Huhtikuun hurmurit 2017

Heippa!
Täällä ilmottautuu uusi odottaja :) eilen saatu testiin haamu ja tänään tuli digiin raskaana 1-2. Yritystä on takana 1,5vuotta. Puolisen vuotta oli ovulaatioa kateissa ja tässä kierrossa oli mukana clomit. Nyt jännätään sitten, että montako siellä on kyydissä :D

Toista lasta odotan. Esikoinen on syntynyt 12/14.

La 14.4/Phks/toinen
 
Pahoittelut maisa93, toivottavasti pääset toukokuisiin sitten.

Unettomuus vaivaa myös täällä:( illalla nukkumaan mennessä kyllä nukuttaa mutta sitten heräilee aamuyöstä vähän väliä eikä meinaa saada enää unta. Viime yönä tosin vaivasi päänsärky joka vei unia.

Oireista, millaista heikotusta teillä on? Mulla itsellä jo toinen "krapulainen" aamu. Koko kroppa ja pahiten kädet tärisee ja tutisee. Silmissä sumenee todella paljon ja olo on voimaton. Yksi raskaus on takana missä pyörryin kauppaan ja kotiin ja todella usein oli lähellä pökertyminen niin toivon ettei nyt ala tuollainen:unsure: Silloin johtui verenpaineesta 45/80 tais olla aika normaali silloin. Ei tosin muutenkaan korkea ole.
 
Itse en kyllä vielä haluaisi kertoa asiasta esimiehelle. Minulla on tällä hetkellä työsopimus vuoden vaihteeseen asti ja keväälle on lupailtu jatkoa. Pelkään siis että jos kerron asiasta niin keväällä ei välttämättä olisikaan töitä. Toivotaan siis parasta, että kukaan ei vielä hetkeen huomaa asiaa

Avantasia: tuollaista heikotusta ei minulla kyllä ollenkaan ole ollut. Toivottavasti sinullakin helpottaa viimeistään tämän alkuraskauden jälkeen!
 
Pahoitteluni maisa :(


Minulla oli myös muutamana aamuna ihan krapulainen olo! Päätä jyskäsi ja oli yleisesti hirvee heikotus ja huimaus. Minulla tuo taisi johtua tosin siitä, että join näköjään liian vähän. Aloin juomaan enemmän vettä ja nyt ei oo pariin aamuun ollut "krapula".
 
Pahoittelut Maisa93 ja voimia. :( Mäkin olen kuullut että moni raskautunut onnistuneesti heti km jälkeen. Toivotaan teille samaa.

Trillian haitko pahoinvointirannekkeet? Tuntuuko auttavan? Mulla oli esikoisen kanssa tollaset ku olin niin epätoivoinen sen oksentelun kanssa ( en voinut edes lähikauppaan 100m kävellä ilman että oksensin 2-3krt matkan varrelle) mutta silloin en kokenut niistä olleen apua. Mulla alkoi eilen taas uudestaan pahoinvointi parin päivän hiljaisuuden jälkeen ja nyt on jo paljon voimakkaampaa ja ympäri vuorokauden. Vielä ei ole tarvinnut oksentaa vaikka pala kurkussa koko ajan, viimeiseen asti pidättelen, sitten kun eka oksennus tulee niin sille ei ole loppua:sick: Viimeksi oksensin viikolle 20 hyh. Mietin jos hakisin myös nuo rannekkeet jos auttaisi tähän "lievempään" pahoinvointiin ja vaikka ehkäisisi oksentelun alkamisen. :D

Maanantaina ajattelin soittaa neuvolaan, jotenkin edelleen tosi epäuskoinen olo että onko ketään mutta tämä pahoinvointi auttaa jotenkin muistamaan että jotain siellä kai ainakin yrittää tapahtua:love:
 
Minäkin tulen tänne kun pakko kai tämä uskoa nyt todeksi!

Olin syönyt 11-vuotta pillereitä putkeen ja jo teinistä asti haaveilu vauvasta. Löysin ihanan miehen ja aikalailla heti ilmoitin, että vauvan tekoa ei odotella viittä vuotta. Vuoden päivät kerettiin seurustella ja toukokuun lopulla sain siunauksen jättää pillerit pois kun "kyllähän siinä nyt menee monta kuukautta että tärppää". Juu, tuli yhet pilleri menkat ja seuraavasta luomukierrosta raskauduin HETI! Tiedän päivänkin millon tää lapsi sai alkunsa. Mies oli lähes koko heinäkuun eri kaupungissa työmatkalla, joten helppo päätellä.

Ekan haalean plussan tein 28.7 kp 28/28-31 (vähän heittää ku en tiiä mikä normi kierto ilman pillereitä ois). Ja samana päivänä digi "raskaana 1-2". Olin kavereille pari päivää aiemmin sanonu että musta tuntuu ihan oudolle, oon varmasti raskaana ja ne väitti mua hulluks!

