Huonoimmat lahjat jotka jopa harmittavat

En mä oo itsekäs tossa. Voin lahjoittaakin kamat jonnekin pelastusarmeijaan.
En vain ole tullut ajatelleeksi ja en ole kehdannut koskaan ennen antaa saamiani lahjoja pois :ashamed: Sitten ne on vaan homehtunut nurkassa.. oon kerran pari kokeillut ja lopulta n. 5v kulutua heittänyt pois "vanhana".
 
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Alkuperäinen kirjoittaja lahjaton:
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
No. Joku valopää antoi lapsille rakettikauppaan lahjakortit.
ja mitähän vikaa tuossakin lahjassa on?
kyllä te olette vastenmielisen kiittämättömiä akkoja.

ja sille ekalle ruikuttajalle: kanna kamat kassilla Konttiin tai pelastusarmeijan kirppikselle, joku saa kivaa kamaa halvalla ja rahat menee hyväntekeväisyyteen. älkää olko aina niin itsekkäitä.
Se,että kaikki eivät osta raketteja ollenkaan.
Ja harvemmin lapset edes saavat ostaa raketteja...
Nimenomaan! Inhoan ja pelkään aikuisten oikeasti ilotulitteita ja lisäksi kärsin siitä, että ne ovat suurin piirtein vastakohta kaikelle kestävälle kehitykselle.

Ja tuo rakettikauppa on pikkasen etäämmällä, eli nyt miehen piti lähteä ajamalla ajamaan ja olemaan lastensa, tai siis noiden teinien, kanssaostajana sinne kauppaan, koska ei oikeastaan hennottu lapsilta heidän kerran saamaansa lahjaa poiskaan ottaa.

 
Juuli
Mä ihmettelen, että nykyäänkin vielä aikuiset ostelee toisilleen lahjoja. Onhan tosta kulutushysteriasta ja luonnonvarojen tuhlauksesta jo paasattu niin kauan.

Me sovittiin jo 15 vuotta sitten perheen kesken, ettei aikuiset osta toisilleen lahjoja ja hyvin on elämä jatkunut tuonkin päätöksen jälkeen. Mitään en ole kaivannut, varsinkaan sitä lahjan keksimisen tuskaa henkilölle, jolla jo on kaikkea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Alkuperäinen kirjoittaja lahjaton:
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
No. Joku valopää antoi lapsille rakettikauppaan lahjakortit.
ja mitähän vikaa tuossakin lahjassa on?
kyllä te olette vastenmielisen kiittämättömiä akkoja.

ja sille ekalle ruikuttajalle: kanna kamat kassilla Konttiin tai pelastusarmeijan kirppikselle, joku saa kivaa kamaa halvalla ja rahat menee hyväntekeväisyyteen. älkää olko aina niin itsekkäitä.
Se,että kaikki eivät osta raketteja ollenkaan.
Ja harvemmin lapset edes saavat ostaa raketteja...
Eikö se mene niin, että alle 18 v ei voi ostaa eikä pitää hallussaan ilotulitusraketteja. Lahja on siis aikuiselle, joka ampuu raketit taivaan tuuliin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vampyyri:
joo, onhan se äärimmäisen kamalaa jos käsipyyhkeet tai tyynyliinat ei ole kaikki samaa sarjaa. :xmas:
No kyllä mä yritän että joku edes tässä talossa toisi harmoniaa. Kun sitä riemunkirjavaa tavaraa on joka paikassa.

Jos muuten sulla on pussilakanaan sopivat tyynyliinat, niin mihin niitä muita sitten käytetään? Ihanko oikeasti joku laittaa oransseja palloja tyynyyn A, vihreitä raitoja tyynyyn B ja kruunaa vielä komeuden kahdella erilaisella pussilakanalla. Jos siellä liinavaatekaapissa on kokonaisuuskin olemassa?
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Miljoonat ihmiset NÄKEE NÄLKÄÄ ja te valitatte vääränmallisesta yöpaidasta :(
No tässä kysyttiinkin, että lahjat, jotka jopa harmittavat. Kyllähän se harmittaa, kun saa jotain, jota ei voi käyttää. Vääränmallista (mun tapauksessa liian lyhyttä) en päälleni pistä, en tosiaankaan tykkää juosta kotona saatikka kylässä pakarat paistaen.
 
Njaah.

Äitini antoi minulle ikivanhoja käytettyjä lakanoita, vanhan pöytäliinan ja minttulikööriä(en juo)
Pojat saivat äidiltä liian pienet villasukat, mäkkärin lelun, lähetystorilta ostetun käytetyn lelun ja ikivanhan Viisikkokirjan(josta puuttuu osa sivuista)

Omaksi ilokseni voin ottaa kunnian poikien kasvatuksesta, kaikki kiittivät mummia erittäin kauniisti halien kera. Kotona lakanat ovat vielä muovikassissa ja villasukat kaapissa odottelemassa pikkusten jalkojen venähtämistä.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vampyyri:
joo, onhan se äärimmäisen kamalaa jos käsipyyhkeet tai tyynyliinat ei ole kaikki samaa sarjaa. :xmas:
No kyllä mä yritän että joku edes tässä talossa toisi harmoniaa. Kun sitä riemunkirjavaa tavaraa on joka paikassa.

