Hyvä aurinkorasva vauvalle/taaperolle?

Nanohiukkasjuttu oliskin uus, täytyypä ottaa selko. Kovin hajustettuja meillä ei voi käyttää, kun on herkkä iho. Tosin jenkkivoiteessa oli hienoinen sitruunantuoksu, mikä karkotti onnistuneesti myös hyttyset-ei ihme et tuli käytettyä koko pullo viime kesänä :)
 
Itse en ole havainnut mitään mainittavaa eroa yhdessäkään Apteekissa myytävässä vain fysikaalisen suojan sisältävässä tuotteessa. Meillä käytettiin niitä kun muksu oli 1vee, sillä ei se lämpöhalvauskaan ole vaihtoehto ja palaminen on kaikista huonoin vaihtoehto :) Vaatteet peittävät osan, mutta posket, niska, kädet ja jalat kuitenkin pitää suojata. Vaihtoehdot vaihtelevat apteekeittain, mutta esim Louis Widmer ja Eucerin ovat meillä ainakin kokeiltuja.

Kaikki ne tahmaavat, nimimerkillä ovessa taitaa vieläkin olla viime vuotiset sotkut jäljellä. Meillä myös vanhemmat käyttävät samaa töhnää.
 
Onpas muuten hirvittävissä hinnoissa nuo hyphenin vaatteet. Paita ja housut yhteensä jotain 90e! Käytän tuon summan vaatteisiin ehkä vuodessa, huh. Niitä pitäisi sitten ostaa useampia, ja lapsella olis aina samanlaiset vaatteet päällä.Eli, kun ei ole ylimääräistä rahaa, niin ne apteekin neuvot/suositukset on kyllä epärealistisia.
 
"mama"
Vaatteilla suojaaminen kai parempi kuin keinotekoisten rasvojen laittaminen, mut kaikkein mieluiten luomurasva. Mulla käytössä Madaran baby suojavoide joka soveltuu nimensä mukaisesti siis ihan pienillekin vauvoille. Oon tykänny. Ei ihan halvimmasta päästä mut ainakin voi luottaa ettei oo mitään ylimääräistä. Tollanen puteli: http://www.organicyou.fi/vartalo-lapset-c-31_68.html
 
"Neiti"
Meillä on oltu sisällä polttavimmat hetket, oliko se niin, että klo 10-14 ei suositella ulkoilua. Ulkoiltu pääasiassa illalla tai iltapäivällä varjossa. En ole laittanut mitään aurinkosuojaa. Lapsella on pitkät vaatteet tai auringonsuojakangas rattaissa, kun ulkoillaan.

Aurinkovoiteita ei suositella lainkaan alle 2-vuotiaille, eikä raskaana oleville. Mutta jokainen toki tekee suositusten kanssa mite lystää. Meillä on ne otettu vakavasti.
 
"Jenis"
Hohhoijakkaa. Suomessa kun on kesässä keskimäärin 10 kunnon hellepäivää, niin tämmöinen hysteria tuntuu vähän turhalta :D Me on suojattu vauvat vaatteilla ja käytetty isommille apteekin aurinkorasvaa, ja ihan ollaan hengissä koko porukka. Tärkein kai se on, ettei iho pala...
 
"Tiitu"
meillä koko perhe (isä, äiti, kolme vuotias) käyttää sellaista kuin fafora sensitive sun gel, suojakerroin 15 ja jää vain ihon pintaan. miinuksena, ettei meinaa lähteä suihkussakaan pois... !
 
andiina
Nyt kun ketju on nostettu tähän esille, niin voitas jatkaa keskustelua :) Eli mulla reilut 1,5 vuotias taapero, jonka suojaamista auringolta mietin. Toki on pitkähihaisia ja -lahkeisia vaatteita, mut muksu on muutenin kuumaverinen, niin olen ostanut kesäksi sjortseja, t-paitoja, lippalakin sekä uv-suojatun shortsipuku-uikkarin. Mutta entä kädet, jalat, niska ja kasvot?? Ulkoilua ei välillä klo.10-14? Miten kannattaisi toimia?
 
vierailija
Mulla alkaa itsellä niin paljon kutista silmät aurinkorasvoista (vaikka en laittaisi kasvoihin), että en uskalla lapsillekaan laittaa. Onneksi eivät ole helposti palavia.
 

Yhteistyössä