Huhtivauvat 2009 *Kesäkuun helteissä*

Kiitos täältäkin pk-mammoille mukavasta piknikistä :wave:. Mullakin naama punottaa, tuli arskaa ihan huomaamatta.

Happy, mä olen käyttänyt todella tyytyväisenä Bravadon joustavia imetysrintsikoita. Ne maksaa paljon, mutta ainakin mulla ne on olleet joka pennin arvoiset. Saa mm. Bebesin verkkokaupasta.

Me otettiin rotavirusrokote. Ei tulllut mitään sivuoireita.

Hemuli ja Lilja 2 kk ja rapiat
 
AAM
tämä kiittää myös :D :wave: pklaisia, nähdään pian uudelleen eiks jeh :) ?

Äitiys ja onni kyllä täällä näitä manselaisia ja treen suunnilta on porukkaa mutta käynemmät vähän harvemmin :/

Misstar :hug: hammikset on persiistä.. :( mutta pakko ne on vaan hoidattaa.. vielä kun on varmaan omat sullakin :D ja miehelläs

rotasta katsotaan osallistutaanko tuohon tutkimukseen ja jos ei niin sit varmaan ostetaan..

Tänään neitiltä on tullut oikein kunnon jokeltelua ekaa kertaa kun oli sohvalla, aikansa siinä tuijotteli mua ja sitten, glugluglu :heart: kuului suusta. Voi että sit sen jälkeen isillensä jotai vastaavaa ääntelyä :)
Ja hymyjä sataa :) :) :) : ) : ) :)

AM & neiti A. *joka BAITHÖVEI vaihtoi taas nikin :whistle: :LOL: *
 
täällä yökerholainen... vauva nukkuu ja me vietetään miehen kaa kerranki aikaa yhdessä. ei saa unta kun huomenna menee kai miehen työpaikka.... no, jos jotain positiivista siinäkin, niin ainakin on piiiitkästä aikaa oltu kahdestaan ja juteltu ja ollu tosi kivaa. ei sillä niin väliä vaikka yösyötön aikaan olen sitten varmaan tosi väsynyt, kyllä näitä hetkiä miehenkin kanssa joskus niin tarvitsee.

aam onneks kirjoittelet meille niin usein että pysyy perillä nikin muutoksissa :D hyvä nikki jälleen muuten.

rota me otetaan, tai tulee siinä rokotetutkimuksessa "kaupan päälle". ollaankohan me ainoat täällä jotka siihen tutkimukseen osallistuu? :eek: tuttavapiirissä kyllä useimmat osallistuneet niin meni vähän niitten suosituksilla nyt tää.

nyt öitä, tää menee sänkyyn jatkaan laatuaikaa miekkosen kainaloon :heart: tosin varmaan aika viatonta semmosta kun on toi pikkuneiti jo puol kympiltä vallannu meidän sängyn :D vaikkei se mitään tajuis niin tuskinpa tässä mittää tapahtuu..

t. manna + elsa 9vkoa ja 2pv :heart:
 
Huomenta!

Manna, meijänki pojan nassu punotti eilen :headwall:. No ehkä meille annetaan anteeks jos viisastutaan tästä :whistle:

Oli kyllä kivaa ja aika meni todella nopeasti eli kiitos vaan hyvästä seurasta!

Poitsu jatko päivää niin että ei nukkunu ku max. 15 min kerrallaan ja oli tississä kiinni klo 16-22.40, jolloin nukahti. Mä aloin jo miettimään että tuleeks mun tisseistä enää mitään ja annettiin ekan kerran tuttelia. No sitä meni 20 milliä ja sit taas tissiä. Ei tainnu tutteli herralle maistua. No eiköhän sieltä sit jotain irtoa, kun ei hermojaan menetä imiessä.

D-tipat, meillä menee devitol ja hienosti nielee (paitsi ku muutenki kova pulauttelee niin sillon tällön tulee heti pulautus)

Rota, ei oo ollu neuvolassa puhetta ja en oo osannu ajatella.

