HUHTIVAUVAT 2009 *Heinäkuussa*

Hola bebes, ilmastointilaite on kyllä huippu näillä helteillä. Arki täällä rullaa neljän seinän ja vähän myös piha-aitojen sisällä. Isukki yrittää parhaansa viihdyttää poikaa, muttei voi yhtään osallistua vaipanvaihtoihin ja masuvaivakanniskeluun. Tossa se laulelee pojalle soivan nalle puh kirjan kanssa. Poika muuten puklasi suoraan isänsä suuhun. En tainnu sitä viel kertoa! Hehhee. Aika kamalaa.

Kivaa pk-miittiä! Me ei täältä mihinkään viel lähetä. Mä hoitelen näitä mun miehiä vaan.

Kamalan pitkiä vauvoja teillä jo! Me tullaan vähän perässä :)

Niin juu, voi teitä kuukautisia! :hug:

Kiitokset Ruttanalle uudesta pinosta!

k&p-t

 
moikka mammat B)

tää mamma pääs tänään kampaajalle ja tuli LYHYT tukka ja otsatukkaaki vähä, ekaa kertaa eläissäni semmonen :eek: mut kiva on ja saa vielä just ja just ponnarille =) niin se vaan meikästäki tuli lyhyttukkanen mamma, aina vannonu ettei beibe mua saa pätkäseen pitkiä hiuksia :whistle:

vuffin pojat kasvaa hienosti! olet melkoinen superäiti kun molempia imetät ja 5 lapsen arkea pyörität.

pk-miitti huomenna, en ehdi valitettavasti mäkään :( tai valitettavasti ja valitettavasti, me lähdetään italiaan :D mut lomien jälkeen oon taas mukana miiteissä!

nyt pakkaan ja siivoileen, jotta kehtaa anopin päästää sisään kasteleen kukkia lomien aikana. semmonen siivo et saa nähdä ehtiikö koko yönä nukkuun :ashamed:

aurinkoista kesän jatkoa! mä palailen sit 1,5vkon kuluttua :wave:

ja milkylle vielä oikein ihanaa hääpäivää ja kovasti onnea!!! :heart: :heart: :heart: :flower: :flower: :flower:

t. manna + elsukka n. 3kk
 
Tulin vain pikaisesti tänne kehuskelemaan, että Silja oppi kääntymään mahalta selälleen tänään. :D :wave: Tekee sitä nyt koko ajan, jos kääntää mahalleen. Selältä pääsee kyljelleen, mutta ei vielä käsivarren yli vatsalleen.
Kujerrus ja juttelu on kovaa, ja tyttö viihtyy nyt jo aika hyvin lattialla pötkötellen. Istumaan vääntämistä ei kovasti ole, mutta sylissä selällään ei oikein viihdy kuin joskus yliväsyneenä nukutettaessa.

Huomenna 2kk neuvola, kiva tietää mitkä neidin mitat jo ovat.

Tilia ja Silja, 2 kk 3 päivää
 
jaahassu, meillä on yhdet PUL-taskukestot ja ne aina vuotaa lahkeesta...

Tilia c, meillä poika teki tuota kääntymistä silloin 1kk ikäisenä vahigossa, mutta nyt ei tee enää mitään sinne päinkään :eek: Ei oikein edes nosta päätään ylös, vaan saa heti mahallaan hepulin ja nostaa kädet ilmaan koukussa...mutta kääntyi tänään ekan kerran superraivareissa mahalta selälleen- ei siinä kiemurtelussa des tajunnut, mitä kävi, joten ei oikein voi laskea :(
 
Sammo ei kanssa käänny yhtään minnekään, menee kyllä selältä mahalleen kun pepusta hiukan tuuppaa ja sitten alkaa ihmettely :LOL: ja kun on aikansa ihmetellyt alkaa änkeeminen ja punkeeminen, ei ihan pääse eteenpäin, vaikka kova on yritys. Nyrkit on suussa koko ajan ja jokeltelee enimmäkseen nyrkit suussa :D kovasti koittaa tarttua tavaroihin, toinen käsi läpsi tänään kaukosäädintä, jota pidettiin herran nenän edessä.

