HUHTIVAUVAT 2009 *Marraskuussa*

Laalalle, hemulille ja ruttanalle ainakin yövoimia :hug:

Kiva kuulla Solina, että hyviä uutisia :) Me ollaan varottu tuota pudottamista, mutta välillä mietin, että jos putoaa sängystä yöllä...meillä on aika korkea sänky nimittäin ja sen puoleen olis hyvä saada nukkumaan poitsu pinnasänkyyn.

min-na, sannismami ja hennnna kiva kuulla kuulumisia sieltäkin.

happy, mäkin aloitin tehostetusti vitamiinit, jos vaikka sais kehon ja älyn kuntoon :)

Ai, nyt poika kutsuukin jo....palaillaan
 
voimia kaikille!!!! :hug:

siis pitäiskö tämän ikäisen jo osata jokellella??? miulle sano neuvolassa et lähemmäs 8 kuisena?!? :eek: ei Nannakaa nimittäin jokeltele, kiljuu vaa ihan älyttömän kovaa :D välillä tulee ööh, höö, ja kiukkusena huutaa eiiiii :D yks aamu tais sanoo vahingossa ku kannoin portaita alas KLA KLA :D mie jo innostuin mut siihehä se sitä jäi..
 
ziki: no tuohan mainitsemasi on sitä jokeltelua...siis tuo ööh,höö yms. meillä tulee noiden ja kiljumisen lisäksi vielä ättätääättttä (se tarkoittaa tietenkin äitiä :D ) ja taaataaaaaa sekä liuta erinlaisia muunnoksia noista =)
 
moi!

pitkästä aikaa ollaan taas kotona, yli viikko meni mummulassa pohjanmaalla. oli tosi kiva nähdä miten elsukka ja isovanhemmat tulee juttuun ja hyvin tulivat. elsa ainakin arvosti mummun ja papan pohjatonta ihailua ja loppumatonta syliaikaa :D

meillä oli tänään nlassa kasvukontrolli ja hyvin on neiti kasvanut nyt 4vkon lihotuskuurin aikana :D pituutta oli 65,5cm ja painoa 7,1kg, eli pituuden osalta pysyttiin sen -2 käyrän tuntumassa (pelko oli siis et tiputtas siltäki) ja paino suhteessa pituuteen taasen 0-käyrän tuntumassa. kyllä on äiti ja isi tyytyväisiä, me onnistuttiin kasvattaan elsaa =)

joku kysyi aiemmin kiinteiden oksentelusta. meillä oli sitä jossain vaiheessa, kun yritettiin nlan suosituksesta antaa kiinteitä tosi tiheesti mutta helpotti kun rauhotettiin kiinteät hetkeksi. myös masu toimi ylivilkkaasti tuolloin, melkein joka vaipassa oli kakat. edelleen musta tuntuu et kiinteät saa välillä masun sekaisin mutta oksentelua ei onneks oo enää ollu.

jokeltelua ei meillä juurikaan tuu. elsan "sanoja" ovat ööö, eiiiii ja äiiiii, joskus harvoin jotain muutaki. mutta kommentoi tosi tarkkaan ja usein näkemäänsä ja kuulemaansa, eli hyvinkin vastavuoroista on "puhe".

yöhulinat meillä vaihtelevaa... yleensä nukutaan 12h hyvin 2 yösyötöllä mutta joskus harvemmin pitää heräillä useammin. väsyttävää se kyllä on jos täytyy kolmekin kertaa herätä tai valvoa pitempään. kovasti voimia laala, hemuli, kadak, ruttana ja muut valvojat :hug:

laala kurjaa jos taloudelliset murheet painaa mutta eikös suomessa ole melko hyvä yhteiskunnan sosiaalinen tuki jos oikeasti tipahtaa tulot kovasti? ainakin mun opiskeleva sisko ja sen työtön mies eli oikeasti ihan ok, kun niillä oli kolme lasta ja tulot ihan minimissä. niillä oli mm uudehko paritalo kaupungilta ja auto ja kaikki tietokoneet, pesukoneet ym. ei mulla töissäkäyvänä ollut/ole muuten edelleenkään rahaa tohon paritaloon... no, se siis vaan pointti, että kyllä yhteiskuntaki auttaa.

ruttana voi ei miten kamala tuuri taas bussien kanssa :( vai onkohan enää "tuuria", ehkä noi bussukuskit vaan on vastuuttomia... mä välttelen kyllä myös busseja, pelottaa kuinka vaunut siellä heiluu.

