Huhtikuun Hurmurit *Marraskuussa*

Iltaa
Sipulisankari Kiitos kertomuksestasi se lohdutti :) Kontrolliaika vasta 13.12 lääkäri varmaan halusi että vauva kasvanu ja jos se vatsalaukku näkyisi paremmin.Ruokatorvesta ja siihen liittyvistä rakennevioista lääkäri puhui meillekin ja kertoi että jos olisi jotain vikaa vauvaa ei saisi nostaa heti rinnalle ettei maito mene keuhkoihin.Mutta siinäkin yhteydessä sanoi että lapsivettähän oli normaalimäärä.
Torstaina on sitten neuvola.Vauva on kuiten terhakkana potkuista päätellen niitä tuntuu useita kertoja päivässä <3
Ylläri iltatähti 21+5
 
Hyvin pikainen, omanapainen päivitys. Tänään käytiin rakenneultrassa, kaikki hyvin, vastasi viikkoja ja pienen pieni nappula jalkojen välistä kerran vilahti eli poikalupaus meille, ihan niinkuin olokin on jo sen kertonut :) Mieleni sopukoissa olen aavistuksen pettynyt, kun niin jo tyttöä meille kaipasin (niinkuin jo ekassa raskaudessakin), mutta eiköhän pikkuveli ala tuntua aika ihanalta, kunhan raskaus etenee ja asia konkretisoituu synnytyksen lähestyessä :D Liikkeitä tuntuu joka päivä ja jo mahan päällekin, etenkin "iltavillit", pyörii oikein huimasti ympäriinsä ja potkii joka suuntaan :D :heart: 5 päivää ja sitten on jo puoliväli, huii! :O

Nanski + pikkujätkä 19+1
 
Moi vaan kakille tasapuolisesti! Mä en ookkaan taas vähään aikaan kirjoitellut, mutta lueskellut teidän juttuja olen joka päivä :) Eli kaikkien kuulumiset tiedossa.. Ensin Napppi Oikein isot pahoittelut, ja voimahalit täältä sinulle.. :hug:
Ja nyt toivotaan, että kaikki hunot uutiset jää pois, eikä niitä tulisi enään..

Sitten kai vähän omaa napaa:
Kävin nyt aamulla rakenneultrassa, ja mua harmitti aluksi,kun mies ei päässyt mukaan, kun hänelle sit just tälle päivälle sattui leikkausaika löytymään.. (onneksi vain jalasta poistetaan rautoja) No onneksi sitten oma äitini pääsi tulemaan mukaan, niin ei ihan yksin tarvinnut mennä..

Nukuin muutaman tunnin vain viime yönä, kun pelotti ja jännitti niin paljon.

Pikkuinen oli kuitenkin kasvanut siitä 5,5cm jo 25cm ja painoakin oli tullut 300g.
Kätilön mukaan oikein hieno, pitkä ja hoikka vauveli..

Tyttöolo jäikin sitten sinne ja epäilemättäkään saimme poikalupauksen (saa päivittää mun tietoihin) :heart:

Rakenteet oli kaikki kehittynyt loistavasti, ja näyttäisikin nyt, että terve vauva tulee huhtikuussa luoksemme. Pikkuisen pää oli tosi alhaalla, eikä hän oikein halunnut kasvojaan näyttää, esitteli mielummin vain peppuaan! :LOL: (nyt löytyikin syy miksi välillä pissalla käyminen ja rakon tyhjeneminen sattuu, kun vauvelin pää niin alhaalla painaa)

Yllätyksenä tuli kun kysyin kättärillä, että pääsenkö jonoon haikaranpesäosastoon, niin kyseistä osastioa ei enään ole, koska kättärilläkin niin paljon remonttia. No pitää tyytyä tavalliseen osastoon, ja toivoa, että perhehuoneita olisi vapaana,kun meidän synnytys koittaa.. :)

Onneksi kaikki oli kunnossa, ja voin taas hetkeksi hengähtää, pelkäämästä jatkuvasti pahinta, vaikka tässä vaiheessakin jo ollaan,niin silti pelko kulkee mukana, ja jalat täytyy pitää maassa.. :)



Oikein paljon hyviä uä:tutkimuksia kaikille ja hyviä vointeja myös mammoille!
Ja ennen kaikkea joulunodotusta :xmas:

Ada Amelia + Oliivi 20+4
 
Ada Amelia kirjoitit tuosta että pissaaminen on sattunut kun vauvelin pää on niin alhaalla...

