Huhtivauvat 2009 ~TOUKOKUUSSA~

  • Viestiketjun aloittaja millipilli
  • Ensimmäinen viesti
Huh huh tätä nukkumistouhua meillä.. Oon kävelly varmaan sataviiskymmentä kertaa makkariin kahden tunnin aikana ja hyssytelly ja silitelly ja tarjonnu tissiä ja pulloa ja ollu vieressä ja vaikka mitä. Luulin jo, että sain piltin nukkumaan ennen yhdeksää, mutta se ihanuus kesti kakskyt minuuttia. Olis kiva jos alkais pikkuhiljaa rytmittyä nää illat jollain tavalla.. mutta ei kait sitä voi vielä kauheesti odottaa näin pieneltä. Plaah. Olis kiva keretä itsekin välillä esim. syömään ennen puoltayötä.

Meillä alkoi miehellä tänään työt uudessa työpaikassa ja heti alkuun on tällanen kevyt 12 tunnin työpäivä. Pitää siis pärjäillä täällä Konstan kanssa kaksistaan aika pitkiä päiviä :(

Pakko varmaan mennä itsekin unten maille, kun toi nyytti tais nyt viimeinkin nukahtaa (kääräisin sen kapaloon rauhoitttumaan.. omat kädet on liian kiinnostavat ja nekin häiritsee nukkumaan rupeamista)

Öitä kaikille!
 
huomenta!
aamu ja omaa aikaa :D ,kävin jo vilkasemassa onko kaikki ok,kun on niin rauhallista,meidän mies väki nukkuu,molemmat pojat,mies ja kissa :D

kauankos se pumpattu maito säilyy pakkasessa? esikoisen aikaan muistan olleen 3kk, mutta joku tais mainita että se on jo vanhaa tietoa ja säilyvyys on 6kk..aattelin vaan että meillä on tuolla pakkasen puolella parilaatikollista, ja vielä sitä ihanan keltasta alkuajan kerma maitoa :D pitääkö ruveta juottamaan pois ennen kuin menee vanhaksi.

happylle onnittelut :flower:

säde eip ne miehet tajua,jos ei omia lapsia ole,munkin frendi (siis mies) varaili mua terdelle kuun vaihteessa,sanoi vielä laskeneensa, että sitten se vauva on jo niin iso :LOL: :LOL:

mammanen koita jaksaa pissaileva kanssa :hug: , meillä ollaan vielä vaipoissa (1v8kk), mutta tuntuu että vauvan myötä tullut takapakkia monessa muussa asiassa :/ ,mutta kuuluu asiaan neuvolan mukaan, normia reagointia vauvaan.

ai niin ja aivan loistavaa, esikoinen nukkui meillä vauvan tulon jälkeen jo toisen yön kokonaan heräämättä :D (eilinen nukuttaminen tosin kesti reilusti yli 2h, tappeluineen ja itkuineen,ollut vauvasta pitäen huono nukkumaan ja nyt uhman alkaessa tuntuu ihan riivatulta)

aurinkoista päivän jatkoa vielä kaikille!

tutsa ja rasmus 10vkkoa (jäbä oli muuten 2kk neuvolassa komiat 60senttiä)
 
AAM
Happylle onskulit ensi kärkeen :hug: :flower: :)

mä en edes yritä tälle pikku rintressalle mitään rutiinia kehitellä.. :D kunhan yöt nukkuisi niinkuin viime yön ihan luksusta.. viime yönä heräili kahdelta ja sit puol kasilta :eek: aattelin että onko se kuukahtanut koppaansa mutta siellä se nukkui..

ruttis hienoa että jtarkastus aika järjestyi.. ja toivottavasti pääsette reissuun ja mammasi toipuu pian :hug:

näyttääpi tulossa viikendiksi hieno keli, programmista meillä on tiedossa miehen siskon valmistujaiset (aikuisiällä joksikin valmistuu :D... :ashamed: en muista miksi ) ja muutoin huomenna paloautojen ihailua Glimsissä.. :whistle: arvatkaa vaan kuka niitä perheessämme himoitsee.. ja vinkiksi it ain`t me.. ;)

pk-seutulaiset !! tulevalle tiistaille piknikkiä hesan keskustaan jonnekin puistoon :wave: ketkä ei tuossa maililistalla ole.. :) B)

Am & neiti A.
 