Säde ja lupu 5 vkoa 4 päivää
 
säde meidän elsalla oli samanlaisia imutusiltoja just tuossa 4-6 vkon iässä. oli koko illan kiinni tississä, max. 5min huutamatta irti. mäkin ajattelin jo et oon ihan ehtynyt jossain 4h jälkeen mutta kyllä sieltä vielä jotain tuli kuudenkin tunnin jälkeen... en sit tiiä oisko elsukka vaan tilaillu lisää maitoa. nyt on noi imetysajat lyhentyneet, mut helposti vieläki puol tuntii syö ja seurustelee =)

ruttana kiitos tsempeistä :hug: täällä odotellaan yhä yt-uutisia kuin tulisilla hiilillä. miksei ne voi heti aamusta irtisanoa.... :headwall:

t. manna + elsa 9vkoa ja 2pv :heart: (missähän vaiheessa ei enää ihan noin tarkasti muista vauvansa ikää?? :D )
 
AAM
Totesin tän nikin mikä on nyt päällä parhaimmaksi :D :LOL: kun joku en muista kuka kirjoitteli (kadak?) tällä nimellä lemppasi mua :)

mannan ukotukselle kovat tsempit b:)d :hug:

Kurja keli.. ja noi männyn siitepölyt :kieh: :kieh: :kieh: sitä on saakeli joka paikassa... lakanoitakaan ei voi ulkona kuivattaa ko sit iha keltaisena tosta perkeleen pölystä, pardon my längvits taas.. :ashamed: MUT PYLLY !!! sais kaik männyt kaataa meidän pihalta... *katselee kirvesmiesten numeroita..*

aam & neiti A. päälle viis vkoa
 
Juu ja on varmaan joku muukin sitä käyttänyt, ajattelin, että AM -> AAM on tarpeeksi lyhyt kirjoittaa :) kun kahden a:n mamma olet.

Meillä meni yö ihan päin p..ttä. Vauva riehui tissillä ja oli megalevoton. Mies jo sitten hermostui, kun ei saanut nukutta ja mä painelin vauvan kanssa yläkertaan remonttipölyn keskelle ja laitoin vaan pyyhkeen sohvan päälle ja vauvan kainaloon tissille. Siellä sitten sillai puolivalveilla koko aamuyön. Neljän-viiden aikaan vauvan kanssa palattiin alakertaan, mutta silloinpa poitsu päätti olla täysin virkeä ja hereillä ja hymyili, vaikka välillä mahaa kipristeli. Vaihdoin vaipat ja oli imetystä ja pulauttelua jne vuoron perään. En oikein tiedä, missä välissä nukuttiin vauvan kanssa, mutta kait me aina välillä siinä simahdettiin. Nyt sitten nukkuu kantoliinassa. Ehkä vauveli nukkui liian makoisasti eilen päivällä ulkona ja sitten yö oli tuollaista. Juuri, kun tuntui, että öisin on joku rytmi, yösyötöt olleet tosi usein klo 00, 03 ja 06 ja 08-09. En kyllä jaksa, jos pitää koko yö valvoa joka yö.

Jokos mannalla uutisia? Varmaan ei muistaisi noita vauvan viikkoja ja päiviä niin hyvin, ellei tänne joka päivä kirjoittelisi.

Milky, ihanaa varmaan suunnitella juhlia :)

Onneksi on vähän viileämpää taas, vaikkakin aurinkoa saisi kyllä olla!

Kivaa keskiviikkoa,

kadak & äitiä valvottava pikku-hirmu 9 vko 4 pv
 
taas tää mamma raportoi ei-vauva-asioita mut MIES SAI PITÄÄ TYÖPAIKKANSA :D voi elämä mikä helpotus. me oltiin varmoja et kenkää tulee koska sen TYÖSÄHKÖPOSTI LAKKAS TOIMIMASTA EILEN ja muilla kollegoilla toimi. ajateltiin siis et olivat mokailleet klassisesti ja sulkeneet vähä ennenaikasesti tunnukset... säikäytti isosti. nyt vois lähtee vaikka tonne sateeseen käveleen, ei haittaa se kun elämä hymyilee =)
 
kadak;juu on se kivaa suunnitella yms kun ei itse tartte tehä mitään muuta.Mies oli sitä mieltä että mulla tarpeeksi hommaa ilman sen suurempia laittojakin!KIvaa :saint:
Ja nyt onkiva ko on tosiaan lähtenyt raskauden aikan tulleet 6kiloa plus sen päälle vielä joku 5kiloa joten voin hyvillä mielin pukeutua johonkin nättiin ja istuvaan mekkoon.

Meidän luksus-yöt ovat mennyttä.Meillä on nyt totuttu heräämään kolmen tunnein välein,välillä neljänkin.Mutta ainakin sain minin oppimaan että 21.30-22.30 on nukkumaanmeno-aika :LOL: Ja se toimii ihme kyllä.Oppivainen kaveri.

Oltiin äitillä yötä ja äitillä siskon koirat hoidossa.Ihana ko pieni riiviö-sheltti(ikää vuoden verran) tahtoi meidän minin kaa samaan koppaan nukkumaan :D Harmi että juuri silloin ei ollut kameraa käsillä.Titenkään.

milky plus mini melkeen 4vkoa
 
Heippa!

