HUHTIVAUVAT 2009 *Elokuussa*

Hola mamat!

misStar, hyvä ajatus: täytyypä ottaa taas uusi luokkakuva vauvoista! Kiva kuulla, että Milkyn vauva toipuu ja että Kadakin Tikrun kuume on laskenut.

Saas nähdä, Säde, käykö teille niinkuin meidän kakan panttaajalle... Se nimittäin on ottanut nyt käyttöön sellaisen rutiinin, että pihtaa kakkaa n. 5-6 päivää ja sitten suorittaa tyhjennyksen aamulla n. klo 4-5. Lasti on valtaisa ja saapuu kovan ähellyksen saattelemana. Toissayönä viimeksi käpsittiin täällä Liljan kanssa aamuvarhaisella vaippatalkoissa... hohhoijaa mikä ajoitus. B)

Nappi hoi, miten siellä Konstan kanssa jaksellaan? Joko alkaa olla kova hääkuume?

Lumi-enkeli, näin telkassa jossain vauvaohjelmassa juttua tuosta kireästä kielijänteestä. Siinä ihan kätilö nipsaisi sen poikki vastasyntyneeltä. Eli tosi on, että vaiva pitäisi havaita ajoissa.

Mannan Elsukka on kyllä legendaarinen nukkuja. Kyllä sun kelpaa. Kuulosti kanssa tutulta tuo kerrostalon saunavuoro & vauva -kuvio. Meilläkin on vauva roudattu pukuhuoneeseen turvakaukalossa ja sitten saunottu vuorotellen. Pari kertaa Lilja on nukahtanut armeliaasti pukuhuoneen ilmastointikoneen hurinaan, ja on päästy yhdessä löylyihin. Samoin mökillä, kun siellä mummu ja pappa hoitavat tyttöä innoissaan.

Uskallankohan puuta koputtamatta kehaista, että meillä on puklauttelu vähentynyt ihan huomattavasti. Onpa sitä 5 kk melkein katseltukin... Lilja-parasta ei varmaan ole ollenkaan sellaista valokuvaa, jossa sillä ei olisi kuolasuojusta kaulassa.

Hemuli ja Lilja pian 5 kk
 
Terve taas pitkästä aikaa. koko tekstin kahlasin läpi ja ajattelin kirjoittaa kuulumiset. muiden juttuja en nyt varmaan kommentoi kun oli hiiiirveästi tullu uutta asiaa.

5kk neuvolassa oltiin ja neidin mitat oli 6780g ja 65,5cm. painoa oli tullu 3 viikossa vaan reilu 100g ja nyt käsky kävi et pitäis maistella kiinteitä. tosi huonosti neiti niitä haluaa syödä ja määrät on tietysty vielä hyvin pieniä. aamulla syödään vauvojen riisipuuroa ja sit päivällä perunaporkkanaa tai kasviksia. luumua on myös saanut.

yöunille menee 20.00 ja nukkuu ensin ainakin 6h unipätkän, jonka jälkeen tankkaa ja sit nukkuu vielä noin 4h ja taas tankkaa. ja sit saattaa nukkua vielä pienen pätkän. riippuen nukkuuko muut vielä =)
kiinteillä ei vielä ole ollut vaikutusta uniin, mutta kakkaamiseen on. nyt melkein joka päivä tulee kakkaa, kun ennen pantattiin viikkokin.

hiukan ennen kuin täytti 5kk ni hokas kääntymisen. nyt sitä harratsaa aina kun viitsii

:LOL: nukkumaan mentäessä tykkää kyllä kääntyä sillai melkein mahalleen. kokonaan mahalleen en edes päästä nukkuessa.

tuttia ei käytä, enkä enää edes yritä. peukaloa imuttaa jos on oikein väsynyt tai nälkäinen, mutta unohtaa sen kun asia korjaantuu. vasemman jalan isovarvasta kyllä pitää tuttinaan :LOL: on se niin ihanaa katseltavaa kun laittaa sen suuhunsa ja oikein imutus rupee kuulumaan.

tyttö nousee itse reippaasti jo istumaan ja tykkää kovasti istua. neuvolassa sanottiin että saa istua kun siihen on jo selvästi valmiudet.

