Huhtikuun hurmurit 2017

minttumar, en usko, että tuosta voi mitään haittaa olla. Varmaan jos söisi useana päivänä peräkkäin niin olisi eri asia. Eihän tuo kuitenkaan mikään kauhean iso annos vielä ole.

Täällä on iskenyt flunssa, eli väsymys on vähintään tuplat aiemmasta :sleep: Ja muutenkin vähemmän hehkeä olo, ihan kuin pahoinvointi nostaisi päätään. :sick: No, kaipa se on parempi että on jotain oireita. Ja ilmeisesti flunssaan sairastuminenkin on aika tavallista nimenomaan alkuraskaudessa.

Tsempit kaikille ja tervetuloa uusille! :)

fabula & puolukka 5+0
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
minttumar ja mini 4+5
Älä huolehi, ei varmasti tuo annos tee mitään vauvan alulle.

Ompas täällä kivan vilkasta! Itse tein tänään uuden testin aamulla, vielä hennoksi viivaksi sanoisin, mutta oli se punaisempi kun eilen. Oireita on kyllä, mies oli arvannut tämän jo rintamuksen kasvusta ennen kun aloin testaustarpeesta puhumaan. Tuntuu että melkein kaikkia oireita löytyy, paha olo on siinä mielessä jännä että tulee eniten yöllä/aamuyöllä/herätessä, esim.jos havahdun kyljen kääntämiseen ja avaan silmät, niin paha olo vyöryy hetkeksi. Posket helottaa koko aika ja näppyjä naamassa. Onko muilla jännää "vatsalihasten kiristelyn" tunnetta kohdun tietämillä, ei kipua vaan sellasta jännittyneisyyttä? Välillä tuntu myös vähän niinkun kirvelyä. Menkkamaista kipuilua välillä häivähtää, paljon miedompana onneksi kun menkkoja ootellessa. Pakko se on testata vielä parin pv sisällä, alkaako viiva vahvistumaan. Helmikuinen tuulimunakin aiheutti hurjia oireita ja hcg oli yli 7000, viivat oli kyllä silloin heikot. Viime lokakuinen raskaus aiheutti myös paljon oireita, paljon enemmän kun tällä hetkellä, että ei se kyllä ole oireiden määrästä ja laadusta kiinni, miten käy. Nyt vain päivä kerrallaan, onneksi nuo 2 lasta pitää kiireisenä eikä pysty koko aikaa tätä miettimään.

Toiveikas KolmasKerta3, rv3+5?
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Kiitos teille, rauhoitti kyllä jo mieltä. :)vNyt yritän vältellä lakua tarkemmin. Onneksi salmiakista en edes tykkää, joten sitä ei tarvitse sen kummemmin varoakaan. Mutta laku.. :rolleyes:
 
Kaikki teitin oireet kuulostaa niin tutuilta!!
Huono olo on läsnä ihan jokaisena vuorokauden aikana.
Töissä yritän pärjätä pahoinvointirannekkeiden avulla, jotta en ihan vielä paljastuisi. Illalla ja yöllä huono olo on pahimmillaan.
Nälkä piinaa vähintäänkin kolmen tunnin välein. Miten voi olla aina nälkä?! Onneksi makea ei juuri maistu tai muuten paisuisinkuin pullataikina!
Vessassa saa rampata koko ajan. Aamuyöllä se alkaa ja jatkuu ihan iltaan saakka.
Tissit on turvoksissa ja nännit on tosi arat.
Vatsaa nippailee. Varsinkin illalla enemmän, kun pysähtyy paikoilleen päivän päätteeksi.
Päätä särkee melkein koko ajan. Ei auta veden juonti tai mikään muukaan. Olen laittanut alhaisen verenpaineen piikkiin sen.
Väsyttää! Sinnittelen juuri ja juuri työpäivän hereillä ja kotiin päästyäni olen ihan valmis jo yöunille.
Unohdinkohan jotain? :D

Mies ei juuri tahdo ymmärtää oireistani yhtäkään.
Ja miten voisikaan, kun ei juuri omaa kokemusta raskaudesta.

