Huhtikuun hurmurit 2017

Huh, täällä pahoinvointi vaan pahenee entisestään...:sick: Koko viikonloppu mennyt sängyn pohjalla, heti kun nousen ylös esim vessaan niin tulee järkyttävät syöksyoksennukset.:censored: Mies onneksi ollut viikonlopun vapaana niin voinut hoitaa esikoista, mutta huomenna menee taas töihin. Ihan pelottaa että mitä tästä tulee jos kauan vielä jatkuu, varsinkin jos venyy sinne rv 20 niinkuin ekasta..
Mikään ei auta, ei vitamiinit, ei postafen. Lepo ehkä vähän, tänäänkin olen nukkunut suurimman osan päivästä.
Torstaina ultra että onko alkio kasvanut kun oli viimeksi liian pieni..vaikea uskoa että siellä jotain pahaa olisi käynyt kun oireet vaan pahenee näin reippaasti..:oops:
 
Hei! Kiva kun uusia plussanneita on tullut mukavasti mukaan!

Itellä varhaisuä yksityisellä torstaina. Jännittää pirusti! Mullakin oli tuossa jokunen sitten kolmena päivänä pientä vaaleanpunaista vuotoa. Pelästytti kovasti! Ja sai ajatukset heti liikkeelle ja pelkoa keskenmenosta. Tällä hetkellä kärsin myös kovasta pahoinvoinnista. On pitänyt jo oksennella! Ekan lapsen kohdalla pahoinvointi alkoi myös aikaisin ja sitä kesti 6 kk! Toivon todella että nyt ei kestä niin kauaa. Tänään hain pahoinvointirannekkeet. Toivon, että niistä olisi jotain apua.
 
Moi! Minut voi lisätä listalle mukaan :)

15.4 / Viiu / 35 v. / KOS / 2. lapsi

Toinen raskaus, päiviä 6+2 ja tuntuu että vähemmillä oireilla päässyt kuin ekassa raskaudessa. Vain hitunen pahoinvointia, joka hallittavissa syömällä. Toivottavasti siihen voi suhtautua positiivisesti (km pelko taustalla).
 
Tänään oli eka oikea neuvola. Ollaan ukon kanssa mietitty että mikä kumma aina sänkyhommien jälkeen tulee, kun samantien kun hommat lopetetaan, alkaa alamahaa jomottaa niin että joutuu jäämään sikiöasentoon sänkyyn 5-10 minuutiksi.. Vuotoja ei ole ollut, oireetkin olleet muuten normaalit. Tänään tajusin kysyä neuvolassa siitä, ja hoitaja vastasi heti niiden olevan supistuksia.. Ei kieltänyt aktia, mutta suositteli pidättäytymään ainakin 12. viikolle asti, että sikiö on kunnolla kiinnittynyt, ja mielellään pidättäydytäänkin, kerta riski on tuommoinen. Pelottava ajatus että näinkin luonnollisesta hommasta voi pieni vaarantua, vaikka sitä kaikki aina jankkaa että ei voi vahingoittaa seksillä sikiötä.. Onko muilla tämmöstä?
 
Uskaltaisinkohan lipua jo mukaanne.. Eilen vasta tehty positiivinen testi (http://aijaa.com/kz858B). :LOL: Noh, haihdun sitten, jos niikseen tulee, mutta tulen nyt ainakin alustavasti joukkoonne :)

Soitin jo tänään neuvolaan ja sain ensimmäisen ajan päivälle 22.9.16. Täti puhelimessa arvioi LA:ksi 27.4.2017 ♥

Voisin myöhemmin kotosalla lueskella näitä teidän juttuja täältä :barefoot:

Eli tietoni:

27.4.2017 / papurinsessa / 23 / - / 1. lapsi
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: oskama
Lueskelin tätä ketjua ja kun tuolla oli useampi juttu noista verenvuodoista, niin ajattelin kertoa oman tarinani: Viime raskaudessa aloin vuotamaan verta joskus raskausviikon 11. tienoilla. Verta tuli aika paljon ja pidin tapausta melko varmana keskenmenona, vaikka kipuja ei erityisemmin ollutkaan. Pääsin tietysti sitten ultraan ja siellä näkyi kuin näkyikin sykkivä sydän... ja kohdun sisällä hematooma. Lääkäri eivät voineet luvata mitään, "jos menee kesken, niin sitten on mennäkseen". Verenvuoto rauhottui kyllä, mutta silti sitä verta tuli välillä kirkkaana ja välillä tummana ainakin viikolle 17. asti.

Kyllä oli noissa viikoissa mukana melkoiset jännitysmomentit ja stressintaso oli korkealla, mutta niin vain tuo "sykkivä sydän" on nyt 1v3kk :)

Kukaan ei ikinä osannut sanoa, mistä tuo verenvuoto johtui mutta toivon, että muutkin vuototapaukset olisivat yhtä harmittomia. Ja osaan kuvitella, millaisissa tunnelmissa siellä eletään. Kieltämättä vähän jännitän, toistuuko tuo veritapaus tässä raskaudessa...

