Huhtivauvat 2009 ~TOUKOKUUSSA~

  • Viestiketjun aloittaja millipilli
  • Ensimmäinen viesti
Helou..
Piakisesti ajattelin kuulumiset käydä kirjotteleen ennen pihalle menoa..
Täällä menee tosi hyvin ja Leevi nukkuu yöt hyvin eikä ole masuvaivoja jne.Vieressä nukkuu oikeestaan aina kuten kaks isompaaki kossia :D laskin just et jokaisella on 36cm tilaa meidän sängyssä..
Täällä syödään edelleen 2-3h välein niin yöllä kuin päivälläkin..
Öisin en paljo imetyksistä muuta muista kuin sen että törkkään tissin suuhun ja pidän sormella tissiä pois nenästä :D Eli uni maistuu..Joskus tuntuukin että se on koko ajan tissillä,mut kuiteski se on se 2h ainaki väliä..Parina yönä on ollu enemmänkin..

Täällä kakkaa pantataan 2-3pv ja sit läjähtää sellanen vaahtokakka vaippaan..
Nyt ollaan pari päivää käytetty kestareita jotka vähän vieläkin tahtoo monesti valskata jalan ympäriltä..Yöllä on kertis aina..

Onkos täällä kohta kaikilla ollut ristiäiset/nimijuhlat?

Täällä on jo oikeestaan 60cm vaatteet otettu käyttöön kun 50,54 ja jopa 58cm alkaa olla pieniä..Kävinkin taas vähän shoppaileen vaatteita..Ois niitä niin ihana ostella noita lasten vaatteita..

Mutta nyt taitaa tulla taas nälkä kun äkistään siihen malliin..Ja pumppauskin ois jo taas aiheellsita..
Tosiaan täällä ollaan ihan tyystin tissimaidolla edelleen.Kertaakaan ei ole annettu korviketta..

Täällä naureskellaan ja jotain jo jokellellaankin ja tosi terävä on.Masullaan kannattelee tosi hyvin päätään jne.. Mutta nyt lopetan ja koitan käyä lueskeleen teidänkin kirjoitukset vaikka päikkäreiden aikaan.. Toivottavasti huudot helpottaa teillä joilla niitä on ollut!!! :hug:

Vaavimasu ja Leevi
 
Ihania nimiä. Kaikilla varmasti omalle tähdelleen juuri sopiva :)

Laala, meillä alkoi pahin huutovaihe 2 vkon iässä. Sitä ennen oli ollut suht helppoa ja nukuttu niitä 3 tunnin unia. Iltaisin saattoi olla itkuraivaria monta tuntia ja oli vaikea saada tyynnytettyä. Tissillä koko ajan tai piti hyppyyttää tosi paljon ja vaihtaa koko ajan asentoa ja tutti ei kelvannut ja aina ei tissikiään. Nyt on ollut vähän helpompaa jo ja raivarit ei kestä ihan niin kauan. Joskus jopa on hyväntuulinen vauva (aika harvoin kuitenkin).

Edelleenkin oikeita hymyjä täällä odotellaan. Muutaman kerran on pikku-tiikeri jo hymyillyt silmät auki (yleensä hymyilee juuri kun nukahtaa), mutta ei vielä kohdennetusti.

Kivaa alkanutta viikkoa kaikille - ihanat kesäkelit!

kadak & pikku-tiikeri 8 vko 2 pv (kohta jo 2kk!)
 
Meijän mini-äijä on onneksi melkoisen hyväntuulinen eikä turhaa huutele tai itkeskele.Vaikka vatsaa vääntääkin selkeesti.Mutta kaveri ei sitä itke.Sitkee sissi :D

50 ja 54cm vaatteita täällä ei oo ehitty lainkaan käyttään.56cm on käytössä,joskin osa pieniä.Jännää mitä neuvolan vaaka sanoo perjantaina ;)

Oma paino onneksi hallinnassa mutta viime vkosta ei ole laskenut.mut on herkuteltu jagrillailtu.
 
