Huhtitaaperot 2009 *Toukokuussa*

on tosiaan hiljentyny pikkaisen, mutta päivät kuluu suurimmaksi osaksi pihalla =) aivan ihanaa keliä ollu..

meillä siiri kävi huonokuntoisen ihonsa vuoksi lääkärillä, mutta ihottuma vaikuttaa lääkärin mielestä hikinäpyltä..(ei näytä atooppiselta..onneksi).. nyt katotaan muutama kuukausi että alkaako helpottamaan, mutta ei ainakaan näillä keleillä...

meillä ei vielä pahemmin pottailla, kun ei tyttö malta istua paikallaan...ja edelleen vain kontataan ja kävellään tukea vasten..ja seistään ilman tukea :D ja hirmuinen virne naamalla kun osaa seistä niin hienosti..

pakko jo tänne teille ilmottaa että jos kaikki menee putkeen niin meille tulee perheenlisäystä 21 joulukuuta =) viikkoja on nyt vasta 8+6..tänään oli eka neuvola ja ultrattiin ja siellä se pieni sydän pamppaili :heart:

mutta nyt mentävä katsomaan mitä meidän siiri tuolla keittiössä hommailee..

lumi-enkeli ja siiri :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kadak:
manna, toi on niin totta toi ulkoilujuttu! Tikrukin haluaa vaan ulos koko ajan, osoittelee sormella puistoon ja tulee huuto, jos ei mennä :) Siellä se tutkii kiviä ja hiekkaa ja ihmettelee.
Kyllä samaa mieltä olen minä! :D
Nanna käy kans jatkuvasti tuijottelee takaovesta ja koittaa työntää sitä auki ja HUUUTAAA niin pirun lujaa!!! :D no onneksi täs on ollu nää ilmat sellasii et senku avaa vaa oven!! :D Pihalla on paljon kivempaa :) sisällä käydään vain nukkumassa ja syömässä!! :D
 
Merkkailua uuteen pinoon. Täällä on hyviä kuulumisia. Kesästä ja lämmöstä nautiskellaan.

Elli konttailee ja kävelee tukia pitkin, pieniä sanantapaisia tapailee silloin tällöin, harkitsevainen ja rauhallinen mutta hyvin jääräpäinen ja pomottava pikkuneiti.

Imetän edelleen ja varmaan kesän yli ainakin jatketaan. Luultavasti tämäntakia, vaikka vähän kyllä ihmetettää, menkat eivät ole vieläkään alkaneet. Enpä niitä toisaalta liijemmin kaipaakkaan. Ellilllä on tuossa kuukauden päästä kasvukontrolli niin pitä sitten samalla kysäistä jos ei ole vieläkään alkaneet. Mutta kaippa tuo imetys ne poissa pitää.

Hoitovapaa jatkuu enkä ole edes miettinyt muuta. Me viihdytään kotona ja tämä on paras paikka meille.


Hyvää kuuluu ja kesästä nautiskellaan.


t: Solina ja Elli 1v1kk3vko
 
Heips!!
Ekaks isot onnittelut lumi-enkelille!!!
TÄnne ei mitän ihmeellistä.Edelleenkään neiti ei kävele,joten housut on pihalta tulin jälkeen sen näköisetkin...No täytyy leikkii koti-äitiä ja notkuu pyykkikoneen ääressä...
Pihalla ollaan oltu jonkun verran,mun TOOSI paha allergia on vähän vienyt motivaatiota olla ulkona.Aivastelen siis ihan kokoajan ja silmät on sen näköset kun oisin itkenyt/ryypännyt useita viikkoja. Ja lääkkeitähän en voi ottaa.Setiritsiini valmisteet kävis mullekkin,mut niistä ei oo mitään hyötyä!Joten kai se on vaan kärsittävä!

Mites ton aurinkorasvan kanssa?Kuinka vahvaa rasvaa ootte taaperoille käyttäneet?Mä en löytänyt kun 30 Niveaa. Kuumin aika ollaan oltu sisällä,mut helpostihan se illallakin vielä polttaa toisen ihon..Ja varsinkin kun tuntus tytöllä olevan punapigmenttiä niin kuin mullakin....