Heti, kun on oireeton tunti takana, havahdun miettimään, että olenkohan sittenkään raskaana ja kun ne oireet on päällä, mietin et olikohan tässä nyt yhtään mitään järkeä. :D :D

Ikuinen laihduttaja 7+2 (muistaakseni)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ei huonoa oloa edelleenkään :) tänään tuli yhtäkkiä vain sellainen tunne, että nyt tulee yrjö. Yökinkin pari kertaa, mutta pahaa oloa ei ollut.

Nyt on varattu varhaisultra 7.9 päivä ennen neuvolaa :love: Varhaisultrassa olen rv 7+5. :)

Oskama, 4+6
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Täällä oli tänään hoitojen puolesta varhausultra, viikkoja pitäisi olla nyt 7+0. Yksi pikkuinen näkyi ja sydän löi vahvana. Lääkäri jo onnitteli ja ilon itkut tirautin kunnes alkoi mittaamaan tarkemmin alkion kokoa. Sanoi että oli vähän hankalassa asennossa mutta ei saa mitoiksi kuin 6+2 :( Ovispäivä on varma kun hoidoilla katsottu eli ei voisi päivät kauheasti heittää. Lääkäri ei sanonut oikein mitään, kuulemma syke on tosi vahva mikä oli hyvä ja jos on ensi viikolla kasvanut niin kaikki pitäisi olla ok. Ehkä tämä vain ottaa kasvuspurttia myöhemmin?:unsure: Olo on tosi ahdistunut ja pelokas, viikon päästä tarkistus, kyllä pelottaa. Pahoinvointi oikein innostui tästä jännityksestä ja on kyllä aika kamala olo:confused:

Tsemppiä kaikille vuodoista kärsivile, itsellö juuri esikoisesta hematoomaa ja kaikki meni hyvin. Kuulemma aika yleisiä noi vaikka kamalan jännittäviä epätietoisena onkin.
 
Norbba, ei virallista hoitosuhdetta ole. Omalääkärillä käynyt ja nyt lopettanut just nettiterapian. Muuten tuon olon kestäisi jos ei vaikuttaisi syömiseen ja aiheuttais oksentelua :( no mutta tänään saanut jo jotain pientä pysymään sisällä eikä ainakaan vielä ahdista. Yleensä iltaa kohden pahenee olo.

Onko muilla suupielet halki? Mulla oli ensin vaan toinen puoli mut nyt toinenkin.. :cautious: voikohan stressi olla tuohon syynä?

Avantasia 6+5
 
Ikuinen laihduttaja
Mulla ihan sama! Illalla pahoinvointi pahinta ja yölläkin herään kiemurtelemaan. :sick: Tänään on ollut pahin päivä koko aikana. Oksu tullut monta kertaa..

Ällöä, mutta mun touhu on menny semmoseks että syön, käyn välillä oksulla ja tuun takas syömään, ihan kun pytyn pikanen moikkaaminen olis normaaliakin normaalimpaa. Mul vaan ruoka maistuu parhaiten heti oksun jälkeen (eli päin vastoin kun vatsataudissa). Heh, hyi !!:X3::D

Mä syön reilu 2h välein. Kun on edelisen ruoan syöny, saa melkeen alkaa jo miettimään mitäs seuraavaksi. Tässä yks päivä söin yhteensä 4 lämmintä ruokaa + kaikki välipalat. :whistle: Ja mä en tee juurikaan muuta kun makaa paikallani ja touhuile pientä kotona. Raskauskilot täältä tullaan. :p
 
Itse en kyllä vielä haluaisi kertoa asiasta esimiehelle. Minulla on tällä hetkellä työsopimus vuoden vaihteeseen asti ja keväälle on lupailtu jatkoa. Pelkään siis että jos kerron asiasta niin keväällä ei välttämättä olisikaan töitä. Toivotaan siis parasta, että kukaan ei vielä hetkeen huomaa asiaa

Avantasia: tuollaista heikotusta ei minulla kyllä ollenkaan ole ollut. Toivottavasti sinullakin helpottaa viimeistään tämän alkuraskauden jälkeen!
 
