HUHTIVAUVAT 2009 *Heinäkuussa*

AAM
:wave:
heips..
kiinteitä ei vielä nin kauan kuin omat riittää :) viimeks aloitettiin 3,5 kuisena
kääntyily ei meillä vielä kuin vahingossa vaan :D takapuolta nostelee hoitopöydällä mutta siihen jää joten kadak ei syytä huoleen :) täällä kans hidas espoolainen :LOL:
tarttumisesta leluihin eipä vielä mutta mätkii sentäs noita kaaressa olevia jo kunniakkaasti..

aam & ansku 11vkoa
 
Heippis..
Mä ajattelin et taas yritettäs siihen 6kk täysimetyksellä.. viimeks annettiin Esikoiselle 5,5kk ku oli niin kiinnostunu sit ruuasta..
Nyt odottelen kyllä mielenkiinnolla tätä 3-4kk elämää.. ku esikoisella oli maidonlisäyskausi näihin aikoihin.. et muutaman päivän näytti et maito olis loppu ku kaveri oli huutaen tissillä tunnin välein ja sen perään tuli tissiltä kieltäytymis vaihe et ravasin puolijuosten kämppää ympäri lapsi tissillä et se siinä ees vähä söis.. mut sen viikon ku kesti niin ei ollu enää mitää onkelmia imetyksen kaa.. Nyt ku maitoo tulee niin hirveesti niin saa nähä tuleeko tommosta lisäyskautta..
ja toi kääntyily kans.. esikoinen käänty 4kk1vko ikäsenä ja se oli eka sillosesta mamma(lapsi)porukasta.. et eipä oo viel mitää kiirettä kääntyileen..
 
Terveiset Mallorcalta! Pakko tulla tanne hehkuttamaan!!Meidan pieni tyttonen kaantyi eilen ensimmaisen kerran ja teki sita monta kertaa perakkain! Reissu on mennyt todella hyvin,neiti ollut todella kiltisti.Nukkuu hyvin ja uimisesta tykkaa eritoten!Vaippasillaan pidetaan rattaissa ja tuntuu etta sekin on liikaa!Viela muutama paiva taalla ja sitten paluu arkeen. Kylla taman ikaisen kanssa on reissaaminen helppoa kun evaat kulkee mukana!
H+K lahes 4kk
 
moi =)

täällä palailtiin italiasta eilen yöllä :wave: ja matka meni hyvin niin elsalla kuin vanhemmilla =) lentojen ajan elsa nukkui, samoin automatkat (oltiin vuokrattu auto viikoksi) ja ruoat tosiaan oli "omasta takaa" :D helppoa täysimeväisen kanssa tosiaan reissata, mukana oli myös tuttavaperheen 1-vuotias jonka ruokkiminen oli aikas työlästä... kelitkin suosi, oli lämmintä mutta ei törkeän kuumaa. elsa viihtyi hyvin siinä n. +28 asti mutta sitä kuumemmalla oli puistot, ilmastoidut tilat ym aika pop.

reissussa tuli kyllä vaihdettua vaippoja ja imetettyä mitä ihmeellisimmissä paikoissa. en tiedä mitä mieltä italialaiset on imetyksestä julkisilla paikoilla, mutta imetyspaidoilla ja huivin alla imetin kyllä mm. milanon hienoimmissakin kahviloissa ja monacon huvipursisatamassa puiston penkillä... vaipat vaihdettiin auton takapenkillä, matkarattaissa ja väliin ei-niin-hienoissa paikoissa ihan ravintolan tuolillakin :whistle: en tiedä kuinka paljon kirosivat vapaamielistä pohjolaa tuon julkisen imettämiseni ja vaipanvaihdon johdosta :D mutta pakkohan se vaan oli pikkuisen perustarpeista huolehtia. ja italia on muuten kiva maa reissata naperon kanssa, ihmiset tulivat aivan ihastuksissaan lepertelemään pikkuisille, kahviloissa raivattiin lisätilaa jotta mahtui vaunut ja tarjoilijat otti vauvan syliin jotta saatiin syödä miehen kanssa yhtä aikaa =)

