HUHTIVAUVAT 2009 *Syyskuussa*

Heissan, mökille kotiuduttu tänään. Auto oli kyllä ihan tupaten täynnä lapsia, koiria ja tavaraa. Mutta perille selvittiin.

Vierastamisesta, on meillä vierastettu jo pari, kolme kuukautta. Välillä pahempana, välillä helpompana. Vähän Ellin fiilisten mukaan, joskus itkee kaikki vastaantulevia ja joskus taas naureskelee kaikille.

Wau, täälä jo menee jotkut vauvelit konttausasentoonkin. Huimia eroja kyllä sekä taidoissa että koossa.
Meijän muru taitaa olla yksi listan pienimpiävauvoja ja hitaimpia liikkuja. Ei vielä edesmahalleen käänny. Kylelleen sentäs menee.

Mutta nyt keittiötä järjestelee. Saatiin uusi jääkaappi tänne ni tarttee vähän keittiötä laitella ja sitten petejä tekee niin pääsee joskus untenmaille


t: Solina ja Ellinkäinen reilut 5kk
 
Vierastamisesta täälläkin ehkä ekat havainnot, kun vähän hätääntynyttä ääntä piti, kun vaari tuli turvakaukaloon kurkistelemaan.

Kadakille hyvät lomat, hienoa että jaksatte lähteä, vaikka Tikru valvottaa.

Meillä Silja sairastui viime yönä: kuume nousi 38,5 asteeseen ja nenä on ollut tukkoinen. Mies tietysti töissä, ja mä yritän saada nenäfriidaa ja suppoja pakkauksistaan tuo pieni huutava kekäle kainalossa. Tänään tyttö ollut kyllä sylissä lähes koko päivän. Kuume jatkuu, mutta ehkä vähän laskenut.

Tervetuloa Hennna!
 
Meil poika on vierastanu jo 3kk lähtien. Ajoittain ku on ukki ottanu syliin (ei nää häntä nii usein ku mummia ku on töissä usein sillo ku käydää ) ni on alkanu het mutristeleen ja tulee itku. Sit ku pääsee äitin syliin ni on kaikki taas hyvin :heart:

Tilia cordata toivot. pieni paranisi pian! :hug:
 
SuukkoSuulle meillä kans sama! Kun joku (kummatkin vaarit, mun mummo, kaveri, täti) ottaa syliin, suu menee mutrulle ja itku tulee. Kun pääsee äitin sylkkyyn rauhottuu ja sylistä kyllä naureskelee ja hymyilee muille.. =) mut miksköhän ei sitten pelkää mun siskoa ja anoppia??
Tilia cordatalle täältäkin paranemiset.. :heart:
 
Hennna jaa'a :D Meil myös tuo, et sit sylistä kyllä hymyilee ja naureskelee ukillekin. Ja sit on vierastanu mun kaveriakin. Sekin kyl riippuu paljon kai vireystilastakin, et millo vierastaa. Ku aina ei vierasta ukkia tai sitä mun kaveriakaan.. Nii ja tervetuloa siulle tähä pinoon! :flower:
 
Kiitos! =)
Niin se voi tosiaan johtua siitä mielentilasta. Ota näistä sitten selvää :D

Tuolla oli kans juttua tosta tuttipullosta juomisesta,ettei ollu kaikilla natsannut.. Me ostettiin joskus vähän kuin vahingossa se sellainen jossa on se nännin muotoinen tuttiosa. Menin etsimään koliikkipulloa, (vauvalla ei ollut koliikkia mutta mahavaivoja) ja sellaista ei ollut niin myivät tuon "nännipullon", kun siinäkin on sellanen jutska ettei mee ilmaa masuun pullosta imettäessä (joo,olen mestariselittäjä). Siitä poika osas juoda heti. Ei mitään muuta edes kokeiltu. Näin ollen äippä on päässyt pari kertaa viihteelle, kun isukki on viettänyt isä-poika-iltaa :D Kun alotettiin vellinjuonti viikko-pari sitten, siinä sitten ihan normi tutti tuttipullossa, ja juo kyllä siitäkin. MUTTA tuttia ei osaa syyä :| jäystää vaan :D
 
Täällä ei olla vielä kauheesti vierastettu, mut sen huomaa että kyllä äidin sylissä on neiti kaikkein iloisin ja rauhallisin. Kauppaan kun mennään ja vieraat tulevat jutustelemaan niin useimmiten menee vakavaks ja otsa vähän kurtulle, mutta ei muuta.

