Huhtikuun hurmurit 2017

Sintssa, pahoittelut:(ja voimia toipumiseen!

Onko muilla pakaran/alaselän/SI-nivelen vihlomista? Mulla oli poikien raskauksista tätä samaa, mutta ei varmaan näin aikasin, nyt 5+4. Jos liian reippaasti lähden kävelemään niin meinaa oikea jalka lähteä alta. Äsken siivosin raksalla 3tuntia ja auts! Varmaan huomenna tekee vielä kipeämpää. Onkohan sillä tekemistä, että on 3.raskaus vuoden sisällä, paikat löystyy nopeammin.

Vaivaako muita hiivatulehdus? Itsellä sitkeä sellainen. Jos ei ala kohta rauhottua, pitää neuvolaan soittaa. Käytän Canesten rasvaa, maitohappobakteereita ja jogurtin vaihdoin maustamattomaan ja leivän rukiiseen.

Jännästi vatsassa paineen tunnetta ja kuplimista. 14.9. varasin ultran, jalat maassa mennään mutta kyllä se tunnepuolikin alkaa päätään nostamaan..

KolmasKerta3, 5+4
Vaivaa juu! EIlen kävin juuri apteekissa kyselemässä apua lääkitykseen ja apteekkari niitä tutkaili raskautta ajatellen. Neuvoi sitten ulkoiseen käyttöön Canestenia (muistaakseni?) eli sitä voidetta. Ei oo tosin vielä auttanut :LOL:
 
Sintssa: Voi kun ikävää, iso halaus ja tsemppiä tulevaan.

Itsellä perjantaina eka neuvola, jota odotettu kuin muuta nousevaa. Samat oireilut jatkuu: pahoinvointi, rintojen arkuus, voipunut olo. Mies ei ole vieläkään lämmennyt vauvalle. Toivottavasti tulee ultraan mukaan ja sais sieltä fiilikset. Vähän ikävää kun itse ei voi fiilistellä kuin täällä. Yhdelle mun ystävälle oon kertonut, mutta heillä vuoden yritys taustalla, niin ymmärrän hänen ristiriitaiset tunteet.

Mukavaa kun on saanut olla nyt lomalla ja huilailla kunnolla. Kiva lukea täältä vinkkejä, itsellä myös viikot välillä hakusessa, niin täytyy varmaan ladata joku sovellus. Hyviä vointeja kaikille
 
Jänskättää, huomenna ensimmäinen neuvola! Ja äitin ja mummon kanssa syömään, kummatkin ovat raskaudesta tietoisia niin voi sitä kysymysten ja uteluiden tulvaa mikä sieltä varmasti tulee :LOL:
Tänään iski töissä aivan sietämätön oksetus vaan pakko oli pari viimeistä tuntia sinnitellä kun oli kamala kiire. Tissit myös ihan pirusti turvonneet että sai käydä jo uusia liivejä ostelemassa.
Viimeistään ylihuomenna täytyy varmaan päivitellä lisää kuulumisia lääkärineuvolan jälkeen varmaan sekä tänne että fb ryhmän puolelle :)

Lumirinsessa 7+5
 
Haleja sintssalle! :(

Mä herään melkeen joka yö 2-3 kertaa pissalle.. Yritän olla iltaisin juomatta, jos sillä olis vaikutusta. Mut ei, kyllä sitä silti tulee herättyä siihe hirveeseen pissahätään :D

Tänään aamulla kaaressa oksut ja muuten koko päivä ilman pahoinvointia, paitsi illalla sitten taas kaaressa. :sick: inhottavaa olla aamuvuorossa, kun silloin pahoinvointi yleensä pahints ja työkaverit ei vielä sais tietää piiiiiitkiin aikoihin.o_O iltavuorot menee helpommin :)

Oskama, 6+4
 
Tervetuloa kakaduu!

Mulla tuli eilen vähän tippa linssiin, kun mies suostui viimein soittamaan isälleen tästä raskaudesta (haluan, että he tietävät, kävi miten kävi) ja kuuntelin sivusta puhelua. Mies aloitti sanomalla, että "ajattelin, että sunkin täytyy saada tietää että *minun nimi* on raskaana". Kuulin puhelimen läpi, miten se ensin kysyi jotain, että "ihanko tosi?" ja sitten kovaääninen iloinen naurunräme ja huudahdus muille perheenjäsenille "*miehen nimi*:lle tulee vauvvvva!" Vaikuttivat kaikki olevan todella innoissaan ja appiukon reaktio oli aivan ihana ♥ Niin ilahtunut ja kaikkea. Turhaan mies pelkäsi reaktiota, kun oli paras kaikista :LOL: Tuli niin hyvä mieli. Ymmärsivät kuitenkin myös, että vasta alussa ollaan ja kaikkea voi tapahtua. :)

Tänään olen menossa hammaslääkäriin, iik! Tiedän, että muutama hammas täytyy paikata ja se vasta kauhistuttaa.
 
