Huhtivauvat 2009 ~TOUKOKUUSSA~

  • Viestiketjun aloittaja millipilli
  • Ensimmäinen viesti
MisStar :LOL:

Täällä iltakiukut menossa vaavilla (tissiätissiätissiä ) ja mammalla (vappuna tullut 100kg ainakin vähintään lisää ja on niiiiiiiiiiiiiiiiiiin turvonnut olo (¤((#))¤""!¤¤(%(&¤¤))

 
No huomenta kaikille!Täällä sen kun tuttiriippuvuus jatkuu..Ei olla annettu sitä sen jälkeen kun tajuttiin että itkuilu johtuu siitä,mutta selvästi vieläkin sitä kaipaa ja nyt on sitten keksinyt nyrkin..-se kun ei oikein vielä osu tuonne suuhun silloin kun neiti haluisi niin itkuhan siinä tietty tulee :LOL:

Sitten on ilmennyt nuo mahavaivat..huh..nyt ollaan alotettu antamaan neljä päivää sitten Disflatyliä mutta silti tuntuu mahassa kourivan..aina ruoan jälkeen naama menee punaseksi kiukusta ja neiti vääntää itseään niin että jalat ja kädet menee ihan käppyrälle niin kuin kouristelisi..kamalaa katsottavaa,mutta kun en tiedä miten voisi toista enempää auttaa??
Ollaan pidetty mahallaan polvien päällä sekä lattialla,pumpattu jalkoja ja laitettu tippoja..

Jos teillä hyviä vinkkejä mahavaivoihin tai kenties jotain muuta korvikevaihtoehtoa(meillä nyt tuo NAN.)niin otan vastaan..

Kaikki sanoo ettei tuttelikaan kovin hyvä vaihtoehto jos mahavaivoja vai miten on?

Iitanen kyseli ehkäisykapselista.Mulla oli sellanen muutama vuosi sitten ja itse suosittelen kyllä.Ei tullut mitään tiputteluvuotoja tms.vaikka niissä se mahdollisuus.Ei myöskään muitakaan sivuvaikutuksia kuten painonnousua tai mielialanmuutoksia.Hetken ehkä vierasti tota vasenta kättä kun tunsi sen kapselin siellä sisällä :LOL: ,mutta siinä kaikki.

Tänään lähetään varmaan mummilla ja papalla käymään grillailemassa,onhan neiti tosin käyny jo kaks kertaa siellä-viimeks nukku ulkona niin hyvät unet että kotona sen sitten huomas taas..

Mut mä meen niin pitäkää palsta pystyssä!

T.Heidi ja Äidin Mansikka 12vrk.
 
Huomenta kaikille!

Heikku;

meillä ihan sama ongelma, masua vääntää joka käänteessä poika ei osaa röyhtäistä kun tuurilla, sitten unissaan ähkii ja vääntää itseään, josku myös kesken imetyksen tekee tätä! Aika neuvoton olo, vaikka aika taitaa tässäkin auttaa..meitsi on ainakin jotenkin niin sormi suussa miten sen röyhtyn sais tulemaan, ja usko pois kaikki maailman konstit kokeiltu |O meillä käytössä toista päivää disflatyl, vaihdoin cuplatonin siihen koska cuplaton ei mielestäni auttanut.

Meillä kaiken hyvän lisäksi pojan imuote huononi ihan yhtäkkiä! maiskuttaa imiessään ja nielee ilmaa, maitoa saa kyllä mutta meikäläisen rinnanpäät on ihan riesana. Eilen illalla tuli varsinainen show kun kesken tissimaratonin mun herumisen kans tuli ongelmia, maitoa ei ulos sitten millää :kieh: poika huutaa naama punasena vieressä tissiä ja äiti itkee vieressä että kun sitä maitoa ei tuu, vitsit oikeesti mikä ongelma, sitten oli pakko ottaa iltapullo ja johan simahti, onneksi olin muinoin lypsäny varastoon.

