Huonoja uutisia ... Nyt minun vuoro..

Alkuperäinen kirjoittaja Rane V.:
Alkuperäinen kirjoittaja Hölmölän-iita:
kiitos :heart:
Kiitos itsellesi, Iita!

Kiitos elämän oppitunnista. Elämisentaidon mallista.

Olet mielessäni.

En tiedä mikä minuun tuli, mutta pidän sinut tosiaankin mielessäni. Päätän nyt seurata täältä kuulumisiasi aina kun voin, ja vaikka en mitään kommentoisikaan, niin haluan toivoa sinulle paljon hyvää.

Lepää nyt hyvin!

Muista elämä - olet siinä hyvä!

Öitä!
Saat minulle kylmiä väreitä , sanasi koskettaa, kyynel nousee silmäkulmaan ja hymy nousee korvasta korvaan asti. Se, se auttaa jaksamaan, suurena lisänä sille voimalle jota lapsistasi saan, se naurun räkätys se katse , että toinen rakastaa , se pieni silitys ja käden rutistus, tiedän että olen tärkeä , juuri tälläisena kuin olen.

Sinä et tiedä, miten suuri merkitys näillä sanoilla joita näpikselläsi sormillasi naputat onkaan.

Suuri kiitos. :'( :heart:
 
Rane V.
Niin tuo äskeinen "Kiitos elämän oppitunnista. Elämisentaidon mallista." noisi vain siitä että ehdin tuossa pikimmin silmäillä ketjua, ja totesin miten paljon minulla onkaan opittavaa suhtautumisessani vastoinkäymisiin, ynnä muutenkin opittavaa asenteessa elämän edessä. Ja sitä toivon nyt oikein voimakkassti sinullekin: Elämä edessä. Sitä toivoin sinulle vielä paljon!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rane V.:
Niin tuo äskeinen "Kiitos elämän oppitunnista. Elämisentaidon mallista." noisi vain siitä että ehdin tuossa pikimmin silmäillä ketjua, ja totesin miten paljon minulla onkaan opittavaa suhtautumisessani vastoinkäymisiin, ynnä muutenkin opittavaa asenteessa elämän edessä. Ja sitä toivon nyt oikein voimakkassti sinullekin: Elämä edessä. Sitä toivoin sinulle vielä paljon!
Kiitti Rane !

Kauniita unia :heart:
 
Voimaton
Alkuperäinen kirjoittaja Hölmölän-iita:
No niin nyt kotona.

Itku pääsee vähän väliä.

En tiedä muuta tuosta verikokeesta kuin että se kertoo että kasvain on jossain päin kehoa, se arvo on korkea, normaali yläraja on 7 minulla se on 11.

Kiitos teille kaikille. Tämä tilanne tuntuu aivan unenomaiselta. . . En sitä tarkoita , ettenkö olisi ikinä voinut uskoa että minulle tulee jotain vakavaa joskus , mutta se että näin pian , miehen syövän jälkeen.. Tuntuu lähes surkuhupaisalta ...

Eniten tässä itkettää ja pelottaa se , ettei tiedä. Epätietoisuus on kaikista kamalinta.
Tulispa mullekkin, en kestä näitä OIREITANI. :-(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Voimaton:
Alkuperäinen kirjoittaja Hölmölän-iita:
No niin nyt kotona.

Itku pääsee vähän väliä.

En tiedä muuta tuosta verikokeesta kuin että se kertoo että kasvain on jossain päin kehoa, se arvo on korkea, normaali yläraja on 7 minulla se on 11.

Kiitos teille kaikille. Tämä tilanne tuntuu aivan unenomaiselta. . . En sitä tarkoita , ettenkö olisi ikinä voinut uskoa että minulle tulee jotain vakavaa joskus , mutta se että näin pian , miehen syövän jälkeen.. Tuntuu lähes surkuhupaisalta ...

Eniten tässä itkettää ja pelottaa se , ettei tiedä. Epätietoisuus on kaikista kamalinta.
Tulispa mullekkin, en kestä näitä OIREITANI. :-(
Millaisia oireita sinulla on ?
:hug:
 
Rane V.
iita,

En ole unohtanut.

Paljon hyviä huomenia sinulle vaikkapa huomisen varalle, jos vaikka tänne huomenissa vilkaiset, ja mikseipä samalla toivotellen hyvin, hyvin, hyvin paljon pidemmällekin: Hyviä Huomenia.

(eikä sillä aikoisin unohtaa)

Ja enpä ole tätä seuraavaa koskaan näin tosissani toivoen, toivotellen ja ajatellen kenellekään sanonut:

Voi hyvin!