Kyselin ite jo ystävältä joka juuri oli raskaana, että tuntuko sillä pissaaminen.. kun itsellä välillä tuntuu, sillein kivistää, ja pissatulehdusta ei ole, kun sekin katottu muussa yhteydessä. Ei siis kovasti koske mutta välillä epämielyttävää. Oisko se sitten samassa syystä?

Onnea paljon Nanenille ja Ada Amelialle hyvistä ultrakuulumisista.

Täällä liikkeitä alkanut tuntuu tämän ja viime viikon aikana, eilen töissä pikkunen töykki uusemman kerran ja minun mielestä eilen illalla sohvalla maatessa pari muksausta tuntu päällepäin ja toinen niistä ihan näkyi :confused: kun sitä vaan mietin että jokos sekin on mahdollista, mutta jos masukilla on kehkeytyneet tomerat reisilihakset jolla se pystyy jo monottaa? En tiiä, mutta haluun kuvitella, että se oli ihan potku :)

Toive ja 18+3
 
Viimeksi muokattu:
Mulle kuuluu tänään hyvää. Monien väsyneiden päivien jälkeen tänään oon ollut virkeä ja jaksanut hoidella vähän kotihommia. Kuuntelen tässä irkkumusiikkia ja tuun jo siitäkin hyvälle tuulelle. :) Jännä ajatella, että pikkuinenkin ehkä kuulee jo ulkomaailmasta asioita, kenties muutakin kuin minun ääneni?

Ultra meillä on maanantaina. Jännää! Olen saanut sekä terveyskeskuksesta että yksityiseltä keskusteluapua ja se on kyllä mulle auttanut. Saa purkaa ristiriitaisiakin tuntoja tähän raskauteen liittyen.

Karen 21+1, eilen poksui!
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!:flower:

Tulin vaan noista joulukaloista kirjoittamaan. Muistan kuulleeni, että nuo kalatiskin kalat ovat saattaneet jossain vaiheessa matkaansa olla vakuumissa, jolloin
listeriariski on ihan todellinen. Tokihan kauppiaan pitäisi tuotteistaan tällaiset asiat tietää kysyttäessä. En sitten tiedä mistä sitä varmasti tuoretta kalaa saisi.
Itse jätän nämä herkut tänä jouluna väliin. Olen aika ylihysteerinen näiden ruokien kanssa(etenkin kalojen), mutta ajattelen, että mieluummin jätän välistä kuin mietin sitten jälkikäteen, että mitäs jos tästä tuleekin nyt jotain. Toki se listeria on tosi harvinainen ja suurin osa kalasta tuoretta ja turvallista.

Hienoa Karen, että olet saanut oloosi apua! Itsekkin kävin edellisessä raskaudessa neuvolapsykologin kanssa juttelemassa ja varmasti piti mua järjissäni loppuraskaudessa :) Nyt ei vielä ainakaan ole sellaista oloa. Mutta kannustan kaikkia kyllä hakemaan apua jos yhtäänm siltä tuntuu!


Hjannah&Pallero 21+2:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Karen10
Niin se puoliväli jo häämöttää meillä kaikilla ja toisilla ylitettykin reilusti. Mahtavaa!

Huusin itselleni tänään dopplerin, ja nyt sitten ei auta ku odottaa postin kulkemista. Voi kun se tulis jo perjantaina. Lasten reaktioita odotan, kun kuulevat ekan kerran sykkeen. <3 Tulee asia heillekki konkreettisemmaksi.

