Huoh, mikä hinku puolivuotiaan vauvan äidillä on päästä pari kertaa kuussa viihteelle ja jättää vauva yöksi hoitoon.

  • Viestiketjun aloittaja jsgfj
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja soraääni:
No mun neuvolatäti on sitten kai suorastaan hullu, mutta hän kannusti minua ottamaan omaa aikaa pienestä vauvasta huolimatta. Totesi, ettei kiintymyssuhde siitä nyt kärsi heti jos muksu välillä on hoidossa, pääasia on se, miten sen "loppuajan" viettää vauvan kanssa. Kannusti myös lähtemään liikkeelle pienenkin lapsen kanssa, ettei mökkihöperöidy kotona. Ja hui kauhistus, totesi myös, että vaikka imetys onnistuisikin, niin jos hermo menee siinä touhussa niin vaihda suosiolla korvikkeisiin. Ja vieläpä sekin, että lykkää perheelle valmispöperöt pöytään, jos tympii.

Neuvolatätejä on joka lähtöön ilmeisesti. Ja mikä huvittavinta, kun kerroin käyväni täälläkin lukemassa juttuja, hän sanoi että ei kannata vierailla tällaisilla palstoilla. Täällä on hänen mielestään usein silkkaa pahansuopuutta ja äitejä, jotka ovat tehneet vanhemmuudesta suorituksen ja unohtaneet maalaisjärjen. Äidit kivittävät toisiaan ja kilpailevat, kuka saa kirkkaimman marttyyrikruunun.
mutta tuskin se sanoi sulle, että jos sun on päästävä baariin kahdesti kuussa, niin sun kannattaa mennä, hankit hoitopaikan mistä tahansa kunhan vaan hankit? :) Neuvolantädit on ihania, ja hyviä tiedonlähteitä, mutta ei heiltäkään mitään absoluuttista totuutta voi aina oottaa..

minusta tää palsta on ihan kiva, toisinaan on erittäin mukavia keskusteluja kuten nyt tääkin. Kuka tässä ketjussa kruunua kiillottaa? Mäkin jo tunnustin että oon tehny just päinvastoin, miten nyt ko. asian näen.
 
at
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Dina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juuri terveydenhoitajan kanssa juteltiin neuvolassa siitä, miten nykyään äideillä ja iseillä on aivan vääristynyt kuva vanhemmaksi tulemisesta; kuvitellaan, että voidaan jatkaa elämää niinkuin ennenkin, harrastaa ja bilettää ja vauvaa/lasta hilataan jatkuvasti hoitoon ja uskotellaan itselle, että ei se lapsi siitä kärsi. Kerta kuukaudessa ei ole musta paha, mutta valitettavasti näitä joka viikko lapset hoitoon haalaavia äitejä on entistä enemmän. "Kun äitikin tarvii omaa aikaa" ja "Saa äiditkin bilettää" jne. Jossakin ollaan ihan oikeasti menty metsään..
me pohdittiin tätä etiikan tunnilla. Ja kyllä se näin tosiaan on.
Samaa mieltä. Ei, lapsi ei kärsi siitä että hän on pari kertaa ollut vauvana hoidossa. Sen sijaan lapsi (ja äiti!) kärsii siitä, että äitiydestä tehdään vaativa harrastus ja lapsi voidaan tarpeen mukaan kiikuttaa muitten hoidettavaksi jos ei innostakaan.

Pitäisi oppia elämään lasten kanssa, eikä hartaasti odotella niitä hetkiä kun pääsee lapsistaan eroon...
 