Sitten vielä, luulin omistavani suihkutissit koska aina kun puristin rintaa maito lensi kaaressa ja aloitin suihkutissihoidon, no kävi kun soitin imetystukipuhelimeen että minulla ei suihkutissejä olekaan ja olin turhaan vähentänyt maidontuotantoa!! voiko oikiasti enää tyhmempi olla..arvaatkaas onko huono omatunto! nyt kaipailisin hyviä konsteja maidon lisäämiseen ja miten tuota herumista sais ainakin iltaisin autettua..ettei tarvitsisi turvautua siihen pulloon...Tulipas paatoksella heti aamuta :whistle:
 
Piin, olipa rankka synnytyskokemus. :hug: Onneksi kaikki päätyi kuitenkin hyvään lopputulokseen.

Allus, me asutaan Kruununhaassa. Hyvät yhteydet on julkisillakin mm. Kampista ja rautatieasemalta. Laittelen ensi viikolla meilissä jotain ehdotuksia aikataulusta. Nyyttärimeininki passaa hyvin; minä voin tarjota kahvit ja teet (ja vauvanhoitofasiliteetit). Meillä on myös espressovekotin, joten latteakin on tarjolla. :)

Terveisiä maalta, meidän perhe autoili mökille vapunviettoon. Pihalla tarkeni ihan alusvaatteilla... nyt onkin kesän ensimmäinen punoitus hankittu.

Aurinkoista sunnuntaita,
Hemuli ja pikkuakka 5 viikkoa 2 päivää
 
Kadak Kiitos! Tuolla puolukalla täälläkin aloiteltiin. Tuloksetta! Nyt sitten otin järeämmät keinot eli sitruunan. Sitä tosiaan pitäisi laittaa joka syötön jälkeen sekä myös mahdollisten pulautusten jälkeen. Ja sanon, että toivotonta. Ja omat tissit sitruunamehulla pyyhkäistä sekä liivinsuojat vaihtaa joka syötön jälkeen (jos rinnalla), mutta silti tuota sammasta on. Tosin eilen illalla jo hiukka vähemmän *elättelee toiveita*

Piin Pakko vielä mainita sektiosta. Koska mulla niitä takana nyt kaksi jo... Oli tosi harmillista, kun ei saanut nostella esikoista kotosalla. Musta tuntui, että katosi hetkeksi oikein yhteys poikaan, kun aina ollaan temuttu ja ollut sylissä kovasti. Oli ihan ihmeissään, että mikä äidillä on... Ja minä itkin sitä. Mutta nyt elämä voittaa taas.

Ja ekat kaksi-kolme viikkoa mulla oli pää pyörryksissä sektion jälkeen (tosin se vatsatauti vei veronsa -> oli muutes raju tauti). Ja lenkille lähtiessä huimasi ja pyörrytti kovasti. Mutta se vie aikansa ja sitten helpottaa. Täytyy vaan pikkuisia juttuja alkaa voimiensa mukaan tekemään. Nyt minä vaan en katsonut milloin sun sektio oli tehty...

Mutta ihmeen nopeaan siitä tokenee. Tää on jo pessyt ikkunat, lattiat jo moneen kertaan, leiponut pullaa ja käynyt jopa ostoksilla ja nostellut varovaisesti esikoista. Ainut vaan, että kaikki käy hitaammin kuin ennen, mutta silti. Iso leikkaus se on. Kuitenkin noita avattuja kerroksia on vatsassa niin paljon, että ompeleita tulee useampaan kerrokseen ja ennenkuin kaikki asettuu paikoilleen.

Nyt vaan oikein paljon auringon paistetta sinulle ja voimia *hengessä mukana*

ONNEA kaikki uudet vauvautuneet :flower: :flower: :heart:

Tää arki on aika hauskaa. Toisena päivänä on kaikki hyvin ja sitten toisena menee kaikki päin prinkkalaa. Nimittäin oma tunne skaala käy kierroksilla välillä, vaikka muuten kaikki olisi hyvin :) Mies parkaa.

