Huhtivauvat 2009 *Kesäkuun helteissä*

Mulla oli kanssa menny ohi kokonaan toi Millipillin tilanne. Ihan täytyy hattua nostaa, koska ei varmasti ole helppoa kahden pienen lapsen kanssa yksin. Pärjäilkää :hug:.

Voi ziki, mikä ihana pallero ja mitkä ihanat hellevaatteet! Vaaleenpunaset kalsaritki :D.

Oon kans ehkä vähän kateellinen tosta kadakin mahasta, ku mun silmään se näyttää hyvinki kiinteeltä :whistle:

 
voi hellanlettas ooti ja ziki mitä ihania söpöliinejä :heart: =)

millipilli hyvä kuulla sinusta ja että olette päässeet uuden elämän rytmiin kiinni. kuulostaa melko rankalta, mutta sitähän se vauva-arki monesti on ihan vaikka on mies apuna koko aika, saati sitten erotilanteessa. voimia sinne :hug:

meillä oli tänään 9,5-vkon nla ja tässä neitin speksit (suluissa mitat 3,5 vkoa sitten):
- pituutta 55,5cm (53,5cm)
- painoa 4648g (4212g)
- pipo 38,7cm (36,5cm)

Sirpukka tuo meidän napero siis yhä ja painonnousu hidastunut selkeästi mutta nlan tädin mukaan täysin normaalia ja neitokainen kasvaa nätisti -1 käyrällä (syntyessä oli -2 käyrällä). Kehuttiin sopusuhtaiseksi, jänteväksi ja hyväntuuliseksi :heart: Ja sitähän Elsukka olikin, liikkui ahkerasti ja hymyili ja jokelteli tädille koko aika. Korttiin tulikin mm. maininta "Juttua riittää!" kun neiti ei ollut yhtään hiljaa :D

Nyt tää mamma lähtee päivyreille mininaperonsa viekkuun kun jäi viime yönä unet vähiin, kun kotiuduttiin tuttujen mökiltä aamuyöstä... |O Vauvan rytmiin ei vaikuttanut ajelu ja mökkeily mitenkään, paitsi että otti mökin lämmössä ja rauhassa ja sitä ennen autossa parit ylimääräiset iltaunet, vitsi mikä unikeko tää meidän vauva :whistle: :D

toivottavasti aurinkoisempaa ja läpöisempää vkl!! täällä helsingissä nyt siis jotain +5 ja sadetta... kylmemää ku elsan syntymän aikoihin :eek:

t. manna + elsa 9,5 vkoa :heart:
 
Mä täällä olen kateellinen hymyvauvoista, joilla on yöunirytmi...parempia aikoja odotellessa.

Manna, juu kelit varmaan yhtä kylmät ku maaliskuun lopussa - erona vaan, että puen vauvalle vaunuihin huomattavasti vähemmän päälle ja nyt ei ole hikimärkä...taisi olla aikamoista ylipukemista silloin ekoilla viikoilla, mutta toisaalta, oli vauvakin silloin aika pieni 3,2 kg ja nyt melkein 6kg.
 
Hello ja iltapäiviä pitkästä aikaa! :wave:
Kiitoksia AM, uudesta pinosta! :flower:

LÄhinnä tulin merkkaileen - taustalla oon seuraillut kyllä. Ihania kuvia ja nimiä täällä on kyllä teillä! =) :heart:

Kadakilla komia bikinikuva siellä myös. :) Hmm, millonkahan näillä leveyspiireillä saa bikinit tai uikkarit päälle... Jokin aika sitten kerkesi muutamana päivänä olla jonkin verran yli 20 astetta, mutten kerennyt kesään mukaan, kun se jo loppui (vähäksi aikaa vaan, toivottavasti). Tänään tullut rakeita ja räntää, asteita jotain 4-7 välillä.

Tytteli kasvaa ja maito kelpaa. Toistaiseksi on oma maito riittänyt, toivottavasti etiäpäinkin. Kolmen viikon ikäisenä kun neitillä oli jo painoa 5100g. :D Ihana mussukka tuo kyllä on.

