Huhtikuun hurmurit 2017

Hajuista Mie huomasin jo ennen plussaa että pissa haisee paljon voimakkaammalta kun normaalisti. Ja on aina tosi väkevää (tummankeltasta), vaikka juon paljon. Ennen raskautta virtsakin muuttui kyllä vaaleammaksi jos vettä oli reilusti tullut juotua.
 
Yvi
Liityn seuraan, laskettu aika huhtikuun lopulla. :) Viikkoja nyt 7+5.

Muuten mennyt mukavasti, ja olin iloinen kun ei alkuunsa turvottanut yhtään ja oli oikein mainio olo mitä nyt pientä väsymystä, mutta nyt on pari päivää vaivannut aivan tosi ihottava selkäkipu ja turposin yhtäkkiä myös järkyttävästi! Hirveä pökkelö olo.
 
  • Tykkää
Reactions: papurinsessa
minttumar: itse vähän jopa järkytyin äsken vessassa, miten tummaa pissa olikaan hehe:LOL:

Tein nyt tänäänkin vielä tommosen testin, kun niitä tuli tilattua kamala läjä ja kiinnosti tietää, onko tummunut viiva yhtään. Olihan se. Ei enää paljoo, niin on yhtä vahva tuo viiva :barefoot:

testeja.jpg

Jouduin tänään lähtemään aikaisemmin kaupungilta kotiin, kun vatsa oli niin turvonnut ja täynnä ilmaa.. Ihan kamala kipu alkoi sen takia. Tuntuu että vatsa ois muutenkin jotenki isompi ja tohon alas sivuille on tullut jotkut pehmeet "röllykät". Ihan hassua ku paisuu nyt jo :ROFLMAO:

Pissahätäkin alkanut nyt aika pahana ja tuntuu, että on uusi pissahätä aina heti kun pöntöltä pääsee pois. Heräsin siihen viime yönä ekaa kertaa, mutta en yksinkertaisesti jaksanut mennä vessaan - hölmö minä.

Jotenkin niin hassu tutkia tuota, miltä se tällä hetkellä masussa näyttää:D

5vko.jpg
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Yvi, pakko kysyä, että onko laskettu aika tosiaan huhtikuun lopussa jos jo nyt on viikkoja 7+5? Itsellä nyt 7+4 ja la huhtikuun alussa ja nyt hämmennyin, että oonko sittenkin laskenu jotenkin hassusti :ninja:

Täällä oli jo ensimmäinen neuvola kun ensimmäinen raskaus kyseessä. Mukaan tuli iso nippu papereita luettavaksi. Ensimmäistä ultraa odotellaan kuin kuuta nousevaa, varhaisultraan emme miehen kanssa ajatelleet menevämme. Vähän jännittää, kun oireet ovat vieläkin aika vähäiset, että onko siellä oikeasti ketään. Välillä saattaa toki vähän tulla ällö olo, mutta vain max tunnin ajan, oksentamisesta tai oikeasta oksetuksesta ei (vielä) tietoakaan. Jotenkin sitä vaan ihmettelee, että missä se pahoinvointi viipyy. Kunnon oireina on ollut ainoastaan itkuherkyys, tajuton väsymys ja välillä arat rinnat. Väsymys on ollut kyllä todella voimakasta, työn teosta ei ole meinannut tulla mitään, kun meinaa nukahtaa pystyyn :ROFLMAO: Mutta sitkeästi olen ollut töissä, kun jatkoa sopimukseen kuitenkin toivoisin vielä (enää on sopimusta noin 2 kk jäljellä).

*Muoks*
Vielä piti lisätä, että itselläkin on ollut välillä pientä menkkajomotusta alavatsalla. Vähän väliä pitää käydä tarkistamassa vessassa, että onko tullut verta. Lisäksi aivastaessa, niistäessä tai ponnistaessa nivusen alueelle ottaa aika ilkeästi. Kokoajan sitä ajattelee, että alkaako se keskenmeno nyt.

Tsemppiä kaikille ja onnea plussanneille! :)

Hipppu 7+4
 
Hei! Pikku hiljaa voisin itsekin liittyä huhtikuun hurmureiden joukkoon Täällä odotetaan miehen kanssa toista lasta saapuvaksi, esikoinen on 1,5v neitokainen. Lisäksi perhettämme ilostuttavat kaksi samojedikoiraa, Yaki&Nuka.

