HUHTIVAUVAT 2009 *Joulukuussa*

Onko Kapriksella paljon näppyjä?Meidän nelonen sairasti vesirokon kolmikuisena ja esikoinen 8 kuisena.Molemmilla on ollut nyt isompana vyöruusu ja jostain luinkin että jos sairastaa vesirokon vauvana niin tulee sitten vyöruusu herkemmin.Tuolla nelosella ei ollut kuin kymmenen rakkulaa mutta esikoisella oli paljon ja sai jälkitautina kuumeisen nefriitin eli virtsatietulehduksen joka meni munuaisiin.Tsemppiä teille sinne sairasvuoteelle.Ei ole kiva kun vauva on sairas.Silloin kun tuo nelonen sairasti sitä rokkoa, olivat myös 4-vuotias ja 6-vuotias samassa taudissa.Ja ukko reissuhommissa..No siitäkin viikosta selvittiin hengissä. =)

mamma ja alina
 
MAMMA67: näppyjä on yhteensä ehkä muutama kymmenen, ei ehkä ihan niin montaa. tai sitten on, osa on alkuvaiheessa ja osa jo ruvella...jospa vyöruusu ei sentään tulis, en ookaan kuullut että se tulis jotenkin herkemmin jos vauvana rokon sairastaa. samalla valvomisellahan noi tosiaan menee molemmat lapsoset, parempi näin ku että nyt kuopus ja ens viikolla esikoinen! =) oho, sulla on kyllä ollu kädet täynnä kolmen lapsen kanssa ja ilman ukkoa vielä! valvominenhan se raskainta on, ja sitte päivät jaksaa olla kuitenkin ilman unia, meillä kun ei esikko nuku päikkäreitä ollenkaan ja mies on töissä iltavuorossa koko viikon..noooooh, kyllä tässä varmaan joskus saa taas nukkuakin :)
 
zikiziki voih! saat kohta olla juoksemassa toisen perässä :D voi niitä haparoivia ensi askeleita :heart:

Sammoa sai _taas_ :ashamed: kerran olla taputtelemassa selkään ja sitten tulikin oksennusläntti ja muovinpalanen sen mukana :ashamed: :'( Ei auta muukuin imuroida joka päivä ja katsoa pojan perään ihan koko ajan. On viime aikoina vähän liian usein saatu kaivella ties mitä roskaa suusta, onneksi ei ole kertaakaan jäänyt pahasti kurkkuun kiinni, mutta pelkään että sekin aika tulee
 
Ensinnäkin onnea Hekla :flower:

zikin rinsessessalle ja kaikille muillekin onnea uusista taidoista! Meillä revitään johtoja, kontataan täysiä ja koitetaan nousta pystyyn, mennään hemulin liljan kanssa aika samaa vauhtia näissä oppimisissa :)

Paranemisia sairastelijoille! :heart:

Ollaan kotiuduttu anoppilasta, jutut luettu, mutta kommentointi taas lyö tyhjää...anteeksi :headwall:

Erityishalit pk-mammoille ja kiitos kaikille kuluneesta vuodesta.

teppana - ne hormooonit!

t. kadak & tikru (tänään 9 kk ja 8 hammasta!)
 
Lisäys:

lumi-enkeli, komeat mitat :)

Ruttana halko :LOL: täällä kanssa oli käytössä molemmilla kerroilla, kun nyt kahdet menkat olleet

Säde, voi höh, en ole kyllä huomannut, mutta ei olla taidettu edes käyttää kuin paristoilla sitä pienempää vektointa ja isompaa sekä että. Muistaakseni molemmille osille on omat johtonsa, kokeilittehan oikeaa johtoa? :) No, toivottavasti hälyttimestä on ollut iloa/apua.

Tilia, minkä ostitte? Me saatiin vaarilta se besafe izi kombi vyöversiona, kun miehen autossa ei oo isofixiä.