Nimikeskustelut loppusuoralla, vaihtoehdot karsittu pariin-kolmeen. :LOL:

Positiivista on, ettei moottoripyöräasun housuja tarvii laittaa kiertoon, mahtuvat päälle edelleen (tai ainakin nyt imetyksen aikana, kun energiaa kuluu - saas nähdä ens kesänä sitten). :LOL:

OK, takaisin touhuihin. Kaikille tsemppiä ja haleja vauva-arkeen sekä onnea vauveleiden tuhinasta ja niistä kärtyilyistäkin! :hug:

AuroraB + tyty 5vkoa 3 pvä (muistaakseni :LOL: )
 
Koitan taas pikasesti :D

Oltiin tänään Myllyssä shoppailemassa;meijän minin kanssa on kyllä helppo lähtee mihin vaan.Ainakin vielä!

Meille on tullut nyt jonkinlaisia iho-oireita eli näppylöitä kasvoihin.Mietin vaan mitä ne olisi ja että soitanko neuvolaan vai ootanko kahden vkon päähän maanantaihin ko on aika.

Minin paino oli vielä viimeksikin miinukäyrällä vaikka hurjaa vauhtia painoa tullut,mikä ei kyllä ole ihme tuolla syömismäärälläkään :LOL: syntymäpaino oli se 3680 ja pituutta 54.Ja sitten 3vkos nlassa olikin jo 4700g ja 57,5cm.katotaan miten sitten viikon päästä näyttää.Yli 5kiloinenhan tuo varmasti jo on!
 
huomenta !
meillä mies sai taas pitkästä aikaa työkeikan,(säästökassa kerkesi huveta pois) joten paiskiikin niitä sitten vkonlopun ylikin. ja esikoinen kipeä :/ pariyötä tuli taas valvottua pientä imettäen ja esikkoa silittäen,kun ei nuhalta ja yskältään saanut nukutuksi. :(
eilen olin siiten niin sippi, että nukahdin kesken imetyksen päivällä ja oliver(ikää siis 1v8kk) palloili sillä aikaa hereillä :eek: keittiön laatikot se oli putsannut lattialle ja tietokoneen nappuloita painellut ja ottanut virrat pois,kun mamma veteli hirsiä ollakkarissa rasmus tissilllä :/ no, onneksi ei itseään kerkenyt telomaan.

viimeyönä sainkin sitten nukutuksi 22-05 yhdellä syötöllä :D

millipillille :hug: ja voimia kovasti arkeen :heart: ,varmasti on rankkaa,mutta on kuitenkin hienoa että lasten takia pystytte olemaan sovussa.

tutsa ja rasmus 11vkkoa
 
Ihana tyttönen zikillä :)

Meillä poika on alkanut joka ilta HUUTAA ihan täysin palkein!! Siihe ei auta tissi, tutti, pullo ja sylissäkään ei oikein rauhotu. Yliväsymys varmaan on yksi vaihtoehto mistä tämä johtuu, mut tosi kiva ku pelottaa jo illat valmiiksi kun tietää sen huudon alkavan! :| JA sit ku tuntee itsensä aika avuttomaksi kun ei missään vaavi hiljene.. Onko muilla tällaista? Mitä olette keksineet siihen että huutoa ei olisi?
Sit kun on aika itkuinen muutenkin hereillä ollessa.. On sillee aika rasittavaa kun ei sitte oikein täysillä voi isompien kanssa olla kun pikku herra kitisee lähes kok hereillä olo ajan. Eikä tosiaan kauaa jaksa seurustella hyväntuulisena. Help, muilla tällaista? Yöt menee ihan hyvin, tietysti että saa vieressä nukkua ;)

Kiitos jos joku osaa auttaa!

