HUHTIVAUVAT 2009 *Marraskuussa*

tässä hetken aikaa mietittyäni, niin eihän tuo poika herännyt kuin kerran itkemään tuttia yöllä :D neljältä piti esikoinen palauttaa takaisin omaan sänkyynsä, muttei silloin poikaa tarvinnut hysssytellä.. Nooh, katsotaan sitten ensi yötä taas kuinka menee.. Poika heräsi 745 syömään tissiä ja sitten oli hereillä 10 asti ja on nukkunut siitä lähtien.. Ainoa ero meillä edellisenä päivänä muihin päiviin verrattuna oli se, että poika söi iltapalakasi lihasosetta eikä puuroa, tiiä sitten olisiko se voinut vaikuttaa asiaa?
 
|O Täällä on väsynyt mamma. Lapset saatiin illalla unille ja Ellikin oli just nukahtanut kun esikoinen heräsi painajaisiin ja kömpi meidän sänkyyn nukkumaan. Elli vauva tästä heräsi ja innostui kun sisko tuli viekkuun nukkumaan. Menikin sitten parituntia ennenkuin sain Ellinkäisen taas untenmailen. Ja isoveikka heräsi taas totuttuun tapaan kuudelta, ei tullut montaa tuntia mammalle unta.

Tänään käytiin 8kk lääkärineuvolassa. Tuoreet mitat 7240g ja 67cm paino menee nyt -6 käyrällä ja pituus -1.7 Lääkäri totesi että tasaisesti kasvaa tuolla käppänöitten käyrillä
:LOL: Pieni ja sievä, minkäs sille voi :heart: :heart: :heart:


Keuhkot kuunneltiin eikä sieltä yskästä( lähinnä yöllä yskinyt enää siis, flunssan jälkimainingeja ) huolimatta kuulunut mitään ylimääräisiä rohinoita mutta toinen korva on tulehtunut.. :( Harmaa ja nestettä. Miun pieni reppana.
Yhtään en kyllä osannut arvata. Antibiootti kuuri alkoi nyt sitten. Myös maitohappobakteereja käski syödä mutta nehän meillä menee jo.

Nyt kun asiaa miettiin niin Elli on kyllä nukahtanut viimeaikoina vähän huonommin ja vaatinut siihen enemmän tissiä. Ehkä se johtuukin sitten tuosta korvasta.

Miun kulta pieni reppana. Mutta jospa nuo antibiootit nyt veisivät tulehduksen pois.



t: Solina ja Elli menninkäinen pian jo 8kk
 
Milky kysy samaa kun itse meinasin...
Meillä neiti ei oo osannu juoda pullosta ikinä ja vettä hörpitään tupperin nokkamukista.Ei sitä vettä kyllä hirveesti mene oikeeseen osotteeseen,enemmän sitä valuu pitkin ruokalappua. Kannattaako mun edes yrittää enää juottaa pullosta maitoa vai yritänkö sitkeesti nokkamukista?Haaveena ois alkaa jo lopetella imetystä ja joku korvikemaitohana pitäs löytyy...

Unikoulu on nyt erittäin todennäköinen vkl aikana...klo 24 -2 Jumppaa ja kovaäänistä kirkumista kun konttaaminen ei onnistu omassa sängyssä.Sain sen jotenkin rauhottumaan viereen ja nukahti omaan sänkyyn. Klo 4 alkoo jumppa nro2 loppu tissitainnutuksella nopeesti.Klo 6 kitinää,tissillä uneen,klo 8 tissi ja klo 9 revittiin jo voimakkaasti äitiä tukasta joten oli pakko nousta.Okei eihän toi pahalta kuullosta mut kyllä se alkaa jo risoa kun ei saa nukkua kun muutaman tunnin putkeen.Meillähän neiti nukku jo 6 viikkosesta yönsä...Joten pitäs olla varmaan kiitollinen että aloitti yökukunnat vasta nyt.Ja nukkunut on omassa sängyssä paitsi pari yötä ollu poikkeus kun iti on ollu vähän väsynyt enkä oo jaksanut palauttaa tyttöä omaan sänkyyn.

Väsynyt äiti ja pirteä tyttö
 
Hei mamat, nopea merkkaus, leikkauksesta selvitty ja kotosalla jo. Kirjoitukset silmäilty. Solinalle piti sanoa, että hienosti on ne fyssarijutut tepsineet pikkuiseen. Hieno homma. Paranemisia korvatulehdukseen.

Tsemppiä unikouluilijat!

