*HUHTIKUUN MASUASUKIT*Joulukuussa

Heipparallaa mammat, en ole mäkään aikoihin ehtiny kirjotella - töissä ei ehdi ja kotona ei enään jaksa olla hetkeäkään päätteellä. Plus että esikoiselta ei kyllä ehtiskään. Poitsu täytti 1v tossa pari viikkoa sitten ja niissä synkkäritohinoissa menikin sit loppukin vapaa-aika.

Rakenneultra tänään mullakin sit vihdoin; kaikki hyvin. Yritettiin sitäkin katsoa, että onkos sillä pippeli siellä mut ei ollut hirveän yhteistyöhaluinen pikkuinen. Ultraajan mukaan pippeliä ei näkynyt, mutta ihan satavarmaksi ei uskaltanut sanoa. Mulla tyttöolo ollut tän kakkosen kanssa alusta saakka, joten en ollut yllättynyt ollenkaan. Voihan se olla, et se yllätys tulee sit huhtikuussa... =)

Jahas, esikoinen heräsi - pitänee mennä katsomaan...
 
AAM
:wave:
Mamonen ja suskiH tervetulosta...

) . ) |O täällä vaihteeksi joku stanan virus päällä niin että kurkusta lähti äänet ja kun ääni menee niin töitäni en pysty hoitamaan eli TAAS saikulla kunnes ääni palaa, vitsi että pomo oli äimänä ko kähisin puhelimeen että minä täällä : kuka minä se kysyi =) ? :D :LOL: tuntuu että voi sanoa minä kun niin usein olen viime aikoina ollut poissa :ashamed: mutta kun ei ääni kulje niin ääni ei kulje..
Masutyttö pitää meteliä tosi paljon ja huippu aktiivi esikoiseen verrattuna.. :whistle: saas nähdä tuleeko superliikkuja vauvanakin..

nyt ei järkikään kulje ja munavoi odottaa :p nälkä ajaa taas pois koneelta.. ;)

AM & hippunen 21 even (POKS RÄTS) :heart:
 
Mä oletan että mullakin on sit aika helppo täyttää noita äitiyslappusia ku opiskelen ja tulot on aika tarkalleen opintotuki... :p
Miehellä on tulot ehkä viisinkertaistunu vuodesta 2007 joten se aikoo sit hakee sen isyyslomarahan viimeisten 6kk tulojen mukaan... :)

huh kun nukuttaa. Tein gulassia ruuaks (mä teen siitä aina vähäsen tulista) ja siitä tuli vähän liian hyvää, ollaan molemmat ihan ähkyjä ja vauva potkii masussa. :LOL: Jos sitä meniski päiväunille... Siin on kyl vaara et herään sit vast huomen aamul seuraavan kerran... :whistle:

Laala ja Punkero rv19+6
 
Tänään pääsin sanomaan etten ole liikkeitä tuntenut.Nooh..istuin sitten(löhösin) sohvalla ja hups..vaavi taisi oikein innostua.Niin selkeesti pariin otteeseen tuntui liikkeet.

Tekis mieli leipoa mutten keksi mitä joten teenkin lihapasteijoita=)

milky 19+3
 
suskiH Moikka!..Mun mielestä mun kaveri saa 420e -verot ja se siis saa minimi äitiyspäivärahaa..En ole ihan varma,mutta sen muistan ettei mikään päätä huimaava summa ollut :kieh:

Tajusin just että en oo ollut kertaakaan raskauden aikana kipeänä,en edes pikku nuhassa! *koputtaa erittäin lujaa puuta* Mutta ehkä mua koeteltiin sen verran jo sen oksentelun kanssa.. :/

 
Moikka taas kaikille ja tervetuloa kaikille uusille! :wave:


Tänään oli 4d-ultra, Brono käski unohtaa rakenneultrassa todetut merkit poikkeavuudesta ja keskittyä odottamiseen.... =) Vauvalla on kaikki hyvin ei mitään poikkeavaa löytänyt, vilkas poika kuulemma ;) Painoarvio oli nyt 450gr pituus n.25cm :heart: :heart: Ihan siskojensa näköinen pikku prinssi täysin 100% kopio kuin oisi samaa ultrakuvaa kattonut kuin nuorimmaisesta :D Ihanaa että kaikki on sittenkin hyvin... =) ja kiitos kaikille onnitteluista ja haleista Tässä vielä kuva pikkuisesta :heart:
 
Ompas tuo aika taas vierähtänyt...olen kyllä lueskellut teidän kirjoituksia, mutta kirjoittaminen on sitten jäänyt :ashamed:

Täällä on välistä ollut kovia suppareita ja sitten sellasia pikku supistuksia.
Päänsärystä olen kärsinyt reippaasti, johon syytä ei ole selvinnyt...kaikki veriarvot on kunnossa.
Hb oli yllätykseksini noussut 120 tolla poreraudalla, olen joutunut raudan syönnille heti alkuviikoilla.
Sitten huomasin että multa ei ole neuvolassa viel mitattu kertaakaa sf-mittaa,viime käyntikin neuvolassa oli sellanen kumma, ja sillä terkalla oli hirvee kiire...
Rakenne ultra on 10.12 ja mua jotenkin "pelottaa"/ahdistaa mennä sinne...en tiedä miksi...
Liikkeitä on tuntunut ja näkynyt =)

Hyviä vointeja kaikille mammoille!


Tiive ja masu 19+1
 
Mä kärsin taasen kanssa päänsärystä ja tosta parasetamolista nyt ei ole apua laisin.On taas joku flunssa tulossa(tai olemass)mutta ei tule kunnolla,paikat tukossa ja ahdistaa.Mutta kai se sitten aikanaan taas ohi menee.Panahottia kun en alas saa,voisi helpottaa,normaalisti pari finrexiniä helpottaa oloa heti.
Nyt tyydyn glögiin(!)ja silloin tällöin otan parasetamolin.Flunssaan,en pääkipuun.

Oli kyllä ihanaa kun illalla vaavi taasen ilmoitti olostaan.ootan innolla(ja pelolla) ensi maanantain rakenneultraa.

Huomenna mutsin kaa shoppaileen kun hänellä kanssa vapaata!

milky 19+4
 
AAM
olipas ihana kuva pikku rinssisstä :heart:baby2003 !!

). )
täällä nyt sit vielä itse puoliäänisenä ja nyt sitten poikakin taas lämpöisenä :( voi vitsi !!! sairaanoleminen sucks !! tulis kunnon pakkaset ja olis edes kuiva keli ulkona noi perkeleen vesisateet ja kosteus on iha hanskasta.. :kieh: :headwall: :headwall: pöpötilanne huipussaan !

Täällä yks kans litra tolkulla vetää lämpimiä juomia.. :whistle: tuntuu ettei mikään auta ja kokoajan saa olla litkimässä jotain. Kurkkukarkit.. huohkaus ei nekään auta sen pidempään kun sen hetken.. :| vinkkinä muille, älkää sairastuko !! :LOL:

Äh painun pois rutisemasta.. :ashamed: :headwall:

Am *kipuisena* & hippunen 20+1 :heart:
 
SuskiH79 tais kysellä minimiäitiyspäivärahan suuruutta...

Siinä on sellainen onnellinen seikka, että minimi nousee 2009 vuoden alussa, eli juurikin meille sopivasti. ;) Äitiyspäiväraha on maksettu 25 arkipäivän (lauantait lasketaan arkipäiviksi) jaksoissa, ja päivältä se on ollut 15,20? miinus verot, joten yhteensä se on ollut 380? josta siis vielä ne verot pois.
Nyt vuoden 2009 alusta minimi nousee, niin että se on 22,06? päivältä, eli nyt sitten yhteensä 25 päivän (eli noin kuukauden) päivärahat on yhteensä 551,5? miinus verot. :) Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että ainakin mun tulot nousee. :LOL:

).) Täällä kans flunssa ihan kunnolla päällä. Ihanaa herätä aamuyöllä ottamaan astmalääkkeitä kun ei henki kulje ja toivoa ettei mies herää... :kieh:
Kohta taas Norssiin. :) Omat opppitunnit tältä syksyltä pidetty, mutta viel pitäis muutamia tunteja seurata tässä tän viikon aikana... Onneks en jätä yhtään viimetippaan... :kieh:
Viel 6 päivää ultraan... Tulis jo maanantai.

Laala ja Punkero TASAN PUOLVÄLI 20+0! *poks poks*
 
Jouluinen tervehdys kaikille huhtimasuille! :xmas:

Täällä on uusi tulokas huhtimasuihin, eli mulla on toinen tulossa 24.4.09 VKS (Vaasan keskussairaala)

Mulla tämä odotusaika tähän asti on ollut yhtä vuoristorataa. Alkuraskauden voin erittäin huonosti, pyörytti ja oksetti joka päivä. Olin kalpea kuin lakana, mutta silti jaksoin väkisin puurtaa töitä, ihan senkin takia, kun esikoinen (tyttö) on sairastellut koko syksyn. Kahden viikon välein olen joutunut olemaan tytön takia pois töistä. Taas vaihteeksi tyttö kuumeessa.