Ilmottaudutaanpas pitkästä aikaa :) Pahoinvointi alkaa jo vähän helpottaa vaikka iltaisin on olo aika kamala edelleen. Eilen oli lähellä ettei yrjö tullut kun mietin iltapalaa :sick:

Kasvukipuja on alkanut tulla,nivuset huutaa hoosiannaa jos tulee äkkinäisiä liikkeitä. Iskiaskipuja ei ole kuten aika monella muulla, toinen raskaus oli niiden suhteen aivan kauhea:eek:

Lentäminen on mullakin tiedossa joulukuussa. Ihan kanarialle eli tuskin mikään pahin kohde riskien suhteen ja viikkoja on silloin n.21 jos oikein laskin. Onhan se varmasti aika stressaavaa kolmen lapsen kanssa matkustaa tai ainakin viimeksi lähtö oli kaaottinen :D

Tällä viikolla eka neuvola ja ikääkin voi päivittää 30v tulee tällä viikolla täyteen :geek:

Avantasia 8+4 <3
 
Sintssa, onpa kurjaa. Osanotto! <3

khe2017 ja muutkin joilla LA kuukauden rajamailla, minusta voi ihan hyvin halutessaan pysyä tässäkin ketjussa, eikä tarvii lähteä uutta ryhmää etsimään, vaikka LA vaihtuiskin pari päivää toisen kuun puolelle. Kun eihän näistä kuitenkaan tiedä millon ne syntyy, toiset etuajassa ja toiset myöhässä! Toki jokainen saa tehdä niinku haluaa, mutta aattelin vaan kun just tässä yks päivä selailin tuota maaliskuisten ketjua ja näytti kovin hiljaiselta... Ovat fb-ryhmänkin jo sulkeneet eivätkä ota uusia enää sinne. Eli täällä saa kyllä halutessaan pysyä! :)

Mulla oli tänään eka neuvola ja muuten kaikki jees, mutta hemoglobiini 107. Eli ei muuta ku rautakauppaan (apteekkiin)! Verenpainekin matalahko, niin ei ihme että huippaa välillä...

Trillian 9+4
 
No niin mullakin oli tänää eka neuvola. Ihan mukava käynti, vaikka en mä nyt tässä vaiheessa vielä mitää osaa kysellä :LOL: Yöt menee edelleen aika huonosti nukkuessa ja ihan kummia unia nähdessä. Onneks niitä ei enää muista näin päivisin kun tuntuu että pää on ihan sekasin huonosti nukutuista öistä. Pientä pahoinvointia on melkein päivittäin, mutta kunnon pahointointikohtaus, joka kestää koko päivän on tulee n.kerran viikossa. Vieläkään en ole onneksi joutunut oksentamaan.
Neuvolassa todettiin myös mulla alhainen verenpaine mistä tosiaan varmaa johtuu välillä vähän hutera olo. Kauhean kaukaiselta kuulosti vielä miettiä synnytyspaikkoja ja mikä olisi paras vaihtoehto itselle. Onko täällä muita Helsingissä asuvia?

Rolliakka 8+3
 
Rolliakka, minäkin asustelen Helsingissä.

Tänään ei tule mistään mitään. Yöllä pissalla ravatessa jo tuntui pahaolo, mutta nyt tänään on tullut halittua pönttöä kolmeen otteeseen. :sick::sick: aikaisemmin on helpottanut oloa kun on oksentanu, mutta tänään ei auta syöminen, oksentaminen eikä mikään. Huhhuh.

Oskama, 6+5
 
Hei kaikille! Terveiset keskussairaalasta. Tämä viikko alkoi pelonsekavin fiiliksin maanantaina kovalla vatsakivulla ja oksensin noin 30 kertaa, mikään ei pysyny sisällä. Kävin jo maanantaina tkssa mutta lähettivät kotio. Olin maanantaina ihan kauhuissani ja ajattelin että tässä se oli. Keskenmenoa pelkäsin. Tksta sain kuitenkin diagnoosin rajuraskauspahoinvointi. Tiistaina oli neuvola heti aamusta. Kohdussa kaikki hyvin. Neuvolan jälkeen kävin labrakontrollis tkssa. Tiistaina iltapäivästä soittelin ja kyselin labratuloksia. Käskivät heti takaisin päivystykseen. Tulehdusarvot nousseet ja kivut tallella. Epäilivät umpparia! Ja sehän se olikin vaivana. Viime yönä leikattiin umppari pois. Leikkaava lääkäri sanoi umpparin olleen kovin tulehtunut ja olisi poksahtanu luultavasti vuorokauden sisällä. Nyt makaan osastolla. Kivut helpottaneet mutta huoli vauvasta suuri! toivottavasti kaikki on kohdussa edelleen hyvin..
 