Lähdetään tässä kohta Helsinkiin päin ajelemaan siskon valmistujaisiin. Vähän jänskättää että miten matka menee. :) Turusta siis tullaan, joten matkaan menee pari tuntia. Käydään tosin viel ennen siskon juhliin menoa Sellossa, joten tapahtumarikas päivä tulossa. :)

Kylvetettiin tyttö viel tässä aamusta, että jos se väsyis sopivasti autos nukkumaan... mä sain toimituksesta palkkioksi pissat ja kakat päälleni. :LOL: Ihanaa, vauvaelämää parhaimmillaan. :LOL: Mut joop, eipä oo koskaan jännittäny Helsingin-matka näin kovasti. :D

Laala ja Aura 3vk 4pv
 
Pk-seutun treffaajat HUOM käykää tsekkaamassa tää pino..

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1424711#m16015121

Ihana päivä, ulkoiltu on koko päivä =) Vauvakin veti kunnoin 4 tunnin päikkärit tossa ulkosalla.. Mä oon kyllä niin hukassa ton beiben pukeutumisen kanssa näillä keleillä, saa varmaan lämpöhalvauksen mun käsittelyssä. Nytkin oli vaan body, potkarit, ohut pipo ja koko komeus pehmeessä kantokopassa tuulensuojassa, ja ihan hikipäänä oli pikku-neiti.. Eikai sitä nyt enempääkään voi vähentää.. HUoh, vaikeeta.
 
Heippa mamat,

vaavi ollut ulkona koko päivän ja nukkuu vaan :) Raitis ulkoilma tekee tehtävänsä. Ollut kyllä tosi kuumissaan, joten vähennettiin vaatteita radikaalisti ja pidettiin huoli, että on tuulensuojassa ja auringolta piilossa. Lopulta siis päällä ainoastaan hihaton äp:n keltaoranssi potkari ja vaipat. Pihan mittari näytti melkein 30 astetta!

Huomenna kylpylään mun vanhempien kanssa. Jee. Pääsee vähän jonnekin muualle.

Hymyjä on tullut muutama nyt parin päivän aikana...kylläpä saatiin odottaa, poitsu jo 2kk. Jokelteluakin tulee joka päivä pikkuisen. Niin ihanan kuulosta!

Neuvolassa sanottiin viimeksi, että meillä on vaativa vauva. Tilia c:lle kiitokset tsempityksestä.

Eiköhän huomisestakin saada unelmakelit!

t. kadak&pikku-tiikeri 9vko tasan
 
Oooi mikä ilma. Käytiin puolentoista tunnin kävelylenkillä ja poitsullakin oli vaan lyhyt hihainen body ja ohuet puolipotkarit, niin lämmintä ja ihanaa B)

Muutenkin on menny taas hyvin muutaman vaikean illan/yön jälkeen ja pääsin jopa terdelle eilen ihan yksin näkemään kavereita. En kyllä malttanu olla kun kolme tuntia. Hauskaa päivää kaille mammoille ja vauvoille!

Tässäpä vielä tuore kuva meidän hurmurista:




Toivoopi: Nappi ja Konsta aurinkoisissa tunnelmissa
 
Ihana piknik takana. Tyttönenkin pötkötteli huovalla nautiskelemassa. Mä en ole myssyä enää päähän laittanut varsinkaan koppaan, mutta ei nyt ollut huovallakaan. Vaan jos tuulisi kovasti tai olisi selvästi kylmempi, niin sitten laittaisin. Vaatteina on mahdollisimman ohuet vaatteet: pitkähihainen body ja potkarit. Kopassa sitten taiteltu lakana peittona.

Uskomatonta, meidänkin vauva nukkui upeasti viime yönä: 7 1/2 tunnin syöttöväli, muutenkin nukkui yöunia klo 23-10. Mä oikeesti olen paljon pirteämpi nyt kuin raskaana ollessani. Silloin nukuin niin tajuttoman huonosti, että tämähän on leppoisaa nyt. Toisaalta vauva onkin sitten valvonut tänään lähes koko päivän, ja vasta nyt nukkunut kohta parin tunnin päikkärit. PItänee herätellä kohta varovasti ettei menisi ihan yöunille asti.

