HUHTIVAUVAT 2009 *Heinäkuussa*

Huihai.. mä oon ollu jossain piilossa ja pitkään..

meillä ollaan nyt sitten ekaa kertaa kuumeessa. eilen oli 38.8 ja mökiltä lähettiin illasta ajamaan kotiin jottei joudu vieraalla paikkakunnalla menee lääkäriin jos tää vielä jatkuu. 2 päivää ollu ja saa nähdä nouseeko vielä tänään illalla taas. jos nousee yli 39 niin on lääkäriin sit mentävä.

mulla on sit puolestaan korvatuhdus. jippiaijee.

3kk neuvolassa saatiin lupa alottaa vellit kun maitoa meni yli 1L päivässä ja nyt on vähän tasottunut kun tuo alkoi maissivelliä syömään.

mitat 3kk (2kk suluissa)

pituus: 59.5cm (56cm) mennään taas sahaten käyriä ylös ja alas 1kk neuvolassa oltiin -1 ja 2kk +-0 ja nyt taas -1 käyrällä.

paino: 6365g (5015g)

pipo: 40,5cm (38.8cm)

Kyljelleen on käännytty jo pitkään mutta masulleen käänty paripäivää sitten ekan kerran :) ja nostaa jo hienosti itsensä masulla ollessaan kyynerpäiden varaan.

ja toi ukko nukkuu varmasti ihan riittävästi yöllä 11h (joka yö jopa kuumeisena) päivällä yhdet pitkät unet 2-3h ja sittten monet noin 30min päikkärit vielä siihen päälle.välillä pitää oikeen miettiä että missä välissä toi ukko kerkee syömään noin paljon mut kyllä se vaan ehtii :)

tällästä meille tällä kertaa.. lueskelen muiden textejä jossain vaiheessa.

Nellah ja Toni 3kk +reilu viikko
 
Tänään opittua: kiekuminen korkealta. Vitstit mitä puheripuleita tää pieni saa nykyään, ja tänään on lisätty repertuaariin todella korkeat kiljaisut ja höpinät.

Yöllisellä vaipanvaihdolla (tultiin kahden jälkeen kotiin kyläilemästä ) puoliunessa kippuroi itsensä vaipatta hoitopöydällä selältä mahalleen, eka kerta! Ja aivan täys vahinko, tietty. Sitten söi ja nuukahti nätisti sänkyyn. Kylässä nukkui vaunuissa vaikka puettiin ja jatkoi kaukalossa koko matkan. Osaa se olla söpö ja kiltti. :D

ventti + ronja 14+5
 
Heissan, suu täynnä kaakkua tässä kirjoittelen pikaisesti kuulumisiamme kun en hetkeen ole taas tänne kerennyt.

Pitää nämä kolme lapsukaista sen verran kiireisenä ettei niin kerkiä netissä istua. Ja jos kerkiää niin laiskottaa sen verran silloin ettei jaksa....


Kiinteiden aloituksesta olette ilmeisesti jutelleet ja jotkut jo aloittaneet.

Meillä mennään edelleen täysimetyksellä ja siinä pysytäänkin vielä tovi. Joskus sitten 6kk ikäisenä varmaan aloitellaan varovasti bataatin maistelu.
Ellinkäinen ei ole vielä suuhunsa laittanut mitään muuta kuin tissiä =) ( tai no muutaman kerran pulloa muta omaa äidinmaitoa siitäkin )

Juhlittu meidän keskimmäisen lapsen 3v synttäreitä nyt viikonloppuna. Kivaa on ollut.
Huomenna tulee vielä ukki käymään.

Maanantaina sitten stembaloo päivä kun mennään tuonne naapurikaupunkiin.
Ensin jätän esikoisen toimintaterapian arviointiin ( hänellä siis luultavasti adhd ja tämän takia arvioidaan ) sen aikaa pitää nuorempien kanssa keksiä tekemistä.
Ja sen jälkeen on vauvan 4kk lääkärineuvola.
Ei ole edes oma th tai lääkäri kun ovat molemmat lomalla.

