikolla jossain vaiheessa tämä vois syntyä.. Maanantaina on se äitiyspolikäynti, sittenpä sitä kuulee onko kohdunsuulla enempää tapahtunut ja mikä mahtaa olla lääkärin suunnitelma, odotellaanko vai käynnistetäänkö.

Mulla on nyt parin päivän aikana alkanu nuo verenpaineet nousemaan. Lääkkeillä laskee kyllä aivan normaalitasolle, mutta ne ennen lääkettä-mittaukset näyttää koko ajan isompia ja isompia lukuja..

Kissa onneksi toipuu leikkauksesta kovaa vauhtia ja on äärimmäisen virkeä & hämmästyttää tuolla luottavaisuudellaan. Vaikka olen niin paljon sitä joutunut kiusaamaan lääkkeiden antamisten ja ruiskujuottamisten kanssa, niin toinen vaan kehrää ja puskee ja kiipeää syliin, kun sen luo menee. Vielä olisi 4 päivää eristystä jäljellä, sitten pääsee meidän muiden seuraan tuolta pesuhuoneesta.

Mulle ei ole radista huolimatta puhuttu missään mitään maidon pumppaamisesta. Mulla tulee tippoja aika reippaasti, ilman liivinsuojia ei pysty olemaan. Mutta jos vauva tarvii lisämaitoa, niin mulle ei ole väliä onko se omaa, jonkun luovuttamaa vai korviketta. Tuo radi mulla on pysynyt kyllä viimeviikot ihan näkymättömissä. Olen syönyt ihan mitä sattuu ja silti kaikki mittaustulokset on reippaasti alle rajojen.

Nyt jos lähtis tuota kissapotilasta paijaamaan, kun taas naukuu ikävissään. Tänään täälläkin sitten vauva on virallisesti täysiaikainen :)

T. Huhtihapsukkainen 37+0
 
Mää kävin sellaisella hierojalla joka hieroo paljon raskaana olevia, hieronta tapahtui penkillä ja sohvalla istuen ja hierontapöydällä kylkiasennossa, ja ehdottomasti nautin, niin ihanan raukee olo (y) lopuksi tuo hieroja paineli ja hieroi eri pisteitä jotka mahdollisesti laittaa synnytystä käyntiin, tai ainakin helpottavat sitte. Mutta en tiiä kuin paljo eri tyylejä hierojilla on.. Mutta itse kannatan, mukavampi mennä rentona ja letkeänä synnyttämään, mulla ainaki esikoiselta oli huomattavasti helpompi ja rennompi synnytys kun olin käyny kahdesti hieronnassa :D

Täällä Taas herätty virkeänä aamuun :ROFLMAO:... Eli ei muuta ku juhlavaatekaapille mekkoja kokeilemaan, häihin ilmeisesti lähdetään vaikka oon koko ajan aatellu ettei taideta päästä (n):LOL:

Ja ois vaikka mitä tapahtumia tuolla kylillä lapsillekin mutta eipä sitä joka paikkaan pääse yhtä aikaa :)

Täälläkin Ässät ollu kokeilussa mutta eipä noista isompaa hyötyä ainakaa vielä.. Mutta alkaa olla just semmonen että tuntuu hyvältä mutta yhtä aikaa niin kipeälle :oops:
 
Huomenta! Täälläkin herätty klo 6 ja alettu tiskaamaan kattiloita heti. :D Pian kävelylle! :geek: Oon aatellu että turha nyt himmailla ja makoilla, josko painovoima laittais vauvaa pikku hiljaa alaspäin. Vaikkei sen ihan vielä tosin tarvis tulla.

Mulla on ollut paljon sellasta paineen tunnetta alapäässä/kohdussa. Voimistuu ja sitten lakkaa. Mitähän se on?

