Huhtikuun hurmurit 2017

Pahoittelen aikaisempia menetyksiä.. Ymmärrän kyllä täysin :unsure: kannattaa katsoa mitä tekee, kun muistaa vaan olla stressaamatta vaarallisistakin asioista liikaa, sekään ei tee pienelle hyvää:rolleyes: tsemppiä :)
Kiitos. :love: Pitää yrittää olla stressaamatta. Toki nyt on huomattavasti varmrmpi olo jo tästä raskaudesta kuin edellisistä: nyt on klassiset oireetkin, nännien aristus, viikko sitten alkanut pahoinvointi ja tänään alkanut oksentelu. Jospa tämä menisi nyt loppuun asti. :rolleyes:

KolmasKerta3 Pahoittelut keskenmenosta! :cry: Paljon voimia teille ja kaikkea hyvää jatkoon. <3
 
Pahoittelut keskenmenon saaneille :( tsemppiä tulevaan!

Viikonloppuna luulin jo että pahoinvointi loppui, mutta tällä viikolla onkin ekaa kertaa joutunut oikeen juoksemaan vessaan yökkimään :sick: nytkö se vasta sitten paheneekin...

nt ultraan tasan kolme viikkoa vielä, plääääh. Odottavan aika on niiiin pitkä :rolleyes:

Eveli90 9+1
 
Pahoittelut minultakin keskenmenon kokeneille.

Kiitos, että ryhmässä saa pysyä. =) Ensimmäinen syntykin 40+3, toinen 40+2, joten tämänhän täytyy syntyä 40+1 ;) Jos siis sinne asti päästään.. KAksi ekaa syntyi muuten samalla kellonlyömällä...
 
Täällä saatiin eilen tietää, että masussa oli tuplat mutta toinen meni kesken edellisenä iltana. Neuvolatäti sanoi, ettei toinenkaan varmaan selviäisi, ei sanonut suoraan, mutta kuulosti siltä. Kuitenkin toiveita elättelen, että selviäisi... Ei ole enää ollut verenvuotoa eikä ole tullut poiskaan niin toiveet ovat korkealla. Parin viikon päästä se sitten selviää kun käyn tarkistuskäynnillä. Toivottavasti teillä muilla pysyisi matkassa! :)
 
Me ei varmaan tällä kertaa hankita doppleria kotiin, viimeksi oli ja olihan se ihan kiva kun pysty itelleen saamaan mielenrauha kuuntelemalla niitä sykkeitä :)
Täälä eka ultra on lääkärineuvolassa eli viikolla 10. Sehän on jo kohta. Mutta katoin, että täälä maksais yksityisellä varhaisultra vaan 60e

Pahoittelut menetyksen kokeneille ja toivotaan ettei muita menetyksiä enää tulisi! Tarrasukkia
 
Osanotot keskenmenon saaneille <3

Mua vähän jopa pelottaa eka neuvola. Uus täti, jonka kanssa varmaan joutuu käymään läpi edellistä synnytystä. Pelkään, että romahdan täysin. Eka synnytys ei tosiaan ollu helpoimmasta päästä. Nyt alkaa ehkä hieman jo nostamaan nuo traumat päätään.

Pioni 5+6
 
Voi harmi kolmaskerta3 :unsure: Tsempit sinne!

Käytiin tänään varhaisultrassa, kun oon vähän vuotanut tällä viikolla (vanhaa verta). Aluksi pelotti tosi paljon ja tulin "katumapäälle", että en haluakaan mennä kuulemaan tuomiota, mutta onneksi mentiin. Gynekologi oli ihan mahtava, menen varmasti jatkossakin hänen tykö, mikäli tulee jotain "ongelmia".