Selkä mulla on vähän kipuillu ja reistaillu. Tuntuu niinku olis sen puolesta jo 30+ viikolla. Pitää vaappua niinkun ankka. Tukivyötä välillä oon käyttäny, mutta se ei välttämättä oo tuntunu nyt hyvältä, en tiedä miksi. Töissä oon silti vielä ollu normaalisti, ja toivonmukaan pystyn joululomaan asti ollakkin. Onneksi tässä ei oo enää kun kaks kokonaista viikkoa töitä. Väliin kun tulee se kolmen päivän viikko, kun on itsenäisyyspv ja mulla se pe vapaa. Enköhän mä selviydy.

Niin ja kalaherkut jätän minäkin välistä. Muista ruuista en niin tarkka olekkaan, mutta jotenki tuo kala tuntuu "vaarallisimmalta". En tiedä miksi.

Tulis jo lunta, sais vähän valoa ja joulufiilistä!!

silkkii ja itu 19+1
 
Viimeksi muokattu:
toiveena kauniina:
mulle ainakin kätilö sanoi, kun kysyin että voiko tämä pään paikka vaikuttaa virtsaamiseen, ja hän totesi sen nimen omaan painavan rakkoa, ja aiheuttavan painon tunnetta pissatessa. mullakaan ei ns. kipua oo siinä ollut mutta tuntuu kuin rakko ei tyhjenisi kunnolla, ja välillä vihloo ikävästi se pissaaminen. (katsottu myös ettei oo tulehduksia) toivottavasti pikkuinen siirtyisi nyt edes vähän ylemmäksi ennen kuin alkaa tuosta taas kasvamaan, muuten voi kuulemma kävelystäkin tulla kivuliasta. :/

joku mainitsi selkäkivuista, mullakin ollut kovat issias ja lanneselän kivut, fyssarilla käyny, samoten lekurilla ja nyt toistaiseksi olen pidemmällä sairaslomalla, koska ainakaan tällä hetkellä selkä ei kestä työntekoa.. sain myös tukivyön, ja se on ainakin vähän auttanut! :)

niin ja onnittelut myös kaikille ultrassa käyneille! :)
 
Onko muilla jano? Musta tuntuu, että mulla on jatkuvasti jano ja sitä kautta myös pissahätä usein. Luin jostain, että ihan normaaliin raskauteenkin kuuluu jano, kun verimäärä lisääntyy, samoin lapsivettä varten elimistö ottaa vettä. Olen nyt yrittänyt juoda paljon vettä, josko auttais myös tähän inhaan ummetukseen!!

Vähän kyllä mietityttää, kun luin myös. että jatkuva jano voi viitata myös raskausdiabetekseen. Neuvolassa kyllä th sanoi, että on tosi harvinaista, että
tulisi toisessa raskaudessa, kun ekassa ei ollut, sokerirasituksessa silloinkin kävin. Ja olen kyllä sitten joskus 26 viikon paikkeilla menossa tässäkin.
 
Tuosta vauvan asennosta, mulla tuntuu liikkeet aivan tuolla alhalla, pääasiassa ihan tuolla sektioarven tuntumassa. Jotain potkuja/muljauksia saattaa tulla ylemmäskin mutta pääasiassa ihan alhaalla. Mielenkiintoista jos liikkeet on vielä siellä, kun 2 viikon päästä mennään ultraan, että miten päin tää pieni tuolla on. Pissatessa mullakin on pientä kipua ja paineen tunnetta, oli esikoisestakin, mutta enemmän tuolla sivuissa.

Jano on täälläkin kova, koko ajan. Ja vesi on paras apu, tai vissy. En oo aiemmin näin paljon vettä juonutkaan niin ettei tarvitse koko ajan itteensä muistuttaa tai patistaa :)

Kala: En minäkään niitä aio syödä, ainakaan graavi/kylmäsavu lohta. Silliä ja silakkaa maistoin isänpäivälounaalla, ja ehkä suon itselleni muutaman pienen palan joulunakin. Mitenhän muuten on tuon kotijuuston laita? Viimejouluna tein itse sitä, ja meillä on muutenkin ollut joka joulu tarjolla, mummi vaan ei enää jaksa niin teko vastuu siirtyi minulle. Sehän tehdään ihan pastöroiduista tuotteista ja kypsennetäänkin. Eli ehkä se on ihan sallittua, mietityttää vaan se kun piimä pitää pitää yön yli lämpimässä...