Ja vielä asiasta kukkaruukkuun,oon iloinen kun mun luonnonkäkkärät periyty!Tosin ei tota tukkaa ihan järjettömästi kyllä vieläkään ole ( Scrorpions tyylinen ),mut toi taka-ja sivutukka menee aika hienosti kikkaralle.

Jos sitä lähtis valmistelee lounaan neidille ja sit vois ite ite siirtyä mahan kanssa sohvalle... ootan kauhulla kuin isoksi tää oikein kasvaa!!Voi olla että loppukesästä voi olla aika tuskasta...

H+K 1v rapiat + pulla 17+ 2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Happy79:
Mites ton aurinkorasvan kanssa?Kuinka vahvaa rasvaa ootte taaperoille käyttäneet?Mä en löytänyt kun 30 Niveaa. Kuumin aika ollaan oltu sisällä,mut helpostihan se illallakin vielä polttaa toisen ihon..Ja varsinkin kun tuntus tytöllä olevan punapigmenttiä niin kuin mullakin....
Mä ostin Beanielle Hyphenin aurinkosuoja housut (paitojakin on saatavilla) ja rasvaksi ostan apteekista 25 suojakertoimen Euceriniä koska on yksi niistä missä ei ole kemiallista suojaa.
Noissa korkeammissa se tahtoo olla ja mä en halua sitä tunkea neidin iholle.
Eli apteekistä kyllä saa 50 suojakerrointa, mutta niissäkin on se kemiallinen sitten mukana.

Noi housut pitää viileänä eikä tarvitse alta rasvailla. Suojakerroin noissa pöksyissä on 80. Hinta noilla vaatteilla on suolainen, mutta toivottavasti on sen väärti.

 
mie ostin Nannalle ihan tosta Prismasta Garnierin Rapido Kids 30 suojakerroin sumutettavaa rasvaa.. siinä on kylläkin kemiallinen suoja ja fysikaalinen suoja, mut tuskin tota myytäs jos siitä jotai haittaa olis... vaatteilla tietysti mahdollisimman paljo koitan suojata mut en kyl ala 30 asteessa pukemaan pitkähihasia vaatteita!!! Nannaki ku on muutenki aina pää märkänä ku painelee menemää :D
 
lumi-enkelille suurensuuret onnittelut :flower:

me on suojattu elsaa pääasiassa vaatteilla etelän reissuilla ja tietty suomessakin, kun on kunnon kesä, mutta on se vaan niin, että väliin on pakko päästää neiti viilettään nakuna (mökillä) tai uikkarissa, kun toinen niin nauttii siitä =) jonkun 15min elsa on saanut olla ilman aurinkosuojaa, mutta jos on pidempään, niin on laitettu semmosta apteekista saatavaa fysikaalista aurinkorasvaa. on ihan hirmuista "savea" mutta käsittääkseni alle 2v:lle ei noita kemiallisia suojia sais laittaa, tai ainakaan suositella. onneksi elsa tuntuu perineen isältään helposti ruskettuvan, aurinkoa kestävän ihon, vaikka onkin täysi platinablondi.

happy voi ei tuota siitepölyallergiaa :( en ymmärrä miten selviät ilman lääkkeitä, kun tänä vuonnahan on tosi paha siitepölykevät. itse uskaltauduin (=oli pakko) ottamaan just cetiriziniä, vaikka edelleen imetän ja se auttaa sen verta, ettei enää tarvi aivastaa ja niistää n 100 kertaa tunnissa. mun piti niistää koko ajan uudelleen ja uudelleen, koska nenä vaan vuosi ja kutisi.