Olin lääkärissä samana iltapävänä muista syistä ja pyysin hcg:tä verestä koska olisin seuraavana päivänä lähtenyt vkl festareille ja en halunnut juoda mikäli raskaus olisi totta. Hcg oli vain 12 ja lääkäri sanoi, että joko kemiallinen tai alkio kiinnittynyt vasta pari päivää sitten. Ja joo, näin se taisi olla koska 11päivää ennen verikoetta heiluteltiin peittoa. Määräsi uuden verikokeen seuraavalle viikolle.

Malttamattomana tein testejä seuraavan viiden päivän ajan ja viiva tummui tummumistaan ja digikin näytti jo "2-3".

Toissapäivänä otettu hcg varmisti asian, arvo oli nyt 336. (Menkoista laskettuna rv4+5)

Tänään menkoista laskettuna rv 5+0, mutta luulen että todellisuudessa pari päivää vähemmän myöhäisen ovulaation vuoksi kun hedelmöitysajankohta aikalailla tiedossa.

Mies oli aluksi vähän shokissa, kuten itsekkin että hetikö tämä oikeasti tapahtui! Olin varautunut että kehoni palautuu pillerihormooneista ainakin puolisen vuotta ennenkuin menkat edes alkaa tulla normsalisti :D

Nyt viikko ollaan asiaa sulateltu ja mies pussailee jatkuvasti olematonta mahaani ja kutsuu itseään isukiksi ja juttelee "vauvalle" :D niin söpää! <3

25v/1.lapsi/KYS/la n.9.4
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei Maisa! :(

Tänään on 4+3 ja aamupäivällä oli niin etova olo eikä ollut kaukana oksennus. Onneksi ulkoilu esikoisen kanssa vähän auttoi. Tää on mulle ihan uutta koska viime raskaudessa pahoinvointia oli tosi vähän.
Varattiin myös varhaisultra ja se on vähän yli 3 viikon päästä eli viikkoja sillon jo 7+9, hintaa tälle käynnille tulee 70e, eli ihan edulminen onneksi:rolleyes:millään ei jaksaisi tuonne asti odottaa mutta ehkä aika menee nopeasti esikoisen kanssa touhuillessa.
Oon kotona esikoisen kanssa joten mun ei tarvitse tuota esimiehelle kertomista edes miettiä tällä kertaa.
Aivan järkyttävä turvotus on myös alkanut jo iltaa kohden paisun niin että maha näyttää samalta ku viime raskaudessa puolivälissä:D
 
Pahoitteluni Maisa! Toivotaan onnea uuteen yritykseen!

Meitäpä on täällä jo koossa hyvä joukko. Mukava on lukea kirjoituksianne, tosin vielä ei ihan pysy mukana, että kuka oli kuka :)

Itselläni lievä etova olo alkaa tulla tutuksi, syönnin jälkeen on paras olla ja vain sisällä olo kostautuu. Nyt onneksi maittaa vielä kaikki ruuat eikä läheskään ole nii huonoa oloa, mitä oli esikoisesta pahimmillaan, saas nähdä, miten tässä oireet pahenee. Turvotusta on minullakin, maitohappobakteerien syöminen tuntuu pitävän sitä vähän aisoissa, mutta housut kyllä puristaa. Parit löysemmät menee, mutta farkkuja en kyllä saa jalkaani, voi toki osaksi johtua kesän herkuista...

Esimiehelle en haluaisi vielä pitkään aikaan kertoa. Mutta saas nähdä, kuin pian asian voi arvata, vanhat naiset on joskus aika velhoja huomaamaan raskauden... Yhdelle ystävälleni kerroin ja oli ihana kyllä hänen kanssaan asiasta puhua, mies ei vielä kovin paljon halua asiaa hehkuttaa, ajattelen, että hän sillä haluaa ehkäistä, ettei tunnu niin pahalta, jos tässä alussa käykin jotain.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Pahoitteluni Maisa. :(

Täällä liittyisi yksi uusi varovaisesti mukaan. Tein eilen Apteekin testin ja Clearbluen digitaalisen, joka vahvisti "raskaana 1-2". Oireina on ollut vilunväristyksiä, huonoa oloa, väsymystä, nipistelyä alavatsalla sekä pissattaa normaalia enemmän. Olen myös heräillyt aamuyöstä.

Mies on myös innostunut raskaudesta, mutta ei ole varmaan oikein vielä sisäistänyt tätä. :D

Esikoisesta en käynyt varhaisultrassa. En varmaan nytkään mene, ellei tapahdu jotain sellaista, että alkaisin epäillä jonkun olevan vialla. Mulla oli reilun vuoden hormonikierukka, joka poistettiin 29.4. Tuntuu, että horminikierukan jälkeen monille on tullut keskenmenoja. Se vähän pelottaa. Onneksi tässä nyt ehti olla kolme kuukautiset välissä, vaikka kierto heittelikin epämääräisesti.