Meillä on noi yöhulinat sellasia, et taidan joutuu aloittaa kiinteillä jo nyt. Jokohan noi uuden kauden perunat on sellaisia et voi vauvalle antaa? Iltaisin ollaan niin tiheesti tissillä ja öisin herätään pariin kertaan syömään kun ennen mentiin koko yö ilman syöttöjä. Ei taida äippän maito enää riittää tarpeeksi pitkään. Viime yönäkin tuhdattiin melkein tunti ennen kun sain hänet takas unten maille.

Pikaisia paranemisia kipuileville! Täällä ollaan muuten oltu terveinä, mutta oon joutunu oleen kokonaan maidottomalla dietillä. Pikkuiselle tuli itkukohtauksia tisulla ja tooosi vihreetä kakkaa aina syömisen jälkeen, ni sit päätin jättää maidon kokonaan ruokavaliosta pois. Nyt sentään tulee keltasta kakkaa, mut aika vetistä. Mistä muuten tunnistaa et onko ripulia vai ei? Samoin nenä menee tukkeeseen usein aamusella ja välillä yölläkin, et ollaan jouduttu antaa niit keittosuolatippoja aika paljon ja nyt ostettiin se nenä-friida.
Vähän jännittää toi kiinteiden aloittaminen kun pelkään noit allergioita. Ite oon ollu lapsena tosi allerginen joten riski hällekin on olemassa.

Ens viikolla 4kk neuvolaan! Jei! Pääsee taas kattoon miten on neiti kasvanu ja kehittyny.
 
Arvatkaapa mitä mie aion tehdä sitten kun en enää imetä. Aion sairastua oikein kunnolla. Ja sitten voi ottaa kaikken tujuimpia lääkkeitä mitä on tarjolla ja sairastaa rauhassa eikä tartte olla yhtään reipas vauvan takia.

Yskässä olen ollut jo jonkin aikaa ja nyt se pentele meni keuhkoihin, astmaatikko kun olen ei henki oikein kulje. Tänään kävin sitten päivystyksessä ja lääkettä sain. Jospa tää tästä. Vaikka suht mietoja noi onkin ja pienellä annostuksella, pakko imetyksen takia.

Jääräpää kun olen en suostu imetystä tälläisten takia lopettamaan.

Niin ja tervetulos uusille miunkin puolesta.

Me ollaan Elli rinsessan kanssa vähän loukkaantuneita papalle. Se sano Elliä ( siis meidän minivauvaa!!!!!) Pulskaksi!!!! epämääräistä mutinaa mammalta.

Meillä kuitenkin on ihan oikeesti pieni vauva. Ja vaikka pieni vauva olisi 10kg niin ei se silti lihava ole. Himskatti vieköön.


Sauna lämpeemässä ja rento ilta toivottavasti tiedossa


t: Solina ja Ellinkäinen 5kk ja rapiat päälle
 
Solina Arvaapa olenko sanonut miehelle, että kun imetys loppuu, niin hölvään kehoni mobilatilla ja otan kunnon buranan. Nimittäin hartiat niin kipeänä... Kun imetys aikaan mobilatin käyttö kiellettyä. Huoh. Ja joitain luontaistuote juttuja tykkään käyttää. Ne kehiin sitten kun imetys loppuu...

ja vielä mun vauvaani on sanottu VALTAVAN kokoiseksi viimeeksi tänään ja muuten ihmiset sanovat, että ompas ison kokoinen vauva. Ollut ruoka-aikaan kotona. No, onhan tää ruoka-aikaan ollut kotona, mutta saisivat ihmiset pitää suunsa kiinni :p tää voi näin tuoreena äitinä vetää tennispallot nenään :LOL:

Meillä vierastetaan hiukan. Tutut ja lähimmät menee hetken totuttelulla, mutta täysin vieraat jotka tulee liian lähelle saa aikaan kamalan huudon.

mammanen ja aino 5kk ja päiviä...
 