käytiin eilen elsan kaa taas lääkärillä ja voi mikä ihana yllätys kun kuultiin että elsan korvatulehdukset on vihdoin parantuneet!! korvat oli tulehtuneita maaliskuun alkupuolelta kroonisesti ja olin ihan varma et nyt ne laittaa putket, mutta eipä tartteekaan, jee :D oma rintatulehduskin alkaa olla paranemaan päin ja kunhan on tissi ihan ok, mä lopetan tämän imetyksen hitaasti mutta varmasti, tuo tulehdus oli jotenki niin viimonen niitti, että nyt oikeesti riitti....

nauttikaahan aurinkoisista keleistä!!

t. manna + pikku-elsukka :heart:
 
Onnittelut lumi-enkeli :flower:

Mulla sama ongelma kuin sulla manna. Koitan siis lopetella imetystä, mut jos päivä meniski hyvin ilman tissiä, niin sit tulee tukkeumia ja patteja ja sit pakolla koittaa ängetä toiselle tissii suuhun.... mut pikuhiljaa ;)

Tosi kauniita ilmoja B) Mä en ole viä laittanu mitään aurinkorasvoja, ollaan koitettu olla varjon puolella. Ja vaatteina on ollu lyhythihaista ja sortsit. Noi Ruttanan mainitsemat aurinkosuojavaatteet olis kyllä kätevii... Lapsimessuilta ostin sellaisen hatun kun oli tarjoukses.

Meil ei vielä(kään) kävellä, mut rupee oleen kyllä jo tosi hilkulla. Tykkää työntää omia vaunujaan ja ihmiset naureskelee =)
 
Me ei olla vielä käytetty mitään aurinkosuojaa. Vaatteilla ja varjoilla siis. Ellin kanssa tämä helppoa kun neiti on sen verran arka että itsenäiset ulkoilut rajoittuvat meidän kuistilla oloon.
Mutta nimenomaan fysikaalisella suojalla varustettua rasvaa käytellään sitten.

Oih, onnea Lumi-Enkelille. Miekin kuulin juuri että minusta tulee täti :D


Elli harjoittelee vihdoinkin ilman tukea seisomista. Muutamaksi sekunniksi voi tyttö jo laskea irti tuesta ja kamala virnuilu päällä samalla. Elli ei tee mitään harkittuaan sitä vakavasti ensin.


Meillä on tapana että isi painii illalla isompien lasten kanssa. Saavat telmiä iskän kanssa ja purkaa energiaa. Niin Ellikin on alkanut osallistua tähän leikkiin ja hyökkää aina isin kimppuun.
Meidän ihanuus.


t. Solina ja kaunis Elli 1v1kk3vko5pvä
 
kiitos onnitteluista :)

meillä siiri suojataan auringolta pitkähihaisilla vaatteilla, mutta oikein kuumilla keleillä ollaan varjossa oltu vähemmissä vaatteissa..rasvoja ei olla käytetty..

solinalle onnittelut tätiydestä =)

lumi-enkeli ja siiri :heart:
 
No pakko mun oli käydä hakee apteekista Acon rasvaa...Toki vältellään pahimpaan aikaa pihalla oleilua ja pitkähihastakin oon käyttänyt,mut toi on niin hikipää etten mä vaan raaski sille laittaa enempää päälle!!
Meillä on paistaa pihalle niin kivasti aurinko,et varjoa saa hakea...Etupiha on varjossa päivällä ,mut se on asfalttia,ei viitti siinä olla kun typy ei edelleenkään kävele...Mut se tapahtuu hetkenä minä hyvänäsä.

Nyt suolaisten ranskalaisten kimppuun!!
 
heih,
ihana kuulla laalan ja solinan kuulumisia pitkästä aikaa =) meillä mies väki painii solinan perheen tavoin ja mein pien mies on kans tohkeissaan mukana :D

lumi-enkeli :hug: :heart: onnea

aurinkosuojauksesta on ollut puhetta,mä kävin just hakemassa apteekista rasvaa suojakerroin 30,tähän asti on suojattu vaatteilla,mutta näyttää olevan isän hipiä pienellä ja palaa helpommin,minä ja veli kun ollaan tummanahkasempia.