Ja halit taas kaikille! :hug:
 
Onnea Nannan ensiaskeleista! Ja muiden taidoista kanssa tietty!

Kadak: Ostettiin Gracon Cosmic Comfort S turvaistuin, en ollut kyllä kauheasti siitä kuullut etukäteen, mutta parin kaupan ja autoon sovituksen jälkeen tuo tuntui parhaimmalta hinta-laatu-suhteelta. Myyjä muuten sanoi että on ominaisuuksiltaan tosi samanlainen kuin tuo teidän izi combi. Teillä on joku irrotettava pienennin/pehmuste ja meillä kai jotain lisävaimenninta. Mekin saatiin istuin vaarilta joululahjaksi.

Meillä nyt kaksi yötä takana ilman yösyöttöjä. Viime yö meni ilman itkuja, mutta Silja valvoi 02.00-02.30 ja 05.45-07.15 (en jaksanut nousta, unta riitti vähän yli ysiin). Nyt mies hoitelee ensi yön ja mä ajattelin korvatulpilla yrittää nukkua ekaa kertaa synnytyksen jälkeen niin, etten kertaakaan vauvaa hoitelisi koko yönä. Toisaalta Silja on vasta ollut kohta tunnin sängyssä, kun nukkui klo 19-20 päiväunia.. :kieh:

Jaahassu: Meillä on kanssa tuollainen konttaava rikkaimuri. Naurettiin just miehen kanssa, että Silja jää kohta mökillä toiseksi, kun mun isän kolme koiraa on paljon nopeampia ja tehokkaampia syömään murut pöydän alta. Koko ajan saa olla kaivelemassa suusta paperinpaloja ym. Silja myös usein konttailee niin, että joku nyöri tai muu riippuu suupielessä.
 
Huo(h)menta


[valitus alkaa]Täällä jälleen yksi väsy mamma.. siis mä en enää tajua mikä tohon neitiin on tullut. |O
Miks hitossa täytyy öisin herätä tunnin välein. :headwall:
Kadak, mä niin sympatiseeraan sua ja sori, että valitan tästä vaikka helpolla oon suhun verrattuna päässyt. :hug:
Nyt kun on meikäläiseen iskenyt tuo lentsu niin se vetää pinnan ihan minimiin ja haluais vaan nukkua.

Mä mietin voisko tolla tytöllä olla isää ikävä.. eilen kun tunnin välein huusi ja mä sitten romahdin ja soitin miehelle tyttö hiljeni ja puhelun loputtua sanoin että babas sanoi, että pitää nukkua niin neiti rauhoittu. Ei kuitenkaan nukahtanut taaskaan ilman tissiä.

Kiinteet ei uppoa juurikaan, joten tottahan tuo tyttö sitten sitä maitoa haluaa vaikka tuskin se sitä nälkää kauan poissa pitää.[/valitus loppuu]

Mitenkähän Napilla ja Mannan porukoilla reissu sujuu? :)
Toivottavasti on hyvät kelit. Ainakin lämpimämpää on heillä siellä kuin täällä. :D

Onnea Nannan ensiaskeleista. :)


Ruttana & Beanie 8,5kk :heart:
 
Heipat!

Ja hyviä joulunjälkeisiä! :wave:

Valtavat onnittelut heklalle perheineen pienokaisesta!! :flower: :heart: Hän on varmaan aivan pikkuriikki :heart:

AAM kiitos hei tuosta vinkistä, ehkä voisin yrittää änkeä meidän neuvolaan edes typyä mittauttamaan. Samalla voisi sitten small talkata läpi ne tavalliset neuvola-aiheetkin :D

Mitä muuten siellä 8 kk neuvolalääkärikäynnillä tehtiinkään? Kun sinnekään ei olla vielä päästy :whistle:

Onnittelut kaikille hienoista uusista taidoista, joita vaavit ovat oppineet :heart: Minen melkein edes kehtaa kirjoittaa, että meillä ei typynen edelleenkään ryömi eteenpäin... Hänellä taitaa olla niin paljon tekemistä ihan vaan isoveljensä touhuja seuratessa, että ei itse ehdi liikkumaan :xmas: Ja kadakin tikrullakin jo 8 hammasta, mieletöntä! Meillä se yksi on just hädin tuskin tullut esiin :D Mutta kaipa ne kaikki ajallaan... :)

Tsemppiä Gardenian vesirokkopotilaalle :hug:

Puolukkapäivistä oli jotain puhetta, täytyy pistää omat puolukat kekoon :D ja todeta että kahdet ekat menkat (alkoi typyn ollessa 5 kk) oli ihan kauheita, kauheat kivut ja niagarat - ihan kuin ois korkojen kanssa tullu takaisin, kun niin kauan sai olla menkoista vapaa. Mut kolmannet oli ihan normaalit, että kai joku tolkku niihinkin tulee ajan mittaan B)

Tsemppiä Tilialle yösyöttöjen lopetukseen ja Ruttanalle yöhulinoihin :hug:

Ja Iltaiselle vielä tervetuloa! :wave:

Olettekos alennusmyynteihin vielä ehtineet? Kävin itse piipahtamassa (tai no joo, 4 tuntia siellä kyllä vierähti :LOL: ) tänään keskustassa ja kuin ihmeen kaupalla tulin kotiin muutaman löydön kanssa, ihan ilman hutiostoksia :D Pojalle löytyi uusi pussilakanasetti, itselle takki ja paita, miehellekin ex-tempore löysin paidan, ja typylle vielä uusi haalari.

Nyt taitaa olla kaffen paikka, joten hyviä vointeja kaikille :wave:
 
Päiviä :wave:

Tultiin justiinsa lenkiltä, jos nyt lenkiksi voi kutsua, lunta tulee et ''tanner tömisee'', ja kaiken lisäksi se on suojalunta, unohdin tietysti laittaa vaunujen pyöriin suojat, ja sitä lunta oli mojovat kasat pyörissä jo heti alkumetreillä, oli ainaki liikuntaa työntää vaunuja eteen päin:D
Alennusmyynteihin ollaan keritty murrosikäisen tyttäreni ja Juliuksen kanssa, lähti mukavasti tavaraa mukaan, joka perheenjäsenelle.
Miehelleni tuli yllättävä työmatka, onneksi on vain Tukholmassa, toivon hartaasti että kerkeää uudeksivuodeksi:) Neljän lapsen kanssa täällä kotona nyt, 1 lapsi tekee lumiukkoa ulkona, murroikäinen tyttöni on poikaystävänsä luona :/ , eihän sitä kieltääkkään voi 15.v:)
Juliuksen kävely yritykset on kovat, kuitenkaan ei olla saatu vielä ensiaskeleita, kyllä kaikki taidot+ asiat tullee ajallaan

Iltainen ja Julius 8kk1vk3pv
 
pikaisesti, Kesis, joo ehdittiin aleihin ja ostettiin 46 tuumainen telkkari, että pojan kelpaa katella sub junioria :LOL: näyttää kaikki tiput ja muut aika isoilta, kun yleensä istuu siinä metrin päästä ruudusta...

Ruttanalle yh :hug:

Iltainen, ihan kotosalla ollaan uv, ammutaan alkuillasta raketit ja kylään tulee yksi kaveripariskunta, ihan rauhassa siis :)
 