Saako vielä liittyä joukkoon mukaan? Täällä tamperelainen 26.4.09 syntyneen poitsun äippä. Tunnustettakoon alkuun että oon mielenkiinnolla lueskellut ja sympatiseerannut palstan kuulumisia jo odotusajalta asti mutta vasta nyt kolahti että voisi olla mukava itsekin vaihtaa vauva-arjen kuulumisia! =) Mies lähti tänään takaisin työmaalle ja näin pehmeänä alkuna onkin heti pois 7- 19! Apua.. Eiköhän me pärjätä mutta oli niin ihanaa kun oli toinen syli mihin antaa käärö kun itsellä rupesi hartioissa tuntumaan.

Täytyy todeta Kadakille että täällä on kanssa aika epätodellinen olo viime yön jäljiltä. Tai saihan sitä nukkua 4.30 asti mutta sen jälkeen uudelleen nukahtamisen yritykset on olleet tuloksettomia ja tais siinä vähän turhautumiseltaan kyynelehtiä vuoron perään niin äippä sekä vaavi. Nyt poitsu vetää onnellisena hirsiä mutta ite en enää pysty oikein rentoutuun niin koomaan että päikyt onnistuis. Kohta kun herää tarjoon evästä, vaihdan vaipan ja lähetään kärryttelemään kaupungille, eiköhän raitis ilma piristä vaikka vähän harmaalta näyttää

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Dandelion + pikkumies 5 vkoa 2 pvää
 
Hienoja uutisia Mannalla! :hug:

Meillä puolestamme nukuttiin yö historiallisen hyvin: klo 23.30-9.30 ja siinä välissä vai yksi syöttö klo 4.30. Ilta menikin kyllä täysin ilman päikkäreitä, ja akan mieliala oli sen mukainen l. kiukkuinen ja itkuinen. Mutta väliäkö sillä, kun yö meni noin hienosti.

Nyt kävelylle,
Hemuli ja Lilja 2 kk
 
Merkkailen vaan uutta pinoa! :wave:

Kiva AAM kun aloitit! :D

Mites muuten, kerustellaanko etusivulle niitä vauvojemme nimiä? Olis kiva katsella että minkä nimisiä vauveleita itsekullakin onkaan...

Talvitie ja Eevi 7viikkoa
 
AAM
Dandelion :wave: tervetuloa mukaan mahtuu ja seuraan vaan ja jos huomasit tuossa aikasemmin äitiys ja onni etsiskeli kans Treen suunnalta kavereita.. :)

Talvitie ainiin :D :LOL: rajoitettu muistikapasiteetti täällä ;)
yritän lisäillä nimiä mitä muistan ja kiljukaa loput joidenka nimiä en muista kun ristiäiset ovat tahoillanne ohitse :wave: :whistle:

Jos joku syystä toisesta EI halua beibensä nimeä niin huikatkaa.. niin tai selviähään se sillä ettei sitä kerro :D :LOL: moon tänään (ja muutenkin) vissiin vähän yksinkertainen :xmas: :whistle:

AAM & neiti A. :heart:
 
Ääh.. Mä oon jotenkin ihan katki, rikki ja poikki. Väsyttää ihan kamasti ja sit on pinnakin ihan ekstra kireellä. Ärsyttää tää ainainen sotku ja epäjärjestys (ja kun siivoominenkin on ihan mahdotonta ton pikkuisen kanssa). Ja sit vielä lisäks on aivan törkeen tukkonen olo.. Toivottavasti en oo tulossa taas kipeeks, vaan tää olis ihan allergiaa.

Joku kyseli noista rokotetutkimuksista ja rota-rokotteesta. Me osallistutaan kans siihen pneumokokkikonjugaatiotutkimukseen (vai mikälie se nyt olikaan) ja siihen sit saa ilmaseks sen rota-rokotteen mukaan. Huomenna olis sit eka kerta sinne rokotuskeskukseen. Siellä vissiin sit annetaan jo nyt samalla jotain noista yleiseen rokotusohjelmaan kuuluvista rokotteista.

Milky tais puhua häistä ja niiden järjestelyistä. Meillä on häät syyskuun 12. eli kolmen kuukauden päästä. Ja kaikki on ihan leveillään. Siis juhlapaikka ja kirkko on varattu, ruokahuolto on hoidossa, mutta eipä olla muuta saatu aikaiseks.. eli aika köyhät juhlat on tulossa jos ei nyt nopeesti laiteta hihoja heilumaan. Pikkasen alkaa ahdistaa, kun oikein mitään ei saa aikaseks tän pikkumiehen kanssa. Siis pikkumies ei ahdista (meillä on superhauskaa ylenensä yhdessä) mutta se, että vuorokaudessa ei oo tarpeeks tunteja, et aikaa jäis riittävästi nukkumisellekin.

