Huhtikuun hurmurit 2017

Mikähän tässä mun keskustelussa on, kun tää jättää mut välillä parikin "sivua" taakse ja ku kattoo ilmotuksia ni näyttää vaan: ei uusia ilmoituksia. o_O nytki tuun vähä jälkijunassa, kun tajusin keskustelujen olevan jo 3 "sivua" edellä :D

Täällä alkanut pahoinvointi 3 päivää sitten pienenä etomisena. Eilen ja tänään aamulla jo lentänyt oksennus.. Tänään työmatka oli täyttä tuskaa, kun yritti pidätellä yökkimistä ja Yrjön tuloa. Töissä vaikeuksia pitää salassa, kun oksettaa. Piti vaan sitten yrittää niellä se pahaolo pois. :D :sick:

Hajut on myös tullut todella voimakkaana nenään. Esimerkiksi jääkaappi on todellinen hirvityshaju missä vaan. Huhhuh :sick:

Enää 12 päivää varhaisultraan :D :love:
ja 13 päivääneuvolaan :ROFLMAO::LOL::p

Oskama, 6+0
 
Kiinnostaisi tietää, millaisia raskausappeja teillä on käytössä? Niitä tuntuu olevan androidilla pilvin pimein, niin tulee valinnanvaikeus. Ei sitä kuitenkaan muista ulkoa, mitä kehittyy milloinkin, niin ne asiat kiinnostaisi. Ja sellainen olisi erityisen hyvä, missä näkee oman raskausajan, koska nyt edelleen joudun googlailemaan "kuinka pitkällä raskaus on", kun en millään meinaa muistaa missä mennään :D

6+2 (näköjään :'D)
Mulla käytössä Gravid & baby ja myös Odotukseni -sovellukset. Gravid & baby on ihan mun lemppari! Tosi fiksu sovellus. Miehellä oli kanssa joku tulevalle isälle tarkoitettu, mutten yhtään muista nimeä :barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: Ataraksia
Mippis: me lähdetään ulkomaille ensi viikolla, noin 4 tunnin lento ja silloin mulla (toivottavasti) rv 9+2. Googlettelin asiaa pitkään ja kaikki vaikuttavat olevan samaa mieltä, että alkuraskaudessa lentäminen ei aiheuta keskenmenoriskiä :)
 
Yksi hyvä keino pahaan oloon on laittaa appelsiini jääkaapiin ja syödä se kylmänä. Helpottaa ainakin omaa pahaa oloa. Toinen on jungle juice baarin smoothiet. Itellä on päiviä jolloin ei oo yhtään huono olo, mutta sitten se jostain taas ilmestyy kuten eilen. Koko päivä oli ihan tuskaa. Nyt vaikuttaisi olevan ihan hyvä aamu..ainakin vielä :whistle:
 
Tervetuloa kaikille uusille :)

Faceryhmään pääsee laittamalla mulle yksityisviestillä linkin omaan profiiliin tai nimen ja kuvauksen profiilikuvasta, niin lisään kaveriksi ryhmään lisäämistä varten.

Appseista, mulla on kans ovia ja sit Vauvan joku odotus. Vaihtoehtoja on joo joku miljoona :D

Mun äiti oli meillä kylässä ja kysyi sitten, että oonko raskaana ja kerroin olevani. Oli hyvin iloinen asiasta :) Ai niin, ja me mentiin eilen naimisiin <3

Kenke + Maisa 7+0
 
  • Tykkää
Reactions: Ataraksia
Vau, onnea naimisiinmenon johdosta!

Mulla on Odotukseni-aplikaatio, oon niin vanhanaikainen että haluan suomenkielisen. Muistiinpanoja meinasin tehdä siihen vihkoseen jonka saa neuvolasta, siis se missä on kaikki viikot eriteltynä ja muutakin infoa. Merkkasin siihen jo esikoisen ajalta neuvolakäyntejä ja vatsanympäryksiä jne, kiva sitten kun kaksi odotusta on samassa vihkosessa niin voi vertailla ja muistella.