Hepparallaa :wave:

Täällä voidaan melkoisen hyvin. Mitä nyt TAAS on ollut lapset sairaana. Esikoinen oli viikonloppuna yrjötaudissa ja pitihän sen taudin tarttua tuohon pienimpääkin |O Onneksi sentään tauti vaikuttaa suht lievältä.

Vauva On jo kovasti väläytellyt hymyään ja oikein jokelteleekin välillä kun on oikein hyvällä tuulella. Pakastinkaapin ovessa olevat värikkäät mangneetti kirjaimet on pop ja seinällä olevat isompien lasten vauvakuvat hymyineen, saa aikaan hampaattoman hymyn. Samoin hymyilee takaisin ihanasti kun tytölle hymyilee :heart: Kovasti seurailee myös soivaa mobile-lelua sänkynsä yläpuolella, sekin on tavattoman ihana.

Ensiviikolla isommilla lapsilla alkaa kesäloma. Sen myötä keskimmäinen lapsista lopettaa (osittaisen)päivähoidon ja jää mun ja pienen kanssa kotiin. Esikoinen lähtee kouluun syksyllä ja me aletaan sitten kerhoilemaan :)

Muistuttelen tuosta huhtikuisten´09 kunnonkohotus-kerhosta tuolla kerhopuolella, sinne vaan kaikki kovasti kirjoittelemaan, saadaan sinnekkin enemmän eloa.

Iitanen ja Ronja 9 ½ vkoa
 
Onnittelut tosiaan muidenkin pienokaisille ja vanhemmille nimien johdosta!

Meijän poitsu täyttää tänään kuukauden! Sen kunniaks laitoin vaatekaapin uusiks ja otin pieniä vaatteita pois ja 62 cm tilalle. Osa niistä jäi vielä kaapin pohjalle, koska tuntuu että on ihan valmistajasta kiinni minkä kokosia ne on. Mulla varmaa sama tilanne ku laalalla eli 56 alkaa käydä pieniks, mutta 62 on vähän liian isoja.

Meijän poika nukku toissa yönä putkeen 5 tuntia ja viime yönä 4! Ihanaa!
 
Moi taas pitkästä aikaa! Täällä ollaan suunnilleen selvitty nuhasta, itse olin ainoa joka selvis terveenä. Ronjalla on hiukan vielä tukkoisuutta ja kirkasta räkää saa välillä niistää.

Omien punnitusten mukan medän hippiäinen olis nyt saavuttanut neljän kilon rajan, eli vaikka alussa oltiin kytättävänä kun neiti oli niin kevyt, niin nyt on viime viikkoina hyvin noussut paino. Mellä viihdytään tissillä usein ja pitkiä aikoja, ja ne loputkin ajat aikalailla sylissä. Joka päivä pidetään myös seurusteluhetkiä lattialla ja siinä hän viihtyykin jo hiukan pidempiä aikoja, kunhan kaikki muut asiat on kunnossa.

Meillä yhä käytössä 50cm vaatteita, hiukan alkaa kyl käydä pieneks varsinkin pituuden suhteen. Joitain housuja on isompiakin käytössä, koska meil on niin vähän 50cm housuja, ettei ne riitä mihinkään. :D

Itkeskelystä, aika vähällä ollaan päästy. Nuhan ollessa pahimmillaan meil oli 3h öitä, kumpikaan ei nukuttu,mutta otettiin sit päiväunilla hiukan takas. Muuten huutaa joskus iltaisin hetken kun ei mikään kelpaa, mutta ei onneks pitempiä maratoneja. Yöllä syö 1-3 kertaa, yleensä klo 22-00 välisenä aikana kerran, sit joskus klo 4-6 välillä havahtuu taas ja sit aamulla kasin, ysin kieppeillä, mut se nyt ei enää ole yösyömistä. :) Viime yönä oltiin hereillä klo 4:30-7... ja sit taas ysin aikaan.

