Huhtikuun hurmurit 2017

Hei! Milläs viikoilla on teillä tässä raskaudessa tarkalleen alkanut pahoinvointi?
Mulla alko 5+3 yleisellä huonovointisuudella, joka pikkuhiljaa paheni. Eka oksu tuli 6+jotain. Nyt on menossa 7+5 ja oksua tulee joka päivä enemmän tai vähemmän. Onneks mulla on ensviikko lomaa, mutta sen jälkeen alkais koulussa harkka. Jos meno jatkuu tämmösenä taitaapi harkka jäädä suorittamatta.. :(
 
  • Tykkää
Reactions: Kath
Jee, enää viikko varhaisultraan! Ihan hilkulla olen ollut jo monta kertaa kertomassa uutista mutta vielä olen saanut pidettyä asian salassa. Tiedän kyllä että monet varmasti osaavat tätä odottaa ja arvailevat kaikenlaista, varsinkin yksi työkaveri on oikea noita-akka näissä asioissa :p

Tervetuloa minunkin puolestani kaikille, meitähän alkaakin olla täällä ihan mukavasti! Toivotan meille kaikille hyvää ja huoletonta odotusaikaa.

Oireet täällä on aika vahvoja yhä, järkyttävä nälkä jatkuvasti ja kuvotusta myös päivittäin. Väsyttää ja palelee ja finnejä pukkaa :mad: Ja kaikesta huolimatta unohdan asian monta kertaa päivässä :D

Bosch 6+4
 
Mollama Täällä nuo oireet menee suurinpiirtein niin, että joka toinen päivä on henkinen raskaus, eli kiukkuitkuailahtelu, ja joka toinen päivä on fyysinen, elikkä kipuja ja huonoa oloa ymsyms.. :D Välillä toki sattuu samaan päivään molemmat tai sitten ei oo mitään oiretta, mutta pääsääntöisesti noin ^^
 
Mulla oireet hiipunut niin sanotusti. Tissit on kyllä todella kipeet, mutta nälkä ei tuu niin kovana ja viime yönäkin heräsin vain kerran vessaan. :D yleensä herään sen ainakin kolme kertaa pissalle. En tiiä.. Ajattelin testata jossain vaiheessa yhellä cb:n digillä onko viikot jo lisääntynyt testin mukaan. Ylireagointia varmaan, mut ihmetyttää tää oireiden vähyys muutenkin. :(

Oskama, 5+0
 
Vää. Odotan kauhulla sitä, jos pahoinvointi on keskimääräisesti rajuinta viikoilla 9-11. Varhaisultran mukaan 6+3, nyt 6+6.

Pakko oli torstaina lähteä pois töistä kesken päivän, koska oksensin, söin ja sitten kävelin töissä muovipussi taskussa ja päätin etten aio oksentaa julkisesti pussiin (kuljen mm. ympäri kaupunkia selkeästi nähtivillä työni takia). Nyt ollut tämänkin päivän poissa töistä, koska työkaverit pelkäsivät saavansa "tartunnan". En halunnut tuoda asiaa ilmi.

Työ on myös käynyt erittäin raskaaksi, sillä jouduin kävelemään päivittäin yli 5 (5-7) tuntia kovalla alustalla... Hengästyttää, rytmihäiriöitä jnejne. rasitus lisää huonovointisuutta, erityisesti, jos paistaa aurinko ja kuuma. Vesisade hyvä. Alkaisin mielelläni jo parin tunnin kävelyn jälkeen istua ja levätä. (Tätä on myös ollut pakko tehdä..) Aloitin uudessa työssä samaan aikaan kun sain tietää raskaudesta, joten hieman häpeän tuoda asiaa ilmi. "Hei aloitin juuri, olen raskaana, pahoinvoinnin takia olen nyt 3 vko poissa" tyyliin. >.<

Esim. tänään kävelin koirien kanssa tunnin pehmeällä alustalla -> paha olla ja ihan loppu. Huhhei. Saa nähdä mitä tapahtuu, kun tämä tästä etenee.........
 
Heissan!

Hyppään minäkin nyt mukaan, kun vähän taustalla olen tätä viestiketjua seuraillut. Elikäs siis:

Ataraksia / 28 / Laskettu aika 19.4. / K-SKS / 3. lapsi

Tosin kaksi edellistä lastani on syntynyt sektiolla, joten sillähän tämä kolmaskin syntyisi eli voin melko varmasti odotella lapsen syntyvän ennen laskettua. Vähän kyllä jännittää, kun jo kolmas sektio tulisi...