Eilen käytiin varhaisultrassa, pikkuruinen kultamurunen siellä köllötteli ja sydän löi vimmatusti! Viikot oli kohdallaan ja kaikki hyvin. Ihanaa oli nähdä! Sen myötä uskaltauduin kertomaan äidillenikin. Jospa tämä nyt sujuisikin loppuun asti hyvin.

Sellainen info-pläjäys tähän loppuun vielä, että kätilö ei ollut halukas kuuntelemaan vielä sydänääniä, sanoi ettei niitä uusien suosituksiin mukaan kannattaisi ollenkaan kuunnella ennen viikkoa 12. Syynä on se ettei sikiötä turhaan häirittäisi riskialttiilla viikoilla, dopplerin käyttö aiheuttaa nimittäin lämpöaaltoja kohtuun. Tämä siis koskee tietysti kotidopplerin käyttöä myös.

Hyvää viikonloppua, voidaan paksusti!

Bosch 7+5
 
Onnea Kenke naimisiinmenon johdosta! :) (y)

Täällä on järkyttävä väsymys vaihtunut järkyttävään nälkään. Voisin syödä kokoajan jotain, ai apua! :eek: Ja maha oikeasti kurnii tyhjyyttään kokoajan. Oon syönyt aiemmin ihan lautasmallin mukaisesti, en syö siis mielestäni liian vähänkään. Paitsi tällä viikolla oon syönyt reilusti enemmän, kuin aiemmilla viikoilla.. ja paino lähti hyi nousuun ehheheh!

Tämä viikko kun meni nälän tuoman lisäsyömisen vuoksi överiksi, niin tänään oli pakko ryhdistäytyä, joten kävin ostamassa kaupasta kasan vihanneksia, joita syön sitten siihen nälkään. Valehtelematta nälkä iskee aina parin tunnin välein. Toivottavasti ei kestä koko raskauden aikaa, koska en halua ihan älyttömästi ylimääräisiä kiloja.

Hipppu 8+1
 
Apua, pahoittelut omanapailusta, mutta osaisko joku rauhottaa mua? Oon ajatellut, että vältetään nyt yhdyntää ihan keskenmenovaarankin vuoksi tässä alussa, mutta tänään kuitenkin ajauduttiin siihen.. Yritettiin ihan rauhassa pupuilla ja vältettiin laittamasta sitä edes kovin syvälle.. Kuitenkin seksin jälkeen menin vessaan ja pönttöön tipahteli sperman mukana verta.:( Pyyhin ja jokaisella pyyhkäisyllä tuli vähän kirkasta verta. Säikähdin aika paljon ja istuin paikallani sohvalla jonkun aikaa, jolloin tuntui, että välillä nipisti todella kovaa kohdun kohdalta. Samalla kyllä sattui limakalvoihinkin (e-pillereiden kanssa vuosin aina verta seksin jälkeen, kun limakalvot olivat niin kuivat). Menin äsken vielä uudestaan vessaan, niin verta ei tullut enää ollenkaan pyyhkiessä. Ei edes tippaa. Voiko tuollainen yhdynnän jälkeen tuleva kirkas vuoto olla ihan normaalia vai liittyykö se keskenmenoon? Kamala ahdistus iski.

Aamulla olin vielä niin onnellinen, kun raskaustestin viiva oli vahvistunut jo lähes yhtä tummaksi kuin kontrolliviiva...

Nyt rv 5+1
 
Onnea Kenke naimisiinmenon johdosta!

Papuprinsessa, kyllä minusta kuulostaa että varmaankin oli ihan limakalvoista tuo vuoto. Joka tapauksessa jos vuoto on jo loppunut niin ei varmaan mitään hätää ole!

