Huhtivauvat 2009 *Kesäkuun helteissä*

AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Piin:
. Mummolassa(mun vanhemmilla) varmaan käydään, se on ku mökille menis. Asuu kyllä Helsingissä (meiltä vajaa 2km), mutta metsän ja pellon keskellä ja naapurusto on kunnon maalaistuppukylä-idylli :D
heh :LOL: Piin tuli ihan mieleen että ne melkein asuu meidän lähellä ;) :p
u know täällä melkein kehäkolmosen ulkopuolella.. :kieh: :D

me ollaan kai jussina landella.. niinkin kaukana kun tuolla Riden lähellä.. Siis tuttavallisemmin Riihimäen kupeessa, Hirvijärvellä, veljeni mökillä (suvun mutta veli omistaa), kestää biilillä ajaa jopa 45min meiltä :) hyvä niin pääsee pois äkkiä kans jos alkaa maaseutu ahdistamaan. Saas nähdä miten selviytyy tuon taaperon ja beiben kanssa. . . :| mieluiten oisin varmaan kotona.. kai ? eli suunnitelmamme ovat vielä epäselvät :LOL:

aam & neiti Anya :heart:
 
Mekin ollaan ilmeisesti juhannus landella. Ite olisin mieluiten menny Naantaliin katsoo kokkoa illalla, mut sen sijaan taidetaan ollaan miehen sukulaisilla Loimaalla... |O Kirjoitin tänne jo kevyen avautumisen siitä miten innostunut mä olen ideasta, mut pyyhin pois... Sanotaan nyt, että ei oo mun lempikohde, mut kai sitä pitää välil joustaa sinnekin suuntaan... :whistle:

Nyt viel illal oltiin vähän kävelyllä, tyttö oli liinassa. Ihanan hyvin viihtyy siinä jo, vaikka huomaan että viel vähän on uutuuden outoutta neidillä mukana liinailussa... Mut jeah, uskon että siitä tulee meidän hitti. :D

Tyttö nukkuu jo parhaillaan omassa sängyssään, pitäiskö mennä itekin nukkumaan, että sais nukkua taas hiukan ennen ekaa yöimetystäkin. ;)

Laala ja Aura... 5vk3pv
 
Viikonloppuja!

Juhannus meidän landella. Ei ole juoksevaa lämmintä hanavettä eikä sisävessaa :) Katsotaan miten pärjätään. Näillä kakoilla ei millään pyllypyyhkeillä pärjätä. :LOL:

Viime yönä (ja toissayönä ) syöttövälit taas 1-2,5 h. Blaah. Väsyttää. Tossa oli jo useampi yö, kun syötiin 3 tunnin välein. Masuvaivoja edelleen. Pitää neuvolasta kysyä, täytyykö mun kokeilla jotain dieettiä. Oon kyllä yrittänyt välttää sipulia. Tai sitten vaivat kohta helpottaa, kun 3kk ohitetaan. Sitä odotellessa.

t. kadak & p-tikru 11vko
 
Juhannus.. huoh.. aatto ollaan vielä täällä pakkaamassa matkalaukkuja, mutta sitten juhannuspäivänä lähdetään reissuun. :|
Maalle. Tosi tuppukylä, koko kylässä on asukkaita n. 1800 (ehkä ), lähikauppaan 2km, kiskalle 2km.. mies päivät töissä, joten saas nähdä miten nuppi kestää tässä olotilassa. Täytyy opetella liikkumaan siellä bussilla niin pääsis kaupunkiin sivistyksen pariin. Hakekoot mies meidät sitten sieltä kotimatkalla. :snotty:
 
Juhannus: kotona, tai ehkä anoppilassa. Molempien miehet on reissussa (yhdessä, siis) vielä jussina.
Meillä oli hyvä yö, simahti lopullisesti puolen yön aikaan, syötö klo 4 ja klo 7 ja klo 9 noustiin. Nyt nukahtaa näköjään tissille, toisen söi mallikkaasti ja ny toiselle simahtaa.

Anoppi tulee tänään käymään, huomenna ajateltiin mennä käymään yhdes kavereiden järkkäämäs kulttuuritapahtumas miehen siskon kans. Täytyy kehittää hiukan äksöniä etei ihan tänne höperöidy.

ventti + ronja 9vko 5pvä
 
Moikka!!

Kadakille jaksuja :hug: Toi on rankkaa.. Ja tutsalle myös :hug: :hug: Sekä hanille :hug: vaativan esikon kanssa!

Me ollaan juhannus varmaankin täällä kotona kaupungissa. Ennen ollaan aina menty mun vanhemmille maalle, mut nyt ei kun ne ristiäiset on sit siitä viikon päästä. Ja kun tuonne kuitenki tulis matkaa yhteen suuntaan 700km, niin ei jaksa ajella..
Ristiäiset tosiaan lähestyy ja nimestä ei tietoa.. :ashamed:

Mulla on täällä tällä hetkellä luksusta kun mies on kolmen isomman kanssa Leppävirran reissulla, lähtivät jo eilen. On kyllä outoa kun on niin hiljaista!!! :D Vauvakin taitaa ihmetellä hiljaisuutta kun ei oikein osaa nukkua.
Meidän poitsulla on tullu kamalasti hormoninäppyjä!! Onkohan normaalia? En muista et tytöillä olisi näin paljon ollu..