Oma paino on laskenut kilon, ei hyvä juttu ollenkaan. Ei tarttis yhtään laskea. Kilon ollaan enää lähtöpainosta, mutta silti ei parit vanhat farkut mene enää päälle kun on ilmeisesti lantio leventynyt. Perse ei oo muuten levinnyt, koska yhdet suht tiukat farkut menee päälle, eikä löllömahakaan ollut tiellä kun olivat lantiomalleja. Sitä päättelin et 'vika' on muualla.

Lauantaina mennään lakkiaisiin, pitäis keksiä ittelleen jotain päällepantavaa, ja kaik vatteet on yhä pakattuna jossain tuolla. Ja pitäis olla imetysyhteensopivaa kans. Vaikeeta.

**muok: Iitanen, nätti nimi teidän tytöllä :whistle: ;) **

ventti + Ronja 7 vkoa
 
Meidän typykkä on ollu oma ihana tyytyväinen itsensä taas tänäaamuna. Tosin missään ei oo viihtyny ku tissin välittömässä läheisyydessä, mut kun siinä oon antanu olla, niin on ollu aurinkoinen. :D Aamukin oli ihana, ku mies lähti töihin niin tytön kaa saatiin viel pari extratuntia nukuttua kaksistaan, kyllä tekikin hyvää. :) Nyt nukahti tissi suussaan, mut annan hetken tos nukkua, niin sit saan puettua sen ja itseni ja sit lähdetään ulos, tuol on ihana ilma!! :) Pitää varmaan hakea joku ihana mekko tytölle lisää, kun mekot todettiin just tosi käteviksi eilen ja täl on vaan yks tollainen "arkisempi" mekko tätä kokoa. :) Siis 62... Täytyy ilmeisesti vaan alkaa pakkaamaan 56-senttisiä pois, niin haikeelta kuin se tuntuukin... Iso tyttö mulla on.

Ylihuomenna neuvola, saadaan d-tipat ja kuulen mitat, äitiä vähän jännittää. ;)

Laala ja Aura 20vrk.
 
kadak;meillä ei oo ollut ees ristiäisiä vielä,muuten vaan kaikenlaisia vieraita ( ja herkkuja :| )Ja kun mulla toi haava edelleen kipee ja kipeytyy kun seison yms paljon joten en nyt viitsi lenkille ees lähtee.Vaikka neuvolatäti tarkastikin että kunnossa on,ei tulehtunut yms..

Mulla menee kyllä suurin osa vanhoista housuista mutta just ton haavan tähden ei oikein viitsi änkee tiukempia farkkuja jalkaan ko tuntuu aika epämiellyttävältä.Ja toisiin ei toi löllö mahdu :LOL: Vaikka kaikki sanookin ettei näy päältä että olisin 2,5vkoa sitten synnyttänyt ko niin hoikas kunnos.HOikka joo,mutta vatsamakkara tallella.

Tänään mennään seurakunnalla käymään josko saataisiin ristiäis/vihkimisasioille päivä B)
 
Kerron kuulumiset kopioiden ku ny ei jaksa uudestaa kirjuuttaa..

Meikäläinen on alkanu käveleen sit unissaan.. hienoa hienoa... Lapsenahan mä olin suht kovakin käveleen ja touhuumaan unissani. Mun äitkin oli. Mut sittemmin se on ollu aika vähäistä tai sit kukaan ei vaa oo huomannu :D Mut ny tosissaan yks yö mie olin kuulostanu siltä, et mul ois hätä (mies oli olkkaris, mie makkaris) ja sit olin käyny Kuuttia kahtomassa ja sanonu, et onhan se siellä (kopassa). Mut nyt tosissaa viime yönä ni Kuutti oli siirtyny mun viereen!! Eikä MITÄÄN muistikuvaa oo mulla.. Ku ollaa miehen kans sovittu, et jos kuutti nukkuu meidän sängyssä ni sit nukkuu siel seinän ja mun välissä, ettei mies vaan sen päälle kierähdä. Mut ny nukuttiin niin, et mies nukku seinän puolella koska sil oli puol neljän mais herätys töihin ni mie hoidan sit öisin Kuutin. Ja siten on helpompi sit ku Kuutti nukkuu kummiski äp:n kopassa pinnasängyssä. Ni sit tosissaan ku mies heräs töihin ni Kuutti olikin sit mun kainalossa.. Alkaa jo vähä huolestuttaa tää mun oma käytös :D Tiiä mitä mä viel joku yö teen..

