Hyväksytkö homoliitot?

[QUOTE="myö";24585913]En hyväksy, koska en ole valmis hyväksymään lukumääräneutraalia avioliittoakaan. Helpointa on silloin vetää raja siihen että avioliitto on naisen ja miehen välinen[/QUOTE]

Aikoinaan olisi ollut helpointa vetää raja siihen, että vain miehillä on äänioikeus. Tyytyisitkö nyt siihen?
 
Eihän homot lapsia saa. Mun mielestä lapsella kuuluu olla isä ja äiti.
Homoista puhuessa noin yleensä tällaisissa keskusteluissa tarkoitetaan homoseksuaaleja, eli niin miespuolisia kun naispuolisiakin yksilöitä. Ja käsittääkseni nainen kyllä kykenee lisääntymään nykyisen lainsäädännön puitteissa ihan vaikka yksinäisenäkin.

Mun mielestäni lapsella kuuluu olla ihmisaroinen lapsuus, turvallinen kasvuympäristö ja rakastavat vanhemmat (tai vanhempi) jotka (joka) tukee lapsen kasvua ehjäksi persoonaksi. En näe mitään syytä miksei nämä henkilöt (henkilö) voisi olla joitain muita kun nais-mies-pari.
Isä ja äiti käsitteenä ei takaa yhdellekään lapselle automaattisesti tervettä ja onnellistalapsuutta (ja ettei tartte alkaa hiuksia halkomaan en tarkoita tuolla että homot olisi sitten automaattisesti parempia, ei, en ole missään niin kirjottanut).
 
Kepsis
On olemassa myös kristittyjä homoja, jotka tulkitsevat Raamattua eri tavalla kuin homofoobikot. He eivät löydä Isosta Kirjasta tuomiota omille tunteilleen, eikä heitä tyydytä myönnytys "Ole vain homo, kunhan et toteuta homouttasi". Ole vain Päivi Räsänen, kunhan et toteuta räsäsyyttäsi? (Kiitti, Jari Tervo). Kirkko on taipunut vihkimään eronneita ja sen on taivuttava vihkimään myös homoja. Muuten ei voi puhua kansankirkosta, sillä myös homokansa kuuluu kansaan.

Itse olen hetero ja ateisti, mutta jos olisin homo, niin yrittäisin väenvängällä tulla vihityksi kirkossa. Miksi? Koska se olisi kielletty minulta. Oikeudettomasti ja perusteettomasti.
Ei se ole mikään kansalaisoikeus että saa kirkon siunauksen avioliitolle. Se on uskonnon sisäisenen seremonia, uskonnon joka ei halua tunnustaa homojen oikeutta kristilliseen avioliittoon, johtuen siitä mitä isossa kirjassa lukee. Se että joissain päin on siunattu kirkossa homoja, ei tee siitä hyväksyttyä uskonnon sisällä automaattisesti. Miksi pitäisikään? antaa hihhulien pitää omat uskomuksensa, mitä ahdasnäköisempiä he ovat, sitä useampi ihminen alkaa ajattelemaan järjellään eikä perustele elämän suuria valintojaan uskon perusteella.
 
Jos kirkkoa ei saa lakkautettua tarpeettomana, niin näkisin mielelläni sen piirissä edes noudatettavan ihmisoikeuksia. Siten sen jäsenten elämä olisi edes hitusen onnellisempaa. Tätä mieltä olen yleisen ihmisrakkauden perusteella.
 
Ei se ole mikään kansalaisoikeus että saa kirkon siunauksen avioliitolle. Se on uskonnon sisäisenen seremonia, uskonnon joka ei halua tunnustaa homojen oikeutta kristilliseen avioliittoon, johtuen siitä mitä isossa kirjassa lukee. Se että joissain päin on siunattu kirkossa homoja, ei tee siitä hyväksyttyä uskonnon sisällä automaattisesti. Miksi pitäisikään? antaa hihhulien pitää omat uskomuksensa, mitä ahdasnäköisempiä he ovat, sitä useampi ihminen alkaa ajattelemaan järjellään eikä perustele elämän suuria valintojaan uskon perusteella.
Niin kauan kuin kirkko ja valtio ovat naimisissa ja esim. joka ikinen suomalainen yrittäjä joutuu maksamaan kymmenyksensä evankelis-luterilaiselle kirkolle, on jokaisella Suomessa asuvalla myös valta sanoa sanansa kirkon toiminnasta. Jos nyt halutaan hiuksia lähteä halkomaan.