Mutta omat haasteensa tää sektion jälkeinen elämä on tuonut, sekä se, että olen kotosalla paljon yksin (mies tekee kolmivuorotyötä ) on aina useamman illan peräkkäin poissa sekä öitä. Aamuista en ole niin huolissani... Mutta hankalaa saada isoveljeä nukkumaan, jos vauva haluaa syödä samaan aikaan... Ja uhmakas 2,5v haluaa ulkona juosta kaikki ojat ja montut, ja minä en niin sukkelasti kestä perässä (ainakaan silloin alkuun). Mutta kaikesta selvitty tähän saakka. Se mikä ei tapa se vahvistaa. Kohta ollaan sitkeitä sissejä :LOL:
 
Onnea uusille vauvautuneille!
Kirjoitinkin jo aikasemmin noista hormaani näppylöistä...näpyt tuntu vaan pahenevan ja pahenevan.3pv sitten nenän varsi oli ihan keltaista töhnää täynnä sitten levisi korvaan ja toiseenkin ja myös poskeen...Ja iho kauttaaltaan ihan koppurainen.Käytiin eilen lääkärissä ja sibicortilla hoidellaan nyt 3pv.Meni kyllä iho aika hurjan näköiseksi,nyt jo paljon parempi.

Viime viikolla oltiin mummolassa helsingissä ja hyvin tyttö jaksoi olla autossa reilut 3h. Ilmeisesti kaukalossa joutuu istumaan niin kippurassa että mummon luona vatsa toimi hyvin ja kaaressa pitkin mattoja ja seiniä...Samoin pissa tuli kuin pojalla komeessa kaaressa!

Arki sujuu hyvin kiltti ja suloinen lapsi on!

Happy ja kirppu 5vko +
 
Merkkailen...

meidän neiti on huomenna 1kk! Ja yhä viihtyy tissillä paremmin kuin hyvin. Aloitettiin D-vitamiini, mutta annetaan Deetippoja, koska ne on suoraan D3-vitamiinia, jota kroppa käyttää, eikä D2 niinkuin nuo muut. Hiukan on ehkä ilmaa enempi masussa, mutta aika hyvin on toistaiseksi osannut itse ne piereskellä pihalle. Katsotaan miten sit sujuu kun lisätään annosta...

Pienellä on nenä myös tukossa, eikä tiedetä miks. Nuhaa ei ole, mutta varsinkin aamuisin tyttö krohisee, eikä makuuasennossa voi silloin syöttää kun tuntuu et se tukehtuu.

Ja sit pikku pönttöpää nukahtaa välillä tissi suussa ja unohtaa nielaista ja sit yskittää...:) Kaiken kaikkiaan meillä on mennyt ihan hyvin, painokin on hyvässä nousussa eikä tarvi enää ravata punnituksissa. Välillä on nukuttu vähemmän öisin ja välillä, esim.viime yönä taas oikein mainiosti ja pitemmissä pätkissä (ed. yönä nukuin yht. 4h, nyt useamman 4h putken:) )

ventti + Ronja 27 pvää
 
ventti, meillä on kanssa jos jonkinmoista krohinaa ja yskimistä aina välillä, mutta suurimman osan ajasta vauva hengittelee ihan normaalisti. Neuvolasta sanottiin, että pienillä vauvoilla krohinat ihan normaaleja.

heikku, tutulta kuulostaa tuo naama punaisena kipristely ja kaarelle meno. Eiköhän ole ihan normaalia vauvoille, joilla masuvaivoja, mutta tosiaan ikävää katsottavaa - ei auta kuin yrittää helpottaa vaavin oloa eri keinoin, vaikka se ei aina tunnukaan tepsivän.

t. kadak & tiikerinpoika 5 vko 1 pv
 
AAM
röyhtäily.. eikö kaikki tee sitä luonnostaan ? meillä ainakin se vauva olkapäälle &peppuun taputtelu heti syötön jälkeen on molemmilla tuonut semmoi röyhtyt 95 %: sesti ettei ole ongelmia ainakaan ilman jäämisessä vatsaan ja jos sinne jotai jää niin se jalat vatsan päälle koukkuun ja hieman painaa hetken niin pihisee peräpää jos sinne on ilmakuplia unohtunut, se voi näyttää ronskilta mutta meitin neiti on ainakin välillä tosi helpottuneen näköinen kun sitä jalkajuttua tekee.. :whistle:

Käytiin riehassa Tuomarilassa.. ja eikös saanut tämän esikoinen siltä mukaan vaikka mitä.. :D mylittlepony videon ruotsinkielisen :D :heart: tytölle ko on niin vanha ;) ja poika sai kaksi autoa ja 3 videot hänkin.. kirjoja siellä ois ollut 20 centillä siis oli semmoi auton takakontti auki kirppis, ja AIVAN ihania vauvanvaatteita naisilla siellä oli myytävänä... ! luoja kun ois jaksanut tonkia vaan... :headwall:
mies ja poika kyllästyi jo kolmannen pöydän jälkeen oottelemaan mua :LOL: "eikö vauvalla ole tarpeeks vaatetta kotona jo?" min: :ashamed: EI ! |O
Vaatteita ei vain voi olla liikaa :xmas: eikö ???

Säde mä panin yksäriä sulle liinasta..

Am & neiti A. 9 vrk
 
Heissan..
Pikaisesti ilmoittelen tännekkin että ristiäiset saatiin kunnialla ohi ja vauva oli tyytyväinen koko ajan(eli tyytyväinen myös nimeensä) Nimeksi tuli sitten se Leevi Lennart Oliver..
Muistattekos te mitä se tarkoitti ku kastevesi lentää korkealle..? Siitähän oli joku että mitä korkeammalle lentä niin.....

Vaavimasu ja "Lennu"4vkoa 4vrk
 
Heitti mut sitten pihalle vaikka oisin viestin laittanu.. :headwall:

Eli röyhtäys ei meidän pienellä kyllä tule aina. Tiedän vallan hyvin, että olalla olo sekä peppuun taputtelu auttais sekä pystyasennonki tulis auttaa. Mutta ei. Joskus röyhtäsee, joskus ei. Mut onneks ees noin 60-70%:sti röyhtäys tulee :)

SS/ kuutti 3vko ja 4vrk
 
:wave: Ekaa kertaa(ko) minäkin raapustan tänne vauvapuolelle :wave: Vauva-arki on siis hieman vienyt mukanaan :D
:flower: :flower: :flower: Valtavan suuret onnittelut kaikille vauvautuneille :hug: =) :heart: Ainakin Allusmamma ja SädeI olitte laittaneet myös ihanat kuvat pienistänne :heart: :) Kohta taitaa viimeisetkin odottelijat tulla sitten odotuspuolelta kääröineen tänne.

Röyhtäilystä, meillä esikoinen ei juuri koskaan tarvinnut röyhtäisyä, koitettiin sitä aluksi aina saada mutta tuloksetta. Eipä kyllä ollut masuvaivojakaan, joten lakattiin sitten kokonaan yrittämästä, eikä ongelmia ikinä tullut. :) Esikoinen ei myöskään koskaan puklaillut. Tämä pikkukakkonen sitä vastoin välillä vähän puklailee, ja tuntuu todella tarvitsevan röyhtäytystä, muuten seuraa just sitä uniähinää etenkin aamun pikkutunneilla :whistle: Ja on muuten aika äänekäs huonekaveri. :xmas:

Pikkuinen tuntuu nyt alkaneen röyhtäilemään paremmin heti ruokailun jälkeen kun nostetaan pystyyn syliin ja vähän taputetaan pepulle. Jos ei röyhyä kuulu, vaihdetaan asentoa hetkeksi "sylivauva"-asentoon, sitten nostetaan taas takaisin pystyyn. Jos röyhyä ei onnistu saamaan, niin sitten tosiaan on aika vakiona yleensä aamuöisin ähinää tiedossa. Siihen on auttanut usein se, kun oon ottanut vauvelin syliin ja kevyesti sivellyt hänen masua pienin pyöröliikkein. Usein kiitos kuuluu perästä (kirjaimellisesti) ihan pian :D ja vaavi näyttää autuaan helpottuneelta, normaalisti nukahtaa saman tien uudelleen :)