Millipillille jaksuja paljon :hug:

Ooti ja poitsu
 
Ooti: Meil kans iltaisin yliväsyneenä huudetaan.**muoks. Ja on muuten kova ääni näin pieneks apinaks! muoks** Hetken on tissillä tyytyväisenä ja sit taas täyttä huutoa... ainoa, mkä on uttanut, on liikkeessä pysyminen, vaaveli sylissä, sit taas tissillä, sit taas sylissä jne. Tulee siinä jonkin verran käveltyä, muta aina on lopulta simahtanut. Tätä siis kestää tunnista kolmeen, välillä saattaa jopa vartin nukkua ja sit havahtuu ja uusiks. Muuten meillä on ihan hyväntuulinen tyttönen, kunhan pääsee aina tissille kun haluaa, ja saa olla lähes koko ajan sylissä.

Mistä päästäänkin toiseen asian: minkälaisia kantoliinoja teillä on? Oon vakavasti harkinnut liinan hankintaa, jos sit sais kädet vapaaks, tämä natiainen kun ei muualla viihdy ku sylissä. Ne on vaan niin tuhottoman kalliita... oikeesti, jossain oli 80e! Se on kuitenkin vaan liina... Ei ainakaan sokkona viittis ostaa kun ne noin pal maksaa.

ventti + sylivauva Ronja 8vkoa5pvää
 
Ooti, tutulta kuulostaa. Meidän poika on erittäin harvoin hyväntuulinen hereillä. Kitinää ja huutoa. Yleensä tissille rauhoittuu kumminkin, mutta ei koko ajan voi siinäkään pitää, kun nielee ilmaa sitten ja tulee vielä lisää mahavaivoja. Ymmärrän siis todella hyvin, miltä tuntuu. Välillä ihan itkettää, kun pojalla aina kaikki huonosti, kun on hereillä.

Meillä on auttanut (aina hetkeksi):
- ylös-alas pomppiminen joko käsillä nostetaan, pidetään olkapäällä tai rintaa vasten ja niiataan polvista, kantoliinassa jumppapallolla istuen
- veden lorina (ei kauan viitsi laskea, ollaankin mietitty, pitääkö äänittää veden kohinaa)
- joskus muovipussin rapistelu tai helisitin, jos ei ihan hirveä raivari
- kävely ympäri taloa poikaa roikottaen masullaan kädet pojan mahan alla ja siinäkin välillä ylös-alas nostelua
- vaunuihin huutavana ja reipasta edes-takas työntelyä, joskus nukahtaa siihen
- turvakaukalossa keinuttelua seisaallaan kantokahvasta
- useita väliröyhtäytyksiä imetyksen aikana

Ventti, meillä huuto.netistä ostettu hug-a-bub ja hienosti toimii. Ei raaskittu uutena ostaa, mutta on käytössä melkein joka päivä ja vauva nukkuu siinä tosi hyvin, jos rauhallisena saa sen siihen laitettua.

t. kadak & pikku-tiikeri 11 vko
 
Ventti Meillä on tricot-slen liina ja hyvin on kaks mukulaa siinä kulkenu ja hirsiä vedelly. Hintakaan ei päätä huimaa noin 50e uutena, just oli lastentarvikkeessa tarjouksessa 45e. Hyvä ja tukeva trikooliina siis kyseessä ja hyvät sidontaohjeet tulee mukana, vaikka onhan noita netissäkin (esim. youtube) Tää on myös reilun kaupan tuote :)

Meillä nukuttiin toissa yönä 22-06 putkeen, meinas tissit räjähtää kun vauveli vasta aamulla mua herätteli ähinällään :eek: Illallakaan ei ollu mikään megamaratoonitissittely että ihmettelin ihan kauheesti tota unen määrää... Normisti syö ainakin kerran ennen aamua.
 
ventti: Meillä on Me & Mama trikooliina (hinta uutena näyttäis olevan 55e) jossa hyvät ohjeet tulee mukaan. Tykkään tosi paljon. Tosin on nyt hiukan jääny Manducan varjoon. Lisäksi löytyy Tri-Cotti komboliina, jota ei tartte sitoa vaan koostuu kahdesta "pussista". Tuo tosin on mulle liian pieni, joten eipä olla kokeilua enempää käytetty. Mutta kätevä idealtaan kuitenkin.
 
ventti meillä on hug-a-bub liina ja tykkään paljon. Ostin kaverilta ja sain vähän edullisemmin. Mut on se kätevä kun vapauttaa kädet kokonaan =)