Olin myös viikolla 16 sokerirasituksessa, yhden tunnin jälkeen lukema oli liian korkea, seurauksena jouduin seuraamaan verensokeriani viikon verran, mutta neuvolassa totesi vain, että ihan ok arvot, kuitenkin joudun viikolla 26 uudemman kerran testeihin.

Mulla tuota painoa ei ole tullut vielä yhtään lisää. Neuvolassa ollaan jo pikku hiljaa huolissaan tuosta. Mutta itse en ole huolissani. Olin huhti08 vatsalaukun ohitusleikkauksessa ja siitä lähtien tähän päivään multa on lähtenyt painoa yteensä 41kg. Lääkärin mukaan loppuraskaudesta pitäisi painoa hieman nousta. Saa nyt nähdä. Vauva kuitenkin on kasvanut hyvin ja voimakkaita potkuja tunnen päivittäin. En ole siitä huolissani, etteikö vauva saisi tarpeeksi energiaa itsestäni.

Mulla on rakenneultra 8.12, en malta jaksaa odottaa...

Täytyypi lopetella, esikoinen on kränttyinen.

Manzu 19+4
 
Tervehdys. :wave:

baby2003: Ihana kuva pojasta. :)

Ja uusille tervetuloa mukaan. :wave:

Aamulla oli neuvola ja kaikki hyvin. Onneksi nyt ei tuo sf-mitta ollut kasvanut liikaa viime käynnistä (oli nyt 22), joten käyrälle pääsin takaisin. :saint:
Painoa oli tullut hmm.. kiitettävästi, joten herkut pannaan. :ashamed:
Ja tokihan sen aavistelinkin kun on nuo herkut maistunut varsinkin kismet. :saint:
Kelapaprut sain mukaan ja niitä sitten täyttelen netissä, pääseekin sitten odottelemaan äitiyspakkausta. :D

Seuraava käynti neuvolassa meneekin sitten tammikuun puoleen väliin kun tulee tuo äippäpoli käynti tähän väliin.

Ruttana & Beanie 22+6 :heart:
 
morrrrjens!

ja saanhan se minäkin kertoa onnellisia rakenne-ultra kuulumisia :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Lääkärin mukaan olisi tytöntylleröinen tulossa, mutta tähän ei kuulemma pidä varmasti luottaa koska jalat oli tiukasti toisissaan kiinni :LOL: Että vähän jäi vielä jännitettävää :D siinä mielessä hauskaa kun rv17 ultrassa kätilö sanoi että pojalta näyttää! Käyn varmaan vielä yksityisellä jossain vaiheessa, että saadaan selko sukupuolesta ennen syntymistä; oon niin hössöttäjä perfektionisti että haluan pukea vauvan alusta alkaen "oikeanvärisiin" ja laittaa pinniksen siellä nukkujansa näköiseksi :heart:

Ette usko miten iso kivi sydämeltä tipahti kun nähtiin terve ja mittoja vastaava Kapris siellä potkuttelemassa! Mieskin oli ihan tippa linssissä koko illan, ja ei muusta puhunutkaan kuin ultra-näkymistä =) Saatiin kaksi kuvaa mukaan, ihan esikoisen näköinen sivuprofiili ja samanlainen nykerönenuli...!

jahas, pitää imuroida vielä ennen ku lähden duuniin illaksi! :wave:

Gardenia ja Kapris 21+1 :heart:
 
heippa.. noista päänsäryistä.. täällä kans särkee päätä joka päivä, eikä lääkkeistä ole apua joten ei niitä tuu enää otettuakaan... meillä kans esikoinen ja mies flunssassa ,itse oon onneksi säästynyt #koputtaa puuta# :ashamed:
täällä tullu painoa jotain 5-6 kiloo ja osasin odottaakkin on niin hyvin kaikki makee maistunu..,utta ei jaksa ressata (esikoisesta tuli 17 kiloo..imettämällä paino lähti "hetkessä")
meillä rakenneultra 4.12.jännittää..vaikka potkut tuntuu ihan kunnolla käteen =)
tervetuloa uusille :flower:
t: lumi-enkeli rv 20+0 puoliväli saavutettu :heart:
 