oikein on vieläkin kiltti ja nauravainen neitikkä :heart:

sitten muihin juttuihin. mä olen jo noin 10 vuotta odottanut että pääsen kultani kanssa naimisiin. nyt sitten sopiva väli tuli ja varaukset tehtiin ja kaikki näyttti hyvältä ja suunnitelmat selkeeltä. sitten mieheni töistä ilmoitettiin, et 65% töistä lopetetaan. myös mieheni hommat :( .
sydämestäni murtui palanen kun jouduin peruumaan häävaraukset ensi kesälle :'( ei voitu ottaa riskiä et jos mies ei heti saakkaan uusia töitä niin ei meillä olisi varaa häitä järjestää. 250 euron varausmaksukin olisi siinä tapauksessa mennyt kankkulan kaivoon.
nyt kovin mietin et siirretäänkö häät vaan hamaan tulevaisuuten vai järkätäänkö jotain pientä. aion kyllä vaan mennä kerran naimisiin ja haluan kunnolliset kirkko häät, mistä tietysti pienestä saakka haaveillut.
olen ollu ihan masiksessa enkä ole sietänyt kavereideni hääjuttuja yhtään. yhdellä kaverilla oli juuri häät ja ensi kesälle on tiedossa vielä monet kaverien häät. yhdessä ollaan niitä hehkutettu ja valmisteltu ja nyt kävi näin.

no jos ei niitä häitä nyt niin ehkä kolmas vaavi? no ei vaiskaan. en halua vielä kun haluan täysillä keskittyä nyt tähän neitiin. mut mistä sen tietää mitä elämä eteemme laittaa. miehenkin kanssa kävi hauskasti vällyjen välissä kun tuotokset mystisesti katosivat. tulen sitten kertomaan et jos ne kuitenki luikahtivat otollisille seuduille :D

no kaipa ne kuulumiset nyt kaikki tuli kerrottua. vi ses!!

Hani ja neitikkä 5kk ja viikko
 
Hipsis!

Mä oon taas unohtanut itseni jonnekkin muualle kun tänne :ashamed:
esikoinen on pitänyt vähän kiireisenä. kokoajan pitäs häntä viihdyttää ja hammaslääkärissä saanut juosta (eilen viimeks leikattiin yks viisas pois)

Tonille ruoka maistuu hyvin on syöty paljon erilaisia soseita. purkillinen uppoo jo kerralla. maitoa 500ml vrk + vellit 400ml ihme jos ei tolla syömisellä kasva :)

Sunnuntaina olis tarkotus alottaa vauvauinti. piti alkaa jo viimeviikon sunnuntaina mutta huoltotyöt viivästytti alotusta.

yöllä nukuttas muuten edelleenkin oikeen hyvin mutta hän kun kääntyy masulleen ja sit ei unenpöppörössä jaksa kääntyä selälleen niin pitää herättää äiti kääntämään tai sitten tuttia etsimään...:)

esikoisen päiväkotihakemus käytiin viemässä tänään, alkaa päivät menee jo ihan mahdottomaksi, esikoinen on vilkas ja vaatii paljon tekemistä ja kavereita ja mulla ei vaan enään aika ja keinot riitä enään :(

nyt on lähdettävä kauppaan ennen kuin 2 poikaa lisää saapuu huushollia elävöittämään :)

Nellah ja Toni reilu 4,5kk
 
Blaah, neuvolasta kehoittivat aloittamaan iltapuurot nukkumisen parantamiseksi, pitääkö mun nyt siis lopettaa tää rintamaitosisseily ja taipua :) No, eihän se vielä takaa sitä, että yöt paranevat, koska kyseessä ei mielestäni ole lisämaidon tilailu tai että poika olis nälissään (lohtutissiä vääntelyyn varmaan enimmäkseen - ei osaa nukkua kuin lämmin tissi suussa...apua). Hanin vauvan kanssa 5kk neuvolassa sama pituus, mutta painoa jo yli 8 kg!

Kiva kuulla kuulumisia Hani ja nellah!