Hei! Milläs viikoilla on teillä tässä raskaudessa tarkalleen alkanut pahoinvointi?? Melkein toivoisin jo että alkaisi, tai ihan mitä vaan muutakin mutta oireita ei ole kuin vatsan turvotus ja paineen tunne.
 
Minttumar: Tuolla on enemmän tietoa noista ruoka-ainerajoituksista. Lakritsia ei tosiaan suositella, mutta siellä on sanottu myös, että lakujätski tai muutama makeinen silloin tällöin ei haittaa.

https://www.evira.fi/elintarvikkeet/tietoa-elintarvikkeista/elintarvikevaarat/elintarvikkeiden-kayton-rajoitukset/
Noihin onkin tullut perehdyttyä hyvin, kun kolmas raskaus jo tänä vuonna menossa. En tiedä miten ihmeessä saatoin unohtaa tuon lakritsikiellon, vaikka luulen unissanikin nuo jutut jo muistavan. Harmittaa tosi paljon että menin mokaamaan, kyseessä oli kuitenkin paksu pepe patukka, eikä mikään muutama pieni pala lakua. :(
 
Tähän asti täällä on oltu suht. oireettomia vaan tänään huomasin et nännit on korketusarat ja tissit turvonneet ihan törkeenä, sit kans hirveenä tekee mieli kaikkee raikasta :LOL: Toisaalta ihana ettei ole hirveitä oirevyöryjä tullut vielä mutta kyllä sen varmasti sisäistäis paremmin että paksuna ollaan kun olis kaikki pahoinvoinnista lähtien, nyt kun manaan niin huomenna tietty aamu menee pää pöntössä.. :whistle::D

Lumirinsessa & nappula 6+0
 
Miulla oli pahoinvointia ennen plussaa, mutta plusaan jälkeen ihan pientä etomista vaan. Uutena oireena edellisiin huonosti päättyneisiin raskauksiin tässä raskaudessa nännit kipeyty pari päivää sitten. Tissit ei vielä muuten arat tai turvoksissa.

Minttumar & mini 4+6
 
eemiliah voi ei, mikä inhottava epätietoisuus!! (n)

Mullakin on nyt ärsyttävän epätietoinen ja turhautunut olo. Olin jo henkisesti sinut keskenmenon kanssa, kunnes eilen ei tullut tipan tippaa. Tänä aamuna oli aavistus rusehtavaa. Tiistainahan se tiputteli alkoi ja tähän mennessä ei ole tullut kunnolla vuotoa, tiputtelua vain. Joten nyt tietenkin toivo herää, että ehkä kaikki on sittenkin ok. Voin kuvitella miten sitä rysähtää uudelleen palasiksi, jos vuoto runsaantuu. Kuitenkin keskenmenon alussa on hyvin tavallista, että monta päivää tiputtelee ennen kunnon vuodon alkamista. :(

Ja mitään tapaa varmistaa asiaa ei ole, sillä laskeskelin tuossa että raskauden täytyy olla ainakin 4 päivää vähemmän kuin menkkojen ja 28 päivän kierron mukaan laskettuna. Tein plussan 4+4 ja se näytti raskaana 1-2 viikkoa, eli silloinhan mulla on ollut korkeintaan 4+0? Tai sitten km oli jo alkanut... Joten jos testaisin nyt, se voisi näyttää 2-3 viikkoa raskaana vaikka km olisikin alkanut, koska se on voinut alkaa vaikkapa 4+1 jolloin se tulos olisi sama. 3+ se ei voi näyttää, kun raskaus on nyt vasta korkeintaan viikolla 5+4 (menkkojen ja 28pv mukaan nyt ois 6+1). Ovista en siis havainnoinut niin en tiedä yhtään mikä on dpo. Eli mitään muuta en voi tehdä kuin valvoa yöllä miettimässä tätä kunnes jotain tapahtuu suuntaan tai toiseen ja/tai päiviä tulee lisää, niin että syke voisi näkyä. :cry:
 