Onko kellään kokemusta rengasliinasta? Mulla tuo Huggis, mut ajattelin et olisko se "kätevämpi! :)

Kertokaas teidän vauvojen rytmistä =) Et miten kauan jaksaa olla hereillä, miten nukkuu, onko hyvällä tuulella hereillä ollessa ja jaksaako seurustella ym ym :D
Kiitos jos viitsitte :heart:

Nyt täytyy mennä. See you :wave:

Ooti ja poju 6vko 3pvä:ää
 
kadak syödäänkö teillä tuttia? meillä oli illat sellaisia, että vauva halusi tissiä vähän väliä ja sitten heräili yöllä useammin ja tiheämmin syömään ja ilmaakin oli reilusti mahassa. Kerran sitten hoksasin, että kokeilen antaa tuttia(mitä ei ennen poika siis suostunut alkuunkaan ottamaan) ja sehän auttoi, piti vaan olla hollilla ja laittaa tutti nopeeta takas suuhun. Eka kerran kun sain sen tutilla rauhotettua, siis söi kerran kunnolla ja muuten tuttia niin poika nukkui 6tuntia putkeen. Että mulla ainakin tuli mieleen et vauva on heränny tiheetä sen takia ku mahaa vääntää ku on liikaa syönyt. Kannattaa kokeilla tota tuttia. En siis sano et se teillä onnistuis,mut ei se oo keltään pois jos kokeilee =)
Meillä poika ei muuten päivällä suostu ottaa tuttia,mut aina illalla sit luttuuttaa ja nukahtaa siihen.
 
AAM
rytmi meillä apaut:
herää 7-9 riippuu onko tarhapäivä
torkkua 9.30 - n. 13
hereillä tunnin pari seukkaa
16-18 torkkua ja seukkaan vuorotellen
19-22.30 hereillä pääosin, muutaman pikku-unet siellä välissä..
23.30 vika tissi ja sit nukkuukin sinne 5 kieppeille herätäkseen tisulle ja jatkaakseen taas unia pari tuntia..

aam & neiti anya
 
Kiitos AAM :) Avasin jo tuonne toiselle puolelle keskustelun et onko vinkkejä etelän reissusta vauvan ja taaperon kanssa. Mut ei varmaan kukaan ole vielä teistä kerennyt sellaista reissua tekemään, siis jos ei aiempia isompia lapsia. Mut jos on jotain vinkkejä niin otan kiitollisena vastaan =) :heart:
 
Kadakille jaksuja!! :hug: Ootko kokeillu rela-tippoja tai cuplatonia? Voisko auttaa?? Onneks teillä kohta jo toi 3kk maaginen raja ylittymässä, toivotaan et helpottaa viimeistään niillä main..

Meillä rytmi seuraavanlainen

8 aikaan herätään kun isompi tulee herättää
tissiä/torkkua/seurustelua kaikkea sekaisin
11 nukahtaa pidemmille unille kun mennään puistoon/ulos
tissiä/torkkua/seukkailua + pidemmät unet jos mennään ulos/kauppaan tms.
21-22 menee yöunille (nukahtaa tissille tai tuttisuussa sänkyyn)
4 aikaan yösyöttö

Meillä ollaan jo aika paljon päivisin hereillä (öisin nukkuu tosi hyvin) varsinkin jos ihan vaan kotona ollaan. Vaunuissa nukkuu kyllä melkeimpä aina kun jonnekin mennään..
 
heips,
mun vanhemmat haki esikoisen päiväksi hoitoon =) sain aamulla imuroitua ja pestyä lattiat, ystävä tuli kyläilemään tampereelta ja sain turista viisi tuntia niitä näitä. rasmus on niin kovin kiltti se söi,nukkui sekä jokelteli siinä sylissä ja sivussa, että tuntui kunnon vapaa päivältä :D mies lähti vielä eilen sen verran aikaisemmin töistä että pääsin jumppaan ja isä oli poikien kanssa sen aikaa puistoilemassa :D täällä on ihan eri mamma nyt :)

kadak voimia sinne pienen masukipuilujen kanssa :hug: ,meillä johtui esikoisella aikoinaan siitä että söin maitotuotteita, poika juo vieläkin laktoosittomia juomia (ja ruokia).
hankalinta siinä on tosiaan kun ei yhtään tiedä mistä johtuvat ja vaihtoehtoja on monia.

jussina ollaan kaupungissa.on ollut meillä tapana.