Sammo nukkuu yöunet 21/22-08/09 heräten kerran/kaksi syömään
 
tuo mahalta selälleen kääntyminen voi olla ihan sitäkin että "kaatuu"... :) Aura parin viikon iässä "kääntyili" mahalta selälleen ku vähän heilutti itseään ja tönäs vahingossa itsensä kierähtämään. Sit ku masullaan olo alko olee vakaampaa niin se oikeastaan lopetti sen kellahtelun. :D (paitsi jos se oikeesti nyt haluaa selälleen, mikä on tosi harvinaista ku ei se viihdy siin asennos)
Meillä tyttö keksi pari päivää sitten että kierimällä pääsee... :LOL: veti ens mahalleen, sit siitä tönäs itsensä taas selälleen jne pari kierrosta ja me miehen kanssa repeiltiin vieressä, että nytkö se alkaa noin liikkua! :LOL: No, ei se onneks oo sitä harrastanu enempää. Kova halu olis vaan päästä eteenpäin. Kun sen laittaa selälleen lattialle niin heti kierrähtää masulleen ja sit alkaa hirvee eteenpäinviuhdonta. Mut ei se kauheesti pääse. :D

Silleen tuntuu kädet "löytyneen" että niitä kovasti syö ja tutti jos tippuu suusta niin ite koittaa käsillä työntää sitä takaisin. Tarttuu myös leluun halutessaan mut on aika hallitsemattoman tuntuista viel tää tarttumismotoriikka. :D

Nyt nukkumaan... Ihme päivärytmi taas mulla.

Laala ja Aura 8vk2pv
 
Meil oli Ronjalla samaa vikaa ku Auralla, eli vahingossa on kipannut itsensä mahalta selälleen. Kumpaankaan suuntaan ei tahallaan käänny, mutta nyt on ottanut selkeesti paremmin kiinni esineistä ja vie niitä suuhunsa. Tänään sai pakkauksen helistin kyytiä.:D

Ja täällä ollaan todellisia yökyöpeleitä, Ronskun kans ollaan monena iltana oltu ulkona 23-02 välillä tunnin verran ja sinne on tyttönen nukahtanut. Yleensä alkaa mennä yöunille 23 aikaan. Me sit ollaan vielä jonkin aikaa valvottu sen jälkeen, parhaimmillaan (pahimmillaan?) ollaan menty vasta 04 nukkumaan... :saint: Tänään vois koittaa mennä hiukan aikaisemmin kun tuli jo10 aikaan noustua kun Ronskua ei enää nukuttanut. |O

ventti + ronja, n.3kk
 
AAM
:| Nappi vedetääs pois tuo keskipäivän kokoontumiskutsu meidän osilta tai siirretään vaikka etiäpäin.. joudun pojankin varmaan ottamaan mukaan tuonne rokotetutkimukseen.. perkele ! Kiva että on ukko lomalla mutta tarttiiko sitä vetää vinkkua niin että tietää aamupäivällä nousemisen olevan sit megavaikeeta kun on darra.. :kieh: ja saakeli ko sanoin vielä sille että ei viittis denaturoitua JUST tänään |O :headwall:

Upeita suorituksia vauveleilla :) :heart:
meillä ei vielä kunnolla, vatsallaan tutkii ja luumuilee ympäriinsä kyllä kovin itsekseen, selällään liikuttaa kantapäillä persausta 45 astetta suuntiinsa.. :whistle: että siinä meidän neitin "liikunnat"

Ainiin ja neiti katselee telkkua "vähän liian mielellään", tänään ko hieroin illalla niin se mulkoili sitä sivusilmillä, oli aika jyrkkä kulma, noh mut sit kävin nopsaa veskissä niin neiti oli siirtynyt parempaan asentoon ettei tarttinut päätä niin paljoa kääntää ja siirtänyt kroppaansa sen 45 astetta juuri että näkis paremmin :LOL: en tiä pitäiskö itkeä vai nauraa.. :ashamed: joo ja juttelee muumeille mm ko tänään tuli aamusella :D varsinainen sohvaperuna. Kyllä hävettää.. oikeesti !

Mannalle ihania reissuja, me päästään ruotsiin heinäkuun lopussa, lähdetään tuttavapariskunnan kanssa perheretkelle ;) jeejee. Saas nähdä miten taaperot viihtyy..