( = voi sinä niin hyvin kuin vain mahdollista,
ja sen päälle minä sitten voimakkaasti toivottelen vielä parempaa
- toivottavasti tepsii! )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rane V.:
iita,

En ole unohtanut.

Paljon hyviä huomenia sinulle vaikkapa huomisen varalle, jos vaikka tänne huomenissa vilkaiset, ja mikseipä samalla toivotellen hyvin, hyvin, hyvin paljon pidemmällekin: Hyviä Huomenia.

(eikä sillä aikoisin unohtaa)

Ja enpä ole tätä seuraavaa koskaan näin tosissani toivoen, toivotellen ja ajatellen kenellekään sanonut:

Voi hyvin!

( = voi sinä niin hyvin kuin vain mahdollista,
ja sen päälle minä sitten voimakkaasti toivottelen vielä parempaa
- toivottavasti tepsii! )
Iita täällä nieleskelee hymy huulillaan, kiitos Rane

:heart:

Ymmärrykseeni ei mahdu miten ihminen voi olla noin kiltti ja kannustava ilman että edes tuntee toista, se taito on todella hieno, täällä on monella se taito, se auttaa jaksamaan ja heikkoina hetkinä muistamaan niitä kannustavia sanoja !

Kiitos Rane !

Olet kovin kultainen :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Nyt on eräs oire käynyt vielä kovemmaksi, meinaan ruokahaluttomuus, ruokahalua ei vain ole yhtään. Ei näläntunnetta. Se on ollut jo kyllä tässä pidemmän aikaakin, mutta ei näin kovana.

Odotan innolla lähetteen tippumista postilaatikosta =)
 
Rane V.
Olipä hyvä, että tuli jo toivoteltua noita hyviä huomenia vähän pidemmäksikin aikaa. Ja ihan tosissani olen edelleen.

Ihmettelinhän minäkin tätä, kun juuri tuntemattomalle yhtäkkiä näin kirjoittelee kuin kovinkin läheiselle (ja että yleensä minä puhelen tällaisia :eek: ).

Mutta pian hoksasin, että on tähän syynsä ja jonkinmoinen selityskin, kait - siitä ehkä enemmän kuitenkin joskus toiste. Mutta minusta sinä olet tilanteessasi kaiken huomion arvoinen. Kaiken tällaisen "ylimääräisenkin".

Nythän on siis juhannus tulossa - sen siis unohdin - on kutsu mökille, enkä vähään aikaan täällä seuraile. Toivottavasti asiasi etenee hyvään suuntaan sillä välin.

Vähän hulluahan tällainen siis on, kun emme enempää tunne. Joku voisi varmaan sanoa, että tällainen menee jo vähän yli (ja kovin "juhlalliseksi"), mutta menkööt. Elämä on usein hullua: Kohtuus ja kohtuuttomuus! Minusta olet joutunut kokemaan kovin kohtuuttomia - miksi siis olisin niin kovin kohtuullinen ja säästelisin myötätuntoani.

Nyt on muuten niin valoisaa aikaa ja valoisia öitä. Kaikkiin mahdollisiin synkkiin hetkiisi - ehkä pimeisiin öihin, jos mielen möröt alkavat piirittää (niihinkin pitää varautua) - niihin hetkiin siis toivottelen tällaista kesäyön leppeää valoisuutta, helppoutta, mielenrauhaa, itsevarmuutta ja varmaa ja mukavaa tunnetta yleensä olemisestasi - kaikesta huolimatta. Myös siis valoa. Mieleesikin.

Minulle elämä on joskus näköjään tällä tavalla hullua. Ihan välttämättä haluan sinua taas tervehtiä ja samalla ihmettelen miten sanomista tuntuisi olevan vaikka kuinka. Tavallaan täysin tuntemattomana tällaista on tavallaan helpompi sanoa, ja varmaan vastaanottaakin.

Sinulle puolestaan näihin päiviin, nyt kun en kuitenkaan vähään aikaan kuule sinusta mitään, jään tuntemattomana ystävänäsi toivottelemaan kaikkien olosuhteittesi ja tilanteittesi keskelle vahvaa kokemusta ja varmuutta: Elämä ON.

Voi hyvin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rane V.:
Olipä hyvä, että tuli jo toivoteltua noita hyviä huomenia vähän pidemmäksikin aikaa. Ja ihan tosissani olen edelleen.

Ihmettelinhän minäkin tätä, kun juuri tuntemattomalle yhtäkkiä näin kirjoittelee kuin kovinkin läheiselle (ja että yleensä minä puhelen tällaisia :eek: ).

Mutta pian hoksasin, että on tähän syynsä ja jonkinmoinen selityskin, kait - siitä ehkä enemmän kuitenkin joskus toiste. Mutta minusta sinä olet tilanteessasi kaiken huomion arvoinen. Kaiken tällaisen "ylimääräisenkin".