25.4/ milli06 / 35 / oys / 2.lapsi
 
Tervetuloa uudet! :) Kivasti alkaa jo varhaisultrat ja ekat neuvolat lähestyä ja jotkut jo olleetkin.

Täältä vaan sellainen pikapäivitys, että pahoinvointi on hurjaa. Ei puhettakaan, että voisin tehdä töitä jos töissä kävisin. Päivät on hirveää kärvistelyä esikoisen kanssa, kun en meinaa sängystä ylös päästä, kun on niin huono olo. Ja pieni ihmettelee :( Kävin tänään hakemassa pahoinvointirannekkeet ajatuksella kaikki keinot käyttöön, ja ihan kuin pahin terä oksetukselta ois kadonnut.. Toivon kovasti ettei tää kestäis enää kauaa, ensimmäisessä raskaudessa pahoinvointi loppu ku seinään rv 7+5. (Siitähän pääsee kivasti sitte hermoilemaan seuraavaks siitä, että onko kaikki hyvin.) :D

Tällästä täällä! Hyviä vointeja kaikille huhtikuisten mammoille toivottelee norbba 6+3
 
Tänne ei kuulu mitään kummempaa. Nännit on kipeät, jatkuvasti pissattaa ja pientä etomista on alkanut olemaan, mutta ei sen kummempaa. Toisaalta nautin siitä, että olo on (vielä) hyvä, mutta toisaalta sitä miettii onko kaikki kunnossa, kun oireet näin vähäiset.. Onneksi edellisiin huonosti päättyneisiin raskauksiin verrattuna tässä raskaudessa nännit on kipeät. :D Eniten juuri noita klassisia oireita, tissikipua ja pahoinvointia, odotan, vaikka eihän nekään mitään raskauden jatkumisesta takaa.

Minttumar & mini 5+4

Muoks // Niin ja onnea taas uusille plussista ja tervetuloa huhtikuisiin! :love:
 
Täällä ensimmäinen raskaus, ja laskujen mukaan la 18.4. Eli nyt mennään rv6+1. Mä haluaisin myös siihen facebook ryhmään, eli pitääpä perehtyä nyt että miten sinne pääsen.

Mut voi siis lisätä listaan;
La 18.4. / kapinakeiju / 20v. / JS / 1. Lapsi
 
Hipppu Huh! Hyvä kuulla, että sitä on muillakin! Eilenkin nukkumaan mennessäni käännyin vasemmalle kyljelleni, niin alkoi järkyttävät menkkamaiset kivut alavatsalla sekä alaselässä. Luulin hetken, että nyt se menee kesken ja mies tuskaili vieressä että "tällaistako se tulee nyt olemaan 9kk!?" :D Pelästyy aina, kun iskee tuo kova kipu.

Mulla ei ole vielä ollut pahoinvointia, mutta huimausta, nännikipua, vatsajomottelua, jatkuva nälkä/pissahätä, turvotusta ja sellaista on kyllä ollut. Jalat todella kipeät koko ajan ja rintoihin tullut näkyviä verisuonia.

Olen kertonut tästä vasta perheelleni, miehelle ja yhdelle ystävälle. Mies haluaisi kertoa jo perheelleensäkin, mutta mä en oikein vielä haluaisi näin alussa...

Varasin tänään jo yksityiselle hammaslääkäriajan ens viikolle. Pakko saada pari hammasta nyt kondikseen! Ei tuu sen vuoksi sitten ongelmia.

Menossa rv 4+5
 
Plussa tehty vajaa viikko sitten, ensin haamu, nyt vahvistunut kokoajan. Nyt aikalailla tasaviivat :) rv 4+5 vasta.

Ihan yllätys kun oli vasta kai kolmas kierto esikoisen imetyksen loppumisen jälkeen, eikä mun pitänyt raskautua helposti, esikkoa yritettiin 10kk. Mut ei siinä mitään, ikäeroa tulee olemaan lapsilla vajaa 2v. jos kaikki sujuu nyt hyvin :)

28.4./Nalat-84 /31/PHKS/ 2.lapsi
 
Mulla tänään 4+5, eikä kerta kaikkiaan mitään oireita. Tisseissä ei ole mitään eloa, ei kipua, ei turvotista, ei edes etäisesti okseta, eikä pissata normaalia enempää. No, äsken kyllä nukuin kahden tunnin päikkärit, että ehkä tässä jotain orastavaa väsymystä on havaittavissa. Vähän meinaa tää totaali oireettomuus huolettaa. Esikoisen odotus alkoi niin eri tavalla, ku pari päivää ennen plussaa sain järkyttävän mahataudin. Oksensin ja ripuloin 5 päivää, eli osa alun "oireista" oli kyllä varmaan oksutaudista elpymistä.