*lähtee tästä sänkyyn kiroilemaan.. :wave: ja miettimään millä naulalla sitä naulais / liimalla liimais pojan lattiaan siellä tutkimusklinikalla ettei se karkais.. :whistle: :| *

Aam & kids
 
moikka pitkästä aikaa!! =)

meijän tyttö ei kääntyile vielä mihinkää suuntaan..onkohan meijän lapset vauvoina jotenni hittaita liikkumaan lähtemään... n.4-5kk ikäisenä ovat vasta kääntyneet!!!!

kylläpä oli helle viikonloppuna.meinas vauvallaki olla kitinä päällä perjantaina ja sunnuntaina. ja maanantainaki ku oltiin tropiclandiassa niin ei paljoa likka viihtyny...
mutta nyt ku on kotiuduttu,tyttö on onnesa kukkuloilla.
:D kotona on hyvä olla....

mannalle mukavat lomat. B) jospa siellä ois lämpösempää ku täällä... mittarissa 9astetta :|

Janna on alkanu ottaan leluista kiinni. kaukalossa on sellanen helisevä lelu,se siittä ottaa kiinni ja kilisyttelee =) ihana... sittte sille liberon "hymynaama"-lelulle nauraa!! :D :heart:

ja voi että se nauraa niin ihanasti aina.... :heart: oikein ääneen! voi miten nää vauvat on niin ihania... miten niitä voiki niin paljo rakastaa :hug: :heart:

mulla mies lähti kalalle pohjoseen,itse menen siskolle kylään lasten kans.ihan pariksi yöksi.kivaa.siskolla on reilu kuukauden ikänen vauveli kans =)

mulla ei niitä kuukautisia oo näkyny.onneksi :)

on se vaan niin että miten enemmän lapsi kasvaa,sitä mahtavemmaksi se muuttuu!! ja oikeasti se hoitoki helpottuu! ainaki meillä näin. Janna on niin tyytyväinen ja iloinen naurajatyyppi että... :heart: =)

kauhee ku teilläon jo isoksi kasvanu ne muksut!!! :eek: siis meijän tyty on vajaat 5kiloa ja ikää kohta 3kk...
mulla on muuten nyt aamusta jälkitarkastus ja mua niin jännittää se verenpaineen mittaus... :ashamed: mulla viimesynnytyksen jälkeen oli koholla ne paineet yli puolivuotta,niin sen takia... eilen mittasin kotona ja eka tulos oli 150/92,mutta seuraavat luokkaa: 125/60-70 joten ei pitäs olla normiolossa paineeet koholla... mut silti :/

joop.eipä tässä,pitäs laittaa kamat kasaan reissua varten... palataampa taas

Pai ja Janna kohta 3kk (11pv)
 
heips,
täällä palattiin eilen möksältä,maiseman vaihdos virkisti mieltä +kaksi auttavaa isovanhemman kättä :D .

mannalle ihanaa matkaa (jos vielä kerkee toivottamaan),minne päin italiaa matkaatte jos sopii udella? =)

aam kerro ihmeessä jos löytyy joku laillinen/lastensuojelulain hyväksymä tapa liimata/nalauta lapsi pysymään paikoillaan :whistle:

kaaoksesta kotona on ollut monella puhetta, täälläkin vallitsee moinen (tosin en muutenkaan ole koskaan ollut mikään siistein tyyppi B) ).pahimman sekasorron keskellä mua kuitenkin lohduttaa yhden vanhan mamman lausahdus siitä ettei mitään elämässään kadu, mutta siivota olisi voinut vähemmän :D

mutta nyt oon taas ottanut tälle aamulle liikaa omaa aikaa nämä täällä vietetyt minuutit :D , mies väki kutsuu,ukkokin tätä päivää lomalla,joten pikkusen helpommalla pääsee..

tutsa ja rasmus (joka muuten on ruvennut kuolaamaan paljon, ei kai ne hampaat vielä)
 
Noh, tehääs niin sitten että nähään vaikka ens viikolla! Nou hätä. Me keksitään jotain puuhaa =) Eli ens viikolla uus yritys. Meillä alkaa ens viikolla muuttohässäkkä, eli meille ei varmaan kannata sopia treffejä, mutta nähään jossain muualla. Me ollaan ainakin kaupungissa seuraavat pari viikkoa just ton muuton takia.
 
kiitos matkatoivotuksista :flower: tutsa, genovan ja monacon väliselle rantakaistaleelle ollaan menossa. jostain sieltä mies talon viikoks vuokrannu, mä olin tossa huhtikuussa "vähä" out matkajärjestelyistä etten muista tarkemmin mistä... :whistle: mukaan lähtee toinenki naperoperhe. ja lopuks ollaan 3pv milanossa.