Onnea uuteen kotiin, muuttaneille.

Meillä käännytään kyljelleen, jee. Ja istumaan änkee edelleen kovasti sylissä ollessaan.

Vaatteiden koosta, Ellinkäisellä käytössä nyt 56cm vaatteita, ja löytyypä tuolta vielä 50cm vaatteitakin jotka mahtuvat hyvin päälle.

Ja hienoja neuvolakuulumisia tuntuu monella olevan....

Leluista Elli ei ole oikein kiinostunut, katsellaan seuraa jonkun verran mutta siihenpä se jää.
Ihmiskasvot ovat sitävastoin ihania ja kovasti tykkääkin kun äiskä hauskuttaa.

Mammanen, kanssa samaa mieltä kasvisten ja marjojen suhteen. Ja pitää aina muistaa että vanhempien esimerkki vaikuttaa paljon.

Meillä poika on kaikkiruokanen ja maistuu niin herneet kuin liha ja kaikki siltä väliltä.
Esikoinen ei taas tykkää lihasta ollenkaan ja herneet ja porkkanat ovat neidin lempiruokaa.

Pai-30 meidän Elli oli täsmälleen samanpainoinen 3kk neuvolassa, mutta sentin lyhyempi vain. Mutta meillä sama juttu, mie 155cm ja mies 175cm joten tuskin lapsistakaan voi kovin isoja tulla.

Leluihin ei juu täälläkään tartuta vielä ollenkaan.

Onnea kovasti kaikille vauveleille uusista taidoista.

Ja mukava lukea mannan ja muiden ulkomaan reissuista.

MisStar, täällä myös vauvan mielestä oma nyrkki maistuu herkulle...

hmph.... RUTTANA, jätä nuo lääkärin neuvot omaan arvoonsa. Voihan siellä toki olla omat suosituksensa, mutta on teidän pienen kasvu ihan hyvää.
Tiällä Suomessa on se suositus että vauvan painon pitäisi nousta vähintään 500g kuukaudessa, ja teillähän se on täyttynyt. ( tai ainakin meidän th sanoo näin )

ja pituuttakin oli tunnut Beanielle tosi hyvin. Ja jos käyrällä pysyy niin ei todellakaan aihetta huoleen.

Ei edes silloin jos käyrä välillä yhden kerran laskee. Tai jos kerran, pari tulee painoakin vähemmän.

Meilläkin oli viimeksi neuvolassa painoa tullut alle 500g mutta ei th siitä sanonut mitään muuta kuin että hyvin on tullut painoa ( pituutta taas oli tullut aika surkeasti, vain 8mm)

Vauvat vain kasvavat erilailla ja eritahtia. Ja kyllähän sen nyt vauvasta herranen aika huomaa jos ei saa ruokaa tarpeeksi.

Joo, anteeksi jos purkauduin. Mie vain tiedän näistä asioista jonkin verran kun meillä nuo isommat lapset olleet aina pieniä ja kasvaneet hitaasti ja vähän samaa kaliiberiä vaikuttaisi tämä nuorimmainenkin olevan.
Joten näistä asioista olen th:n ja lääkäreiden kanssa saanut jutella kerran jos toisenkin.

Mutta huoli siis pois. Hyvin teidän pieni on kasvanut ja komeat 3kk mitat olivat.

Jaahas, olitko jo soitellut asiasta ja kuullut että kaikki hyvin.

Hienoa ettei Laalan Auralta löytynyt mitään suurempaa vikaa. Kovasti paranemisia pikkuisella.

Kylpemisestä Elli tykkää ja rentoutuu siinä kovasti.


jämähdinpiä sitten taas kirjoittelemaan. Mutta nyt lopeteltava. Palaillaan taas, viimeistään sitten maanantaina neuvolan jälkeen.


ai niin, pitää vielä valittaa tänne. Ostettiin 3vko sitten nahkainen nojatuoli ja nyt siitä on alkanut "hilseilemään" yksi kerros irti.
Maanantaina tulee kauppias meille kotiin sitä katsomaan, mutta luultavasti valmistusvirheellinen tapaus. kiva.... Noh, toivottavasti saadaan uusi tilalle.