Terppa, ihmettelette varmaan, kun taas uus jäsen, mutta kui palstalainen Iltainen saattuu olemaan meikäläisen isosisko, ja innoitti tulemaan palstalle, koska on mukavaa porukkaa ja ystävällisiä, joten päätin tulla kattelee nyt.
Asutaan Kuusamossa, mutta ollaan suunnitelemassa muuttoa, nyt aluksi pitöis muuttaa keski-suomeen. Perheeseemme kuuluu nyt 2 minun omaa lasta, minun ja miehen yhteinen tyttövauva ja miehen poika. Miehen poika oli vain 8kk ikäinen tullessaan asumaan meille, alettiin tapailemaan pojan ollessa 4kk, miehen tyttöystävä oli hakenut eroa vauvan ollessa vasta 2kk ikäinen ja halusi miehelle huoltajuuden. Mies halusi että kun poika tuli meille asumaan että hänelle sanotaan että minä olen hänen äitinsä, minulle sopi sillä ehdolla että kerrotaan vähän vanhetessaan etten ole hänen oikea äitinsä. Hyvin on rullannu ainaski tähän asti:) Oho tulipa kerrottuu koko soppa:D
No yhteinen lapsemme syntyi 020409, 39+3
painoi 3500g ja pituus 50cm
Nimeksi tuli Vilma

T. Valomerkki&Vilma-
 
alet pihin ja pienituloisen on sitten perkuleen vaikea löytyy tarvitsemaansa!! :kieh: Lapset tarvitsevat pikaisesti pitkiksiä ja tai sukkiksia olen nyt kolunnut kolme kirpputoria ja tänään kierreltiin neljässä eri kaupassa puolipäivää, niin olen jopa saanut kahdet pitkikset pojalle ja yhdet sukkikset tytölle :kieh: :kieh: Ja mä niin tykkäisin pitää Sammollakin sukkahousuja, mutta perkule mä EN suostu maksamaan 8 euroa niistä!! Enkä suostuisi maksamaan, vaikka olisin töissäkin. Pihi mikä pihi, mutta kun on aina halvemmallakin saanut =)
Iltainen ei mitään tietoa, nakkeja ostettiin ja viime vuodesta on jäänyt paketti roomalaisia, ne täytyy ainakin esikoiselle mennä räjäyttämään, ehkä ostamme jotain pieniä, että likka saa taas ihastella.
 
Tervetuloa Valomerkki! Kuulostaa hyvältä teidän perhemeininki, onko lapsilla pienet ikäerot?

Uudesta vuodesta ei meilläkään vielä tietoa, tuskin mitään ihmeellistä tehdään.

Siirillä on hienot mitat. Meillä ei ole mitään aavistusta tytön koosta, kun neuvolaa ei olla saatu tän sikanuharuuhkan takia. Silja on varmaan jotain reilut yheksän kiloa ja ehkä 72 senttiä. Kuulemma loppiaisen jälkeen voi soitella ja yrittää saada aikaa edes terkkarille, lääkärille ei kuulemma toivoakaan. :kieh: :eek:

Ruttanalle :hug: Mä en voi tietää kuinka rankkaa tuo on, mutta vähän voin aavistella, kun mulle jo muutama vuorokausi yksin vauvan kanssa tuntuu olevan liikaa. Meillä kuitenkin ruokaa uppoaa aika hyvin, vaikka heräämisiä onkin aika paljon.

Yöimetykset saatiin ilmeisesti helposti loppumaan ja tänään aloitettiin myös omaan sänkyyn nukuttaminen. On monen kuukauden ajan nukahtanut joko syliin tai meidän sängylle ja viimeisen kuukauden nukkunutkin koko yön meidän sängyssä. Aika hyvin nukahti pupun ja ketun viereen pinnikseen. Katotaan miten yö sujuu, mies saa päivystää.

Kesis: kyllä ne taidot tulee sitten omaa tahtia teidänkin tytsylle. Mä luulen että erityisen innokkaasti näistä konttauksista, hampaista ja muista sellaisista kirjottaa ne, joiden vauvat niitä oppii/saa. Monella on varmasti vauvat vielä sitkeästi paikallaan. Kieriikö teidän tyttö paikasta toiseen? Meidän yksi sukulaislapsi kierii nyt reilun yhdeksän kuukauden iässä hienosti paikasta toiseen, mutta ei ryömi, saati konttaa.

Tilia ja Silja, tänään tasan 8 kk!
 