Hennna, tervetuloa :flower: ! Tuo mainitsemasi tuttipullo taisi olla mallia Nuk, eikös? Meillä on se kans kovassa käytössä. Toivottavasti Tilian pikkuneiti voi paremmin, ja kiva kuulla, miten Mannan ja Kadakin reissut ovat sujuneet.

Tsempitykset kunnon lääkitystä kaipaileville.

).( Olin kuulkaas eilen ensimmäisen kerran viihteellä yli vuoteen. Yhdellä ystävällä oli kolmikymppiset, ja olin siellä ihan ilman vauvaseuraa koko illan. Alkoholia tuli otettua, tosin maltillisesti, jotta pystyin vielä hoitamaan klo 03:n syötön (arvelin, että vauva saa raivokohtauksen, jos sille yöllä ruvetaan pakastinmaitoja sulattelemaan).

Join vallan 2 siideriä ja lasin skumppaa ja ette usko, miten kamala darra tuli. Hirveä päänsärky ja väsymys. Noh, mies jäi siis illanksi kotiin Liljaa hoitamaan ja heillä oli sujunut kaikki tosi hyvin. Vauva oli juonut hanakasti maitoa pullosta ja mennyt kiltisti nukkumaan. Itsekään en edes murehtinut yhtään illan aikana. Mutta rinnat meinasivat räjähtää, vaikka kävin välillä niitä pumppaamassa. Ilmeisesti tässä 5 kk kohdalla tuotan maitoa kuin Mansikki konsanaan. Summa summarun: siideri maistui niiin hyvältä, mutta ei ollut sen päänsäryn ja rintojen kivistyksen arvoista.

Hemuli ja Lilja 5 kk ja rapiat
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammanen:
kun imetys loppuu, niin hölvään kehoni mobilatilla ja otan kunnon buranan.
Ottaa Buranan vaan vaikka imettää, tosin jos ei auta yksistään niin sitten onkin eri juttu. Itse oon joutunut ottamaan muutaman kerran ottamaan Buranaa kera paracetamolin ihan tolkuttomaan päänsärkyyn. Ja lääketietokeskukseen luotan tuossa asiassa, joka sanoo..

Raskaus ja imetys:
Lääkettä ei suositella käytettäväksi raskauden aikana, joskin tilapäisesti käytetyistä yksittäisistä annoksista ei ole tässä suhteessa haittaa. Lääkeainetta kulkeutuu äidinmaitoon niin pieniä määriä, ettei niiden vuoksi tarvitse keskeyttää imettämistä.
 
Meillä neiti on löytänyt itsestään ihan uusia ääniä ja niitä sitten tänään on kokeiltu maman ja siskon iloksi. :D

Vierastamista esiintyy jonkin verran ja jos toisessa sylissä ollaan niin kyllä siitä tarkistetaan että äiti on lähellä. Siskon sylissä viihtyy oikein hyvin ja heillä onkin ihanan läheiset välit. :heart:
Sisko on muutenkin neidin kestohuvittaja ja yhteinen paras leikki on se kun sisko on tuolin takana ja kurkkii. :)


Ruttana & Beanie 4kk 3vko 1pv :heart:
 
Heipsan. On ollu taas hirmu kiirusta.. aaargh ja enää 6 päivää häihin. <vielä ihan kamalsti hommia tekemättä :headwall:

Tervetuloa kaikki uudet mammat mukaan. Ainakin Hennna, eipä nyt just tainnu muita ollakaan.

Mä oon ainakin ottanu buranaa sillon kun ei oo muuta sattunu olemaan. Ehkä pari kertaa ytänä vauva- js raskausaikana. Ja tosiaa, niinkun Sädekin sanoi, niin ainakin mulle annettiin sitä synnärilläkin Panadolin ohessa.