meillä on elsan "uusi" taito nukkua kellon ympäri ilman yhtään syöttöä, viime yönä meni jo 13h ilman syöttöä :eek: :eek: :eek: ihan käsittämättömän hyvin nukkunut yöt jo pienestä ja nyt tosiaan menee helposti 10-12h ilman syöttöä. tissit on räjähtämässä aamuisin ja saakin silloin helposti yli desin pumpattua (valutettua) toisesta tissistä ekan aamusyötön aikaan. eli tällä nukutaan yhä hyvin, n klo 22/23-10/11 nykyisin koko perhe - "unikeot" :whistle: :ashamed:

meilläkään elsa ei ole vielä suostunut tuttia tai tuttipulloa syömään mutta toiveikkaasti olen maitoa pakastanut josko se ihme joku päivä tapahtuisi ja pääsisin itsekin sitten ekaa kertaa yksikseen ulos. tähän mennessä ei voi edes harkita että jättäisi elsan hoitoon ja lähtisi shoppailemaan tai iltaa viettämään kun on tuo tissitakiainen :D :heart:

nyt en kauheasti ehdi enää kommentoida, tuli vaan höpöistyä omia juttua :ashamed: mutta ainakin jj-t ja nappi oli muuttaneet ja piin aino saanut nimen, onnea kovasti! :flower: ja kaikkien muidenkin jutut luin ja oli tosi kiva tosiaan kuulla myös harvemmin kirjoittavien kuulumisia!! kirjoitelkaahan useamminkin :wave:

nyt tissiä pikkuiselle... palailen myöhemmin taas jos/kun ehdin. varattiin nimittäin ex tempore tänään vielä 5pv budapestin matka ja lähtö lauantaina. et pyykkiä pestessä ja laukkuja pakatessa taas... :D

aurinkoista viikon jatkoa =)

t. manna + elsa n. 3,5kk :heart:

ainiin, meilläki opittu kääntyyn selältä masulleen :heart: =)
 
Iltaa kaikille toooosi pitkästä aikaa!

Näin se on aika kulunut hurjaa vauhtia ja poika kasvaa tohottaa vauhdilla. Se täytyy sanoa että nyt tuli tilattua semmoinen pakkaus että vauvakuumeet on mennyttä. Poikanen on huutanut ensimmäiset kolme kuukautta niin että korvissa soi vieläkin, massuvaivaa raasulla... Muutenkin on vaativainen huomiostaan mutta aivan söötti hymypoika hyvänä päivänä.

Meillä nämä miespuoliset lapset ovat olleet vaativia vauvoja, tytöt olivat enemminkin rauhallisuuden perikuvia ja unelmavauvoja. Alkoi naurattaa kun luin Hanin tunnustuksen aivan ihanasta, tyytyväisestä vauvasta. Meilläkin tyttäret oli niin kilttejä etten tohtinut oikeen kenellekään kertoa asioiden oikeaa laitaa.

Kiinteiden aloituksesta oli ollut kirjoittelua. Meillä poika ei ole saanut vielä mitään muuta kuin rintamaitoa. Se on riittänyt hyvin. Toki saa tietenkin rintaraivareita ja hänen syömisensä ei hyvältä näytä :x Kiinteitä alan antaa vasta kuusi kuisena jos vaan maito piisaa sinne asti hyvin. Poika oli kolme kuisena huikeat 7395g ja 63cm.

Yritän nyt useammin käydä merkkailemassa vaikkakin olen melkein päivittäin käynyt lukemassa kirjoituksianne. Tämän kokosen perheen kanssa kun nuo päivät vaan vilahtaa ohitse.

Aurinkoa päiviinne!

SydänAlma ja poikanen 3,5kk :heart:
 
Iltaa kaikille...

Kiinteistä, meillä tosiaan jo maisteltu... tai kai tää jo syömisen puolelle menee. Esikoisella alotin vajaa 3 kk:n ikäsenä myös. Tissitellään kyllä ihan yhtä tiuhaan kuin aiemminkin.

En nyt jaksa lueskella kaikkea,(ei ole paljoa koneelle ehtinyt) mutta tarttumisesta kysyisin... meillä kun ei hoksaa ottaa vielä leluja käteen... esikon vauvakirjaa tuossa lueskelin ,niin tarttui kaikkeen jo 2 kk:n iässä...

Kääntyilystä, vahingossa juu muttei muuten...