Hei, minut voi pudottaa tosiaan listasta! Face-ryhmässä jo tästä kerroinkin mutta tänne unohdin vielä kirjoittaa. Eli keskenmenoksi todettu tämäkin raskaus. Meille ei siis tule huhtivauvaa! :(

Mutta tsemppiä teille muille odotukseen ja nuuskutelkaa huhtivauvojanne minunkin puolesta! <3
 
Sintssalle ja hettaselle osanotot :(

ellie_88 tsemppiä!

Tänne ei mitään erikoista, lievää etovaa oloa varsinki aamusin. Pönttöä ei oo onneks tarvinnu halata kertaakaan. Lisäks oon koko ajan ku persuksiin ammuttu karhu
Kovasti tekis mieli haalia kaikkea vaatetta yms. mutta ei ehkä ihan vielä
 
Sinttsa ja heettanen osanottoni:( voimia teille!

ellie_88 huhhuh voimia! Onneksi huomattiin ajoissa! Varmasti ollut jännät paikat ja on varmasti edelleen aika hurja olo..toivottavasti pienellä kaikki hyvin ja pian helpottaisi!

Pahoinvoinneista kärsivät, jos tuntuu että menee ihan mahdottomaksi eikä mikään pysy sisällä niin ottakaa ihmeessä yhteys paikkakuntanne äitiyspolille! Itse alkuviikosta olin niin heikossa kunnossa että pääsin sinne tiputukseen ja lääkitykseen. Viikonlopun olin oksentanut ihan kaiken mitä suuhun laitoin, painoa lähti melkein 4kg ja kuivuminen oli hurjaa. Nyt lääkityksen kanssa kotona ja kehotus mennä herkästi takaisin. Eilen sain pitkästä aikaa kunnolla syötöä, ihanaa! Tänään taas yökkäilty pitkin päivää mutta lääkkeet vie siitä ehkä pahimman terän. Esikoinen säälittää kun matkii jo äidin oksentamista pytyllä:cry: voi kun helpottaisi pian. Miten te muut pidemmällä olevat, onko helpottanut vielä yhtään??

eemiliah 8+3
 
heettanen:

halaus-iltaasi.jpg Olen pahoillani, tsemppiä jatkoon! ♥ :(

Trillian: Minä ajattelinkin, että jos vaan sopii, niin jään mieluusti tähän ryhmään jos tuo laskettuaika siirtyykin toukokuulle, niin kuin vähän veikkaan.. Oon jo nyt juurtunut tänne :LOL:

ellie_88: Voi ei! Paljon jaksamisia sinne! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja onneksi asia on nyt hoidossa.

Täällä oireettomuus jatkuu. Tulin juuri hammaslääkäristä ja siellä vähän porailtiin hammasta.. Kamalan kallista oli se "lysti" :LOL: Vielä olis kolme hammasta porattavana.. Olisi vaan niin kiva saada hoidettua ne kerralla. Vihaan ravata noissa hammaslääkäreissä:devil:
 
Sinttsa ja heettanen osanottoni:( voimia teille!

ellie_88 huhhuh voimia! Onneksi huomattiin ajoissa! Varmasti ollut jännät paikat ja on varmasti edelleen aika hurja olo..toivottavasti pienellä kaikki hyvin ja pian helpottaisi!