Nähdään tiistaina pk-mammat!

Tilia ja tyttö 1 kk ja 2 päivää
 
Kuittaan tänne vaan nopsaan että vauva kasvaa reippasti.Neuvola vasta 9.6 joten ei mitään hajua mitoista :eek:
Nimeksi tuli Arttu Matias ja kastettiin mun syntymäpäivänä.

KOrvikkeella mennään ja jonkin verran oli tota vatsavaivaa ja tuntui että se mallasuute ei auta joten vaihdoin Nannin Tutteliin ja otettiin taas käyttöön Disfatyl tipat ja a vot ainakin nyt tuntus että auttoi...saas nähdä!

Ihan kivasti jo nukkuu eli eilenkin söi 20.00 ja heräs vasta 1.30 seur.kerran ja sitt 5.15 joten kun vain itse saisi nukuttua niin hyvin jaksas :x

Onnea kaikille pienille nimen saaneille ja apua unohdin jo kuka se saikaan synttärilahjaksi kihlat....->kateudesta vihreä B)
Mutta paljo onnea, ihana mies sulla :flower:

Jaksamista kaikille!

Lis69 ja Arttu 10 vkoa ja 4pvää
 
Säde toi body taitaa olla tuliaisia viime kesän ankkarockista.. Taisin olla viikko ennen sitä kuulluu olevani raskaana ja olihan toi pakko ostaa kun sen bongasin :)

Ihana päivä on ollu ja ollaan oltu paljon ulkona.. ihme hyvin meni iltakin, oikeistaan kaikki iltakiukut jäi välistä ja poika nukahti kun enkeli. Normaalisti raivoaa illalla puoli tuntia enne kun nukahtaa, eikä mikään auta asiaa. Varmaan raittiilla ulkoilmalla oli vaikutusta asiaan. Huomenna sit varmaan mennäänkin korkeasaareen, kun mun kaveri Jyväskylästä tuli käymään Helsingissä. Toivotaan siis hyvää ilmaa huomisellekin. Niin, ja hauskaa pk-seutulaisten piknikkiä sinne meneville!
 
Nappi, kylläpä näyttää jäpikkä jo vanhalta!!! Meidän poika on muuttunut ihan kokonan tässä parin päivän aikana. Ihan ihmeellistä. Koko ajan tulee äyy, euu, ayy ja hymyjä taas muutamia per päivä. Äiti ja isi on täällä ihan onskuina.

Lis, uskomattomia pitkiä unia! Toisaalta vaavikin jo vähän vanhempi.

Oon huomannut, että vauva puklaa aina enemmän, kun oon syönyt mausteista ruokaa.

Tänään oli aivan liian kuuma. Pihan mittari näytti yli 30 astetta ja sisällä oli 27...vauva oli tosi levoton ja kuumissaan, vaikka pidettiin vaan vaippasillaan. Käytiin aina välillä kastelemassa poikaa ja pidettiin kylppärissä nakuna pidempään hoitopöydällä, kun siellä tuntui olevan vähän viileämpää. Nyt illalla ollut taas helpompaa.

Kylpyläreissu meni hyvin. Ei huutanut kertaakaan. Veden äänet varmaan rauhoittivat! Salakuljetettiin pikku-tiikeri K-20 puolelle :LOL: ja sittenhän meidät heitettiin sieltä ulos vesipuiston puolelle...

t. kadak&pikku-tiikeri 9vko1pv

LISÄYS aamulla 1.6.2009 - Säde, meillä meni ihan päinvastoin. En meinannut saada poikaa millään nukahtamaan ulkoilupäivän päätteeksi, imetin ja imetin ja imetin johonkin kahteen aamuyöllä. Poika oli tosi levoton ja vaan puhisi ja pyöri sängyssä. Sitten tosin taisi nukkua seitsemään asti (!??!?) tai en ollut herännyt kunnolla imetykseen. Tiedä häntä. Nyt on rinnat tosi pinkeät, eli ehkä jäi yösyötöt väliin.
 
Huomenta!

Hienoa Kadak, että pääsette vihdoinki nauttimaan niistä hymyistä! Me odotellaan tota jokeltelua vaikka jonki verran ääntelyitä jo tulee :).