Ja semmosta pistelyä välillä vasemmalla puolella ihan alhaalla / munasarjan kohdalla ehkä, mitähän se mahtaa olla...?
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ihan uus oire/juttu... Toissa ja viime yönä herään tunteeseen että kakka tulee housuun :ROFLMAO: sitten äkkiä vessaan ja ei ole edes hätä! Toissa yönä kerran ja viime yönä kolme kertaa. Pakosti siis tyyppi raivaa tietään alaspäin. Eihän toi muuta voi olla. Eipä ole tommoista aikaisemmissa ollut!
Miten musta, vanhasta konkarista on tullut nyt näin malttamaton? Illat menee synnytyskertomuksia lukiessa ja miettiessä että koska? Tulee kyllä pitkät loppu ajat jos en nyt rauhoitu :unsure::)
Tsemppiä kisuille ja mulle oireita ihmetteleville!!!
Nöösikkä
 
Moikka! Mulla on kans tota paineentunnetta alapäässä, eilen illakin sohvala monta kertaa paino tuonne alas ja sit nukkumaan mennessä. Ja sit kun nousee sohvalta/sängystä, niin alapää on "hellänä", eli sinne juilii. Varmaan vauvan pää painaa alaspäin tai jotain :)

Voi poloinen kisu Huhtihapsukkainen! Mullakin surku olo teidän puolesta, jos kisu joutuu eristyksissä muista olemaan. Se on rankkaa sekä kisulle että omistajalle. Muistan, miten poloisen näköosiä meidän kisut oli kun ne leikattiin ja piti olla se tötterö päässä, ettei nuole itseään ja tikit sula tai haava märehdi ennen aikojaan :O

Anscu ja Pikkuinen 38+4
 
Huomenta :)

Tsemppiä Huhtihapsukaisen kisulle. Toivottavasti paranee nopeasti :)

Montakohan vauvaa saadaan ens viikolla? :LOL::love:

Mullakin on muutaman kerran ollu nyt ollu, että tuntuu et kakkahätä on sitten kun menee vessaan nii ei tuu mitään :ROFLMAO::ROFLMAO:

Munki pitäs tänään leipoo jotaki pakkaseen, mutta en tiiä jaksaako. Jotenki on kauheen ahistunu/masentunu/vituttava olo, johtuu varmaan noista öistä, kun ei saa nukuttua. Mulla on mut oireena pohkeiden särky/pakotus/mikä onkaan. Alkaa n 1h päästä kun menee sänkyyn ja kestää n 2-3h. Viime yönä oli käytössä Ice Power, lentosukat ja jalat ylhäällä, hiukan vaan autto tuokin :(

No kait se on vaan pakko ruveta kohta siivoomaa ja pyykkiä pesemään :D
 
Täällähän alkaa olla monella jännät paikat :) Saa nähdä kuka meistä joilla oikeastikin huhtikuussa laskettuaika, ennättää ensin ;) listan pari ensimmäistähän ovat maaliskuisia. Mukava päästä lukemaan muutamia vauvauutisia ja toivottavasti myös synnytyskertomuksia..ja jännäillä että milloin oma vuoro sattuu kohdille.
 
Taidan olla ainut joka ei jännäkakka housussa odottele synnytystä? :D En itseasiassa edes ajattele koko asiaa, sit kun lähtö tulee niin sit mennään ja synnytetään ja siinä se.:ROFLMAO: Olo on hirveä ja koko viikko menny maatessa mutta sellasta se on. Ehkä jonkinlaista itsepuolustusta olla miettimättä/odottamatta synnytystä, kävis vaan aika pitkäksi ja alkais turhauttamaan. Tänään lopetan antibiotin syönnin koska huomenna poksuu 38+0 neuvolan laskujen mukaan.
Taidan jäädä nyt enemmän taustalle lukemaan teidän oloja ja katsomaan mihin ne johtaa ja milloin (y) Kirjoittelen kyllä välillä, keskiviikkona ehkä viimeinen neuvola, seuraava käynti on sitten lasketunajan jälkeen.
 
