HUOMENNA MINULLA EDESSÄ SEKTIO SPINAALIPUUDUTUKSESSA JA NYT HUOLETTAA VAIN YKSI ASIA:(

  • Viestiketjun aloittaja höperö
  • Ensimmäinen viesti
höperö
Minulla on paniikkihäiriö ja ahtaanpaikankammo ja pelkään että mua alkaa ahdistamaan kun en tunne alaraajojani. Tuossa spinaalissa kun puutuu kaulasta alaspäin :/ Mites teillä muilla on menny tuo, onko alkanut ahdistamaan kun ei tunne mitään? Mikään muu mua ei sitte pelotakkaan :)
 
Ei ahdistanut se tunnottomuus, vaan se kun ei pystynyt kunnolla hengittämään. Siis oli sellainen tunne, kaipa ihan hyvin kuitenkin happea sain.
Tsemiä :)
*muoks* ja puuduksissa oli kaulasta alaspäin.
 
ap
No mulla ei oo kokemusta spinaalista, mutta anestesialääkäri näytti tänään että puudun täysin tuosta rintojen yläpuolelta jalkoihin asti...että muuta en sitte tiedä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Vyvyan:
Mulle tehtiin kiireellinen sektio enkä kyllä muista moista miettineeni, oli tärkeämpääkin ajateltavaa...
No eipä sitä varmastikaan kiireellisessä sellaista ehdi miettiä, ihan ymmärrettävää. Mutta minulla nyt ei olekaan kiireellinen kyseessä ja mietin asiaa juurikin sen paniikkihäiriöni vuoksi. Sitä on vaikea selittää sellaiselle joka ei tiedä mitä paniikki on.

 
Minä aloin hihittämään hallitsemattomasti kun tunto alkoi kadota, varmaan jännityksen purkautumista tai joku morfiinin sivuvaikutus :LOL:

Leikkaava lääkäri tuli kättelemään ja minä vaan hekotin vedet silmissä.. totesi vain naureskellen että onpas mukavaa että täällä on hauskaa.

Jotenkin se koko homma on niin "päämääräkeskeistä" ettei siinä ehdi ahdistua. Ihmiset häärää ympärillä ja varmaan nopeasti fokusoidut siihen vauvan välittömään saapumiseen.

Tsemppiä!!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja KettuRepussa:
Minä aloin hihittämään hallitsemattomasti kun tunto alkoi kadota, varmaan jännityksen purkautumista tai joku morfiinin sivuvaikutus :LOL:

Leikkaava lääkäri tuli kättelemään ja minä vaan hekotin vedet silmissä.. totesi vain naureskellen että onpas mukavaa että täällä on hauskaa.

Jotenkin se koko homma on niin "päämääräkeskeistä" ettei siinä ehdi ahdistua. Ihmiset häärää ympärillä ja varmaan nopeasti fokusoidut siihen vauvan välittömään saapumiseen.

Tsemppiä!!
Hauska juttu :) Mä taas uskon että itkeä vollotan kun oon sellanen herkkä muutenkin uusille tilanteille ja oon oottanu niin kovasti tätä :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Saat varmaan jotain rauhoittavaa lääkettä, eiköhän se auta paniikkiinkin.
En kuulemma saa rauhoittavaa ennenkuin heräämössä sitten kun vauva on ulkona. No jospa se auttaa sitten siihen ettei tule paniikkia :)
Miksi?
Mulle annettiin suun kautta nestemmäistä lääkettä ennen kuin lähdettiin kärräämään leikkuriin (kiireellinen sektio).
 
viola
Hei mä oon kärsiny kans lievemmästä paniikkihäiriöstä. Mulle tehtiin suunniteltu sektio perätilan takia viimekeväänä. Pelkäsin sektiota kamalasti etukäteen, en osannut tosin etukäteen pelätä tuota oloa mikä on puuduttamisen jälkeen. Kun tosiaan oli puudutettu (multa puutu rinnoista alas päivä, ei kädet) niin se olo oli aika ahdistava kun teki mieli liikuttaa jalkoja muttei pystynyt.
 
p.e
En mä puutunut kaulasta alaspäin... Jostain pallean kohdalta alkoi tuntua puutuneelta. Kädet toimivat ihan normaalisti, kun sain pidellä vauvaakin!

Ei tullut paniikkia siinä ollenkaan :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Saat varmaan jotain rauhoittavaa lääkettä, eiköhän se auta paniikkiinkin.
En kuulemma saa rauhoittavaa ennenkuin heräämössä sitten kun vauva on ulkona. No jospa se auttaa sitten siihen ettei tule paniikkia :)
Miksi?
Mulle annettiin suun kautta nestemmäistä lääkettä ennen kuin lähdettiin kärräämään leikkuriin (kiireellinen sektio).
Sulle on annettu se juuri sentakia että olet mennyt kiireelliseen sektioon...uskoisin. Mulle anestesia sanoi tänään että mitään rauhoittavia tms.lääkkeitä ei anneta niinkauan kuin vauva sisällä....sitten vasta kun vauva on ulkona niin saan lääkkeitä:)
 
Oonutsalo
Mulla se spinaali ei oikein meinannut tehota ja sekaan joutui antamaan velä muuta kipulääkettä ihan pään sekaisin. Mutta mulla olikin toinen sectio ja eka section arpi oli venynyt ja lähes repeämispisteessä. Hyvin se menee! Onnea huomiseen koitokseen ja ajattele vain sitä ihanaa kääröä jonka sitten kohta lähellesi saat!
 

Yhteistyössä