Alkuraskaus on toistaiseksi sujunut melko hyvin, mitä nyt perinteinen uupumus ja mieli normaalia ärtyneempi. Voimakkaista pahoinvoinneista en ole kärsinyt koskaan, kuopustyttöäni odottaessa vähän etoi mutta toistaiseksi tässä raskaudessa pahoinvointia on ollut kaikista vähiten. Mukavahan tuo on, mutta kieltämättä sitä jää miettimään, onkohan kaikki nyt niin kuin pitäisi?

Varhaisultraan en aikonut, joten tässä on vielä pitkähkö aika odotella. Ensimmäinen äitiysneuvola on 8.9.

5+2
 
  • Tykkää
Reactions: oskama
Mukavahan tuo on, mutta kieltämättä sitä jää miettimään, onkohan kaikki nyt niin kuin pitäisi?

Varhaisultraan en aikonut, joten tässä on vielä pitkähkö aika odotella. Ensimmäinen äitiysneuvola on 8.9.

5+2
Tervetuloa mukaan!
Samaa täällä ajatellaan: mukava on ettei pahoinvointia esiinny, mutta silti mietityttää..
Meillä siis samana päivänä neuvola! :)
 
Munkin puolesta hei kaikille uusille:)
Nyt alko sitten närästys:confused: Eka on huono olo ja nälkä, kun syön niin alkaa närästää ja tähän närästykseen ei meinaa oikein auttaa mikään.

Alkanu itseäkin, niinkuin monta muutakin jännittää että onkohan tuolla mahassa ketään ja onko kaikki kohallaan:unsure:
Tiistaina neuvola, joten siihen asti pitäis sinnitellä.
Ennen tuota nuorinta tuli myöhäinen km niin kummittelee vieläkin mielessä.

Kath 7+5
 
Täällä yön tunteina lueskelen, kun huominen juhlapäivä ilmeisesti valvottaa, menemme miehen kanssa naimisiin <3
Tissit senkun turpoaa, hitaasti mutta varmasti ja ovat arat. Varsinaista pahoinvointia ei ole vielä ollut, etovaa oloa välillä. Eilen päivällä iski hirveä väsymys ja nyt ei sitten nukuta, huoh. Kai tämä tästä, yritetään pitää asia huomenna salassa :D
kamno 5+2
 
Hei kaikille!
Minä ilmoittaudun myös mukaan. Viikkoja taitaa tänään olla tasan 7. Oireina: väsymys, pahoinvointi, ruokahaluttomuus, vatsan turvottelu, rintojen arkuus ja herkkä hermoisuus. Innoissani olen raskaudesta, mutta mies on ollut asiasta kovin ahdistunut, vaikka raskautta ollaan pitkään suunniteltu ja puoli vuotta yritettykin. Mutta toivon, että parin viikon päästä jo asia eri. Tsemppiä kaikille odotukseen <3

Pippuri-83/ 33/ 8.4/ 3. lapsi
 
Heippa vaan uusille! :)

Täällä on ahdistus jo hieman laantunut, ei ole tarvinnut ottaa rauhoittavaa enää kun pystyy jotain syömään ja nukkumaan. Ehkä mä jotenkin totun ajatukseen neljännestä :rolleyes:
Onhan tässä vielä aikaa jos kaikki hyvin menee.
Jatkuva ällötys on vaan ihan kamalaa:sick: Vielä kun isäntä töissä niin saan käydä kolmen lapsen kanssa saunassa tänään ja kuumuus se vasta pahaa tekeekin:confused:
Tänään lenkillä meinas taju lähteä kun happi meinasi loppua ja sydän löi varmaan kahtasataa. Sumeni silmissä ja heikotti:(
Päätä on alkanut särkemään mutta ei niin paljon että tarvitsisi särkylääkettä.

Avantasia 7+0
 
Moi,uus ilmoittautuu mukaan.
Tänään saatiin plussa.Laskettuaika on 27.4 ja tänään on viikkoja 4+2.
Olen todella ristiriitaisissa tunnelmissa.Toisaalta tämä on ihana uutinen mutta pelko kalvaa.
2/16 sain kkm rv16.Toipuminen on vienyt aikaa todella paljon
 
Mikä auttaa pahaan närästykseen?
Illalla oli niin hirvee olo, olin varma että tulee yli.
Järkyttävä polte ja tosi huono olo. Ei oo ikinä ollu näin hirveetä närästystä:(
Samariinia oon vetäny ja samoin ruokasoodaa sekoitettuna veteen joka on aikasemmin auttanu mut ei auta nyt mikään.

