HUHTIVAUVAT 2009 *Heinäkuussa*

Merkkailen...
Meidän poitsu ponteva on reissaillut jo kovasti. Ralleissakin on jo pari kertaa oltu, isä kun ajaa ja kohta äitikin.. =)
Mahavaivat historiaa (kopkop) ja ollaanpa maistettu jo luumusosettakin... olis kyllä syönyt vaikka koko purkin... :LOL:
Ensi viikolla 3 kk neuvola... http://www.aijaa.com/v.php?i=4459107.jpg

Susse & Leevi
 
Meidän neiti oli neuvolassa tänään. :) kolmessa viikossa oli tullu puol kiloa painoa (nyt 6400g) ja VAIN 8mm pituutta (pituus nyt 62,3cm). Tosin siis painonlisäys oli tosi hyvä ja neuvolasetä (meil oli sijainen, normaalisti on täti) sanoi, että luultavasti seuraavaks tuleekin sitten pituutta enemmän ja painoa vähemmän. Mut pisti seuraavan kasvukontrollin jo 2½ kk paikkeille kun normaalisti olis vissiin seuraava vasta 3kk kohdalla. No mutta kaikki muu loistavasti, tyttö näytti taas hienosti kaikki temput ja kujerteli innoissaan. :)

Neuvolan jälkeen mentiinki Ikeaan ja haettiin Auralle kahdet pussilakanat (ku sil on Ikean peitto minkä sai lahjaks, mut ei ollu lakania) ja sit me ostettiin tv-taso ja sohvapöytä ja tästä innostuneena me ollaan miehen kanssa siivottu koko kämppä samantien! :) Nyt meil on hienoo. :)

Eipä muuta, huomenna mennään mun isosiskon ja sen vauvan kanssa neljästään shoppailemaan Skanssiin. :) Nyt on kohta ollu raitojen vaalennusaine tukassa kolme varttia, joten taidan mennä pesee sen pois. :)

Laala ja Aura 2kk 1pv
 
Hemuli Mua ärsyttää kun tosi monessa paikassa noi suositukset (imetyksen suhteen)eroo toisistaan..Esim. imetys.fi:ssä ja neuvolassa annetaan usein ihan eri infoa...monissa asioissa ja yks mikä mua ihmetytti kaikista eniten oli yks vanha vauva lehti(pari vuotta vanha) missä sanottiin että humalassa voi periaatteessa imettää koska alkoholi ei mene äidinmaitoon :eek: mutta mä oon ainakin käsittänyt että menee.. :whistle:
 
SusseN vähän mä katoin tuota kuvaa että mitä ihmettä, kuka ihme tuolla oikein makaa! samanlaiset vaunut kuin meillä ja vauvalla samanlainen hattu kuin noiden lasten serkkupojalla (2kk).. Mutta joo, huomasin kyllä, että ihan "outo" vauva :LOL: :LOL: Onko vaunut kestäneet teillä? meillä on toiset jouset löystyneet aivan älyttömästi, täytyy katsoa saako niitä ite fiksattua. Kyllä niillä etiäpäin pääsee, mutta kun kahvaa painaa niin jouset osuu renkaisiin ja vaunujen jalkopaa koko ajan hieman alhaalla..

Sammo ei muuten viihdy vaunuissa nykyään jos ei väsytä, eilen mentiin puistoon Sammo sylissä ja tänään käveltiin kotiopäin Sammo sylissä.. oih miksi mä en voi muistaa tuota liinaa..
 
jaahassu, meillä liina ei ole kelvannut pariin päivään, mutta nukahtaa (sisälläkin :) ) rattaisiin.

Ihanaa nähdä kuvia taas SusseN täällä kertaa ilahduttaa meitä :)!

Laala, voihan mennä mittausvirheenkin piikkiin! Ei noita pieniä niin helppo ole mitata!

Palailen, nyt tuli kiiiiire!
 