vitsit et mua ärsyttää ku mies vaan nukkuu vaikka tekemistä ois, pakkaus alkutekijöissään, kämppä siivoton, kaupassa käytävä jne :kieh: mä heräsin sovitusti klo 8 mut hän vaan nukkuu, hermo menee... eli otin nyt mäki pienen breikin pakkaamisesta, mut kohta saa ukkeli herätyksen!!

aam:n naperohan vois hyvinki viihtyy meidän elsukan kanssa... nimittäin telsun kattelemisessa :ashamed: meilläki ihan yliviihdyttyneenä seuraa sitä. mies teki just toissapäivänä testin, otti elsan syliin kun katsoi siis telkkaa, ja kääntyi 180 astetta, ja joo, vauvan pää pysyi hievahtamatta tv:n suuntaan vaikka kroppa pyöri ympärillä... "hieno" suoritus kun muut vaan jo kierähtelee, tarttuu esineisiin jne :whistle: mut, sentäs meillä yritetään kovasti istumaan, päästään jo selältä kyljelleen ja viedään esineitä suuhun. ja ollaan hyväntuulisia ja niin ihania :heart: :heart: =)

nyt tää breikki loppuu... toivottavasti lämpöisiä ja aurinkoisia kelejä kotimaahan, hyviä reissuja ja kaikkea kivaa kaikille =)

t. manna ja elsukka 3kk 4pv :heart:
 
Mannalle hyvää matkaa! Oon ihan kateellinen kaikille, jotka pääsee reissuun :ashamed:

Pk-treffit, me lähetään kolmeks viikoks villiin länteen (oikein Poriin päästään) joten meiltä jää heinäkuussa treffit väliin :I

AAM,
Luukas on aika samanlainen ku teijän Anya :D. Toi kääntyily menee samaan malliin ja telkkari on ihan best thing ever. Sit meitä hävettää, ku annetaan sen tollotella sitä. Pääasia, et beebis on tyytyväine? :D

Luukas on ihan rakastunu tohon lelukaareen. Se jaksaa naureskella ja jutella niille roikkuville elukoille. Sit se on oppinu heiluttamaan niitä. Niin taitava! Lisäks se rakastaa käsien tutkimista. Oikeestaan tismalleen sinä päivänä ku täytti 2 kk se alko tuijottamaan niitä. Välillä käsivarsiki on suussa ku pitää vähän päästä maistelemaan :). Nyrkkejä se on syöny oikeestaan synnäriltä asti.

Ihana ku miehellä alkaa loma! Tuntuu ku alkais itelläki ku on päivisin joku auttamassa.

Säde ja Luukas (huomenna 10 vkoa)
 
Hei taas!

Manna, hyvää matkaa ja lomaa! :flower:

Tutsa, olipa ihana kuulla mitä sulle oli sanottu vauvasta ja siivouksesta (et vauva-aikana olis voinu siivota vähempi) - nyt mie revin entistä vähempi ressiä siitä ko huusholli on välillä vähän niin ja näin... :LOL:

AAM ja Säde, täällä kans viihtyy piipero välillä hävettävän hyvin telkun ääressä, mutta hyvä tietää ettei oo ainoa... ohjelmien suhteenkin on jo vähän valikoiva, älämölö alkaa, jollei tuu tarpeeksi kiinnostavaa (väriä ja rytmikästä ääntä tarpeeksi).

Autossa olemisesta tuli testi jo 3 vuorokauden ikäisenä, kun ajettiin laitokselta kotiin rapiat 300km. Ekat 10-15 minsaa tytteli huusi kurkku suorana ja me miehen kans mietittiin, et tätäkö tää on seuraavat 3-4 tuntia... Sit ku huomas, ettei mitään hätää, rauhottu ja nukku koko loppumatkan. Siitä asti on auto ollu ihan mieluisa paikka, jossa unikin tulee hyvin.

Kääntymisestä - ei oo ainakaan meillä vielä virallisesti käännytty, tietääkseni. Miehen mukaan tosin sängyllä käänty joku aika sitten ihan tarkotuksella mahalta selälleen (vai menikö se toisinpäin). Pari kertaa on käännytty raivarin aikana, mutta niitä ei kyllä lasketa. Kovalla alustalla yrittää kyllä kovasti punkea ja kääntyä, muttei ihan vielä pääse - pitää varmaan enempi kannustaa vielä. :D

Nyt kuuluu pientä vaativaa ääntä. Tarttee mennä.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille! :flower:

AuroraB + typy 2kk 4vrk (vai oliko se jo 5)
 
Heippa.