Viime yönä täytyi valvoa tunti esikoisen kanssa ja huh, nyt on olo kuin kunnon krapulaisella.
 
Onnittelut plussista uusille ja tervetuloa huhtikuisiin! :love:

papurinsessa Niin sitä vaan päästiin molemmat huhtikuisiin. :love: Onnea vielä hurjasti!

Olen uhannut, että kunhan saan tasavahvat viivat raskaustestiin, niin soitan vasta sitten neuvolaan. Tänään pääsin sitten soittelemaan sinne. :) Sain ensimmäisen neuvola-ajan 13.9., jolloin menkkojen mukaan rv 8+3. Viikko ennen neuvola-aikaa (6.9.) pääsen kunnallisen kautta varhaisultraan keskenmenojen vuoksi. :love: Pari viikkoa pitäisi vielä jaksaa jännittää, ennen kuin pääsee näkemään, elääkö siellä mahassa ketään...

Minttumar & mini 5+2
 
Moikka! Jospa sitä itsekin uskaltautuu mukaan keskusteluun ☺ Täällä toinen raskaus ja esikoinen on nyt reilun vuoden. Raskausviikkoja on oman arvion mukaan 8+1, mutta ne voi kyllä hyvinkin muuttua ensimmäisessä ultrassa. Raskaus on tähän asti sujunut hyvin samaan tapaan kuin ekastakin. Suuremmilta oireilta on säilynyt, mutta tää väsymys ja etova olo yllätti kyllä taas Listaan voi lisätä

2.4/elluka/25/tays/2. lapsi
 
Ikuinen laihduttaja pakko oli tulla onnittelemaan sinua plussasta tänne, kun huomasin että olit pinoutunut tähän ketjuun :)(y) Samaan aikaan siellä iltatähti- ketjussa möllöteltiin! Minä olen ankkuroitunut tuohon helmikuisiin:)

Äippä ja pirpana rv 14+6
 
  • Tykkää
Reactions: isabel32
Uskaltaisinkohan lipua jo mukaanne.. Eilen vasta tehty positiivinen testi (http://aijaa.com/kz858B). :LOL: Noh, haihdun sitten, jos niikseen tulee, mutta tulen nyt ainakin alustavasti joukkoonne :)

Soitin jo tänään neuvolaan ja sain ensimmäisen ajan päivälle 22.9.16. Täti puhelimessa arvioi LA:ksi 27.4.2017 ♥

Voisin myöhemmin kotosalla lueskella näitä teidän juttuja täältä :barefoot:

Eli tietoni:

27.4.2017 / papurinsessa / 23 / - / 1. lapsi
Ai sinäkin täällä. Paljon onnea plussasta! Eipä teillä kauaa kestänyt tärpätä. :)
 
minttumar Onnea taas plussasta! Kiva huomata, että näin vaan heti tärppäsi. Toivottavasti nyt menee kaikki hyvin(y)

Mulla pahoinvointi on toistaiseksi ollut jo helpottamaan päin! Ihan uskomattoman hyvä fiilis. Aamulla tuli vielä oksu, ja eilen illalla oli lähellä. Mutta näin päivisin huono-olo tulee vain jos ruokailuväli venyy yli 2-3h. Mua ei yhtään haittaa, jos tämä pahoinvointi oli tässä.:rolleyes: Johan mä 3vko ehdin maata vain kotona.

Huomenna meillä onkin ensimmäinen neuvola. Jännittävää! :)

Mollama 8+1
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Mä kans voisin ilmottautua listalle. Kaksi lasta 3v ja 1v 6kk löytyy ennestään ja tänään tein positiivisen raskaustestin. Jännittää, pelottaa ja ekaa kertaa hirvittää tuleva.

Onko tässä ketjussa ollut vielä puhetta facebook-ryhmän perustamisesta?

Listalle voi mut lisätä koodilla

24.4./AnnuLiisa/29/TAYS/3. lapsi
 
Heips!

Mä kans voisin ilmottautua listalle. Kaksi lasta 3v ja 1v 6kk löytyy ennestään ja tänään tein positiivisen raskaustestin. Jännittää, pelottaa ja ekaa kertaa hirvittää tuleva.

Onko tässä ketjussa ollut vielä puhetta facebook-ryhmän perustamisesta?