tutsa ja rasmus 12 vkkoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja ooti:
Koska te lähdettekään reissuun? Ja minne jos saa kysyä? Olet varmaan sanonu, mut en nyt muista..
Viikon päästä lähdetään ja Kreikkaan mennään. :)

Silloin kauan sitten kun esikoinen oli reilu vuoden vanha niin käytiin ekan kerran ulkomailla ja matka meni todella hyvin.
Sateenvarjorattaat oli mukana ja aurinkovarjo suojaamassa. Rannalla pidin t-paitaa ja uimahousuja. Täytyy kyllä sanoa, että silloin en kyllä muista mitenkään erityisesti suojanneeni taaperon ihoa ja tietysti aikakin hiukan hälventää yksityiskohtia, koska tuosta on aikaa kohta 12 vuotta :ashamed:
Mutta hyvin pärjättiin. Ja todennäköisesti on jotain aurinkorasvaa silloin tullut iholle laitettua.

Nyt onkin sitten ihan eri tilanne kun tuo neiti on niin pieni vielä. Onneksi imetyksellä mennään niin ei tartte murehtia ja miettiä pullojen pesuja ja korvikkeen mukaan ottamista.

Minne päin te ootte matkustamassa? :)
 
AAM
Ziki & Mitoralla :heart: ihunia nimiä kaunokaiset saaneet.. tämä kiittää ja kuittaa :)

*lähtee kuorruttelemaan kakkuja ja tekemää'n piirakoita :D * joo ei mitenkään vaiheessa :whistle:

AAM & tänään klo 13 nimen saavaAnya Helena Aurora.. :whistle: :whistle: :heart:
p.s lehdestä ei meitä löydy... :|

Ja jos muistatte sitä mun hyvää ystävää mistä oon sivulauseessa maininnut että on LA mennyt niin hän on varmaan nyt synnyttämässä :D että valitsi hyväksi päiväksi tän päivän, hä on vielä kummikin.. :D :headwall: :)
 
Heips pitkästä aikaa.

Meillä Vilja nukkuu syö ja kasvaa :) . On kyllä nyt viimeisen viikon aikana alkanut seurustelemaankin ihan kunnolla hereillä ollessaan. Hymyjä tulee taukoamatta (lähes) ja jokelteluakin on alkanut tulemaan :heart: . Kaikinpuolin tyytyväinen tapaus :) .
Rytmi meillä jokseenkin seuraavanlainen

8-9 herätään
seurustellaan tunti tai pari
n. 10-11.30 nukutaan
seurustellaan 1-3 tuntia
nukutaan 2-4 tuntia
sitten taas seurustellaan
nukutaan n. klo 18-19 asti
sitten valvotaan klo 22-23 asti
sen jälkeen yöunille
yöllä syödään yhden kerran klo5-6
ja nukutaan 8-9 asti

Kivasti menee päivät ja vaika Vilja valvoisikin enemmän, niin on tyytyväinen.

juhannus mies haluaisi, että lähettäisiin hänen vanhempiensa kanssa mökille ja minä taas haluaisin ehdottomasti jäädä kotiin :/ , asiasta keskustellaan vielä...

Kauniita nimiä ovat pienet saaneet.

Ainiin ja mulla alko MENKAT täysimetyksestä huolimatta 6 vk:n jälkeen (jälkivuotoa kesti 3vk) :kieh: :kieh: :kieh:

Miinulainen ja Vilja (huomenna 7vk)
 
Hienoja ja kauniita nimiä tytöillä! Onnittelut vielä vanhemmilleki.. se on niin liikuttavaa antaa pienelle nimi :flower:

Meillä rytmi aika sama ku AAM:llä.. toisinaan meillä vaan nukutaan vähän pienemmissä pätkissä.

Me ollaan juhannus Porissa mummulassa. Mä oon itseasiassa täällä koko ens viikon ja mies on menee vielä ma-ke töihin (eli on siis Helsingissä). Mun vanhemmat on Milanossa niin oon talon valtias... toiseen mummulaan mennään perjantaina grillaa ja lauantaina tänne mun vanhemmille tulee raskaana oleva ystävä ja sen mies grillaa jne. Eli aika rauhallisissa merkeissä. Katotaan, miten noi kolme päivää ilman aikuista seuraa menee :whistle:. Täytyy nähä paljon kavereita.

Kadakille tosiaan jaksuja! Kuulostaa aika rankalta jos noin vähän joka yö nukutaan :(

Säde ja Luukas 7 vko ja yks päivä
 
Ihania nimiä olette lapsillenne antaneet :heart:

Mä olen miettinyt et kun tuo herra on aika itkuinen hereillä ollessaan et pitäikö kokeilla maidotonta ruokavaliota? Onko kukaan teistä sellaisella? Et mitä saapi syödä ja mitä kaikkea muistaa ottaa huomioon? Tietty maito, jogurtit ja kaikki tällaiset pois, mut onhan sitä maitoa aika monessa ruoassa... Siis lukemaan tuoteselosteita tarkkaan ;)

Pitää mennä!!
 

Yhteistyössä