Hyvä aurinkorasva vauvalle/taaperolle?

"Moi"
Hei! Ei ole antaa suoranaista ehdotusta, mutta sinuna menisin apteekista kysymään. Vauvan / taaperonhan ei pitäisi oleskella auringossa niin, että esim. käsivarret ovat paljaana, vaan suositellaan, että vauva on varjossa ja/tai hänelle laitetaan pitkähihainen paita. Itse kävin aikanaan juuri apteekissa samalla asialla, ja sain juuri vastaukseksi nuo, mutta jonkin tuotteen sieltä sitten myivät, en kyllä muista, mikä se oli.
 
"vivi"
Alle vuodenikäiselle ei saisi laittaa mitään aurinkovoidetta, olipa siinä sitten millainen suoja hyvänsä. Yli vuodenikäiselle suosittelisin Acoa, mutta jostain käsittämättömästä syystä heillä ei enää ole pelkästään fysikaalisen suojan sisältävää aurinkovoidetta. Apteekkiin marssimista suosittelen minäkin.
 
kmkm
Vauvan ja taaperon paikka on varjossa ja auringossa oltaessa vaatteilla suojattuna. Meillä on niitä hyphen vaatteita joissa on uv suoja. niissä ei tule hiki mutta ne suojaa. suosittelen.
 
No kuinka sitten mennään vaikka kävelylle kantoliinassa tai taaperon kanssa, eihän sitä nyt voi mitään päivävarjoakaan vaatia kantamaan (ja joskus ollaan tuntejakin ulkona). Tai jossain mökillä sanoa taaperolle että saa leikkiä vaan varjossa ja vedessä, vaikka maauimalassa ei vois käydä ollenkaan...Onpa epärealistinen neuvo. Mut joo, pateekkiin täytyy kyllä mennä. Ajattelin josko jollakulla ois omaa kokemusta jostain hyvästä tai lisätietoa vielä...
 
kmkm
No kuinka sitten mennään vaikka kävelylle kantoliinassa tai taaperon kanssa, eihän sitä nyt voi mitään päivävarjoakaan vaatia kantamaan (ja joskus ollaan tuntejakin ulkona). Tai jossain mökillä sanoa taaperolle että saa leikkiä vaan varjossa ja vedessä, vaikka maauimalassa ei vois käydä ollenkaan...Onpa epärealistinen neuvo. Mut joo, pateekkiin täytyy kyllä mennä. Ajattelin josko jollakulla ois omaa kokemusta jostain hyvästä tai lisätietoa vielä...
No silleen että ostat lapselles ne hyphen-vaatteet. niissä on pitkät hihat ja lahkeet ja lippiksissä on suoja niin että korvat ja niska on suojassa, mutta silti ne vaatteet ei ole kuumat ja ne suoja uv säteilyltä. On ihan parhaat!!! Mä ainakin aion liinassa/kantorepussa käyttää niitä.
 
kmkm
No silleen että ostat lapselles ne hyphen-vaatteet. niissä on pitkät hihat ja lahkeet ja lippiksissä on suoja niin että korvat ja niska on suojassa, mutta silti ne vaatteet ei ole kuumat ja ne suoja uv säteilyltä. On ihan parhaat!!! Mä ainakin aion liinassa/kantorepussa käyttää niitä.
Niin ja niillä samoilla kuteilla voi mennä myös uimaan välillä ja taas olla rannalla. Kuivuvatkin nopeaan ja kankaan kastuminen ei vie uv suojaa. Googlaa "hyphen" jos haluat tietää lisää :)
 
No jopas on Suomessa suositukset. Jenkeissä oli ihan selvä juttu ettei vauvan kanssa mennä pihalle ilman aurinkorasvaa, ja niitä pelkän fysikaalisen suojan antavia oli tarjolla monta. Eipä ihme, ettei tahdo täältä löytyä siis jos niitä ei suositella.
 
Minä olen käyttänyt alle vuoden ikäisellä Eucerinin Kids Micropigment Sun Lotionia. Se on tehokas aurinkosuoja yli 6kk lapsille. Tuote ei sisällä kemikaalisia suodattimia. Toki parhaani mukaan yritän myös pitää jälkikasvun varjossa ja käytämme myös uv-vaatteita. Tuota Eucerinin rasvaa saa ainakin apteekista.=)
 
"sondersson"
mä ajattelin kokeilla Laveran(luonnonkosmetiikkamerkki) tuotteita tänä kesänä, aiemmin ollut Acon se missä oli pelkkä fysikaalinen suoja. Sekö siis on muuttunut, se sk 25? Muistakaa ettei sitä korkeampaa suojaa saa pelkästään fysikaalisena.
 