Vaavimasu kiva nimi teidän pienokaisella :heart:

Täällä kaikki hyvin niin vauvalla :heart: kuin äipällä. :) Vauva on tosi suloinen ja tyytyväisen oloinen tapaus :heart: Imetys lähti kivasti käyntiin, ja muutama päivä sitten otettiin tutti käyttöön, kun tuntuu tuolla pienokaisella olevan kova imemisen tarve. Tuntuu onneksi vauva hoksanneen, että rintaa ja tuttia imetään eri lailla, eli tutti ei tunnu vaikuttaneen imuotteeseen vaikka näin pienenä se otettiin käyttöön.

Yöt menee parilla, kolmella syötöllä, viime yönä eka syöttöväli oli 5,5 tuntia :eek: Seuraavat aamun syötöt on yleensä parin tunnein välein, jossain vaiheessa yöllä vaihtuu myös vaippa sillä se täyttyy aikas vikkelää vauhtia tuolla neitokaisella. Ekan syöttövälin vaavi nukkuu yleensä omassa sängyssään minun vieressä, ja siitä eteenpäin nukutaan vierekkäin niin että on sitten helppo imetellä makuullaan loppuyö/aamu. Päivisinkin meillä vielä suurimmaksi osaksi nukutaan kun toinen on niin pieni, ne pienet hetket kun neiti jaksaa olla hereillä, hän käyttää katsellen maailmaa suurilla silmillään :heart: :heart:

Onko muuten kellään kiinnostusta/innostusta perustaa huhtivauvat-kerhoa tuonne kerhopuolelle? :wave:

Kesis ja tyttö 15 vrk :heart:
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Kesis:
Onko muuten kellään kiinnostusta/innostusta perustaa huhtivauvat-kerhoa tuonne kerhopuolelle? :wave:
Kesis ja tyttö 15 vrk :heart:
moon ainakin ihan orpo noitten kerhojuttujen kanssa.. :ashamed:
meil on se pk-seudun kertsi mutta luulen että kävis niin että jäisin outside noista kerhojutuista (jotenkin kankeeta mun mielestä ) .. :| :whistle:

Am & neiti A. :heart:
 
masuvaivoja tääläkin :( poika ähisee ja puhisee jatkuvasti vatsaansa. ei auta jalkojen pumppaus tai masun hieronta. pysty asennossa pitäisi olla jatkuvasti, siis myös nukkua. eli päivisin ainoa hyvä nukkumapaikka on äidin syli. eihän siinä muuten mitään mutten saa tetyä mitään kotona kun pitää toimia sänkynä :LOL: kantorepussa viihtyy, mutta siitä nukkumaan laittaminen ei käy ilman heräämistä. nyt on nukkunut jo puoli tuntia omassa sängyssään, OHO!!! ja mulla täälä kaikki valmiustilassa pihalle lähtöön. siellä vaunuteltaessa ainakin nukkuu. eilenkin kamala kiukku kun ei masuvaivoiltaan saanut unta ja valveillaolo oli lähes 6 tuntia :eek: onneksi tämä ei silti koliikilta vaikuta :saint:

kannattaako koittaa sitä vyöhyketerapiaa..?! :attn:
 
täällä väsynyt aamu takana |O tai oikeestaan ei väsyny, sillä yö nukuttiin hyvin mutta aamupäivä ollu yhtä huutoa jollei vauva oo saanu olla tissillä. pari kertaa nukahtanu max 5min ja sitte suoraa huutoa et tissiä ja heti. kantoliinassa viihty vaan 5min ja sylissäkään ilman tissiä ei sitten yhtään. mikä avuks?? vai onks vauvalla vaan tiheen imun aamu?? :eek: röyhtäytetty on syöttöjen välissä, tuttia kokeiltu (positiivista että tällä kertaa autto hetkeks), vaippoja vaihdettu, hierottu selkää, kannettu vauvaa ja hytkytelty ja sylitelty loputtomiin mutta aina vaan haluaa tissille, tai rauhottuu siinä vaan... no, toivotaan et jää tähän aamuun tää, tosin iltaisin on usein 1-2h yhtä vaikeaa, vauva haluaa vain tankata rinnalla.