Kivaa viikonloppua kaikille,

kadak & pikkuhirmutikru tasan 5kk
 
moikka mammat =)

täälläkin käyty 5kk neuvolassa tänään ja pikkuneiti kasvaa tasaisesti yhä "pienien tyttöjen käyrällä" (-1 käyrä ilmeisesti) kuten nlan täti asian ilmaisi. uudet mitat oli 62cm ja 6185g. lisäksi elsa sai tehosterokotteen ja kehuja iloisuudesta ja touhukkuudesta :heart: oliko äiti vähä ylpee taas :D

onko teillä muuten miehet ollut mukana neuvoloissa? mä varasin seuraavan kerran heti aamusta klo 8 niin pääsis mieskin mukaan (hänen pyynnöstään). se on nyt muutenki aktivoitunu vauvan hoidossa ja seurustelussa, aluksi taisi tuntea olonsa vähän ulkopuoliseksi, kun se oli vaan niin sitä syöttöä, parhaillaan muistan imettäneeni 8h putkeen... :eek: on ajat muuttuneet kun nyt 5min on jo hyvä saavutus, ei kiinnosta neitiä pitempään ja siinäkin välissä ehtii kaikenlaista muuta kuin itse asiaa...

saatiin ekaa kertaa mukaan myös ohjeita kiinteiden aloitukseen. aloitellaan varmaan vasta 6kk iässä ja sitten suositellaan vähän semmoista nopeampaa aloitusta. mutta vielä ei mitään tarvetta aloitella kiinteitä, kun kasvu tasaista ja elsa nukkuu yöt hyvin. eli täysimetystä vielä kuukausi tosiaan.

huomenna ois kaverin polttarit. saas nähdä miten niistä selvitään kun joudun tuon pullonvälttelijä-naperon ottamaan luonnollisestikin mukaan... :/ no, menen elsukan ehdoilla ja yritän olla mahdollisimman vähän häiriöksi sen mitä mukana pystyy olemaan. onneksi on ainakin toinenkin vauva mukana, monta äitiä ja pari raskaana olevaa, morsian vaan ei vissiin kauheesti oo vielä vauvojen lumoissa mutta kaveripiiri siis kyllä et joutuu nyt vauvojaki polttareissaan katseleen...

mites nappi muuten selviää siellä häävalmisteluissa? tais mies karata vielä polttareihin tänä vkl. tsemppiä sinne!

ja kiva tosiaan kuulla myös hanin ja nellahin kuulumisia :wave:

ainiin, mä pääsin tänään ekaa kertaa itekseni uimaan sitte elsan syntymän. oli IHANAA =) paitsi et mies oli joutunu kantaan elsaa koko 1,5h ja nyt sillä on ranne niin rasittunu ettei voi tehdä oikein mitään... voi elämä noita miehii.

öitä ja rauhallisia unia!

t. manna + elsa n. 5kk :heart:
 
Hani- Nousee istumaan jo? Huikeaa... =) Vähänkö hienoa.

Meillä 5kk neuvola ja painoa 8575g ja pituutta 64,5cm. Eli huikeat lukemat. Ja äidin hartiat jumissa :)

Nopea merkkaus vain :)

Lisään profiiliini kuvan meidän jätistä...
 
Pikaiset moikat ennen kuin lähdetään kaupungille.

Kiva lukea myös Hanin ja Nellahin uutisia. Hani, tosi ikävä juttu, jos häistä joudutte tinkimään. Itse en vielä edes uskalla ajatella toisen lapsen tekoa... Lilja on ihana ja helppo vauva, joten arvelen, että kakkosen kohdalla kosmos kostaa ja lähettää meille pikkuriiviön. No ei vais, tällä hetkellä vaan Lilja riittää. Ehkä sitten muutaman vuoden päästä.

Mammasella on valtavan kokoinen vauva.

Pk-seutulaiset huomio. Treffit suunnitteilla viikolle 37: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1424711,125.

Kiva kuulla Mannan hyviä neuvolakuulumisia. Hienosti kasvaa pikku Elsa! Meillä mies on käynyt neuvolassa sen jälkeen, kun vauva syntyi. Mun mielestä on kiva, että sekin pääsee kyselemään ja kuulemaan -- ja pitää Liljaa sylissä rokotusten ajan. Raskausaikana kävin aina yksin neuvolassa, kun tuntui, että asiat pyörivät vain mun ympärillä.

