Huhtikuun hurmurit 2016 *Marraskuussa*

Huomenta :)

Apua mua jännittää NIIIN kamalasti huominen! Mulla ois huomenna rakenneultra 8.45 apua apua apua! :D
Mitä siellä rakenneultrassa tehdään, muuta siis kun ultrataan? Ku tuohon lappuun oltiin laitettu, että vara aikaa 1-3 tuntia :eek:
 
Sadeyes: Mulle ei varmaan tuo teoria päde, että isompi mahdollisuus tulla samaa sukupuolta, koska on tässä mies vaihtunut välissä :D Minä en usko että enempää enää haluan lapsia, puolestaan mies varmasti haluaa.. mulla on kuitenkin sit jo se 2, hälle tää on ensimmäinen. En ole ikinä nähnyt itseäni monen pienen lapsen äitinä. Vaikka olenkin 7v ollut perhepäivähoitaja, niin olen kokoenut että neljän isomman lapsen kans on niin paljon helpompaa kuin sen yhden vauvan kans...tai sit kertonee jotain siitä että esikoinen oli todella vaativa vauva.

Pippuri: Mulla kesti rakenneultrakäynti 30min, eikä siellä mitään muuta tehty kuin ultrattiin se aika.

imetysliiveistä: Viime kerrasta oppineena,ja jos sama pitää paikkansa tällä kertaa..mulle sopivan kokoiset imetysliivit on sellaiset jotka on ostettu ihan viimeisllään raskaana,ja kupin sisään mahtuu mun oma nyrkki.. Nyt on menty B75:sta D80.. luoja tietää mikä se imetysliivien koko sit tulee olemaan..mut ei todella nyt vois ostaa käyttöön tulevia imetysliivejä :O
 
Viimeksi muokattu:
Pippuri mielenkiintoista, että vois 3h mennä :eek: Ei siellä ultrata kuin rakenteet, itelläni meni 20min..

Katjuska juu eihän tuo teoria sulla pädekkään ;) Mun täytyy ostaa ne imetysliivit vasta synnytyksen jälkeen.. koska viimekskin ne tissit räjähti sitten 2pv synnytyksen jälkeen uusiin ulottuvuuksiin. Sillon ne oli tätä kokoluokkaa mitä nää on jo nyt! :D
 
Pippuri: ei siellä muuta tehdä kuin ultrataan, mutta poleilla on aina varauduttava siihen että ajat voi olla myöhässä, ja jos ultrassa löytyykin jotain poikkeavaa niin yleensä pyydetään joku erikoislääkäri siihen sit katsomaan tarkemmin, siks pitää varata aikaa reilusti.

Tisseistä: mä oon aina luullut että isot rinnat kasvaa suhteessa vähemmän kuin pienet. No mun lähtökoko oli D/DD, rv11+ kävin ostaa uudet kokoa I, ja tän pikkukaupungin imetysliivivalikoimissa loppuu koot E/F tienoille.. En sit tiiä minkä kokoiset ostaisi ja mistä (n) Sen tiiän et maito kun nousee niin kuppi kasvaa vielä parilla kirjaimella. Ehkä sidon vaan lakanoilla tissit :)

Huomenna ru h19+5!! Maha näkyy viimein ja liikettä tuntuu vähän melkein joka päivä. Yks hiiva hoidettiin jo pois, tuntuu siltä että ehkä seuraava jo kehitteillä..
 
Pähkinäpuu Kyllä se vaan pitää paikkansa, ihan tieteellisten tutkimusten mukaan. Tässä juttua esim. vau.fi (tieteen kuvalehden tutkimus) "Parit, joilla on kaksi tai useampi samaa sukupuolta oleva lapsi, saavat muita pareja suuremmalla todennäköisyydellä samaa sukupuolta olevan lapsen myös seuraavalla kierroksella. Mitä useampi samaa sukupuolta oleva lapsi pariskunnalla on, sitä suuremmaksi kasvaa todennäköisyys saada taas samaa sukupuolta oleva lapsi. Seitsemän veljestä ei siis olekaan niin kovin epätavallinen sisarussarja."
 