Pahoinvoinneista kärsivät, jos tuntuu että menee ihan mahdottomaksi eikä mikään pysy sisällä niin ottakaa ihmeessä yhteys paikkakuntanne äitiyspolille! Itse alkuviikosta olin niin heikossa kunnossa että pääsin sinne tiputukseen ja lääkitykseen. Viikonlopun olin oksentanut ihan kaiken mitä suuhun laitoin, painoa lähti melkein 4kg ja kuivuminen oli hurjaa. Nyt lääkityksen kanssa kotona ja kehotus mennä herkästi takaisin. Eilen sain pitkästä aikaa kunnolla syötöä, ihanaa! Tänään taas yökkäilty pitkin päivää mutta lääkkeet vie siitä ehkä pahimman terän. Esikoinen säälittää kun matkii jo äidin oksentamista pytyllä:cry: voi kun helpottaisi pian. Miten te muut pidemmällä olevat, onko helpottanut vielä yhtään??

eemiliah 8+3
Täällä ei se pahoinvointi oo aivan kestämätöntä missään vaiheessa ollutkaan, juuri ja juuri selvinnyt oksentamatta. Mutta mulla helpotti kaikki oireet huomattavasti heti kun rv8+0 tuli mittariin. Itseasiassa se päivä oli TÄYSIN oireeton, kun muuten "Pulppu" muistuttelee jotenkin itsestään jatkuvasti. Toki vieläki tulee hetkiä että on vähä aikaa yhtä pahana, mut pääsääntöisesti suht ok. Kyllä se siitä vielä helpottaa :)

Muikeroinen 8+4
 
heettanen Pahoittelut ja voimia! :( Toivotaan että teillä tärppää pian taas uudelleen.

Täällä pahoinvointia taas aamusta, päivällä oireetonta ja nyt taas illalla oksettaa, jos ei muista syödä tarpeeksi usein. Ensimmäisten viikkojen jatkuva nälkä on vaihtunut pahaan oloon, kuten myös aamuvirkkuus on vaihtunut ympärivuorokautiseen väsymykseen. Mikään määrä unta yöllä ei tunnu riittävän. Ilman oksentelua ja päiväunia on kuitenkin vielä pystynyt menemään. :D

Neuvola-aikaa jouduin siirtämään, kun lukujärjestykseen oli isketty juuri sopivasti samaan kohtaan neuvolan kanssa koe näin jälkikäteen. Onneksi siirtyy vain päivällä tuo neuvola. Uusi aika siis 14.9.

Meinasiko joku hommata doppleria? Itse löysi dopplerin kirpparilta, ja haluaisin parin viikon päästä rueta kokeilemaan, josko jotain saisin kuuluviin, mutta luin toisesta ketjusta, ettei nykyään neuvolantäditkään välttämättä suosittele dopplerin käyttöä ennen rv 12. Nyt sitten pohdin, uskallanko edes kokeilla ennen tuota viikkoa, vai riittääkö miulle ultra nyt varmistukseksi, ja doppleria kokeilisin vasta kun rv 12 on täynnä..

Minttumar & mini 6+4
 
heettanen Pahoittelut ja voimia! :( Toivotaan että teillä tärppää pian taas uudelleen.

Täällä pahoinvointia taas aamusta, päivällä oireetonta ja nyt taas illalla oksettaa, jos ei muista syödä tarpeeksi usein. Ensimmäisten viikkojen jatkuva nälkä on vaihtunut pahaan oloon, kuten myös aamuvirkkuus on vaihtunut ympärivuorokautiseen väsymykseen. Mikään määrä unta yöllä ei tunnu riittävän. Ilman oksentelua ja päiväunia on kuitenkin vielä pystynyt menemään. :D

Neuvola-aikaa jouduin siirtämään, kun lukujärjestykseen oli isketty juuri sopivasti samaan kohtaan neuvolan kanssa koe näin jälkikäteen. Onneksi siirtyy vain päivällä tuo neuvola. Uusi aika siis 14.9.

Meinasiko joku hommata doppleria? Itse löysi dopplerin kirpparilta, ja haluaisin parin viikon päästä rueta kokeilemaan, josko jotain saisin kuuluviin, mutta luin toisesta ketjusta, ettei nykyään neuvolantäditkään välttämättä suosittele dopplerin käyttöä ennen rv 12. Nyt sitten pohdin, uskallanko edes kokeilla ennen tuota viikkoa, vai riittääkö miulle ultra nyt varmistukseksi, ja doppleria kokeilisin vasta kun rv 12 on täynnä..