Listalle voi mut lisätä koodilla

24.4./AnnuLiisa/29/TAYS/3. lapsi

Suljettu ja salainen faceryhmä on jo olemassa! Laita nimimerkille kenke (?) (muistaakseni) yv:llä linkki omaan faceprofiilis, niin hän pyytää sut kaveriksi siksi aikaa että saa lisättyä ryhmään :)
 
minttumar: Jep, eipä olisi uskonut, että molemmat nyt sitten täällä. Hyvä näin! :D:love:

Syssy^^: Kiitos! ♥ Ei kestänyt ei, ekasta yrityksestä, mikä oli aika erikoista, koska olin valmistautunut vuoteenkin. Pitää vaan toivoa, että se pysyy tuolla masussa terveenä :barefoot:

Uskaltauduin tänään kertomaan isällekin tästä, koska äiti sanoi, etten voi pimittää tietoa vaan häneltä. Ei se oikeen mitään sanonut, vaikka odotin sitä saarnaa.. Onnitteli jopa. :eek:

Onkohan normaalia, että tässä viidennellä viikolla on voimakkaita menkkamaisia kipuja alavatsalla? Välillä säikähdän, kun luulen kuukautisten alkavan :confused: Ei ne ole kuitenkaan alkaneet ja tunne poistuu aina melko nopeasti. Ainoat oireet lähinnä heikotus, jatkuva nälkä, nännikipu, menkkamaiset kivut ja ajoittaiset nippailut kohdun alueelta.

Hassun näkönen katkarapu se on tällä viikolla. Hihittelin vähän itsekseni, kun katselin tänään kännykkäappilla kuvia :LOL: Seuraavalla viikolla jo ihan eri näkönen.
 
Huh luin nyt nämä kaikki teidän jutut läpi täältä. :LOL: Pakko sen verran kommentoida, että kun alussa oli puhetta siitä, miten mies reagoi, niin itse eilen näytin illalla sängyssä miehelle positiivista testiä, niin se vilkaisi sitä, kohdisti katseen kattoon, tuijotti kattoa silmiä räpäyttämättä, pyyhki vähän silmäkulmiaan ja oli jonkun aikaa vaan hiljaa.. Sitten se sanoi, että pitää ruveta ettimään uutta duunia ja että "nyt sun ruokavalio menee ihan uusiksi". Olikin jotenkin todella onnellinen ja täpinöissään. Ennen raskautta ollut kuitenkin kovin pohdiskeleva tästä asiasta.

Mulla on tullut tänään pyyhkiessä vähän ruskeahkoa limaa. Onkohan se normaalia? Nyt menossa rv 4+3
 
Muikeroinen, onpas jännää että nyt jo supistuksia! Kannattaa kyllä varmasti pidättäytyä hommailuista, sentään hyvän asian vuoksi :p

Tervetuloa uusille taas (y)

Neljä yötä ultraan on, laskin sen ihan itse! Jännittää toki mutta ihmeellisen luottavainen olo on silti. Oireet on aika selkeitä, vaikka tiedänkin ettei ne välttämättä mitään todista. Syöminen on alkanut lähteä lapasesta, pakko nyt tarttua itseä niskasta kiinni ja ruveta mussuttamaan terveellisempiä vaihtoehtoja. Raskauskiloja max 15 kitoooos!! Radi oli viime raskaudessa ja liekö se sitten aika todennäköinen tälläkin kierroksella :unsure: Ruokavaliolla se silloin pysyi kyllä hienosti kurissa ja se "sokerivauva" painoi syntyessään täysiaikaisena alle kolme kiloa. Noh, sitäpä on turha nyt vielä stressata.

Bosch 7+0
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Onko muilla ilmaantunut jotain outoja ominaishajuja itsellä? Tää on vähän ällöä, mutta mun nännit on alkaneet haista tosi pahalle, vähän kuin hielle. En tiedä erittyykö sieltä jotain vai mitä ihmettä. Mun kaikki rintaliivit haisee sille pahalle hajulle. Tosi outoa, mutta menee kyllä ihan raskauden piikkiin. :D
 
Heippa!

Minäkin liityn tänne eli raskausviikkoja 7+2 ja laskettu aika 7.4. Eilen kävin varhaisultrassa ja siellähän näkyi hengissä oleva tyyppi, jonka sydän hakkasi :)

tänää pitäisi kertoa töissä asiasta, koska työnkuvani hieman muuttuu tämän raskaushomman takia. Inhottaa kyllä kertoa näin aikasessa vaiheessa (n)
 
Mollama Kiitos! :) Yllätyin itsekin kun kemiallisen jälkeen tärppäsi heti. Keskenmenon jälkeen meni useampi kierto ennen tärppiä. Onnea ekaan neuvolaan! Itseäni jotenkin "turhauttaa" mennä ensimmäiseen neuvolaan, kun reilu 4kk sitten viimeksi ensimmäisellä neuvolakäynnillä olin. :D Ne ekan neuvolan asiat on vielä niin tuoreena muistissa. Toki jotain uuttakin saattaa tulla, kun nyt noita huonosti päättyneitä raskauksiakin takana on..