Alkuperäinen kirjoittaja [b:
Laala[/b], voihan mennä mittausvirheenkin piikkiin! Ei noita pieniä niin helppo ole mitata!
mä mietin ihan samaa...meillä ei edes mitata noin tarkkaan..yhelläkin kerralla poika veti hirveet raivarit ja täti sano vaa et "no sovitaan et se on 57 cm.." :whistle: :xmas:
 
Pitkästä aikaa...

Viimeyönä sappi taas kipuili ja tää mamma "vähän" hyperventiloi samalla, en tuntenut enää omia sormiani. Mies oli jo lähellä soittaa ambulanssin mutta onneksi se alkoi sitten helpottamaan ja pystyi taas hengittämään normaalisti.

Aamulla soitinkin keskussairaalaan että jos leikkaukseen tulee peruutusaika niin pääsen vuorokauden varoitusajalla tulemaan. Mutta eihän ne nyt kesän aikana leikkaa kuin hätätapaukset. huoh.

Toivottavasti Piin ei ole enää saanut kipukohtauksia?

Meidän Ellinkäinen voi hyvin. Nyt on alkanut päätäkin kannattelemaan, mm. kun on selällään ja nostaa käsistä niin pää seuraa mukana. Ja lelua seuraa katsellaan. Jee...
Kun Ellihän on siis jo reilu 3kk ja kehittynyt vähän hitaammin keskosuuden takia ( tai voihan se olla ettei tyttö muuten vain pidä kiirettä, mutta tuota on hyvä syyttää kun meni ennenaikojaan syntymään)

Jaahassu, meillähän ei ole abaut kuukauteen edes käytetty vaunuja kun ei vauva niissä viihdy sitten yhtään, samanlainen oli isoveljensä vauvana. KANTOLIINA ON POP ja sitä pelkästään ollaan nyt käytetty.

Laala, meillä oli myös viimeksi tullut kuukauden aikana Ellille pituutta vain 8mm. Ei kyllä mitään kontrollia sovittu. Varmaan siksi kun on loma aika ja meillä on isommillakin ollut kasvu aina vähän hidasta niin tuskin tälläkään menee kovin erilailla. Ei osata ainakaan vielä huolestua millään lailla.


Kuolaamista täälläkin. Jos tyttö on tyytyväinen niin ei kuolaa, mutta jos suututtaa niin sitten kuolaa senkin edestä.

Tuosta autoilusta. Meilläkin Elli vielä kesäkuun alussa nukkui 300km ajot täysin tyytyväisenä.
Mutta nyt ei viihdy yhtään autossa, mikä lie kausi nyt neidillä. Jospa se joskus helpottaisi. Pitää nyt vain ajella vähän vähemmän

Usvametsän neito, voin ehdottomasti suositella kantoliina. Mie en varmaan tulisi toimeen ilman sitä edes.

Ihania kuvia olette taas laittaneet murusistanne.

Ja hienoja nimiä on vauveleilla.


Meillä on alkanut syömään nyrkkejään. Tuttia ei tyttö huoli ( eikä kyllä olla nyt tarjottukaan ) mutta omat nyrkit on herkkua.
Kääntymistä ei edes harkitse neiti.


Mutta nyt lepäilemään, meni viimeyö sattuneestä syystä valvoessa.... Elli onneksi nukkui koko kipuilun ajan joten ei tyttö tiennyt mitään. Mamma vain ollut tänään vähän nuutunut.

Tähän loppuun vielä kuva meidän lapsikatraasta, rakkaista kullanmuruista





t. Solina, Ellinkäinen, Akkeli ja Juuliska
 
3kk neuvola takana, melkein kilo tullut painoa kuukaudessa. :D Nyt 60,3cm ja 5310g. Rokotusta ei otettu vielä, lykätään jonnekin tulevaisuuteen. Ronja oli ekaa kertaa hereillä kun mentiin neuvolaan muttei silti esitellyt osaamistaan vaan huusi koko viikon huudot siellä.
 
Terveisiä miitistä! Meitä oli kuuden kopla kasassa: Nappi, Tutsa, AAM, Tilia, Eloveena ja meikä. Plus tietenkin vauvat. =) Kyllä teki taas terää päästä kaltaiseensa seuraan.