Jiihaa! Viime yönä pitkästä aikaa nukuin kolme tuntia putkeen! Kyllä se jo olossa tuntuu, että noinkin pitkä pätkä tuli unta palloon. Normisti se on sen max 2tuntia ja herätys.

Minäkin varasin keskiviikolle jotain hemmottelua, vyöhyketerapiaa. :D En ole koskaan kokeillut mutta nyt tarttee jotain rentoutumista.

Hyviä vointeja kaikille! Minä taidan käydä potkukelkan kans hangilla tänään. :D

Niittys 36+3
 
Sadeyes: en muistanutkaan siitä kirjottaa, lantion mitat oikein hyvät eli tällä hetkellä tuntuu siltä että haluaisin yrittää synnyttää perätilassa :) tosi vaikee päättää tollasta asiaa kun jotenki ei ajatellukaa sitä etteikö vauva kääntyis itekseen.. Kyllä mua silti jännittää tosi kovin kun miettii tota perätila hommaa mut se tuntuu ainakin nyt itelle paremmalta vaihtoehdolta. :)
 
Onnea Lily! :love:

Viikon 37 jälkeen ei lypsämiselle ole estellä ellei erikseen kielletä jostain syystä, voi provosoida supistuksia mut mitäpä se haittaa :)

Musta tuntui että B-rapun hommat edesauttoi mukavasti noiden ummetusongelmien kanssa! :poop:Mut nyt on alkanut tulla pientä pukamaa niin ei uskalla enää yrittää :confused: muuten kyl keski- ja loppuraskaudessa ollut haluja enemmän kuin normaalisti ei-preggona, asentovaikeuksista huolimatta. Ihanat hormonit :cool:
 
Isot onnittelut Lilyofthevalley pienokaisesta! :love: Minäkin mielellään synnytyskertomusta kuulisin. Sitten kun kerkeät vauvan nuuskuttelulta :love:

Tänne on tullut taas muutamassa päivässä pari sivua tekstiä :geek: Meni taas hetki kun sai ne selattua.

Tsemppiä teille jotka ootte jo lähellä laskettua aikaa viikoissa menossa! Malttaa malttaa :D

Minullakin alkoi viimein äitiysloma, eilinen oli eka virallinen mammalomapäivä :love: Parin päivän päästä olisi neuvolalääkäri ja kuulen kuinka päin tää meidän vauva nyt majailee. Luulen, että on saattanut kääntyä oikein päin, mutten oo kyllä yhtään varma. Toivotaan parasta. (y)

Vaimo ja vaavi rv 34+5
 
Kla
Huomenta!

Sadeyes tuo hammasjuttuhan kuulostaa ihan kidutukselta! Eikö ihan kaikki tulehdukset voi vaikuttaa vauvaankin? Ihan ihmeellistä touhua lääkäreiltä :( Eikö sulla antibiootit oo auttanut yhtään siihen hampaaseen? Apua kun lopetat nyt ne, niin ettei hammas vaan tulehtuisi pahemmin.. Toivottavasti saat hampaan pian pois!

Huhtihapsukkainen, silityksiä kisulle! Ja tsemppiä maanantain äitipolille! Jännää milloin käynnistyy/käynnistetään! :)

Täälläkin on alkanut nestettä kerääntymään, erityisesti kasvoihin :( Muutamia kipeitä supistuksia on ollut eilen ja toissapäivänä! Yksi ilta kirjoittelin taas huvikseni supistuksia ylös, niin oli 11kpl/h!!
Onko teillä vielä näin loppuraskaudesta ollut mitään mielitekoja? Mulla on limu. Ja saa ihan jatkuvaa kamppailua käydä itsensä kanssa, ettei sitä kovin paljoa joisi, kun se ei mitään terveellistä oo..

Eilen sain hommattua rintakumit. Onko teillä niiden käytöstä kokemuksia/neuvoja?