Ihanat ääneen nauramiset ovat nyt tulleet, ja muutenkin melkein joka päivä jotain pientä uutta. Olettekos kirjoitelleet ahkerasti vauvakirjoihin? Mä en juurikaan, pitäis skarpata. :ashamed:

Paljon oli kommentoitavaa mutta yllättäen pää nyt ihan tyhjä. Jos sitten huomenna neuvolan jälkeen... :)

Hyvät yöt!!
 
Kiva kuulla mannan ja Happyn reissukuulumisia. :)

Kiinteistä: Yritetään täysimetystä mahdollisimman pitkään (toiveissa nyt se 6kk) ja sitten aloitellaan mikäli vaan maito riittää.

Siis auts, tällä neidillä on voimaa kun nappaa välillä ikenillä niin lujaa tissistä kiinni. :/
Sitten vaan ihmettelee suurilla silmillään, että mitä toi äiti ny noin sano. :saint:
Kauhulla odotan kun tulee ekat hampaat. :xmas:
 
Kävin eilen Jimin kanssa KESÄTEATTERISSA! :D Jimi nukkui koko ajan kantoliinassa. Moni kävi ihastelemassa ja sanoivat että he ensin oli katsoneet että mulla on maha pystyssä mut siellä olikin vauva pussissa! =) Oli vähä tuulinen ja sateinen ilma, mulla oli tuulitakki päällä, ja vauva mahtui myös takin sisään! Oli sama takki mitä pidin ihan raskauden loppumetreilläkin vielä.

Kantoliina voittaa vaunut 6-0! Paitsi tivolissa käydessä oli vaunut mukana kun eihän äittä ois muuten päässy laitteisiin..
 
Huh hellettä.. Pihan mittari näyttää varjossa +36 ja auringossa +42. :saint:
Tultiin sisälle nukkumaan. Neiti köllötteli vaununkopassa vaippapäällä kostean pyyhkeen päällä. :D

Tänään päästään vihdoinkin lääkärille 3kk punnitukseen. On tosiaan hyvä nähdä miten on paino noussut ja onko pituutta tullut lisää. Tuntuu nimittäin ihan hassulta, että tuo kirppu menee vieläkin suurimmalta osin 56 senttisissä vaatteissa. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja manna8:
reissussa tuli kyllä vaihdettua vaippoja ja imetettyä mitä ihmeellisimmissä paikoissa....
vaipat vaihdettiin auton takapenkillä, matkarattaissa ja väliin ei-niin-hienoissa paikoissa ihan ravintolan tuolillakin :whistle:

Täällä kanssa saa vaihtaa vaippoja mitä ihmeellisimmissä paikoissa kun ei noita hoitohuoneita ole eikä vessoissa ole yleensä edes mitään pöytätasoa.

Viimeksi Eretriassa kun käytiin syömässä niin eihän vessassa ollut mitään hoitotasoa tms. (pienille lapsille kyllä oli oma wc ja pikkupönttö )
Niin ravintolan henkilökunta järjesti meille hoitopöydän yhteen sisällä olleissa ruokapöydistä. :D
Toivat oikein pöytäliinan siihen. :D
 
Hyvää palvelua, Ruttana! :)

Meillä on kauhee puheripuli, illalla neiti selitti vartin kun piti nukkumaan ruveta, ja nyt kuuluu taas kauhee höpinä hoitopöydältä. Kääntyilyä ei ole harrastettu, mutta pystyyn hän olis kovasti punkeemassa..

ventti ja ronsku 3,5kk
 
Heipparallaa!

Täällä toivuttu vuosisadan pahimmasta darrasta :saint: :x Viime perjantaina olin siis ekaa kertaa vähän bailaa ja hyvin pärjäsin...en soittanut kotiin kertaakaan vaan annoin iskän hoitaa homman :D Oli kyllä tosi hauskaa..paitsi ei enää seuraavana päivänä..mulle kun on aina tullut helposti pahaolo niin Jessus!! Nyt kun oli yli vuosi taukoa niin olin tiistainakin vielä ihan poikki :ashamed:

Kääntyminen Nooa oppi kääntymään joku viikko sitten mahalleen...Mutta ei osaa enää kiepsauttaa itteään selälleen :whistle: Se kun onnistui ensin mutta nyt on unohtanut sen..Ja kaikkeen tarttuu mitä käteen annetaan (ja mitä ei anneta :D ) ja laittaa suuhun.