Mäkin olin viihteellä perjantaina ja join ihan kokonaiset viis siideriä. Eli aika paljon.. ja olo oli ihan kamala koko lauantain. Harjoituksen puutetta vissiin :LOL:

Me oltiin tänään eka kertaa vauva-uinnissa ja Konsta tykkäs siitä ihan kamalasti. Pärskytti ja polski kun vanha tekijä. Koko puol tuntia jaksoi ihan hyvin, vaikka mä odotin, et varmaan väsähtää viimeistään kymmenen minuutin jälkeen.

Meillä on kans löytyny ihan uusia ääniä, niinkun Ruttanankin beaniella, meillä ei ole enää hetkeäkään hiljaista, muullon kun Konsta nukkuu. Hirveä pärinä ja kiljahtelu kuuluu koko ajan.. Välillä niin kovasti, että ihan korviin sattuu.

Huomenna sit lähtee kone kohti Kuopiota.. Jänskättää vähän ja mietityttää, et onko kaikki tarpeellinen mukana. Seuraavan kerran sit kun tuun kotiin niin oonkin jo rouvashenkilö ja eri niminenkin, hassua =)

Nyt pitää lähteä nukuttamaan tota kiljukaulaa. Öitä kaikille!
 
Iltaa!
lapset on satu unten maille niin hetki omaa aikaa....

solina kuin pieni sun vauva nyt on?? meijä Janna on vain an.6kiloa ja 60cm...

vierastamisesta meijän tyttö vierasti mun pikkusiskoa.ei muita oo vierastanu.. =)

välillä tyttö saa niitää rintaraivareita ed. ei niin usein ku vähäaika sitte.

tervetuloa uudet mukaan.

mulla tuli eilen joku mahapöpö vissiin,ku oksennin ja ollu huono olo 2päivää. eka tuli järkky pääkipu,tuntu ettei mitenkääpäin pysty olleen... :| ei ikkää ollu vielä niin kauhee päänsärky.otin heti ku heräsin,2 viissatasta panadolia...

kävin namupussin ostaan nyt illalla ku nii halutti karkkia :p muut osti perjantaina,minä en niin nyt piti käydä hakeen kaupasta ku teki niiiiiiiiin mieli =)



nappi onnea häihin,hui ettävarmasti jo jännittääpaljo... =) se on ihana päivä... :heart:
minä oon ollu jo yli 10 vuotta naimisissa,ikää vasta 30.... =)

menkkoja ei oo kuulunu edelleenkää... =)

Janna on kans kova äänteleen ja kiljuun ja vaikka mitäpörinöitä kuuluu kokoajan...
rytmi on erittäin hyvä,nukkuu samoihin aikoihin aina jokapäivä.yöunille alkaa 21-21.30. eka maidot juo n.klo.7. seuraavat klo.9 ja seuraavat n.klo11 sitte nukkuuki 13-14:sta asti.

joko ootta istuttaneet vauvaa syöttötuoliin??? meilä ei vielä. pottuporkkanaa oon antanu n viikon ajan,mutta ei neitille maistu ku 3 lusikallista :| ei vaan syö....

semmosta tälläkertaa...

öitä....

Pai ja Janna 5päivää vaille 5kk :heart:
 
AAM
:wave: ensi viikon deittejä odotellessa... :whistle: Hemuli kai ne on ok vielä ?

täällä voidaan paksusti kuten ennenkin ja ryhdyimme kokeilemaan kun pullon knassa onnisti niin päärynä sosetta.. ajattelin ko nuo vauvat makeasti pitävät niin sillä ekana mennä ja osui ja uppos :) neiti pari kertaa kielellä muljautti ulos mutta pääosin kaikki meni sisälle... yeah !
meillä onkin ens viikko kiireinen.. on tanssia ja (4kk ehkäpä 4½kk :D ) neuvolaa, rokotetutkimusta ja treffit ja synttäriä (ukolla ja faijalla, syntyneet perättäisinä päivinä )..