Nythän on siis juhannus tulossa - sen siis unohdin - on kutsu mökille, enkä vähään aikaan täällä seuraile. Toivottavasti asiasi etenee hyvään suuntaan sillä välin.

Vähän hulluahan tällainen siis on, kun emme enempää tunne. Joku voisi varmaan sanoa, että tällainen menee jo vähän yli (ja kovin "juhlalliseksi"), mutta menkööt. Elämä on usein hullua: Kohtuus ja kohtuuttomuus! Minusta olet joutunut kokemaan kovin kohtuuttomia - miksi siis olisin niin kovin kohtuullinen ja säästelisin myötätuntoani.

Nyt on muuten niin valoisaa aikaa ja valoisia öitä. Kaikkiin mahdollisiin synkkiin hetkiisi - ehkä pimeisiin öihin, jos mielen möröt alkavat piirittää (niihinkin pitää varautua) - niihin hetkiin siis toivottelen tällaista kesäyön leppeää valoisuutta, helppoutta, mielenrauhaa, itsevarmuutta ja varmaa ja mukavaa tunnetta yleensä olemisestasi - kaikesta huolimatta. Myös siis valoa. Mieleesikin.

Minulle elämä on joskus näköjään tällä tavalla hullua. Ihan välttämättä haluan sinua taas tervehtiä ja samalla ihmettelen miten sanomista tuntuisi olevan vaikka kuinka. Tavallaan täysin tuntemattomana tällaista on tavallaan helpompi sanoa, ja varmaan vastaanottaakin.

Sinulle puolestaan näihin päiviin, nyt kun en kuitenkaan vähään aikaan kuule sinusta mitään, jään tuntemattomana ystävänäsi toivottelemaan kaikkien olosuhteittesi ja tilanteittesi keskelle vahvaa kokemusta ja varmuutta: Elämä ON.

Voi hyvin!
Kiitos Rane , oikein ihanaa juhannusta ! <3

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hölmölän-iita:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Minähän se vinkkasin (ilman nimimerkkiä) tuossa muutamia sivuja sitten että d-vitamiinin puutteesta voi johtua pth-arvon nousu. Ei ollenkaan tavatonta loppukeväästä kun d-vitamiinivarastot ovat ihan finito. Minkälaisia määriä olet saanut käskyksi syödä? Ja mitkä ovat tulokset?

Sinä juu vinkkasit , että voisi johtua d-vitamiinin puutteesta . :)

Kävin erikoislääkärillä eilen ja laittoi heti kiireellisenä lähetteen päksiin, ihmetteli että arvaillaan ja odotellaan d-vitamiinin vaikutusta oireisiin, olen nyt syönyt yli 2 kk ja mitään vaikutusta ei ole. Sanoi, että aivolisäke pitää pikimmiten kuvata ! Kaikki oireet viittaavat aivolisäkkeen kasvaimeen, heitti ilmaan cushingin syndroomaa . Lähes aina kasvain on hyvänlaatuinen. Se poistetaan nenän kautta tai sitten siihen voi riittää lääkehoito.

Mutta siis nyt odotan , että pääsen pikaisesti päksiin endrinologin ( en tiedä osasinko kirjoittaa oikein ) luo ja kuvauksiin.

Väsymys käy todella hurjaksi, huimaus kovaa , verenpaineet katossa ja päänsärkyä.
Moikka!

Olen vähän ihmetellytkin miksi kokeilevat d-vitamiini lisää koska oireet ovat kuitenkin noinkin selvät. Mulla kuvattiin aivolisäke ja lisämunuainen aikas pikaseen kun oireet ilmenivät ja tietyt veriarvot olivat pielessä.
 
Helekutti
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuli81:
Olen vähän ihmetellytkin miksi kokeilevat d-vitamiini lisää koska oireet ovat kuitenkin noinkin selvät. Mulla kuvattiin aivolisäke ja lisämunuainen aikas pikaseen kun oireet ilmenivät ja tietyt veriarvot olivat pielessä.
Koska D-vitamiinin puute (siis todella paha puute) voi selittää nuo kaikki oireet. Mutta ei se ole todellakaan syy olla tutkimatta loppuun asti asiaa. Ja D-vitamiini itsessään on kamala peikko lääkäreille. Siksi mua kiinnosti ne määrät mitä ap on saanut ohjeeksi D:tä ottaa. Itse syön läpi vuoden 50 µg/vrk. Aluksi pidin muutaman kuukauden (6 kk) tankkauksen ja otin 125 µg/vrk mutta nyt kesää kohti vähentelin.

Jaksamisia ap:lle
 

Yhteistyössä