Mä olisin erittäin tyytyväinen järjestelyyn kirkko ja valtio erilleen ja kirkolta vihkimisoikeus pois. Siunatkoon jokainen mitä haluaa, viralliset oikeudet vain maistraatilla. Ja kaikille samat oikeudet avioliittoon seksuaalisuudesta riippumatta.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
Niin kauan kuin kirkko ja valtio ovat naimisissa ja esim. joka ikinen suomalainen yrittäjä joutuu maksamaan kymmenyksensä evankelis-luterilaiselle kirkolle, on jokaisella Suomessa asuvalla myös valta sanoa sanansa kirkon toiminnasta. Jos nyt halutaan hiuksia lähteä halkomaan..
Pitääkö tosiaan YRITTÄJÄN maksaa veroja, jos ei kuulu edes kirkkoon?

Eihän sitä kenenkään niitä maksaa ole, kun jokaisen oikeuteen kuuluu itse valita mihin kuuluu ja mihin ei.
 
kypsä
Jos kirkkoa ei saa lakkautettua tarpeettomana, niin näkisin mielelläni sen piirissä edes noudatettavan ihmisoikeuksia. Siten sen jäsenten elämä olisi edes hitusen onnellisempaa. Tätä mieltä olen yleisen ihmisrakkauden perusteella.
Ihan yleisen ihmisrakkauden perusteella kannattaa varoa, ettei vastaantulijat häikäisty ja saa silmävammoja sädekehästä.
 
-
Totta kai hyväksyn, myös adoption. Ja kirkko ja valtio eroon toisistaan ja kirkolta vihkimisoikeus pois. Eli kaikki avioon maistraatissa ja sit ne jotka haluaa voivat hakea sitä siunausta sieltä kirkosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kypsä;24586717:
Ihan yleisen ihmisrakkauden perusteella kannattaa varoa, ettei vastaantulijat häikäisty ja saa silmävammoja sädekehästä.
Se on ainaisena vaarana ja julkisella paikalla kuljen tavallisesti huppu päässä. Jos riisun sen, varoitan lähimmäisiä etukäteen, jotta he ehtisivät siristää silmiään.
 
-
Mua ihan oikeesti todella järkyttää ihmisten suvaitsemattomuus ja TYHMYYS. Ihan oikeasti jumalauta, suomalaisista on tulossa maailman tyhmin ja takapajuisin kansa. Huolestuttavaa. Siellä sitä istutaan jossain lande-ABC:ssä vetämässä roskaruokaa naamaan ja levennetään persettä ja kauhistellaan homoja ja maahanmuuttajia. Ihan järkkyä oli kesällä täällä pääkaupungissa katella läskejä landepaukkuja. Hyi helvetti! Anteeksi nyt kielenkäyttöni mutta alkaa ottaa päähän jo aika lailla.
 
?
[QUOTE="myö";24586452]No näitä vastaavia "rajoja" on tässä maailmassa ihan muutama....;) vaikka en sukupuolineutraalia avioliittoa hyväksykään, ei se tarkoita sitä ettenkö haluaisi minkään asian tässä maailmassa muuttuvan...[/QUOTE]

Mä en vaan tajuu. MITÄÄN muita kuin "musta tuntuu tältä"-perusteluja ei ole, ja silti halutaan rajoittaa jonkun toisen oikeuksia...

Kun kysytään miksi homojen pitäisi saada yhtäläiset oikeudet, niin riittäisikö siihen syyksi yhteiskuntamme peruspilarit: tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus? riittäisikö?
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
Mä en vaan tajuu. MITÄÄN muita kuin "musta tuntuu tältä"-perusteluja ei ole, ja silti halutaan rajoittaa jonkun toisen oikeuksia...

Kun kysytään miksi homojen pitäisi saada yhtäläiset oikeudet, niin riittäisikö siihen syyksi yhteiskuntamme peruspilarit: tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus? riittäisikö?
Niinpä, ja jos kerran halutaan vain 'mutu' meiningillä kieltää niitä yhtäläisiä oikeuksia, niin eikö silloin yhtälailla voitaisi laittaa laittomaksi vasenkätisyys, ottaa naisilta oikeudet pois, säätää yhden lapsen laki Suomeenkin jne. Mitäs sitä turhaan valittamaan kun ei se ole niin tarkkaa.
 