Onko muilla sellasta että varsinkin illalla syödään nyrkkiä ihan kauheesti..toi poika oikein huutaa ja hyökkää kiinni siihen ja puree niin kovaa että kuuluu rutina :eek: Neuvolassa sanoi että ikeniä kutittaa niin paljon ja ostinkin "purulelun" mutta ne on vaan kaikki aika isoja vielä..Mutta siis onko muilla tälläistä vai onko tolle oikeesti tulossa ihan just hampaita :eek:

Kiinteistä Itse aatellut täysimettää sen 6kk mutta katotaan mitä toi poika on suunnitellut ;) ainakin nyt vielä pelkkä maito kelpaa hyvin..

Meillä ei oo enää moneen vikkoon herätty yöllä syömään..alussa herättiin kaks kertaa ja sitten vähennettiin yhteen ja nyt nooa ei herää enää kertaakaan.Nyt neuvolassa sanottiin että pitäs herättää yöllä syomään että ton ikänen tarvii vielä sitä...Mutta nooa voi ja kasvaa hienosti ja on itse kuitenkin koko ajan jättänyt niitä syönti kertoja väliin.Ja sitten vielä sanottiin siitä että maidontulo häiriintyy mutta vielä ei ainakaan oo mitään muutosta tapahtunut..ja sitten taas jollain imetyssivustolla sanottiin että siinä vaiheessa kun maidontulo on tasaantunut yöimetyksillä ei ole niin väliä.. |O Plaah..kun en tiedä mitä uskoa kun ne siellä neuvolassakin puhuu välillä ihan typeriä juttuja..Ja tiedän että pitäs tehdä vaan silleen niinkuin itestä tuntuu mutta välillä se on vaan niin hankalaa kun on kyse kuitenkin niin tärkeestä asiasta kun omasta lapsesta :heart: :)

Annatteko vauvojen kattoa telkkaa?..Kun toinen kovasti haluais ja oishan se äitillekin ihan mukavaa.. :whistle: :saint: :D ..Mutta onkohan siitä silmille jotain haittaa..en kehdannut neuvolassa kysyä kun oon sitä mieltä että lapset ei katso telkkaa..mutta...aika helposti näistä "minä olen sitä mieltä"jutuista luistaa :ashamed: :LOL:

Mä oon kade teille reissaajille ainakin manna ja happy...iteki tekis mieli lähtee jokonkin muttei toi rahatilanne oikeen salli.paitsi lähetään me porvooseen päiväretkelle mutta ei se nyt ihan italia ole..sori vaan jos täällä joku on porvoosta :LOL:

misstar ja noksu 3kk
 
Telkkarista: Nyt täällä reissussa ollessa ei olla juurikaan telkkaa kateltu, mutta eilen sitten dvd:ltä katsottiin eka Uuno leffa ja sitä tuo neiti silmät tapittaen katsoi ja vielä kun oli sylissä ja telkkari hänen takana niin piti päätä laittaa kenoon taaksepäin, jotta näki. :saint: :D
 
Pitkästä aikaa ;) Juhlat juhlittu jua arki taasen.Joka kylläkin sujuu mainiosti.Meidän poika on mielestäni äärettömän tyytyväinen ja helppo vauva.Aina hyvällä tuulella,hymyilee,höpöttelee hereillä ollessa.Kylvystä nauttii niin että kuulen yläkertaan asti ilon kiljahduksia ;)

Syö todella hyvin ja melkoisen paljon.Pari pv 2kk neuvolassa oli sen 62,5/6210(54/3680).Ja uutena ihanuuteena on 8t yöunet jonka päälle vielä joskus 2-3t unia.ja sitten päivällä yhet 2-3t päikkärit mutta muuten ei päivällä sitten nukukkaan.Mutta jos valita saan niin valkkaan noi yöunet ;)Jaksaa ite paljon paremmin.
Meidän kesälomareissuksi jää tänä vuonna hesan risteily päiväksi tukholmaan.Mutta ehkä se on parempi ko ei mitään ;)

Ja vaikka meijän poju on vasta 10vkoa vanha niin sai tänään ekan annoksen porkkanaperunavelliä neuvolan suosituksesta.Tota korviketta menee nimitääin toooodella paljon.
 