Nalat-86, tervetuloa, samoilla viikoilla mennään :)
 
Ja papuprinsessa myös, meitä taitaa olla 3 samalla lasketulla :) millon teitte testin?

Pion1 ja oireettomuus 4+5
Joo hehe mä vähän jo hihittelinkin, että kolme samoilla viikoilla menevää täällä peräkanaa kirjoittamassa :LOL: Saa nähdä, myöhästyykö mun oletettu laskettu sitten ultrassa, kun veikkaan, että mun ovis oli aika myöhään.. Jää nähtäväksi. Oishan se tietty kiva, mitä aikasemmin ois :love:

Mä tein ekan haamutestin kp 30 ja kp 31 tuli digiin "raskaana 1-2 viikkoa (hedelmöityksestä)". Nyt oon vähän testaillut, lähteekö noi viivat kuin tummunemaan ja on ne vähän joka päivä tummuneet. Tänään tosiaan tuo 4+5 ja viiva ei ainakaan vielä ole yhtä vahva/vahvempi. Eipä ihme, kun oireetkin niin vähäiset. Inhottavin oire on tää suonenveto-olo jaloissa.. Tuntuu koko ajan, että niitä suonia vetää ja "pumppaaminenkaan" ei tunnu auttavan :(

Kävin äsken kirjastossa lainaamassa raskausaiheisia kirjoja ja löysin sieltä ilmatteeksikin jonkun vauvakirjan. Sit ostin vielä vauvalehdenkin (kaksplus ;)). Oon ehkä liian innoissani näin aikaisilla viikoilla.
 
Hei muistakaa että oireettomuus on yhtä normaalia kuin oireetkin! Älkää liikaa stressatko, olkaa onnellisia jos on vähän oireita! :)
Tiedän helpommin sanottukku tehty mutta esikoista odottaessa ei mullakaan juurikaan oireita ollut väsymystä lähinnä eikä tosiaankaa pahoinvointia ollut ja raskaus eteni hyvin ja terve vauva syntyi :)
Tsemppiä kaikille pahoinvoiville ja vähemmän oireileville!
 
Joo hehe mä vähän jo hihittelinkin, että kolme samoilla viikoilla menevää täällä peräkanaa kirjoittamassa :LOL: Saa nähdä, myöhästyykö mun oletettu laskettu sitten ultrassa, kun veikkaan, että mun ovis oli aika myöhään.. Jää nähtäväksi. Oishan se tietty kiva, mitä aikasemmin ois :love:

Mä tein ekan haamutestin kp 30 ja kp 31 tuli digiin "raskaana 1-2 viikkoa (hedelmöityksestä)". Nyt oon vähän testaillut, lähteekö noi viivat kuin tummunemaan ja on ne vähän joka päivä tummuneet. Tänään tosiaan tuo 4+5 ja viiva ei ainakaan vielä ole yhtä vahva/vahvempi. Eipä ihme, kun oireetkin niin vähäiset. Inhottavin oire on tää suonenveto-olo jaloissa.. Tuntuu koko ajan, että niitä suonia vetää ja "pumppaaminenkaan" ei tunnu auttavan :(

Kävin äsken kirjastossa lainaamassa raskausaiheisia kirjoja ja löysin sieltä ilmatteeksikin jonkun vauvakirjan. Sit ostin vielä vauvalehdenkin (kaksplus ;)). Oon ehkä liian innoissani näin aikaisilla viikoilla.
Täällä kans ollaan vähän yli innokkaana tästä raskaudesta vasta näin varhaisilla viikoilla. Ostin jo parit vauvanvaatteet kirppikseltä. Hups! :D
 
