Huhtikuun hurmurit 2016 *Marraskuussa*

Huomenta :)

Täällä kärsittiin eilen ihan kauheesta migreenistä ja vieläkin on pää vähän kipee eilisestä :/

Onnea kaikille hyvitä ultrakuulimisista ja tervetuloa uudet :)

Minä oon sanonu miehelle, että toinen varmaan sitten joutuu hiukan maanantaina pettymään siihen sukupuoleen. Minä haluaisin sen tytön ja mies pojan :ROFLMAO: Mutta veikkaan, että miehelle se ois enempi sulatteleminen jos me saadaan tyttö, mutta loppujen lopuks oli kumpi vaan, kunhan on terve. Se on molemmille tärkeetä :)

EIlen oli pikkunen kyllä liikuskeli ihan kunnolla. Tuntu koko illan, että elohiiri ois mahassa :ROFLMAO:
 
Heips! Voi kauheeta Katjuska87, onneksi selvisitte pelkällä säikähdyksellä!! Teillä oli kyllä onneq matkassa! Kyllähän tollanen pelästyttää ja kun nuo liukkaat kelit just on niin niin petollisia, mut onneks ei käyny pahemmin♡

Ja tervetuloa uudet! :)
Mä oon tällä viikolla vähä startannu täällä uudella paikkakunnalla keikkatyötä :)
Beibi liikuskelee aikas paljon ja se on ihanaa :love:
Mulle maistuu ruoka vähä liiankin hyvin, tuntuu että jatkuvasti ois nälkä. Hedelmiä menee aika reippaasti ja yritän syödä muutenkin nyt mahdollisimman terveellistä ja ravinteikasta ruokaa. Herkkuhimot vaan välillä äityy kovaksi ja ny tekis mieli salmiakkii! :X3: eilen oli ihan hillitön väsymys:sleep:
Kivaa päivää kaikille! :)
 
Hola!

Meksikosta kotiuduttu ja neuvolassa käyty. Matkasta selvisin kunnialla vaikkakin jälkimmäinen viikko meni turistiripulin kanssa. Nyt on jo parempi. Neuvolassa kaikki ok. Toukan syke oli yli 140. Influenssarokotteenkin otin samalla. Tämä viikko kotona ja ensi viikoksi lähden kertausharjoituksiin...

Onnea poika- ja tyttölupauksista niitä saaneille ja tervetuloa uudet mukaan.

Yöhikoilusta: Raskauden alussa mulla oli älytöntä yöhikoilua, mutta nyt ei ole enää mitään.

Puutumisesta: jalat meinaa kyllä välillä istuessa puutua, mutta käsissä ei ole ollut puutumista havaittavissa.

Napa on alkanut pikku hiljaa työntymään ulospäin muttei vielä aivan kokonaan.

Linea negrasta: Ei oo tullut näkyviin. Kahdella edellisellä kyllä näkyi ja olivat poikia. Pitäisköhän tästä päätellä jotain?? No 1.12. on rakenneultra, joten siellä varmaan selviää.

Spinaalisärystä: Mulle tuli toisen jälkeen, kun oli ollut epiduraalipuudutus, mutta päänsärky tosiaan katosi aivan saman tien kun saivat veripaikan laitettua. Kammoa epiduraalista ei silti jäänyt.

Synnytystavasta: Alatiesynnytys tietysti ykkösvaihtoehto. Mikäli kuitenkin toukka on perätilassa, niin en halua että käännetään mahan päältä, koska se jos mikä tuntui kakkosen kohdalla todella kamalalta. Siinä tilanteessa haluaisin sitten sektion.

Toukka16 19+3
 
Moikka!
Ultrassa käyty ja prinsessalla kaikki hyvin, painoa 356g :) vastasi muutaman päivän pienempää niinku aiemmassakin ultrassa, mutta la edelleen sama. Tarkkailivat erityisen tarkkaan sydäntä ku sillon jäin kiinni seulois vaik ei sit ollukaa mitään, mut kaikki hyvin onneks <3

Linea negra tullut molemmista tosin nyt ei viel kovin tumma, molemmat tyttöjä ja molemmat viivat jatkunu navan yläpuolelle saakka :)
 
  • Tykkää
Reactions: vaimo85
Heips!
Tervetuloa uusille! :)
Katjuska87 kuulosti kyllä hurjalta tuo sinulle auton kanssa tapahtunut ja varmasti säikäytti. Onneksi ei nyt pahempaa sattunut. Auton kanssa pitää kyllä olla niin varovainen näillä keleillä. Itsekin tykkään ajaa mielummin päiväsaikaan jos tarvitsee pidemmälle lähteä.