Pähkinäpuu kyllä vain sukupuoleen vaikuttaa se millaista miehen sperma on ja se millaista se on, riippuu monesta asiasta mm elintavoista ja perimästä. ”Sukupuututkimus osoittaa, että todennäköisyys saada tyttöjä tai poikia on perittyä” http://www.terve.fi/raskaus-ja-odotus/miehen-perima-maaraa-lapsen-sukupuolen
Mutta myös mineraalitasot äidin veressä voi tehdä alttiimman joko XX tai XY-kromosomille. Ja onpa tämmönenkin tutkimus tehty, että aggressiiviset naiset suosii enempi poikasiittiöitä http://www.vau.fi/Yritamme-lasta/Raskaaksi-tulo-ja-seksi/Akapusseille-poikia/ :D

Silti se sukupuoli määräytyy suurimmaks osaks vaan sen miehen mukaan, eikä nainen siihen paljoa vaikuta.
 
Huomenta!
Ensimmäinen KUNNOLLA nukuttu yö pitkään aikaan! Eilen olikin aika hektinen päivä joten täytyy tänäänkin yrittää touhuta koko päivä ettei tarvis valvoa yötä :)

Liikkeet on täällä edelleen hentoisia, ehkä vähän nyt voimistuneet ja niitä on tullut enemmän :) Potkuja odotellessa!

Sukupuoli on meille ihan sama, veikkaan kylläkin toista poikaa. Mä en osaa mitään tyttöjen leikkejä enkä varmaan osaa ees pestä tyttövauvan pyllyä :D Jos onkin tyttö niin pääsempä shoppaamaan vaatteita, kun poika puettiin todella poikamaisesti niin ne vaatteet ei käy ;D

Mulla on se tukivyö myös,mut se aiheuttaa painetta alavatsalle vaikka ei ois edes tiukalla :eek: Mähän olen tästä selästä sairaslomalla en tiedä kuinka pitkään, mut täytyy yrittää noilla fyssarin ohjeilla ja pienellä liikunalla yrittää pitää selkä paremmassa kuosissa.

Mulla on se RU 14.12 ja kelaneuvola 22.12. En oo edes kerinnyt miettimään otetaanko sitä äitiyspakkausta vai ei!:D
 
Hellurei :)

Rakenneultra meni hyvin ja kaikki siellä näytti hyvältä :) Pikkunen ei vaan ensin halunnu tehdä yhteistyötä ja piti muutaman kerran asentoa vaihtaa, että saadaan kaikki hyvin katottua :D
Ja tyttölupas sieltä sitten tuli :)

Kirjottelen myöhemmin lisää, koska pitää lähteä ostoksille ja mummolassa käymään =D
 
Heii! :3 Vihdoinki löysin aktiivisen ketjun.. :) Eli mun esikoisen laskettu aika 12.4.. sattuu olemaan mun äidin ja sen miehen hääpäivä ;DD Ens viikolla rakenneultraan :3 Toivottavasti kaikki on hyvin ja sukupuoli näkyy.. :d
~ Anniiii(teenmama) rv 19+6
 
Juttelin muuten tuossa neuvolan terveydenhoitajan kanssa ja se suositteli kovasti influenssarokotusta aika hyvin perustein. Nyt on kuulemma ennustettu ärhäkkää influenssakautta, niin harkitsen vakavasti kyllä sen ottamista, vaikka skeptinen olenkin.
 
Pähkinäpuu niin on harvinaisia tapauksia missä miehellä on vain X tai Y siittiöitä, normaalisti miehellä on molempia. Mutta vaikka on molempia siittiöitä yhtä paljon niin perimä plus monta muuta seikkaa voi vaikuttaa siihen, että joku mies tekee sen seitsemän veljestä ja joku toinen seitsemän tyttöä. Ei nyt tarkotettukkaan, että olis mahdollisuus saada VAAN sitä yhtä sukupuolta. Esim miehet jotka tekee vahvasti poikalapsia voi saada seittemän veljeksen jälkeen sen tytönkin kun vaan kaikki sattuu osumaan kohdalleen sopivasti. :D En tiiä oliko tämäkään kovin selkee sepustus. :ROFLMAO:

ON: nyt oon alkanut heräämään herkästi yöllä sellasiinkin asioihin mistä ei paljon ääntä lähde, normaalisti nukun kun tukki (kerran en herännyt palohälyttimeen :whistle:).
Viikonloppuna heräsin myös siihen etten tuntenut jalkoja ollenkaan, olin kääntynyt selälleni unissaan.. tätä ongelmaa ei ollut kun istukka oli edessä.
 