Onnekseni ultrasta löytyi elävä pikkuinen alkio, joka liikkui ja sydänkin sykki kovasti ❤
Tutkimuksessa myös gynekologi löysi vähän vanhaa verta ja epäilikin sen olevan joko valemenkkojen aiheuttamaa tai vuoto voi toki tulla kohdustakin, kun sinne kehittyy paljon uusia verisuonia, jotka saattaa välillä vuotaa.

Laskettu päivä siirtyi kolme päivää eteenpäin, niin kuin vähän ounastelinkin. Uusi laskettu aika olisi nyt sitten 10.4. Seuraava julkisella järkättävä ultra olisi tasan kolmen viikon päästä, jännä nähdä, pysyykö arvio samana.

Toki ei tässä silti vielä uskalla riemuita, vielä on huhtikuuhun piiitkä matka ja mitä vaan voi vielä tapahtua tässä välissä. Josko sinne Faceryhmään uskaltaisin nyt kuitenkin liittyä...

Hipppu 8+3
 
Mä en jotenkaan yhtään odota ekaa neuvolaa kun en tykkää yhtään meidän terkasta ja ei siellä tapahdu muutenkaan mitään ihmeellistä. Neuvola-aikaa ei ole varattu vielä kun täytyy käydä ensin tarkistamassa laskettuaika. Yritin tänään selvittää mihin vois ottaa yhteyttä kun haluaisin vaihtaa terkkaa, mutta en löytänyt oikein mitään tietoa mihin kannattais ottaa yhteyttä. Meillä neuvola myös muuttaa toisiin tiloihin tässä syyskuussa että mitä muutoksia se sitten tuo tullessaan. Tuskin terkka vaihtuu kuitenkaan.
 
Miks mä en nyt löydä sitä viestiä missä joku oli kuullut viikolla 8 dopplerilla sydänäänet, mikä laite on noista monista kyseessä?

Täällä ollaan edelleen, joka ilta luen kaikki tekstit vaikken itse niin kirjoittelekaan. Lieviä raskauoireita näköpiirissä, pari vähän voimakkaampaakin.

Osanotot menetyksen kokeneille. :cry:

Haidih 6+2
 
Osanotot keskenmenneille, voimia! <3

Doppleri löytyy esikoisen ajalta joten ajattelin kuunnella :)

Varhaisultran hinta täällä halvimmillaan 60€ ja ensi viikolla sinne mennään :)

Joku kyseli Si-nivelen/selän jalkaan ulottuvasta kivusta niin joo täällä kuvailemasi oireet alkoi esikkoa odotellessa ja on niitä edelleen, onneks aika harvakseltaan.

Täällä kaikki hyvin, iltasin oon tosi väsy ja päivisin lievästi pahoinvoiva sellasta kuvotusta, hirveesti turvotusta jne

Rv 6+3
 
Miks mä en nyt löydä sitä viestiä missä joku oli kuullut viikolla 8 dopplerilla sydänäänet, mikä laite on noista monista kyseessä?

Täällä ollaan edelleen, joka ilta luen kaikki tekstit vaikken itse niin kirjoittelekaan. Lieviä raskauoireita näköpiirissä, pari vähän voimakkaampaakin.

Osanotot menetyksen kokeneille. :cry:

Haidih 6+2
Täällä näin! :love: elikkä käytin tuota unbornheart pocket fetal doppleria. Sen saa puhelimeenkin kiinni että näkee käyrät ja ei tarvitse laskea sykettä itse. Ja myöskin tallennettua saa äänet :) kannattaa katsella käytettynä, maksaa uutena noin 50e mutta itse ostin huutonetistä 26e posteineen:) Mutta ei kannata etukäteen nostaa odotuksia että ne varmasti kuuluisi, siihen liittyy niin moni muukin asia kuin dopplerin merkki. Se on aika harvinaista että näin aikaisin kuuluu. Itsellä taitaa olla kohtu etukenossa ja sikiö niin hyville paikoille sattunut tuurilla :) Ja stressata sen laitteen takia ei kannata! Silloin siitä on myös sikiölle haittaa, jos alkaa joka päivä syynäämään ja huolehtimaan että miksei tänään kuulukkaan. Hän vain yleensä on piilossa silloin :rolleyes:
 
Osanotot menetyksen kokeneille:cry:

Mulla on varmaan se kaikista halvin dopleri ja sillä ei varmaan kuulu mitään vielä moniin viikkoihin. Viime raskaudessa kuulin vasta joskus rv 20, istukka oli tuossa edessä joten en liikkeitäkään tuntenut paljoa aikaisemmin.

