Huhtikuun hurmurit 2017

Mullakin ihan sama Mippis kun sulla. Haaleet on viivat vielä vaikkakin vähän on vahvistunut. Mulla 4+5. Ei kai se mee kaikilla samalla tavalla. Ja voihan vaikka olla et Krrrsta sulla olis tulossa tuplat:whistle::love:
ah, ihanaa etten oo yksin:unsure: tänään tehtyyn testiin (apteq) ei käytännössä tullu mitään. mun on pakko tehdä huomenna digi, ei pää kestä, kun oireetkin on hiipuneet/kadonneet. jos se näyttää 2-3, aion lopettaa testaamisen ja nauttia varhaisultraan asti. en hoksannutkaan ajatella krrstalla tuplien mahdollisuutta ollenkaan:)

mäkin testasin ovista ja se oli kp 18, seksiä tais olla sinä ja edellisenä tai toissapäivänä. la:n oon laskenu sen ovispäivän mukaan et se on hedelmöityspäivä. niin ja siis poikaa vähän niinkun yritettiin kun on jo kaks tyttöä. mut oli meillä seksiä joku viis päivää ennenkin et ei mitenkään kovin vakavissaan:) kolmaskin tyttö ois ihana, kun ois vaan varmasti ees mukana. saas nähdä kumpi sieltä tulee jos niin pitkälle selvitään.
 
Viimeksi muokattu:
Pregcheck liuskoilla testasin, hitsi kun en osaa tätä käyttää vielä kunnolla niin en osaa kuvaa laittaa testistä :eek:

Iik kuulostaapa pelottavalta tuo monikkoraskaus :D vaikka ihanaahan sekin olisi tietysti <3 voiko monikko raskaus siis vaikuttaa jotenkin tuohon kun niin selkeet viivat oli? Pakko aamulla tehdä vielä uusi :D heheh <3
 
Pregcheck liuskoilla testasin, hitsi kun en osaa tätä käyttää vielä kunnolla niin en osaa kuvaa laittaa testistä :eek:

Iik kuulostaapa pelottavalta tuo monikkoraskaus :D vaikka ihanaahan sekin olisi tietysti <3 voiko monikko raskaus siis vaikuttaa jotenkin tuohon kun niin selkeet viivat oli? Pakko aamulla tehdä vielä uusi :D heheh <3
Krrrsta, Jostain luin et voi olla alusta asti tummat viivat jos raskaushormonia kehittyy enemmän kaksosten takia. Mutta tokihan niissä on myös eroja yksilöittäin. Viivat saattavat tummua ero tahtiin vaikka olisi kaikilla kyseessä tavallinen raskaus missä yksi vauva tulossa :)
 
  • Tykkää
Reactions: krrrstaa
:cry: digi sanoi 1-2, nyt pitäis siis olla 4+4. otesti oli pos 21.7, joten vaikee uskoo et ovis ois hirveesti myöhästyny. tais olla sit tässä.

terkkariin soitin jos pääsis verikokeesen, hoitaja laitto asian lääkärin "listalle" ja sano et soittaa tänään tai huomenna, eli koe saattaa mennä ylihuomiselle asti. lähiterkassa labra vaan johonkin 12 asti. ihanaa kun asiat hoidetaan nopeesti...

palaan asiaan kun tulokset saatu:/
 
mippis, älä heitä kirvestä kaivoon! Mulla on tänää 4+4 ja näyttää edelleen ihan haaleita viivoja testit.
Jos jännität kovin, niin onko paikkakunnallasi mahdollisuutta yksityiseen lääkäriin ja siellä verikokeeseen?

Liityn myös mielelläni listaukseen. Korhis/28/14.4./KYS/1. lapsi
 
Mulla jomottaa tissejä ja vihloo mahaa, ihanku puukoniskuja tulis alamahaan ja munasarjojen kohdalle. Aina yht äkkiä semmonen sekunnin repäsykipu. Kuulemma normaalia. Vielä ei ole pahaolo alkanut, sitä ootellessa! Pissitää tunnin välein, siis ihan uskomatonta on tämä kusella ravaaminen Ja väsyttää niin että voisin nukkua 24/7. Tänään menkoista laskettuna 5+2.

