Hyväksytkö homoliitot?

Yksin uskosta
Ihmettelen myös sitä, kuinka jotkut vanhemmat ottavat itselleen oikeuden päättää oman lapsensa kehosta. Esimerkkinä Martina Aitolehti, joka laitatti korvakorut parin viikon ikäiselle lapselleen.

Oliko oikein?
 
hipp: En ole tietääkseni puhunut mitään avioehdosta tai sanonut olevani suvaitsevainen?

Kastamisasiasta sen verran, että eikö mielestäsi ihmisellä ole oikeus päättää itse siitä mihin uskoo ja mihin uskontoon haluaa kuulua, vai haluaako mihinkään? Jos vanhemmat kastavat lapsensa 2 kk iässä, niin eihän lapsi ole itse saanut päättää uskostastaan? Vaikka itse olen uskossa, en ole kastanut omaa lastani, koska haluan hänen päättävän itse mihin uskoo.

Perusteleppas se, miksi vanhemmilla olisi oikeus päättää lapsensa uskosta?
Tuosta olen kyllä täysin samaa mieltä. On täysin sekopäistä puhua kristitystä lapsesta, koska joku konttausikäinen ei todellakaan voi ymmärtää, mitä se edes tarkoittaa. Vauvan kastaminen tuntuu suunnilleen yhtä järkevältä kuin sylivauvan liittäminen SDP:n jäseneksi.

Vaan se lasten kastamisen tarkoitushan on kyllä tiedossa. Kirkoilla on sama periaate kuin tupakkateollisuudella: Hook them while they're young!
 
Ihmettelen myös sitä, kuinka jotkut vanhemmat ottavat itselleen oikeuden päättää oman lapsensa kehosta. Esimerkkinä Martina Aitolehti, joka laitatti korvakorut parin viikon ikäiselle lapselleen.

Oliko oikein?
Mielenkiintoinen kysymys. Oikeastaan ketjussa alkaa tulla paljon sivuraiteita, jotka ominakin ketjuinaan olisivat hyviä pohdittavia.

Kyllähän monet vanhemmat pitävät oikeutenaan sitäkin, että silpovat sukupuolielimet vauvoiltaan uskonnollisiin syihin vedoten. Se nyt ainakin on väärin, koska tuotetaan pysyvä fyysinen vamma hyvin oleelliseen ruumiinosaan. Korvakorujen jättämät reiät sentään umpeutuvat. Kai? Ei ole ikinä ollut, joku korjatkoon joka paremmin tietää.

En ole sitä rajanvetoa tullut mietiskelleeksi kovin pitkälle, mutta tuota pysyvän vamman aiheuttamista lapselle vastustan ainakin. Ei vain sen fyysisen seurauksen vuoksi, vaan sen aiheuttamien traumojen. Moni murehtii, kärsiikö vauva henkisesti, jos vanhemmat ovat pitkään poissa. Epäilemättä. Samoin lapsi arvatenkin (ja todistetusti) kärsii silpomisesta. Sitä vaan harvempi haluaa ajatella, koska uskonnoilla on erityisvapaus moneen asiaan ja niiden lähettyvillä ns. kävellään varpaillaan.

Vertailu:
A. Liitin lapseni uskontoon, ja silvoin sen johdosta hänen sukupuolielimensä.
B. Liitin lapseni puolueeseen, ja amputoin sen johdosta hänen pikkurillinkärkensä.

Jälkimmäisestä nousisi isompi haloo, koska se erivapaus kritiikistä ei koske samalla tapaa kuin uskonnollisen perustelun kohdalla.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Millenia
"vieras"
Lapsi peilaa vanhemmistaan paljon. Niin oman seksuaalisuutensa kuin muunkin. Homoliitto antaa väärän kuvan ihmisen perusasioista kuten jo ihan lapsen saannista.
Kerrotko minulle, miten meidän kahden täysin heteron vanhemman lapsista yksi on homo? Onko mieheni jotenkin piilohomo, jonka yksi pojistamme on huomannut pienenä ja ominut siitä seksuaalisen suuntautuneisuutensa? Miten muut lapsemme ovat sitten heteroja?

Minua kiinnostaa kovasti, miten me onnistuimme tekemään/kasvattamaan homon. Kerro siis, kun tunnut tietävän.
 
hipp: En ole tietääkseni puhunut mitään avioehdosta tai sanonut olevani suvaitsevainen?