Silkkii: Mulla ei vielä sekä reistaile, mutta maha tuntuu niin isolta että ainakin kuvittelen vaappuvani kuin ankka :D

Onnittelut vielä hyvistä ultrakuulumisista kaikille siellä käynneille!

Alley ja masuvauva (niin kuin kotona nimitetään, pysyy tytöllä helpommin ymmärrettävänä) Poks!

 
Mullakin liikkeet tuntuu pääasiassa ihan tuolla alhaalla ja rakenneultrassa pieni siellä istuskelikin. Näin oli esikoisen raskaudessakin, kääntyi sitten kuitenkin itsekseen joskus oisko ollut n. 33-34 viikkoa. Toivottavasti tämäkin jossain vaiheessa kääntyy! Paineen tunnetta täälläkin välillä pissatessa, samanlaista kuin viimeksikin.
 
Tulin poksumaan keskiviikon kunniaks :)

Täällä kans vettä menee litratolkulla, illalla yritän vähemmän kun muuten ravaan vessassa 2h välein, mikä on tosi ärsyttävää, kuten eilen illalla menin juomaan mehua 22.30 ja yöl sit tulikin käytyä monta kertaa vessassa.

Naneni Onnea hyvistä uutisista, varmasti ihan luonnolista toivoa toista sukupuolta jos toista jo on, mulla monia kavereita joilla joko 2-3poikaa/tyttöä niin monet sanonu et ois se kiva jos ois toistakin sukupuolta tullu, mut nämä asiat ei oo valitettavasti meidän päätettävissä, pääasiahan se että tulee terve vauva. Yhdellä tutulla 4tyttöö eikä enää lapsia tuu kuulemma.

Onnea muillekin hyville ultrauutisille!

Mulla on häntäluun alue vähän tuntunut nyt parin jumpan jälkeen, joskus pyöräilynkin. Ma:na pumppi tänään tasapainolauta-tunti, täytynee hidastaa tahtia vaik olenkin kyl lopettanut kovat hypyt, enkä selkäliikkeitä tee mahallaan vaan konttaausasennossa. Juoksulenkitkin jääneet. Tänään jumpas huomasin et aika nopsaan nousee syke 150, pari kertaa meni 153. Toi 150 kai suositus puolen välin jälkeen. Mahan kasvaessa tietyissä liikkeissä rupee maha oleen tiellä, täytyy kattoo pitääkö siirtyä ihan kuntosalilla kävijäksi ja jättää jumpat jossain vaiheessa. Mul toi jäsenyys puoleen hintaan kaverin kautta ja siel on lapsiparkki, niin on tosi tyytyväinen kun pääsee liikkuun ja lapset viihtyy parkissa, varmaan paisuisin satakiloseks jos en liikkuis, kun tuntuu painoo tulevan vaik herkuttelee 1-2krt kohtuudella ja liikun ainakin 4krt vkossa.

Nyt tuntuu liikkeet mahan päältäkin, ei sattunu mies oleen kotona kun kovia potkuja tuli. Mulla ens maanantaina neuvola, toinen sitten rv 10 jälkeen, välissä ollu pari ultraa. Mul jo 3.neuvolatäti kun 2v sit muutettiin tälle alueelle, 2jääny äippälomalle..
Nykynen ihan neutraali, en montaa kertaa nähnyt, eka oli mukavin/rennoin.

Kyl on pimeetä! Ei ihme jos vetää mielen matalaks, ainakin mulla vaikuttaa. Toivotaan että sitä lunta tulee joulukuussa, meil vieläkin kesärenkaat kun sitä lunta tuli sillon vajaa kk sit mut suli samantien eikä uusia talvirenkaita viel sillon ollut, kai ne pitäs vaihtaa piakkoin.