Onko tietoa milloin alkaa äitiysloma? Olen nyt ensimmäistä kertaa raskaana ja töissä. KELA:n laskurin mukaan äitiysrahakausi alkaa miun kohdalla 11.3. ja jokin Kaksplussan laskurin mukaan äitiysloma alkaisi jo 9.3. Harkinnassa on talviloman ajankohta ja jäljellä olevien 4 kesälomapäivän pitäminen.

Tai no nyt vasta huomasin että, vaikka laitoin oikean lasketun aikani (17.4.), ilmoittaa laskuri La:ksi 14.4. eli luultavasti tuo kelan pvm on oikea.
 
Anismo, tarkista asia kelan sivuilta. Niissä laskureissa otetaan huomioon esim. pääsiäisen vapaat. Itse en meinannut tajuta, kun laskeskelin niitä päiviä, mutta olin unohtanut pääsiäisen kaksi vapaapäivää :) Kelaneuvolassa varmaankin voit tuosta jotain kysyä. Itse laskeskelin, että varmaan vielä ennen joulua mullakin tuo neuvola. Huomennamyös neuvolaan taas pyörähtämään, mukava kuulla taas sykkeet.

Nukkumisesta, mä oon vielä nukkunut osittain mahallaan. Toiseen rintaan hieman tuntuu, mutta kun saa hyvän asennon aseteltua, niin ei valittamista (y) Selällään en oo tottunut ikinä nukkumaan. Kylkiasennosta kyllä aina herään aamuisin. Nyt on tullut nukuttua viimeiset yöt oikein mukavasti; viime yönä en herännyt kertaakaan. Juhlimisen aihe heh!

Hiuksista, mulla on harventuneet hiukset tosi paljon (n) Kampaajakin jo varoitteli, etten sitten imetysaikana pelästy hiusten lähtöä, sillä nytkin jo tipahtelee niin paljon enemmän kuin aikaisemmin.

pumskeli rv 18+6
 
Joo kelan laskuriin luottaisin äitiysloman alkamisesta :)

Viimeyönä uni tuli joskus puoli 1 aikaan, kun piti vielä kolmesti käydä pissalla ennen nukahtamista, kun vauva potki mukavasti just rakkoon.. Sit heräsin 3 kertaa yöllä pissalle, ja herätyskello soi 6.20...haukotus! Kamalia painajaisia nään nykyisin harva se yö..ennen raskautta en juuri koskaan.
-Katjuska rv 20+5
 
Huomenta :)

Mulla on kyllä niin hyvät fiilikset eilisen ultran jäljiltä :love: Ei siellä mennä meilläkään, kun joku ehkä 30min. Yhdessä vaiheessa pikkunen ei suostunu yhteistyöhön, niin piti muutella asentoo ja kaikkee :ROFLMAO:

Monet luuli, että meille tulis poika ja yllättyivät, kun kerrottiin, että tyttöö lupailivat :D Nyt sitten pääse sinne shoppailemaan :sneaky:

Minä oon ihan hyvin pystyny nukkumaan vaikka millasissa asennoissa, ainakin vielä:LOL:
 
Perjantaina ois rakenneultra ja voi hitsi kun jännääkin! Kumpi tulee? Onko kaikki hyvin? Liikkeitä en ole pahemmin tuntenut nyt reiluun viikkoon, mutta viime yönä kun en pahemmin unta saanut tuli semmonen äkkinäinen pissahätä joten joku se monotti rakkoon :) Kuitenkin, olen sellainen stressi-Erkki aina kaiken suhteen joten jännään nyt vain onko vaavilla kaikki hyvin. Mieskin näillä näppäimin pääsee ultraan mukaan.

Hankinnoista: Meidän parille tutulle syntyi alkuvuodesta vauvat joten he ovat jo antaneet meille todella paljon vaatteita jotka ovat pieneksi jääneet. Myös pari hoitoalustaa löytyy. Vaatteet ovat aika selvästi poikavaatteita suurin osa, joten jos tyttölupaus tulee niin alkaa tyttöshoppailut. Vaunut+kaukalot jne ostetaan ensi vuoden puolella ja tammi-helmikuussa tehdään ikea reissu josta ostan lakanat, pyyhkeet ja muut huonekalut. Pinnasänky on jo tiedossa, siihen pitää vain uusi patja ikeasta hakea. :) Hoitopöytää meille ei tule, koska on niin hyviä ns. turhia tasoja jo joihin saadaan kasattua hoitoalusta ja kipot.