Mulla raskaus on tehnyt sen että nään paljo enenmmän unia ku normaalisti ja unet on tosi realistisia ja visuaalisia. Viime yönä näin ihan hirveen keskenmenounen... Hyi että oli kauhea olo kun heräsin! Ja mulla on vielä ollu tässä alkuraskaudesa vaikka sun minkälaista mahakipua, mitä en muista esikoisen aikana olleen ollenkaan, niin koko ajan huolettaa että kai siellä pienellä on kaikki kunnossa. Ja mähän kävin jo varhaisultrassakin, mutta kuten joku sanoi, niin se ultrakin on aina vaan sen päivän tilanne ja seuraavana päivänä voi jo olla toisin.

Pahoinvointi muuttaa vähän muotoaan ja pahin etominen tuntuu olevan takanapäin, mutta esim. eilen iltana oksensin suunnilleen 10 kertaa, eikä mikään pysynyt sisällä! Aamulla kävin puntarilla ja pano on tippunu 2kg tässä parin viikon sisällä. Olin jo miettiny että meen ma-aamuna työterveyteen pyytämään saikkua, mutta nyt tänään taas olo on ollu selkeesti aiempaa parempi. Eli päivä kerrallaan. Mutta on kyllä ollu niin kauheeta että toivon todella että ollaan jo voiton puolella!

Trillian 9+0 (kai...)
 
Trillian: Kiitos lohdutuksesta ♥ Haluan juurikin uskoa, että oli vain limakalvoista johtuvaa se vuoto ja onneksi kuitenkin ohimenevää. Silti kasvoi kamalasti se houkutus mennä varhaisultraan.. Yritän kuitenkin malttaa sinne kunnalliseen :LOL:

Mä ihmettelen, kun itsellä ei ole vielä ollut pahoinvointia ollenkaan - onneksi. Ehkä mulla on se sitten edessä päin vasta. Voimia taistoon sen kanssa! Itse melkein pelkään oksentamista ja olen aina yrittänyt välttää sitä viimiseen asti :sick: Nytkin kauhulla odotan, että alkais pahoinvoinnit.

Isä kyselee vähän väliä, voiko se kertoa tästä jo sen äidille.. Oon sanonut, ettei nyt vielä ainakaan, kun oon muutenkin ollut tänään niin stressaantunut tästä. Toinen mummi taas oli nyt jo käynyt katselemassa tutteja.. Selkeesti sukulaiset innoissaan.

Me äsken jo laskeskeltiin miehen kanssa, paljon mikäkin maksaa ja paljon suunnilleen tulee menemään rahaa kaikkiin hankintoihin. Ei edes ollut niin suuri summa kuin mitä olin ajatellut. Olen muutenkin kova suosimaan kierrätystä (paitsi vaunut, patjat ja sellaiset ostan uutena), joten siinäkin säästää.

// NIin ja noista unista vielä sen verran, että itse olen puolestani nähnyt melkein joka yö jotain todella ällöttäviä pervounia. Todella outoa, koska ei ollenkaan normaalia mulle. Aina vähän häiriitynyt olo aamulla niiden jälkeen, kun herää:ROFLMAO:
 
Joo seksiunet on kans tuttuja edelliseltäkin kierrokselta ja nytkin on näkynyt jo muutamaan oteeseen. Mielluummin niitä ku kauhu-unia! (Näin yhtenä yönä myös tosi ällöttävää ötökkä-unta... yäk!)

Oksentaminen ei mua pelota, päin vastoin monesti oikein odotan että tulis oksennus niin helpottuu olo sitten vähäksi aikaa sen jälkeen. Ja mulla syöminen tuntuu enimmäkseen vaan pahentavan oloa, niin jos yököttää jo ennen syömistä niin parempi käydä ensin oksulla ni ei ihan niin helposti tule heti ruuat ylös. Juon myös aina vettä (jos ehdin) ennen oksentamista ja yökkimisen välissä niin tyhjenee maha paljon helpommin.
 