Täällä oli ekaa kertaa tänä aamuna normaalia huonompi olo plussan jälkeen. Etenkin bussissa istuessa teki tosi pahaa. Saas nähdä miten bussilla päivittäin matkustaminen onnistuu kunhan pidemmälle päästään. :D

Minttumar & mini 5+3
 
Täällä alko sitten eilen aamulla virtsarakontulehdus... ei tiiä miten päin tässä nyt ois panadoolitkaan ei auta, pakko oli aamulla soittaa uudestaan terveyskeskukseen ettei pysty odottamaan tuloksia niin kipeetä tekee. En kyllä ymmärrä että miten aina raskaana ollessa nää virtsaongelmat alkaa :unsure::confused:

Rv 7+1
 
Moikka!
Mä taidan nyt hiippailla tänne keskusteluun kanssa. Täällä siis odotellaan yllätys kolmosta. Yllätys lähinnä siksi että esikoista on yritetty aikanaan puolitoista vuotta ja toinen lapsi on saanut alkunsa kolmannesta inseminaatiosta melkein kolmen vuoden yrityksen jälkeen.. Ja nyt tämä toinen lapsi on kaksi ja olen yllättäin luomusti raskaana! <3 Kolmas lapsi on meillä ollut kyllä toiveissa mutta ei uskallettu yhtään uskoa että voisi saada alkunsa ilman mitään apuja. No näillä mennään :) Nyt täytyy vaan yrittää sisäistää asia. Laskettu aika mulla on menkoista laskettuna 12.4, mutta saapi nähdä muuttuuko vielä kun kierrot on olleet melko epäsäännöllisiä.

Laitan vielä mun tiedot tähän niin mut voi lisätä listalle. Ja mielellään liittyisin faceryhmäänkin mikäli sellainen on?

12.4 / haave31 / 34 / TAYS (mitä luultavimmin) / 3.lapsi

Mulla on eka neuvola 5.9 eikä meinattu varhaisultraan mennä vaikka kovasti houkuttaisi, ei vaan anna rahatilanne periksi :)

haave31 6+6
 
bosch itselläni menossa vasta rv 4+4 ja silti kamaaala nälkä koko ajan. Oon koittanut nyt silti hillitä itteäni heti alkuun. Makeeta ei tee kyllä jostain syystä ollenkaan mieli (ennen raskautta himoitsin herkkuja jatkuvasti) :LOL:

Syssy^^ Mun mielestä mun hiki on ruvennut haisemaan "miehisemmälle" :sick: Tuntuu, että alushousujenkin "tuoksu" olisi vähän muuttunut. Tovottavasti ei oo mikää tulehdus menossa, heh

Mua on ruvennut kamalasti houkuttamaan myös tuo varhaisultra... Saa nähdä, maltanko olla menemättä vai en :ROFLMAO:
 
Pumpuli15, saako kysyä, miten virtsistulehduksen oireet alko? Mulla on kahtena aamuna nyt sattunu, kun rakko on aika täysi, pissatessa, tuntuu että kirvelee? Mut vaan aamuisin. Muutoin on enemmän repivää kipua ajoittain oikealla nivusessa. Mietin voiko tää olla tulehduksen alkua? Pääsitkö neuvolan kautta vai tk:n kauttako menit labraan? Mulla on ollu ehkä 2 vt.tulehusta elämäni aikana vaan.

Joku puhu hien hajun muuttumisesta, huomaan kans, jo ennen plussaa tuntu et dödö pettää 'sipulihiki' tyyliin, hyi kamala. Tulee mieleen imetysajat, jos tyyliin kiiruhti bussiin vaunujen kanssa ja hiki valu, oli kans aika muikeeta. Tosi naisellista:eek:(y).

Viiva vahvistu lähelle kontrolliviivaa eilen eli kai 4+3. Oireita on kyllä, ja mies saa palautetta ihan eri sävyyn ku normaalisti:LOL:. Varhaisultraa kyselen parin pv päästä neuvolasta, jos säälistä antas 2 ed.epäonnistuneen raskauden vuoksi, on tosi kiva neuvolatäti. Jos ei anna niin sitten yksityiselle 7+ vkolla.

Vointeja kaikille :)
 
@KolmasKerta3 Itellä huomasin eilen aamulla että pissanlopussa kirveli ja illan aikana meni niin pahaks että aamulla jatkuvaa kirvelyä alapäässä ja virtsarakossa tuntu ikävältä. Soitin jo eilen tk:hon ja sain lähetteen labraan. Voi olla että toi repivä kipu on vaan raskauteen liittyvää, itelläkin sitä välillä ollut. Kannattaa soittaa varmuuden vuoks tk:hon ja pyytää lähetettä labraan :)
 

Yhteistyössä