AAM
heipsan ja tervetuloa valomerkillekin.. :wave:
unelmasäleikön lapsukaisisa aivan ihana otos :)
Ruttis :hug:
Kesis siellä oli lähinnä noi istumisrefleksit ja pinsettiotetta testaili.. kyseli ne vakiot kui imetän vielä, syömingit ja mitähän muuta =) ?
Vesirokko Gardenialle :hug: inhaa.. :|
Alet en oo käynyt kuin pikaseen ei tarvita mitään tällä hetkellä joten säästän rahat johonkin muuhun : lue laskuihin isäkuukautena :D
Hillopäivät.. ei oo näkynyt alkaa varmaan kun lopetan imetyksen sit joskus.. :whistle: en tiedä koska, imettelinhän silloinkin kun oika oli vielä yli vuoden kun tarhassa oli. Se oli niin parka aina sen päivän jälkeen että parasta mitä tiesi oli lohtutissi :/ ei tosiaan ole oikein laittaa tarhaan vielä noin pientä mutta minkäs teet ? :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Jasså kait sit pitää ulos vääntäytyä.. hilluu poika jo pitkin seiniä

aam & mukulaiset :heart:
 
AAM
jahas kettuilee järjestelmä taas.. onnittelut tasakuukausista taas :heart: :flower:
ja uutena vuotena ollaan sisällä, ehkä alkuillasta ammutaan miehen paukut kun poika niitä pelkää niin tyydytään katselemaan ikkunasta vain :)
 
AAM:lla häämötti se töihin meno. :( Miten kävi,saitko lapset samaan tarhaan?On kyllä huonoa palvelua helsingin kaupungilta jos pitää pikkuisia riepottaa eri paikkoihin.Täällä kyllä vaikka siirrellään lapsia ryhmästä toiseen että saadaan sisarukset mahtumaan.Olisiko pojalle ollut paha paikka vaihtaa?
Miten unikoululaisilla hurisee?
Ruttana :hug: Onko se heräily alkanut nyt?Johtuuko se ihan vain tavasta herätä esim. tissille,voisiko olla joku paikka kipeä esim. vatsa tai korva tai hampaat?Vai harjoitteleeko uusia taitoja?Se on väsyttävää saada herätys just ku oot itse pääsy uneen.Sitähän se on täällä meilläkin..
Mie oon ihan pelissä noiden tissien kans,taas on toinen tulehtunut. :kieh: Illalla alkoi tuntua kipeältä ja yöllä nousi kuume.En ole vielä soittanu kuuria kun tuntuisi nyt kuume laskevan eikä utare tunnu enää niin kipeältä.
Joko Kapriksen vesirokko hellittää?
ja Valomerkki Kiva saada uusia tuttavuuksia ja täältä pohjoisesta päin.Mie oon kainuusta,nuo muut on melkein kaikki sieltä kehäkolmosen sisäpuolelta ;)
Joko olette alkaneet antaa muksuille oikiaa maitoa missään muodossa?Meidän alina kyllä tykkäisi syödä vaikka kuinka maitopohjaisia ruokia ja jugurttia jos vain annettaisiin.Pikkuhiljaa tässä aletaan antaa.Niin ja hampaita tuli taas lisää,alhaalle kaksi eli kuusi hammasta on nyt.
Ja Nanna jo kävelee. =) Alina sai sen vauvojen rollaattorin eli taaperokärryn pukilta mutta ei uskalla vielä sillä liikkua,pelkää kaatuvansa kun se lähtee liikkeelle ja jumittuu takapuoli pitkällä siihen paikkaan huutamaan. =)
Joku jäi varmaan huomiotta,hän koittakoon sen kestää ;)

mamma ja alina 8 kk
 
maito raejuustoa ollaan annettu pari kertaa ruuan kanssa. Ja ihan siksi, kun yhdessä 8kk pilttipurkissa on raejuustoa, niin aattelin, että kaipa sitä voi jo antaa :whistle: Jännittää mitenkä käy kun pitää siirtyä tavalliseen maitoon. Kun ei tuo oikein juo mukista, eikä nokkamukista, nooh kai se oppii?