ZiggyStardust
Alkuperäinen kirjoittaja jsgfj:
En vaan tajua miksi tehdä lapsia kun kokoajan sitten joutuu miettimään mistä saisi taas hoitajan. vauva on lisäksi eri paikoissa yötä, tekee varmaan hyvää kiintymyssuhteelle.
Kannattaisi varmaan kysyä siltä vauvan äidiltä, niin ei tarvisi spekuloida.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Dina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juuri terveydenhoitajan kanssa juteltiin neuvolassa siitä, miten nykyään äideillä ja iseillä on aivan vääristynyt kuva vanhemmaksi tulemisesta; kuvitellaan, että voidaan jatkaa elämää niinkuin ennenkin, harrastaa ja bilettää ja vauvaa/lasta hilataan jatkuvasti hoitoon ja uskotellaan itselle, että ei se lapsi siitä kärsi. Kerta kuukaudessa ei ole musta paha, mutta valitettavasti näitä joka viikko lapset hoitoon haalaavia äitejä on entistä enemmän. "Kun äitikin tarvii omaa aikaa" ja "Saa äiditkin bilettää" jne. Jossakin ollaan ihan oikeasti menty metsään..
me pohdittiin tätä etiikan tunnilla. Ja kyllä se näin tosiaan on.
Juu, ja tätä näkee ihan oikeasti omassa lähipiirissäkin valittevan paljon. Ja jos et käy baareissa, sitä ihmetellään ja kummastellaan suureen ääneen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Dina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juuri terveydenhoitajan kanssa juteltiin neuvolassa siitä, miten nykyään äideillä ja iseillä on aivan vääristynyt kuva vanhemmaksi tulemisesta; kuvitellaan, että voidaan jatkaa elämää niinkuin ennenkin, harrastaa ja bilettää ja vauvaa/lasta hilataan jatkuvasti hoitoon ja uskotellaan itselle, että ei se lapsi siitä kärsi. Kerta kuukaudessa ei ole musta paha, mutta valitettavasti näitä joka viikko lapset hoitoon haalaavia äitejä on entistä enemmän. "Kun äitikin tarvii omaa aikaa" ja "Saa äiditkin bilettää" jne. Jossakin ollaan ihan oikeasti menty metsään..
me pohdittiin tätä etiikan tunnilla. Ja kyllä se näin tosiaan on.
Juu, ja tätä näkee ihan oikeasti omassa lähipiirissäkin valittevan paljon. Ja jos et käy baareissa, sitä ihmetellään ja kummastellaan suureen ääneen.
todellakin. Mua itseasiassa säälitellään "kun en koskaan pääse mihinkään". No tota noin, lapsenvahti ois käytettävissä vaikka joka viikonloppu, mutta kyllä mä mieluummin oon ne viikonloputkin oman tenavan kans. Varsinkin nyt kun lapsi on arkena päivähoidossa ja itse koulussa ja yhteinen aika jää vähiin. Meen sitten kun tulee jotain juhlaa, synttäriä tms. Kun ei tosiaan mitään sellasta tunnetta että nyt on pakko päästä. Tai meen sitten kun siltä tuntuu, ei se tunne oo ollenkaan kiellettyä, mutta se että kuinka se tunne tulee niin usein että kotona pää leviää? Eikö muita keinoja oo tehdä siitä kotona olemisesta kivempaa?
 
vieras
Ja sellainen tuli muutes mieleen, että tiedän tosi monta, jotka ovat lopettaneet imetyksen muutaman viikon jälkeen, koska ei pääse yhtään mihinkään kun imettää... Nyt ei ole tarkoitus sohasta muurahaispesää sitten mitenkään..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja sellainen tuli muutes mieleen, että tiedän tosi monta, jotka ovat lopettaneet imetyksen muutaman viikon jälkeen, koska ei pääse yhtään mihinkään kun imettää... Nyt ei ole tarkoitus sohasta muurahaispesää sitten mitenkään..
mutta teit sen kuitenkin :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Dina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Dina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juuri terveydenhoitajan kanssa juteltiin neuvolassa siitä, miten nykyään äideillä ja iseillä on aivan vääristynyt kuva vanhemmaksi tulemisesta; kuvitellaan, että voidaan jatkaa elämää niinkuin ennenkin, harrastaa ja bilettää ja vauvaa/lasta hilataan jatkuvasti hoitoon ja uskotellaan itselle, että ei se lapsi siitä kärsi. Kerta kuukaudessa ei ole musta paha, mutta valitettavasti näitä joka viikko lapset hoitoon haalaavia äitejä on entistä enemmän. "Kun äitikin tarvii omaa aikaa" ja "Saa äiditkin bilettää" jne. Jossakin ollaan ihan oikeasti menty metsään..
me pohdittiin tätä etiikan tunnilla. Ja kyllä se näin tosiaan on.
Juu, ja tätä näkee ihan oikeasti omassa lähipiirissäkin valittevan paljon. Ja jos et käy baareissa, sitä ihmetellään ja kummastellaan suureen ääneen.
todellakin. Mua itseasiassa säälitellään "kun en koskaan pääse mihinkään". No tota noin, lapsenvahti ois käytettävissä vaikka joka viikonloppu, mutta kyllä mä mieluummin oon ne viikonloputkin oman tenavan kans. Varsinkin nyt kun lapsi on arkena päivähoidossa ja itse koulussa ja yhteinen aika jää vähiin. Meen sitten kun tulee jotain juhlaa, synttäriä tms. Kun ei tosiaan mitään sellasta tunnetta että nyt on pakko päästä.
No just tuota se on mullakin. Ei edes haluta ymmärtää, että mä viihdyn kotona lasteni kanssa eikä ole tarvetta baariin. Toki joskus käyn, mutta yleensä vaan jos on jotain erityistä. Mulla on sama tilanne kuin sulla,eli lapset on arkena hoidossa ja itse koulussa, joten ihan ehdottomasti haluan sitten viikoloput pyhittää lasten kanssa puuhailuun.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Dina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja sellainen tuli muutes mieleen, että tiedän tosi monta, jotka ovat lopettaneet imetyksen muutaman viikon jälkeen, koska ei pääse yhtään mihinkään kun imettää... Nyt ei ole tarkoitus sohasta muurahaispesää sitten mitenkään..
mutta teit sen kuitenkin :D
No ei voi mitn. :D
 

Yhteistyössä