Mutta nyt me taidetaan pikkuisen kanssa mennä suihkuun


t: Solina ja Ellinkäinen 3.5kk
 
Moi,

lueskelen kyllä joka päivä, mutta en oo jaksanut mitään kirjoittaa. Alkaa olla aika väsy.

nellah
, meillä sama homma pituuden kanssa. Pojat on olleet näköjään saman pituisia syntyessään ja 3kk neuvolassa samaten ja välillä 0 ja välillä -1 käyrällä meilläkin. Kiva kuulla, että jollain muulla sama homma!

Kivaa viikonloppua kaikille!
 
heissan!

pikaisesti vaan tulin kertomaan kun huomenna en kerkeä.
meillä on Saralla huomenna elämänsä ensimmäiset nimipäivät, ja samalla tulee täyteen jo 4kk!!!
tulen sitten kertomaan neuvola lääkärin kommentit :wave: :wave:
 
Heippa!

Ihan noipeesti merkkailen ja ilmoitan, että muutosta on säilytty hengissä. Kirjottelen ja lueskelen sit paremmalla ajalla kun ollaan saatu kotiin netti. Täällä siskon luona nopeesti kävin hoitamassa nettiasiat.. ihminen on kyllä nykyään ihan kädetön, kun ei pääse koneelle.. Mitenkähän sitä ennen pärjättiin?!

Nappi ja Konsta, ihan kohta 4kk
 
AAM
:wave: ukkonen jyrisee pitkään ja hartaasti.. joten äkkiä..
huomenna ukko menee töihin viikoksi ja landella käytiin nopsaan pe-la just, ihanaa oli :heart:, sitten tulevana vkonloppuna onkin sukukokous meidän puolen suvulla ja sit ruotsiin sunnuntaina kun ukolla taas kaks vkoa lomaa.. :) ooh
siinäpä onkin meidän matkailukesän kohokohta :D :LOL:

tytteli alkanut naurahtelemaan kun kutittaa ja korkeita kiljahduksia täälläkin..

kovin on jäntevä likka mutta kääntyilyharjoittelu on aloitettu ainakin hoitopöydällä :( saa koko ajan vahtia haukkana vieressä..

neuvola on seuraavan kerran heinäkuun lopussa joten sitä odotellessa... tissi ainakin maistuu että en tiedä kuinka kauan riittää maito.. :whistle: toivottavasti pitkään.. pojalla aloitettiin kiinteet 3,5 kk (?) vanhana, muistelisin..

jees mut nyt taas arkeen ja kone kiinni
pärjäillään siskot ! :heart:

Aam & Anskuliini melkein 3kk / 12 ja rapiat
 
AAM, milläs paikkakunnalla teil on sukukokous? :D Kun meidänkin suvulla olis sukukokous ens viikonvaihteessa (mut ei näillä näkymin olla menossa), ettei vaan vahingossa oltais sukua! :LOL:

).( Meil on miehellä viimeinen lomaviikko alkamassa. Mitenkähän se pystyy palaamaan töihin melkeen 6vk loman jälkeen. :D

Mun tekis mieli hirveesti opiskella syksyllä, täytyy katsoa miten saan kivuttomimmin jutun järjestettyä, kun siis en todellakaan halua laittaa lasta hoitoon viel useampaan vuoteen, mut valmistua pitäis joskus. :whistle: Eli luultavasti katson opinto-oppaasta mitä kursseja haluan suorittaa ja sit meen kyselee luennoitsijoilta, että ottaaks ne mut mielummin tytön kanssa luennolle vai antaako mun suorittaa itsenäisesti ko. opinnot... :D Ollaan nimittäin sitä mieltä että kakkosta harkitaan vasta sit ku mä olen työelämässä kans. Yks haluttiin tälleen "nuorena" (ku ei tiiä mil vuosikymmenel sitä oikeesti saa töitä jne), mutta kyl sit toisen ku hankkii, on pakko viimeistään vaihtaa isompaan (mielellään omaan) kämppään... Että saattaa jokunen vuosi tulla ikäeroa lapsille, mut jos ei nyt kauheesti yli viittä ainakaan. ;) Haluaisin sen toisenki alle kolmekymppisenä. :p