PAI-30: No ei Kapris kovin kauaa jaksa noin mahallaan katsella kuitenkaan, muutaman minuutin ihmettelee maisemia ja sitten niska väsähtää. mutta ajan kanssa, mihinkäs tässä kiire :) kyllä ne niskat vahvistuu pikku-hiljaa, toisilla ennemmin ja toisilla vähän myöhemmin. me on treenattu sängyn päällä sitä mahallaan-olemista, niin ei käy kipeästi jos pää ei pysykään ylhäällä. ja sitten sitä makuullaan käsistä ylös-jumppaa monta kertaa päivässä. meillä esikoinen oli myös aika jässikkä vauvana, lähti 3,5 kuisena ryömimään. :D

Onko kukaan opiskellut asioita vauvan herkkyys-kausista? mä jostain oon lukenut niistä ja että pitäis ottaa ne huomioon uusia asioita opeteltaessa. eräs ystäväni piti täysimetyksellä 9 kuiseksi asti ja alkoi sitten syömään kiinteitä ja sitten tuli ongelmia kun vauva ei ollut yhtään kiinnostunut syömisestä. niiden piti käydä sitte ravintoterapeutilla opettelemassa sitä...niin siinä kuulin että niitä herkkyyskausia pitäis lukea jotenkin vauvasta ja ajoittaa esim just kiinteiden aloitus silloin kun vauvalla on tuomonen kausi..ääh...en tiiä, jos joku osaa näitä juttuja niin kertokoon meillekin :D
 
Huomenta.

Eilen tuli sitten käytyä lääkärillä. Neiti sai hirvittävän itkukohtauksen, kun lääkäri edes katsoi häneen päin. Eikä kyllä mun silmiin mitenkään pelottavalta näyttänyt, mutta oli jo iltamyöhä ja lähellä uniaikaa.
Painoa ei oo tullut tarpeeksi kuukaudessa, mutta kuitenkin pysyy keskikäyrällä. Lääkärin mielestä vauvalla on vaan nälkä. Mä en ihan tuota allekirjoita, koska on virkeä, syö ja nieleskelee, joten luulisi maitoa riittävän jos kerta suihkuaa ja aina on suupielet maidosta valkoisena.
Hänen mielestä vauvan tulisi vain nukkua ja syödä. Eli joka syönnin jälkeen pitäisi nukahtaa ja nukkua. :whistle:
Mutta mitäs kun ollaan muutaman kerran nukuttu kellon ympäri ja syöty siinä välissä pari kertaa. Tuleehan siinäkin sitä unta vauvalle. Päikkärit on meillä täällä lyhyitä 45min-1tunti.
Meinasi lääkäri sitten että tämä paikanvaihdos voi myös vauvaan vaikuttaa. Ja hikoileehan tuo neiti täällä paljon enemmän.
Niin ja vaakakin oli sellainen vanhanaikainen, eli osa voipi mennä sen piikkin.
Lisämaidon antamiseen eikä painon kontrolliin ole tarvetta.

Noh, joka tapauksessa neidin 3kk mitat on seuraavanlaiset suluissa 2kk mitat:
Paino 5630g (5110g)
Pituus: 61cm (58cm)

Hiukan alkoi kyllä huolettamaan ja oikein odotan että pääsee Suomeen omaan neuvolaan.
Vaan pääasia että neiti on pirteä ja virkeä.

Eikös muuten neuvolan tätsyilläkin ole s-postit käytössä jos laittaa sinne viestiä?! etunimi.sukunimi(at)hel.fi


Ruttana & Beanie 3kk 2pv :heart:
 
Gardenia, en tiiä herkkyyskausista muuta ku että vanhempien pitäs seurata että mistä vauva on kiinnostunu. Se kiinteisiin siirtymisen herkkyyskausi on just sitä että vauva olis hirveen kiinnostunu kaikesta mitä vanhemmat syö, eli meinaa napata jokaisen suupalan mikä on menos äidin tai isukin suuhun. :D

Meillä on pikkainen kipeenä. :'( Ei oo kuumetta, mut yskii ja nenästä kuuluu kauhee limakrohina, en vaan nää mitään limaa missään. Lähdetään kohta lääkäriin, kun sillä oli viime yönä vaikeeta hengittää selkeesti, ja sit se itki puol yötä eikä suostunu nukkuu ollenkaan selällään ja ...kun äitiä vähän pelottaa. ( :saint: ) Mä olen itse myös vähän kipeän oloinen, mut kyl tää mulla tästä ohi menee, kunhan vaan Aura ei sais mitään kuolemansairautta.