Napille hyvät reissut ja naimakaupat :D :flower:

Hennnan mainitsema pullosta.. Meitin likan "nännipullo" on se tommytippee.. :) ja toimi ko häkä ! voin suositella maksoiko joku 8 egeä ? ei paha.

Kohti sänkyä (kai...) :wave:

Aam & Andepande 4½ kk :heart:
 
AAM, ilman muuta tärskyt ovat voimassa. Laitoin treffipinoon avauksen ruokalistan suunnittelusta B).

Napille tsemppiä häätouhuihin! Muista nauttia sitten, kun h-hetki koittaa! On noi niitä elämän ikimuistoisimpia hetkiä.

Juu, meilläkin kiljutaan kurkku suorana mutta siis ihan hyväntahtoisesti. Ja vierastetaan ihan kaikkia paitsi mua ja isäänsä, etenkin jos joutuu vieraaseen syliin. Oon myös huomannut, että Lilja tykkää erityisen paljon lapsista ja vauvoista. Niitä se tykkäisi katsella ja kokeilla.

Nyt huushollaamaan!

Hemuli ja Lilja 5+ kk

 
Huomenta!

Napille onnentoivotukset! Ihanaa!! Mäki haluan jo :)

Meillä ei vierasteta. Kiukut tulee vieraille sillon ku on nälkä. Taitaa tietää, että ruokaa heruu vaan äidiltä ja nykyään vähän isiltäki ku pullo on alkanu kelvata. Toissa yönä Luukas ähisi ja puhisi. Ajateltiin, et varmaan kakka tiukassa joten mä tein sille luumusosetta. Annoin pari lusikallista ja kolme tuntia myöhemmin tuliki täyslaidallinen :D. Soseita varmaan aletaan tossa kuukauden päästä antamaan enemmänki, mut nyt mennään rintamaito ja iltavelli linjalla.

Hemuli, sä vähän helpotit mun hinkua lähteä mihinkään (hyvää suomenkieltä taas). EI oo yhtään sitä krappista ikävä. Toisaalta sellanen irtiotto arjesta tekis pelkästään hyvää. No, mulla on kampaaja 23. päivä... melko säälittävää :D.

 
Hemuli9 ,AAM meidän pullo on tuo tommytippee kans.

Hei, nyt on pakko kysyä vauvanvaatteiden pesusta pitääkö ne pestä ilman huuhteluainetta ja linkousta,vai? Anoppi vaan mainitsi asiasta jotakin, varmasti pitää paikkansa, mutta en oo itse tietoinen miten ne pestään oikeaoppisesti.. :ashamed:

Meillekin aina sanotaan,että on oltu kotona ruoka-aikaan, mutta minkäs sille mahtaa, että pojalla on niin kova ruokahalu :D vauvan pyöreys on tervettä! Kolmesti kiinteet päivässä, velli ja maito lisäks. :)

Hennna ja pikkumies 4kk+2vk
 
Hei mamat!

Palauduttu Roomasta. Mies töissä ja superväsy vauva nukkuu vielä yöuniaan. Kukkui eilen yöllä kahteen asti ja sitten normit yöimetykset :)

Säde, ihana kuva!

tutsa, hyvä päätös omasta ajasta :) meillä ei vielä konttausasentoa haeta, pylly nousee sängyllä maaten usein pystyyn, mutta ei kovalla alustalla lattialla.

hemuli ja nappi senkin siiderittäjät :) mulle on maistunut niin hyvin se alkoholiton, että tokkopa ees siirryn enää holilliseen - hehe.

hennnna, tervetuloa.

manna, unisena se tuttipullo tepsii parhaiten ja pitäisikö äidin olla silloin poissa vauvan hajuaetäisyydeltä? AAM, hyvä homma, että teillä jo siihen totuttu.