Syssy^^ En mäkään tykänny tuosta omasta terkasta niin soitin ajanvaraukseen ja sanoin että haluan toiselle terkalle ajan ja niin sain sitten valita kelle haluan.

Täällä eilen laattasin ekan kerran. Luulin että taasko joku mahatauti iski,mutta kun se jäi vaan siihen yhteen kertaan niin nyt tais ollakki ihan tähän tilaan kuuluvaa.
Pahoinvointi on helpottanu muuten, välillä voi olla pientä kuvotusta satunnaisesti ja kaikki hajut tuo yökötys reaktion.

Välillä tuntuu että mun maha on aivan pohjaton, vaikka syön niin silti koko ajan nälkä. Vaikka vähän aikaa sitten oli just toisinpäin, en pystyny syömään kuin tosi vähän ruokaa kerralla.
Ja raskauskiloja olis kiva saada tässä raskaudessa max 10kg, yleensä tullu se 20kg+ risat:whistle:
 
Osanotot menetyksen kokeneille:cry:

Mulla on varmaan se kaikista halvin dopleri ja sillä ei varmaan kuulu mitään vielä moniin viikkoihin. Viime raskaudessa kuulin vasta joskus rv 20, istukka oli tuossa edessä joten en liikkeitäkään tuntenut paljoa aikaisemmin.

Syssy^^ En mäkään tykänny tuosta omasta terkasta niin soitin ajanvaraukseen ja sanoin että haluan toiselle terkalle ajan ja niin sain sitten valita kelle haluan.

Täällä eilen laattasin ekan kerran. Luulin että taasko joku mahatauti iski,mutta kun se jäi vaan siihen yhteen kertaan niin nyt tais ollakki ihan tähän tilaan kuuluvaa.
Pahoinvointi on helpottanu muuten, välillä voi olla pientä kuvotusta satunnaisesti ja kaikki hajut tuo yökötys reaktion.

Välillä tuntuu että mun maha on aivan pohjaton, vaikka syön niin silti koko ajan nälkä. Vaikka vähän aikaa sitten oli just toisinpäin, en pystyny syömään kuin tosi vähän ruokaa kerralla.
Ja raskauskiloja olis kiva saada tässä raskaudessa max 10kg, yleensä tullu se 20kg+ risat:whistle:
Soititko niin kun johonkin yleiseen terveyshuollon ajanvaraukseen vai suoraan neuvolaan? Meillä on jokaiselle terkalle omat numerot mihin sitten soitellaan kun on jotain tai haluaa varata aikaa. Ei ole mitään yleistä numeroa. Että pitäiskö soittaa jollekkin toiselle terkalle vai terveyshuollon ajanvaraukseen?
 
Onko täällä muita joilla on tunteet ihan pinnassa? Mun mies kommentoi tänää aamusta, että on maha tainnut vähän kasvaa ja tulla muutama lisäkilo. Normaalisti olisin vaan naureskellut ja myöntänyt asian, mutta nyt sain aivan järkyttävän itkukohtauksen, josta ei meinannut tulla loppua :cry::whistle: aivan käsittämätöntä nämä hormoonit. Muutenkaan ei työpäivän jälkeen huvita tehdä muuta kuin ottaa päikkärit ja vaan olla möllötellä, vaikka olen aika kova liikkumaan yleisesti, niin nyt ei vaan huvita (n)
 