meillä lähdetty liikkeelle ryömien, välillä konttaustaki yrittää, ja (puoli-)istuvaan asentoon noustaan jo ainaki kerran päivässä. istua neiti osannu ilman tukea jo monta viikkoa ja tänään nlassakin täti sanoi, että tuota suoremmaksi ei selkää enää saisikaan =) tukevasti pysyy myös vaunujen ryttyytyksessä vauhdissa istualteen mukana.

ja muuta uutista elsukan ympäriltä, niin neiti on oppinut hörppimään vettä lasista ja muutaman kulauksen juo pullostakin =) eihän tuota taitoa odoteltukaan kuin 7kk!!! kohta on toiveita päästä mullakin yli 2h:ksi jonnekin ilman elsaa. tosin osaankohan mä enää edes lähteä, niin tottunut kulkemaan tuon ihanaisen kanssa joka paikkaan :heart: :D

piti kommentoida vielä paljo muutaki mut nyt on aika lähteä köllötteleen tonne miehen ja elsan väliin et jatkan huomenna... :wave:

ainiin, sikainfluenssarokotteen päätin ottaa elsalle. nlan täti sanoi ettei euroopassa ole raportoitu mitään vakavampia rokotteen sivuoireista ja kun tietää nuo tilastot sairastaneiden kohtaloista niin suht helppo päätös... täällä myös aloitettu jo nuo 6-36kk riskiryhmien rokotukset ja menny ok. eiköhän siis elsallaki.

t. manna + elsa 7kk ja 4pv :heart:
 
Tervehdys pitkästä aikaa! =)

Melkein päivittäin käyn lukemassa teidän jutut, mutta ei tahdo ehtiä kirjottelemaan.

Meillä on poitsu 12 vee kolmatta päivää kuumeessa. Aamulla kuulu vaan että Voi v***u, menin kahtomaan niin kuumettahan tuo oli mittaamassa ja lukemat oli 39,5.
Mitäpä tuohon muutakaan voi sanoa :LOL:

Toivottavasti ei vaan tartu tuo tauti Leevin, ja toivottavasti on jotain muuta kun possunuhaa.

Meillä syödään hyvällä ruokahalulla kaikkea, mehän alotettiin kiinteät jo vähän alle 3 kk iässä. Kaurapuurokin menee hyvin, enkä missään vaiheessa ole hienontanut niitä hiutaleita vaan keittänyt puuron ihan normisti.
Porkkanoita on kalunnut ja maissinaksuja pupeltanut jo ennen hampaiden tuloa, hampaita on nyt 2.

Saunassa on käyty noin kerran viikossa ja tykkää kovasti. Meillä on sellanen iso vati, missä saunassa istuksii ja läträä. On kyllä tuettava, eli ei itse istu.. ei tietty kauaa olla eikä liian kuumassa.

Turvaistuimesta.. pitäis vissiin ruveta kahteleen. Meillä mahdutaan toppapuvussa kyllä kaukaloon, sen verran hyvin säätövaraa siinä on.

6kk neuvolassa mitat oli 8605 g ja 70,3 cm. Oli kyllä melkein 6,5 kk kun toi neuvola oli.

Leevillä karsastaa vasen silmä. Ei pahasti, mutta kummiskin. Neuvolassa eivät ole vielä asiaa noteeranneet, kahtellaan sitten 8 kk lekurineuvolassa. Toivotaan ettei jää pysyväksi, vaikka varmaan jää kun ei ole tuosta yhtään korjaantunut.

Meillä menee kanssa talous tosi tiukille, mutta koitetaan jos pärjättäis niin että olen vielä kotona. Esikoiselta on niin kamala hoitokokemus kun oli pieni, että en mielellään veisi hoitoon ennen kuin osaa kertoa mitä siellä päivän aikana on tapahtunut.

En tiedä muistaako kukaan, mutta ostettiin kesällä sellainen vanha talo maalta jota nyt on rempattu ja toivottavasti jouluksi päästäisiin muuttamaan. Tai on pakko päästä, kun kouluunkin ilmoitettu ja tämä asunto pitää irtisanoa kuun lopussa.
Ihan asuttavassa kunnossa talo on muuten, mutta tällä hetkellä sauna ja pesuhuone on purettuna eli ne pitäis saada kuntoon vielä ennen joulua. Tiukille menee, kun isäntä ei kerkeä viikolla tekemään töiden takia... mutta jospa se siitä.