Hyvä että ollut jollain muullakin niitä :LOL: pakko oli vielä tulla kommentoimaan kun puhuit kauhu-unista ja ötököistä! Näin viime yönä unta, jossa rannettani alkoi kutittaa ja siinä oli pieni valkoinen näppy.. Näppy ei lähtenyt vaikka raavin ja otin siitä pinsettiottein kynsillä kiinni. Lähdin vetämään sitä ulospäin ja se olikin paksun limaisen toukan häntä, joka oli syönyt tiensä syvälle mun ranteeseen. Jäi kauhee kolo käteen kun olin saanut vedettyä sen ulos ja samalla äiti huusi että "sillä on silmät!". Heräsin järkyttyneenä ja ranteeseen särki edelleen o_O:LOL:
 
Alkaa tulemaan jo tavaksi käydä lukemassa päivän kuulumiset täältä! Face-ryhmäänkin voisin liittyä, mutta haluan nyt vielä odottaa vähän paremmille viikoille ennenkuin rupeaa omalla nimellä höpöttelee vieraille:)

ATARAKSIA: Meilläkin kaksi lasta kotona, mutta täysin eri tilanne, kun lapset 5 ja melkein 7 vuotta vauvan syntyessä. Eli kaikki tavarat ja vauvanvaatteet myyty. Lasten muistolaatikoissa on ihanimmat vaatteet, mutta kyllä tämä pieni saa omat ihanuutensa! Vaunujen ostosta olen oikeastaan innoissaan, saa ostaa juuri sellaiset kuin haluaa, kun kaikki vanhat on myyty. Mutta kalliiksi tulee.. Ja tietenkin kaikki äitiysvaatteet ja imetysliivit ym myös pistetty eteenpäin.

KENKE: Onnea naimisiin menosta!

Mä oon nähnyt kans huimia (seksi)unia, taisi olla viime kerroillakin samaa. Ei kyllä yhtään haittaa:)

Nälkä vaivaa tai oikeastaan ruoan himo. 17 kg tuli edellisillä kerroilla, kaikki lähtenyt aina vauvavuoden aikana. Mutta jotenkin olen onnistunut nyt viimeisen parin vuoden aikana nostamaan painoa 6 kg, että taitaa tulla noottia heti terkkarilta, että paino ei saisi kovasti nousta. Ainoa toimiva tapa taitaisi olla ruokapäiväkirja ja kalorien laskenta, puuh..

Ja lentämisestä, me varattiin heti reissu syyskuulle, kun plussasin. Todettiin, että ensi kevään Aasian-reissu taitaa jäädä nyt pahasti väliin!

Jen 6+2
 
Täällä edelleen melko oireetonta, en pistäisi pahaksi vaikka vähän enemmän näitä oireita olisikin. :p Eilen autossa tosin tuli muutamaan kertaan pahoinvointiaalto, tuntui että oksennus lentää hetkenä minä hyvänsä, mutta eipä lentänytkään ja aallot menivät ohi yhtä nopeasti kuin tulivatkin. Eilen myös kerran vessareissulla pyyhkiessä tuli hailakan oranssipunaista valkovuotoa. Tästä en osaa vielä säikähtää, vaan ajattelen sen vaan olevan ihan normaalia raskauteen kuuluvaa, niinkuin varmaan onkin. :)

Painonnoususta Miulla myös paino noussut jo plussan jälkeen semmoisen 3kg, vaikka en ole mielestäni yhtään normaalia enempää syönyt!!! :sick: Ehkä hedelmiä on tullut normaalia enemmän syötyä, mutta ei leipää tai lämmintä ruokaa.. Miulla on ylipainoa muutenkin, niin en toivoisi kyllä heti alkuun tällaista painon pompsahtamista ylöspäin.. :unsure: Neuvolassa saan varmaan kuulla asiasta.. Onko muilla jo paino noussut?

Minttumar & mini 6+1
 
Painonnoususta. Mulla vähän normia toisinpäin. Mulle neukussa arvioitiin alhasen BMIn vuoks painonnousu tavotteeks 15-18kg. :eek: Eli ihan järkky määrä, näin kun aattelee. Emmä tajua mitä mun pitää alkaa syömään, mutta tavote ainakin laitettu.. Huh!