Täällä ollaan vielä Kreikan auringon alla ja ikävä on sitä siellä paljon parjattua terveydenhuoltoa, nimittäin meidän vauvaa pisti yöllä ampiainen silmän likelle. :/ :(
Turvoksissa on pienen silmä ja piikin sain juuri poistettua. Käytiin sairaalassa lääkärilläkin, joka määräsi antibioottivoidetta pistoskohtaan. (Ja sanoi ettei piikkiä ole pistoskohdassa. :saint: )
Ja voidetta ei saa mennä silmään. :snotty: Juu.. no äiti soitti terveysneuvontaan ja ohjeena ettei suositella laittamaan voidetta (yllättäen. :xmas: ). Itse olin jo yöllä sinne yhteydessä. Ja saatiin ohjeeksi hautoa kylmällä ja jos ei hellitä niin sitten uudelleen lääkäriin josko saatais suun kautta otettavaa antibioottia. Että näin tänään. Ja on ihan paska äiti fiilis kun en ostanut ajoissa sitä hyttysverkkoa sängynpäälle. :headwall:

Tyttö onneksi vaikuttaa olevan oma aurinkoinen itsensä, mutta minä kärsin syyllisyydestä. :ashamed:

Ruttana & Beanie 11vko 2pv :heart:
 
Puuuh. Mikä päivä. Konsta on ollu kun myrskyn merkki koko päivän. Mikään ei oo hyvä.. Koko ajan pitää kantaa tai tulee ihan infernaalinen huuto. Mitään ei oo pystyny itse tekemään. Hermot meinaa mennä :kieh:

Varmaan eilinen rokotus vaivaa.. Pikkuressukalla taitaa olla ihan oikeesti kurja olla. Ei oikein suostu edes nukkumaan kun alkaa heti vääntelehti ja paukutella. Voiskohan toi rotarokote aiheuttaa tällasta? Viimeks siitä ei kyllä tullu muuta oiretta kun vihreä kakka, mutta ei suurempia vatsanväänteitä. Onneks mies tuli kotiin aikasemmin kun oli tarkotus ja pääsin edes hetkeks kanniskelusta.

Ruttanallakin on ollu ikävyyksiä.. mä pelkään noita ampiaisia ihan hysteerisesti ja vahdin Konstaakin kun haukka ampiaisten varalta. Eihän sitä kyllä tiedä onko pieni allerginen ennen kun kerran pistää. Toivottavasti beanie toipuu pian! :hug:

Söpöjä kuvia misstarilla!

Täällä myös yksi telkkarin ystävä :LOL: eilenkin tuijotti ihan innoissaan lemmen viemää telsusta.. Voidaan sit seuraavilla treffeillä laittaa naperot riviin telkkarin eteen ja keskittyä mammojen juttuihin :LOL:

Lähden taas kesyttelemään tota äkäpussiä.. Eiköhän tää taas tästä :)
 
Hei taas!!!

Vitsit, aina kun aion kirjottaa Juuso herää päikkäreiltä, vaikkei olis nukkunu ku 15min, tooosi hyvä ajotus pikkumiehellä =)

Meillä Juuso viihtyy tosi hyvin autossa, ei tarvi muutaku kaukalo iskee takapenkille niin uni jo tulee, onnex...Ja huomaa et autourheilu on pojallaki lähellä sydäntä, samoi ku isillä. Vaunuissa nukkuu überhyvin kun ralliauto pörisee mutta auta armias ku se sammutetaa nii jätkä heti kitisee :LOL: :LOL:

TV:tä tääläki katotaa, isosisko kun kattoo pikku kakkosta tai Kaapoo niin lattialtakin silmäpari alkaa tuijottamaan telkkua. Meillä ei viä kääntyillä :( masulla kun on nii kovasti kyl yrittää ängetä kyljelle mutta ei vielä....lähellä kuiteski on :D selällä ku makoilee nii pari kertaa on kyljelle menny mut pääasiassa potkii kovaa vauhtia ja viuhtoo käsillä. Nyt on toi lelukaari alkanu kiinnostamaan ja pallot ym. saa kyytiä :D

Merkkejä vierastamisesta alkanu näkyä, mummukin jo tulee ilman silmälaseja niin huuto on taattu ja neuvolas yx täti tuli lepertelemää liian lähelle ja sai het huudon aikasex. Omalle porukalle jutellaan pitkät stoorit :saint: :heart: :heart:

Mutta nyt huuto yltyy, täytyy rientää
 

Yhteistyössä