Onhan tuo toki väärin mutta vähän turhan iso askel väittää että valtio ja kirkko olisi naimisissa.

Homoille avioliittolain suoja ja siviilivihkimisoikeus. Kirkollisen vihkimisen voi poistaa kaikilta jotka ei säännöllisesti käy seurakuntansa toiminnassa.

:)
Eli jos homot käyvät seurakuntansa toiminnassa säännöllisesti, heillekin kuuluisi kirkon siunaus siinä missä heteroille? :saint:

Ja kyllähän Suomessa kirkko ja valtio ovat aika kiitettävästi linkitetty, verovaroin tuetaan evankelis-luterilaisen seurakunnan toimintaa ja ihan hallituspuolueenakin istuu Kristillisdemokraatit, herra jumala meillähän on Päivi Räsänen sisäministerinä!
 
"meriska"
Mua ihan oikeesti todella järkyttää ihmisten suvaitsemattomuus ja TYHMYYS. Ihan oikeasti jumalauta, suomalaisista on tulossa maailman tyhmin ja takapajuisin kansa. Huolestuttavaa. Siellä sitä istutaan jossain lande-ABC:ssä vetämässä roskaruokaa naamaan ja levennetään persettä ja kauhistellaan homoja ja maahanmuuttajia. Ihan järkkyä oli kesällä täällä pääkaupungissa katella läskejä landepaukkuja. Hyi helvetti! Anteeksi nyt kielenkäyttöni mutta alkaa ottaa päähän jo aika lailla.
Ja sinä olet mielestäsi suvaitsevainen ja VIISAS??????????
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
-
Juu näitä tyhmiä landepaukkuja on myös Helsingissä mutta niitä fiksuja kaupunkilaisia on myös varmasti Mikkelissä, Turussa, Punkaharjulla ja vaikka missä maalla. Ei varmaan pitäis puhua landeista ja kaupunkilaisista yleensä.. Anteeksi että meni ohi mun tarkoitukseni. Mutta joo, olen mielestäni fiksumpi kuin joku perusjamppa joka äänestää persuja ja vastustaa homoliittoja. Kyllä todellakin!! Ja mua järkyttää jengi, joka syö ittensä läskiksi sairaaksi. Se vaan pisti silmään tossa kesällä. Ja olen muuten asunut muuallakin Suomessa ja piti muuttaa pois just niitten ihmisten takia, en kestänyt sitä ahdasmielisyyttä ja omaan napaan kattomista.
 
"Calm in the storm"
olen uskovainen ja hyväksyn.
mielestäni kaikilla ihmisillä pitisi olla oikeus samoihin asioihin.
uskovaiset on ollu aika kärkkäitä tän asiankanssa, mutta miksi tuomita..ei me olla oikeutettuja siihen.
 
"Sheddon"
Mun mielestä nyky-yhteiskunnasta ei voi puhua yhdenvertaisena ja syrjmistä ehkäisevänä eli soisin kaikille pariskunnille samat oikeudet katsomatta esimerkiksi etniseen syntyperään tai seksuaaliseen suuntautumiseen.

Henkilökohtaisesti en näe mitään syytä vähätellä kahden rakastuneen ihmisen tahtoa avioitua. Kirkon kanssa tästä ei tarvitsisi keskustella eikä kirkon täytyisi muuttaa yleistä kantaansa, sen sijaan yhteiskunnan luulisi jo muuttuvan ja puuttuvan tähän epäkohtaan.

Itselläni ei ole käytännössä mitään esteitä avioliitolle, mutta mietin esimerkiksi lapsiani. Mitä jos he 20vuoden kuluttua tahtovat avioitua samaa sukupuolta olevan rakkaansa kanssa ja se oikeus heiltä evätään? Ihmiset voivat olla haluamaansa mieltä homoseksuaaleista, mutta kyllä yhteiskunnan tulisi seistä kaikkien takana edistäen suvaitsevaisuutta edes laeilla.
 

Yhteistyössä