Pippurin linkittämän testin mukaan puoliksi menisi kumpaakin sukupuolta. Itsellä ollut poikaolo, mutta jotenkin nyt ei vaan tiedä kumpi siellä masussa asustaa. Vähän sekavat merkit kuitenkin. Pahoinvointia mulla oli pojasta enemmän kuin tytöstä jo aiemmissa raskauksissa, ettei senkään perusteella voi aavistaa. Viikon päästä ehkä tietää enemmän kun on RU :)

Synnytyksestä: Vähän etukäteen jännittää. Synnytykset kuitenkin on aina erilaisia ja oikein millään etukäteen ajatellulla kaavalla ei sitten lopulta mennä. Mulle tulee äitipolille synnytystapa-arvio oman paikkakunnan nvla-lääkäri käynnin sijaan loppupuolella raskautta. Lähtevät ensisijaisesti siitä, että alatiesynnytys olisi vaihtoehto.
Ensimmäinen raskaus oli kaksiviikkoa yliaikainen ja käynnistetty. Olin ammeessa ja sain epiduraalin. 9h paikka kesti synnytys.
Toinen raskaus meni 12pv yliaikaiseksi. Kun oli 10pv yli niin alkoi tihutella limatulppaa ja parin päivän päästä supistelut ja lapsiveden meno kotona, jonka myötä lähdettiin kohti sairaalaa. Siellä kerittiin olla tunti kun poika syntyi. Juuri hoitajien vuoronvaihtoaikaan... 3,5 h kesti synnytys kokonaisuudessaan. Mitään kivunlievitystä en saanut. Ilokaasua en halunnut vaikka sitä tarjottiin. En vain osaa sitä siinä tilanteessa ottaa, kun jotain jo tapahtuu :LOL: Siinä autettiin lopuksi imukupeilla, kun vauvalta oli sydänäänet laskemassa. Sen takia tuo synnytystapa-arvio käynti tulee eteen.
Ehkä nytkin menen sillä periaatteella, että mitä tarjottaisiin jos vielä voi jotain antaa ja mahdollisimman luomuna.

Flunssaa taas meinaa pukata. Nyt pari yötä ollut ihan tukossa ja yskittää lima kurkussa. Justiin ehdin olla pari viikkoa terveenä ja taas... No, näillä mennään!
 
mula tänään toipumista vatsataudista, järkyttävä oksentamine ja ripulointi vei olon heikoks, meinasin jopa pyörtyä pariin kertaan, nyt on jo parempi olo mut väsyny.
synytyksestä mua ei pelota mä hlua synnyttää normaalisti kuten aikasemmatki ja mä oon ilmassu lääkäreille etten mä halua leikkusta ellei ole pakko, otan puudutuksen jos vaan kerkeen sen saamaan, mulla on sen verran nopeet synnytykset ettei välttämättä kerkee sitä saamaan enne vauvan syntymistä,
tyttö liikkuu taas hyvin paljon, saa nähä onko syntymän jälkeen yhtä vilkas :)
nostremame rv20+0
 
Tervetuloa Caroline55, kerrotko vielä lasketunajan, niin saan lisättyä sinut oikeaan kohtaan listaa.
Joko Sadeyes on alkanut toipua järkytyksestä? Minä toivoin esikoisesta aikanaan poikaa..ja sen sain. Tällä kertaa oli pieni haave alkuun tytöstä, mutta pikkuhiljaa poikaolo vahvistui niin voimakkaaksi, että olisin ollut vähän pettynyt jos siellä olisikin ollut tyttö, ihan vain sen takia, että miten oma vaisto olisi voinut pettää niin pahasti. Toisaalta mun esikoinen on niin hurmaava tapaus, että tuntuu ihanalle vaan saada mahdollisesti toinen samanlainen. :) Olen äitinä enemmän sellainen poikalapsien kasvattaja, tietenkin olis ollut mielenkiintoista kokeilla sitä tytön äitinä oloa myös! :)
 
Tervetuloa uudet.
Hyviä ultra kuulumisia myös oli.

Musta tuntuu että on vielä niin kamalan pitkä aika siihen mun rakenneultraan. Ei malttaisi odottaa.