Kastamisasiasta sen verran, että eikö mielestäsi ihmisellä ole oikeus päättää itse siitä mihin uskoo ja mihin uskontoon haluaa kuulua, vai haluaako mihinkään? Jos vanhemmat kastavat lapsensa 2 kk iässä, niin eihän lapsi ole itse saanut päättää uskostastaan? Vaikka itse olen uskossa, en ole kastanut omaa lastani, koska haluan hänen päättävän itse mihin uskoo.

Perusteleppas se, miksi vanhemmilla olisi oikeus päättää lapsensa uskosta?
en ole sanonut että aikuisella on oikeus päättää lapsensa uskosta?tulkitset tekstejäni miten haluat.
raamatun johon käsittääkseni uskot sanoo että kastamattomat lapset joutuvat kadotukseen.vai onko tämä taas niitä kohtia jotka eivät pidä paikkaansa?
mä nyt vain tarkoitan tällä kaikella sitä että uskovaiset vetoavat raamattuun kun puhutaan homojen vihkimisestä,mutta muuten soveltavat sitä itselleen eduksi.
 
Voi käydä niinkin, että muutama maa tiputtaa Suomen pois adoptiolistoiltaan koska ei hyväksy homojen adoptio-oikeutta. Siinä menee sitten muutaman muunkin mahdollisuus saada lapsi, kun tippuvat jonosta tyhjän päälle. Kivat heille, pääasia että jonot pitenee täällä meillä ainakin?

En tiedä, ehkä joissain kohdissa kriteerit on tiukkoja, mutta luulen että siinä vain yritetään karsia pois huonoja ehdokkaita. Kun kristallipalloa ei ole, joku on keksinyt jonkun riskikartoituksen jonka mukaan mennään, että kaiken menettänyt lapsi sitten saisi mahdollisimman hyvän kodin - myös taloudellisesti.
Ongelma on siinä että kriteerit ovat tiukkoja epäolennaisissa kohdissa, kun taas olennaisissa kohdissa ei aina kuunnella niitä joita kannattaisi, kuten adoptoivien läheisiä, niitä jotka heidät oikeasti tuntevat muutenkin kuin pankkitilin saldona.

Ja kun kerran siitä lapsen parhaasta on niin paljon ollut puhetta, niin eikö lapsen paras ole päästä perheeseen joka hänelle sopii, vaikka se ei sitten olisi suomalainen perhe? Ei suomalaiset niin etuoikeutettu kansa ole tai pitäisi ollakaan että pitäisi joka puolelta saada automaattisesti adoptoida ym..
 
Yksin uskosta
hipp: Miten raamatussa määritellään lapsi? En ole sellaista kohtaa raamatusta löytänyt, joka tuohon antaisi vastauksen. Kyllähän 15-vuotiaskin on vielä lapsi ja 15-vuotiaana osaisi jo todennäköisesti päättää mihin uskoo, eli kastaminen voitaisiin tehdä silloin, kun on siihen itse valmis. Mutta jos joku on myöhässä kehitykseltään ja päättäisi esim. vasta 40-vuotiaana uskostaan, niin uskon kyllä Jumalan armahtavan.
 
"Uskis"
Jepjep: Kirjoitin sisaruspareista sarkasmilla. Ehkä tää harmailunikkini ei näköjään kuvaa kunnolla mitä olen mistäkin mieltä, ehkä voisi sen uusi muoto olla Fundamentalisti-Uskis. Tai vaikka Fundis-Uskis...mmm.

Dechs: Sen takia mukaan keskusteluun on otettu sisarukset ja heinäseipäistä/moottoripyöristä tykkäilevät, koska tasavertaisuuden nimissä pitäisi jo sallia heillekin adoptio-oikeus. Jos yksi ryhmä saa etuja, toinen voi älähtää samoja etuja, kunhan nyt ensin saavat yleisen mielipiteen pehmitettyä omalla agendallaan. Ei sen huomaamiseen tarvita edes uskovaista ajattelua.Kyllä homot ovat olleet pieni piipittävä porukka vielä jokin aika sitten mutta ovat saaneet levitettyä aatettaan; milloinhan saamme todistaa muiden perversioiden kaapistatuloa.