No mut sellasta, kauheeta mä mietin toista lasta ku mulla on 2kk ikäinen vauva. :LOL: Oltiin kylässä kavereilla tänään illal, ja niillä on Auraa 6vk nuorempi tyttö ja siitä tuli ihan vauvakuume taas. :LOL: Kyllä muuten 6vk tekee paljon tässä iässä! (ja siis niiden 4-viikkoinen on saman kokoinen nyt ku Aura syntyessään...)

Laala ja Aura 10vk5pv
 
AAM
Laala Klaukkalassa on sukukokous :) sama paikka mikä 5 vuotta sitten...
Nellah pikaisia paranemisia.. :hug:
Solina hyvä että joku vaivautuu paikan päälle katsomaan sohvaa ja toivottavasti korjaavat tilanteen...
Nappi hyvä että muutot meni hyvin :)
Hanin Saralle nimppari onskut *myöhässä tietysti :D *
Kadak :hug:

:|=o = tatti otsassa heti aamusta..

Ensin esikoinne kiipeää sänkyyn väliimme niin rytinällä ja huudolla varustettuna että meinaa hermo mennä saman tien ja kello oli jotain viis... :xmas: |O
Sitte kun poika ei ota mitään kuuleviin korviinsa ja kovin loukkaantuu kun häntä ei sitten "totella" ja tehdä mitä hän "käskee" *syvä huokaus* no joskushan se elämän kovuus täytyy oppia :D ;)
JA TOI keli... 3 <---- ihan tuolta.. ei sentäs sada mutta oikeesti.. sitä oli niin tottunut jo lämpimiin keleihin että pieni harmaus masentaa niin !!
*VALIVALIVALI*
häivyn pilaamasta päiväänne tän enempiä... :wave:
palataan :)

AAM & Anskutypsykkä 12vkoa + rapsut..
 
AAM: miten se kuulostaa niiiiiiin tutulta! :LOL: Meiän pojalla on ollut vähän samanlaisia vinkeitä tässä...ja tosiaan on hermo hiukkasen koetuksella toisinaan! Just ukolle tuossa yks päivä tuumasinkin että vähän se oli helppoa sillon ku esikoinen syntyi, kun pystyi nukkuun sillon ku hänkin ja ottaan ihan rennosti ainokaisen kanssa ja elellä "vauvantahtisesti" . nyt kun on kaksi niin eipä levähdelläkään päivällä ja koko ajan on sata lasissa kunnes illalla saa molemmat nukkumaan. ja sit on ite jo niin poikki ettei paljoa jaksa heilua sit "omalla ajalla" :D no sitähän se on. on ne kuitenkin niin mussukoita, ja ihania lapsukaisia molemmat. :heart: :heart:
 
Heips pitkästä aikaa!

Mökiltä taas kotiuduttu cityyn ja luettu mielenkiinnolla kaikkien kuulumiset. Kiva kuulla, että Mannalla matkailu sujui hyvin ja että Nappikin on hengissä muuton jäljiltä. Toivottavasti Nellahin vauva on jo paranemaan päin.

).( Meidän vauva vetää päikkäreitä poikkeuksellisesti eteisessä vaunussa, kun ei tuonne ulos tee mieli nenäänsä näyttää tällaisella sateella. Tyttö on kovasti pötkistynyt, kiva nähdä, mitä neuvolan vaaka näyttää kahden viikon päästä. Täysimetystä ajattelin jatkaa vielä ainakin jonkin aikaa, koska se hyvin näyttää sujuvan. Yhäkään vauva ei tee kääntymisharjoituksia eikä se oikein tykkää olla mahallaan. Käsien toiminta on sen sijaan kehittynyt hurjasti parissa viikossa. Nyt vauva pitää jo esineitä tukevasti kätösessään.