mutta nyt pukemaan ja ulos auton valojen vaihtoon, eli perkeleitä tiedossa miehen suusta :LOL:
 
Tervehdys pitkästä aikaa myös täältä! :wave:
Olen kyllä käynyt lukemassa juttujanne aika säännöllisesti, mutta en ole jaksanut kirjoitella kommentteja juurikaan. Siskoni sairastui yllättäen vakavasti tossa lokakuussa ja voimat ovat menneet hänen tukemiseen täysin. Vielä ei tiedetä miten tässä käy, mutta toivoa onneksi on.

Ensinnäkin, waude: Onnittelut Heklalle pikkuisesta! Täällä on myös toive pikkuisesta kakkoisesta, mutta ihan vielä en ole valmis. Ehkäpä sit tossa keväämmällä kun neiti on vuoden ikäinen. Menkkoja ei ole vielä näkynyt täälläkään, mistä oon ihan tyytyväinen. Kaipa ne sit taas alkaa kun lopetan tuon imettämisen.

Meillä on kans mennyt jopa kolme yötä ilman imetystä. Nukkumaan mennään vieläkin tooosi myöhään, eilenkin klo 23! Sit yleensä herätään siinä viiden aikaan ja otan viekkuun vielä nukkumaan muutamaksi tunniksi.

Tultiin just kotiin 8kk neuvolasta ja nyt on pakko kysyä muilta, et miten teillä noi pituuskasvut on menneet? Meillä menee pituuskäyrä koko ajan vaan alaspäin ja nytkin oli tullut kahdessa kuukaudessa ainoastaan alle sentti lisää: 0,9cm. Pää kasvanut ainoastaan 0,2cm. Koittivat kovasti sanoa neuvolassa et ei huolta, mut kyllä mää vähän murehdin et miks neiti ei kasva? Onko kohtalotovereita ja kokemuksia et onko tää normaalia?
Painoa kyllä tulee sit senkin edestä, nyt 9440g! Pullukka neitonen :) Tyttö on kyl kaikenkaikkiaan tosi reipas ja kehittyy normaalisti.

Uutta vuotta lähdetään viettämään mökille perheen kesken. Saunomista, syömistä, raketteja ja rentoutumista. Siinä meitin aattoillan ohjelma.

Tsemppiä kaikille unikoululaisille ja pikaisia paranemisia sairastuneille!

Niin ja oikein ihanaa uutta vuotta kaikille! :heart:
 
MarineS Sympatiat sinulle.Läheisen sairastuminen on raskasta.Olen hiukan samassa tilanteessa kun veljeni pieni 4-vuotias tyttö sairastui kesällä vakavasti.Tilanne sama,vielä ei tiedetä kuinka käy mutta toivoa on.Pienet murheet tuntuvat naurettavilta näiden isojen murheiden rinnalla ja koitankin olla niistä valittamatta ja kiittää terveistä lapsista.Silti tulee joskus naristua ihan jonnin joutavista.Voimia sinulle ja siskollesi.
 


Esikoinen on 6.vuoden, kakkonen 3.v, miehen lapsi 2.v ja yhteinen lapsi nyt 8kk siis, pian 9kk:) Eli omilla lapsilla 3.vuotta ikäeroa.
[/b]Uusivuosi mennään mökille Suomusalmelle, mökki on aika lähellä ajaa n. 1,5h, ammutaan parit raketit, syödään ja nautitaan muiden raketeista, läheisellä meren keskellä olevalla saarella asuu myös pariskunta, ja vanhempia lapsia jolla on kommeet raketit, joten sillä mennään, mutta nyt pittäis lähtee ruokaostoksille.

Valomerkki&Vilma pian 9kk
 

Yhteistyössä