Minttumar & mini 6+4
Itse hommasin dopplerin jo pari viikkoa sitten, ja olen kyllä kuunnellut, ja ne kuuluikin jo eilen. (Rv8+3) vaikka todella harvinaista onkin näin aikaisin. Jotkut on toki sitä mieltä ettei ole terveellistä sikiölle, mutta kun sitä kuitenkin tehdään pitkin raskautta neuvoloissakin monissa maissa, niin luulen tuon suosittelemattomuuden enemmänkin perustuvan siihen kun se kuuluu niin harvoin alle rv12, niin porukka huolestuu ja ravaa neuvolassa "turhaan". Aiheuttaa vain stressiä kun yhtenä päivänä kuuluu ja toisena ei, vaikka se on yleensä vain siitä sikiön asennosta kiinni. Itse päätin hankkia dopplerin sillä ehdolla, että sinä päivänä kun huolestun kuuntelun takia, (kuulumattomuus, sykkeen muuttuminen) niin doppleri lähtee samantien. :)

Muikeroinen 8+4
 
Itse hommasin dopplerin jo pari viikkoa sitten, ja olen kyllä kuunnellut, ja ne kuuluikin jo eilen. (Rv8+3) vaikka todella harvinaista onkin näin aikaisin. Jotkut on toki sitä mieltä ettei ole terveellistä sikiölle, mutta kun sitä kuitenkin tehdään pitkin raskautta neuvoloissakin monissa maissa, niin luulen tuon suosittelemattomuuden enemmänkin perustuvan siihen kun se kuuluu niin harvoin alle rv12, niin porukka huolestuu ja ravaa neuvolassa "turhaan". Aiheuttaa vain stressiä kun yhtenä päivänä kuuluu ja toisena ei, vaikka se on yleensä vain siitä sikiön asennosta kiinni. Itse päätin hankkia dopplerin sillä ehdolla, että sinä päivänä kun huolestun kuuntelun takia, (kuulumattomuus, sykkeen muuttuminen) niin doppleri lähtee samantien. :)

Muikeroinen 8+4
Niin tokihan neuvoloissakin kuunnellaan, ja ultrissakin sitä säteilyä tulee, mutta itse olen nyt kaksi huonosti päättynyttä raskautta kokeneena niin varpaillani, että olen jokaisen pienenkin riskitekijän kohdalla mahdollisimman varuillani.. Ehkä uskallan hiukan höllätä, jos varhaisultrassa löytyy elävä ja viikkojaan vastaava alkio. :rolleyes:
 
Yksityisellä varhaisultrassa käyneet: paljonko ootte maksanu? Esim Terveystalolla? Toki paikkakunta- ja yrityskohtaisia eroja, mutta silti kiinnostaa :)

Esikoisesta pääsin kunnalliseen viikolla 7+6. Nyt ei tod näk ole sitä mahdollisuutta, mutta silti olis kiva nähdä tilanne mahassa ennen np-ultraa.

Pioni 5+5
 
Hei! Täällä ois pohjanmaalta uusi odottava 23v mamma! Esikoinen on 12/14, ja uuden tulokkaan LA olis 15.4. Ei ihan vielä tarkkaa, mutta eiköhän se selviä pian.

Mua kiinnostais fb ryhmään pääsy? :) Eli Kenkelle viestiä?
 
Halauksia ja voimia menetyksen kohdanneille. :(

Ellie_88 mun miehen siskolla leikattiin aikoinaan umppari alkuraskaudessa. Se ei edes tiennyt olevansa raskaana eli ne ei oo yhtään kattonu mitä lääkkeitä ja puudutteita käyttää yms. No, raskaus huomattiin pian leikkauksen jälkeen ja täysin terve poika syntyi aikanaan. :) Tsemppiä sinne, toivottavasti tää tarina hiukan helpottaa huolta!

Pion1, Helsingissä Diacorissa varhaisultra maksoi 159€.

Huomenna ekaan neuvolaan!

Norbba 7+4
 
Niin tokihan neuvoloissakin kuunnellaan, ja ultrissakin sitä säteilyä tulee, mutta itse olen nyt kaksi huonosti päättynyttä raskautta kokeneena niin varpaillani, että olen jokaisen pienenkin riskitekijän kohdalla mahdollisimman varuillani.. Ehkä uskallan hiukan höllätä, jos varhaisultrassa löytyy elävä ja viikkojaan vastaava alkio. :rolleyes:
Pahoittelen aikaisempia menetyksiä.. Ymmärrän kyllä täysin :unsure: kannattaa katsoa mitä tekee, kun muistaa vaan olla stressaamatta vaarallisistakin asioista liikaa, sekään ei tee pienelle hyvää:rolleyes: tsemppiä :)
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Viime yönä alko täälläkin vuoto ja kovat supistuskivut. Oireet vähentyny/loppunu, hävis vuorokaudessa! Lääkärillä kävin eilen hiivan takia, ei ultrattu kun oli vasta 5+5. Jokohan luovuttaisi, 3 keskenmenoa vuoden sisään. Onneksi 2 ihanaa poikaa on jo:love:.

Onnistuneita raskauksia ja vauvan tuoksua tänne jääville:love:
 

Yhteistyössä