Hanzu89: Ihanalta kuulostaa hieronta! Mullekin kelpais! :) Sulla on huomenna tosi jännittävä päivä. Paljon onnea ja voimia mahdolliseen synnytykseen!

Pippuri123: Täällä vauva päätti viime tiistaina laskeutua aivan kiinni kohdunsuuhun, ja jos se tuntuu yhtään samalta, kuin kiinnittyminen, niin sitä ei voi kyllä olla huomaamatta! Tuntui kuin koko alakerta ois käyny tehosekoittimessa ja kokoajan sellainen olo kuin ois jalkapallo haarojen välissä :S Ei tuntunut kivalta. Vauva kuitenkin sit seuraavana yönä oli noussut ja olo on taas helpompi. Neuvolassa sanottiin, että tuskin tämä toinen kiinnittyykään, enkä muista että esikoinenkaan ois kiinnittynyt.

Pähkinäpuu: Onko sulla ollut vielä supistuksia? Mulla tuntuu supistukset paineena alakerrassa ja koko kohtu kovettuu. Ja kun vauva työntää päätään alaspäin ja möyrii, niin se tuntuu myös paineena ja muljumisena alavatsalla, kohdunsuulla, rakossa ja suolessa. Lisäsin sinut facebookiin! :)

Niittys: Vyöhyketerapia kuulostaa mielenkiintoiselta. Kerro sitten millaista oli! Oon jostain vauvalehdistä lukenut, että sitä on annettu vauvoillekin joidenkin vaivojen hoitoon ja oli joillain toiminutkin :)

Mulla tuli pe eka vanhempainraha. Kummastuttaa tuo 20 prosentin vero muutenkin pienestä tuesta.. Sain sen kyllä vaihdettua 14 prosenttiin, mutta kuitenkin. Joillainhan se vero voi olla jopa 25 prosenttia. Mulla on ollut niin pienet tulot, etten oo palkastakaan joutunut koskaan maksamaan yli 15 prosenttia. Aika vähällä saa kyllä pärjätä sen ajan, mitä kotona vauvan kanssa aikoo olla..

T. Koala ja pikkuihana 36+2
 
Huomenta :)

Täällä vähän parempi olo, kun eilen :D EIlen en sitten jaksanu siivouksen ja pyykin pesun jälkeen leipoo, niin tänään sitten päätettiin kaverin kanssa leipoa :)

Viime yö oli vähän parempi nukkua vaikka koski kaikkialle ja ne menkka jomotukset tuli eilen päivällä useaan kertaan! Luulin jo jossain vaiheessa, että nytkö tää syntyy :D

Mielitekoja mulla on babyporkkanat!! Syön niitä oikeesti tosi monta pussia viikossa =D Nyt on jostain syystä loppu raskaudesta kauheesti tehny mieli tupakkaa :confused: Mutta en oo polttanu enkä ajatellu alottaakaan uudelleen!

Hyvää ja aurinkoista sunnuntaita :)
 
  • Tykkää
Reactions: anscu
Helou ja hyvää palmusunnuntaita kaikille! :)
Täällä on alkanu rauhallinen sunnuntai-aamu, itseasiassa niin rauhallinen beibin liikkeiden suhteen, että piti alkaa ihan kellosta kattomaan tuleeko se 10 liikettä tuntiin! :O kyllä tää on yhtä huolejtimiata loppuun asti ja heti säikähtää jollei tunne niitä :( aatelin jo, että lähetäänkö heti aamusta käyrille, mutta tulihan niitä sit.

Eilen ei tuntunu niin paljo aitä painen tunnetta alapäässäkään ja alamahassa.