Nyt on muotia puhua tasavertaisuudesta, eli parisuhteessa pitää olla aikuisia ihmisiä, ei keskinäistä alistussuhdetta jne. Mitä kun se sana ei ollutkaan muotia vielä meidän lapsuudessamme? Eivätkö ihmiset sitä silloin älynneet? Mikäs käsite otetaan käyttöön tulevaisuudessa, mistä olemme mitä mieltä huomenna? Tämän seuraavan lähteitä en ole tarkistanut, pahoittelut siitä, mutta olen kuullut että Hollannissa on pyrkinyt sikäläiseen eduskuntaan ns. pedofiilipuolue, joka yrittää tehtailla/hakea tutkimuksia tueksi omalle aatteelleen, että lapsi ei häiriinnykään aina insestiseksistä. En tiedä mikä tämän puolueen perusaate ja nimi on, onko tuo pedofiliamyönteisyys vaan yksi sivuhaara, mutta silti.
Juu, varmasti insestilapsistakin tulee ehjiä jollakin tavalla, onhan heissä elämässään menestyneitäkin. Mutta onneksi ei se puolue ole mennyt läpi, ja miettiä voi että kuinka värittyneitä ne sen tutkimukset on.

En ihmettelisi jos tulisi tutkimuksia sisarusten kasvattamista lapsista, että he ovat emotionaalisesti eheitä, jokaisesta tulee vähintään dippainssi jne. Kyllä se moottoripyöränsä kanssa vehtaavakin varmasti osaa hyvin adoptiolapsensa kasvattaa, en epäile yhtään.

Chala: juu ei muakaan haittaisi jos kirkko erotettaisiin valtiosta, valtio laimentaa kirkon sanomaa. Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.
Kertomasi Vanhan Testamentin orja-ja kivityssysteemit oli Israelin kansan säilymiseen ja uskon puhtauteen liittyviä pakkokeinoja, koko homma kun sai alkunsa pienestä porukasta: mieluummin tiukasti synnit ja syntiset karsiva kansa kuin kaiken hyväksyvä seurakunta joka on menossa kadotukseen. UT:ssa Jeesus antoi jo toisen mallin, uusia tuulia siitä luvattiin jo VT:ssa. Sinä aikana ei ollut enää kyse juutalaisista vaan koko maailmasta. Ja eipä nuo kovat keinot ole käytössä olleet enää perusjuutalaisillakaan.

Mitä naisen asemaan Raamatussa tulee, niin en nykyfeminismiä äärimmillään sulatakaan, vaikka hyviä asioita ovat tuoneetkin. Ihmisarvo on molemmilla sukupuolilla sama, mutta on mahtavaa, kun mies on meidän perheen pää ja pitää vaimoaan kuin kukkaa kämmenellä, ja seurakunnassa möreä-äänistä miesporukkaa kuuntelen kyllä hyvin mielelläni. Ahh. Tietysti jos miehet puhuvat jotain typerää tai Raamatunvastaista niin sitten saa älähtää. :) On Raamatussa paljon naisia joita arvostettiin suuresti, esim. kansan yhtenä johtajana toiminut Debora, Ester, Jeesuksen äiti Maria, jne.
 
En hyväksy homoavioliittoja.
Kukaan ei synny homoksi, koska ei ole olemassa geeniä, joka aiheuttaisi homoseksuaalisuuden. Homous on vain mielenheikkoutta ja päähänpinttymä erilaisuudesta. Jumalan on luonut miehelle naisen kumppaniksi, joten kannatan pelkästään heteroparien siunaamista. Homopareillahan on jo sitäpaitsi suhteen rekisteröinti mahdollisuus, mikä on lähes sama asia kuin avioliitto. Miksi siis homot yrittävät väkisin viedä viimeisetkin rippeet raamatun totuudesta? Perustakoot oman uskontonsa, joka sallii kaiken epäpyhän minkä he haluavat.

Adoptio asiaan en vastaa mitään, koska se on aika monimutkainen asia. Jokaisella lapsella tulisi olla oikeus isään ja äitiin, mutta silti homopari voi joskus olla lapselle parempi vaihtoehto vanhemmiksi.
Edelleenkin: "Melkein" ei ole yhtä kuin "sama". Rekisteröidyssä parisuhteessa ei saa samoja oikeuksia kuin avioliitossa, joten tilanne on epätasa-arvoinen.

