Huhtikuun hurmurit 2017

Mulla oli tytöstä tuota luokkaa kun testasin dpo16, sain kunnon plussan jotain dpo20 ja silloinkaan en tasavahvoja saanut.

Itse tein tänään digin "raskaana 2-3" ja omien laskujen mukaan rv4+3 <3

Alkuraskauden ultraa en varmaan tästäkään varaa ellei kymppi viikolle mennessä kuulu sydänääniä. Aiemmists kuulunut 8+4-9+1 ekan kerran. Ja luulen että ysi viikolla kokeilen mikäli sinne saakka pääsen.

okei, kyllä helpottaa tämä vertaistuki :)
tänään ois kai jotain dpo18-19. täytyypä nyt vaan sitten ahkerasti testailla joka päivä :D
 
Heippahei. Täällä yksi varovainen odottaja lisää. Kovasti toivotaan että kyydissä pysyy kun on hyvinkin toivottu tapaus.
Testien mukaan laskettu aika osuisi 2.4. mutta katsellaan mitä ensimmäisessä neuvolassa sanovat. Kierron mukaan voisi olla jo pidemmällä mutta kierto ollut varsin ailahtelevaista. Uskotaan siis tähän tulokseen :)
Oireita joka aamu kipeämmät ja turvonneemmat rinnat (jee pienitissinen on iloinen) ja valtava nälkä kokoajan.

Listalle tietoja: iiel/26/k-sks/la 2.4
 
Heippa! Voisin minäkin nyt ilmoittautua mukaan vaikka aika epäuskoinen olo onkin..o_O

Täällä tällä hetkellä rv 4+5, aika tarkalleen varmaan kun hoitojen avulla raskauduttu. Toinen lapsi/lapset olisi tulossa, esikoinen pian 2v. Tätä toivottu viime syksystä, muutama ihan alkuraskauden km keväällä ja toivotaan että tämä nyt onnistuisi. Meille varattu ar-ultra 7+0 hoitojen puolesta, eli muutama viikko pitäisi vielä jännittää. Esikoisen raskausaika oli hyvin vaikea ja oli paljon sairaalassa ramppaamista. Siinä alkoi myös raju oksentaminen tasan 5+0 kun täällä vain pieni pahoinvointi mutta alkoi jo ennen plussaa joskus rv 3+3.. muutenki oireet aika erilaiset että jännittää onko siellä mitään:unsure: On tää odotus aina niin piinaavaa näillä ekoilla viikoilla!!:D

Niin joo vielä tiedot:
eemiliah/25/HUS/la6.4/2.lapsi
 
Mua alkoi nyt arveluttaa, kun varasin sen varhaisultran. Viikkoja on sillon sitten 8+6. Kelan sivuilla puhuttiin korvattavuudesta vasta viikolta 10 alkaen. Terveystalon ajanvaraaja kyllä sanoi, että saan Kelan vähennyksen käynnistä, mutta saanko, kun meen jo noin aikaisin? Sanokaas kokeneemmat, kun mä en oo ennen käynyt.
 
Mua alkoi nyt arveluttaa, kun varasin sen varhaisultran. Viikkoja on sillon sitten 8+6. Kelan sivuilla puhuttiin korvattavuudesta vasta viikolta 10 alkaen. Terveystalon ajanvaraaja kyllä sanoi, että saan Kelan vähennyksen käynnistä, mutta saanko, kun meen jo noin aikaisin? Sanokaas kokeneemmat, kun mä en oo ennen käynyt.
Käsittääkseni ainoat lähtökohtaisesti kela-korvattavat ultrat on nt-ultra ja rakenneultra, jotka tehdään kaikille halukkaille julkisella puolellakin. Muuten korvattavuus edellyttää lääkärin toteamusta siitä, että ultra tehdään perustellusta syystä. Mä olen molemmilla kerroilla saanut korvauksen varhaisultrasta, ekalla kerralla syy oli alavatsakivut ja toisella todettiin kkm. Mutta noin periaatteessa mikään automaatio se varhaisultran kelakorvattavuus ei ole.
 
Samassa käsityksessä olen ollut kuin Iinaelina noiden ultrien korvattavuuksien suhteen. Että nykyään ne eivät ole enää välttämättä automaatio.