Tsempit Hanzulle huomiseen, jännät mutta ihanat paikat!:)

Ja niinpä, sapa nähä tuleeko ens viikolla vauvoja ja montako :)

Lily on mielessä ja aattelen, että miten mahtava varmaati sielllä omaa pikkuista jo hoitaa♡ :)

Nyt vien peitot ja tyynyt ulos tuulettumaan, kun kirpsakka pakkaskeli nii kuilee kaikki pöpöt. Eilen käytettiin matot pihalla ja siivottiin muutwn koti :)

Virpojille en oo hoksannu munia ostaa, ku aattelin että jos niitä ei käykkän un en tiiä onko yleensä käyny tääklä, kun viime vuonna vielä asuttiin ihan eri suunnilla. Ois voinu tietty pari suklaamunaa ainakin varuiksi ostaa, mut ei voi ny mitään... :) .

Anscu ja Pikkuinen 38+5
 
Kla: Facebook-lisäys huomattu! (y) Mä en oikein tiiä onko mun tuntemukset supistuksia. Eli iskee tietyin väliajoin etenkin iltaisin ihan kunnon paineentunne alas kohtuun, se tuntuu myös vähän vessahädältä. Ja kovettuu myös koko maha välillä. Ehkä ne on supistuksia? Viime yönä myös tuntui unenpöpperössä, että olis ollut pitkin yötä. Aamulla kun heräsin, niin tuntui kuin olis tehnyt vatsalihastreeniä. Mutta tosiaan, musta on jotenkin hankalaa kun en tiiä onko ne vai eikö oo. o_O Mulla myös taitaa olla aika korkea kipukynnys.

Kunhan tämä nuha tästä helpottuu kokonaan (liekö lähtee vasta synnytyksessä kun niin sitkeältä tuntuu :cautious:), niin ajattelin kans varata ajan hierontaan. Kosmetologillakin olis kiva käydä.

Meiltä löytyy kaapista joitain vanhoja kääresuklaita, saa kelvata jos tänne tulevat. :D Ihan tervetulleita kyllä ovat pikku noidat.

Pähkinäpuu 36+3
 
Täällä alkaa monilla olee jo tosi tosi lähellä synnytys :) Jännää!:)

Mä varaan sen hierojan varmaan vasta tonne parin viikon päähän kun rv37 on täynnä :) Jos nyt vaikka sattuisi et edistää synnytystä, mitä en kyllä omalla kohdalla usko! Mä veikkaan et mun lapset ei tuu ulos kun pakottamalla ;)

Eilen oli kyllä kipujen osalta taas kamala päivä :( Oltiin remonttiostoksilla niin ihan kauheita menkkajomoja ja viiltetyä alakerrassa.. Jatkui kotona eikä mennyt ohi vasta kun menin nukkuu. Yön nukuinkin tosi sikeesti ja hyvin onneksi!
Maha on laskeutunut vielä lisää ja mun omasta mielestä pää tuntuu alempana, et josko vauva ois menny taas alemmas ja siitä nää kivut johtuisi. Iskias on ainakin pahentunut ihan hirveesti :(
En tiedä miltä se vauvan kiinnittyminen mahtaa tuntua kun esikoinen ei koskaan sitä tehnyt vaan hänet vissiin kaivettiin ulos mun kylkiluiden välistä :D

Enää ei oo niin mielitekoja, onneksi! Söin varmaan pinaattikiintiöt jo täyteen ;)
Ananasta täytyy syödä hulluna ja tota vettä juoda. 2L taitaa olla maksimi mitä saan päivän aikana juotua.

Joku puhui limunjuonnista; älä huolehdi mulla on vakava pepsi maxd riippuvuus josta en pääse eroon :D Jos en ole tarkkana ni menisi 1,5L PÄIVÄSSÄ mut oon nyt yrittänyt vaihtaa veteen..
 