Nyt tää lähtis keittään bataatteja :wave:

Susse ja Leevi 6,5 kk
 
AAM
Isoimmille ja pienille sairastelijoille :hug:
meille valvojilleiiiso :hug:.. joo täälläkin herätää nykyisin ainakin kaksi kertaa yössä taas tisuttamaan.. |O emmä tiedä mitä pitäis tuupata suuhun että pitäis koko yön hiljasena tai varmaan mun muuttaa tissihajuineni jonnekin Kuuhun aina yöksi :xmas:
puheesta no ei meilläkään niin tuo pahemmin höpise, lähinnä sen sellaista omaa jolotusta mitä pitää mut veljellensä kovin juttelee oikeastaan paljon enempi hälle ko mulle, poika leikkii iltasin vauvan ollessa lattialla paljon tän läheisyydessä niin tyttö on aina sille nauramassa ja "jokeltamassa"...
Kyllä myös nyt kun tarkemmin mietin niin mullekin on kiljahdellut aika useinkin ja oikein kun häntä yllyttää ja itsekin kiljahtelee niin huomaa että vauva kiljahtelee sitä hanakammin ja sit naurahtelee omaa ääntään :heart: :D
Henrille ja Elsalle kasvuun tsemppiä vaikkakin perässä tuutte, hitaasti hyvää kypsytellessä :)
Laala mainitsi tuosta kakin määrästä kun kiinteitä syöttää niin meillä kans saattaa päivässä tulla useinkin pötköt tai kikkarat taikka tahnat vaippaan.. vähän riippuu mitä syöttää, parina aamuna ollaan luumua lisätty puuroon piristeeksi niin jo on vatsakin ollut pirteämpi :whistle: :x
Susselle remonttijaksuja, toivottavasti pääsette omaan kotiin jouluksi :heart:
yöh.. mä niin en tykkää rempoista. Vaikka omasta on jo vajaa viis vuotta aikaa niin silti yököttää ko muistelee niitä aikoja.. *brrrrh*
Manna tervetuloa takaste Etelään, siellä pohjanmaalla alkoi kai se sikalentsu leviämään urakalla.. :whistle:
Neuvolaa ois iltapäivällä 13 aikaa kohta siis :D ja saa nähdä aikooko terkkatäti aivopestä meidät mukaan rokotteeseen.. mie en tahdo vain sitä tytölle ottaa ja piste!
Jos itte oisin raskaana niin sit ei mtn ottaisin heti, mut en noi pienelle tahdo mtn ylimääräistä piikittää mitä ei musta ole riittävästi vielä tutkittu... :|
Ainiin ja pitihän tulevia kesämorsmaikkujakin onnitella :D :flower: sitä suunnittelun onnea :D ;)

jeps nyt kaffetta ja pari konvehtia ennen neuvolaa.. :wave:

Aam & ansku 6kk rapsut

*muoks* hyvän ystävän pojan tarhassa Pisassa on nyt sitten sikalentsua.. :( voi yöks..
 
AAM, joo hyvä kun muistutit niistä vaippauikkareista. Niitä tais olla tulla ainakin sieltä liberon sairaalalaukusta ja jos en ihan väärin muista niin tais olla liberokerhon up&go paketissakin. Pitää muistaa pakata mukaan! :)
Ihan mahdotonta kun lähtee 3 yöksi reissuun niin tuntuu että pitää ottaa koko omaisuus mukaan kun on lapsi. Millä ihmeellä me mahdutaan ite autoon? :eek: sitten kun on enemmän kun yks lapsi niin ei varmaan tuo farmariauto riitä.. ei auta muu varmaan sitten kun lähteä minibussi ostoksille :LOL:

Täällä pohjanmaalla tosiaan riehuu aika pahasti nyt tuo sikainfluenssa. Vaasassa 350 oppilaan koulusta oli maanantaina 151 oppilasta pois.. eli lähes puolet.. :( Me ollaan nyt päädytty ottamaan tuo rokote Joonalle. Tänään oli jo tarkoitus, mutta siirtyy ensi viikon perjantaihin kun ei niitä ollutkaan tarpeeksi ja tänään saa vain raskaana olevat ja riskiryhmään sairauden tai muun vuoksi kuuluvat lapset.. siinähän on vielä 2 viikon "vaikutusaika", mutta täytyy vain toivoa että ei tuu.. Kaiken maailman sikaflunssia sitä pitääkin olla!! :kieh:

jokeltelua ja kaikenmaailman ääniä täälläkin päästellän :) tuntuu että Joona välillä karjuu ja kirkuu oikein kunnolla.. sitte hetken päästä yskii kun varmaan tuntuu tollanen karjuminen kurkkuun.. ihan höpö :LOL: :heart: Juttelin mun veljen kanssa puhelimessa yks päivä niin se sano että soitellaan illalla uudestaan kun Joona nukkuu kun sieltä kuuluu niin kauhea meteli :LOL:

jaahas, vaunuista kuuluu höpötystä, myöhemmin lisää..

iso :hug: kaikille valvojille ja muuten sitä tarvitseville! :)

Sannismami ja Joona (huomenna jo 7kk) :eek: :heart:
 
joo nii siis sitä mie aattelin et joko muilla haastellaa ihan kunnon tavuja :D

mie taidan laittaa kävelytuolin varastoo, posottaa nii mahotonta kyytiä ton taaperokärryn kanssa jo et ei paljoo tuossa tuolissa enää viihdy.. paitsi et se on kätevä jos ite pitää tehä jotai ettei ehdi kokoaja olla silmä tarkkana :D kääntyily ei vielä onnistu, mut ilmottaa aina kyllä kuuluvasti ku tulee tuoli,seinä,sohva eteen :D
 
Gimli, tiedän miltä susta tuntuu....

Meidän esikoisella 5v epäillään kuulon alenemaa toisessa korvassa. Loppukuusta testit uusiksi ja jos edelleen näyttää huonolta ja lapsi itse valittaa niin sitten jatkotutkimuksiin.
Ei auta kuin toivoa että tämä on väärä hälytys.

Kadak, eiköhän sitä pudottamista kaikki varo. Mutta vahinkoja sattuu valitettavasti....
Luojen kiitos ei siitä tytölle mitään tullut ja vauva on jo itse unohtanut tapahtuneet. Äiskä ei niinkään.
Nyt olen alkanut pitää vaunun koppaa sängyllä ja laitan Ellin sinne jos pitää selkänsä kääntää....

Zikiziki, jokelteluhan tuokin on. Ne mam mam yms ovat sitten jo seuraava askel, tavujokeltelu....

Jee, hyvä että Mannan Elsa kasvanut hyvin.

Ihmiset taitaa käsittää jokeltelun vähän erilailla. Sillä musta just noi Mannan Elsan äii,öö, eiii ovat jokeltelua.

Onnea Elsalle uusista taidoista.

SusseN:n pojalle kovalle paranemisia.

Kurjaa toi karstastaminen, pitää toivoa että se siitä vielä korjaantuisi, mutta jos ei niin ei se onneksi vakavaa ole.

Onnea remppa ja muutto hässäkkään. Ja jaksamista.

Tuosta jokeltelusta, tosi monella taitaa tulla jo tuota vastavuoroista jokeltua. Meillähän sitä ei tule ollenkaan. Yksikseen karjuu Ellinkäinen lähinnä ja siinä se.
Mutta hyvin silti saa tehtyä asiansa selväksi ja äiskä ja iskä tajuaa mistä on kyse. Joten tyytyväisiä ollaan kaikki eikä puheterapeuttikaan kovin huolissaan ollut, meillä kuitenkin vuorovaikutus suhde kunnossa niin Elli ei vain pidä kiirettä.

Sannismami, pakkaustaidot kehittyy sitten. Meillä farkku, kolme lasta ja kaksi koiraa. Ja vaikka en ymmärrääkkään miten niin jotenkin sitä onnistuu änkeemään sinne aina kaiken tarpeellisen.



t: Solina ja Menninkäinen 7kk
 
Heippa :wave:

En oo jaksanut kirjotella mutta oon käyny kyllä lukemassa...
Nooa taas alkanut heräilemään öisin |O Ei välttämättä edes syömään vaan ihan pirteenä...Just yks yö heräs kolmelta ja nukahti vähän ennen viittä,noh enhän mä heti saanut unta..niin kerkesin sitten jonkun tunnin nukkuu kun nooa heräs sitte ennen seittemää |O |O
Viime yönä herätty noin sata kertaa.ekan kerran heräs jo ennen kun olin ite ees vielä nukkumassa..

