Huhtikuun hurmurit 2016 *tammikuussa*

Ai että minä nautin..poika laitettu kouluun,ja mies töihin..ja minä saan tehdä arkipäivisin mitä huvittaa! :)
Kuinka paljon muille on muuten tullut raskauskiloja nyt? Mulle on tullut alusta lähtien noin 9kg, ekasta neuvolasta lähtien noin 7kg.
-Katjuska rv 26+4
 
Raskauskiloja tässä kohtaa rv23+6 on tullut noin 5-6kg, 400g/vko neuvolan mukaan. Viimeksi mulla alkoi näihin aikoihin se paino nousemaan ihan rytinällä joten nyt on oltava tarkkana.
Tosin,ton joulun ja uudenvuoden mättämisen jälkeen ei tee kyllä mielikään syödä mitään raskasta :'D
Viimeksi tuli se 23kg kaikkinensa, suurin osa lähti itekseen ja sit laihduttelin loput ja paljon vielä päälle... Vuosi sitten syksynä tuli vaan niin suuret ja kamalat tapahtumat elämässä että palasin sen parhaan ystäväni eli ruoan luokse :( Ja sitten ne kilot tuli takaisin...
 
Hyvää uutta vuotta 2016! - meidän vauvojen vuotta :)
Lisäkiloja joulun jälkeen oli 3,5 mutta nyt on sen verran pulska olo, että varmaan tullut viime viikon aikana lisää. Yritin käydä vaaálla, mutta puntari oli armollinen ja kertoi vain että low pattery:whistle:. Tiukka karkkilakko olis täälläkin edessä... Edellisissä raskauksissa tullut noin 12-13 kiloa, mutta alle 10ssä yritän selvitän tän.. Ehkä onnistun ehkä en :ROFLMAO: raskausviikkoja nyt siis 26+4.
Onko muilla nyt sellainen olo, että ei jaksais juuri nyt tätä raskautta?
Paljon on takana mutta paljon vielä edessä... Mun fiilikset heittelee päivästä ja tunnista toiseen. Nyt on sellainen olo, että olispa edes jo helmikuun loppu... Olo on hyvä, mutta jotenkin toi henkinen puoli ei just nyt jaksais odottaa... voih!
56 senttiset vaatteet on nyt hoidettu. Enempään ei saa sortua! Kävin ostaan tänään lounaalla kaikki loput tarvittavat tohon aloitukseen. Just varmaan sen takia, että just nyt olo on sellainen että voi kun aika menis nopsaan ja oltaisiin huhtikuussa.
Seuraava neuvola on täällä 2 viikon kuluttua. Silloin ensimmäinen kohdun mittaus. Yleensä mulla on ollut fundus-mitta alakäyrillä, mutta nyt mennään varmaan vähintään keskikäyrällä. Ainakin olo on sellainen tai sitten aika kultaa muistot... Jotenkin on sellainen olo että tää on nyt suurempi kuin aikaisemmin.
Uusi vuosi vaihtui ja oli täynnä ihania yllätyksiä. Meillä oli kihlajaispäivä ja sain ihanan lahjan. Lisäksi rakkaani oli varannut meille viikonlopulle risteilyn sviitissä, joten siitä nautittiin lauantaina ja sunnuntaina. Ihanaa hemmottelua!!!
Nyt paluu arkeen ja odotus jatkuu... Tsemppiä muille tuskailijoille, ette ole yksin :D

Nöösikkä
 
noista kiloista, mulla pysyny paino täysin samassa koko raskauden ajan, välillä oon kyl herkutellu mut pysyny kohtuudessa, mä kyl oon hyvin tiuklla dietillä mun diabeteksen takia nii mun pianoa ja sokereita seurataan tiheemmin.
me odotellaan vaunujen tuloa edelleenki, samoin kelan pakkausta odoteltu kaks viikkoa eikä vielä ole tullu.
muuten täällä ei mitään sen kummempaa edelleen välillä supistelee öisin, huomenna tiistaina olis kontrolli äitiyspolilla
jonka jälkeen on enemmän kuulumisia.
nostremame rv26+4
 