hemuli ja pk-miitti ai äm in! tosi kiva jos voidaan kokoontua teillä. krunaan on mukava tulla, asuin ennen kristianinkadulla :) toukokuun puoliväli käy hyvin.

piin, aurora borealis, miinulainen, tilia cordata, nannuli32 ja muut vauvautuneet PALJON ONNEA :flower: :flower: :heart: :heart: ja toivottavasti piin voit paremmin vähitellen, rankka synnytys mutta onneks onnellinen loppu :hug:

kerhosta tässä toinen huono kerhoilija :ashamed: en vaan muista käydä siellä...

vaavimasu ihanan nimen teidän pieni saanut =) mukava lukea millaisia nimiä meidän palstan vauvat saa!

joo, vauva nukahti vihdoin (rinnalle, tietysti!) ja kuorsaa tuossa somasti selälleen kädet ja jalat ojossa :heart: on se kyllä melkonen emäntä-prinsessa :D eli nyt pitäs hivuttaa nopee toi pikkuneiti flleeceen ja vaunuihin ja toivoa ettei heräis!! sitte itikseen vaunutellen, sinne on sopiva 5km metsäinen matka. pitäs kyllä kotiaki siivota, oltiin vappuna 3 juhlissa ja piknikillä, mm. tampereella häissä ja synttäreillä ja koti ihan kaaos tavarat purkamatta tiskit pöydällä jne en ymmärrä missä välissä te jotkut vielä pesette ikkunoita?? :eek: :eek: ku mulla hyvä et saan aamupalan syötyä ja vaatteet päälle, tää vauva kun ei viihdy kuin sylissä/rinnalla ja valvoo ja tykkää seurustella paljon.

joo, mut nyt reissuun, neiti nukkuu yhä ;) mukavaa vauvantuoksuista viikon alkua!!

t. manna + minimimimmi 5 vkoa :heart:
 
AAM
:wave:
iltapäivää.. täällä ollaan narina murina neitin kanssa hereillä ja pukerrettu ristiäiskutsuja.. 14.6. saapi neiti nimen, meidän hääpäivänä =) :heart:. Ainoa paha päivässä on että veljen vaimon siskon vauvalle kaavailtiin samaa ristiäispäivää turussa asuvat :| ... damn !!

pohdin tässä kans että kutsutteko perhettä vain ja lähimmät kaverit vai pyydättekö myös mukaan hyviä ystäviä joita näette esim välimatkan takia harvemmin mutta haluaisitte heidät jakamaan special päivän kanssanne ?
mulla on pari sellaista mutta onko sit hönttiä lähettää sen takia kutsu että pari tuntia on täällä ja sit ajaa sen 300 kislaa takasin himaansa... ja kuite ei välttis kehtaa kieltäytyä tai siis en tiedä kehtaavatko. En kyllä suuttuis vaikka sanoisivat välimatkan syyksi..

sarjassamme ergonomisia nukkumisasentoja osa kaksisataakaksi :D :LOL:



am & neiti A. 9vrk :heart:
 
1 kk neuvola takana =) poika kasvanut tosi paljon, oli syntyessää 2870 ja nyt jo 3630g, pituuttakin tullut 5cm, olis syntyessään 47cm. Kieltämättä hieman helpotti kun jotenkin sitä aina ajattelee riittääkö maito, vaikka toinen asuu tissillä aamut ja illat monta tuntia yhteen menoon :LOL:.

Onkos muilla tämmösiä ilta/aamutissitakiaisia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja nussukka:
Onkos muilla tämmösiä ilta/aamutissitakiaisia?
Iltatissitakiainen löytyy täältäkin. :wave:
Päivällä nukutaan ihan hyvin, mutta ilta kun koittaa niin tissillä asutaan ja tankataan.