Toissailtana koin kauhun hetkiä, kun jumppaillan aikana vauva ei ollutkaan suostunut juomaan pullosta. Aiemmin se söi siitä ihan kiltisti, mutta nyt tauon pienen jälkeen pullo aiheutti ennennäkemättömän raivarin. Rauhoituttuaan se osasi vain jäystää tuttipullon tuttia, ei imeä.
Kävin Stokkalta etsimässä Tommee Tippeetä, mutta ei siellä ollut. Otin kuitenkin mukaan Nuk-pullon, jonka tuttiosa on vähän erilainen kuin Aveniteissa. Ja voi onnen hetki, tyttö söi kiltisti uudesta pullostaan. Hetken ehdin jo ahdistua ajatuksesta, etten enää pääsekään jumppaan tai ylipäänsä mihinkään ilman vauvaseuraa. Muutenkin kun välillä on tullut sellaisia angstisia hetkiä kotona ilman aikuista seuraa.

Ja heti kun pääsin kehumasta, että Lilja nukkuu hienoja pitkiä yöunia, ei se eilen meinannut nukahtaa ollenkaan, vaan vasta 00.30 saapui nukkumatti. Ja aamullakin se kinkesi jo ennen 8 ylös.


Ihania kuvia täällä taas! Solina :hug:, toivottavasti leikkaus järjestyy pian!

Mies lupasi hoitaa vauvaa muutaman tunnin, että pääsen vähän ale-kaupppoihin. B) So long!

Hemuli ja Lilja 3,5 kk
 
Meillä kans kotiuduttu miitistä jo aikapäivää sitten. Konsta veti hirvee itkupotkuhuutoraivarit kotimatkalla kun päästiin bussista ulos. Ei kyllä ollu ihme, kun jannu oli nukkunu koko päivän aikana yhteensä ehkä puoli tuntia. Nyt sit vihdoin sain sen nukkumaan tonne meidän sänkyyn. Katotaan nyt kuinka kauan tätä iloa kestää. Hää ei meinaa millään malttaa nukkua, kun pitää koko ajan hypistellä jotain ja ihmetellä esim. makkarin kattoa. Huoh.

Oli mukava miitti! Kiitos siitä! Harmi vaan kun Kadak missasit sen. Olisit ehkä meisytä kaikkein eniten tarvinnu nyt vähän tuuletusta. Mut jos kokeiltais sit taas ens viikolla uudestaan kuinka moni pääsis?

Nyt niihin hommiin, mitä ei pysty tekeen kun pikku-ukko valvoo.. eli pakkaamaan. Jippii. Jospa vaikka sais jonkun kaapin taas tyhjäks.

Nappi ja Konsta (jolle on tullu asennuksessa yks patteri liikaa)

 
Laala: Meille oli tullu muka kahdessa viikossa pituutta vaan 1milli... Sen sijaan edellinen mittaus oli jotain huikeaa, neuvolantäti vaan tuumasi että oletpa kasvanut reippaasti. Elikkä uskon et se edellistä edellinen mittaus on ollu virheellinen, ja neuvolassa niin uskoivat myös.. Vaikea välillä potku-ukkelia mitata. Pääasia että aina on jotain kasvanut. :)

Mä ostin kantoliinan huuto.netistä. Oli maanantaina postittanut, odotin sitä jo tänään mut ei tullu vielä. Kun tuo meidänkään ipana ei vaunuissa viihdy, hankaluuksia päästä ulkoilemaan esikoisen kans, jospa kantoliina tuo helpotusta arkeen. Pitää sit tulla kommentoimaan kunhan päästään kokeilemaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja misStar:
Hei..kuinka kauan pakastetun maidon sulaminen jääkaapissa kestää?!
Hmm... mitähän se oli kun mulla oli viime sunnuntaina keikka ja otin maidot pojalle pakkasesta joskus puolen päivän aikaan ja mulla oli kahdeksaksi se meno. :/ Mut en osaa sanoa olivatko milloin jo sulaneet hyvin, mut silloin puoli kahdeksan maissa oli hyvin sulaneet, mulla oli joka pussissa 70ml.
 