Tuolla se nyt nukkuu päiväunia söpöisenä, puin sille ekaa kertaa 68-kokoiset vaatteet päälle. Tai siis farkut ja bodyn, mekoissa on käytetty jo 68-kokoa aiemminki ku se ei oo niin tarkkaa. Kamalaa, pitää varmaan taas yks koko pakata pois (62)... No mut ihanaa, lahjaks saatujen kamaluuksien määrä vähenee. :LOL: Osa lahjavaatteista on ollu tosi ihania, mut osa taas.... mä tykkään itse valita lapselleni vaatteet. :D Käytetyimpiä vaatteita onki ollu yhdet mitkä saatiin lahjaks sen mukaan mitä ite valkkasin. Esim Polarn o. Pyret on meillä kovassa huudossa. :D Samoin osa Lindexin vaatteista on kivoja, mut niillä on vaan kauhean pientä mitotusta. :p

No mutta nyt menoks, isukki oli kaupassa, ja tulee just hakee meitä lääkäriin.

Laala ja Aura 10vk3pv
 
AAM
Laala etteihän Aura-pienellä ois joku korvajuttu koska silloinhan tuo selällään nukkumisesta voi aiuheutua korviin painetta... ? kohota ainakin päikkäreille pääosaa :) sen pitäis auttaa siihen paineentuntuun ja kuori sipulia sängyn viereen jos vaikuttaa tukkoiselta yöksi.. tai no miksei päiväksikin.. :hug:
Toivottavasti ei kuitenkaan ole mitään vakavaa mitä sieltä löytyy..

jahas lupaava plörinä kuuluikin"siskon" vaipasta joten.. ----> sontakoneen paluu.. :wave:

AAM & ansku 12 weeks tasuri :D
 
laala toivottavasti pikkuinen paranee pian! voimia hänelle ja äidille :hug: meilläki naperolla vähä röhää mutta nukkuu hyvin ja hyväntuulinen, joten tuskinpa mitään.

vähän toi sikainfluenssauutisointi on muuten alkanut huolettaa :/ eilenki uutisissa puhuttiin että jopa alle puolivuotiaat aiottas rokottaa. ja meidän perhe taas lähdössä reissuun huomenna (budapestiin). hmm, onkohan järkevää... en vaan ollu seurannu koko juttua aiemmin, mutta eilen kyllä uutisissa ladeltiin melko tylyjä faktoja tartuntojen ja leviämisen osalta. toisaalta, yhtä helposti sen taudin kai saa koti- kuin ulkomaillakin jos niin helposti leviää.

ruttana ihan hienostihan teidän beanie on mun mielestä kasvanut :) ei meilläkään tuon enempää painoa ollut tullut kuukaudessa. 2kk oli muistaakseni vajaa 4,7kg ja 3kk 5,17kg. ei ne kaikki kasva siellä +++2 käyrällä ja ole jotain 7-kiloisia :D ja ihmetytti myös tuo nukkumiskommentti! :eek: just luin omasta vauvakirjasta että 3-kuiset nukkuu n. 14-15h päivässä, ei tosiaan koko aikaa syöttöjen välissä. millois te muuten suomeen tuutte taas? odottelen jo seuraavia pk-treffejä, niin pääsee kyselemään kuulumisia paremmin ja vaikka seuraa taas metromatkoillekin :wave: :whistle:

nyt pakkaamaan ja ostoksille itikseen, toivottavasti löytyy vielä jotain kesävaatteita alesta eikä ole suurinpiirtein jo talvitakkimallistoja raahattu esille... :D oon mä kyllä kerran elokuun helteillä semmoisenkin ostanut :whistle: mut nyt tarttis kesävaatetta vielä, on niin hiki koko aika eikä mahdu viime kesien paitoihin.

aurinkoista viikonloppua B) palailen paremmin taas viikon päästä palstalle :wave:

t. manna + elsa n. 3,5kk :heart: (en muuten enää vähään aikaa ole muistanut elsan viikkoja/tarkkaa ikää, kamala miten aika menee!!)
 