Raamatun "totuuteen" voi uskoa ken haluaa, mutta Suomessa on uskonvapaus eikä ketään voi yhdenkään toisen muottiin pakottaa. Suomen lain ei pitäisi olla millään tasolla sidoksissa uskonnollisten yhdyskuntien sääntöjen kanssa, kirkko voi toki siunata kenet haluaa, mutta siviilivihkimisen pitäisi olla tasa-arvoisesti mahdollista kaikille maan kansalaisille.

Ja omasta mielestäni on toki pelkkää mielen heikkoutta, päähänpinttymä ja suoranaista typeryyttä kuvitella että ihmiset päättävät seksuaalisen suuntautumisensa yhtään sen enempää kuin ihonvärinsä.
 
Brit: Mikäs järki tuossa sun lausahduksessa oli? Miksi pitäisi heteroilta ottaa kirkollisen vihkimisen mahdollisuus pois, kun se kuitenkin on alunperin heteropareille suunnattu ja raamattukin sen sanoo? Kirkko on pyhä paikka, eikä kristinuskon mukaan homoja voida siunata kirkossa, koska homous on kiellettyä. Kirkon vihkiminen on tarkoitettu vain heteropareille, jotka kuuluvat kirkkoon.
En mä tarkottanut, että heteroilta pitäisi ottaa kirkkovihkiminen pois vaan sitä, että sukellettaisiin siihen ajatusmaailmaan, että mitäpäs sitten jos heteroilta otettais kirkkovihkiminen pois? Jotkut idiootit nimittäin luulevat, että se on homoille yks ja sama pääsevätkö he kirkossa naimisiin. Onko se myös yks ja sama heteroille kerta homoilta sen voi kieltää? Avioliitossa ei pitäisi olla sääntöjä vaan sen pitäis olla vapaa niille, jotka oikeasti haluavat naimisiin. Homoilla on samat syyt avioutua ja hankkia lapsia kuin heteroillakin. On epäreilua, että homot saavat syrjintää sen takia, koska he tuntevat vetoa samaa sukupuolta kohtaan. Tuskin se Jumala maailmaa epäsuvaitsevaiseksi tarkoittanu luoda.
 
Yksin uskosta
Chala: Täydensinkin myöhemmin, kun joku siitä sattui kysymään; mielestäni kirkko pitäisi erottaa valtiosta. Eli valtio voisi päättää salliiko siviilivihkimisen homoille.

En ole ketään mihinkään muottiin pakottamassakaan. Olen vain tuonut ilmi OMAT mielipiteeni. En ole väittänyt myöskään olevani oikeassa. Kaikki me täältä joskus lähdetään ja sitten nähdään kuka oli oikeassa, vai oliko kukaan.
 
Mua ihan oikeesti todella järkyttää ihmisten suvaitsemattomuus ja TYHMYYS. Ihan oikeasti jumalauta, suomalaisista on tulossa maailman tyhmin ja takapajuisin kansa. Huolestuttavaa. Siellä sitä istutaan jossain lande-ABC:ssä vetämässä roskaruokaa naamaan ja levennetään persettä ja kauhistellaan homoja ja maahanmuuttajia. Ihan järkkyä oli kesällä täällä pääkaupungissa katella läskejä landepaukkuja. Hyi helvetti! Anteeksi nyt kielenkäyttöni mutta alkaa ottaa päähän jo aika lailla.
Et ole kovin fiksun ja suvaitsevaisen oloinen ihminen, koska karkeasti yleistät maalaiset ja lihavat. Sen lisäksi, että heittelet mukaan alentavia haukkumasanoja aivan selvästi vihjaat, että lihavuus on maalaisten ongelma ja kaikki maalaiset ovat suvaitsemattomia rasisteja.

Mutta sinun mielestäsi tämä ei tietenkään ole yleistämistä tai syrjintää, koska kohderyhmänä ei ole mediaseksikäs mamu tai homo. Eihän lihavia, landepaukkuja tai persuja voi syrjiä tai haukkua. Oliko se myös niin, että valkoihoinen hetero ei koskaan voi olla uhri, vaan on aina vähintäänkin kerjännyt niitä kohtaamiaan vastoinkäymisiä?

Kaksinaismoralismi on joskus niin kauniin tragikoomista.
 