Gimlille onnea kuulotutkimukseen ensi viikolla ja toivottavasti meni rokotukset hyvin.

Nyt tuuperrun sänkyyn ja toivon, että pikku-tikru älyäisi kanssa - viime yönä heräsi taas 45min-1,5h välein huutamaan...olin siis aamulla leikkauksessa aika hehkeänä :)

btw. Poitsun sikapiikkikuume näyttäisi olevan poissa tai ainakaan ei ole enää niin kekäle kuin ekana yönä piikin jälkeen
 
Meidän pitäisi nyt sitten päättää ottaako tuo sikapiikki vai ei,huomenna saataisiin se.
Mintulla on vielä nuhakin nyt...on kyllä niin vaikee päätös että en tiedä mitä tekis!!!!
Oon yrittäny täältä lukea nuita teidän lapsille tulleita reaktioita niiltä jotka on ottaneet.on niin kaksipiippuinen juttu että eipä ole aikoihin ollu...
 
Mitoralla, mä itse veikkaan että se piikin jälkeinen kuume on pikku juttu siihen tautiin verrattuna.
Kadak, sanoivatko mitään siitä, miten hyvin leikkaus onnistu tai ennustetta joudutko vielä menemään? Onneks se on ohi!
Solina, aika jännä että tolleen korva tulehtunut vaikka mitään oireita oo ollu. Onneks oli se lääkäri!

Viime yö meni mahtavasti! Nukahti OMAAN sänkyyn 8.40 ja heräs ekan kerran 12 jälkeen. Nukahti muutamassa minuutissa ja heräs seuraavan kerran 2.40. Nyt vaati vähän pidemmän tassuttelun, mutta nukahti melko nopeasti ja omaan sänkyynkin vielä. Kuuden jälkeen syötiin ja nukuttiin vielä kasiin asti. Ei oo noin pitkiä pätkiä nukkunu sitte viime kevään/alku kesän :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja SädeI:
Mitoralla, mä itse veikkaan että se piikin jälkeinen kuume on pikku juttu siihen tautiin verrattuna.


Niin varmaan onkin,ja yhden kerran jo päätin että otetaan se piikki,mut nyt kun tuli tuo nuhakin...vaikka se ei olekaan este pikitykselle niin silti pitää kaikkee jäädä pohtimaan
:/
 
Säde, hienosti menee unikoulu =)

kadak, paranemisia :hug:

mitoralla mekin käytiin pitkän harkinnan jälkeen piikillä eilen. Molemmat lapset sai eli esikoinen 2v2kk ja Eemeli 7,5kk. Iltapäivällä eilen klo14 pistettiin eikä vielä ainakaan mitään kummempia oireita, voihan niitä vielä tulla...

Solinan Ellille paranemisia :hug:

Unikoululaisille voimia!!!
 
Jessus miten paljon tullut tekstiä sitten viime käynnin! Kiva lukea muitten unikouluista,vaikkei meillä vielä nukutakkaan omassa sängyssä, on edessä joululomalla...Edelleen tissillä öisin ja nukkuu meidän viekussa :heart:

Miten tänne saa laitettua kuvan ? Pitääkö kuvan olla jossain ilmaissivulla jonne saa laitettua kuvia vai voiko jokseenkin omalta koneelta lisätä..En osaa :ashamed: :ashamed:

Meiän pojalle ei tullut mitään sikapiikistä. otettiin samalla se kausi-influessapiikki toiseen reiteen. Tehoste joulukuussa. En tykkää yhtään noista piikittelyistä kun Onni ei tykkää itsekkään niistä, itku aina tulee :'(

Eilen tuli niin huono äiti-fiilis ettei rajaa.. Kävin vessassa ja mussu jäi meidän sängylle makoilemaan.No eikös se sitten tippunut sieltä :'( :'( Hyvin nopeasti oli pyörinyt vaikka jäi vielä ihan sängyn toiseen päähän ja sattui vielä huonoksi onneksi putoamaan kahden pyöreän maton väliin suoraan parketille. Kolaus kuului ja itkua perään. Kova huoli tuli ja niin huono omatunto,että!!! :ashamed:

Huomenna ois uuden istuimen osto. Kaukalo alkaa olla ahdas paksummilla vaatteilla ja kyllä ne jalatkin tulee jo pikkasen yli. Kilorajassa ois vielä pari kiloa mutta parempi ostaa nyt kun ollaaan ensvkonloppuna lähdössä mun äidin luokse jonne n.550km. Muutenkaan ei tykkää juurikaan kaukalossa matkustaa, ei oo koskaan ollut niitä automatkustuksesta pitävää tyyppiä, pitäis ikkunasta nähdä ja muuta... :)