Solinalle jaksamisia vaivojen kanssa ja kipeille pienokaisille pikaista paranemista! :hug:

No niin, matkasta: reissu meni paljon paremmin kuin uskallettiin meidän kiukkupyllystä uskoa. Oli tietty koko ajan niin paljon uutta nähtävää. Kuumuus haittasi varsinkin eilen, kun jonotettiin vatikaanissa - aurinko porotti mustaan kantoliinaan ja ajattelin, että poika on kuin saunassa. Reppana. Mutta ei se itse ollut siitä moksiskaan, nukkui vaan. Aamulento sinne sujui unelmahyvin, kun poika nukkui. Paluulennolla jouduttiinkin sitten viihdyttämään vähän enemmän, kun pysytteli väkisin hereillä koko ajan, mutta ei saanut mitään raivareita. Jee. Syömiset vähän hankalia ravintoloissa ja hartiat kipeät kantoliinailusta ja -reppuilusta. Ärsytti, kun italialaiset on niin lapsirakkaita, että kaikki tulivat koskettelemaan poikaa. Onneksi sain usein pidettyä itse poikaa käsistä, kun oli kantorepussa, ettei vieraat päässeet nappaamaan kiinni :)

jeps, nyt katsomaan, miten se poika voi vieläkin nukkua!

kadak&pikku-tiikeri 5kk ja risat
 
MarineS, eikös ripuli ole ihan vihreää vettä ja menee kaikkien kerroksien läpi :) maitokakka on ihan löysää meilläkin, joskus seassa vähän miniryynejä, mutta jää siihen vaipan pintaan lillumaan. :)

Ja kiva kuulla taas harvemmin kirjoittelevempien kuulumisia! Vaikka en kaikkea saanutkaan kommentoitua, niin luettu on - olikin jo vähän vieroitusoireita, kun oli koko viikonlopun poissa...
 
Heipparallaa! jospa minäkin saisin vähän kirjoteltua kuulumisia.. :)

vierastamista meilla kanssa, ollu jo 3kk lähtien.. vaihtelevasti kylläkin, väsyneenä ei kyllä kannata vieraan sylkkään laittaa sillon alkaa huuto ja siihe ei auta oikee mikää!!! :D nyt ehkä vähän vähentyny ku ollaa ravattu iha tarkotuksella kylässä joka paikassa.

Mein pikku Nannakka on kipeenä.. :( ollaa oltu kaikki flunssassa jo viikon verran.. ehkä vähä alkaa jo helpottaa.. huomenna ois 5kk neuvola, aattelin et ehkä uskaltaa mennä, ku ei oo vasta tuo tauti tullu.

Niin joo ja kaksi ihanaa hammasta on mein pullerolla!! :D itekki sormella niitä koittelee ja ihmettelee et mitkä nää on :D

Lattialla kauheeta vauhtia pyörii navan ympäri ja välillä vähä eteenpäin pääsee, tai peruuttaa.. kauhee huuto ku harmittaa ku ei vielä hallitse sitä ryömimistä kunnolla..
Koira saa kyllä aina osansa ku sattuu menee Nannan lähelle lattialla. Tänäänki aamulla nappas kuonosta kiinni ja riuhto nii kovi et koira kävi jo vähä vikisee, sit piti mennä vapauttaa se pikku takiaisesta :D oon muutes huomannu et tolla mein neitokaisella on iha yhtä lyhyt pinna ku äitillä.. huoh.. erittäin äkkipikainen tapaus.. oinaita kun molemmat ollaan, ni isillä onkii kestämistä :LOL:

mitenkäs teillä vauvat istuu? ootteko istuttanu? yks päivä tossa huviksee kokeilin ja laitoin neitin lattialle istumaa ni siihe se jäi kököttää iha iteksee :D pari minuuttii annoin olla, en uskalla enne ku saan neuvolasta luvan :D mut aika jäpikkä tuo on ollu iha syntymästä saakka. nouseekin melkei jo ite istumaa.