SS/kuutti 1kk ja 17vrk
 
Huomenta päivää mammat ja vauvat :)


Meidän neitiin on tarttunut joku ihmeen unitauti.. eilen nukkui koko ajan heräs vaan syömään ja jatkoi uniaan. Yölläkin unta riitti ensin 5h ja sitten 3h eli vain yksi yöherääminen oli klo 3 jälkeen ja toinen olikin jo 6.45 eli ihan aamulla. :D
Tosin meikäläisen aamu olikin vähemmän hehkeä kun migreeni iski päälle. :/
Pakko oli ottaa "coctail" paratabsia ja buranaa.

Sitten mun vasen käsi on ihan junttarassa, ei meinaa uskaltaa tota neitiä sillä kädellä varaten nostaa kun tuntuu että pettää alta. Ja liikuttelu on tuskaaaaa..

Aivan ihana ilma on tänään ollut ja migreenistä huolimatta kävin pitkällä kävelylenkillä. :)

Ai niin.. Meidän neidin paras kaveri taitaa olla kattolamppu.. niskat kenossa ja silmät suurina sitä tuijotellaan aina sitterissä ollessa. :D


Ruttana & Beanie 5vko+ :heart:
 
Tervehdys! :wave:

Täälä tuntuu vauvat kasvavan kovaa tahtia, kun vaatekokoa vaihdetaan joka kämpäs isompaan :) Niin meilläkin :) 62 koko alkaa olla aika hyvä ja pienempiä vaatteita on saanu pistää jo pois hyllyltä.. Parin päivän päästä on neuvola ja sit näkee taas kuinka on painoa ja pituutta neidille tullu :)

Ihania nimiä ootte pikkusillenne antaneet :heart: Meilläkin on nimiäiset pidetty ja typykästä tuli sitten lopulta Enni :)

Aika moni vauveli vaikuttaa jo nukkuvan hyvin öitä, meilläkin mennään yleensä 21-22 aikaan pehkuihin ja sit syödään 5-6 tunnin päästä ekan kerran. Sen jälkeen nukkuu lyhyempiä pätkiä ja tuhisee ja puhisee unissaan, kun aamulla yleensä vääntää kakat. Sängystä noustaan vasta joskus 9-10 aikaan, vaikka typy ehkä olis valmis nousemaan jo aikasemminkin. Äiti vaan lykkää tissiä suuhun, ettö vielä hetki nukutaan :D Nukutaanko teillä kuinka myöhään vielä päikkärit? Meillä neiti nukahtaa joskus 12 aikaan ja nukkuu ehkä kolmisen tuntia vaunuissa. Mutta sen jälkeen ei enää pitempiä pätkiä yleensä nuku ollenkaan illan aikana, kun vasta sit, kun mennään oikeesti nukkumaan!! Nukahtelee kyllä tissille iltapäivällä, mutta havahtuu siitä aina pian.. Oon kokeillu eri keinoja (vaunuja, sitteriä, liinaa), mutta ei se vaan oikeen enää sit illasta nuku.. Pitäisköhän sen??? Toisina päivinä en oo ees yrittäny, kun ei se huuda tai oo kiukkunen. Mutta kun se on vielä niin pieni, eiks sen pitäis vähän enemmän vielä saada unta.... Auttakee auttakee!!

Mutta joo, nyt kuuluu sellasta ähinää itkuhälyttimestä, että pian herätään..

Ai niin, ihana kuva teidän PK-tapaamisesta!! Niin ihania söpöläisiä :heart:

Zukkis ja Enni 5 vkoa ja 3päivää
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttana:
Sitten mun vasen käsi on ihan junttarassa, ei meinaa uskaltaa tota neitiä sillä kädellä varaten nostaa kun tuntuu että pettää alta. Ja liikuttelu on tuskaaaaa..
Mulla meni esikoisen aikaan vasen käsi niin tohjoksi et piti käyä lääkärissä ja pistivät kortisonipiikin. Jotkut tietyt liikkeet, esim laukun heittäminen olkapäälle nostatti kyyneleet silmiin, sattui niin kovasti..
 