No,empä enempiä kerkeilekkään. Siivoushommia sitten vaan :$

Hennna & pikkumies 4 päivän päästä 7kk
 
AAM
Henna aijaa.com :wave:

kiitos pk-minimiitistä hemuli, ruttis ja manna tarpeeseen tuli.. eikä päivästä tullut huonompi illallakaan :D |O vaikka olinkin tuommoinen ja sain pojasta unikaverin :heart:

Babybio on 10.12. joku parisuhdekomedia pätkä Vince Vaughnilta... :)

no kappas kun on pää tyhjä.. :D *tää palaa myöhemmin astialle*
 
Mun on pitänyt kysyä noista baby-bioista että ootteko te pystynyt käymään siellä vielä tän ikäisten kanssa?? ...Ite oon viimeks käynyt joskus Nooa oli pari kuukautta ja sillon oli kaverit mukana toisen lapsi oli yksvuotta ja toisen 8kk ja ne oli siellä ihan hiilenä kun lapset vaan porhals menemään.. :whistle:
 
No niin...nyt oli pikku hetki aikaa ni voisin yrittää jotain äärettömän fiksua ( niin ku aina) tänne raapustaakin :LOL:

Täällä on ilmoisesti UNIKOULUA käyty muutamassa perheessä ja kovat tsempit täältä teille :heart:

Meillä oli yks vaihe ku Inkkunen sai ihme raivareita öisin, mutta se selvis että korvatulehdushan se siellä :(
Nukahtaa kivasti omaan sänkyyn, mutta sylin kautta. Anna iltatissin ja nostan sen syliin. Siinä hetki sylitellään ja sit lasken sen omaan petiin ja ainakin vielä se toimii :)

Sikarokotteesta sen verran, että ei oteta kukaan meidän perheestä. Mä ajan sen SIAN ulkoavaruuteen :LOL: Ei tartte meidän nurkille tulla sikailemaan.


Mutta se juttu miksi tulin juuri nyt tänne oli tiedoitusluontoinen asia: Inkkunen otti tänään ENSIASKELEENSA...(7kk) :eek:
Olin ihan että WHAAAAT???? ja uudestaan vaan. Mä en kestä oikeesti.
Haparoivaa, mutta päättäväisesti se lähti ku päästin irti. Sit se 3 askeleen päästä hiffas, että uups ja putosi pyllylleen. Koetti uudestaan ja taas sama. Kai se on pakko uskoa että pikkuinen kasvaa ja kehittyy ja kohta se lentää jo pesästäkin :LOL:
(no ei onneks, mutta...)

nyt tää lähtee kertomaan ilouutisen iskälle ja hyvää viikonloppua teille
Superheppuli ja Inkku 7kk
 
WOW, Superheppuli! Onpa Inkku tosi etevä! Meillä Silja ei edes vielä astu koko jalkapohjalla, vaan varvistaa vain.

Ajattelin vaan lukea juttuja ja olla kirjautumatta sisään, mutta piti tulla antamaan Inkerille tunnustusta.

Eli tasapuolisesti kaikille vain :wave: , olen lukenut kaikki jutut, mutta en nyt kommentoi erikseen.

Täällä taas hiljaista ja yksinäistä iltaa viettämässä; mies yötöissä ja Silja jo nukkumassa.
 
Mun äiti sanoi tänään kun katteli Sammon heilumista konttausasennossa, että ihan varmaan konttaisi jos ei olisi noin paljoa päällä (sukkikset ja housut ja vaipat jalassa), noh päästiin kotiin niin ajattelin ottaa housut hetkeksi pois, en ole pahemmin ilman housuja pitänyt kun meillä on niiin taatanan kylmät lattiat.. Ei se poika kontannut, mutta meni heti imurin päälle polviseisontaan :heart: on se ennenkin aika korkealle saanut itsensä vedettyä, muttei ole tajunnut että polvetkin voisi laittaa koukkuun.. Äidin ISO poika, tiistaina JO kahdeksan kuukautta :eek: :eek:

Tänään siirrettiin "isojen poikien" penkki autoon.. IHANAA kun vöissä on säätövaraa =)
 
Pikaisesti: iiiks, päätettiin kanssa aloittaa unikoulu tänään - tsemppistä kaikille muille unikoululaisille ja muistakaa kertoa kokemuksistanne! Jännittää kovin tämä eka yö :heart:

Säde, toivotaan, että paranee, takuita ei tietty ole. Taas oon ihanissa sairaalan verkkoalkkareissa täällä kotona - veeeery sexy :)

Kivaa viikonloppua kaikille! :flower: Ah, kyllä meidän vauvat on ihania.
 
kadak tsemppiä unikouluun! ja toivottavasti pääset pian verkkoalkkareista ihan pysyvästi eroon :hug:

jaahassu mäkin huomannut samat että vaippasiltaan elsa liikkuu taitavammin - ja paljon nopeammin =)

superheppulin inke on ihan uskomattoman taitava =) niin pikkuruinen ja hurjan vauhdikas! meinaa varmaan pudota ihmisillä silmät päästä kun näkevät pikku-inken kävelevän :D

hennna pienet voi kuulemma tippua jopa 2m korkeudelta ennen kuin tulee mitään vakavampaa. luonto ajatellut näitä pieniä pään kolhijoita... mutta toivottavasti siellä äitikin jo henkisesti toipunut toisen pienen tippumisesta.

säde hyvä että unikoulu tepsii! mites hemuli? onko teillä tullut enää takapakkia?

milky meillä ei mene juuri minkään verran vettä kiinteiden yhteydessä. tai jotain hörppii (nokka)mukista/pullosta, mutta ei merkittäviä määriä. tissistä sitten tankataan monta kertaa päivässä (ja illalla ja yöllä ja aamulla).

solina hienosti kasvaa elli! kyllä nää pienetki pikkuhiljaa vaan omaa tahtiaan... ja toivottavasti ellin korvatulehdus menee pian ohi.

meillä on nukuttu taas hyvin. pari kertaa on tankattu yössä, mutta normi lyhyet masun täytöt vaan eikä jääty seurusteleen/konttaileen. ja yöunetki taas pidentyny 13 tuntiin, joskus lähentelee taas jopa 14 tuntia. ja meilläkin lähdetty nyt ihan "virallisesti" konttaamaan sekä noustu tänään(kin) istumaan useamman kerran :heart: kai noita taitoja uskaltais nyt sinne nlakortiin merkitä, eivät enää vahinkoja ole.

rauhallisia öitä kaikille ja erityishalit unikoululaisille!!

t. manna + elsa n7kk ja 3vkoa :heart:
 
Vau superheppuli. Hurja on vauhti Inkulla. =)
Ja on kyllä hassu ajatus, kun katson tuota meidän neitiä, että tuollainen käppänän :heart: kokoinen jo kävelisi. :xmas: :D

Meillä mennään polviseisontaan ja tänään aamulla yritti ottaa tuolista korkeammalta kiinni ja nousta ylös. :eek: :D


Kyllä nää meidän pienet huhtivauvat kasvaa ja kehittyy kovaa vauhtia. :D
 
Kyl on superheppulilla taitava neiti! Miten musta tuntuu, että nää pinon tytöt kehittyy nopeemmin motorisesti ku :D? Yhtään näitä meidän poikia vähättelemättä :).
Kadak, mukavuus ennen kaikkea B)

Nyt unille!
 
Pikasesti viime yöstä
Laitoin pisteen jo eilen tissillä roikkumiseen
Klo 21 yritys uneen,miehen sylissä tietokoneella klko 22 asti ja sammu ihan hyvin omaan sänkyyn
klo 02 Kaamee huuto,mies tassutteli n.45min ja uni tuli
klo 03 huuto ja rauhottui miehen tassuttelulla viidessä minuutissa
klo 4.30-5.30 äidin vuoro ja 5.30 tissi lapsen suussa ja unessa oli varmaan kymmenessä minuutissa.ei rauhoittunut sitten millään ja luovutus tuli tunnin päästä...varmaan kyllä oli jo nälkäkin tytöllä.
klo 8.30 heräilyä ja siirtyminen meidän väliin.

Tuntu että mun sylissä ei rauhottunut lainkaan.Haki vaan päätä rintojen väliin,varmaan maito haisi niin voimakkaasti.Tänään neiti unille klo 20.45 herätys klo 21.30.
22.30 sain neidin rauhoittumaan...Nyt nukkuu edelleen ja odotan innolla millon herää...

Huomenna päivitystä kuin sujui.Tsemppiä muille samassa tilassa oleville!
Ja onnea uusien taitojen omaaville vauvoille!

Tää äiti lähtee nyt nukkuu et pääsee heräämään kohta....
 

Yhteistyössä