Mä oon muuten huomannut että nooa ei haluu enää jäädä yksin mihinkään huoneeseen.Heti jos lähen esim.olkkarista keittiöön alkaa valitus ja lähtee perään.Ja sitten iltasin kun alkaa nukuttamaan ja esim. tutti pitää hakea jostain ja jättää nooan yksin sänkyynsä alkaa hervoton itku.Se pitää pinnoista kiinni ja itkee ja kattelee sieltä välistä...
Ennen on hyvin voinut jättää hetkeksi yksin.
Tai siis ihan jo tollasia ison pojan elkeitä :D

Jokeltelusta,Nooalta tulee jo aika hyvin.. äittä on selkeesti äiti ja dädä=daddy=isä :D
Sit tulee kaiken maailman ämmämämmäätä (sekin tarkoittaa äitiä..ämmä=jollain vauva-slangilla äiti :D ) ainiin ja äpfy <-toi sanotaan aina kuiskaten ja aamulla kun herätään eli se vois olla niinkun hyvää huomenta =) Kiljutaan korvia hyytävästi..eilen just huus suoraan mun korvaan niin että korva alko soimaan...sitten tekee sellasta kauheeta äänta mikä kuulostaa ihan samalta kun yhessä japanilaisessa kauhuleffassa missä on sellanen kissatyttö en nyt muista nimeä..mutta sellanen ihme kurkkuääni.Nooaaki rupee aina lopuks yskittää.


täytyy mennä :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gardenia:
kyllä mä taidan sittenkin ottaa Kaprikselle sen H1N1-rokotteen....alkoi pelottamaan senverran että taitaa olla pienempi paha se rokote kuin sairaus.
sama täällä!! alkuu olin sitä vastaan mut nyt käyny pelottaa :(

misStar meillä kans iha sama juttu, heti ku häviää näkyvistä ni kauhee huuto ja hirveetä vauhti kontataa perässä joka paikkaa :D sinne meni se oma rauha.. :D
Tarkotatko Kauna-elokuvaa?? :D Nanna tekee samanlaista kurkkuääntä ku siinä.. on välil aika pelottavaa ku alkaa yöllä huoneesta kuulumaan se, ja narinaa ku tuttia pureskelee :D
 
AAM
talvimaisema just nyt
hymy-neiti viime lauantaina synttäreillä

neuvolamitat oli 8935gr ja pituus 70,9cm ja kaksi hammasta alhaalla on nyt todellisuutta meillä :xmas: *rousk* tässä taannoin illalla :whistle: onneks ei tullut puremajälkeä sentäs mutta kyllä mamma jodlas niin että alahuuli väpätti likalla hetken.. ressu oli niin unisena tissillä ja karu herätys tuli :|
yh inhaa tuo possulenssu, häiritsee jo unissakin... ahdistaa oikein urakalla sen takia.
Just tuli tarhastakin kyselyä miten poikaa joulunaa pidetetään kotona ja siellä kartoittavat tarvetta hoidolle ja isäkuukausijuttuja miehen kanssa täytettiin ja sithän neiti pitäis heittää hoitoon jo :( :'( mun pieni riepale..
ai niin ja se lääkärikin soitteli mun kilpparijutuista, saa lopettaa lääkkeen että se on siihen raskaudenjälkeiseen hormonitoimintaa liittyvöö heittelyö.. labroja sit joskus taas kontrollissa lähettävät paperit.

apea Aam & "aina iloinen" ansku puol vuot jo
 
Hei mamat,

AAM, ihana talvi!!! Heti tuli jouluolo täälläkin, kun katsoi ikkunasta ulos. Ja pikku-tikru ihmetteli muuttunutta maisemaa :) heh tai ei tajunnu mitään...

Paljon ootte taas kirjoitellet ja en muista kuka mitäkin...karsastuksesta ja muuttohässäköistä ja naimisiinmenoista ja hyvistä neuvolakuulumisista ja kasvukontrolleista ja yövalvomisista ja vaikka mistä ja ihania kuvia laittaneet :) Halauksia kaikille :hug:

Kävin tänään ottamassa sikainfluenssarokotteen itselleni vaarin kanssa ja pojalle sitten 16.11. jälkeen. En vielä tiedä, otetaanko kausirokote lisäksi.