Nyt on neiti nukkua posottanut kohta kolmisen tuntia ja syötöstä aikaa lähemmäs neljä.. tissit räjähtää, joten josko taas hiukan pumppais enimpiä pulloon. Ja tämähän sitten tietää sitä että tissillä asutaan heräämisestä edespäin. :snotty:


Ruttana & Beanie (jota epätoivoisesti yritetään oppia kutsumaan nimeltä :saint: ) 2vko 5pv :heart:
 
Meillä kanssa asuu tissitankkaaja... välillä menee koko ilta siinä, että vauva on tissillä 10 min välein. Ehkä se sillä tavalla lisää maidontuotantoa? Itse olen ainakin huomannut, että meijeritoiminta on selvästi kiihtynyt.

Yritin äsken käydä jalkahoidossa, ja yritykseksi se jäi. Ei suostunut pikkuakka juuri sillä nimenomaisella hetkellä nukkumaan vaunuissaan. Edellinen käynti kosmetologilla sujui niin hyvin, kun toinen veti unta kuulaan koko visiitin ajan. Mutta nyt joutui äiti poistumaan paikalta jalat hoitamatta. Onneksi kauneushoitolan täti oli ymmärtäväinen. Ja tietenkin heti kun lähdin kävelemään, vauva nukahti ja nukkuu yhä autuaasti. :headwall:

Tästä yhdestä poikkeuksellisen huonotuurisesta kauneushoitolakeikasta huolimatta vauva on yhä kovin kiltti, ja olen huomannut, että sillä alkaa olla jo tietty päivärytmi. Ainakin suurin piirtein. Onnekkaina öinä se herää syömään vain kerran. Mutta kauhean kovaääninen se on; yösyönnin jälkeen se saattaa äheltää ja punnata kaakelia niin kovaäänisesti omassa sängyssään, että iskäkin herää vaikka nukkuu korvatulpat päässä.

Manna, Allus ja muut pk-mammat, sähköpostia on laitettu miitistä. Jos et jostain syystä saanut postia, tuikkaa yksäriä tänne suuntaan ja lähetä siinä s-postiosoite.

Nimenantojuhliin (meillä ei kasteta vauvaa) me kutsutaan vain lähiperhe ja kummit. Rajoitteena toimii lähinnä se, että pidetään juhlat meillä kotona, eikä meille kovin isoa seurakuntaa mahdu. Meidän vauva saa nimensä nyt lauantaina. Vielä kun isukin kanssa saataisiin siihen mennessä yksimielisyys siitä, minkä nimen annamme. On se kauheeta, kun on liian näkemyksellinen mies.

 
Tere mammat!

Voimia heti alkuun kaikille, joilla on hankaluuksia ja vaivoja!

Meillä oli eilen ristiäiset ja neitin oli kiltti kuin mikä koko juhlahumun ajan. Suurimmaksi osaksi vain nukkui ja sen aikaa mitä oli hereillä niin kiersi sylistä toiseen =) Helppo oli äipänkin nauttia tarjoiltavista, joita menikin edellinen päivä ja sunnuntaiaamu väkertäessä. Onneksi oli apureita. Tein elämäni ensimmäisen marsipaanikakun ja se onnistui ihan pirun hyvin, vaikka jännittikin että mikähän siitä tulee. Tilasin Ullan Unelmasta tytön kuvan siihen kakun pintaan ja kovasti kakku kehuja sai. Juhlijoita oli noin kolmisen kymmentä ja sääkin salli. Neitokainen sai nimekseen Neea Eveliina :heart:

Nyt onkin sitten ollut lepopäivä sekä äipällä että tyttärellä =)

Sanni-Maria ja Neea 7 vkoa
 
Merkkailen ja kirjottelen enempi myöhemmin jahka touhuiltani ehdin. PK-miitissä haluun olla tottakai mukana. Mä en oo vissiin koskaan tuol,la kerhon puolella käynykään. Tipuin jossain vaiheessa kärryiltä ihan täysin noista miitingeistä, kun vaavi päättikin tulla maailmaan sen pari viikkoa aiemmin ja te vielä miittailitte ihan täysillä =) Seuraavassa siis mukana!
 