Sainpa sitten sen hiivatulehduksen. Arvasin jotenkin tämän. Toivotaaan että menisi tällä nyt ohi ja ei tarvisi enempää sitä miettiä. Maanantaina vien uuden pissa näytteen ja keskiviikkona soittelen tuloksista. Viimeksikin meni kauvemmin kun määrittelevät onko siellä sitä samaa bakteeria.

Mulla alkanut olla kovia liitos kipuja ja selkä kipuja. Toivotaan että nopeeta helpottais, mutta se on vaan toiveissa. Toi tukivyö mikä mulla on niin jotenkin ärsyttää selkää paljon enemmän sitten kun ei käytä sitä. Musta sen kanssa on kamalan hankala istua. Sen takia en tykkää sitä koko aikaa käyttää. Sitten tuntuu että hartijat on koko ajan jumissa. Ihan kamalaa kun sen takia koko ajan päätä särkee. Sellainen pikkuinen särky on jotenkin todella rasittavaa.

Ruokahimo, mulla on ollut hirvee himo etikkakurkkuihin. Mä oon nyt kaksi kertaa niitä itse tehnyt. Oudointa tässä on se että mä vältän yleensä kaikki tuotteita mitkä maistuu liikaa etikalle. Noita voisin syödä vaikka kuinka. Onko muilla jotain itselleen erikoisia ruokahimoja?

Olen nyt alkanut vähätellen enemmän tuntemaan niitä liikkeitä. Odottelen jännityksellä että milloin tulee oikein kunnon liikkeitä.

Laitan tänään taas poksumisen kunniaksi kuvaa mahasta.

Norappi ja pikkukakkonen 17+0
 
Huomenta ja hyvää alkavaa viikonloppua :)

Mulle ei oo kukaan maininnu neuvolassa tosta rokotteesta, no seuraava neuvola on sitten 8.12. Onko muuten miten nopeesti sen rakenneultran jälkeen sitten se kelaneuvola ? :) Tietysti eri paikkakunnilla menee varmaan eri järjestyksessä jutut tai jtoaki semmosta :D

Mulle on tullu ruokahimoina joku suolanen ja suolakurkut varsinki! Yleensä oon enemmän ollu makean perään, mutta nyt tekee enemmän mieli kaikkee suolasta :D
 
Pippuri Joo kyl se seuraava neuvola kun vk 22 on täynnä, niin on se kelaneuvola aina, sitähän pitää sit töihin ilmoittaa 2 kuukautta ennen vapaalle jääntiä..eli esim. kun mulla alkaa äitiysvapaa 1.3. niin mun täytyy tän vuoden loppuun ilmoittaa työnantajalle ja laittaa ne äippälomapaperit kuntoon.. eli jos tuo jäis tammikuun neuvola-asiaksi, niin olisin auttamatta liian myöhässä.. Mulla nyt työnantaja tietää kyllä,että olen vapaalle jäämässä, mutta se paperi täytyy täyttää ja raskaustodistus näyttää pomolle ennen vuoden loppua :)
 
Katjuska kiitos kysymästä. :) Fiilis on jo ihan ok. Mä en näe itseäni "poikien äitinä", suurin syy varmaan se, että olen vauvasta asti asunut ja elänyt äitini kanssa kahdestaan. Ei siis isää tai veljiä. Toinen on se, että KAIKKI tuntemani pojat ovat todella rämäpäitä ja hankalia, niin myös tämä mun esikoinen. Tosin tytöt on teineinä sitten taas hankalampia. Onneks nyt jo alkanut rauhoittumaan. Tottakai hän on ihana, mutta pelottaa jos tämä toinenkin on yhtä ylivilkas ja rikkoo asunnosta ikkunat, läppärin, tabletin, yrittää sytyttää tulipaloja jne kuten esikoinen on tehnyt... :oops: Edelleen rikkoo tahallaan esim kaikki lelut joten en oikein mitään leluja voi ostaa hänelle. Mun on myös todella hankala leikkiä hänen kanssaan kaivinkoneilla, työkoneilla ja autoilla ja ne on oikeastaan ainoat millä esikoinen haluaa leikkiä, vaikka nekin on kaikki rikottu. :cautious: Nyt vaan kunnon psyykkaus, että tod näk on yhtä vaikeat ekat vuodet tiedossa tämänkin kanssa. Tai sitten tästä tulee sukumme ja lähipiirini ensimmäinen kiltti ja rauhallinen poika. :sneaky: Rakastan mä häntä silti. :) Ja tota miestä kun kattoo niin kyllä siitä näkee päällepäin jo, että jos 7lasta tehtäs niin ne olis 7veljestä. Ei toivoakaan tuon geeneillä ja teston määrällä, että tyttöjä olis tiedossa... :D