Manzana81, poks, poks 22!!

 
Huomenia! Onnea taas hyvistä ultrakuulumisista kaikille!

Mulla tuntuu myös liikkeet aina tuolla ihan alhaalla, just häpyluun yläpuolella. Maanantaina on sitten ultra, joten saa nähdä, miten päin tuolla makoillaan :) Eilen käytiin saunassa ja löhöilin siinä puoli-istuvassa asennossa, jolloin maha äkkiä liikahti toiselle puolelle! =) Ihan selvästi vauva siirtyi vasemmalle ja kun vähän tunnustelin, niin vasen puoli mahasta oli myös paljon kovemman tuntuinen kuin "tyhjä" oikea :D En yhtään muista, että jo tässä vaiheessa sai tuon nähtyä! Eilen myös tunsin ekaa kertaa liikkeet päälle päin, aika huisia! Ei millään malttaisi odottaa maanantain ultraan enää!

Kiitos orpk86 tuosta glögi-vinkistä! Marlin glögi on kyllä mielestäni parasta, mutta pitänee varmaan tuotakin kotiin hankkia, kun tuntuu, että glögistä on nyt tullut mun uusin mielitekojeni kohde :kieh: Tai ehkä se johtuu tästä pienestä flunssasta, mikä vaivaa...

Vedestä sen verran muistutusta (anteeksi jo etukäteen nämä ohjeistukseni, laitetaan "ammattitaudin" piikkiin), että liika veden juontikaan ei ole hyvästä. Suurin osa vitamiineista on kuitenkin vesiliukoisia ja liiallinen vedenjuonti näin ollen liuottaa vitamiinit ruuansulatuskanavasta, ennen kuin ne ehtivät imeytyä. 2-3 litraa päivässä tasaisin väliajoin pitäisi riittää raskausaikana.

Sipulisankari & Narsku 19+4
 
Iiiiisot onnittelut kaikille hienoista uutisista! :)

Mukava, että on tullut paljon hyviä ultrakuulumisia, ja että liikkeitäkin monet ovat alkaneet tuntea :heart: Itsekin tunnen vilkkailta liikkeitä erityisesti iltaisin.
Minulla potkut ja nyrkitykset tuntuvat eri puolilla vatsaa. Ja välillä tuntuu kuin vauva kääntyillisi. Jännä tunne :heart:

Jano on kova täälläkin. Myös vessassa täytyy käydä vähän väliä, mikä on välillä rasittavaa. Tuntuu, että rakko ei jotenkin tyhjene kerralla, vaan pitää käydä monta kertaa lyhyin väliajoin. :ashamed:

Odotan neuvolalääkäriä, koska vatsa on välillä vähän kovettuillut, ja joskus tuntuu paineen tunnetta tuolla alapäässä. Olisi mukava päästä tarkistuttamaan, että kaikki on hyvin. Kuukausi pitää kuitenkin vielä odottaa tuota lääkäriä.

Siitä tulikin mieleen kysyä, että kuinka paljon ja miten te muut harrastatte liikuntaa tässä vaiheessa raskautta? Manzana tuossa kertoikin jo :)
Itse lähinnä teen kävelylenkkejä lähestulkoon päivittäin. Ja lasketaankohan tuo kymmenkuisen esikoisen kanssa puuhastelu hyötyjumpaksi :whistle: :D

Meillä on ollut kulunut viikko hieman haipakkaa, kun esikoiselle tehtiin pieni toimenpide lastenklinikalla, ja nyt olemme pojun toipumista seurailleet.
Hienosti tuo kuitenkin on toipunut :) Entiseen malliin jo touhuilee ja vekkuloi :heart:

Mietin tässä, että milloin vaihtaisi jouluverhon keittiöön ja joululiinat pöydille.
Niistä tulisi helposti joulun tunnelma kotiin jo näin alustavasti :) Ja kyntteliköt ja ulos jouluvalot. Siinähän se sitten jo melkein meidän joulu olisikin. Joulukuusi saa odottaa melkein aattoon. Jospa siitä verhosta aloittaisi vaikka ensi viikolla. Tai huomenna, jos inspiraatio iskee :) Puhuttiin miehen kanssa, että yritetään pysyä tänä vuonna kohtuudessa niin joulun ruuissa, lahjoissa kuin koristeissakin. Suurin osa joulun ajasta ollaan ehkä kuitenkin sukuloimassa.