No ei meidän jenkkilän voiteessa kyllä ollut mitään, mitä normaalista ihovoiteesta ei löytyisi noiden oksidien lisäksi. Poika on atoopikko, joten niille kemikaaleille altistuu 3-4kertaa päivässä, koko ihoalalta...
 
"joo"
tota samaa kysyin apteekista ja Acolla on aurinkorasva, jossa on fysikaalinen suoja, ei kaikissa aurinkorasvoissa ole kemiallista suojaa. Mutta mahdollisimman vähän sitä pitäisi käyttää ja pestä pois käytön jälkeen. Aurinkorasvoja ei suositella alle kaksi vuotiaille, mutta meillä on ainakin täysin mahdotonta oleilla kokoajan varjossa, kun tyttö 1v liikkuu. Lapsi suojataan vaatteilla ja niihin paikkoihin mitä ei saa suojattua niin rasvaa.
 
"Vaimo"
Frantsilalta löyty tällanen Luontoäidin aurinkovoide, jota iteki meinasin tilata. http://www.frantsila.com/product/kesa-hetkiin/ Tottakai sitä vaatteilla suojataan ensisij. mutta ei sitä nyt kokonaan ja koko ajan voi niihin kääriä. eikä kaikilla oo ees varaa joihinki uv.suojavaatteisiin.
Ja vielä, miettikää että jos noita suojavoiteita ei suositella vauvoille niin ei kannattas käyttää kenenkään..
 
"vieras"
[QUOTE="sondersson";23806709]mä ajattelin kokeilla Laveran(luonnonkosmetiikkamerkki) tuotteita tänä kesänä, aiemmin ollut Acon se missä oli pelkkä fysikaalinen suoja. Sekö siis on muuttunut, se sk 25? Muistakaa ettei sitä korkeampaa suojaa saa pelkästään fysikaalisena.[/QUOTE]

Ei löydy enää heidän nettisivuiltaan ja Yliopiston Apteekista osasivat sanoe ettei sitä enää valmisteta, syytä miksi eivät kuitenkaan osanneet kertoa.
 
"äiti"
Ja kun uskoo näihin varoituksiin ettei suorassa auringonpaisteessa kannattaisi olla keskipäivän tunteita eikä varsinkaan rannoilla, koska vedenpinta heijastaa uv:n moninkertaiseksi.
 
"vieras"
[QUOTE="Vaimo";23806807]Frantsilalta löyty tällanen Luontoäidin aurinkovoide, jota iteki meinasin tilata. Kesä hetkiin Tottakai sitä vaatteilla suojataan ensisij. mutta ei sitä nyt kokonaan ja koko ajan voi niihin kääriä. eikä kaikilla oo ees varaa joihinki uv.suojavaatteisiin.
Ja vielä, miettikää että jos noita suojavoiteita ei suositella vauvoille niin ei kannattas käyttää kenenkään..[/QUOTE]

Saako tuota käyttää lapsille? Meinaan nuo eteeriset öljythän aiheuttaa monille ihottumia? Mulle ainakin ruusu on sellainen, ettei iho kestä yhtään. Muuten vaikuttaisi kyllä lupaavalta.
 
"äiti"
Haittaa aiheuttaa näissä nanohiukkaset eniten, ovat sötkötetty sinne sitä varten ettei se rasva jää tahmaiseksi ja ettei se liukenisi veteen mentäessä. Mutta on samaa myrkkyä kuin goretex vaatteissa on esimerkiksi ja suoraan iholle laitettuna on oikeasti vaarallista, varsinkin jo iho on vähänkin rikkoutunut. Tästä tuli juuri dokumentti televisiosta.
 
"sondersson"
[QUOTE="vieras";23806862]Saako tuota käyttää lapsille? Meinaan nuo eteeriset öljythän aiheuttaa monille ihottumia? Mulle ainakin ruusu on sellainen, ettei iho kestä yhtään. Muuten vaikuttaisi kyllä lupaavalta.[/QUOTE]

no senhän voi testata. Mä käytin kuopukselle ruusuvoidetta hänen ollessa ihan pikkuvauva, toimi tosi hyvin ja ihottuma ja rohtuneet, hilseilevät läntit iholla parani parissa päivässä.
 

Yhteistyössä