Kaikki tyttöoireet ja poikaoireetkin voi heittää romukoppaan muiden urbaanilegendojen joukkoon. :ROFLMAO: Poika on masussa ja silti himottaa kaikki makea, maha on kuin leveä uimarengas, iho on finnejä täynnä, linea negra on tisseihin asti, vauvan sykkeet korkeammat. Kaikki on erilailla kun esikoisesta oli. Myös kiinalainen kalenteri ja sormustesti näyttivät että tyttö on tulossa. :rolleyes: Hevonhumppaa ja höpöhöpö juttuja....
 
Sadeyes Jospa sieltä tulis tosiaan sellainen rauhallisempi kaveri, kun raskausaikakin ollut noin erilainen.. :ROFLMAO: minä taas en noihin barbieleikkeihin taivu..7v olen nyt ollut perhepäivähoitajana, ja aina on tuntunut poikalasten kans helpommalta!

Ostin tänään turvakaukalon tutulta, 3v vanha brion kaukalo. Kahdella lapsella ollut. Maksoi 30€. Heh, just nauroin että yhteensä 70€ on nyt mennyt rahaa turvakaukaloon,pinnasänkyyn ja hoitopöytään.. 200€ budjetiin mahtuu vielä hienosti 130€ maksavat vaunut, sillä rahalla saakin jo hyvät kärryt :)

Mulla on eilisen ja tän päivää särkenyt päätä ja ollut huono olo..(ei ole ollut huono olo muutn enää pariin kuukauteen) ja turvotusta on nyt tullut reilusti.. saan huomenna verenpainemittarin lainaan..pelkään pahoin että paineet nousussa :/
 
Morning! :) Täälläkin ensilumi satanu illalla ja yöllä, aattelin tässä aamulla että enai vuonna ensilunta saa ihmetellä oman nyytin kanssa:love:

Mulla oli ru 13.11 ja kela nla on 30.11, eli se 22 vkoo pitää varmasti olla täynnä. :) Aika tuntuu rientävän! :)

Tänään suuntaamme sinne miehen ukin hautajaisiin, eli vähä surullisissa menoissa tää pvä menee, vaikkakin ukki oli jo 93-wee ja sairasteli, että poismeno oli varmaan ukille jo "helpotuskin". Mutta aina on surullista kun läheinen poistuu keskuudesta.

Maha mulla on kasvanu aikas paljo nyt ihan viikko kahen aikana! Ja napa työntyy kohta jo ulospäin:)

Anscu ja Pikkuinen 21+3
 
Huomenta :)

ansculle voimia päivään!

Kiitos katjuska neuvoista ja tiedoista :D Hävettää olla koko ajan kyselemässä kaikkee, mutta kun on esikoinen nii tuntuu, että ei tiedä mistään mitään :LOL:

Täälläkin on ensilumi satanut maahan :)

Onko muuten muilla tapahtunut hiuksissa mitään muutosta? :D Kun jotkut puhuu, että hiukset vahistuu raskauden aikana ja jotkut puhuu, että ne rasvottuu helpommin yms :D Ite en oo huomannu mitään muutosta hiuksissa, ainakaan vielä:LOL:
 
Musta tuntuu niinku ois nyt keskiraskaudessa hiukset oikein vahvat ja terveet, ei ne huonovointiset kyllä aiemminkaan ollu. Sitten tollasta pienenpientä hormoninäppylää tullu ihoon. Muuten kasvojen iho kyllä vähän ehkä hehkuu!
 
mä oon nyt tehny jotai vaate ostoksia tytölle, vähän on hakusessa mitä kevään vauva tarvii ja kuinka paljon, mies vaan ei tykkää et nyt ihan vielä ostan kaikkea hänen mielestä meillä on vielä aika avaikka kuinka paljon.
tosta kelan pakkauksesta mulla on aika seuraavaks neuvolaan muistaakseni 17,12 ja silloin vasta saan tarvittavat paperit kelaa varten joten mä luulen et sen pakkauksen tulo on vasta tammikuussa, onneks siinä nyt on kans jotai mut katoin kyl ettei ole kuheesti sellasia värejä mistä mä tykkäisin ja aika isoja vaatteita.
olo on taas normaali ja tyttö liikkuu paljon ja yöllä vaikee saada unesta kiinni kun mahassa tuntuu potkuja eikä ne lopu kovin nopeesti, jos oon jossakin silloin tuntuu tyttö nukkuvan mut saan varautua vessan ettimiseen kun hätä on nii pakko päästä heti ja se hätä saattaa olla 5-10 minuutin välein.
nostremame rv20+2
 