Tänään just olin neuvolassa ja painoa tullut tän raskauden aikana kokonaisuudessaan alle 7kg :) viime raskaudessa kiloja kertyi kokonaisuudessaan noin 16kg. Nyt oli tullut vähän enemmän painoa viime neuvolan jälkeen eli 700g viikossa, mut ei tullut yllätyksenä ku oon syönyt niin paljon jouluna ja sen jälkeenkin :'D
 
Sokerirasituksesta huomenta. Melko hyvin meni litku alas, nyt puolen tunnin päästä on vähän huono olo.

Painoa on tullut alusta noin 3,5 kiloa. Ihan tyytyväinen olen kun on muutenkin hieman ylipainoa niin tavoite oli ettei tulisi kovin paljon lisää.

Käsiä lukuunottamatta ei ole mitään vaivoja, petihommatkin luistavat vielä normaalisti :) Eli nyt on molempien käsien keskimmäiset sormet olleet sormenpäistä tunnottomat. Tuntuu muuten todella inhottavalle esim. kasvojen pesu. Oikea käsi on pahempi. Sormet ovat välillä niin turvonneet kun vain voivat, sormet punaisina ja rystyset valkoisina. Eilen yritin vetää viime talven käsineitä käteen, eivät mahtuneet kun kämmenetkin turvonneet. Öisin herään vähintään kolme kertaa kun käsien puutuminen sattuu. Nyt reilun viikon on pakottanut sormien niveliä. Ennen joulua oli töissä pitkät ja kiireiset päivät, joulun vietinkin sitten pallosormilla joihin koski liki koko ajan:( Olen yrittänyt vähentää rasitusta välttämällä joitain työtehtäviä tai sitten vain vaihtelemalla. Fileeraan ja työskentelen palvelutiskillä ja fileeraus sekä paketointi tuntuvat rasittavan eniten. Tarkoitus on jutella pomon kanssa mahdollisuudesta vaihtaa työtehtäviä, muuten on varmaan pakko levätä saikulla. Onneksi enää 2,5 viikkoa talvilomaan :)

Äitiyspäivärahasta. Miulla työnantaja maksaa ekat 3 kuukautta ymmärtääkseni normaalin kk-palkan. Miulla on kuitenkin pienemmät tulot nyt kuin 2014 joiden mukaan kela maksaisi. Löysin kelan keskustelupalstalta vastaavan tapauksen ja siinä oli että kela maksaa erotuksen miulle. Nyt sitten mietin tuota verokortti-asiaa josta täällä on ollut puhetta. Miun pitää ilmeisesti toimittaa molemmille verokortti? Työnantajalle toimitin jo nyt, melkein jo tulleen prosentin mukaisen, kun jouduin nostamaan viime vuoden viimeistä palkkaa varten liki tuplaksi enkä halunnut maksaa tästä ekasta palkasta samaa. Täytyy mennä varmaan verotoimistosta kysymään neuvoa.

Tullut kirjoitteluun pidempi tauko kun sormet puutuvat jos kirjoitan puhelimella tai koneella yhtään pidempään. Nyt on aikaa ravistella ja laskea käsiä kun joutuu odottelemaan.

Pikku tyyppi myllää kovasti :love: Selkeitä, ulkopuolelle näkyviä potkuja ei vielä näy mutta maha heiluu :LOL:

Anismo ja pikku tyyppi 25+2
 
Mulla on tullu nyt n. 9kg kanssa. Toivottavasti ei enää kauheesti tulis lisää kiloja :ROFLMAO:

Meillä ei oikein piti hommat tahdo onnistua :unsure: mulla rupee maha olemaan jo tiellä. Jos joku tietää hyviä asentoja saa kyllä vinkata :ROFLMAO:(y)

Hoitopöytä löydettiin eilen, mutta ei vielä ostettu. Varmaan ens viikolla käydään ostamassa :)
 
Mä oon ollu valmis synnyttämään jostain viikolsta 8 jo :D Mun kroppaa ei oo tehty raskaana olemiseen,vaikka nyt viimeiset viikot pötsi on vaan kulkenut mukana. Musta tulee raskausaikana näköjään vaan hautova kana kun ei haluaisi mihinkään mennä ja muutenkin oon ihan muissa maailmoissa koko ajan :'D Enkä tykkää kun kaikki kyselee ja pahimmassa tapauksessa koskee muhun...