Kath 8+0
 
Kokeile mantelia, mulla autto niiden pureskelu sekä mahdollisimman paksu jogurtti. KolmasKerta3


Mikä auttaa pahaan närästykseen?
Illalla oli niin hirvee olo, olin varma että tulee yli.
Järkyttävä polte ja tosi huono olo. Ei oo ikinä ollu näin hirveetä närästystä:(
Samariinia oon vetäny ja samoin ruokasoodaa sekoitettuna veteen joka on aikasemmin auttanu mut ei auta nyt mikään.

Kath 8+0[/QUOT
 
Lisäsin taas pari uutta nimeä etusivulle. Irina79 laitatko vielä listana mitä tietoja sinusta laitetaan? Tervetuloa mukaan kaikki!

Täällä pahoinvointi jatkuu, tosin aamut on vähän helpottanu. Mutta viimestään pari tuntia heräämisen jälkeen alkaa yökötys ja pahenee vaan iltaa kohti. Ruokavaio on kutistunu kaikkeen helposti oksennettavaan, eli syön lähinnä puuroja, sosekeittoa ja jukurttia... Leipää menee jonku verran. Juomana vesi tai maito. MItään sokerista tai hapanta ei pysty syömään, esim hedelmistä tulee helposti paha olo, samoin mehusta. Oon nyt syöny sitä Postafeniä puolikkaan tabletin päivässä, se vähän helpottaa oloa, vaikkei poista oksentelua. Polttelevaan tunteeseen oon pari kertaa ottanu Rennien, se auttaa hetkellisesti. Luotan nyt siihen että nuo lääkkeet on turvallisia, pakko on kuitenkin esim. töissäkin välillä käydä. Ja mulla ainakin menee niin että makuultaan paha olo lievittyy, mutta kun nousee ylös niin laattaa lentää aika helposti. Valitettavasti ei töitä voi tehdä pitkältään! Ja sekä tyhjä että täysi maha aiheuttaa huonoa olo, vähän erilaista vaan... Noh, yritän olla luottavainen että tämä on vähitellen lievenemään päin.

Trillian 8+1
 
Närästys on kyllä ihan kamalaa, tsemppiä siitä kärsiville! Itselläni oli viimeksi vasta loppuvaiheen viikoilla, kunpa nyt ei tulisi ollenkaan tai sitten tosiaan vasta iiiihan lopussa. Rennietä vaan nassuun ja joku toinenkin sallittu valmiste oli olemassa, en vaan muista nimeä. Piimäkin voi auttaa.

Esikoista odottaessa mulla oli kamala akne selässä ja hartioissa joka katosi sitten synnytyksen jälkeen. Nyt olen liki päivittäin peilaillut selkäpuolelta että eikö muka ala näppyjä ilmestyä, ja kas, alkoihan niitä! Satavarma merkki hyvin sujuvasta raskaudesta, right :D:D Nyt onneksi talviraskaus niin ei tarvitse missään toppivaatteissa kekkaloida, sen verta kamalannäköinen oli selkä viime kerralla.

Meillä töissä on oikea raskausbuumi meneillään! Nyt jo miettivät suureen ääneen että kukakohan on seuraava. Pokka on pitänyt toistaiseksi ja tarkoitus onkin salailla vielä ainakin sinne nt-ultraan saakka.

Bosch 6+6
 
Tääläkin oireena närästys, joka oli läsnä vahvasti myös esikoisen odotusaikana, jopa viikkoa ennen plussaa! Siitä aina tietää olevansa raskaana, kun alkaa närästää. :LOL:

Mä varasin ultran yksityiselle, ja se onkin jo huomenna! Tiputtelua on ollut vähän perjantaina illalla ja nyt tänään. Selviääpähän ehkä jotain kuitenkin sitten siellä ultrassa. Toivottavasti. :unsure:
 
Mäkin ilmoittaudun mukaan huhtikuisiin! Kolmatta ootellaan ja kotona 4 ja 6-vuotiaat. Vuosikausia kolmatta vatvottu ja nyt tuli olo, että saa vika lapsi meille tulla❤. Ekaa haamua en millään uskonut sen verran rentoa oli tekeminen, mut kyllä se täytyy nyt todeksi uskoa. Tänään 5+4 ja pahoinvointi alkaa hiukan nostaa päätään.. Mulle on raskaudet olleet helppoja fyysisesti, mutta henkistä puolta jännitän enemmän. Yritän panostaa terveelliseen syömiseen ja liikuntaan, jos auttaisi jaksamaan mielen ailahtelut. Huomenna alkaa 4 viikon loma, aika hyvän saumaan tulee, koko kesä töissä painettu!

Jen81/34/19.4/KOS(nkl)/3.lapsi
 

Yhteistyössä