Me ollaan varattu varhaisultra rv 7+3. Ihan vaan oman mielenrauhan takia, haluan nähdä onko raskaus oikeassa paikassa ja onhan siellä muutakin kuin pelkkä pussukka. En kestäisi jos esim. Tuulimuna selviäisi vasta ekassa kunnallisessa ultrassa.. Siinä ois ollu montaviikkoo onnellinen vauvasta :( ilmeisesti se on sellanen vajaa 200e reissu täällä Kuopiossa. Erikoislääkärin palkkion ~100e + ultraus ~90e, näin mulle puhelimessa sanottiin. Ollaan molemmat vielä miehen kanssa opiskelijoita mutta aiotaan silti käyttää vähiä säästöjä tohon. Toki eihän se mitään takas, että loppuraskaus sujuisi hyvin vaikka ar-ultrassa näkysikin alkio+syke. Mutta tekee tästä raskaudesta todellisemman.
Heippa! Mihin varasit ajan? In-Tiimillä maksaa kelavähennyksen jälkeen kaiken kaikkiaan 142 euroa. Itse varasimme sinne ajan :)
 
Ai en ollut kuulukkaan tollaisesta paikasta Varattiin terveystalolle.. Hmh! Pitääpä tutkia jos vielä vaihtais paikkaa:) kiitos vinkistä!
Suosittelen :) Ultramammatkin kuulemma edullisempi (sillä on joku uus nimi nykyään), mutta Terveystalo taitaa olla kalleimmasta päästä täällä. Mä kun soitin kaksi eri kertaa In-Tiimiin, niin olivat tosi mahdottoman mukavia siellä ja iloitsivat kanssani ja olen kuullut vain positiivista palautetta paikasta :)
 
Nyt pitäis olla taas kaikki lisättynä listaan, ilmottakaa jos jotain puutuu! Ja tosiaan tuota listaahan ei pysty muokkaamaan muut kuin minä, joka olen sen alunperin laittanut. Laittakaa mielellään päivityspyynnöt punaisella niin todennäkösemmin huomaan ne täältä (pisaran kuvasta saa vaihdettua tekstin väriä). Tervetuloa mukaan! :)
 
Hei kaikille! Jos sitä itekin uskaltautuu liittyä mukaan. Itsellä todella sekavat fiilikset, onnellisesti yllättynyt. Myös havaittavissa pelkoa onko tää totta ollenkaan. Mutta siis viime perjantaina tein raskaustestin ja plussaahan se näytti! Piti heti lähteä hakemaan apteekista toinenkin testi, koska olin varma että testi on viallinen. En oikein voi uskoa tätä todeksi. Raskaus siis enemmän kuin toivottu. Jos todella olen raskaana niin saamme siis toisen lapsen. Syy siihen miksi en meinaa uskoa asiaa on se, että ensimmäinen lapsemme sai alkunsa hormonihoidoilla. Ja nyt tilanne on se että olin juuri muutama päivä ennen varannu ajan gynelle jos saisi taas lähetettä lapsettomuuspolille.. Olen niin onneni kukkuloilla mutta samalla myös pelkään kauhulla mitä eka ultra tuo tullessaan. En voi uskoa tätä todeksi ennen kuin ultrlla varmistetaan.
 
Tänään todella huonosti nukutun yön jälkeen on ollut todella epävarma olo raskaudests joten kävin ostamassa vielä digin. Siihen ilmestyikin raskaana +3 <3
Voisi varmaan hetkeksi taas rauhoittua ja nauttia tästä lähes oireettomasta olosta:)

Tervetuloa taas uusille :)
 
  • Tykkää
Reactions: ellie_88
Ihanaa Ellie! :) Kyllä niitä ihmeitäkin tapahtuu! Mullekin gyne jo sanoi että ei varmaankaan ilman hoitoja raskaus onnistu, mutta tässä sitä ollaan! Sekä esikoisen kans että nyt meni 2 vuotta raskautumiseen, ja suoraan sanottuna en edes jaksanut juuri ajatella asiaa ettei tarvii joka kuukausi pettyä. Tämä 9kk odotus ei siis tunnu enää kovin pitkältä, kun on jo niin pitkä odotus takana! :)
 
Ihanaa Ellie! :) Kyllä niitä ihmeitäkin tapahtuu! Mullekin gyne jo sanoi että ei varmaankaan ilman hoitoja raskaus onnistu, mutta tässä sitä ollaan! Sekä esikoisen kans että nyt meni 2 vuotta raskautumiseen, ja suoraan sanottuna en edes jaksanut juuri ajatella asiaa ettei tarvii joka kuukausi pettyä. Tämä 9kk odotus ei siis tunnu enää kovin pitkältä, kun on jo niin pitkä odotus takana! :)
Joo vissiin ihmeitä tapahtuu.. :) ite yritän pitää järjen matkassa mukana ekaan neuvolaan asti. Ensimmäistä lasta yritimme yli 1,5 vuotta ja tulin raskaaksi toisesta piikkilääkitys+inseminaatiosta. Aloin uskoa tuohon ekaankin raskauteen vasta rakenneultran jälkeen. Ja nyt tämä ihana lapsonen on vuosi ja pari kuukautta..
 