Onnea pikkuisesta Lily! :)
Jänniä aikoja eletään nyt jokainen (y)

Kovasti olisin itsekin valmis pääsemään tästä painavasta masusta eroon. Pitkään jalkeilla olon jälkeen pohkeet on kipeät ja iltaisin hieron niihin kylmägeeliä, samoin kuin joka ilta vasemmalle puolelle selkään/iskiakseen. Apua on onneksi ollut. Päänsärkyä toisinaan vaihtelevasti, tänään taas sellainen päivä, mutta voi johtua väsymyksestä. Oli v.loppuvieraita ja valvottuakin tuli. Pitää kuitenkin ottaa verenpainetta varuuksi.

Pääsiäinen lähestyy ja siivoja ajattelin ahkerasti tehdä, viikkojakin olisi sitten jo 38 täynnä :LOL: Koululaisella on jo torstai lomaa niin suunnitelmissa mennä hakemaan virpomisoksia valmiiksi ja kokkoakin tehdä viikolla. Täällä Etelä-Pohjanmaalla virvotaan vasta ensi lauantaina. Ruohot jo kasvamassa ja vähän kevättä laittanut isolle tuvan pöydälle :)
 
Mullahan ei ole RADIA, mutta rupesin nyt silti lypsää tuota maitoa. Aattelin jos pari kertaa päivässä pumppais. 50ml annoksina oon nyt pussittanu niitä pakkaseen, 3 pussillista on jo. :D Mulla irtoo se 50ml/kerta nyt :)

Katjuska rv 37+3
 
Pähkinäpuu: Kuulostaa harjoitussupistuksilta noi kohdun kovettumiset. Uskoa mua, sit kun oikeat supistukset alkaa, niin tiedät varmasti!! (y) vaikka olis korkea kipukynnys niin ne sattuu niin hemmetisti,ettei tartte arpoa että onko nää nyt vai ei. :D
 
Yritän tässä pienen kertomuksen kasata, kun vauva nukahti tissille. :love:

Tiistaina oli siis sisätutkimus, joka aloitti pikkuhiljaa supistelut. Keskiviikkona jo aiemmin vuotanut limatulppa alkoi punertaa ja iltaa kohti supistukset tihenivät ja säännöllistyivät aiheuttaen jo tuskanhikeä. Soitin synnärille ja heidän mielestään oli hyvä tulla näytille ja käyrille. Supistuksia piirtyi n. 7min välein, mutta kohdunsuulla ei ollut tapahtunut juurikaan muutosta tiistaista. Lähdimme kotiin vielä odottelemaan. Supistukset hieman taukosivat ja nukahdin muutamaksi tunniksi.

Torstai aamuyöllä klo 3 jälkeen heräsin jälleen supistuksiin. Lievittelin oloani kotikonstein ja päästin vielä miehen töihin, sillä en uskonut mitään tapahtuvan vielä. Muutamassa tunnissa olo olikin jo niin tukala, että tulimme sairaalaan. Tilanne kohdunsuulla oli edennyt ja pääsimme suoraan saliin. :) tässä kohtaa aloin vasta tajuta, että tässähän oikeasti synnytetään.

Avautumisvaihe oli pitkä, ja siihen meni koko päivä. Sinnittelin kipupiikeillä ja puudutteilla sekä ilokaasulla aina ponnistusvaiheeseen saakka. Ponnistusvaiheessa aloin olla niin loppu, että pyysin epiduraalin. Se oli toimiva ja sen laiton jälkeen menikin enää alle vartti, kun vauvamme viimein syntyi :love::love:

Sekä minä että vauva voimme hyvin ja odottelemme jo kovasti kotiinlähtöä. Imetys lähti käyntiin paremmin kuin osasin toivoakaan, ja se on aivan ihanaa. Käsiä tarvitsisin toisen parin lisää ja pyykkiä olemme ehtineet kerryttää jo järkyttävän määrän :D

Vauvaa voisin tuijotella ikuisuuksiin ja puhelin alkaa olla jo täynnä hänestä otettuja kuvia :D tulikohan nyt kaikki olennainen kerrottua, luulisin!
 

Yhteistyössä