Eipä taas tämän kummempia :)
Tsempit kaikille omiin haasteisiin, ja huolet kaikille pieniksi!

Viljavainio ja Pikkumuru 21+3
 
Pikaisesti tulin kertomaan ultrakuulumiset!:)

Eli tiistaina oli rakenneultra ja kaikki rakenteet normaalit, koko vastasi viikkoja ja virkeä vauveli muutenkin kaikin puolin. Peukalo suussa tuntuu viihtyvän meidän pikkuinen..:) Ja niinhän se tyttöolo muuttui vahvaksi poikalupaukseksi meilläkin..:) Tyttöolo ehkä lähinnä siksi kun ollut niin erilainen raskaus kuin esikoisen kanssa.

Omaa napaa tällä kertaa, täytyy kiiruhtaa töiden pariin.

Nellu* ja masuasukki rv 20+6 (huomenna taas poksuu!):)
 
Onko tämä perheväkivaltaa: minua lyödään ja potkitaan päivittäin sisältäpäin?? :LOL:

Liikunnasta, täällä ei liikuta yhtään. Suurimmat ponnistukset on nousta sohvalta jääkaapille. Vakaa aije kyllä aloittaa hissukseen kävelylenkit.

Täälläki tuo öttiäinen viihtyy aina selkeemmin oikealla puolella ja se onkin enemmän koholla..
 
Hei kokeneemmat äipät,

tarvitsisin neuvoja, kun meillä on tulossa työpaikan joululounas, niin mitä näistä mun on turvallista syödä ja miten valmistettuna…välillä iskee epävarmuus! :)
Googlettamalla ei ole siis vielä kunnon ohjeita löytynyt.
Ja olen siis ihan allergiaton kaikkiruokainen, tykkään melkein mistä ruuasta vaan, siksi tarvitsen neuvoja, etten vahingossa tule syöneeksi jotain mitä ei kannattaisi... :D

Kiitos avusta ja neuvoista jo etukäteen! Olette kullanarvoisia.. :)

Ja tässäpä nämä tarjoilut:

Vaalea glögi

alkuruoka
Maa-artisokkakeittoa, pekaanipähkinää ja parmesankrutonkia

pääruoka
Punajuuririsottoa, paahdettua kurpitsaa ja graniittiomenaa
tai
Paahdettua kuhaa, jokirapu-inkivääririsottoa ja rapukastiketta
tai
Luomuhärän sisäfileetä, valkosipuli-perunapyreetä ja savu-Hollandaise

jälkiruoka
Porkkanakakkua ja appelsiini-tuorejuustomoussea


MizzyMazzu ja pikku-möhkö 19+1
 
Onnittelut kaikille hyvistä ultratuloksista ja poikalupauksista! Monilla on ollut tyttöolo, mutta poikavoittoista tuntuis nyt tällä hetkellä olevan. =)

Mizzymazzu löysin rantein odottava voisi syödä noita kaikkia ruokia, koska on kertaluonteinen juttu. Ei niissä varmaan missään hirveetä riskiä ole. Tarkka odottaja jättäisi väliin ainakin paremsankrutongit (riippuen juuston pastöroinnista), rapujutut, lihan (jos on puolikypsää) ja jälkkärin ton tuorejuuston vuoksi. Tuorejuusto todennäköisesti on pastöroitua, mutta itse olen välttänyt leivoksissa olleita tuorejuustoja, koska ovat paljon lämpimässä ja mun käsittääkseni silloin listeriariski nousee. Korjatkaa paremmin asioista tietävät, jos olen väärässä. Ainiin ja saikos kuhaa syödä? Sitä en muista. Inhottavia nää juhlaruoat, kun niissä on aina niin paljon kiellettyä.