Heissan.

Meidän Elliltä tuli lauantaina 2kk päivän kunniaksi eka kyynel. Nyyh, on noi vähäisetkin itkut nyt niin paljon tehokkaampia ja äiskällekkin tulee tippalinssiin.
Vaikka harvemmimpa tyttö itkee kunnolla. Yleensä riittää että vääntää suloisen pienen nassunsa ihan ruttuun ja mahdollisimman surkea ilme päälle niin on äiskä jo lohduttamassa ja pahamieli menee pois,, tai nälkä kun saa tissin suuhun.

Mun toisesta tissistä tulee vissiin pahaa maitoa. Vauva nimittäin aina välillä hylkiin sitä. Maitoa tulee hyvin ja silloin joudunkin pumpulla sen tyhjää. Elli ei vaan huoli sitä. Toisesta tissistä sitten syö senkin edestä.
Sitten taas parin tunnin päästä kelpaa se tyhmäkin tissi. Mistähän lie johtuu.
Ja kun toi toisen tissin hylkiminen on vain välillä. mm. yöt syö melkein yksinomaan siitä tissistä.


Laala, jos haluatte vauvakuvan ottaa jo aiemmin niin vinkki vinkki. Puet itsellesi tai miehellesi mahdollisimman neutraalit vaatteet. Hiukset pois edestä. Ja sitten vauva olkapäälle. Mutta omilla käsillä vaan tukee mahdollisimman pitkälle. Niin saa ihan onnistuneita kuvia.


Montako kertaa syö tissiä... ei aavistustakaan. En siis ole laskenut enkä kellosta katsonut. Rintaa tarjoan kun vauva pyytää ja uskon että saa tarpeeksi kerran on kasvanut hyvin ja pissaa ja kakkaa tulee. Täysimetyksellä siis mennään ja toivonmukaan siinä voidaankin pysyä sinne puolenvuoden ikään. Sitten pikkuhiljaa aloitella siinä rinnalla kiinteitä.

Torstaina seuraava neuvola joten sitä jännittyneenä odotellaan. Näkee miten kullanmuru on kasvanut. 50cm vaatteet edelleen käytössä joten mitään hirveetä kasvupyrähdystä tuskin on ottanut. Vaikka tähän asti onkin tosihyvin kasvanut.


Ventti, meillä myös lauantaina yo juhlat ja pitäisi jotain päällepantavaa keksiä... ja just sellaista missä voisi imettää. Kaippa mie laitan tuon saman mekon mikä ollut kaikissa muissakin juhlissa viimeaikoina.


Keskiviikkona menen lääkäriin, kirungin luo. Jospa sitten saisi vähän tietää onko leikkausta tiedossa ja milloin. ( näiden sappikivi vaivojen takia siis )

Äitiys ja Onni tervetuloa mukaan ja toivottavasti Pikkumies pääsee pian kotio.

Onnittelut kaikille nimensaaneille murusille. Sekä jaksamista koliikeista, mahapuruista ja sairastumisista kärsiville. Sekä muuten vain valvomaan joutuville.

t: Solina ja Elli 2kk
 
merkkailen pikaseen...

meillä tänään nla... tyttö painoi jo 4705g :eek: ja oli 52,5cm
ei riitä aika paljon kirjotella pitää tytöt kiireisenä, mutta luen kyllä kaikki läpi :) mutta pikkuneiti kutsuu =)