(.) Mies on harrastamassa puoli päivää, joten taas ollaan akkasen kanssa kahdestaan. Välillä tympii tosi kovasti, mutta en viitsi miehelle nalkuttaa... hyvä, että edes toinen ehtii harrastaa. Olen taas huomannut itsessäni niitä tuntemuksia, että seinät kaatuvat päälle. On varmaan tullut oltua liikaa pelkästään kotona kahden vauvan kanssa. Olisin halunnut lähteä viikonlopuksi mökille, jotta olisi vähän maisemat vaihtuneet ja nähnyt mummua ja pappaa, mutta mies ei innostunut lähtemään ja lisäksi meillä on taas ohjelmassa (yllätys yllätys) asuntonäyttöjä.

Voitteko uskoa, että meidän ikkunan alta vyöryi äsken panssarivaunuja? Ja joitain muuta sota-ajoneuvoja, joita en tunnistanut. Kauhea jyrinä kuului ja asvalttiin jäi karseat jäljet.

Leppoisaa viikonloppua kaikille!
Hemuli ja Lilja 5 kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammanen:
Meillä 5kk neuvola ja painoa 8575g ja pituutta 64,5cm. Eli huikeat lukemat. Ja äidin hartiat jumissa :)



tätä piti kommentoida, et minusta tuo 8 ja puol kiloo ei oo vielä paljoa sillä täällä on jo 10kg rikki :D . Poika kasvaa kovaa kyytiä edelleen vaan pelkällä rintamaidolla. Haba on kivasti kasvanut kun tota punttia nostelee. Vauva ei vielä liiku mihinkään suuntaan. Kaksi hammasta tekasi tällä viikolla. Yöllä herätään 2-3 kertaa. Ihana hyväntuulinen pallero tuo poika kyllä on.

jaaha lainaukset miten sattuu.
 
Kiva kuulla hanista ja nellahista, kun ei oo vähän aikaan kuulunu. Tietty kaikkien kuulumisia on aina kiva lukea :).

Hani, tosi ikävää jos häistä joudut luopumaan! Toivotaan että keksitte tavan järjestää häät. Lomautuksia tms. tais olla tässä pinossa muillakin.. :/

Nellahin
pikku-ukolle nopeaa paranemista!

Kadak, tuu sitte heti kertoo miten puuro vaikutti :). Kuukauden päästä se puuro olis anyway pitäny alottaa niin ei siitä varmaan haittaakaan oo.

Mä pelkään antaa tolle mitään ylimäärästä ku pelkään, et se on liian lihava ja sit se seuraa sitä koko loppu elämän :LOL:. Vaikkakin aika sopusuhtanen onki.. mitä nyt vähän makkaraa siellä sun täällä. Ihan Niinnun kymmentä kiloa ei varmasti olla rikottu!

Manna, ihana toi pienien tyttöjen käyrä! Mä vieläki ihastelen mielessäni niitä Elsan hiuksia :heart: :D .

Hemuli
, jos ei miehelle nalkuta niin täytyy aina muistaa sivulauseessa syyllistää... :LOL:

Kaikille vois jotain kommentoida, mut sit missaisin arvokasta aikaa miehen kainalossa. Mut yks juttu vielä onko kellään kokemuksia britax vigour 3 -rattaista? . Ne on niin hienot, että tahdon ne mut sen verran kalliit etten viitti ostaa jos niissä onki jotain suuria puutteita.

Säde ja Luputtipuputti 4 kk + 4 pvä

PS. Luukas kakkas viikon tauon jälkeen! JES.
 
mammanen i feel you,meillä oli 21 pv kans neuvola ja tytön mität oli 8050 ja pituutta 65,5 cm..että hartioihin ottaa.Eilen oli Vieno hoidossa muutaman tunnin miehen siskolla niin kyllä siin oli ihmettelemistä kun niitten vauva on 9kk ja nää on keskenään samanpitusii ja painosii :LOL:

Neuvolasta saatiin lisäks ohjeet että kolme kiinteetä ateriaa päivässä pitäs nyt syöttää..what?!enhän mä koht jaksa kantaa tota..!!
 