Petihommat ei luista yhtään, paino sanalla luista! Maha ei niinkään oo vielä tiellä,mutta muuten ei vaan tunnu hyvältä... Eikä oo enää kun 16vko jäljellä, voi huoh :(

Vauva potkii ja möyryää kyllä niin paljon et huh. Mitähän mahtaa olla tiedos 10vko päästä ku tila alkaa käydä vähiin? Nytkin tuntuu et mulla on vatsalaukku kurkussa kun tyyppi päättää kääntyä ympäri :D
 
Pakkaspäivää täältäkin!

Minä vietän viimeistä neljän päivän vapaasta ja kylläpä olenki saanut paljon aikaiseksi! Huomaan kyllä, että väsyn töissä fyysisesti tosi paljon ja kaksi eka vapaata meni taas ihan lepäillessä. Eilen ja tänään sitten olen siivoillut, pyykkäillyt, ulkoillut koirien kanssa jne. Vauvalle on pienimmät vaatteet pestyinä ja laskostettuina kaappiin. Piti tehdä se vasta äitiysloman alettua, mutta en vaan malttanut odottaa.

Minäkin odotan vielä äitiyspakkausta. Tässä on ollut niin paljon arkipyhiä, että varmaan siksi vielä odotuttaa. Eiköhän tuo viimeistään ensiviikolla saavu.

Olo on muutoin ihan ok. Töissä selkä meinaa sanoa työsopimusta irti, mutta vapailla kun malttaa huilia, niin pärjää. Mulla olisi suuri halu jaksaa töissä äitiysloman alkuun asti, katsotaan miten käy. Nyt, kun joulunpyhien takia on ollut enemmän vapaita, ja etenkin arkivapaita, niin huomaan olon kohentuneen. Muutenkin, kun tämä raskaus on niin mahdottoman monen vuoden haave, osaa jotenkin ottaa rennommin vastaan ne ikävämmätkin oireet. Mutta, kyllä minä silti odotan huhtikuuta ihan hurjan malttamattomana. En niinkään siksi, etten jaksaisi olla raskaana, vaan jotta vauvan saisi syliin ja voisi oikeasti henkäistä, että kaikki meni hyvin. Jotenkin vieläkin on välillä sellainen epätodellinen olo, että saadaanko me ihan oikeasti vauva.

Minulla oli toinen sokerirasitus 29.12. ja niinhän siinä kävi, että vaikka paastoarvo olikin ok, niin kaksi muuta arvoa meni hieman yli rajojen. Sain siis samantien verensokerimittarin kotiin ja olen nyt päivittäin seurannut sokereita. Toistaiseksi kaikki mittaustulokset on olleet oikein hyviä. Stressaa ja harmittaa kyllä tämä raskausdiabetes, mutta oma vikapa tuo, kun olen päästänyt itseni lihomaan tämmöiseksi.

Painoa ei ole tässä raskaudessa vielä tullut, ja kovat ukaasit on sekä neuvolasta, että äitiyspolilta, ettei saa tullakaan. Tällä hetkellä on -1kg lähtöpainosta. Jouluna tuli syötyä aika huolettomasti, ja nyt olen sitten yrittänyt taas skarpata ihan tosissani. Mistään huolettomasta raskausajasta ei siis voi puhua, kun koko ajan pitää miettiä mitä saa syödä ja mitä ei :unsure:

Tuota sormien puutumista kuulostaa olevan monella, ja niinpä tuo vaan mullakin alkoi kiusaamaan moinen vaiva. Öisin herään useita kertoja siihen, että toisen käden sormet särkee ja on puuduksissa. Mulla on kyllä hartiatkin tosi jumissa, ei varmaan auta asiaa.. Muuten ei mitään isoja vaivoja ole. Välillä tuntuu ilkeältä tuolla jossain kohdunsuulla, aivan kuin sukkapuikoilla tökittäisiin. Silloin on pakko henkästä syvään ja olla hetki paikallaan. Menee onneksi noin ohi. Vauva liikkuu hyvin, mikään mahdottoman vilkas tapaus tämä ei kuitenkaan ole. Potkii pääasiassa tuonne ihan alas, välillä kääntyy selkeästi pää alaspäin. Mulla on aiemmat vauvat asettuneet pää alaspäin jo hyvissä ajoin, viimeistään näillä viikoilla ja samaa toivoisin nytkin. Tuntuu vaan olevan tyypillä vielä aikalailla tilaa heittää kärrynpyörää.

Nimipohdinnat käy kuumina, vielä ei olla mitään päätöstä saatu aikaan. Toinen nimi alkaa olla suht varma, mutta eka ja kolmas ihan hakusessa vielä. Luulin jo, että keksittiin täydellinen eka nimi, mutta totesin sen sitten olevan tämän hetken suosituimpia, niin alkoi epäilyttää. Halutaan jokatapauksessa ihan tavallinen suomalainen nimi, eli harvinaisuuksia ei etsitäkään. Mutta ei sekään kiva ole, jos on sitten viisi kaimaa samalla luokalla!

Nyt taidan laittaa leivinuuniin tulen, niin säästyy sähköä. Nyt, kun saatiin viimein oikea talvi myös tänne etelään :love:

T. Huhtihapsukkainen 26+3
 
Moikka ja hyvää uutta vuotta täältäkin! Joulukuu hurahti niin kauheata vauhtia, että en tainnut ehtiä kirjoittelemaan tänne juuri mitään. Me oltiin siis miehen kanssa hanimuunilla Costa Ricassa ja Panamássa viimeiset pari viikkoa, joten sillä piti vähän kiirettä. Matka meni tosi hyvin, mitä nyt meidän pitkät lennot peruttiin kaks päivää ennen reissua ja vietin samana päivänä viis tuntia (!) puhelimessa järkäten uusia lentoja. Maha oli kuitenkin oikein reipas matkakumppani, eikä vaivannut muuten kun viimeisenä päivänä, kun tuntui, ettei potkuttelulle tule ollenkaan loppua! Tais mennä bebelläkin vähän kello sekaisin kun matkustettiin melkein 40 tuntia ja aika monen aikavyöhykkeen läpi. Laskin just, et tää pikkukamu on lentänyt tähän mennessä jo 20 lentoa, joten on ainakin tottunut lentämään :D

Kävin sokerirasituksessa just ennen lähtöä, mut tuloksista ei ole mitään tietoa kun ei löydy omakannasta. No mulla on neuvola perjantaina, joten silloin varmaan aiheesta enemmän. Paasto tai itse rasitus ei ollut paha nakki ollenkaan, lähinnä olin tyytyväinen kun sain kerrankin istua paikallaan ja lukea kirjaa pari tuntia (y) Painoa en ole uskaltanut vielä reissun jälkeen mitata. Ennen reissua saldo oli 3,5kg, mutta veikkaan, että nyt vähän enemmän. Viimeinen kolmanneskin pyörähti käyntiin ja edelleen makoilen/nukun ihan sujuvasti selällään, enkä ole huomannut mitään muutosta olossa. Mulla on kyllä istukka kohdun etuseinämässä jos se jotain vaikuttaa. Potkut tuntuu ja näkyy tosi selvästi ja laitoinkin jouluna kotimaahan videoterkut poukkoilevasta mahasta :ROFLMAO:

Vauvalle on hankittuna jo ihan kivasti vaatteita, Tripp Trapp härpäkkeineen, pinnasänky, rottinkikehto ja jotain pikkujuttuja. Kaverilta sovin ostavani Bugaboo Buffalot lähempänä h-hetkeä ja niihin adaptereilla sopivan kaukalon + siihen sopivan isofix-jalustan käyn hakemassa huomenna. Isi lupas tehdä seinään kiinnitettävän hoitotason meidän kylppäriin, joten pari hoitoalustaa, amme, rintapumppu, itkuhälyttimet, harsoja ym. pikkusälää olis vielä hankintalistalla. Helmikuussa varmaan aletaan sit järkkäilee vauvan huonetta valmiiks ja äippälomalla ajattelin tehdä viimeiset hankinnat, vaatteiden pesun ym. Ja työpäiviä aamukammassa enää 32!!
 
  • Tykkää
Reactions: vaimo85
Heips.

Täällä flunssa jo hieman voiton puolella. Äänikin alkaa pikkuhiljaa palautua. Kaikki mahdolliset rohdot kokeiltu ja viimeisimpänä muistin vasta valkosipulin ja siitä on ollut apua, todennäköisesti :LOL:
Kaikenvaralta kuitenkin varmistelin nvla tädiltä sokerikokeeseen menoa jos flunssa oikein kauhea on. Sanoi että sitten voi perua ja vaihtaa. Pidin sen ensi tiistaissa ja samalla kun on nvla käyntikin, niin saan influenssapiikin. Tulin ajatuksiin, että otankin, kun nyt niin sairastellut flunssia tiuhaan. Tiedä onko sitten apuja vai ei, mutta tätä vauhtia tuntuu, että joku pöpö vielä iskee...

Veroista ollut juttua. Etsinkin tuota tietoa, vieläkö korottavat sitä 2%:lla. Hurjan korkea tuo 25% pienituloiselle kyllä on. Itsellä menee jo valmiiksi yli tuon 25, mutta omien laskelmien mukaan ihan hyvin pitäisi tulla kuitenkin äitiysrahaa.
Äitiysavustuspäätöksen sain tänään, tilille tulossa, kun rahana otin.

Painonnousu oman puntarin mukaan 7-8kg. Saas nähdä ens viikolla paljonko lisää neuvolan puntarin mukaan. Ei kyllä tarttis nousta paljoa enää kun ylimääräistä oli jo vähän valmiiksi. Edellisissä tullut 12-14kg.
Nyt kun tästä paranee ja pääsee ulos niin alkaa lenkit. Heikosti koko alkuaikana päässyt niin on kuntokin huonontunut.
 
Heissulivei!
Alkaa olo jo pikkuhiljaa välillä tuskastuttamaan. Kyykistely ja kumartelu tekee huonon ja hankalan olon ja nukkuminen on välillä hankalaa. Voi kun saisi nukkua mahallaan! Pikkukaveri on mahdottoman vilkas ja ihan selvää rytmiä noudattaa päivät. Potkut on tuntuneet jo monta viikkoa päälle päin. Onneksi ei ole pahemmin yöllä rallittanut masussa.

Äitiyspakkausta ei ole vielä kuulunut. Hakemukset laitoin ennen joulua, joten jospa se sieltä ilmestyy, kunhan nämä pyhät lakkaavat sekoittamasta normiarkea.

Vauvalle on hankittuna oikeastaan kaikki tarpeellinen. Olen saanut paljon vauvatavaraa ja vaatteita ystäviltä ja kirppareita ja tori.fi-sivustoa olen kolunnut läpi. Parempi hankkia tavarat nyt, kun vielä jaksaa taaperrella kirppareilla ja kaupoissa.

Paino on noin -6kg lähtöpainosta. Pahoinvoinnin takia tippui nelisen kiloa ja vaikka syön kyllä normaalisti, paino pikkuhiljaa laskee. Vauva kuitenkin saa tarvitsemansa, joten ei tarvitse kuulemma huolestua. Minulla on ennestään 30kiloa ylipainoa, joten parempi vaan ettei painoa tulekaan lisää. Sokereita olen joutunut seuraamaan jo pitkään ja ne ovat onneksi olleet ok. Sekin voi vaikuttaa tuohon painoon, kun nyt syön säännöllisesti ja suht terveellisesti. Ennen tuli syötyä milloin ja mitä sattuu. Ja mitään mielitekoja ei ole. Paremminkin niin päin, että ei tee oikein mitään mieli. Entisenä karkkihiirenä oikein ihmetyttää, mihin makeanhimo on kadonnut.