Meillä ensilumi satoi jo pari viikkoa sitten :)
Hiuksissa en oo huomannut muutosta, mulla on muutenkin paksut ja kiiltävät hiukset.
Pähkinäpuu: Sairaalassa käytetään vauvalla sairaalan vaatteita ja vaippoja, mut sit kotialähtiessä vaihdetaan vauvalle omat vaatteet päälle, ja ihan siinä sairaalan vaipassakin voi kotia lähteä :) Eli synnyttämään mennessä ei tartte ottaa mukaan vauvan tarvikkeita (paitsi tutti,jos sitä haluaa käyttää) Mies voi sit samalla kun tulee hakemaan vauvaa ja sinua kotiin niin tuoda turvakaukalon ja vauvanvaatteet.
Pippuri Ei se mitään..minäkin olen ollut edellisellä kerralla ekaa odottava, ja kiva vaan että nyt osaan jo jotain infoa kertoa ekakertalaisille! :)
-Katjuska rv 20+2
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu
Sunnuntaiaamuja! :)

Tervetuloa uusille ja onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille jo ultrassa käyneille! (y)

Omaan ultraan on vielä aikaa 2 vk, se on 7.12. aamupäivästä. Kelaneuvola mulle varattiin joulun jälkeiselle viikolle. Jouluviikolla kun tulee täyteen se rv 22.
Pitäisi tosin kuopuksen 5v neuvolakin varata johonkin kohtaan joulukuuta.. Se unohtu varata viimeksi kun neuvolassa kävin.

Mulla ei oo selvää toivetta tytöstä eikä pojasta. Tyttö olisi vaihtelua ja mukava varmasti (todennäköisesti myös paljon rauhallisempi tapaus), poika taas paljon tutumpi juttu kahden pojan äitinä ja kahden veljen isosiskona. Kaveripiirin lapsista 80% on poikia ja se 20% niitä tyttöjä :LOL: Meidän pojat toivoo kovasti pikkuveljeä. Tyttövaihtoehdon ovat sulkeneet pois mielestään :D

Mulla on tod.näk. myös synnytystapa-arvio sairaalalla lähellä synnytystä, koska tuo esikoinen syntyi sektiolla. Itse oon alkanut miettimään noita mun alapään suonikohjuja, että voisivatko tulla osaltaan esteeksi alatiesynnytykselle.. Ne kun ovat jo tässä vaiheessa paljon isommat ja kipeämmät kuin kummastakaan edellisestä ja puoliväliinkin on vielä aikaa 2vk. Kuopuksen synnytyksessä puhkesivat ja menetin sen normi max.500ml sijaan 900ml verta sen takia. Lääkäri oli synnytyksessä mukana loppuvaiheessa ja hän sitten paikkasikin mut. Tuskin kumminkaan ainoana syynä niiden takia sektioon päätyisivät. Leikkaus on kumminkin aina leikkaus. Neuvolalääkäriltä yritin tiedustella näkeekö se sillä neuvolan huonolla ultralla laskeutuuko istukka kuinka alas. Yritti tiirailla, mutta ei osannut varmaksi sanoa kuinka pitkälle istukan reuna yltää alas. Istukka on siis takaseinässä, mutta vielä epäselvää kuinka alhaalla.. Esikoisen aikaan oli marginaalinen etinen istukka, joka ei noussut riittävästi, mutta alatiesynnytystä halusivat silti sairaalalla yrittää. No kaikki ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan ja päädyin sinne hätäsektioon.. Joten sitä riskiä en enää ota, jos tässä tilanne olisi/jäisi samaksi.
Nuo häpyhuulten suonikohjut on tosi rasittava ja kipeä vaiva :confused: Onneksi vaivaavat vain raskausaikana, muulloin niitä ei ole.