Ite mietin mitä tekisin peruako yksityinen gyne, jonka varasin lapsettomuuspoli- lähetettä varten vai käviskö varhaisultrassa. Tuolloin olisi viikkoja sopivasti 8+2. Ekan neuvolan sain kuun loppuun. Maksaahan noi yksityiset ihan kivasti mutta olishan se oman mielenrauhan kannalta kiva tarkistaa kasvaako siellä ketään :) Hyvä ystäväni raskaus oli keskeytynyt ja tämä huomattiin vasta niskaturvoke ultrassa. Oli tosi kurjaa seurata ystäväni surua ja vielä kun joutui käymään läpi useamman kaavinnan ennnen kuin pikkuinen saatiin pois..

Tällä hetkellä mulla olis vkot 6+0. Ekasta raskaudesta rajut pahoinvoinnit alkoivat 6-7 vkolla ja sitä jatkukin ½ vuotta :) Tällä hetkellä oireita on jo kanssa jonkin verran. Tissejä pakottaa välillä melko kovaakin ja mahaa juilii hassusti. Tuntuu myös että koko kroppa on ihan turvoksissa. Kiloja ei saisi tulla raskausaikana paljoa. Ekasta raskaudesta lihoin 25 kg (osittain omaa tyhmyyttä. herkut maistui liiankin hyvin).. Noista raskauskiloista on jäljellä vielä paljon! Saan varmaan kuulla koko raskausajan neuvolakäynneillä painosta. Nyt yritän tosissani katsoa ettei paino pääse nousemaan hurjasti...

Oletteko pystyneet pitämään raskauden salassa? Kovasti haluasin kertoa muutamalla ihmiselle mutta sitten taas toisaalta en uskalla jos jotain tuleekin. Ehkäpä odotamme ekaan ultraan. :)
 
Moi kaikki! Täältä ilmoittautuisi mukaan yksi jännittäjä lisää. :)

Testasin viikko sitten keskiviikkona digillä plussan 1-2 viikkoa, tuolloin oli vasta kp 26/28. Oli pakko tehdä testi, sillä olin ihan varma että olen raskaana - täysin samanlaiset olot kuin aikanaan esikosta (syntynyt 02/15). Oon ollut täysin häkeltynyt, koska mulla alkoi selkeet oireet dpo 8. En uskaltanut plussan jälkeen vielä paljon iloita, kun oli niin varhaisesta vaiheesta kyse, mutta nyt pikkuhiljaa alkaa olla varovaisen toiveikas olo. Hämmästystä lisää se, että tärppi tuli ekasta yrityksestä, YHDESTÄ kerrasta! Ollaan oltu ihan puulla päähän lyötyjä, ensimmäinen raskaus onnistui yk 5.

Varhaisultraan aion mennä kuten viimeksikin, sillä pelkään tuulimunaa. Nyt pitäisi piinailla vielä kolmisen viikkoa, tänään rv 4+3. Kiitollisin mielin tässä mennään, päivä kerrallaan. Kiva, jos pääsen mukaan. :)

Pahoitteluni, en saa näitä punaiselle kun kirjoitan puhelimella. :/

LA15.4/norbba/28/JS/2.lapsi
 
Varasin eilen itelleni neuvolan parin viikon päähän, samalla kun varasin nuorimmalle ajan 3v neuvolaan.
Tuntuu jotenki uskomattomalle tää raskaus,uskon sitten kun kuulen että sydän lyö.
Eilen oli tosi kovaa menkkamaista jomotusta, kuuluu välillä varmasti asiaan mutta aina sitä miettii et olikohan tää sitten tässä.
En oo vielä kertonu kellekkään, viime raskaudessa kerroin vain muutamalle ennen rv 12 ja lopuille sit paljo myöhemmin.
 
Heippa!

Minäkin voisin liittyä mukaan huhtikuun odottajiin. Haluaisin pitää raskauden salassa lähipiiriltä vielä jonkun aikaa, mutta silti on suuri tarve päästä juttelemaan raskaudesta ja näistä alun tunnelmista.

Olen ollut aivan älyttömän turvonnut viimeisen viikon ajan, ja sen takia olen jo muutamat itkutkin tirauttanut. Miten voin yhtäkkiä olla näin iso?!? Tuntuu, että kaikki vaatteet puristaa ja näytän, että olisin pidemmälläkin raskaana. Onko kellään muulla ollut tällaista? Luin jostain, että alkuun voisi olla turvotusta ja se siitä laantuisi...tätä todellakin toivon. Ei minua vatsan kasvu sinällään hirvitä, tämä alun paisuminen vaan tuli niin yllätyksenä. Etenkin kun en halua ihmisten vielä arvailevan mitään tämän raskauden suhteen. Tämä raskaus on kolmanteni ja aiemmissa raskauksissa vatsa on alkanut näkyä vasta +10 viikoilla.

Ja loppuun ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta näin tuoreena helsinkiläisenä en yhtään tiedä, mikä tulee olemaan synnytyssairaalani. Saako sen itse valita vai määräytyykö se asuinalueen tai neuvolan mukaan?

8.4. / koovee88 / 28 / ? / 3.lapsi
 

Yhteistyössä