Mäkin näen tosi paljon unia. Yks yö näin unta että olin meijän tulevan vauvan kanssa (se oli tyttö!) porukoilla käymässä. Mun isä tuli vastaan ja halus kantaa vauvan kerrostalon 4krs. No kun päästiin ylös, kysyin isältä missä vauva on, ja hän tajus unohtaneensa sen rappukäytävään, pari kerrosta alemmas. :LOL:

Mulla pahoinvointi päivitystä. Viikon verran ollut jo inhimillinen olotila. Eilen poikkesin (nykyisestä) normaalista, enkä syöny vesikeksejä vuoteessa ennen nousemista. Ja se kosteutu sit oksulla. Eli mulla oikeasti auttaa se, että yöpöydällä mulla on keksejä ja vettä. Syön niitä ja loikoon sen jälkeen vielä n. 5min ennen kuin nousen. Suosittelen kokeilemaan! (y) Samaten syön B6-vitamiiniä pientä lisää mammatabujen lisäks, jospa siitäkin vähän apua olis.
 
Mulla ei ole vielä toistaiseksi ollut tuota pahoinvointia, mistä olen tavallaan ihan onnellinen. Painoa en ole voinut seurata, kun meidän vaa'asta on patterit loppu. Itselläkin on lievää ylipainoa, niin vähän jännittää se ensimmäinen neuvola - mitä se täti siitä sanoo:LOL:

Mua vähän jo jännittää se eka ultra, koska veikkaan, että laskettuaika siirtyy jonkin verran. Sellainen fiilis, että ovulaatio oli vasta aika myöhään (kp 18-20?). Kiertokin on aina ollut aika vaihteleva ja välillä aika pitkäkin. Saattaa siirtyä siis toukokuulle :eek:
 
Mä olen luullut, että olen unieni kanssa ainoa. Joka yö näen todella todentuntuisia unia. Ei ole unetonta yötä ollut vähään aikaan, mutta heräilen pissalle nousujen lisäksi edelleen. Turhauttavaa pyöriä sängyssä, kun väsyttää kyllä kauheasti. :( :)

Oskama, 6+2
 
Pakko muuten kysyä, että kuinka moni täällä on naimisissa/menossa naimisiin ennen ensimmäisen lapsen syntymää? Mies ei ole valmis menemään naimisiin vielä, mutta lapseen oli kuitenkin valmis. Omat vanhempani ovat olleet 18-vuotiaista saakka yhdessä, mutta eivät ole vieläkään menneet naimisiin (ovat olleet yhdessä siis reilu 30 vuotta ja kaksi lasta). Itseäni ehkä vähän ihmetyttää, että mies ei ole valmis avioliittoon, mutta toisaalta ymmärrän sen, ettei hän pidä sitä niin merkityksellisenä asiana. Meitä on moneen junaan.

Niin tyhmältä kuin tämä kuulostaakin, niin olisin halunnut avioon ennen lasta, jotta meillä olisi ollut kaikilla sama sukunimi.. Vaikka voisihan sen kai muutenkin vaihtaa, mutta ei se ole sama asia. Opettajat yms. ovat aina ihmetelleet, kun äidilläni on eri sukunimi. Muuten ei mullakaan niin ole kiire, koska omatkin vanhemmat ovat pysyneet hyvin yhdessä ilman avioliittoa. Aika tyhmä syy kyllä, mutta tällaista kaikkea tulee ajateltua:LOL:
 
Papurinsessa: mulla ihan sama tilanne. Oisin kovasti halunnut olla naimisissa ennen lasta, mutta mies ei sitten vaan ole kosinut... Aiheesta ollaan kyllä puhuttu ja mies vakuuttelee että kyllä hän kosii kun on valmis mutta... Reilu 2 vuotta siis oltu yhdessä... Juuri tuo sukunimi juttu ahdistaa mua ihan hirveesti. Mua ahdistaa aivan älyttömästi ajatus että mun lapsella ois eri sukunimi kuin mulla :(
 
Pakko muuten kysyä, että kuinka moni täällä on naimisissa/menossa naimisiin ennen ensimmäisen lapsen syntymää? Mies ei ole valmis menemään naimisiin vielä, mutta lapseen oli kuitenkin valmis. Omat vanhempani ovat olleet 18-vuotiaista saakka yhdessä, mutta eivät ole vieläkään menneet naimisiin (ovat olleet yhdessä siis reilu 30 vuotta ja kaksi lasta). Itseäni ehkä vähän ihmetyttää, että mies ei ole valmis avioliittoon, mutta toisaalta ymmärrän sen, ettei hän pidä sitä niin merkityksellisenä asiana. Meitä on moneen junaan.