Heippa pitkästä aikaa! :)

Kauhiaa vauhtia menee aika eikä täällä ehdi samanlailla käymään kuin silloin masuaikana.. mutta lupaan yrittää tulla useammin kirjoittelemaan :)

aivan ihania kuvia olette pikkuisista laittanu!! :) niin kovin suloisia pieniä :) :heart:

toivottavasti kaikilla rupeaa pian helpottamaan masunvääntelyt ja sen aiheuttama kitinä! :hug:

kääntyily, Joona kiepsahtaa "vahingossa" takaisin selälleen masulta, mutta muuten ei vielä kääntyile. Nyt muutamana päivänä ollaan huomattu ihan selvää kääntymishalua ja rupeaakin jo pikkuhiljaa vääntämään itseään selältä masulle. Masullaan viihtyy kyllä tosi hyvin ja jaksaa kauan olla ja ihmetellä leluja ennenkuin alkaa pienellä pinna kiristyä :D

Kiinteistä, ajattelin täysimettää sinne kuuteen kuukauteen jos vaan maitoa riittää. Ja jos Joona pysyy tyytyväisenä ja kasvaa hyvin. Tietysti jos alkaa syödä useammin yöllä (nykyään max. yhen kerran) tai tulee muita merkkejä siitä että pikkumies haluaa muutakin ruokaa niin sitten tietysti aloitetaan aikasemmin :) vielä meijeri toimii loistavasti ja maito suihkuaa :D

Moni on käynyt pikkuisten kanssa reissussa ja ihanaa että on menny hyvin! :) Ruttana taitaa vieläkin olla siellä Kreikan lämmössä ja huhhuh kun hellettä näyttää riittävän :) ja hiukan joo kuulostaa tuo lääkärin kommentti tuosta nälästä oudolta, kun luulisi että Beanie "kertoisi" nälästään ja jos on tyytyväinen ja pirteä niin en uskoisi että tuosta on kyse. Ja kummastuttaa myös tuo lääkärin kommentti nukkumisesta..

Laalan Aurako siellä on pipi :( toivottavasti pienen olo helpottaa pian!! jaksuja sinne!

Joonakin nauttii kylpemisestä ja se on sellainen isin ja pojan yhteinen hassuttelu hetki :)

Niin ja 3kk neuvolassa käytiin viime viikon maanantaina ja mitat poitsulla.. suluissa 2kk

paino 6050g (4950g)
pituus 61 cm (57,2cm)
pipo 39,4cm (37,9cm)

hyvin täällä siis kasvetaan :)

Joona on tosi kova "juttelemaan" kaikille mitä edessä, sivulla tai takana näkyy. Hoitopöydälläkin kertoo kunnon tarinaa jopa sinkkivoide-tuubille :LOL: kunnon papupata :D Jumppamatolla juttelee ja hihkuu kovasti siinä roikkuville pupuille :) on tuo niin ihana pieni lapsukainen! :)

Mannalle ja perheelle hyvää matkaa! :)

nyt taisi pikkumies herätä päikkäreiltä.. siispä vaipanvaihtoon ja tisuttelemaan! :)

Hyvää vkonloppua kaikille!! :)

Sannismami ja Joona 3kk ja 2vko pian :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja manna8:
ruttana millois te muuten suomeen tuutte taas? odottelen jo seuraavia pk-treffejä, niin pääsee kyselemään kuulumisia paremmin ja vaikka seuraa taas metromatkoillekin :wave: :whistle:
Jaa-a.. sen kun tietäis.. luulisin että viimeistään tuossa elokuun puolessa välissä. On alkukuun lennot sen verran hinnakkaita jo. Ja kait tuon miehenkin kanssa pitäisi puhua mitä tehdä sitten syksyllä. :saint:

Odotan kyllä itsekin jo kovin seuraavaa miittiä kun taas pääsen osallistumaan. :D
 
Moikka pitkästä aikaa!! :)


Kyllä tämä aika tuntuu nopeasti menevän.. Meilläki Jere lähentelee jo 3kk:den ikää!
Kiinteistä oli puhetta. Meillä ei vielä maistella, ehkä sit jokus 5kk:den tietämillä. JA kääntymisestä, ei vielä käännyt. Tai meidän sängyssä kyllä punkee, kun on sellainen jenkkisänky. Siinä on mukavasti alamäkeä, varsinki jos äiti makaa vieressä ;)