Viikonloppuna oli kahdet pikkujoulut. Perjantaina firman, joista hilpasin puoli kymmenen jo kotiin kun en jaksanut sitä kännäämistä. Lauantaina mentiin kahden ystäväpariskunnan kanssa mökille rentoutumaan, syömään, saunomaan ja miehet hiukan jouluolusiakin kumosi. Oli kyllä niin nättiä kun lunta alkoi kunnolla satamaan ja koko maisema ihanan valkoinen. Ei jännittänyt ihan niin paljoa öisillä pissireissuilla huussille kun maa oli valkoinen ja valaistu. Koirakin tykkäsi menosta, itseasiassa niin paljon ettei eilen lenkit maistunut kun oltiin niin väsyneitä :LOL:

Nukahtamisen kanssa mulla on taas ihan hirveitä ongelmia. Mökilläkin hyörein viiteen asti aamulla ja kuitenkin herään aikaisin joten olen ihan naatti koko ajan. Tänäänkin heräsin miehen töihin lähtöön ennen kuutta vaikka uni tulikin vasta yhden aikaan. Mietinkin liittyykö se nyt tähän raskauteen ja varsinkin tähän hikoiluun joka on öisin ottanut vallan. Mies valittaa että makkarissa on kylmä ja itsellä vain ohkainen yökkäri ja valitan kuumuutta.

Uusia rintsikoita lähti taas tilaukseen joten täällä jännätään myös että lakanallako nämä kiedon vauvan synnyttyä :D E-kuppi tekee nyt tiukkaa, joten tilasin isompia kun löysin tarjouksesta. Painoa tullut kuitenkin vain 4.5kg yhteensä lisää ja huomenna kuitenkin puoli väli rikottu!

Mulla alkaa äippäloma 7.3. Pidän talviloman varmaan jo joulu-tammikuussa pois. Kollegalla pitämättömiä lomia kauhea kasa joten hänen kanssaan sovittiin että pitää mahdollisimman paljon niitä pois ennen kuin tuuraajani saapuu.
 
Nukkumisesta: Välillä herään siihen että oon ihan kellahtanut mahalleen ja vihloo. Onneksi kroppa herättää. Mutta saattoi tuo vihlominen (siis jonkinkaltaiset liitoskivut) olla sattumalta samanaikaista. Muutenkin heräilen joihinkin kolotuksiin ja jostain syystä aamuneljän aikaan ihan itsestään.

Kivuista: Alaselkä on edelleen kipeä, välillä ihan kauheen kipee! Onkohan iskiaskipu, kun heijastuu pakaraan (?). Vasen puoli nimenomaan, ja se puoli on aina ollut vähän heikko. Lievästi virheelinen asento lantiossa, mitä ei huomaa mutta sen tuntee ylimääräisessä rasituksessa niin kuin nyt. Odottelen toisenlaista tukivyötä postista, kun se Anita puristi ikävästi.

Olipa valitusta. Onnea hyvistä ultrauutisista! Ens maanantaina päästään me. Joululomaan enää 3,5 viikkoa. Ah! Sitten enää vajaa pari kuukautta rykäsyä, hiihtoloma ja äitiyslomalle :barefoot::whistle::giggle::LOL::love:
 
Pähkinäpuu: Kuulostaa kyllä iskiakselta. Mulla on välilevynpullistuma joka silloin tällöin itsestään ilmoittelee, varsinkin nyt ja oikea pakara välillä ihan tulessa ja heijastelee kivut varpaisiin asti. Mulla on käytössä nyt Anitan tukivyö mutta meinasin ostaa vielä loppuraskautta varten uuden ja tukevamman. Kevyet kävelylenkit ovat hyviä vaikka välillä tuntuisikin keljulta. Mulla ennen raskautta oli yksi ns. jumppaohje. Lattialle makuulle ja jalat esim sohvalle. Otat lantiosta kiinni ja työnnät. Pidät siinä aina hetken ennen kuin vapautat :) Olen nyt sängyssä tehnyt näitä (nostanut jalkarahin sängylle), kun tuntuu hiukan kömpelöltä tuo lattialta nouseminen :LOL: Äitiysjoogassakin meillä on yksi about samanlainen liike josta heti sanottiin että on hyvä liitoskipuja ja iskiasvaivoja varten :)
 