lumi-enkeli ja tyttö 1kk
 
täältä vaan pikkasen merkkailen..
Enpä jaksa kovin paljon koneella hengata, lähinnä käyn katsomassa naamiksen päivittäin ja täälläkin yleensä mutten saa aikaiseksi mitään kirjoittaa..
Peikko syö, nukkuu ja kakkii hyvin. Samaa vihreää tavaraa täälläkin silloin tällöin, joku siitä jokunen päivä sitten kirjoittelikin. Kova on tyttö piereskelemään ja tota vihreetä tuleekin yleensä aikamoisten pierujen ja ähinän saattelemana.
56cm yökkäri on vielä käytössä, se onkin pienin vaate, äippäpakkauksen kietasuboodyn lisäks mikä meillä on edes ollut käytössä. Pääasiassa mennään 60cm, jotka vähän isoja mut ei liian.
Huomenna menen näyttämään eppari-haavaani neuvolantätille kun se tuntuu niin kummalta. Ihan kuin siellä olis tikit sulamatta tjsp. Ei uskalla miestä päästää lähelle kun ei tiedä mikä haavassa piilee. Ja pääsenpä tutun äippäneuvolan tätin juttusille, mulla on selkeesti vähän eroahdistus kun en enää jatkuvasti ravaakaan siellä :eek: tykkään tätistä ja tulin sen kanssa niin hyvin juttuun..
Nimiäiset meillä on vasta 28.6. rekisteröidään beibe jo aiemmin kun nimikin on jo päätetty aikoja sitten. Hän on Eeva, toiselta nimeltään Maria. Vielä kun oppisi käyttämään sitä..
Mitenkäs muut äidit joilla noin kk synnytyksestä, oletteko jo täysin toipuneita? Mulla tuntuu alapää vieläkin vähän kummalta.. Lantionpohjanlihakset on ihan täysin hukassa ja jos niitä vähän onnistun treenaamaan, lähinnä makuulla, sen huomaa sitten särkynä seuraavana päivänä. Vähän huolettaa kun synnytyksestä on jo yli 4 viikkoa. Entä jos tuosta ei enää tule "kalua"? täytyy siitäkin huomenna puhua neuvolantätille..

Kiirettä pitelee :)

Teppana ja Eeva, himpun yli kuukauden
 
teppana mulla kolme viikkoa synnytyksestä, ja täällä kans lihakset hukassa. Aivastelu ja yskiminen on ainakin ihan suoraan vessassa suoritettavia toimenpiteitä... :ashamed: Silti täällä on myös vaikeutena saada sit toisaalta vessas rakkoo tyhjäksi... Oon parit itkut jo itkeny tästä miehelle, se lupas rakastaa mua vaikka lopun ikääni kulkisin ite vaipoissa, joten suurin huoli helpotti. :ashamed: :)

Jee, mä imetin tytöltä just tajun kankaalle, meen ite sen kaa nyt nukkuu kun oli viime yö vähän mitä oli..
moido.

Laala ja Aura 3vk
 
Solina, meillä kans esiintyy toisen tissin hylkimistä. Välillä toi vasen ei vaan kelpaa sille! Oon huomannu, että ton tyhmän tissin nänni on vähän "matalampi" ja ajatellu, että johtuu siitä. Sen täytyy varmaan sillon tehdä enemmän töitä.

Teppana, mulla lähinnä tuntuu hassulta kakkos asiaa tehdessä :ashamed:.

Mä odotin, että olis virtsankarkailua mutta eipä oo esiintyny! Jälkivuotoaki kesti alle 4 viikkoa... helpolla pääsin siis. Ainoo, että toi repeämä häpyhuules välillä vähän jomottelee. Kunpa olis kuitenki jo parantunu (en uskalla koskee tai kattoo sinne :D ).

Onko moni jo harrastanu seksiä? Mä en taida uskaltaa ennen sitä jälkitarkastusta...

säde ja lupu 1 kk 1 päivä
 
meillä ei vauva hyljeksi kumpaakaan tissiä mutta saa raivareita väliin oikeasta. siitä ilmeisesti suihkuaa maitoa reippaammin... vauvan naama on kuin maitolätäkkö syötön ajan. imetän kuitenkin tasapuolisesti molemmista tisseistä, mut pidän enempi röyhytaukoja oikeanpuoleisen tissin kaa.