happy ihanaa kiharat :heart: meillä on miehen kanssa molemmilla suorat hiukset, mutta molemmilla pojilla kiharat :D mun isällä on meinaan kikkura tukka ja miehen äitillä laineet =) hyppäsi yhden sukupolven yli.Tosin rasmuksen kiharat näkyy vain nyt kun tukka on pidempi,juuresta ovat suht suoraa, ettei ihan käkkärääpää ole :D

kadak ihana kuulla että ultrassa kaikki ok:)
).( pihalla ollaan oltu paljon, liukumäki on pop, samoin hiekkiS ja veljen perässä kirmaa sen minkä perässä pysyy ja kovasti koittaa mennäveljen kavereiden leikeissä mukana.tahtoa löytyy ja maahan heittäydytään useita kertoja päivässä jos siihen ei taivuta.myös lelujen heittely on meillä tuttua kun suututaan :D
pidättyväisiä ollaan aluksi ja joskus aika pitkäänkin,äitin helmoissa pyörivä.musta se on helpompaa kun tuo veikka on painanut menemään siitä asti kun oppi kävelemään :D

jaksuja :hug: allergikoille, mulle se on vierasta, mutta kuulostaa kamalalta :|
nyt aurinkoon :p mies pitää lomaa ja kaitsee kun pojat nukkuu :D

terkuin,
tutsa ja rasmuS 1v 2kk (kahden pvän päästä)
 
AAM
lumienkelille onnittelut :) :heart: :hug: ihanaa :)

Kiva että Elsukan korvat ovat ottaneet erävoiton bakteereista !!

Rasvat meillä ei käytetä Anskulla, ollaan vaatteilla suojattu vielä, kolmevuotiasta rasvataan mutta pääosin hoidetaan vaatteilla hänenkin ihonsa. tarhassa laittavat kun ovat auringossa niin jotain rasvaa niskaan ja kasvoille, lieneekö niveaa ?

Sanoja juuri eilen isille sanoi kiven (sten= teen) :) meni multa ohi kokonaan kun olin sisällä laittamassa ruokaa :kieh: eikä sitten myöhemmin sitä enään hokanut.. :| törkeetä! no vaines :D onhan se kiva kun isikin saa jotain. Rätti=trasa eli taata tuttavallisemmin.. sit tietty mammat ja papat..

Päivänjatkoja B)

aam & Ansku
 
Onnittelut lumi-enkelille!
Flunssatkin taitaa olla ohi kaikilta tällä erää,vai miten tikrulainen?ja mukava että ultrassa kaikki hyvin.Hyvin se menee loppuun asti. :) Siis kadakilla. :)
Aurinkiorasvoja en ole käyttänyt,eipä tuossa meidän pihalla jaksa olla kuumimpaan aikaan.

Meidän Alina teki sitten sellaisen tempun että nukkuu yöt. =)
Viikko sitten päätin että nyt riittää yösyönti,tissi piti olla tunnin välein suussa.Eka iltana annoin nukahtaa tissille ja otin sitten irti ja laskin viereeni siihen missä allu on aina nukkunu.No siitähän se eka huuto alkoi.Huusi 20 min. kunnes nukahti itkuunsa. :| Yön aikana heräsi neljä kertaa itkemään,minä esitin vaan nukkuvaa.Eikä se kauaa aina itkenytkään,jotain 10-15 min. ja pötkähti sitten nukkumaan.Toisena iltana ei enää itkeny kun otin irti tissiltä eikä yöllä itkeny.Heräili kyllä mutta aikansa pyörittyään ja kitistyään,nukahti aina itsekseen.ja niin on muutkin yöt menny,pari yötä on nukkunu kuuteen asti heräämättä.Aamulla olen antanut tissiä ja joskus nukahtaa vielä sen jälkeen ja nukkuu yhdeksään tai jopa kymmeneen.Ennen kahdeksaa ei rinulia kuitenkaan tipu. =)
Eli muutos on kyllä huima.Minusta aika oli nyt kypsä alinallakin ja siksi varmaan kaikki kävi niin helposti.Mulla vaan on pikkasen tuo unihomma hakusessa.ei osaa oikein vielä nukkua. =)
Toivottavasti meille kaikille tulee oikein aurinkoinen ja lämmin kesä. =)

mamma ja alina 1v. 1 kk
 
AAM: Eikös sulla ollut silloin taannoin kilppariarvoissa häikkää?
Mites se oikein menikään sulla..