Liikunnasta oli puhetta. Itse käyn lähinnä kävelylenkeillä ja tietty juoksen tuon 1-vuotiaan perässä. ;) Tarkotus olisi alottaa body pump tässä lähiaikoina äiskän kanssa. :)

Omassa navassa tuntui eilen ihanaa mylläystä. :heart: Ultraan vielä pitkät viisi yötä. Harmittaa, kun me ei taideta saada kuopukselle hoitajaa ultran ajaksi, kun kaikki varteen otettavat sattuvat olemaan samaan aikaan töissä vaikka tekevät vuorotyötä. Meinasin, että soitan äippäpolille ja kysyn, jos mies voisi odotustilaan tulla taaperon kanssa ja käydä sitten virallisten mittausten jälkeen edes kurkkaamassa pikkuista. Ymmärrän toki, jos eivät anna lupaa.

Natte ja Tinja 19+3
 
hei vaan kaikille:)

en ookkaan tänne kirjotellu sen jälkeen kun plussasin ja ilmottauduin pinoon... kauheesti tuntuu olevan touhua tuon esikoisen kanssa (8kk ens viikolla), alkanu liikkuun ja kaikkee, ja sit ku se nukkuu niin ite oon levänny koska kovasti oli pahoinvontia ja väsymystä heti sen jälkeen kun tänne kirjotin ettei oo mitään oireita :LOL:

rakenneultra on vasta ens keskiviikkona eikä mitään oloa sukupuolesta... katsotaan sitten ultrassa onko siellä prinssi vai prinsessa:heart: tyttö toive, koska enempää lapsia ei sit meille tuu, ja esikoinen on poika, mutta poikakin ehdottomasti käy.

sokerirasituksen varasin kanssa jo tammikuun alkuun, että pääsee sit heti aamusta ku pitää paastota|O

Toiveena kauniina kävin rv 15+2 neuvolassa ja sillon sydänääniä kuunneltaessa "paukku" (tuo asukki masussa), potkas sitä anturia niin että se oikeen ponnahti irti ihosta:D eli vaikka ei pikkusella oo paljonkaan kokoa,sillon varsinkaan ollu, niin jollain tavalla se saa niihin potkuihin voimaa:heart: esikonenkin oli ihan samanlainen, potki ja yritti aina piiloon, alta pois aina kun oltiin ultrassa tai kuunneltiin sydänääniä:heart: eli ihan varmasti on vonut olla potku minkä tunsit ja näit. itse en paljonkaan tunne liikkeitä kun istukka on ihan tuossa edessä, mutta sivuilla tuntuu liikkeet aina sillon tällön.

yritän olla vähän aktiivisempi ja käydä edes lukemassa pinoa... tosin esikoisenkin odotusaikana liityin porukkaan vasta kun oli niin varma olo että saan pojan varmasti syliin, kun kuitenkin aina pieni pelko sisällä...

suska84 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
jatketaan ainakin sen verran että jouluruuista pääsee puhumaan että oikeen kova nälkä tulee:D itse meinaan syödä kaikkea muuta jouluruokaa paitsi kraavilohta, joka ainakin meillä kuuluu jouluun, aion syödä joko savusiikaa tai savulohta, ja hiukan verran myös maksalaatikkoa, ja lisäksi tietysti paaaaaljon joulukinkkua ja rosollia myös, mutta ilman silliä...

liikunnasta esikoisesta en pystynyt liikkumaan alkuraskaudesta lähtien, nyt käyn edelleen reippailla kävelylenkeillä vaunujen ja koiran kanssa, ja välillä ihan ilman mitään taakkaa naapurin kanssa. liikunta ei oo vielä tehnyt huonoa oloa tai supistuksia niin kuin esikoisessta. sitten tietysti jumppailen tuon pojan perässä päivästä toiseen, mutta tällä hetkellä nautin vielä kaikesta liikunnasta:)
 