Käytin esikoisen raskausaikana pahoinvointirannekkeita ja ne olivat päivieni pelastus! Suosittelen kyllä . :)


Mulle voi siis päivittää
elanor85/ 31 / Tays/ 2. lapsi / la 14.4.2017
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille!:)

Tina_hki ei muuta kun herkästi saikkua pyytämään jos olo liian hankalaksi menee. Ja yritä napostella päivän mittaan mitä vaan mitä alas saat.

Täällä vois syödä suolaa vaikka suoraan purkista :eek: hirveesti tekee mieli suolaista koko ajan.
Nännit on myös tosi arat, suihkussa käyminen on aivan tuskaa..:( jos ens kerralla kävis liivit päällä:LOL:

Neuvolaan pitäisi tosiaan itsekin soitella ens viikolla vaikka tuskin sen asian niin kiire on kun viikkoja on vasta 5+ ja ajan oon aiemmista saanut aikasintaan 8+ viikolle.
 
Zemppiä maisalle! :unsure:

Tuo krspulainen-olo oli aika hyvin kuvaava. Semmonen olo mullakin on usein varsinkin illasta. Ja jos ei saa ruokaa tarpeeksi ajoissa. :sick: Mulla tää oireiden vahvuus vaihtelee päivittäin. Eilen huonoaoloa ja väsymys tosiaan vasta illalla mutta tänään "krapula-olo" heti aamusta. Hyh.
 
Onko kellään ollut kovia mielialanvaihteluita?

En tiedä mikä mua vaivaa, oma mies ärsyttää jo pelkällä olemuksellaan kokoajan. Oon huomannut, että tiuskin ja äyskin mitä tyhmemmistä asioista enkä voi itelleni mitään :devil: Ja sitten perästä päin kaduttaa oma käyttäyttyminen.. Tällaista ei ole ollut koskaan tämän pitkän parisuhteen aikana (eikä mies ole oikeasti edes antanut oikeaa aihetta ärsyyntymiseeni), joten uskon sen liittyvän tähän raskauteen.

Tämä alkoi reilu viikko sitten ja luulin oireita/ärsytystä vielä silloin alkaviksi kuukautisiksi. En kestä jos tää jatkuu vielä pitkääkin :confused: En ole koskaan ollut tällainen ärtsy ja nyt vedän herneen nenään palkoineen päivineen mitä tyhmemmistä asioista, mur! :LOL:
 
Mulla mielialaan vaikuttanut niin että olen entistäkin herkempi. Oon normaalistikin tosi empaattinen,mutta tää itku herkkyys on ihan uutta. Ollaan mökillä nyt ja itku meinas tulla (ja tulikin), kun mies nukkukin mun vieressä lattialla kipeän kankun vuoks. :LOL: että saa nähä mitä tästä jatkossa tulee..
 
Täällä masennellaan..

Usein ennen rakkauttaan käynyt niin, että olen vuotanut peiton heiluttelun jälkeen verta, jos mies on tullut takaa. Ilman, että menkkoja on ollut lähelläkään. Tänään sama juttu, mutta nyt tietty asia hirvittää, kun tuo pieni on matkassa. (n) Ei kai auta, kun katsoa, saatiinko jotakin peruuttamatonta aikaan. :unsure: oli ainakin viimonen kerta noin!! Muistan, että näin olis käynyt aiemmissakin raskauksissa, mutta nyt verta tuli minusta pelottavan paljon. (n)
 
Ohhoh, tänään eka kertaa oksettavaa oloa :sick: Ja iltavuoroon lähtö edessä.. Kunpa ei pahaksi äityisi.

Väsymyskin alkaa painaa, tai siltä ainakin tuntuu. Toki nyt on ollut vähän tiukempi työputki (teen osa-aikaisuutta) ja esikoistakin on pitänyt pari kertaa yössä ohjata takaisin omaan petiin. Muutama viikko on oltu nyt ilman pinniksen laitaa ja eihän se ihan strömsömäisesti ole mennyt :rolleyes:

Digitesti polttelee vielä kaapissa, keskiviikkona meinasin siihen pissiä ja toivon mukaan saada tulokseksi jo 3+. Sen jälkeen soittelen neuvolaan, eka käynti osunee varmaan kuunvaihteeseen. Varhaisultra meillä on 26.8, jokohan sen jälkeen uskaltaisi jollekin kertoa..? Muutamaa ystävää olen tavannut tällä viikolla ja miettinyt että pitäisikö sanoa jotain, kuitenkaan en vielä ole uskaltanut. Taikausko on vahva usko (n)
 

Yhteistyössä