Jos muuten sulla on pussilakanaan sopivat tyynyliinat, niin mihin niitä muita sitten käytetään? Ihanko oikeasti joku laittaa oransseja palloja tyynyyn A, vihreitä raitoja tyynyyn B ja kruunaa vielä komeuden kahdella erilaisella pussilakanalla. Jos siellä liinavaatekaapissa on kokonaisuuskin olemassa?
Mun appiukko... :whistle: Siis sitä ei yksinkertaisesti kiinnosta, millaisia lakanoita se laittaa ja surutta pistää niiden samaan sarjaan kuuluvienkin osia keskenään sekaisin. Niin itselleen kuin vieraidensakin lakanoiksi (ja anoppi oli kyllä aikoinaan samanlainen. Mut niillä on molemmilla muutenkin tämä perinteinen suomalainen sisustusmaku..)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Njaah.

Äitini antoi minulle ikivanhoja käytettyjä lakanoita, vanhan pöytäliinan ja minttulikööriä(en juo)
Pojat saivat äidiltä liian pienet villasukat, mäkkärin lelun, lähetystorilta ostetun käytetyn lelun ja ikivanhan Viisikkokirjan(josta puuttuu osa sivuista)

Omaksi ilokseni voin ottaa kunnian poikien kasvatuksesta, kaikki kiittivät mummia erittäin kauniisti halien kera. Kotona lakanat ovat vielä muovikassissa ja villasukat kaapissa odottelemassa pikkusten jalkojen venähtämistä.
Ovatko niin vanhoja, että olisivat ihan pellavaa tai kunnollista pellavasekoitetta, ehkä pitsiä ja kirjottuja nimikirjaimia? Sellaisia etsiskelen juuri meidän uusien saunanlauteiden laudeliinoiksi...

 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Njaah.

Äitini antoi minulle ikivanhoja käytettyjä lakanoita, vanhan pöytäliinan ja minttulikööriä(en juo)
Pojat saivat äidiltä liian pienet villasukat, mäkkärin lelun, lähetystorilta ostetun käytetyn lelun ja ikivanhan Viisikkokirjan(josta puuttuu osa sivuista)

Omaksi ilokseni voin ottaa kunnian poikien kasvatuksesta, kaikki kiittivät mummia erittäin kauniisti halien kera. Kotona lakanat ovat vielä muovikassissa ja villasukat kaapissa odottelemassa pikkusten jalkojen venähtämistä.
Ovatko niin vanhoja, että olisivat ihan pellavaa tai kunnollista pellavasekoitetta, ehkä pitsiä ja kirjottuja nimikirjaimia? Sellaisia etsiskelen juuri meidän uusien saunanlauteiden laudeliinoiksi...
Mulla on kuvailemiasi tuolla läjä kaapissa. ...oon tehnyt osasta jo uusia lakanoita ja kaikkea muuta, mut vielä on monta jäljellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Njaah.

Äitini antoi minulle ikivanhoja käytettyjä lakanoita, vanhan pöytäliinan ja minttulikööriä(en juo)
Pojat saivat äidiltä liian pienet villasukat, mäkkärin lelun, lähetystorilta ostetun käytetyn lelun ja ikivanhan Viisikkokirjan(josta puuttuu osa sivuista)

Omaksi ilokseni voin ottaa kunnian poikien kasvatuksesta, kaikki kiittivät mummia erittäin kauniisti halien kera. Kotona lakanat ovat vielä muovikassissa ja villasukat kaapissa odottelemassa pikkusten jalkojen venähtämistä.
Ovatko niin vanhoja, että olisivat ihan pellavaa tai kunnollista pellavasekoitetta, ehkä pitsiä ja kirjottuja nimikirjaimia? Sellaisia etsiskelen juuri meidän uusien saunanlauteiden laudeliinoiksi...
Osassa on pitsit reunoissa, ne jatkojalostankin, mutta ne loput ovat kyllä ihan roskiskamaa. Äiti on vähän höppänä,,
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Njaah.

Äitini antoi minulle ikivanhoja käytettyjä lakanoita, vanhan pöytäliinan ja minttulikööriä(en juo)
Pojat saivat äidiltä liian pienet villasukat, mäkkärin lelun, lähetystorilta ostetun käytetyn lelun ja ikivanhan Viisikkokirjan(josta puuttuu osa sivuista).
Juuh, anoppi osti yksi joulu lapsille värityskirjat divarista, valmiiksi väritettyjä siis...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Juuli:
Mä ihmettelen, että nykyäänkin vielä aikuiset ostelee toisilleen lahjoja. Onhan tosta kulutushysteriasta ja luonnonvarojen tuhlauksesta jo paasattu niin kauan.

Me sovittiin jo 15 vuotta sitten perheen kesken, ettei aikuiset osta toisilleen lahjoja ja hyvin on elämä jatkunut tuonkin päätöksen jälkeen. Mitään en ole kaivannut, varsinkaan sitä lahjan keksimisen tuskaa henkilölle, jolla jo on kaikkea.
Oi, itselleni tuottaa suurta nautintoa antaa aikuisille lahjoja ja nimenomaan ajatuksella. :) Tänä jouluna mieltä oikein kutkutti, kun ajattelin anoppini ilmettä, kun hän avaa pikkuruista pakettia, josta ilmestyy hänen rakastamaansa nukkekotirekvisiittaa. Olen löytänyt netistä ihanan leipurin, joka taikoo miniatyyrileivoksia, jotka saavat suorastaan huokailemaan ihmetyksestä, niin taidokkaita ne ovat. Se antamisen ilo ja toisen yllättäminen, se vaan tuo niin mahdottoman hyvän mielen!

 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
En mä ymmärrä näitä,joille tulee vuodesta toiseen epämukavia lahjoja :eek:

Kyllä se vika on niissä antajissa. Vuodesta toiseen samaa paskaa eivätkä usko, että ei haluta mitään. Ja pelastusarmeijalle olen viemässä. Ärsyttää vaan taas lähteä kuskaamaan kun ennen joulua pääsin entisistä eroon.
 

Yhteistyössä