Mites teillä ventti ja kadak vauvat nukkuu ja valvoo? Kun ovat pikkuisen vanhempia ku tämä meidän jätkä. Ja miten viihdytätte sen ajan jos tosiaan ovat itkuisia? Ja kiitos [/b]kadak neuvoista :) Onko teillä kantoliinassa vielä vauva-asennossa? Meillä muuten vauva tykkää imurin äänestä ;) Monesti päivällää saattaa sitteriin nukahtaa kun imuroin. Sit ku kämppä imuroitu ja sammutan niin poitsu herää, hassu :heart:

millipillillä ihana tyttö :heart:
 
millipillillä söpöinen typy. :heart:

Ventin illat kuulostaa tutuilta.

Mä olen kans harkinnu kantoliinaa tai -reppua kun tyttö haluais tosiaan aina olla sylissä, ja en halua sitä huudattaa turhia, mut toisaalta on vaikee tehdä mitään järkevää päivisin ku tyttö on sit sylis koko ajan, ja oon siihen sidottu. Ja päiväuniajatkin on hirveen lyhyitä paitsi jos ollaan ulkona (nukkuu ihanan hyvin vaunuissa)... Mut mietin just kans et kuin paljon rahaa viittii sijoittaa. Mun siskolla on manduca ja kovin kehui, mut laittaa nyt satanen kertaheitolla tollaseen, ku ei ees tiedä toimiikse meillä kuin hyvin... No, harkitaan edelleen.

Meil on muuten parhaillaan menossa ekaa kertaa yritys saada tyttö nukahtaa omaan sänkyynsä. Ilmeisesti toimii, koska nyt on jo 10 minuuttia ollu hiljaa (oon puolesta yöstä eteenpäin käyny vähän väliä laittamassa tuttia suuhun)... Khrm meidän päivärytmi on siis rytmitön. Pitäis ruveta kans vaan panostaa siihen että jos tyttöä alkais keinolla millä hyvänsä ruveta nukuttaa viimeistään kympiltä joka ilta. Mielummin tietty ysiltä... Ajattelin myös että jos tän ekan unipätkän (ennen ekaa yösyöttöä) sais tytön nukkuu sängyssä, niin sit ekasta syötöstä eteenpäin vois nukkua meidän perhepedissä.
Ainoo ongelma näissä nukutuksissa sun muissa on se että kun tunnen itseni kamalaksi kun en pidä lastani sylissä/kainalossa koko ajan, mut joskus sitä on kuitenki pakko alkaa myös kasvattamaan, eikä aina vaan hoivaamaan, niin täytyy vaan järjellä voittaa nää hempeilyt. :ashamed:

Taidan ite mennä nyt nukkuu ku nukuttaakin ihan teholla ja ollaan jo sunnuntain puolella...

Laala ja Aura 1kk 2pvä (tähän aikaan vuorokautta se on viel 2pvä vaikka onki sunnuntai jo....)
 
Ooti, mä oon ehkä vähän huono neuvomaan ku meillä takana tasan yks tunnin raivari mutta me saatiin se taltutettua iltakävelyllä. Kello oli jo lähemmäs ykstoista illalla, mutta lähettiin silti.

Millipillillä ihana tyttö! Melkein alkaa toivomaan että seuraava olis tyttö, että sais pukea sitä kaikkiin ihaniin prinsessavaatteisiin vaikka aina oon ajatellu että haluan vain poikia (ihan vaan siks että mä ja sisko ollaan niin rasittavia).

Meillä kans hug-a-bub ja hyvä on ollu vaikka aika vähän käytössä.