virtsankarkailu ei oo suurempi ongelma täällä paitsi jos aivastaa eikä huomaa varautua siihen (ts jännittää lantiopohjan lihaksia). ja aivasteluahan nyt riittää kun olen koivun siitepölylle allerginen :kieh: no, kohta helpottaa...

ainiin, vinkki kakkaa panttaavien vauvojen äideille: kokeilkaapa laittaa kestovaippa niin satavarmasti tulee vuosisadan lasti sinne :LOL: toimii ainaki meillä ku osa-aikakestoillaan, aina ku laittaa sen keston, niin vauva on kakassa kainaloita myöten... ja sit huuhdotaan niitä vaippoja urakalla :whistle: kyllä ne vauvatki osaa :D

sitteri on muuten aivan uskomaton pelastus meillä nykyisin. ostettiin viime vkl ja ei-kovin-luaavalta näyttäneen alun jälkeen vauva onkin alkanut viihtyä siinä jopa vartin kerrallaan :eek: =) se on aivan loistoaika jotta ehtii syödä aamupalan tmv. aiemmin söin vauva kainalossa tai sitten en syönyt.

ruttana tsemppii kipeen käden kanssa, ja migreenin :hug: mullaki vasen peukalo täysin toimintakyvytön ja kosketusarka. buranaa syön josko siin ois joku tulehdus ja sillä paranis mut hitsin hankalaa on kyl vauvan käsittely käytännössä yhdellä kädellä... :/

zukkis meil nukutaan ekat päikkärit n klo 12/13-15/16 ja väliin vielä toisetkin 2-3h siihen perään. joskus vauva nukkuisi koko ip/illan vaikka kasiin asti, mutta sillon herätän aiemmin jottei mee iltaunet sekasin. nyt meillä nukutaan nimittäin yöt aika unelmahyvin pääsääntöisesti, n klo 22-4.30 eka pätkä ja sit 5-7/8 toka pätkä. aamupäivällä vielä max 1h unet jossain välis, ei aina.

nyt on semmonen kitinä sitterissä et parempi juosta... aurinkoista viikon jatkoa B)

t. manna + elsa 8 vkoa :heart:
 
Mä toivuin tosi nopeesti synnytyksestä mutta mulla ei kyllä tullutkaan tikkejä tms. eikä leikattu mitään..Ei oo mitään pissailu/kakkailu ongelmia.Eli tavara tuntuu samalta kuin ennen synnytystä :D
Ainut mikä mullaki on ni joku haavauma tos ulkopuolel mikä kans välil jomottelee vieläki vaikka about 1.5kk synnytyksestä :| Ja mäkään en oo uskaltanut kattoa tonne alas kun ainakun mietin että nyt tsekkaan tilanteen niin sitten katon tota poikulia ja aattelen että ei saamari se on varmaan ihan "sökönä" kun sieltä tollanen on ulos tullut :whistle: :LOL:

...Ja siis miestä en päästä lähellekään ennen kun oon antanut lääkärin kattoa onko alapää enää toimintakunnossa..Oon miehelle tarjonnut kuitenkin muita "palveluita" niin ei oo ihan ilman tarvinnut olla :D ..vaikka ei tästä oo kuin ehkä viikko kun jälkivuoto loppu..vitsi et seki oli ärsyttävää tuli ihan naurettavan vähän monta viikkoa mut silti sen verran että piti joku side olla...

Mut joo saa riittää taas tältä erää.Pakko lähtee ulos kun on niin ihana ilma. B)
 
Mie oon harrastanu seksiä, tosin pieni on jo 1kk ja 18vrk. Ekan kerran seksiä oli joku vko sitten ehkä, sillon sattui vielä mut eilen ei juurikaan. Virtsanpidätysongelmia ei ole eikä muutakaan, lantionpohjalihakset ovat yhtä vahvat ja löytyvät kuten ennen synnytystäkin. Iha ku ei ois synnyttäny olleskaa.. Oon onnekas, tiedän. (Mullahan kyl oli 1. ja 2. asteen repeämiä). Ja jälkitarkastus on siis tänään..
 