Itse olen melkein jo samoissa painomäärissä kuin ennen raskautta. Ilmeisesti imetys käy varsinaisesta rasvaimusta. Tuntuu, että syön kuin hevonen ja silti kilot karisevat. Mutta kyllä sen huomaakin, sillä ihan jatkuvasti mulla on nälkä.

Jätettiin miehen kanssa Etelä-Euroopan matka suosiolla väliin ja viritellään sen sijaan asuntokauppaa... Kun kerrankin on aikaa. Jos sitten syysharmailla lähtisi jonnekin lämpöiseen esim. Karibialle. Onko muuten kellään tietoa, miten helposti/vaikeasti vauvat tottuvat aikaeroon?

Leppoisaa viikon alkua!

Hemuli ja Lilja pian 4 kk
 
Eiii Hemuli.. älä puhu mitään karibiasta.. oltiin 3vuotta sitten häämatkalla mexikossa karbian rannalla.. eikä hirveesti tee enää muualle mieli.. sinne ku pääsis taas.. ei vaan muutamaan vuoteen oo toivookaa.. toisaalta olis kivä jos joku sinne lähtis pikkusen kaa niin tietäs miten siitä matkasta voi selviytyä..

Toi on kyllä meilllä kans niin tuttua et esikoinen rymyää sänkyyn kuuden kieppeillä ison nallensa kanssa ja tekee kaikkensa et sais meidät ylös.. tulee päälle makaan, tökkii silmiin jne. .. ja ku illal saat noi nukkuun nii sit on vaik mitä tiskejä ja pyykkejä vielä mitä pitäs tehä ja jos siinä vielä meinaat jotain sohvalla istumista ajatella niin ehkä vartiks kerkee ja sit olis jo pakko mennä nukkuun ku pitää taas aamul 6lta herätä.. mut on rakkaat mussukat silti niin ihania vaik ei nukkuu saakkaa..

me ollaan tääl nyt niin onnessaan ku tuli ees hetken helpotus tähän kuumuuteen.. meil on sisälämpötila yli 26 astetta ja hiukan on ollu tuskasta.. mut ei silti tarttis kyl sataa.. vaikkakin se on sekin suuri helpotus ku mamilla ollu niin kivat siitepölyallergiat, et sade niitä pölyjä sit vahä onneks piilottaa..

No joo..

kuulemiin..

Eloveena & Kaapo reilu 3kk
 
Huuoh.. |O Vihdoin ja viimein toi ukkeli tais nukahtaa...*sormet erittäin ristissä*.Ei siinä mennykkään kun about tunti :headwall: Niin hirvee huuto et meil on varmaan lastensuojelu kohta kylässä kun parvekkeellä nukutin niin on naapuritkin saanut nauttia pojan "sulo sävelistä".. sorry neighbours :saint:

Tuli mieleen kun ainaski hanilla ja ruttanalla oli ollu jotain nimipäivä meininkiä niin mä en tiedä milloin Nooalla on nimipäivä...netissä kun vähän tutkiskelin niin se ois ehkä 6.12 tai 12.4 mut en siis tiedä.. :whistle:

Apua..musta tuli nyt ihan vainoharhainen..kuulen muka vähän väliä itkua tuolta partsilta :whistle: ..Täytyy lähteä tekee ruokaa ja mansikkakakkua :p ennen kun sitä itkua alkaa oikeesti taas kuulua..
Kattelin muuten laala sun profiilia niin mahdat kiipeillä jo seinille kun sun raskaus on jo 90 päivää yli lasketunajan :LOL:
 
Moikka!

Vihdoinkin taas verkossa. Jee!!!

Hyvä, että Mannan ja Hemulin matkat meni hyvin.. Kaipa ton pikku-ukon kanssa uskaltais kohta jonnekin reissuun lähtee.