UM mun mielestä nyt ei mitattu kunnolla. Siis Auran jalat ei ollu ihan suorassa. Mies oli samaa mieltä. Vähän hassua jos tyttö on vaan 62,3mm kun kuitenki esim Lindexin 62-kokoiset housut on selkeesti ihan liian pienet (tosin Lindexin vaatteet onki pientä mitotusta)....

Oltiin tänään vähän "paremmassa" ravintolassa syömässä ja mä koin tuskaisia hetkiä ku tyttö päätti totaalisti menettää hermonsa mun pääruuan aikana. Inhottavaa ku lapsi huutaa kovaa tollaisessa paikassa. Ja siis ei, en olisi voinut jättää ravintolakeikkaa väliin (joku teistä kuitenki miettii että onko pakko mennä 2kk-ikäisen kanssa ravintolaan), oli mun siskon perheen läksiäiset, ne muuttaa ens maanantaina Australiaan. En todellakaan olis jättäny tuota tilaisuutta väliin. meitä oli siis mun vanhemmat ja vanhempien kaikki lapset perheineen, yht 13 henkeä syömässä (joista siis 4 alle kaksvuotiasta). :D Onneks sain tytön sit nukahtaa kantoliinaan ennen jälkiruokaa niin sai ees sen nauttia rauhassa. :)

Laala ja Aura 9vk 1pv
 
Heissan. Meillä on tänään herätty kello 5.40. Hohhoijaa |O Ja menty nukkumaan hirveän huudon säestyksellä yliväsyneenä kello 23 jälkeen. Konsta ei millään malta nukkua kun on niin paljon kaikkee jännää. Hipeltää lakanoitaan ja kattelee taulua seinillä kun pitäis mennä unten maille. Ja sit lopulta tulee hirveä suru, kun on ihan yliväsy. Syödessäänkin pitää välillä nauraa jollekin jutulle mikä sattuu silmäkulmaan näkymään. Huoh. Onneks nuykuttiin sit yhdessä "päikkärit" kello 7.45-9.00. En olis muuten kyllä itse jaksamnu tätä päivää kiukuttelematta.

Hemuli Taitaa siis Liljallakin olla sama tauti.. Eli yks patteri liikaa. Miten nää voi selvitä näin lyhyillä unilla? Ja Konsta ei edes ole erityisen huonolla tuulella päivällä.. Illalla vasta tulee sit se raivari väsymyksestä.

Kadak Mikä on vauva-tv? Joku ohjelma?

Mä olen ollu jo viikon karkkilakossa! Hyvä minä! Pakko hehkuttaa. Hirvee makeenhimo on kyllä koko ajan ja tekis mieli vetää pullaa ja karkkia ja jätskiä, mutta mä pysyn nyt kovana :$
 
Heipähei pitkästä aikaa tännekkin!

Mä käyn lukeen teidän juttuja, mut harvoin aikaa itse kirjoittaa.
Meillä elellään tasaista arkea edelleen, imetys sujuu ja poika kasvaa. 3kk neuvola oli juuri ja pojalla painoa huikeat 8,6kg. Eipä tarvi lisäruokia edes harkita vielä. Puolenvuoden täysimetykseen pyrinkin ja paino ainakin kertoo et oma maito riittää mainiosti. Alkaa olla hauikset hyvässä kunnossa kun kantelee tota melkeen 9kiloo koko aika mukana =)
 
AAM
niinnu teitin poitsukkaa :eek: herregyydis :D sulla on sit kans tosi rasvaista maitoa kuten Säteellä kun noi hyvin pukkaa painoa..
Meillä on siellä kuudessa puolessa paino tällä hetkellä varmaan..
eilen kauvettiin vintistä mobele hässäkkä neitille ja kauhia pulina omalle kuvalle peilissä ja esineitten hakkaaminen tuloksena. . .
mua ihan nauratti ko jalat polki ko ompelukone..

Aam & Ansku apaut 10 vkoa
 
Heips taas.