Niin tyhmältä kuin tämä kuulostaakin, niin olisin halunnut avioon ennen lasta, jotta meillä olisi ollut kaikilla sama sukunimi.. Vaikka voisihan sen kai muutenkin vaihtaa, mutta ei se ole sama asia. Opettajat yms. ovat aina ihmetelleet, kun äidilläni on eri sukunimi. Muuten ei mullakaan niin ole kiire, koska omatkin vanhemmat ovat pysyneet hyvin yhdessä ilman avioliittoa. Aika tyhmä syy kyllä, mutta tällaista kaikkea tulee ajateltua:LOL:
Meillä meni silleen perinteisen kaavan mukaan, että ensin naimisiin ja sitten samantien lapsi alulle. :D Oli outoa ottaa miehen sukunimi, mutta on siihen jo kolmessa vuodessa tottunut ja kiva tosiaan että kaikilla sama sukunimi. :)
 
Papuprinsessa, luulimme, että olisimme naimisissa ennen lapsen syntymää. Kuitenkin aloitimme yrittämään vauvaa ennen häitä, mutta ajattelimme tärpissä menevän jonkin aikaa. Toisin kävi ja nyt onkin LA pari kuukautta ennen häitä. Meillä siis kirkko ja juhlapaikks varattu ensi kesälle. Ajattelimme, siis jos kaikki menee hyvin, että pidämme sitten ristiäiset ja häät yhdessä. Hullujen hommaa sanois jotku, mutta me ollaanki vähä vinksahtaneita :whistle: ja voihan se olla, että häät joudutaan siirtämään tai ettei kaikki mene suunnitellusti. Mutta nyt eletään sen mukaan, että häitä ja ristiäisiä ollaan viettämässä ensi kesänä. :p:barefoot::love:
 
Moi, uutena eilen plussanneena tulisin mukaan keskustelemaan :)
Kierto on ollu hyvin vaihtelevan pitunen ja en oo ihan varma osuuko lopullinen laskettu aika huhti- vai toukokuulle, mutta syntyyhän nää muutenki millon huvittaa :D
Meillä on ennestään 1 poika, reilu vuoden ikäinen.

diiduska91/24v/PHKS/2.lapsi ja jos 28.päivän mukaan mennään, ni laskettu aika on 30.4.

Me mentiin naimisiin, kun esikoinen oli n.1kk ikäinen. Salaa maistraatissa ja nimiäisissä asian julkistaminen :)
Hankinnoista oli kans jotain puhetta ollu. Me ei vielä olla hankittu mitään eikä edellisen vauva-ajoilta olla juuri mitään säästetty. Ihanaa, saa hankkia kaiken uudelleen
 
  • Tykkää
Reactions: oskama
Noniin, nyt on huhtikuun jokaiselle päivälle joku odottaja! Ja jos oikein pikaisesti laskin ni meitä on yhteensä jo 80!! (y)

Me mentiin naimisiin esikoisen ollessa 1v. Mullekin oli tärkeetä että on sama sukunimi kuin lapsella, mutta mulla on kyllä useampi kaveri jotka ei ole vaihtaneet sukunimeä naimisiin mennessä. (Ja kyllä silläkin on vähän väliä että kumpi nimi on kauniimpi...) Mutta siis mekin ehdittiin olla yhdessä 10v. ennen naimisiin menoa, niin eipähän tuo nyt arkeen mitenkään vaikuttanut, mutta sitä ajatellen että jos jommalle kummalle sattuu jotain niin kyllähän se naimisissa olo parantaa oikeusturvaa.
 

Yhteistyössä