Me on kotiuduttu uuteen kotiin loistavasti, ihanaa kun on vähän enemmän tilaa nyt =)

Meillä kans Konsta on alkanu kikattaa ääneen leluilleen. Nauraa ääneen aina kun mennään jääkaapin ohi, jääkääpin ovessa on sellanen magneettilelu. Hauskan kuulosta, kun tyyppi oikein hirnuu :D

Meillä on aloiteltu kiinteitä pikkuhiljaa tossa 3,5kk iässä. Luumua Konsta on kyllä saanu jo vajaa 3kk ikäsestä asti. Nyt on maisteltu jo bataattia, perunaa, ruusunmarjaa ja mustikkaa. Hyvin on menny ja mitään vatsavaivoja ei oo ollu. Niin ja maissivelliäkin on maistettu. Se sai suuren suosion. Kuitenkin vielä pääasiassa tissillä mennään.

Mulla ei vaan paino lake. Tai siis laki välillä, mut tuli takasin. Oon ian varma, että se osittain ainakin johtuu noista pillereistä mitkä alotin.. Lopetan kohta koko pilsut, ärsyttää tällanen turvottelu.

Nyt pitää taas ryhtyä tissiks. Palaillaan taas!
 
Ellinkäisen 4kk lääkärineuvola takana. Sydän, keuhkot kaikki kunnossa. Vatsa pehmeä, lonkat hyvät. Kehitys iän mukaista. Vaikka paljonpa se lääkäri siinä kahden minuutin aikana vauvan tarkasta kehityksestä näkee. Mutta on mamma samaa mieltä että hyvin on meidän rinsessa kehittynyt. Kaikki kunnossa ja suloinen pieni tyttö.

Neidin kasvusta tuli kyllä vähän naputusta.

Pituutta on nyt 59.2cm ja se menee siellä ihan alimmalla käyrällä, onkohan se nyt -2 mutta kun niitä käyriä on periaatteessa viisi ja se keskimmäinen on nollakäyrä niin Ellin pituus menee siellä ihan alimmalla. Lääkäri siitä vähän vihjasi että voisi olla pisempikin. Mutta en kyllä jaksa olla huolissaan, meidän esikoinen oli 4kk 59.6cm ja kakkonen tasan 60cm. Ja oikeesti, jos äiti on 155cm ja isä 175cm niin tuskinpa lapsetkaan voivat kovin pitkiä olla.

Painoa Ellillä on nyt 5350g reilusti miinus puolella sekin menee, en kyllä nyt muista paljonko. Ja sitäkin vissiin saisi olla enemmän. Mutta enpä sitäkään jaksa murehtia suuremmin. Suurinpiirtein samoissa menneet isommatkin lapset samassa iässä.

Käski kotona seurailla vauvan syömisiä, sitä onko vauva tyytyväinen ja kuinka usein syö. Mutta ylimääräisiin punnituksiin ei ole tarvetta jos ei itsestä ala siltä tuntumaan.

Kovasti saatiin kehuja siitä että Elli on edelleen täysimetyksellä. Sanoivat että kiinteitä voisi pikkuhiljaa aloitella, mutta ei ole kiirekkään. Joten eiköhän me vielä ainakin kuukausi mennä näin ja mietitään niitä kiinteitä vasta sitten lähempänä kuukenkuukauden ikää.

Mamma on ylpeä kehuista, sekä imetyksen puolesta että kun vauvaa kehuttiin. Täydellinen vauvahan meidän pikkuneiti onkin ;)


t: Solina ja ihanainen Elli pariapäivää vaille 4kk
 
Solina niin ne on vauvat eri kokoisia. :D Teidän pikkusen ootte saanu paljon pidempään pitää pikkaraisena, kun meidän 2½-kk ikäinen kulkee jo 68-koon vaatteissa. :LOL: Ja silti, meillä on pituuskontrolli huomenna neuvolassa, kun on muka liian vähän viimeks tullu pituutta (kun oli 2kk-neuvolassa muka vain 62,3cm)... yeah right.

Nappi täälläkään ei paino laske... Minä, joka normaalisti oon tasasesti 75kg painava (mun pituudella BMI silloin 22,5 eli just täydellinen), oon tällä hetkellä 89kg, vaikka synnytyksen jälkeen paino oli jo 85 välillä. (maksimissaanhan painoin 98kg, joskin ihan loppuraskaudesta jo hiukan laski)... :kieh: Toisaalta en mä kauheesti oo uskaltanu yrittää tiputtaakaan, kun ei imetysaikana saa laihduttaa...