seksiä harrastettu myös täällä. eka kerta 4 vkoa synnytyksestä ja sit ehkä kerta viikkoon. mä sain 3 tikkiä häpyhuulien alueelle muttei muuta ja paranivat hyvin. silti väliin seksin jälkeen vähä jomottelee noitten tikkien/repeymien kohdalta, mutta hyvin lyhyen aikaa. tääl ei siis odotettu jälkitarkastusta mut jos oisin yhtään enempi ratkennu tai ollu kipeempi niin kyl ois odotettu pitempään. tekee mikä hyvältä tuntuu =)
 
Moikka!
Pitkästä aikaa ehtii kirjoittelemaan tänne, tuntuu että on ollu kädet täynnä vauvaa ja halunnut vaan nauttia siitä ja vauva-ajasta niin jäänyt tämä koneella oleskelu vähemmälle. Nyt kyllä alkaa tuntumaan, että mihin se vastasyntynyt katosi! :eek: Tyttö on nyt 5vk ja 2 päivää, kasvanut ihan silmissä. :D Tänään neuvola niin saa viimeisimmät tiedot. :) Ollaan saatu selkeää päivärytmiä elämään, helpottaa kummasti kun on omaa aikaa, ehtii touhuilla kaikenmaailman askareita. Nytkin typy nukkuu pihalla niin tyytyväisenä. :)
Alkanut hymyilemään kovasti ja jokeltelee jo aamuisin. :O Kummasti herää aurinkoisena itsekin moiseen "puheensorinaan" :D Päätä kannatteli jo laitoksella ja nyt pitää hienosti päätään ylhäällä ja punnertaa kun on mahallaan. Pitänee kaivella leikkimatto esiin, jos alkais siinä jo viihtymään. :)
On kyllä kovin rauhallinen tapaus meille annettu. Ei ole turhia itkuja ja muutenkin kaikki mennyt kovin mallikkaasti. Meinaa jo vauvakuumetta puskea päälle, kun on näin kiltti esikoinen. Tiedä sit miten seuraavan kanssa olis asiat. :D
Täyskorvikkeella mennään ja sitä kuluu, tyttö söis niin paljon kun sais. Just mietin et jos tissittelisin niin en tietäis ollenkaan paljonko sille ravintoa menee, kun nyt syödään kahden tunnin valein 100-120ml ja sekin on välillä liian vähän. Ja neuvolan täti meinas et pitäis 80ml pärjätä, joo ei meillä. :O Että kuinka paljon se sit sais maitoo jos tissistä imis. Kohta kyllä täytyy ottaa vellit mukaan syöttöhommiin, koska mahahan tuolla noista määristä kohta räjähtää ja nälkä on kuitenkin koko ajan sen kahen tunnin välein eikä puklaile just ollenkaan. On se kyllä hyvä että maistuu, koska ei ois kiva taistella jos ei söis. Ja maha toimii kun disflatylejä annetaan aamuin illoin.
Täällä harrastettiin seksiä pari viikkoa synnytyksen jälkeen. Silloin oli vielä paikat hellänä pari päivää actionin jälkeen, mut nyt normalisoitunu ja homma toimii kuin ennen vanhaan. :) Muutenkin palautunut uskomattoman hyvin synnytyksestä, siksi kai tuota vauvakuumettakin pukkaa. :D
Tosi hankala muuten vaatettaa pikkunen pihalle, kun meinaa olla tosi kuumakalle ja kaikki vaatteet liikaa, mut pakko jotain laittaa ettei palellu. Varsinkin kun nyt lämpenee kelit niin tuntuu et se haluis ihan vaippasillaan olla vaunuissa. On kyl yhenlaista taiteilua tuo pukeminen, mut kai se siitä kun oppii. Jäi nyt kyllä pienimmät kevyttoppapuvut käyttämättä kun ei olla tarvittu niitä ollenkaan.
Jälkitarkastus ja tytyn lääkäri olis parin viikon päästä. Jännä nähä mitä siellä sit sanotaan. :) Nyt neuvolaan. Yritetään käydä useammin merkkaileen täällä, nyt kun elämä tasottuu. :)
 

Yhteistyössä