Äippälomaan vielä noin 9 viikkoa. Äkkiä tuo aika loppujen lopuksi kuluu :) Vaikka kovasti jo toivoisin, että olisi kevät ja pikkukaveri sylissä.

Nyyttitervetullut ja pikkuMötkö 25+4
 
Mulla toi Ansimon kuva ei näkynyt puhelimella, mutta koneella näkyi :)

Mulla oli viime sokerinrasitus tulokset ok. :) Eli ei pitäs olla mitään, jos niistä oikein tajusin :D

Mulla viime yönä oli ekaa kertaa tota käsien puutumista, ei ollu kauheen voimakasta, mutta oli kuitenki :/ Ja selkään koskee yöllä edellee ja nyt viime yönä koski ja nipisteli mahaanki, kun on mulla vähän sitä ummetusta, nii varmaan siks koski :/ No onneks viikon päästä on neuvola, nii voi kysellä sieltä vähän neuvoo :D

Pippuri ja papu rv27 ja tasan 3kk nii ois LA. :LOL::love:
 
Hyvää uutta vuotta kaikille ja kiitos Katjuskalle uudesta oäivitetystö pinosta! :)
Mulla oli eilen nla, ja painoa tullut ekasta neuvolasta tähän päivään noin 6 kiloa. Nyt oli tullut +560/vko. Täytyy nyt yrittää tosissaan ne herkut jättää, ja yks asia mut pysäyttikin :D kun terkkari sanoi, että nyt tulevien 3-4 viikon aikana (oon siis nyt 28+1) vauva TUPLAA painonsa!!!!! Siis nyt jos vauva oaibaa noin 1000 g, niin seuraavan 3-4 viikon jälkeen 2000 g! Että nyy ne omat syömiset vaikuttaa eniten vauvan kasvuun ha mitä enempi herkuttelen, sitä isommaksi vauva kasvaa!

Huh, tuo oli paras motivaatio siihen, että kyllä pysyy enemmät herkut siellä karkkihylllyllä Ja kaupassa muutenkin! :S :D
haluaisin kuitenkin jaksaaa pusertaa pikkuisen alateitsi ulos jos mahollista :D

Mun mahan sf-mitta oli nyt eilen mitattuna 23,5. Se vastasi jasvukäyrässä just sitö keskiviivaa ja ehkä hitusen alle. :)
Kysyin, minkä kokoinrn beibi ois näillä tiediulla tulossa, niin sano terkkari, että jos ckilla 40 syntyy niin noin 3500g. Mutya näähän on vaa spekulaatioita, tiedä sitten mikö on totuus lopulta :D

Asiasta toiseen, vauvahankinnat melkein kaikki tehty!♡ oikeestaan vaa rintapumppu, vauvan vaipat (on niitä jo jonkin verran:D), voiteet yms rasva talkit, puhdistusliinat, topsit ja omat jutut kuten imetysliivit ja ja paiday ja tissisuojat siteet puuttuu.
Mutta pinnasänky, hoitopöytä, sitteri, yhdistelmävaunut, imetystyyny, sängyn mobile, amme, vaatteet, lämpöpussi kaukaloon, hoitoalustat, harsot, petivaatteet tms on hommattu! :)

Aika äkkiä nuo hommaamiset sit kertyikin, kun eka tuskailin, että tuleeko mulle kiire, ku ennen rakenneultraa en hommannu mitään, mut kyllä tässä parissa kuukaudessakin sai kiitettävällä tahdillla tavarat kokoon :D

kiikkutuolia käydään tänään kattomassa ja jos se on hyvä, nii se ostetaan, koska oon kuullu että siinä on helppo nukuttaa vauva ha muutenkin keinutella :)
Mukavaa Loppiaista kaikille! :)