"Onko täällä muita joilla on tunteet ihan pinnassa?" On jonkin verran, aika tunteellinen olo koko ajan ja myös ärtymys ihan eri tasoista kuin yleensä :D

Eilen illalla katsottiin miehen kanssa sohvalla elokuvaa. Menin oikealle kyljelleni hetkeksi, niin alkoi jumalaton kipu alavatsalla... Käännyin selälleni ja kipu vaan jatkui ja jatkui. Tuntui siltä, että nyt menee kesken ja kohta valuu veret ulos. En oikeastaan edes uskaltanut hengittää, kun pelkäsin niin paljon. Kipu tuntui aivan alavatsalla ja keskellä häpykummun yläosaa eli kohdussa? Samalla tuli kamala pakonomainen vessatarve (vähän niin kuin pissahätä?) ja ajattelinkin, että yrittääköhän keho työntää sitä nyt ulos. Sanoin miehelle että "nyt se menee kesken!" ja se vähän säikähti ja sanoi että "just ku ollaa kerrottu kaikille!" Sitten noin 5 minuutin päästä kipu loppui yhtäkkiä täysin, kuin tuhka tuuleen, ja vessassa ei tullut verta tms. Tänään on sitten välillä vähän nippaillut, mutta ei mitään kovaa kipua.

Äiti pelotteli, että jos se kasvaa munatorvessa tai vastaavaa, kun on noita kipuja välillä. En nyt tiedä, kasvaako se kohtu ja kipu syntyy siitä vai onko se tosiaan väärässä paikassa. Varasin nyt sitten kuitenkin maanantaille sen varhaisultran (eli 7 viikolle, joka alkoi siis tänään). Pakko saada selvyys tähän ja mies lupasi maksaa puolet. Nyt menossa rv 6+0.
 
Pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille minunkin puolesta.

Täällä takana ensimmäinen neuvolakäynti. Neuvolassa ei tapahtunut juuri mitään. Meille oli varattu tunti aikaa, vaikka yleensä ensimmäiseen käyntiin menee 1,5 tuntia (tai näin se terkka meille ainakin sanoi). Hirveällä kiireellä sitten syötettiin niitä tietoja vaan koneelle. Olisin halunnut mittauttaa oman hemoglobiinin, mutta sekään ei onnistunut. Verenpaine kyllä katsottiin. Minulla on ollut neljän viikon ajan joka toinen päivä tuhru vuotoa, josta huolestuneena terkalle mainitsin, mutta sen sanottiin olevan normaalia. Nyt menossa ensimmäinen viikko, ettei mitään vuotoja näy. Laskettua aikaa siirrettiin muutamalla päivällä eteenpäin, koska terveydenhoitajan mielestä se lasketaan edellisten menkkojen mukaan niin, että kiertoni olisi se "normaali " 28 päivää vaikka se todellisuudessa on 21-25 välillä. Meneekö se oikeastikin niin? Vaikka eihän sillä loppupeleissä mitään väliä ole, tuli vaan vähän tyhmä olo siellä neuvolassa. Muutenkin jäi jotenkin tyhjä olo koko käynnistä. Ehkäpä sitten ensi kerralla menee paremmin..

Tunteet on täälläkin pinnassa. Siksi kai tuo neuvolakäyntikin tuntui niin voimakkaasti siltä miltä tuntui. Plus nuo jatkuvat vuodot on luonut mulle sellaisen vähän alakuloisen mielen koko raskauden suhteen. Ei jaksa olla innoissaan, kun mietin, että onkohan raskaus mennyt jo kesken ja vuodot johtuneet siitä. Voiko keskenmeno jäädä "kesken", ettei kohtu tyhjene itsestään?