Mulla alko oksentelu ensimmäisessä raskaudessa jo ennen plussaa ja jatkui aika rajuna puoleenväliin asti. Nyt en ole oksentanut vielä kertaakaan, etovaa ja huonoa oloa kuitenkin on...
Kaikilla tuntuu olevan tissit/nännit kipeät, täällä ei mitään tuntemuksia rinnoissa o_O onkohan huono merkki...?:unsure:

Eveli90 7+2 (?)
 
Moikka kaikille odottajille!
Tänään koitti ihana aamu kun tuli plussa! Ja digillä vielä varmistus eli raskaana ollaan :) Ihanaa päästä yhdessä fiilistelee tätä intoa vaikka toisaalta epävarmuus varmaan kaikilla alkuvaiheessa kummittelee, itselläkin takanapäin yksi tuulimuna raskaus ja onnistunutkin raskaus josta on nyt tulossa isoveli (nyt puoltitoistavuotias poika).
Lueskelen ja kirjoittelen taas myöhemmin enemmän, tuossa vielä lyhyesti tietoni vauvatoiveilija 24v LA 25.4 P-HKS toinen lapsi
 
Hei onko kellään muulla ollut sellasta kramppaavaa tunnetta mahassa? Siis vähän niin kuin menkkakramppia, mutta ehkä vähän voimakkaampi (tai ainakaan mulla ei yleensä menkkojen aikaan ole noin pahoja). :confused: Eilen illalla iski yhtäkkiä, ja meni onneksi ohi noin 10 minuutissa, kun kävin sohvalle lepäämään, mutta säikäytti kyllä silti. (n) Voisi ehkä olla suolistoperäistä, mutta jotenkin en ole varma, voiko siitä tulla noin voimakasta ja kivuliasta kramppia...

fabula & puolukka 5+1
 
Nonniin esikko päikyillä niin kerkeen kirjottelee vähäsen..
Tänään olis rv4+3 kun plussasin ja oireet tällä viikolla kyllä pisti aika varmoiks raskaudesta vaikka tänään vasta menkkojenkin olis pitäny alkaa elikkäsi oireina järkyttävä väsymys, herkistyminen, herkempi hajuaisti, jatkuva nälkä ja nälän yltyessä vatsa menee nopeesti kipeeks, töissä koko aika heikko olo elikkäs samoja oireita ku esikoisestakin

Täällä oli myös puhetta millon aikoo kertoo töissä niin yritän kyllä viivytellä esimiehelle kertomista sinne lääkärintodistuksen saantiin ainakin mutta kuhan työkaveritkaan ei sais ennen ensimmäisen kolmenneksen päättymistä tietää, tosin en tiiä kuinka saan pidettyä suuni kiinni parhaimmilta työkamuilta.

Varhaisultrasta puheenollen itse varmaan meen koska en malta odottaa sinne 12 viikolle, täälläpäin käydessäni esikoisen aikaan loppusummaksi taisi tulla alle satanen.

Ja fb-ryhmään liityn mielelläni mukaan, kivempi siel jutella ku täällä mutta katsotaan nyt alkuun että masuasukki pysyin matkassa ja varaisin edes ekan neuvolan niin sitten. Mieskään ei vielä tiedä raskaudesta kun on töissä, vain lapselle ja hänen aikasille fb-ryhmälle kerroin.
 
fabula tuo vatsan kramppaaminen on normaalia ainakin neuvolan mukaan, sillonku mulla oli tuulimuna raskaus niin kramppas tosi voimakkaasti öisin (sillon mua autto ku lähti liikkeelle) ja sanottiin että normaalia on mutta esikoisesta ei tuollaista ollut, mutta ei se sitä tarkoita että sulla nyt tuulimuna olis
 
  • Tykkää
Reactions: fabula

Yhteistyössä