"Uskis"
Äskeisen viestin yksi kohta tuli huonosti muotoiltua: kirjoitin että Israelin kansa poisti kyllä syntiset joissakin tapauksissa aina, esim.aviorikoksissa. Mutta joissakin tapauksissa riitti että katui syntejään, kuten Daavid teki vehdattuaan vieraan vaimon kanssa. Ehkä Jumala näki Daavidin sydämen tilan, että tämä oikeasti katui tekoaan ja armahti häntä sen takia. UT:ssahan Jeesus kohteli kivitettäväksi joutunutta naista myös armahtaen. Eri asia sitten jos jää siihen syntiin.
Raamattua tulee lukea aina kokonaisuutena. :)
 
hipp: Miten raamatussa määritellään lapsi? En ole sellaista kohtaa raamatusta löytänyt, joka tuohon antaisi vastauksen. Kyllähän 15-vuotiaskin on vielä lapsi ja 15-vuotiaana osaisi jo todennäköisesti päättää mihin uskoo, eli kastaminen voitaisiin tehdä silloin, kun on siihen itse valmis. Mutta jos joku on myöhässä kehitykseltään ja päättäisi esim. vasta 40-vuotiaana uskostaan, niin uskon kyllä Jumalan armahtavan.
noh, "Lapsi on nuori ihminen, joka ruumiillisesti katsotaan olevan alle murrosikäinen" on siis yleinen käsite.
Itse uskon että jos on jumala,hän rakastaa homoja ja heteroja,lapsia ja vanhuksia,muslimeja ja hinduja, ja kaikkia ketä maa päällään kantaa ja jotka sydänmellään ajattelevat.
 
Yksin uskosta
Brit: Hankalaa kuvitella heteroiden ja homojen oikeuksia toisin päin, koska heterot ovat ne lisääntymiskykyiset. Mutta jos ajateltaisiin, että homot olisivat ensin saaneet avioliitto-oikeuden ja heteroilla olisi suhteen rekisteröinti mahdollisuus, niin itse ainakin kokisin suhteen rekisteröinnin riittäväksi, koska en haluaisi riistää homoilta heidän "omaa juttuaan."

En vain voi ymmärtää, että miksi sinun mielestäsi raamattua pitäisi muuttaa ja kirkon pitäisi maallistua vielä enemmän vain homojen takia? Sallisin kyllä homojen vihkimisen siviilivihkimisenä, mutta kirkko ja kristinusko on pyhä asia ja ne määräävät kirkon avioliiton miehen ja naisen väliseksi.
 
Yksin uskosta
hipp: "Lapsi on nuori ihminen, joka ruumiillisesti katsotaan olevan alle murrosikäinen"

Mistä kohtaa raamattua löysit kyseisen tekstin? Raamatussa lapsi voi tarkoittaa vaikka sitä, kuinka jokainen on ikuisesti lapsi omille vanhemmilleen.
 
[QUOTE="Uskis";24588851]Äskeisen viestin yksi kohta tuli huonosti muotoiltua: kirjoitin että Israelin kansa poisti kyllä syntiset joissakin tapauksissa aina, esim.aviorikoksissa. Mutta joissakin tapauksissa riitti että katui syntejään, kuten Daavid teki vehdattuaan vieraan vaimon kanssa. Ehkä Jumala näki Daavidin sydämen tilan, että tämä oikeasti katui tekoaan ja armahti häntä sen takia. UT:ssahan Jeesus kohteli kivitettäväksi joutunutta naista myös armahtaen. Eri asia sitten jos jää siihen syntiin.
Raamattua tulee lukea aina kokonaisuutena. :)[/QUOTE]

Se olisikin mukava nähdä, joku uskovainen joka lukee raamattua aidosti kokonaisuutena eikä tulkiten miten huvittaa ja poimien juuri ne sopivat palat. Se vaan taitaa olla tarkoituksella mahdollisimman tulkinnanvarainen teos jossa yksi kohta kumoaa kymmenen muuta ja toisinpäin, sillä mitä tarvetta maailmalla olisi muuten koskaan ollut kirkkojärjestelmälle ja papeille, heille ah niin mainioille raamatun "oikein" tulkitsijoille ;)
 
Noita esimerkkejä sivuten... Pedofiliaa ei voi verrata homouteen, koska pedofiilin seksissä kyseessä on alistussuhde. Toista pakotetaan tai painostetaan. Toisaalta taas pedofiiliset ajatukset itsessään eivät ole suinkaan kiellettyjä, ainoastaan se lasten vahingoittaminen.