Anscu ja Pikkuinen 28+1
 
Kauheasti ootte kaikki tehneet jo hankintoja ja juttuja valmiiksi!:) Mä en oo saanu edes mietittyä et mihin ihmeeseen ne vauvan vaatteet laitetaan? Meillä ei ole siis kiinteitä vaatekaappeja ollenkaan kun jäi sillon remontin aikana laittamatta ja nytkin on ongelma jo meidän vaatteiden kanssa...
Ehkä mä tossa helmikuun aikana tsemppaan viimeistään ;) Viimeksi oli kaikki valmiina jo rv36 ja poika syntyi 42+3 et ei ois ollu edes niin kiire :D

Eilen tein kaikenlaisia hommia pihalla ja sisällä ja illan olikin sit semmoi jomotus alapäässä et huh!! Tänäänkin vielä jatkunut, nyt tosin helpotti kun esikoisen päikkäriajan sain huilia.. Mielelään kyllä pysyisin ees semmoisessa kunnossa et vois siivota ja tehdä normijuttuja..
 
Meilläkin on lähes kaikki hommattu, vaatteitakin on kivasti myös isompaa kokoa. Just kattelin valmiiksi mitä vaatteita otan mukaan synnärille reppuun. :D Meinaatteko laittaa ulkopuvun synnäriltä? Me nyt mietittiin, että kun sairaalasta suoraan taksiin ja siitä kotiin, niin ei ehkä tarvi mitään älyttömän paksuja, sellanen pehmeä kevätpuku, vähän niin kuin se äitiyspakkauksen harmaa pehmopuku. Paitsi jos sitten näyttää että on kylmä. Turvakaukalon viltti pitää kyllä hommata. Ja pinnasänkyyn patja, amme, serkulta sitteri, tuttipullo, rintapumppu, yms... Vaipat vasta sitten myöhemmin. Onhan sitä vielä mitä SAA hankkia (se on kivaa :LOL:) mutta suurimmat hankittu sekä pientä tilpehööriä.

Soittelin muuten eilen Kelalle ja sieltä sanottiin, että kyllä sitä veroprosenttia voi saada vieläkin pienemmäksi, esim. 10%! :eek: Pitää vaan verotoimistoon soitella ja niiden kanssa kattoo mikä on sopiva. Soittelen ite vasta sitten kun työnantaja on hoitanut oman juttunsa tässä touhussa, eli laittaa Kelalle sen Y17-lomakkeen. Katsotaan miten se sitten menee niiden mielestä.
 
Kapusha: joo, niitä tavaroita kertyikin suht nopealla tahdilla nuo, mutta tosiaan vielähän tässä ois aikaakin hankkia että nou hätä :) sattui vaan niin sopivasti aina kaupasta, netistä ha tori.fi:stä löytymään hakemamme :)

Me ostettiin nyt se kiikkutuoli!♡
Mä oon aatellu, että synnäriltä lähdettäessä pukisin ulkovaatteina sellasen karvahaalarin ja sen kaukalon lämpöpussin :) siinä lämpöpussissa on valjaspaikat selässä, nii vauvan saa jäsäkästi kiinni kaukaloon. Puhuin neuvolassakin siitä ja terkkarikin suositteli, oli omakohtaista kokemusta. Se on siinä mielessä turvallisempi (kuulopuheidrn mujaan), että vauvan ja turvavöiden välissä ei oo paksuja ulkovaatteita). Ja helppo sitten vähentää autossa tarpeen mukaan varustuata kun aukaisee pussin. Tilasin Lekmeriltä sellaisen minipussin, joka mebis just täb kevään. Se oli tarjouksessa Lekmerillä ja muutenkin näytti siellä olevan isot alet. :)
Ja ton lämoöpussinhan voi sitten vaunuisaakin vauvalle laittaa. On mulla myls pieni toppahaalari ja sit se äitiyspakkauksen iso talveksi :)

Anscu ja Pikkuinen 28+1
 

Yhteistyössä