MisStar kiitti huomautuksesta, en muistanu että mulla on joku tickerikin viel jossain, pitää ehkä vaihtaa toisenlaiseen... :whistle: Ite oon just muiden blogeja esim naurellu että päivittäisivät nuo jutut pois, ja sit ite harrastan samaa kuitenki. :LOL:

Eipä täällä mitään järkevää omaa napaa. Mies lähtee yökalaan tänään, joten pitäis kahdestaan Auran kanssa pärjätä, mut tuskimpa nyt mitään ongelmia tulee, mitä nyt pieni ikävä saattaa illasta vaivata. :D Oon taas ryhdistäytyny mun neulomusten suhteen ja koitan saada valmiiksi vanhoja juttuja (viimeistelin just sukat miehelle mitkä aloitin viime joulukuussa..)... ja niiden jälkeen vois aloittaa jotain ehkä tytölle. :D hihii. :)

Laala ja Aura 10vk6pv
 
AAM :) Täällä iloitaan kylmemmistä keleistä, kun on liian kuuma nukkua vaavilla ja meilläkin. Viime yö olikin jo helpompi. Ja kukat saa vettä! :)

Solina, kivaa, että rinsessalla kaikki ok :heart: Meillä on perjantaina 4kk neuvola. Vaativahan tää vauva on edelleen ja äidillä alkaa olla voimat vähissä, mutta täysimetyksellä oon jaksanut ja poika viihtyy välillä jo lelujenkin kanssa. Viikon aikana on tapahtunut paljon. Ottaa enemmän kiinni kaikesta joko vahingossa tai tahallaan, kuka noista voi tietää ja vähän jo vie suuhunkin tavaroita ja kierähtää vasemman kyljen kautta mahalleen melkeinpä aina, kun laittaa lattialle leikkimatolle. Jopa ilman huutoa ja jää vähäksi aikaa mahalleen ihmettelemään ennen kuin hermostuu. Silmä vaan rähmii taas kovasti. Täytyy neuvolassa siitä jutella. Sama silmä ollut syntymästä asti ongelmana ja nyt taas aika pahana - ei kumminkaan punota. Keitetyllä vedellä puhdistan välillä.

Juu, makupaloja olisi kiva jo kohta antaa poitsulle! Katsotaan sitäkin neuvolan jälkeen.

Nappi ja Laala, paino se on jämähtänyt myös mulla, mutta odottelen imetyksen lopetteluun asti laihduttamisen kanssa tai ainakin 6kk:een.

misStar, yritin eilen illalla nukuttaa poikaa klo 22 alkaen ja klo 01.30 nukahti...ja se on sama melkeinpä joka ilta :(

t. kadak & tikru 3kk 3vko
 
Osaako joku selittää oikein selvästi että miltä se sammas näyttää?Tytöllä on yläikenissä valkoisia "palloja", halkaisijaltaan n. 2-3 ml.Likka on ollu tosi äkäinen viikon ja ei nuku yöllä lainkaan vaan heräilee joka tunnille.Pitää kai joka tapauksessa mennä lääkäriin... :(
 
mamma67;meillä noita alhaalla.Kaveri sanoi että hampaita :LOL:
Ja tuo meitin mini on vasta 2kk ja pari vkoa vanha.Mutta opettelee jaistuu jo sylissä.Siis silleen että kiinni pitämättä punkee ja puskee ittensä istuun.Veikee tapaus.

ei nykysellään nuku paljoa päikkäreitä mutta ei haittaa kun on aurinkoinen ja öisin vetää 8t putkeen jonka jälkeen ruokailu ja sitten vielä 2t ;)
 
ai niin, kantoliinailijat huom, kokeiltiin ekaa kertaa buddha sidontaa ja meidän tikru tykkäsi kovasti! Eli ristisidonnassa kasvot menosuuntaan. Olin aika epäileväinen, että sattuukohan vauvaa ja onko hankala sidonta, mutta niin tyytyväinen niin tyytyväinen oli.
 