Meillä heräillää nykyään parhaillaan neljäkin kertaa yössä syömään.. tuntuu, että alussa yöt meni helpommin kun nykyään. Ja usein poitsun nukkumaan meneminen venyy tonne yhteentoista, joten ihan kamalasti ei jää aikaa itselle (saatikka sitten esim. niille hääjärjestelyille) Olisko sit taas joku tiheen imun kausi menossa..

Sori valitus.. juon kupillisen kahvia ja yritän piristyä :)

Nappi kera Konstan 10 viikkoa ja 1päivä.
 
kiitos kaikille tsemppauksesta :flower: tosiaan helpottunut olo että mies sai pitää työnsä eikä tarvitse muuttaa suunnitelmia hoitovapaista sun muista. mä olin jo masentunut et joudun töihin tammikuussa ja lopettaan imetyksenkin samalla :| mutta ainakin tällä erää kaikki taas hyvin.

me oltiin tänään siinä pneumokokkirokotetutkimuksessa. samalla sai rota-rokotteen ja lääkärintutkimuksen. neiti punnattiinkin ja vain 4,7kg oli painoa :eek: hidastunut pläskiintymistahti siis melkoisesti mut kai se kuuluu asiaan :/ onneks on nla pe niin voi kysellä. mut ei toi neiti tosiaan enää 6h illassa imuta, ja ylipäätään imeminen menny enempi seurusteluks, hymyilee ja jokeltelee enempi ku syö. mut en huolehdi nyt, koska meidän mininapero on kuitenkin hyväntuulinen ja hyvinvoivan oloinen.

onpa monella hääjärjestelyjä =) nappi ja milky ainakin, ja oliko happy:llakin? se on kyllä kovaa puuhaa, mun ei käy kateeksi. paitsi vähän niitä ihania juhlia ja morsiamena oloa, se on ihanaa ja kaiken vaivan arvoista.

dandelion ja äitiys ja onni tervetuloa mukaan kirjoittelemaan minunkin puolestani :wave: :flower:

aam superkiitokset etusivun tiedoista :flower: iso urakka päivitellä tän porukan pilttien nimitiedot...

kadakille ja muille huonosti nukkuneille kovasti tsemppiä :hug: ja hemulille puolestaan onnittelut hyvistä unista :D meillä öinen unirytmi aika lailla se että nukkumaan mennään klo 21-23 ja siitä 6-7h kuluttua eka syöttö, sit pari tuntia unta, tunnin seurustelu- ja imetystauko ja sit vielä tunti unta. ja ip kunnon 3-5h päivyrit :whistle: ja sit sanotaan et nukkuessa kasvaa, ei pidä kyllä meidän minityypin kaa paikkaansa :eek:

t. manna + elsukka :heart:
 
AAM
Finnkino Vauvakino - aikataulu
Missä ja milloin?

Torstai 11.6

Helsinki Kinopalatsi klo 11 <- - - -
Pori Promenadi klo 11
Lahti Kuvapalatsi klo 11
Oulu Plaza klo 11
Jyväskylä Fantasia klo 11
Turku Kinopalatsi klo 11
Tampere Cine Atlas klo 11

Torstai 17.6

Espoo Omena klo 11<- - - -
Vantaa Flamingo klo 11

Leffa: Kaksinaamaista peliäLisätiedot leffasta.

lähteekö joku jompaan kumpaan mukaan seuraksi ?
 
Mä voisin ainankin lähtee.. oikeistaan kumpaan vaan, mielummin tietty omppuun kun se on tossa vieressä. Sit sen jälkeen voi kaikki halukkaat vaikka tulla meille kaffelle, teelle, rupattelemaan, vaippoja vaihtelemaan ja vauvoja syöttämään =) Asutaan siis ihan ison omenan vieressä.
 
me voitas myös tulla leffaan, ja kaffellekin :D mut tommosta to 17.6. ei oo kalenterin mukaan olemassa vaan ke 17.6. ja to 18.6. et kumpanahan päivänä leffa? :eek: jos to me ei päästä (on juhannuksen aatonaatto) mut ke sopis vielä. myös toi ens vkon to sopii, jos ei onnaa se juhannusvko.
 

Yhteistyössä