Ultrasta vielä kyselen. Te, jotka olette käyneet yksityisellä ultrassa pääkaupunkiseudulla, missä olette käyneet ja mitä ultraus on maksanut? Pohdin nyt kuitenkin, että kävisin tsekkauttamassa tilanteen ja jos sen jälkeen nämä tunteetkin lähtisi nousuun. Tai saisi tietää ainakin varmaksi, että mitä siellä kohdussa tapahtuu. Huh, anteeksi ehkä vähän sekavasti kirjoitettu viesti, jotenkin ajatukset ei pysy kasassa.

koovee88 8+3
 
Pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille minunkin puolesta.

Täällä takana ensimmäinen neuvolakäynti. Neuvolassa ei tapahtunut juuri mitään. Meille oli varattu tunti aikaa, vaikka yleensä ensimmäiseen käyntiin menee 1,5 tuntia (tai näin se terkka meille ainakin sanoi). Hirveällä kiireellä sitten syötettiin niitä tietoja vaan koneelle. Olisin halunnut mittauttaa oman hemoglobiinin, mutta sekään ei onnistunut. Verenpaine kyllä katsottiin. Minulla on ollut neljän viikon ajan joka toinen päivä tuhru vuotoa, josta huolestuneena terkalle mainitsin, mutta sen sanottiin olevan normaalia. Nyt menossa ensimmäinen viikko, ettei mitään vuotoja näy. Laskettua aikaa siirrettiin muutamalla päivällä eteenpäin, koska terveydenhoitajan mielestä se lasketaan edellisten menkkojen mukaan niin, että kiertoni olisi se "normaali " 28 päivää vaikka se todellisuudessa on 21-25 välillä. Meneekö se oikeastikin niin? Vaikka eihän sillä loppupeleissä mitään väliä ole, tuli vaan vähän tyhmä olo siellä neuvolassa. Muutenkin jäi jotenkin tyhjä olo koko käynnistä. Ehkäpä sitten ensi kerralla menee paremmin..

Tunteet on täälläkin pinnassa. Siksi kai tuo neuvolakäyntikin tuntui niin voimakkaasti siltä miltä tuntui. Plus nuo jatkuvat vuodot on luonut mulle sellaisen vähän alakuloisen mielen koko raskauden suhteen. Ei jaksa olla innoissaan, kun mietin, että onkohan raskaus mennyt jo kesken ja vuodot johtuneet siitä. Voiko keskenmeno jäädä "kesken", ettei kohtu tyhjene itsestään?

Ultrasta vielä kyselen. Te, jotka olette käyneet yksityisellä ultrassa pääkaupunkiseudulla, missä olette käyneet ja mitä ultraus on maksanut? Pohdin nyt kuitenkin, että kävisin tsekkauttamassa tilanteen ja jos sen jälkeen nämä tunteetkin lähtisi nousuun. Tai saisi tietää ainakin varmaksi, että mitä siellä kohdussa tapahtuu. Huh, anteeksi ehkä vähän sekavasti kirjoitettu viesti, jotenkin ajatukset ei pysy kasassa.

koovee88 8+3
Onpas ollut tyly neuvolakäynti. Muistuttaa vähän mun ensimmäistä neuvolaa esikoista odottaessa. Lähdin sieltä itkien pois kun oli niin inhottava terkka. Nyt ajattelinkin pyytää terkan vaihtoa. Toivottavasti olis parempi käynti seuraavalla kerralla!

Laskettuaika lasketaan siis edellisten menkkojen ekasta päivästä oli kierron pituus mikä hyvänsä. Se tarkentuu sitten nt-ultrassa.
 
Täällä oli eka neuvola tänään. Mulle tuli ihan yllätyksenä ettei raskausaikana sais syödä salmiakkia :eek: viimeksi sitä suositeltiin pieninä määrinä nostaa verenpainetta.
Hemoglobiini oli 126, ei oo ikinä ollut noin hyvä:D tosin siitäkin huolimatta varmaan täytyy alkaa rautaa käyttää puolivälissä viimeistään. Edellisellä kerralla sain loppupuolella suoraan suoneen kun tippu hb 86:een.o_O

Painosta tuli sanomista, oli siis tippunut ja muutoinkin bmi 17 ja vähän päälle. Nyt saa syödä kuulemma syödä mikä vaan maistuu :p

Muutoin ei uutta, doppleria kokeilin eilen mutta en saanut kun istukan suhinoita ja viuhumista kuulumaan. Pitää kokeilla joku päivä uudestaan josko sieltä jotain kuuluisi.