Tänä aamuna oli poikkeuksellisesti niin väsyny et kiukutti ja tottakai se piti purkaa mieheen. Toisen naama osaaki sit joskus ärsyttää :LOL:.

säde ja lupu 6 vko + 1 pvä
 
Laala; kai mä sit olen kamala äiti ko meijän poika nukkuu yöt ja pitkät päikkärit sängyssään :D
Välillä saattaa sohvalla nukkua pikku-unet mutta 99% omassa sängyssään,enempiä kitisemättä.

milky ja juho tasan 1kk
 
AAM
Rytmi on tytöllä yöpuoleinen siis valvoo pitkään ja nukkuu aamulla kuin tukki... :whistle: taitaa olla mamman raskausajan rytmi :D
meillä neiti nukkuu omassa kopassa vaunuissa siis tai sit rottinkikopassa (sänky vielä toistaiseksi) tai sit sohvalla tai sit sängyllä tai mun sylissä :D vähän missä milloinkin... sitterissäkin tulee neitin nukuttua, välillä on nukutus ihan mahdotonta niin kaikkein hänen väsyneimpinä hetkinä nukutan sinne.. :)
Öisin pyrin laittamaan rottinkisänkyyn mutta liian usein jää viekkuun, kun mies tekee sitä yötyötä niin yksin on tylsä nukkua ;) tein pojan kanssa samalla tavalla..

Me käytiin kans iltalenkillä yhdeksän aikaan pojan ja vauvan kanssa, eilenkin sen jälkeen oli hereillä 21 - 0.30 putkeen jokellellen ja hymyillen ja siinä muutaman kerran syöden, oikein söpöä... sopi mulle kun katsoin sitä Gibsonin lahtausleffaa ylen kakkoselta joka kertoi maya intiaaneista, oli muuten über verinen pätkä.. :x mutta erittäin hyvä ollakseen gibsonin ohjaama leffa.

mut nyt valmistautumaan ikean törsäilyreissua varten.. vaikka ei oo rahaa... tiididii |O :xmas: kaikkea krääsää pitääkin hankkia niitä varten :heart:
*tuli muuten ne kahviservietit jossa on likan nimi*
Oletteko googlanneet vieläkään sitä nimeä Buffysta ? :D vai eikö kukaan oli ollut salapoliisityössä tehokas ;) ?

AAM & neiti A. päälle 6 vkoa :heart:
 
AAM Buffy vampireslayerista vai? Anya? :D Äh en mä tiiä. :p Menee varmaan multa juttu taas ohi...

Meidän typy nukku omassa pedissä klo 4.30 asti. :D Ei se kyl kunnol nukahtanu ennen yhtä (tai siis siihen asti heräili aina ku tutti tippu) mut tästä on hyvä lähteä. :) Tänään jos yrittäis laittaa sen nukkuu jo vähän aiemmin... Mäkin sain nukuttua sen ekan pätkän paljon paremmin kun ei tarvinnu miettiä missä asennossa uskallan olla. :D
 
Voi kuule AAM mä oon googletellu ja wikipedoinu, mutta ei oo tullu vastaan mitään muuta kuin Anthony, Angel.. :headwall: yöunet menee!!!!!!! Aattelin sitte ens treffeissä painostaa ja kiristää-lahjoa-uhkailla ;)

Meilläkään ei oo raivottu kuin ehkä kerran ja sekin oli tyyliin 3 min eli helpolla on päästy.. Heti hiljenee kun ottaa syliin/saa tissin suuhun tai sen asian korjaukseen mikä ikinä pielessä onkaan ollu.. :heart:

Meillä on tosi hyvä luontainen rytmi tolla pikkuisella, koko elämänsä nukahtanu "yöunille" kymmenen aikaan ja heräilee samaan aikaan kuin esikoinenkin. Tän ikäsiä on vissiin aika vaikee opettaa/rytmittää, joten hyvä näin. Ton ykkösen kanssa oli nimittäin päivärytmi ihan väärä, yöunille mentiin kolmelta yöllä ja nukuttiin sit vastaavasti pitkälle puoleenpäivään. Sillon olikin aikaa olla täysin vauvantahtinen ja toimii tuo sama kyllä nytkin ihan tuon vauvelin ansiosta joka on näköjään tajunnu meidän perheen päiväohjelman ja rutiinit :)
 
Tuli Laalan jutusta mieleen, että meidän tyttö ei olekaan tuttia huolinut moneen viikkoon. Aiemmin se kelpas autossa ja vaunuissa, nykyään ei lainkaan.