Heissan, viikko oltiin reissussa joten en nettiin päässyt. Ensin ukin luona ja sitten mummolassa.

Hyvin meni reissut, matkat Elli pääosin nukkui kun välillä pidetiin taukoa että pääsi kaukalosta pois ja syömään. Jonkun verran vierasti, mutta pärjäsi.....

Elli kävi ensimmäistä kertaa saunassakin reissussa. Mutta ei oikein välittänyt siitä lystistä... eipä tarttekkaan.

Muuten meille ei taida kuulua mitään sen erikoisempaa.
Elli voi hyvin, täysimetyksellä mennään edelleen ja nautiskellaan arjesta.

Niinnun poikahan kasvaa vauhdilla. Ja komeita mittoja monella muullakin.
Meillä oltiin viikko sitten 5kk neuvolassa tasan 6kg (ja tää on isoin meidän lapsista ) Meidän minityttö joka kasvaa omaa tasaista tahtiaan omilla miinuskäyrillään.


Meillä ei ole vieläkään hampaita tai käännytä mihkään. Neiti ei pidä kiirettä. Ja miksi pitäisikään. Hänhän on kunkku talossa ja kun vähän inahtaa niin alamaiset (äiti ja isi) kyllä tekee kaiken rakkaan puolesta =) =)

Manna Hienosti kasvaa teidän tyttö. Himpun verran isompi kuin meidän mini....

Ei ole iskä ollut mukana neuvolassa, on turjake töissä aina silloin....

Kadak, aloitette sen iltapuuron jos susta isestäsi tuntuu hyvälle se aloittaa. Eihän sitä ikänä tiedä jos se auttaisikin öihin. Mutta jos vauva kasvaa hyvin ja siusta tuntuu ettet vielä halua aloittaa niin eipä sitä mikään pakko ole.

AuroraBorealis, Se bite and brush hammasharjan korvike on ainun tekele.

Lumi-enkeli, hyvä että selvisi tuo kireä jänne ja saitte lähetteen eteenpäin. Tsemppiä pienelle.

nannuli, jaahas, taas on vissiin vähän eri ohjeet neuvolassa. Meillä oli neiti myös alta 5kg 3kk neuvolassa ja silti sai rokotteen.

mutta hyvä jos teillä on nyt kasvettu tasaisesti.



Tein löytäjä ja syys shoppailuja mummola reissulla. Noille kahdelle isommalle löysin täysin vettäpitävät reiman talvikengät tarjouksesta, vain 35? pari. Ja esikoiselle myöskin täysin vettäpitävät syyskengät vain 17?
Ellille tarttui mukaan toppapuku, sellainen pussimallinen, jossa on turvakaukaloa varten reiät. Ihan puhtaan valkoinen ja aivan ihana.

Lisäksi ostin isommille lapsille otsalamput ja heijastinliivit. Näkyvät ainakin, ne ei ole meidän lapset ketkä jäävät auton alle.... ja tarttuihin sitä mukaan muutakin pientä.

Rattaitakin pitäis vissiin tuunata syksyn pimeitä iltoja varten että näkyy varmasti.


Mutta nyt pitää mennä vähän kaunistautumaan ja syöttämään tuo neitokainen niin pääsee kauppaan lähtemään.
Jääkaapissa ei ole oikein muutakuin valo kun oltiin siellä reissussa niin kukaan ei ole käynyt täällä kaupassa. Ja lisäksi siellä odottais h&m:n paketti. Piti tilata lapsille vähän uusia vaatteita....


Koetetaanpas taas päästä juttuihin mukaan.

t. Solina ( joka on tuhlannut rahaa aivan liikaa ja aikoo siltikkin tuhlata lisää) ja Ellinkäinen 5kk
 
moikka taasen :)

täällä heräilty päiväunilta, elsa jatkaa vielä toisilla päikkäreillä (uimassa käyty taas ;) )...