Otettiin muutama päivä sitten sisälle varastosta meidän jo pitkään käyttämättömänä olleet Oran v.2010 mallin yhdistelmävaunut. Piti katsoa missä kunnossa ovat vai tarvitseeko ostaa uudet joulunjälkeisistä aleista. Olivat kuitenkin tosi hyvässä kunnossa ja kaikkien päällisten pesujen jälkeen melkein kuin uudet :) No sitten kannettiin myös varastosta pinnis sisälle ja pestiin/pyyhittiin se. On tuolla meidän makkarissa nyt sitten odottamassa sen ruhtinalliset 5kk mitä tässä on vielä jäljellä ennen vauvan tuloa :X3: Se on vaan sinänsä hyvä, kun saan sinne sängyn sisään tässä välillä sitten laitettua äitiyspakkauksen, vaunujen kovan kopan ja turvakaukalon odottamaan tulijaansa. Muuten tuota tilaa ei kamalasti olisikaan. Vaunun ratasosa saa odottaa meidän taloyhtiön lämpimässä pyörä-/vaunuvarastossa.

Nousi näitten tavaroiden sisääntuomisten jälkeen sitten uniinkin nämä vauva-asiat. Viimeisin uni viime yöltä oli, että olin käynyt rakenneultrassa, mutta en muistanut olleenkaan mitä siellä ultrassa oli sanottu. Muistin, että olin ultrassa käynyt, mutta mitään muistikuvaa siellä olosta ja puheista ei jäänyt :LOL: Tämä sukupuoliveikkaus asiakin oli jäänyt täysin unholaan sen jälkeen. :p

vaimo ja vaavi huomenna rv 18+0 :love:
 
Hiukset on ollut huonossa kunnossa ihan siks että en raaskinut ostaa sulfaatitonta shampoota... nyt kuitenkin ollut sitä käytössä taas viikon verran ja parempaan päin mennään, päänahan kutina loppunut jo ja takkuja vähemmän (y) Rasvoittuu kyllä ehkä herkemmin kun ennen raskautta.

Vaimo85 Sehän on niin, että kun on poika, on todennäköisempää saada poika ja mitä useampi niitä poikia on niin sitä isommaks se todennäköisyys kasvaa. Itse mietin, että jos sen kolmannen vielä haluais niin se pitäs tehdä heti perään ja olla sitten valmistautunut siihen kolmeen poikaan. Eikös se todennäköisyys poikaan ole 2pojan jälkeen jo jotakin 70-80% ??? En jaksa alkaa kaivamaan tietoa...

Tisseistä sen verran että aamulla huomasin märkää paidalla ja sitä ensinestettä alkanut nyt tulla nänneistä :cautious: Mulla on karmea hiivakin eli nyt on alapää ja yläpää märkänä. (y) Ja kohta pitää varmaan hankkia jo E-kupin tissiliivit, ei taida olla mitään mahdollisuutta käyttää noita mun vanhoja imetysliivejä tämän kanssa :D

Hankinnoista sen verran että eilen hain kaverilta pinnasängyn patjoineen pois tilaa viemästä. Ostin myös tuttipaketin. Vaunut päätin kuitenkin tilata, koska muuten ei olisi oikein mitään ostettavaa. :D Löysin alesta 400eurolla valkoiset keinonahkaiset ja isorenkaiset yhdistelmät. Sain jo haukut äidiltäni että valkoiset on heti pilalla, mutta en halua synkkiä tummia vaunuja tällä kertaa.. Ja luin kokemuksia että ihmiset ollut tyytyväisiä keinonahkaisiin ja niiden puhdistettavuuteen.
Kaupungilla aina ihmettelen kun KAIKILLA on vaunut joissa on niiiiin pienet ja niiiin pyörivät renkaat, että millä ne kulkee sitten lumessa :cautious: Tosin täällä etelässä sitä lunta ei paljon enää nykyään näy jos ei käy kävelyllä lenkkipoluilla. Esikoisen pienirenkaiset ja pyörivät rattaat kävin eilen heittämässä varastoon, vesilintua niillä olis pitänyt heittää. Toissatalvena oltiin lähössä kävellen kaupoille ja ei päästy pihaa pidemmälle kun sai vetää ne perässä takasin himaan ja lähettiin autolla. :D Onneksi oon muutenkin mieltynyt mahd. isoihin renkaisiin, noi esikon rattaat tuli hankittua kun kaikki hypetti miten kätevät tollaset on.. ja pah. :mad:
 

Yhteistyössä