MOI! Tänne ei mitään uutta, vatsa kasvaa ja tissit pienenee sivuprofiilissa vaikka oikeasti kyllä tissitki kasvaneet ihan hulluna... Vielä 5 päivää rakenneultraan, pikkusen jännittää kun viimeksi lääkäri sanoi ultrassa että vatsan alue on korostunut..?? ja sitten tieten jännittää se istukan paikka, oisko tuo 5vkon aikana jo liikkunut pois tieltä...
Sokerinrasitus ois eessä joku-tammikuussa, selviää 3. neuvolakäynnillä joka joskus ens kuussa....
Lääkärinneuvolasta en edelleenkään ole kuullu ees puhuttavan :/
Näin täällä...
 
Tatja mun käsittääkseni HUS:n alueen sairaaloissa on ohjeena, että lapsia ei otettais ultratutkimuksiin mukaan. Nt-ultraa varatessakin (kun kätilö huomasi, että meillä tulossa pieni ikäero) toivottiin, että saadaan lapselle hoitaja, jotta isäkin pääsee ultraan. Ei se varmaan liity sen lapsen sujelemiseen vaan siihe, että ultraaja saa työrauhan. Siksi mietin, että niiden mittausten jälkeen, jos jää ylimääräistä aikaa, vois mies tulla taaperon kanssa kurkkaamaan vauvaa. Saa nähdä, miten järjestyy. Tosi kurjaa, jos joudun menemään kokonaan yksin.

Tuli tässä nyt sit kans mieleen, että toivottavasti synnytyksessä ei käy samoin, että kaikki on töissä. Olis ihan hirveetä joutua synnyttämään ilman miestä. No, ehkä turhan aikaista alkaa sitä stressaamaan. :ashamed:
 
Lueskeltu on vaihtelevasti, mutta ei ole ollut aikaa / energiaa kirjotella.

Huonojakin uutisia tänne on mahtunut. Voimia sellaisia saaneille :'(
Ja hurjan paljon ultrakuulumisiakin jo :heart:
Oma rakenneultra 4.12. eli ihan kohta, hui jännää...

Jouluruokien kans ei oo mitään ongelmaa, kun en muutenkaan syö raakaa kalaa siis noita graavihommia tai muitakaan. Hieman kranttu olen. :whistle:

Liikuntaan Ei pahemmin ole jäänyt aikaa eikä energiaa työpäivien jälkeen... Harmittaa tosi paljon. Tiistaina kävin zumbassa eikä tuntunut kovinkaan hyvältä vaikka jätin hypyt ja nopeat liikkeet pois. Maha kovetteuili ja välillä teki vähän kipeetäkin mahan seudulle ja selkään.

Esikoisesta alko kipeet supistelut jo heti puolen välin jälkeen ja nyt ekat kipeen tuntuset supistukset ollu jo viikolla 15+ Eli kovin hyvältä vaikuta. :( Lääkäriaikahan on toki vasta joskus 26 viikolla. Seuraava terveydenhoitaja käynti on 12.12.

Maha on kasvanut hurjaa vauhtia ja liikkeitä tuntuu silleen epämääräsesti, mullakin tosi alhaalla. Ja tosiaan tonne alas kyllä vihlookin hurjasti välillä. Mutta en osaa jotenkin panikoida noista liikkeistä... Outoa, koska yleensä panikoin ihan kaikesta :D

Tänään ollaan 2v 4kk ikäsen esikoisen kanssa vapaapäivällä kun päiväkoti on kiinni. Käytiin jopa kirpparilla lääkärireissun jälkeen. Oi että mitä kaikkee ihanaa pientä tarttui mukaan, vaikken vielä tiedä sukupuoltakaan niin ostelen tyttöjen sekä poikien vaatteita ;)
 

Yhteistyössä