Minä kilautin äsken neuvolaan ja sain ensimmäisen ajan 18.8. Jotenkin se neuvolaan soitto teki tästä nyt paljon todellisempaa. Mutta paljon on tainnut muuttua tässä vuosien saatossa neuvolakäyntien osalta. Sitä on taas kuin enimmäistä kertaa asialla :D
 
Tervetuloa mukaan uudet! :)

Mulla alkoi eilen iltana särkeä mahaa sen verran kovasti että olin jo varma että alkaa vuotaakin. Semmosta repivää kipua kohdun vasemmassa puoliskossa, pari tuntia kesti. Mikä lie aiheutti, kun ei vuotoa kuitenkaan kuulunut ja nyt on jo ihan ok, ehkä vähän arka. Liekö sitten endon aiheuttamaa tai jotain. Muutenkin ollut mahakipuja nyt enempi kuin esikoista odottaessa ja kyllähän ne aina pelottaa, että mistä on kyse. Mutta edelleen mennään päivä kerrallaan ja raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan, niinku joku aiemmin totesi. :)

MItäs te muuten syötte aamuisin? Mulla edelleen jatkuvaa kuvotusta ja varsinkaan aamuisin ei tee mieli syödä mitään, mutta jotain pitäisi alas saada että olo paranisi. Esikoisen kans yökötys paheni vähitellen niin että lopulta oksentelin useamman kerran päivässä kunnes sitten loppui aika nopesti ekan kolmanneksen lopulla. Eli varaudutaan että nytkin pahempaa on tulossa... :sick:
 
Ai se Kela juttu menee niin.. Tarviiko sillon olla joku lähete varhaisultraan että sen korvauksen saa? Mulla kun on taustalla kaikenlaista, saa gyne kyllä perusteltua käyntini Kelaan, jos vain "haluaa".

Mä pystyn aamuisin vielä syömään normaalisti ja juomaan vielä kahvinkin. Tosin oon nyt lomalla ja aamupala on aika myöhäinen. Illalla kun on huono olo, syön luonnon jugurttia, mysliä, marjoja ja hedelmiä.
 
Täälläkin lievä etova olo osuu useammin iltaan. Minäkin vielä lomailen niin syön usein aamupalan kahdessa osassa kun välillä tuntuu yökötys tulevan myös siitä ettei syö tarpeeksi usein. Leipää, jugurttia ja hedelmiä menee ja kahvikin maistuu. Toivottavasti Trillian pääset tälläkertaa vähemmällä pahoinvoinnilla!
Eilen alkoi uutena juttuna nivus kivut. Varsin merkillinen tunne, aivan kuin jotain olisi jumissa :D
 
Mulla yhä kokoaikainen nälkä, viimeksi se muutti muotoaan myöhemmillä viikoilla siten että pahoinvointia ilmeni jos ei ehtinyt riittävän usein syömään. Eli pystyin itse säätelemään asiaa kunhan muistin syödä usein. Kunpa pääsisi nyt yhtä helpolla! Töissä olen jo parina päivänä pitänyt taskussa minigrip-pussia jossa cashew-pähkinöitä pahimpaan hätään :p

Kohdun kasvukipuja on pitkin päivää ja rinnoista on tullut tosi arat. Kunpa kasvaisivat (toivoo pienirintainen..)

Luulen että pian kerron asiasta jo ainakin äidilleni, hän kuitenkin haluaa ajoissa tietää ja varmasti monen muun tavoin on tätä uutista jo odotellutkin. Varhaisultraa varten meinasin pyytää lapsenvahdiksi esikoisen kummitätiä niin hänellekin varmaan asian paljastan. Samalla jotenkin realisoituu itsellekin paremmin koko juttu :)
 
Voi että kun ei jaksaisi tuota ar-ultraa odottaa yhtään! Vielä 2 viikkoa piinailua ääh. :cry: Mulla ollut jotenkin tosi huono fiilis tänään ja pelko päällä että ei kai tää ollut jo tässä. Oireita alkoi tulla jo ennen plussaa ja koko ajan vahvistuneet. Maanantaina sai melkein jo halailla pönttöä mutta eilen ja tänään ei mitään. Ehkä ihan pientä ällötystä kun oikein tarkkailee. Pissalla juokseminen, väsymys ja vatsan turvotuskin poissa.. Tietty google ollut ahkerassa käytössä ja antanut sekä hyviä että huonoja vastauksia. En koskaan olisi uskonut että toivoisin samanlaista 24/7 oksentamista kun esikoisesta mutta mielummin se kuin oireiden väheneminen. Voi kun ottaisi vaan spurttia ja palaisivat takaisin!
 
Miten teidän miehet ovat suhtautuneet plussaukseen? Mä tunnen olevani odotuksen kanssa vielä ihan yksin vaikka molemmat tätä toivottiinkin tietty. Ymmärrän, että miehellä ottaa aikaa enemmän kun tämä on hänen ensimmäinen lapsensa. Itelle kun on jo neljäs, on helpompi suhtautua.
Enkä minäkään mitään erikoista odota, mutta sopimaan tuon vaikka kysyä vain, miten voin.
Miten teillä muilla on mennyt?
 