Päivärytmi, mikä se on? Tytteli on taas eilen nukkunut ku tukki koko illan ja yön. Ensin kunnolla heräs klo 11 aikaan (klo 8:n kieppeillä oltiin tunnin verran ylhäällä kyl jo) sitten nukkui vaunuihin neljän aikaan, välissä 5h reippaana jutteli ja ihmetteli maailmaa. Oli kyl ihan töttöröö kun lähdettiin ulos ja nukahti samantien. Sit nukkui 2h lenkin ajan, käytiin lähikaupassa 3km päässä ja siellä kiukutteli kun liike loppui :D. Sit nukkui vaunuissa kotimtkan ja pihalla kun grillailtiin, ja vielä heitettiin pieni lenkki ja vihdoin klo 20 aikaan heräili. Sit illan nuokkui pääosin tissillä puoliunessa ja kunnolla nukahti sit puolen yön aikoihin tissille/syliin.

Yhden korvilla siirryttiin sänkyyn, minitissitujaukset ja unta palloon. Kaks kertaa tais yöllä hetken maistella tissiä ja heräs 9:30 taas 1½ tunniks kunnes jatkoi unia. Nyt taas heräs. Eli aika tavalla on viime päivinä nukkunut. Yöllä kumminkin aina nukkuu, ettei se rytmi ihan sekaisin ole.

Hereillä ollessaan on tosi virkeä ja hyväntuulinen, juttelee paljon, kannattelee päätään ja katselee ympärilleen, vatsallaan yrittää ryömiä ja hiukan tuurilla pääsee jo eteenpäinkin. Tykkää tosi paljon vaipanvaihdosta, varsinkin peppupesut on pop, hoitopaikalla oikein hihkuu ilosta ja hymyilee ku mikäkin. Eilen katseli pussilakanassa olevaa meren ja laivan kuvaa varmaan vartin ihan lumoutuneena ja jutteli sille. Ja sit kuunneltiin Pet Shop Boysia. :D Päivän paras biisi oli Pat Benatarin Hit me with your best shot, se oli selkeesti tuttu koska sitä soitettiin Guitar Herolla 1½ päivää ennen synnytystä kun supistusten välissä kerkes vielä vetäseen yhden biisin. :LOL:

ventti + ronsku, huomenna 9vkoa
 
Niin juu, ja ooti, me ollaan pari kertaa lähdetty uloskin pikkuiselle iltakävelylle jos ei uni millään tule. Muuten vaan kävelen ympäriinsä vauva sylissä, välillä tissillä ja välillä vaan sylis, välillä hyssytellen ja välillä tasaisesti. Ja välilläkatsellaan ympäristöä ja sit taas koitetaan jos tissi kelpais. Muualle ei ole toistaiseksi nukahtanut kuin tissille, ulos vaunuihin ja liikkuvaan autoon kaukalossaan.
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Laala:
AAM Buffy vampireslayerista vai? Anya? :D Äh en mä tiiä. :p Menee varmaan multa juttu taas ohi...
no siellähän se tuli :D kun vähän potki.. :LOL: ja mitään muka et tiedä, no nyt voi loistaa vaikka vahingossa taas näillä nippelitiedoilla joita "ei mihinkään tarvi" :D LOL
Nimessä eli ei mtn erikoisuuden tavoittelua :whistle: ;) ...

nyt ei siis ole enään kellekään salaisuus :) paitti sukulaisille osalle... mutta mutsi siis se pullonhalaaja meidän suvussa :( oli kuullut BAARISSA joltain sairaanhoitajalta meidän tytön nimen ??? TÄH ??? mä en ketään hoituria/lekuria tunne joten ?! :eek: oli siinä paskaa jauhanut ja todennut että tytön tytär juuri syntynyt jorvissa ja joku hoitsu kai sieltä sitten siinä ollut kännäämässä seurassa ai että tää ja tää vai kun sitten puheeks oli tullut sattumalta? siistiä.. no nimi josta oli puhuneet niin oli ollut "Anni" eli hoitsu oli sen kuullut onneks väärin mutta ymmärsin että mut oli tunnistanut.. kiva että baareissakin puhutaan siis... :headwall:
 

Yhteistyössä