moi!!

nussukka meijän neiti oli just saman painonen syntyissään ku teijän vauva!!! :D saapa nähäpaljoko on painoa sitten 6viikon neuvolassa...

tyttö röyhtäileeaika hyvin,mutta aina ei yölläitekkää tajua röyhtäyttää,ku on niin väsyny...,mutta kyllä jonku verran sitte ähisee ja pieruja päästelee... ;)
mutta yöt nukkuu hyvin ja se on pääasia...

sanni-maria ,meiillä ollu monta vuotta haaveena laittaa tytölle nimeksi Neea mutta nyt niin paljo tullu tutuille tuota nimeä,niin päätimme keksiä toisen.no siinä ei menny kauaa,nyt tyttö saa vähintäänki yhtä soman nimen. =) ristiäiset on 16pv ja yhet kummit ollaan saatu pyydettyä.toiset on pyytämättä.se on isännän homma ;)

aivan huikeet ilmat ollu B) ollaan tänäänki oltu ulkona siivoamassa pihaa ja haravoimassa. huomenna ois sitte sään salliessa ikkunoiden pesun vuoro.
aattelin myös kokeilla hyytelökakkuja,että millasen teen ristiäisiin sitte tarjottavaksi.ohjeita ois monia.... :p njam...

mulla ei ollu vauvalle juuri mitään vaatteita ,kun se synty,mutta nyt on kyl niin paljo 56 senttisiä että joka päivä pitää vaihtaa vaatekerta ettäehtii kaikkia käyttää,ennenku ne menee pieneksi =) aivan mieletön ollaan saatu lahjaksi.

mulla ois reissu ensviikonloppuna (to-la) vauvan kans. ihanaa lähtiä rentoutumaan... sitte sunnuntai ollaan kotona ku on se äitienpv

onnittelut vauvautuneille ei taida sielläodotuspuolella paljoa väkiä enää olla. Laalalle tsempit synnytykseen. pian sinäki saat nyytin kainaloon.

mutta vauva-arki on IHANAA... :heart: nautin joka hetkestä pikkusen kans vaikka 5 muutaki lasta on,niin jaksaa tosi hyvin.ja isommat on jo paljo äitille avuksi ja kovasti hoitavat vauvelia. mies on nytkin reissuhommissa,mutta ihan hyvin meillä on menny täällä kotona. paljo ollaan ulkona,lapset ihan innossaanleikki pihalla,pelaa sulkkista,isommat laittanu leikkimökin kesäkuntoon ja sensemmosta...

mulla on tullu himo liikkumiseen . ihanaa kävellä jo tunnin lenkkejä,ne sujuu erittäin hyvin ja pitemmätki matkat menis mutta maltilla alotellaan... juosta en aio vastaku jälkitarkastuksen jälkeen ihan varmuuden vuoksi,että tarkistavat kohdun kunnon...

jälkivuotoa eipä juuri oo tullu,välillä joku viiru,mutta ei oikeestaan mittää.
viimeksi se kesti 8viikkoa koska alotin urheilun aivan liian aikasin.
painoa oon saanu parikiloa lisää,meniki jo liian alas...

imetys sujuu hyvin,maitoa tulee,ei tarvetta ollu lisämaitoon ollenkaa.
illan peliä ootellssa.... jos silmät sen sallii... ;)

Pai ja "Jannuska" 3viikkoa 2päivää :heart:
 
Hemuli9; tais pirpana tietää että nyt äiskä yrittää rentoutua :p Meilläkin havaittavissa pientä päivärytmiä tänään onkin menny kaikki sekasin kun oli neuvola ja jäi yhdet unet väliin..nyt ollaankin sitten oltu tissipanttivakina 17.00-21.50! Rinnoista ei heru sitten millään mitään enää ni jälleen turvaudutaan iskän hellään syliin ja iltapulloon..

Pai-29; toi sun röyhtäystys juttu oli kuin olisin sen ite kirjottanu! Tosi mielenkiintosta nähä miten meidän pikkuset kasvaa
=)
 

Yhteistyössä