Täällä reilu viikko sitten plussattu! Ihan uskomatonta, mutta uskottava se on (kröhöm, myönnän tehneeni kaikki netistä tilaamani testit eli 5kpl hehheh). La 3.5. eli nyt 5+2.
Mulla ensimmäisinä oireina oli selkeä väsymys, iltaturvotus ja tissien kasvu. Nytten alkanut myös pahoinvointia tasasen epätasaisesti.

Harmillisen monta km täällä monilla takana :(. Mua kiinnostaisi tietää, onko kyseessä ollut tuulimuna? Onko nämä keskeytyneet raskaudet eronneet jotenkin nykyisestä?

Mollama/23/HUS/la3.4/1.lapsi

Muoks. Mitä noihin testiviivan vahvuuksiin tuli, mulla kp 28/25-30 oli selvästi näkyvä, haalea viiva. Samanlainen tuli kp30 ehkä aavistuksen tummempana. Viimeisimmän tein kp38 päiväpissasta ja siihen tuli kirkuvan punainen viiva.
 
Viimeksi muokattu:
Miten teidän miehet ovat suhtautuneet plussaukseen?
Ja tähän vielä,

Mun avomies on ihan innoissaan jo. Lueskelee mun ostamia vauva-lehtiä ja pitää musta huolta tosi hyvin ja antelee lukemiaan neuvoja mm. aamupahoinvointiin. Oon itekin vähän ihmeissäni, mutta ilmeisesti sain oikeasti häneenkin tartutettua mua kauan piinanneen vauvakuumeen. <3 :)
Kyllä se sunkin mies siitä innostuu, kunnes kunnolla ymmärtää mitä on tapahtumassa.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös yksi varovainen keskusteluun "liittyjä". Maanantaina haalea plussa ja la olisi laskurin mukaan 7.4 jos kaikki menee hyvin.

Jätin e-pillerit vähän ennen vappua pois ja yllätyinkin, miten nopeasti sain ensimmäisen plussani. Perjantaina piti alkaa kuukautiset ja ne alkoivatkin hyvin niukkoina ja loppuivat sitten lauantaina. Kokoajan ajattelin syyn olevan jossain muussa kuin raskaudessa, joten testin tekeminen siirtyi maanantaihin asti. Oon toki tosi varauksella tämän raskauden suhteen, kun monella läheisellä on ollut ongelmia raskautumisen ja myös itse raskauksien kanssa. Eli vielä ei itsekään uskalla innostua tästä vielä yhtään.

Oireita ei ole ollut vielä kovin kummoisia, ainoastaan mieliala vähän heitellyt. Toki vähän etovaa oloa on ollut, mutta liekö vaan mielikuvituksen tuotetta :D

Jaa niin ne tiedot loppuun: 29 v, K-SKS, 1. lapsi :)
 
Heippa!

Minäkin ilmoittaudun varovaisesti mukaan. Takana 2 km:a, niin ei hirveästi uskalla iloita vielä. Näin pitkälle tosin en ole vielä päässyt... Nyt siis rv 5+4. Laskettu aika 1.4.17... Aprillipäivänä :D

Rinnat ja maha todella turvoksissa, rintsikat ei meinaa mahtua ja verkkarit kiristää.. Sama kun aika monella muulla, eli jatkuva nälkä. Eilen junassa kun näpyttelin kännykkää iski todella huono olo, oli lähellä etten oksentanut. Olo muuttui hieman paremmaksi kun laittoi kännykän pois ja hengitti syvään ja katseli ikkunasta ulos. Jonkunlaista matkapahoinvointia siis... Auton kyydissä ei vastaavaa...

Ja tässä tiedot siis: 01.04/tina_hki/31/?/1. lapsi
 
Hei!
Täälläkin uusi odottaja ilmoittautuu huhtikuisiin! Jännät hetket on kyllä meneillään. Ei meinaa aivot pysyä perässä kun ajatukset heittelee onnesta menettämisen pelkoon. Voi kun vauva pysyisi mukana!

Olen jo hetken lukenut teidän kirjoituksia täällä koska oireet on ollut niin erilaiset kuin edellisissä kierroissa. Onneksi piti paikkansa! Tänään tein testin, johon tuli haalea viiva. Aamulla täytyy tehdä uusi ja varmaan vielä huomenna varmistaa asia digitaalisella.

Ihana päästä keskustelemaan samassa tilanteessa olevien kanssa!

Tässä vielä tietoja
12.4. / Madddde / 27v. / TAYS /1.lapsi
 
Meitähän alkaa olla jo monta ☺ Minunkin mies vielä vähän totuttelee ajatukseen. Ei kuulema vielä oikein ymmärrä että nyt taitaa olla tärpännyt. Jospa ensimmäinen ultra sitten vähän vahvistaa. Toivottavasti mies vaan töiltään pääsee itsekkin mukaan.