hurjia on vauvojen kokoerot tässä vaiheessa :eek: olikos joku jo yli 10 kiloakin?? :eek: ja moni 8-9 kiloinen. huhhuh, on tosiaan kantamista, saa habat kyytiä =) ja jos täysimetyksellä menee niin on tainnu raskauskilot karista jo aikaa sitten :whistle: :D

hanille piti kommentoida jo aiemmin, että ihan älytömän kurja juttu tuo häiden siirtyminen :( kyllähän sitä pitäisi just semmoiset häät saada kuin haluaa, kun kerran sitä vain naimisiin menee... toivottavasti asiat järjestyisi :hug:

hemuli löysittekö jo unelmienne talon? tai edes siedttävää?? :D on toi perheasuntojen etsiminen pk-seudulta niin turhauttavaa hommaa ettei mikään. suomeksi: kaikki järkyttävän ylihinnoiteltua :headwall:

nellah pääsittekös uimaan? toivottavasti pikkuinen paranee/parantunut siellä :hug:

kadak luovuitko muuten sisseilystä ja kokeilit kiinteitä tikrun kanssa? olisi älyttömän hienoa jos pitenisi yöunet niiden avulla vähän. joillakinhan ne tosiaan auttaa!

solina onnittelut ellille 6 kilosta! mä vähän luotinkin siihen että sieltä suunnalta löytyy vielä pienempi kuin meidän elsa :D on nää pikkuiset tytöt vaan ihania, ei oo mullakaan mikään kiire saada elsukkaa nopeammin kasvamaan =)

).( pääsin eilen joogaamaan, ekaa kertaa eläissäni (kaverin polttarit) =) oli niin kivaa että mietin pitäskö kokeilla äiti-vauva-joogaa... semmosta oli siellä salilla tarjolla. kukaan kokeillut? vaikka toisaalta ilmoitin jo meidät äiti-vauva-jumppaan, mutta tommonen jooga vois olla kivempaa vauvalle, rauhallisempaa.

jotain muutaki piti kirjuutella mut jos "mieluummin" vaikka siivoilis vähä paikkoja, on joku sotkenu täällä!! :whistle: :D

voikaa hyvin, tsemppiä väsyneille äideille ja paranemisia kipeille pikkuisille!

t. manna + elsa tasan 5kk :heart:
 
YhYYYY!!! :'(

Käytiin äsken kattoo yhtä asuntoa (siis vuokra) ja eiii..se oli ihana;paritalon puolikas,isot huoneet,vasta remontoitu..ois kodinhoitohuoneet ym..mutta ainut minkä takia ei voida muuttaa on et se oli liian kaukana :kieh: :( Kummallakin pitäs olla oma auto eikä mulla ole edes ajokorttia...
Että mua ärsyttää!!
 
Mä en oo taas piiiiiiiitkään aikaan tänne kirjotellut mitään. Pitää nuo lapset niin kiireisinä. Mä ajattelin tänne heti aluks kertoa, että Helmistä tulee isosisko maaliskuussa. :) Helmin ja seuraavan väliin tulee ikäeroa vajaa 11kk.
Meillä oltiin 5kk neuvolassa 7010g ja 66,5cm. Käsky tuli, että kiinteitä sais alkaa maistella. Sanoivat myös että imetys pitäis pikkuhiljaa jättää pois, tulevan vauvan kannalta ajateltuna.
Meillä tyttö kans ryömii pieniä matkoja. :eek:
Ensimmäinen silmätulehduskin tuli sairastettua viime viikolla. Taas näin syksyn tullen meillä alkaa sairastelu :/ Muuten tyttö on kyllä iloinen ja vilkas tapaus :heart:

Mites teillä mulla yöt sujuu?
Helmi herää n. kerran yössä klo 2-3 aikaan ja seuraavan kerran aamulla 6-7 välissä. Neuvolassa käskettiin herätellä 3-4 tunnin välein syömään :eek: En mä kyllä tuota viittis herätellä. :|

Mulla on alkanut taas se pahoinvointi ja väsymys :x Mä en muistanutkaan miten ihanaa se on :x Senkään takia mä en Helmiä viitsis yöllä herätellä, että itekkin saisin enemmän levätä
:ashamed: :ashamed:

Nyt täytyy taas mennä, jälkikasvu kutsuu :)

hekla ja Helmi paria päivää vaille 5kk :heart:
 
Pikaisesti,

vauvauinnista taas selviydytty.

hekla - onnea plussauutisesta!!! :flower: härregyy :)