On viime kirjotuksesta vierähtäny tovi ja synnytyskertomukset jäi laittamatta. ;)

Poitsu vienyt kiitettävästi kaiken ajan ja energianki. Nyt alkaa helpottamaan ja aikaa riittä jo omillekin tekemisille. Ensimmäinen kuukausi ja toistakin meni tiukasti imettäessä, nyt helpottaa kun syöttövälit alkaa pidentyä ja osataan lukeakin lasta paremmin. Sinnikkäästi kuitenkin imetin vaikka välit olivat melko lyhyitä, täysimetyksellä mennään edelleen.

Ja poika onkin kasvanut hienosti, juuri tänään käytiin 2 kk neuvolassa ja paino oli 5,7kg (syntyessä 3760g), pituus 59 cm (syntyessä 51cm). Sai samalla ekan satsin Rota-rokotetta, saas nähdä miten reagoi. Ostettiin rokote itse, kun jätettiin se tutkimus väliin. Ite olen osallistunut kaiken maailman rokotetutkimuksiin jo tarpeeksi ja ne on alkanut tuntumaan liian pakko pullalta.

Oon kuitenkin käynyt lukemassa teidän kirjoituksia säännöllisesti, eli suurin piirtein oon mukana. ;)
Kadakin kamppailut pienen mahavaivojen kans on jäänyt eniten mieleen, voimia sinne. :flower:
Sieviä kuvia olette myös laittaneet, on meillä kyllä maaliman ihanimmat vauvat! :heart:

Vaunuilu on ollut lähiajat ihanan vaivatonta, säästytään monilta itkuilta kun päästään vähemmällä vaatteella liikenteeseen. Sateisessa ilmassa on kyllä ollut poitsun mielestä mukavin nukkua, ei ole niin hiostavan kuuma.
Meillä nukutaan muutenkin tosi hyvin; urvahtaa yöunille n. klo 23 ja heräilee puol seiskan maissa syömään. Monesti kyllä päivätorkut jää vähemmälle, mut ite jaksaa pitää pojan päivisin tyytyväisenä hyvien unien jälkeen. :)

Teidän vauvat on saanut ihania nimiä!

Meillä ristiäiset vietettiin reilu viikko sitten ja poitsu sai nimeksi Henri Eino Antero. Toiset nimet tulevat suoraan suvusta, etunimi vaihdettiin Lennistä Henriksi viime tipassa. Mammaa alko epäilyttään. B)
Ristiäisiä vietettin vanhalla seurakuntatalolla ja tunnelma oli ihana. Henri nukkui koko juhlien ajan ja mekin päästiin siis nauttimaan tarjottavista ja vieraista rauhassa.

Ollaan muutenkin säästytty isommilta mahavaivoilta ja pienet väänteet eivät ole vieneet unia eikä niiden takia ole kovasti itkettykään. Iskä on joutunut antamaan pojalle pari kertaa korviketta, eikä massu siitä kovasti tykkää eikä Henri sitä mielellään söisikään.

Juups, mut nyt nauttimaan ajasta kun poika torkuilla.

Kesäisin terveisin Min-na ja Henri reilu 9 vkoa
 
Hiphei mammat!

Harmittaa vähän, että jäi miitti väliin mut enköhän mä vielä teitä ehdi tapaamaan :).

Hemuli
, meillä on vähän sama juttu ton pullon kanssa. Uskaltauduin kaupoille ilman Luukasta ja nälän tullessa ei pullo kelvannu. Tai kelpas, mutta raukka ei osannu enää imeä siitä. Tänään kokeiltiin sitä anatomista tuttiosaa, mutta huonolla menestyksellä. Täytyyki tota tommee tippeetä katella...

Tutti on kans sellanen, mitä toi ennen osas imutella mut eipä osaa enää. Rauhottuu siihen kyllä, mut ei se osaa ku mälvätä sitä ja sit se tipahtaa heti suusta.