Täällä eilinen päivä oli hyvin oireeton ja tuli jo mieleen eikai tämä enteile pahaa. Yöllä kuitenkin kuukautiskipujen kaltaiset kivut palasi. Jännä kuulla että muillakin on näitä lähinnä iltaisin/öisin.
 
Tällä vanhalla keskenmenotarinalla en nyt halua ketään pelotella, mutta Mollama, itselläni kävi niin, että alkuun oli etomista ym ja sitten oireet vaan katosivat. Ajattelin pääseväni helpolla. Menin ensimmäiseen ultraan rv 12 ja siellä todettiin keskeytynyt keskenmeno. Sikiö vastasi viikkoja 6-7. Onnistuneissa raskauksissa puolestaan on ollut voimakastakin pahoinvointia alussa, joten nyt sitten tässä vähän odotellaan pelko persiissä miten käy. Huono olo tulee ajoittain ja on etova olo. Jännä, miten sitä toivoisi että olisi paha olo, vaikka se olo itsestään on kaikkea muuta kun mukava :rolleyes:

Miehen suhtautumisesta: Tämähän on minulle kolmas ja miehelle ensimmäinen. Edelleen mies on ehkä vähän epäuskoinen, ja on sanonutkin että ei sitä oikein vielä tajua - etenkin kun ei näy vielä yhtään. Eiköhän tuo ajan saatossa konkretisoidu. Itselläni ei kyllä hermo kestäisi jos mies olisi koko ajan hössöttämässä tyyliin; "et saa kantaa noin painavaa, älä nyt kiipeä sinne jakkaralle jne". Mutta en voi valittaa.

Niin ja tervetuloa minunkin puolestani uusille :)
 
Meitähän on paljon ketkä synnyttää K-sks:ssa :)
Mollama, mähän tein 2kpl rfsu, 2kpl pregchek, 6kpl one step ja yhden digitaalisen raskaustestin tästä :oops::ROFLMAO: miten niin muka innokas testaaja :rolleyes:

Oireita ei niin paljon ole täälläkään nyt ole. Paha ja heikko olo yllättää illan sijaan milloin vaan ja hengästyttää sekä silmissä sumenee herkästi. Alavatsan sivuja vihloo öisin välillä kovastikin ja alaselkää vihloo (iskias)
Luin edellisten raskauksien oireista jolloin tytöstä pahin olo alkoi 10+ viikolla ja pojasta alkoi taas niihin aikoihin jo helpottamaan. Kovin voi olla vaihtelevaa siis :)
 
Mollama mulla oli ensimmäinen keskenmeno ihan ekasta raskaudesta ennen esikoista rv6+0. Aivan järkyttävä oksentaminen alkoi viikkoa ennen ja oltiin jo tiputukseen menossa kun väheni yhtäkkiä reippaasti. Siitä vaan tiesin että ei ole kaikki hyvin. Parin päivän päästä ultraan ja alkio oli kuollut silloin kun oireet loppuivat.
Toiset kaksi km olivat ennen tätä plussaa ja olivat jo ihan alussa, pari päivää siitä kun olisi pitänyt alkaa menkat. Testit näyttivät vahvaa plussaa ja sitten alkoi vuoto.

Täällä tänään 5+0 ja pelko on kova. Tuo ensimmäinen keskenmeno oli niin rankka kokemus, siinä meni tyhjennykset ja kaikki ihan pieleen plus eka raskaus ja vauva oli ollut niin toivottu vaikka alussa oltiinki. Jotenkin jättänyt hirveän pelon ja esikoisen odotus oli aika piinaa kun siinäkin raskaudessa kaikenlaista häikkää.

Tässä raskausoireet ihan erilaiset kuin noissa keskeytyneessä ja onnistuneessa niin nyt tietty pelottaa mikä vikana:ROFLMAO: tässä raskausoireet aaltoilevat, välillä enemmän välillä ei mitään.. Esim 2 päivään ei ole ollut mitään ja tänään taas yhtäkkiä paha olo. Kkm ja tuulimunaa mietin ja että onko vaan erilainen kuin viimeksi ja mitä.. Tasan 2 viikkoa ultraan vielä piinailtavana!!:geek:
 
Kiitos kokemuksista. Kurjalta kuullostaa :unsure:
Ite pelkään just mahdollista tuulimunaa. Tai lähinnä sitä, kuinka kurjaa olisikaan huomata se vasta np ultrassa vko12.. Siksi olen tässä jahkaillut menenkö ja maksanko vai en varhaisraskauden ultran.. Jotenkin tuntuu että km olisi tosi yleisiä, vaikka loppuenlopuks 85% näinkin pitkälle edenneistä raskauksista sujuu loppuun asti.. Jännää.
Onko monet menossa varhais uä:hän?
 

Yhteistyössä