moi taas kaikille!
uudet tervetuloa piiriin!! =)
eilen kävin rakenneultrassa ja vähän sama tilanne ku JANDELLA eli vauvaa ei haluttanu paljastaa sukupuolta,joten salaisuutena pysyy syntymään saakka!! =) kaikki oli hyvin,joten onnellinen olen...
voi että oli ihana tuo 4D ultra kuva BABYLLA. niinn selvä!
oysiisa on myös ultra hyvä,hyvät kuvat saa vauvasta,harmittaa vaan ku antoivat vain 2 kuvaa päästä.ois haluttanu sellanen kokovartalokuvaki...
pikkasen on sellanen olo,että oonkohan tulossa kipeäksi ku jalkoja särkee ja selkääki. lepoa tarvin vissiin siitte.tein just piparkakkutaikinan,ihanaa leipoa huomenna sitten! :xmas: joulun tuntua...
ensviikolla on nla,joten ilmotellaanpa sitten sieltä kuulumiset. niin ja vaavi paino ultrassa 336g.vastas viikkoja 19+6,mutta eivät siirrä aikaa.meillä melkein kaikki muutki ollu suurinpiirtein samankokosia näilllä viikoilla ja syntyneet ajallaan.ainoastaan nyt 4v poika sillon aikanaan oli 20+ viikolla 258g ja syntyki 11pv yliajassa.
että semmottii.
palataan..
pai ja nuppu 21vk :heart:
 
Tervehdys mammat!

Mä olen ehkä joskus lokakuussa viimeksi kirjoitellut, mutta olen kohtuullisesti pysynyt teidän kyydissä viestejä lukemalla.

Tervetuloa kaikki uudet :wave: !

Rakenneultrassa olen mäkin käynyt, ja kaikki oli siellä hyvin. Sukupuolta ei vauva esitellyt, mutta ei kätilö sitä meille etsinytkään, kun mies ei niin haluaisikaan tietää. (Mä silti vähän veikkaan että se olisi tyttö ;) )

Helsinki tosiaan säästää näitä neuvola-aikoja, joten olen nyt ollut virallisesti kahdessa neuvolatarkastuksessa, toisessa viikolla 8+ ja toisessa nyt 21+0. Kävin kyllä itse välissä mittauttamassa verenpainetta ja kuuntelemassa sydänääniä. Ihan hullua tämä touhu ensisynnyttäjienkin kohdalla. Tosi pitkä väli tuo on odottaa, kun ei tiedä oireista mitään etukäteen, eikä vauvan liikkeitäkään vielä tunne. Nyt oon onneksi jo reilun viikon tuntenut oikein kunnolla.

Päänsärystä on monet kärsineet, minä myös. Monta kertaa viikossa, eikä parasetamolista ole _tietenkään_ mitään hyötyä. Verenpaineessa ei ole mitään vikaa, joten syy on avoinna. Mä olen kyllä tosi väsynyt edelleen ja nukun huonosti, joten nämä varmaan vaikuttaa toinen toisiinsa. Voimia muillekin saman kanssa taisteleville. :hug:

Tilia ja edelleen nimetön kettu mahassa 21+0
 
hani olen kuullut myös kehuja salon synnäristä. ja tyksissä osa niistä hoitsuista ottaa jotenkin silmätikuikseen ensisynnyttäjän. toisten kanssa mulla ollut helpompaa -voi olla että johtuu omastakin asenteesta. esikoista saadessa kaikki on uutta ja ihmeellistä, toisen kanssa uskaltaa jo enemmän luottaa siihen mutu-tuntumaan lapsen hoidossa. olen aina ollut vaan siellä vasemmalla puolella... synnytyksen jälkeen ollut fiilis että ihan sama mihin kärräätte :)

(.) masussa ei kummempaa. rakenneultra perjantaina, mahtaakohan yhä olla poika?!! luulen että jos yhä pojan pelivehkeet löytyy niin uskon ja alan myydä tyttöjen vanhoja vaatteita ja ostaa tilalle vaaleansinistä :D meiän poppoo kun taitaa olla koossa tämän jälkeen niin turha säästää, tosin niillä on tunnearvoa enemmän kuin myyntiarvoa. mutta kun joskus olemme miehen kanssa isovanhempia niin tuskimpa vanhat vaatteet kelpaavat enään käyttöön,ovat tod. näk. liian vanhanaikaisia :whistle:
on se vaan jännä kun lapsi lapselta näkö vaan heikkenee, olen joutunut ostamaan uudet lasit jokaisen synnytyksen/ imetyksen jälkeen. ennen esikoista en käyttänyt laseja ollenkaan. saas nähdä saako taas marssia optikolle. imetys muuttaa näköä myös joten kannattaa mennä vasta imetyksen loputtua. sokeaksihan tässä tulee jos vielä lapsia saa ;)

iltsu & beibe 19+jotain..
 

Yhteistyössä