Minulla oli tänään kauan odotettu rakenneultra. Reilu 30min siellä meni, kaikki kuulosti olevan hyvin. Ja meille on nyt sitten tulossa poika :) Meillähän on ennestään poika, tyttö, tyttö ja poika, eikä sukupuolesta nyt ollut minkään sortin toiveitta, molemma aivan yhtä odotettuja. Jotenkin on kuitenkin kiva tietää, vauva muuttui heti jotenkin "todellisemmaksi", kun tietää yhden oleellisen yksityiskohdan hänestä.

Nukkuminen on tosi vaihtehtelevaa täällä. Mahallaan en ole pystynyt nukkumaan rv 7 jälkeen, silloin jo tuli tosi voimakas ja inhottava paineentunne, jos yritti. Koska yleensä nukun aina mahallaan, niin onhan se vähän vaikeaa löytää kunnon asentoa. Kyljellään pääasiassa nukun, joskus herään selältään, mutta siinä tulee kyllä sitten huono olo.

Äitiysloma minulla alkaa 3.3. ja tosiaan Kelan laskuriin siinä kannattaa luottaa. Mulla ei ole pitämättömiä lomapäiviä, pidin kaikki syksyllä pois. Joulun aikana kuitenkin tulee ylimääräisiä vapaita ja tarvittaessa voin ottaa pari päivää palkatona alkuvuodesta, jos kaipaan hengähdystaukoa.

Iskias vaivaa täälläkin, pahimmillaan kipu säteilee vasemmasta pakarasta pohkeeseen ja aina jalkapohjaan asti. Inhottava vaiva, mutta kyllä tuon kestää, kun ei kipu jatkuvaa ole. Muuten olo on tosi mainio. Ihan selkeästi oloa helpottaa se, ettei painoa ole tullut laisinkaan. Mulla kun se lähtöpaino oli jo aika hurja..

Meillä on jonkin verran vauvalle vaatteita, osa on ihan vaaleanpunaisiakin. Aion käyttää nekin pojalla, ei vastasyntynyt vielä tajua asiaa protestoida ;) Oikeastaan meillä ei tarvi vaatepuolelta varmaan ostaa mitään, kun kuitenkin otan äitiyspakkauksen ja kokemuksesta tiedän, että sukulaisilta saa sitten lahjaksi kaikkea ihanaa, kun vauva syntyy.
 
Meillä ei mennyt ihan putkeen ultra. Muuten rakenteet kunnossa ja sukupuolikin näkyi, mutta näkyi sitten muutakin - aivoissa nestekysta, joka pitäisi olla harmiton, mutta voi myös joskus olla merkki kromosomihäiriöstä, meillä ei kyllä ole muita riskitekijöitä mutta säikähdettiin silti. Minä vedin raskauskilarit ja vaadin uuden ajan erikoislääkärille, saatiin ensi viikoksi. Katsotaan mitä siellä sanotaan.. Äkkiä sitä vetäistään matto alta heti kun yhtään alkaa luottaa siihen että kaikki voisikin mennä hyvin :( jos lääkäri näkee aihetta lapsivesipunktioon niin mennään, muuten täytyy vaan odottaa seuraavaa kontrollia ja toivoa että se häviää itsestään, niinkuin harmittoman kuuluisi..
 
Mullakin on vielä käyttämättömiä lomapäiviä 8, mutta en aio niitä käyttää pois ennen mammalomaa..ne voi jättää sästövapaaksi äitiysloman jälkeen pidettäväksi, niin on sitten nuo vanhat lomat&uusia lomia 28pv, niin saa vielä hetken olla oman kans kotona,ennen kuin seuraksi tulee 3 muuta lasta hoitoon. Vähän ollut esimiehen kans jo puhetta että yritän sinnitellä tonne tammikuulle töissä ja sit haen sairaslomaa loppuajaksi, se kun kuitenkin on palkallista. Ei ole kauhean realististista edes yrittää olla loppuun asti töissä hoitaen neljää alle 4v.

Irith Voi ei <3 toivotaan että se on harmiton ja katoaa itsestään!

-Katjuska rv 20+6
 

Yhteistyössä