AAM
kadak millaisesti pojan jalat on siinä istunnassa siis liinan sisällä vai roikkuuko ulkona normisti ? :)

mammanen67 eikai ole afta rakkuloita ne on ikäviä ja voi olla kipeitäkin...
tosin hampaita näille voi jo alkaa pukkaamaan... :whistle: poikamme sai omansa näihin aikoihin.. :/

välihuomautus.. ? Ihmeellisesti pomppii tää kursori..

Sunnuntain ruottinlaivareissua taaperon ja vauvan kanssa odottelen jo :)
saako muilta reissaajilta neuvoja mitä tärkeetä on jäänyt ottamatta matkoille mukaan ja mitä en tarvi laivalla käydessä :D ?
vaihtovaatteita kiljoona kiloa.. :LOL: kun on tuo esikoinenkin kunnon sotkuiässä.. :whistle:

Nyt esikoisen nukutuspuuhiin... =)

aam & ansku :heart:
 
Lueskelin tässä teidän juttuja, ja tuli vaan mieleen KADAK että meidänkin tytöllä (nyt 3,5kk) oli välillä tosi pahan näkönen silmä. Meidän naapuris asuu imetystukihenkilö ja se sanoi että ruiskase äidinmaitoo sinne, mietin oikeesti hetken, että viittinkö muttaku keitetty vesi ei auttanut, niin päätin että kokeilen ja seuraavana päivänä se silmä oli ihan terve =)
Ja yhellä toisella kerralla silmä näytti siltä että alkais tulehtuun mut tein saman homman ja ei tullu mitään tulehduksia.. =)

Kirjottelen joku päivä lisää,voisin liittyä joukkoonne, nyt täytyy mennä neitiä syöttämään :heart:

Nenny ja Emmy 3,5 kk
 
AAM, risti-istunnassa, tosiaan näyttää buddha-patsaalta! Risti menee pepun alta jalkojen välistä samalla tavalla kuin toisin päin istuttaessakin, mutta sitten nostetaan jalat ristiin tohon masun päälle ja se smokkivyö vedetään yli. Hurjaa!

Mamiliini-85, tervetuloa :) ja kiitos vinkistä, kai sitä voi kokeilla. hui.

Hampaista, onko kukaan muu huomannut, että vauvalla olisi alhaalla etuhampaiden kohdalla kaksi palloa? mietin, että pullottaako siellä hampaiden alut vai onko jotkut normaalit ienpallurat.
 
Meillä on sit Libero-kassin kukkalelu karanteenissa. Joka kerta kun se on Ronskulla ollut, on vauva oksentanut. Välillä oli jo pois käytöstä, sinä aikana ei oksentelua ja nyt taas pestiin se ja annettiin, ja eikös tyttönen kaks kertaa oksentanut. Taas kukka eilen pois, ja tänään ei oksuja. En tiä mitä siinä on, mutta ei anneta enää pienen käsiin. Sääli, se on kyl ollut ihan suosittu katseltava ja näpelöitävä.

Ens viikolla päässen leffaan, kunhan saan evästä pumppailtua tarpeeks. En vaan oikein tajua missä vaiheessa kannattaa lypsää, jotta en vie pienen ruokia nyt. :) Lisäks tuntuu, et kun oon pumpun kans koittanut niin maitoa tulee tosi vähän. No, nyt uudella innolla, jotta pääsen sinne leffaan. Katsotaan vaan niin oon kumminkin puoles välis soittamas kotiin. :p

Tarttis varmaan harkita nukkumaanmenoa, mies läks päivällä jo mustikkareissulle ja on jumiutunut sille tielle ja Ronsku on nukkumassa ollut jo hetken. Keittelen vielä pumpun ja tutin loppuun, sit unta palloon, jotta oon huomenna hereillä kun neiti alkaa aamuhöpötyksensä.

ventti ja ronja n.16vkoa
 

Yhteistyössä