Päiväunet on meilläkin melko katkonaisia ja kyhyitä, mistä johtuen Jere on sit iltaisin aika kiukkuinen ja yliväsy... On se sillai melko rasittavaa, kun ei juuri mitään ehdi tehdä eikä kunnolla touhuta isompien kanssa. Ja Jere ei kyllä kovin kauaa viihdu hyväntuulisena hereillä ollessa!!

manna oli kovasti reissannu ja uudestaan lähdössä matkaan. Hyvä että kaikki on menny hyvin. Mekin lähdetään nyt sunnuntaina koko porukka Bulgariaan viikoksi. Vähän kyllä jänskättää juuri tuon sikainfluenssan takia ja tietty sieltä voi jotasin mahapöpöjä lähinnä isommille lapsille tulla. Mut ei se auta ku toivoa että kaikki menee hyvin!!!
Ja oman jännityksen tietty asiaan tuo kun itse tässä vähän flunssassa ja kolmonen kanssa tuntuu yskivän.. :|

Mut nyt ei ehdi enempää turista. Mukavaa kesän jatkoa kaikille :D

Ooti ja Jere n. 2,5kk :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttana:
Hiukan alkoi kyllä huolettamaan ja oikein odotan että pääsee Suomeen omaan neuvolaan.

En sitten malttanut odotella vaan soittelin puh.aikana tätsylle. :saint: Maksoikin sitten se neuvonanto 14e :xmas:
Ja tosiaan vahvistusta sain myös häneltä, ettei oo mitään syytä huoleen. Imetystä vaan tiiviisti ja kunhan vaippoja 5 kastuu päivän aikana ja on virkeä niin ei huolta. :D
Kerroin hälle samalla siitä meidän ampiaisenpistojutusta ja paikallisen lääkärin hoito-ohjeesta niin naureskeli vaan, että näin niitä kulttuurieroja esiintyy. :whistle:

Tuossa tuli taas pumpattua imettäessä ja saaliiksi tuli 60ml, jonka nyt sitten jo juotinkin innostuneena siitä että löytyi tuttiosa, joka kelpasi meidän nirppikselle. Ja sehän on se NUKin imuke. B)

Kyllä sitä huolestuu turhasta välillä vaikka voisin sanoa omaavani maalaisjärkeä ja osaan sitä myös käyttää. :snotty:
 
Kiitos. :) Oltiin Auran kanssa lääkärissä. Katsoi korvat ja kuunteli keuhkot. Ei ainakaan korvis oo mitään, mut määräs sitten Ventolinea että se avaa niitä keuhkoputkia. Sit haettiin apteekista samalla nenäfriida ja keittosuolatipat. Kotona lääkittiin ja kiusattiin lasta ja sit imetin ja se alko samantien nukkumaan. :) Siel se nyt edelleenki nukkuu, korotin sen sängystä tosiaan patjan toisen pään tyynyllä. Pitäis tosiaan laittaa jotain valkosipulia tai vastaavaa sinne sen viereen.

Lääkärissä mun piti riisua Aura siihen tutkimuspöydälle, niin sit ku lääkäri tuli siihen, niin ei heti mitenkään "suojannu" lasta, niin sehän tyylilleen uskollisena käänty ja yritti mennä eteenpäin, niin lääkäri pelästy. :LOL: Se ihmetteli, että kun jo nyt yrittää niin kovasti eteenpäin ja kääntyy, vaikka on vasta 2,5kk. :D Ja siis Aura ei todellakaan oo mikään tappavan kipeen oloinen tollasessa ku oli just heränny ja virkee. Se vaan yskii ja hengitys kuulostaa pahalta (ja välil haukkoo henkeään), mut sit ku on hyvässä asennossa mielestään niin on tyytyväinen tyttö. Ihanteellinen sairastaja. :heart:

Niin ja kylpemisestä ollu puhetta... Aura tykkää! :D Se on aina ihana hymyileväinen kylvyssä, ainoo että sit tulee itku ku kääritään pyyhkeeseen, ku joutuu pois...
 

Yhteistyössä