Tänään tuli eka tarkotuksellinen nauru. Ennen nauranu unissaan, mut tänään hekotteli ku rauhallisesti nostelin ilmaan. Oli se ihanan kuulosta :heart:

Nappi, meillä kans noita väsyraivareita alkanu esiintymään. Ei oikeen mikään tahdo kelvata ja poitsu painaaki niin paljon, et heijaaminen käy ihan työstä.

Laala, me ollaan Luukaksen kans oltu ravintolassa kerran ja nyt viikonloppuna mennään taas. Mua stressaa se jos tulee raivari, mut sit toisaalta ihan yhtä suuri oikeus meilläki on syödä raflassa ku muillaki :whistle:

Me lomaillaan nyt täällä isovanhempien luona. Täällä kilpaillaan siitä, kenen vuoro on pitää vauvaa sylissä ja käsketään jättää hoitoon. Vähän huono jättää ku ei pullo kelpaa :). Enkä jättäis muutenkaa. Olisko muuten hirmu paha juttu jos jonain iltana nukuttaisin vauvan, jättäisin isin vahdiks ja menisin siiderille? Jos saisin opetettua tohon pullolle... Poitsu on nyt muutenki nukkunu viiteen parina yönä ennen ekaa syöttöä.

Misstar, alkoholia menee ilmeisesti niin vähän maitoon ettei mitään väliä jos vähän juo. Jos oot promillen humalassa niin sitä menee promille maitoon ja promille on yks tuhannesosa (eiks oo :D? ). Mut mä tuun niin pienestä ite humalaan, etten sen takia juo sitä yhtä siideriäkään jos meinaan imettää. http://www.helistin.fi/?id=4568197&page=8246708, http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=63&Itemid=165

Säde ja Luukas 2,5 kk

Ps. kivoja kuvia!
 
Nappi, jos lohduttaa, niin sen huonosti nukutun yön jälkeen Lilja nukkui kellon ympäri... eli meni nukkumaan jo klo 21 ja heräsi klo 9. Tietty söi 2 kertaa siinä välissä, mutta kuitenkin. Eiköhän se Konstakin vetäise vielä kunnon unet, että saa akkunsa ladattua.

Säde, mun mielestä voit hyvin lähteä siiderille. Täytyy äidinkin välillä päästä tuulettuun! Kokeiles muuten Nuk-pulloa, jos Luukas vielä vierastaa pulloa. Meillä kelpaa hyvin just tuo Nuk.

Niinnulla aika jötkö poika!

Laala, me ollaan tytön kanssa syöty ulkona useita kertoja. Välillä vauva nukkuu, välillä elämöi... Mutta tuntuu, että vain Suomessa saa ravintoloissa niin tylyä kohtelua vauvan kanssa, katsotaan nenän vartta pitkin, kun yrittää vaunuja sovitella pöytien väliin. Ja olen Säteen kanssa samaa mieltä, että yhtäläinen oikeus vauvaperheelläkin on illallistaa.

Me ollaan huomenna lähdössä Liljan ekalle ulkomaanmatkalle. Ihan Tukholmaan asti... Mennään kylään toiseen vauvaperheeseen, joka ystävällisesti lainaa meille kärryjä ja sitteriä. Päästään siis suht vähällä varustuksella. Mäkin olen ajatellut, että josko ihan ekan kerran noin vuoteen voisi ottaa pari annosta alkohoolia... Pakkaan pumpun ja pullon mukaan.

Onko muuten kukaan muu ehtinyt vauhkoilla sikainfluenssasta? Ollaan aikeissa reissata Etelä-Eurooppaan loppukesästä, ja alkoi mietityttää mahdollisuus, että vauva saisi reissusta ko. taudin. Onko kukaan kysellyt asiasta neuvolassa?

Mukavaa viikonloppua!
Hemuli ja Lilja 3,5 kk
 
Hemuli: En mä osaa possulentsusta vauhkoilla vaikka täällä päin nyt ollaankin.. en ees tiedä kuinka monta tapausta Kreikassa on todettu. Eipä se vauhkoamalla tilannetta muuta ja mahdollisuus saada se on mun mielestä kyllä sama niin Suomesta kuin yleensä reissun päälläkin.
 

Yhteistyössä