Meillä kans muutamana yönä nukuttu hienosti. Viime yönä nukahti yöunille puol 11 ja heräs puol neljältä syömään. Seuraavaks syötiin kuudelta. Ensimmäinen unipätkä on ollu nyt se 5 tuntia. La-su yönä se oli lähes 6 tuntia :eek:. Tää syö iltasin niin paljon, että jaksaa sit nukkua. Eilen otin pojan vaaalle mun kanssa niin se näytti, että poika painais melkein jo 6 kiloa :D.

Perjantaina tää poika sai ensimmäisen itkuraivarin. Sitä kesti tollasen tunnin ja sit päätettiin viedä poitsu kävelylle. No se nukahti ja ku siirrettiin sänkyyn heräs, mutta nopeesti rauhottu uneen. Oli vaan niin outoa, ku yleensä ei pahemmin itkeskele pitkiä aikoja. (ok, Laala joutu kestämään itkua viis tuntia eli ei kai toi nyt niin pitkä aika edes oo...)

Oltiin viikonloppuna reissussa ja meijän autosta uupuu moottorinvaihdon jäljiltä ilmastointi. Olin ihan varma, että Luukas saa lämpöhalvauksen ku raukka oli ihan hikinen koko 3 tuntia.

Meijän hymymies 5 vko ja yks pvä

Tänään se onki jo 5 vkoa ja kaks päivää :D
 
Huomenta mammat.

Eilinen oli tosiaan kuuma päivä.. Meillä neiti ei nukkunut kun pieniä unia (max. 1h) ja oli aikas känkkis.. Ja nyt kauhulla odotan meidän tulevaa reissua.. 20. päivä lähdetään.. :|


Ruttana & tänään aurinkoisempi Beanie 6vko 5pv :heart:
 
AAM


tässä meidän neidin nauratuskuva eiliseltä... juu ei täälläkään helteen suurimpia faneja olla mutta arskavarjon alla oli kiva köllötellä, silti onnistuin polttamaan keulani kun luin vauvalehteä hetkon auringossa... B)

:wave: kattellaan huomista pk-laiset

Am & neiti A. :heart:
 
Ihanaa, kesä on tullut :)

meillä tyttö nauraa hekottaa ääneen. Hauskan kuuloista.

Liimasin sen neuvolasta saadun oranssin hymynaama kuvan hoitotason yläpuolelle (kaapin alareunaan). Hoitotasona siis kodinhoitohuoneen pöytä :). Tyty katsoo sitä kuvaa samalla kun vaippaa vaihdetaan ja muuta siinä touhutaan ja nauraa hekottaa kuvalle ääneen. En muista, että esikoinen olisi näin aikaisin naureskellut ääneen.

Lisäksi toinen ihana uutinen. Esikoinen siis oppi kuivaksi. Ihanaa :)

Ja vielä ihana uutinen, mulla on tänään vapaapäivä :) Eskoinen hoidossa, iskä on reissussa ja mä saan olla vauvan kanssa kahden. Nukkuu ulkosalla hyviä pätkiä, joten tää on kuin lomaa. Kukaan ei ole jaloissa pyörimässä :)

Sorry oma-napaisuus!

=) =) :)
 
Täällä tyttö kyllä määrää äidin tahdin täysin. Ihan turha kuvitella että tää itsevaltias suostuis nukkuu omassa sängyssään, huolimaan tuttia tai tekemään mun osaa muutenkaa mitenkään helppommaksi. Äsken (13.40) pääsin vasta ekan kerran vessaanki ku yks on vaatinu tissiä about koko päivän. Hetkeks sain sen päikkäreille mut kun nukahdin itekin niin siitä ei ollu hyötyä esim kämpän siivoamisen suhteen... Hups.
On tää silti helppo vauva, ei turhia itke, kunhan häntä palvellaan koko ajan. :LOL:

Laala ja Aura 3vk 6pv
 
Heippa.Jos mammakin kirjoittaisi lopulta muutaman rivin.Päivät on menneet niin joutuin että enpä ole koneella paljon istunut.
Eilen kastettiin meidän 5 viikon ja kolmen päivän ikäinen tyttö ja hän sai nimen Alina Alma Hildur.
Hellehän se oli täälläkin ja hiki haisi talossa.Vauva sattui juuri nukahtamaan kastamisen ajaksi kun oli suurin piirtein koko päivän valvonut.
Rintamaidolla tyttö kasvanut hyvin ja imetyskin on nyt onnistunut hyvin.Tuttia saatikka tuttipulloa ei huoli.Kaksi kertaa on rintatulehdus yrittänyt mutta sain menemään ohi ilman kuuria.
Vatsavaivat alkoivat kuukauden iässä.Päivisin heräilee kesken unen kitisemään ja illalla saattaa huutaa kuin oikohöylä.Käytiin homeopaatilla ja antoi minulle probiootti kuurin ja vauvalle myös probiootti babyt.Nyt on ollut kaksi päivää jo helpompaa.Kakka tulee kyllä edelleen kovalla paineella ja on limaista ja vetistä ja vihertävää.Olen myös illalla syönyt laktoosin pilkkoja tabuja, en tiedä liekö niistä apua.
Tyttö on kyllä suloinen ja on vienyt kaikkien sydämet, isänsäkin on aivan höpsähtänyt.Isot jo aikuiset sisarukset hoitaa paljon ja ovat apuna.Ihana kun tulee kesä ja elämä hymyilee näin ihanasti uuden pienokaisen kanssa joka meille vielä suotiin. =)
 
Jospa pikaiseen ehdin ;)
Pian varmaan,toivottavasti,herätään unilta ja lähetään ulos B)

Meijän mini on kyllä helppo;toi yöunille opettaminenkin vaati tasan kolme päivää.Nyt kun mies töihin läks niin sanoin ettei tule mitään että mini kekkuloi yhteen hereillä..äiti ei jaksa niin kauaa.Sitten vaan rupesin iltasyönnin jälkeen viemään sänkyyn ja sinne on nukahtanut.Eka kerralla kitisi vähän enempi mutta eilen jo huomattavan helppo tapaus.Nopea oppimaan :LOL:

Ristiäiset ja meidän vihkiminen tapahtuu 4.7.Kivahan ko mies kosi,mutta järjestelyt näemmä mun harteilla.Onneksi sain jo paikan ja pitopalvelun sekä oman kampaajan ja meikin.Tärkeimmät siis kunnossa :kieh:
 
Huh hellettä!

Meille kotiin paahtuu! Ikkunat on auki, ja tuuletinpöhöttäjä pöhisee, mutta silti lämmintä on sisällä 27 astetta. Yöllä on tosi tuskainen olo. Kun nostin vauvan aamulla sängystä, oli silläkin ihan hikinen selkä.

Ollaan pahimmat helletunnit vietetty vauvan kanssa Tervasaaressa. Siellä se vetää hirsiä vaunussaan varjossa puun alla. Äiti saa rauhassa lueskella lehtiä auringossa. B)

Tässä yhtenä yönä vauva nukkui historialliset 6 tuntia putkeen. Siinä puolivälissä mä sen sijaan heräsin katsomaan, onko se raukka hengissä, kun ei ruokakutsua ollut kuulunut. Vauvan tahti muuttuu näemmä nopeammin kuin äidin sisäinen kello.

Ihania vauvakuvia täällä! Miten te onnistutte niitä hymykuvia nappaamaan... meillä pitäisi väijyä puoli tuntia kameran kanssa, eikä siltikään välttämättä onnistaisi. Nappi, Konsta on kovasti äitinsä näköinen!

Tsemppiä kaikille, joiden vauvat itkeskelevät, valvottavat tai muuten pomottavat. Eikös ne pahimmat räkkyämiset jää usein 3 ekaan kuukauteen, jos koliikista johtuvat? Ystäväpariskunnalla on koliikkivauva, ja ihan tuntuu pahalta kertoa heille meidän vauvan edesottamuksista, kun toinen on niin kiltti ja toinen valvottaa koko perhettä öisin.

Mökkikausi lähestyy, ja olisi pari kysymystä teille: onko kukaan selvittänyt, mitä jos jotain voiteita voi käyttää, jos hyttyset pistävät vauvaa? Siis kutinaa lievittämään? Ja toiseksi, saako jostain Helsingin keskustan lähettyviltä hyttysuojia vaunuihin?

Hemuli ja Lilja reilut 2 kk
 

Yhteistyössä