kiinteistä sen verran keillä jo syödään niitä, ni millasii määriä? Nanna vetää aamulla puol purkkia ja päivällä vaihtelevasti myös ja illalla puol purkkia sosetta ja vellit päälle.. välillä vetää nii kauheet määrät illalla ruokaa et oikee hirvittää :eek: yösyöttöjä meillä ei sen takia enää ole.. jossai vaiheessa yöllä kyl herää mut ei nälkäänsä.. siellä saattaa jumppailla ja pyöriä itekseen ja ilmottaa kyllä sit ku haluaa tutin suuhu ja takas nukkumaa :D
tänää otin kuuden aikaa pitkästä aikaa kainaloo nukkumaa aamulla ku isi läks töihin, voi sitä ihanaa tuhisijaa siinä kainalossa :heart: siihe sitä heräsin ku nenää nipisteltii ja miun huulta revittii :LOL:

no mutta.. jospa huomenna palaan kertomaan neuvolakuulumiset..
miksi nuo pienet kasvaa niin nopeesti?!?! :(

ziki ja Nanna keskiviikkona 5kk :heart: sit onkii seuraavaks puolvuotis syndet!!! :heart:

siinä kuva vielä miun muruista

 
huomenia =)

täälläki kotiuduttu ja kahlattu läpi kirjoitukset, kiva lukea kuulumisia :) me oltiin vkl tosin vaan "miehen landella" (suvun kesänviettopaikka, entinen mummula) mutta tuntui lomalta sekin. pidettiin rapujuhlat, yli 10 henkee ja naperoita liuta päälle. olipa mukavaa vaihteeksi viettää pitemmin aikaa aikuisten kanssa, saunoa, istua iltaa myöhään ja vähän skumppaakin maistaa rapujen kera ;) ja lapset sai riehua pihalla ja nukkua yöt rauhassa mummolan vintillä, idyllistä ku mikä. mulla ei muuten tullu krapulaa, mut saatto sekin auttaa et nukuin kunnon yöunet. elsa oli jälleen vanhemmilleen armollinen ja heräsi sunnuntaina vasta klo 12, eli nukkui 15h yöunet!! :eek: ja sama muuten taas menossa, on yhä yöunilla. päiväunia tosin nukkuu enää tunnin, pari. mut kyllä elsa silti öisin heräilee syömään, etten mäkään ihan ilman yöherätyksiä pääse ;) parhaimmillaan heräilee jopa 4krt/yö, joskus vaan 1-2krt. toi heräily on selkeesti lisääntynyt meilläki, varmaan tarttis illasta jo kiinteitä nukkukseen läpi yön, mutta kyllä mä todellaki jaksan vielä noi yösyötöt enkä oo ees harkinnu kiinteitä. muutoin päästy niin helpolla.

kadak hienoa että reissu meni hyvin =) ja ai että tuli elävästi mieleen ne italialaiset, ne tosiaan rakastaa lapsia eikä osaa olla lepertelemättä ja silittelemättä noita pikkusia...

vaatteidenpesu mä pesen elsan vaatteet 40:ssä meidän vaatteiden mukana mutta ilman huuhteluainetta. kestovaipat ja pukluharsot pesen 60:ssä erikseen.

tuttipullo meilläki se kehuttu tommy tippee mut ei neiti sitäkään kelpuuta. pitää varmaan kokeilla vielä tosiaan unisena tmv. pääsis tääkin äiti joskus huoletta illaksi jonnekin itekseen, sais edes rauhassa vaikka uimassa käydä. oonhan mä pari kertaa jo liikkumaan uskaltautunu mut aina tulenpalava kiire kotio kun ei tiedä onko pieni nälkänen. sehän ei myöskään nimittäin syö "varastoon"...

oih miten söpö kuva säde :heart: saa laitta lisää kuvia =) yritän minäkin joskus saada elsukan irokeesin ja hymyn tänne näytille :D

nappi onnea matkaan ja tsemppiä viimeisiin häähulinoihin!! ja muista nauttia juhlapäivästä, se on vain kerran elämässä ja niiiin ihana :heart:

solina ja pai-30 parempia vointeja sinne! kuten myös ja erityisesti tilian siljalle!

oho, napero heräs, loppuu tää romaani tällä kertaa tähän... :whistle: :D

*MUOKS* ihana kuva myös zikin nannasta!! toivottavasti sielläki voidaan paremmin pian.

t. manna + elsa 5kk ja n vko :heart:
 

Yhteistyössä