Heinäseipään tai moottoripyörän kanssa ei voi muodostaa parisuhdetta. Toki jokainen saa rakastaa heinäseivästään niin tulisesti kuin haluaa, ja järjestää vaikka jonkinlaisen epävirallisen siunaustilaisuuden, mutta ei sille esineelle voi antaa samoja oikeuksia kuin täysi-ikäiselle ja -päiselle aikuiselle. Avioliitto kun on myös juridinen sopimus eikä vain "tykkään"-julistus.

Sitten vähän ongelmallisempi onkin tuo sisarusten välinen suhde. Totta puhuen en näe syytä sen kiellolle. Aikanaanhan täysi-ikäistenkin vapaaehtoista insestiä on kannattanut vältellä sukurutsan ikävien seurausten takia. Mutta nykyään on ehkäisy, luovutetut sukusolut ja adoptio. Aivan ehdottomasti ei ainakaan pitäisi olla mitään niin järjetöntä kuin seksikieltoa täysi-ikäisten sukulaisten välillä. Mitä hemmettiä sellaisella saavuttaisi? :D

Vanhemman ja lapsen välinen suhde katsotaan kyllä käsittääkseni hyväksikäytöksi, vaikka lapsi olisikin aikuinen, ja tässä onkin järkeä. Auktoriteettiasema, niinkuin lukion opettajat eivät saa sekaantua oppilaisiin tai lääkäri potilaaseensa. Miten ihmisillä asenteet menee muuten jos sisarukset ovat sisaruksia vain biologisesti, eli ovat kasvaneet erikseen? Entä sitten toisinpäin, kasvattisisarukset? Tutkimusten mukaan ihmiselle on ominaista tuntea inhoa insestiä kohtaan, erityisen kovaa se on yleensä henkilöillä, joilla on vastakkaista sukupuolta oleva sisarus. Mielenkiintoisia tuloksia, mutta sellainen epälooginen kone se ihminen on. Joku ällöttää ja se pitää kieltää.
 
Brit: Hankalaa kuvitella heteroiden ja homojen oikeuksia toisin päin, koska heterot ovat ne lisääntymiskykyiset. Mutta jos ajateltaisiin, että homot olisivat ensin saaneet avioliitto-oikeuden ja heteroilla olisi suhteen rekisteröinti mahdollisuus, niin itse ainakin kokisin suhteen rekisteröinnin riittäväksi, koska en haluaisi riistää homoilta heidän "omaa juttuaan."

En vain voi ymmärtää, että miksi sinun mielestäsi raamattua pitäisi muuttaa ja kirkon pitäisi maallistua vielä enemmän vain homojen takia? Sallisin kyllä homojen vihkimisen siviilivihkimisenä, mutta kirkko ja kristinusko on pyhä asia ja ne määräävät kirkon avioliiton miehen ja naisen väliseksi.
Eli ongelma on ratkaistu kun kirkko ja valtio erotetaan, kirkolta otetaan vihkimisoikeus pois, uskonnolliset yhdyskunnat saavat siunata kenet parhaaksi katsovat ja maistraatissa pääsee yhtäläisin oikeuksin naimisiin kaikki. Mahtavaa, mehän ollaan ihan samaa mieltä :)
 
  • Tykkää
Reactions: ansarikukka
Brit: Hankalaa kuvitella heteroiden ja homojen oikeuksia toisin päin, koska heterot ovat ne lisääntymiskykyiset. Mutta jos ajateltaisiin, että homot olisivat ensin saaneet avioliitto-oikeuden ja heteroilla olisi suhteen rekisteröinti mahdollisuus, niin itse ainakin kokisin suhteen rekisteröinnin riittäväksi, koska en haluaisi riistää homoilta heidän "omaa juttuaan."

En vain voi ymmärtää, että miksi sinun mielestäsi raamattua pitäisi muuttaa ja kirkon pitäisi maallistua vielä enemmän vain homojen takia? Sallisin kyllä homojen vihkimisen siviilivihkimisenä, mutta kirkko ja kristinusko on pyhä asia ja ne määräävät kirkon avioliiton miehen ja naisen väliseksi.
Oikeastaan homoilla on oikeus mennä kirkossa naimisiin joissain ulkomaissa. Olikohan se nyt New Yorkissa kesällä, jossa homojen avioliitot kirkossa mahdollistettiin. Miksi se olisi siis Suomessa niin mahdotonta?
 

Yhteistyössä