Avantasia 9+0 (neuvola siirti la:n päivällä ja ultrassa siirtyy varmaan toiseen suuntaan)
 
Moi kaikille,

nyt vasta uskaltaudun mukaan, kävimme tällä viikolla varhaisultrassa, kaikki oli hyvin ja pienen sydän läpätti kovasti <3 itselläni on useita alkuraskauden keskenmenoja takana ennen esikoista, joten siksi olen edelleen kovin varuillani. Meillä on kohta parivuotias tyttö, josta tulee nyt sitten toivottavasti isosisko ensi keväänä <3 oireita on ollut kovasti, heti plussaamisesta lähtien, pahoinvointia, mieletöntä väsymystä ja iltaisin myös aikamoista turvotusta! :)

Laitan pyyntöä fb-ryhmään :)

Lämpimät osanotot kaikille keskenmenon kokeneille <3

Lykky 7+4


17.4 / Lykky / Tays / 2.
 
Pahoittelut iiel :(

Onpas monella huonoja terkkakokemuksia. Harmi :( meilläkään ei oo mikään kovin mukava terkkari tai ehkä meillä ei vaan synkkaa. Ei sen kanssa viiti kauheesti ylimääräsiä höpötellä eikä kysellä, ku sen vastaukset on vähän mitä on. Säästä se on innokas puhumaan..

Jos pk-seudulla (tai lahden alueella) miettii yksityiseen ultraan menoa, kannattaa kattoo perhe-arte. Niillä on aika edulliset hinnat (en oo ite käyny).

diiduska91 5+5
 
Voi kamala kun noita menetyksiä aina vaan tulee, koittakaa jaksaa hyvät naiset :unsure: Pahalta tuntuu puolestanne. Ja aina se kylmäävä tunne iskee tajuntaan että olenkohan minä seuraava poisputoaja :confused:

Perhe-Artea voin minäkin suositella, on huomattavasti lääkäriasemia edullisempi ja panostavat kovasti siihen että eivät olisi sairaalamaisia. Hyvää ja lämminhenkistä palvelua myös tarjoavat.

Meillä maanantaina eka neuvola, ihan pelkkää lässytystähän se eka käynti on, mutta pakko käydä :p Ultralähetettä eniten sieltä odotan. Vissin pakko ottaa esikoinen mukaan eli eipä siellä ainakaan kovin syvällistä keskustelua pystytä käymään :whistle:

Alkaa tuntua että maha jo erottuisi..? Tai ehkä vain kuvittelen (tai olen syönyt liikaa.) Töissä varsinkin missä yritän pitää asiaa salassa, niin tuntuu että kaikki tuijottavat navanseutuani ja pömppis pullottaa :rolleyes: Iso vauvamasu on kyllä kaunis ja ihana, mutta mielellään voisin hetken vielä sitä pidätellä!

Oireet aika ennallaan; jäätävä nälkä iskee salakavalasti, rinnat on arat ja kylmälle herkät, ummettaa ja valkkaria tulee aikas paljon. Finnejä alkanut selässä olla. Kohdun kasvuun liittyviä kipuja ja tuntemuksia on myös, ei välttämättä päivittäin mutta usein kuitenkin. Ja väsyttää tavallista enemmän, ihanaa on vapaapäivinä nukkua päikkärit lapsosen kanssa :love:

Mukavaa ja paksua viikonloppua :ROFLMAO::rolleyes::LOL::geek:

Bosch 8+4
 

Yhteistyössä