  • Tykkää
Reactions: papurinsessa
Eilen olis ollut neuvola, mutta jouduin perumaan ja ens viikolle siirty.
Mulle iski nimittäin mahatauti ja laattasin koko maanantain ja eilenkin oli tosi heikko olo:confused:
Samalla iski flunssa ja oon vielä väsyneempi kuin aikaisemmin.
Että eipä täällä sen kunmempaa ku sairastelua,toivottavasti pääsen maanantaina neuvolaan.
Kath 8+3
 
Syssy^^ ja papuprinsessa, Älkää huoliko, aina on joku joka on vielä holtittomampi malttamisen suhteen.. nimittäin jo ennenkuin plussasin, ostin ekat bodyt ja potkarit kun sattu kirppiksellä riistäytyyn käsistä, ja nyt, rv7+4, mulla on myös sitteri kaapissa, sopivia vaunuja on katseltu ja piti hankkia jo lipastomallin hoitopöytä niille vaatteille mitä oon hamstrannu :whistle: alkaa kohta oleen ekojen kuukausien vaatteet varmaan kasassa..:cautious: "joskushan ne täytyy kuitenkin hankkia.." :oops:
 
Älkää huoliko, aina on joku joka on vielä holtittomampi malttamisen suhteen nimittäin jo ennenkuin plussasin, ostin ekat bodyt ja potkarit kun sattu kirppiksellä riistäytyyn käsistä, ja nyt, rv7+4, mulla on myös sitteri kaapissa, sopivia vaunuja on katseltu ja piti hankkia jo lipastomallin hoitopöytä niille vaatteille mitä oon hamstrannu :whistle: alkaa kohta oleen ekojen kuukausien vaatteet varmaan kasassa..:cautious: "joskushan ne täytyy kuitenkin hankkia.." :oops:
Hehe, hyvä olla ajoissa. :D Nyt jotenkin toisen lapsen kohdalla tietää paremmin mitä oikeesti tarvii ja järkevä ostaa niin ostan jos sattuu kohdalle. Nyt kun on kevätvauva ja viimeksi synnytin kesällä niin on vähän eri tilanne, että saattaa tarvita erilaisia vaatteita ja juttuja. Meillä oli myös sillon lainassa kaikkea kavereilta niin nyt joutuu ehkä hommaamaan itselle jotain juttuja kuitenkin.

Niin ja äitiyshousut ostin kans parit kun tuntuu että kohta ei normihousut mahdu päälle enää. :D
 
Mä en muuten just tajua tätä, kun mulla vasta viides viikko meneillään ja vatsa on jo kamalan iso ja turvonnut. Tullut arpiakin lantiolle ja istuessa ihan kamala iso makkara koko maha! Pitäis niitä voitetakin katsella jossain välissä tuohon mahaan ja aloittaa rasvaukset tarpeeksi ajoissa :LOL:
 
Vauvanvaatteista ja äitiysvaatteista Minullahan on jo 6 (!!!) kauppakassillista vauvanvaatteita, -tavaroita, lakanoita ym. kirpparilta. :ROFLMAO: Ja monet, monet äitiysfarkut ja -paidat. Näitä hamstrattu molempien huonosti päättyneiden raskauksien aikana jo ihan plussaamisesta asti ja raskauksien välissä myöskin. Tämän raskauden aikana en _vielä_ ole mitään ostanut. :ROFLMAO:

Minttumar ja mini 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Tänään oli eka neuvola, nyt sitten piinaavan pitkä odottelu ensimmäiseen ultraan joka on neljän viikon päästä... Miten sitä jaksaa niin monta viikkoa odottaa, että saa tiedon onko kaikki ok ja onko siellä edes ketään o_O toivottavasti aika menee äkkiä....

Flunssa on kestänyt jo viikon eikä loppua näy vieläkään, plääh :confused: tänään ei oikeastaan ole ollut edes pahoinvointia, sekin ahdistaa! Niin tyhmältä kuin se kuulostaakin :D vatsan turvotus varsinkin heti syömisen tai juomisen jälkeen on jotain ihan käsittämätöntä, ihan ilmapallo koko maha o_O:eek::D

Ihan vielä en uskalla vauvan vaatteita hypistellä, ehkä voisi kaivaa viime raskaudesta jääneet äitiysvaatteet valmiiksi odottelemaan :LOL::rolleyes:
Jaksamista kaikille! :)

Eveli90 8+0
 

Yhteistyössä