Ja nyt näkyy ja tuntuu pojan hammaskaluston yläkakkosessa vasemmalla hampaan sahalaidat :) Eli jo kolmas hammas ilmestynyt ja toinen yläkakkonen kanssa tuloillaan. Etummaiset vaan pullottaa, mutta siinä ei vielä ien vaalea eikä rikki.

k&tikru 7kk ja risat
 
AAM: voi ku terävästi siellä jo tyttö töröttää :) meillä ei vielä onnistuisi, kyllä siis seisoo kun laittaa tukea vasten seisoon mutta en uskalla kyllä irti päästä sekunniksikaan! :LOL:

ZIKI: siis käveleekö teidän ipana jo taaperokärryn kanssa? onpas etevä! =)
 
moi :)

kiva kuulla sussen :wave: tsemppiä remppaan ja toivotaan että leevin silmän karsastus menisi ohi itekseen!

solina kiitos taas uusista tiedoista :flower: siis mä oon luullu että jokeltelu on aina nimenomaan semmosta tavujokeltelua... mutta ilmeisesti toi äiii, eiii jne on myös ihan jokeltelua eikä vaan "mölinää" :D ja misStar teillähän muuten ollaan pitkällä jokeltelussa =) vaikka kyllä meilläki pari kertaa tullu äiittää ja just tommonen ihme äpfy. väsyneenä elsa huutaa myös ägiiiiii, oon tulkinnu et se ois äiti :saint: :)

aam anskuhan seisoo jo kuin vanha tekijä =) ja hienosti kasvaa, kuin myös söpösti kuvan perusteella :heart:

meil on nyt menos vähä koko kämpän sisustus uusiks ku elsa oppi ryömiin :/ etenki johdot, elektroniset laitteet ja kukat kiinnostaa, joten mies saa virittää langattomat verkot ja nikkaroida kukkahyllyt korkeammalle... ja kaikki alemmat tasot sais tyhjentää tietty. kuinkahan turhaa työtä tehdään kun kohtahan toi kuitenkin seisoo ja kävelee ja sit saa taas muutta kaiken...?? :D

piti kysyy viel kiinteistä ja nukkumisista mut elsukka pakitti just ulos sitteirstä niin jätän kysmykset ens kertaan ja lähen (yrittään) syöttään tolle villikolle porkkanaa :p =)

t. manna + elsa 7kk ja 6pv :heart:
 
heips,
täytyy aloittaa perinteisellä suomalaisella small talkilla ja mainita tuosta säästä, kun niin ihanasti piristi :D esikoinen ei tahtonut mennä muskariin ollenkaan kun oli lunta tullut.

sikalenssu rokotuksesta en osaa vielä sanoa,meitin pappa oli tänään hakenut sen kun kuuluu riskiryhmiin kahdenkin sairauden osalta.ja mun mummon juntura (diapeetikko ikää79v) ei kuulemma suostu moisiin piikityksiin,"jos lähtö tulee ni sitten tulee" -asenteella.

näköetäisyydeltä katoominen aiheuttaa täälläkin itkuja ja perään huuteluja ja jokelleltu ollaan jo pitemmän aikaa.ja meilläkin on sellaista örinää välistä ettei ihan noin pienestä suloisesta uskoisi lähtevän.
seisotaan tukea vasten ja otetaan muutamia askeliakin(siis tuesta kiinni pitäen).laskeutuminenkin jo onnistuu useimmiten kaatumatta vaikka istua ei osaakkaan selkä suorana.

monien muiden tavoin myös rasmus on liittynyt nuoleskelija klubiin, meillä kohteena on oma peilikuva :LOL: äitin pikku narsisti ;)

kotona aijon olla ainakin vuoteen 2011 asti elikkäs ensi vuoden vielä.sitten katellaan uudestaan.töihin oon jo ilmottanut, mutta en kelaan..millons ne paperit piti sinne lähetellä?talous menee tiukemmalle, mutta ollaan jo totuttu pennin venyttämiseen.

yöt menee kahdella,kolmella herätyksellä ja se näkyy että tuntuu.mies kaiveli just rahkat ym microsta kun olin ne sinne latonut jääkaapin sijaan |O se on tää pimeyskin mikä mun päätä syö,onneksi nyt tuli kuitenkin lunta.

jaksuja kaikille kipeille :hug: ja toisille yöttömiä öitä viettäville :hug: , nää on niitä aikoja jotka aika kultaa :heart:
terkuin,
tutsa ja pattu (isoveljen versio nimestä :D )
 

Yhteistyössä