Mä sain tänään omat tulokset (kävin pe verikokeessa) ja vajaatoimintaa pukkaa, joten nyt pikapikaa kontrolli ja mahd. lääkityksen aloitus.
Hyvä että joku selitys tälle painonnousulle löytyy ja muille oireille. :|
 
Hei kaikille :wave:
Onnea 1v täyttäneille taaperoille :heart:
Meidänkin Mira täytti 1v 8.5 :heart: juhlat menivät ihanasti pikkuisen ehdoilla.
Onnea lumi-enkeli :flower:
Happy79 jopas, sulla on kasaantunut mukavasti masuviikkoja jo täyteen :)
Kadak onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Aurinkorasva ostin tänään Miralle apteekista eucerin merkkistä aurinkovoidetta sk25 ja sopii puolivuotiaasta ylöspäin :) tosi ihanaa, että oli tuommoinen voide saatavana. Kallis oli :/ melkein parikymppiä... Ei olla muille lapsille näin pieninä laitettu rasvoja vaan vaatteilla suojattu mutta nyt kyllä kokeilen. En kuitenkaan suoraan aurinkoon edes aio päästää mutta ainahan sitä uv-säteilyä on ilmassa vaikka kuin varjossa oliskin.
Sanoja matkii koiraa tosi taidokkaasti :LOL: sekä autoja prrr.. ja toissapäivänä oppi sanomaan kiitti :heart:
Meillä oli taas oksutauti :x voi, että se on tooosiiii kamala tauti :/ no, onneksi ollaan taas elävien kirjoissa ;)
Jokin aika sitten Miralla oli kauhea nuha. Sai antibiootit korviin varmuudeksi vaikka tuskin korviin oli edes mennyt.. toinen oli ihan terve mutta toiseen ei lääkäri nähnyt vaikun takia :|
Mianna ja Mira 1v 11 pvää :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaahassu:
täällä kamala vauvakuume :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:

juuri tänään myin meidän hoitopöydän pois ja tuli kamalan haikea olo :| noooohh, aina sellaisen saa uuven, jos tulee tarvetta..
TÄÄLLÄ KANS!!!!!

:wave: :kieh: Mut ku järki sanoo et ei vielä, ku toi mei isi lähtee sinne inttii heinäkuussa.. :'( Ja jos sattus tulee yhtä vaikea raskaus ku Nannaa odottaessa ni oisin pu-las-sa!!! :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja AAM:
Ruttis joo ensin oli koholla ja sit laskulla ja sit tasaantui.. joku post raskauden jälkeinen totes vaan. Eli nyt ei enään ole.
No muistelin sit ihan oikein. Eli sulle ei tarvinnu lääkitystäkään aloittaa?
Saas nähdä mitä ne mun uusinta tulokset on kun torstaina saa tietää. :/
 
Ruttanalle tsemit kilpparijuttujen kanssa.

(.) maha vaan kasvaa ja vaatteet ei mee päälle, tarvii varmaan ostaa vähän isompia ku edellisessä raskaudessa :/ ja sit taas uudet rattaatkin ja turvakaukalon...myin jo meidän turvakaukalon ja vaunut pois ja meil on vaan ne scooterit...

Tikrulainen kiukuttelee ja mietitään, että josko olis taas uusia hampaita tulossa. Viimeisimmät tullut 8kk iässä ja kuolaaminen (ja äidin pureminen) taas melkoista.

Terkkuja sateisiin keleihin!

k&tikru (ja joku minityyppi)
 

Yhteistyössä