Manna, säde, hekla pikaraportti kiinteiden aloituksesta :) :
Riisipuurohiutaleilla aloitettiin. Kolmas ilta oli tänään. Ekat annokset teelusikallisia ja sylki ulos :) Ehkä liikaa kokkareita ja muutenkin outoa toi lusikkatouhu. Ei älynnyt yhtään nielaista. Tänään sitten keitin ihan velliksi riisipuuron veteen ja sekoitin vielä sileäksi sauvasekoittimella ja tilkka omaa maitoa sekaan. Kun vellin lämpö laski alle 42 (käytettiin sellaista väriä muuttavaa lusikkaa apuna) niin mies syötti ja poitsu oli mun sylissä. Nyt näytti jo uppoavan muutama lusikallinen - jee. Ja tissiä sitten päälle. Uniasiaan ei vielä tiedä, vaikuttaako, kun on niin pienet annokset.

Muita kiinteitä ei vielä aloiteta. Eli vaan iltapuuroa. Kasvu kun on ollut niin hyvää rintamaidollakin. Olishan se tikrullekin parempi saada hyvät yöunet.´

Oon kyllä lukenut kaikkien jutut, mutta kommentointi nyt huonoa, anteeksi!

t. väsynyt pikku-tikrun mama
 
HeklaJossain toisessa ketjussa kattelin tota sun profiilia ja "kauhistelin" millä tahdilla on teillä lapset tullut :D Niin ja onnea! :flower:
Meillekin sanottiin neuvolassa että pitäs herätellä 3-4 tunnin välein mutta osaahan ton ikänen jo itse herätä syömään kun on nälkä..eli en oo herätellyt.
 
hekla Onnittelut plussasta ja hatun nosto!!!! :flower: =) pieniä lapsia paljon ja edelleen positiivinen asenne!!

oottelen täällä isukkia kottiin ,syön jäätelöä ja kaakaota. :p lapset sain nukkumaan,niin vähäksi aikaa saan olla rauhassa ja olla vaan.... :D

heräsin aamulla lihassärkyyn ja ku lähin käveleen niin oikia jalka niinku tilttas... minä että häh,mikä kumma nyt tuli,mutta tais olla kuntosalin vika ;) pitkästä aikaa kävin.ed.jalkaa särkee,ei puhwttakkaa että kannattas juosta vähään aikaan..surku...

kylläon isoja jöötejä ihania sellasia teijän monenki vauvat!!!! meijän neiti ei taatusti oo ees 6kiloa :eek: 2viikkoa sitte oli 5545kg. sirppana :heart:
käänty Janna 2 kertaa mahalleen. =) ihana...

kiinteät alotettiin eilen. muutama lusikallinen menny kumpanaki päivänä.oiskait se menny vielä kuukausi pelkällä rintamaidolla,mutta tuo kasvu vähän mietityttää,niin aateltiin alottaa paksumman evään anto...

Janna nukkuu yötputkeen. ilta 9 aamu 7-8asti.tutin annan välillä jos meinaa kitistä.ja se riittää. erittäin ihana kiltti ja reipas tyttö. mahallaan jaksaa jonku aikaa olla muttei kauhian kauaa.

meillä ku on tätä Jannaa enne 4poikaa niin mulla on kokoajan hirviä hinku saaha neitille kaikkea ihanaa uutta punasta ja vaaleanpunasta!! :D vaatetta on kyllä paljo,mutta kasvaahan se kokoajan että uusia pitää ostaa... =)

hanille tsempit hääjuttuihin,että hyvin järjestyis asiat :hug:

mulla ei oo vielä menkat alkanu.ihan hyvä vaan.inhottava riesa vaan neki... :)

Janna kuolaa siihen malliin,että saas nähä millon hampat puhkiaa. ja tissiä alkanu puremaan syönnin jälkeen.aijai että käy kipeää...

vauvan kakka luistaa taas paremmin. vasta meni viikkoki sontimatta nyt parin päivän välein. :)

pakkokait se on mennä nukkumaan,ei miestänäy...........

uni tulee silmään zzzzzzzzzzzzzzz öitä

Pai ja Janna 4kk2vkoa :heart:
 

Yhteistyössä